29 Nisan 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

29 Nisan 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

SPOR MEKTEPLİLER ŞAMPİYONASI Bugünkü TAN Şildi Maçları Mekteplilerin Derecelerini Belli Edecek Ehemmiyettedir Haydarpaşa lisesinden İrfan Spor Bütçesi bie ie Birkaç Federasyon ; Birleştiriliyor Ankara, (Hususi) — Kati olarak aldığım malümata göre bülçe zaru- retleri dolayısile bu sene Beden “T: biyesi umumi müdürlüğüne maliye bütçesinden ancak 350 bin lira ka- dar bir tahsisat verilebilecektir. Tahsisat böyle azalınca, evvelce hazırlanmış ve son günlerde güzete- lerde intişar etmiş olan teşkilât kad- Tosunun hemen hemen dörtte bire in- dirilmesine zaruret hasıl olmuştur. Bu arada bugün adedi ona varan #ederasyonlardan bir kısmının diğe- rile birleştirilerek futbol, güreş, at- letizm, denizcilik, bisiklet, eskrim, olmak üzere altıya indirilmesi muh- temeldir. Yine ayni sebeplerle bu sene ma halli beden terbiyesi müdürlükleri teşkilâtının tehiri ve binnetice spor mükellefiyetinin ileriye taliki mel- huzdur. Futbol maçlarında tekerrürü te essürü mucip olmakta olan hâdisele- rin önüne geçecek tedbirleri almak | ve futbol hakemleri meselesini hal etmek üzere pek yakında bir futbol hakem komitesi teşkil olunacaktır. Merkez istişare heyeti bu komite- nin nizamnamesini tetkik ile meşgul- dür. Beden Terbiyesi genel direktörlü- ğüne gelen 62 vilâyetin spor bütçe-| leri de tetkik olunmaktadır. Idarci huusiye ve belediyeler bütçelerinden tefriki Beden Terbiyesi kanununun ahkâmı cümlesinden olan yüzde iki ve dörtlerin yekünu bir milyon lira kadardır. Vilâyetler buna mukabil ik! buçuk milyon liralık masraf büt- çeleri hazırlamışlardır. Merkezce bir güns muavenet ya- plamıyacağı cihetle her bölgenin kendi iradı yekünunu tecavüz etmi» yen bir bütçe hazırlaması ve bu es- nada varidatın yüzde sekseninin in- şanta, geri kalan yüzde yirminin, vüzde 35 inin ücretlere, 35 inin spor faaliyetine, otuzunun malzeme ve sa- ir masraflara tefriki tamim edilmiş. tar, Istanbul lisesinden Cihat Bugün Nerelere Gidebilirsiniz ? Taksim stadınd. Galatasaray 16,30 da İstanbulspor, Pera - Beykoz, Kurtuluş saat 14,30 da, Şeref Stadında: Demirspor saat Mektepliler “TAN şildi,, maç- ları, 'efa - Pertevniyal saat 1420 da. İstanbul - Yüce Ülkü saat Ü 15,40 ta. Haydarpaşa - Hayriye 16,30 di MARA mektepliler “Tan $ sine girmiştir. Idi” Hayriye lisesi ile, Pertevniyalle karşılaşacaktır. l Atletlerimiz Mısıra | Gidecekler Mısırda yapılacak atletizm müs bakalarına iştirak edecek atletler, letizm federasyonu tarafından seçil miştir, Gidecek atletlerimiz şunlar- dır: 200, 400 Gören, 110 ve 400 mani- alı Faik, 5000, 10000 Rıza Maksut, yüksek ve üç adım Pulat, gülle ve disk Yusul ve Arad. gerersese “.aasee Kırkpınar Güreşlerinde Altın Kemer Verilecek j ; $ Ankara, (Hususi) A Türk sporunun se- nelik en mühim tezahü- rü olan Edirnede 5, 6, 7 mı $ ia yapılacak Kırkpınar gürey- $ lerine, Beden Terbiyesi Genel $ Direktörlüğü büyük ehemmiyet $ atfetmektedir. Memleketin her tarafına ya- yılmış olan güreş merakının deta anahtar taşı olun bu mü- sabakalarda, bizzat o Genel Dİ rektörün de hazır bulunacağı ve Kurtdereli merhum namına $ ihdas edilen başpehlivan keme- $ rini götüreceğini memnuniyetle in haber aldım. Beşiktaşın İtirazı Beşiktaşlılar Ankarada Demirspo- ra karşı yaptıkları maçta eski Fener- bahçeli Orhanm talebe olduğunu ile- ri sürerek itirazda bulunmuşlardı. Beden Terbiyesi direktörlüğü vazi- yeti resmen Boğaziçi, İlsesinden #or- muş, mektep idaresi Orhanın resmen mektebin talebesi olduğunu, alâkasi- nı kesmek şöyle dursun giderken ha- ber bile vermediğini bildirmiştir. Bu vaziyet karşısında Beşiktaşın bu ma- çı hükmen kazanması kuvvetle muh- İ Bugün ikinci temeldir. Istanbul lisesinden Mükerrem maçları artık en hararetli devre- Musabakalar her hatta alakasını bır kat arttırmaktadır” Bugün Şeref stadında İstanbul lisesi de Yüce Ülkü dahâ Haydatpâşa “lisesi - ile, Vefa da Haydarpaşa - Hayriye Haydarpaşa - Hayriye liseleri bun- dan evvel yaptıkları müsabakada temdide Tağmen berabere kaldılar karşılaşmalarını y maktadırlar, Haydarpaşa lisesi tanınmış ve kıy: metli futbolcülerden mürekkep muntazam çalışmış bir takıma malik- Fenerbahçe birinci tir. Aralarında takımında yer almış Fikret, Galata sarayı Tunmaktadır. Buna m lisesi de rakibile böy lçüşe bir kuvvettedir. Çok çetin olan ilk| karşılaşma şampiyonanın en zevkle seyredilen maçlarından olmuştur. Bu ni heyecanla ta- müsabakanm da kip edileceğinde şüphemiz yoktur. İstanbul Lisesi - Yüce Ülkü Bu müsabaka da bize güzel bir ot yan seyrettirecektir. Istanbul lisesi, ilk karşılaşmayı yapmış ve bu maçı kazanarak şampi- yonanın en ümitli takımı olan Gala- tasarayı tasfiyeye uğ! mam ekserisi İstanbulspor birinci fut- |bol takımı oyuncuları teşkil etmek- tedir. Esasen Galatasaraya karşı elde et tikleri galibiyet takımın ortaya koymuştur, Bugünkü karşılaş- Taanın da yine İstanbul lisesi lehine neticelenmesi kuvvetle muhtemeldir. | Vefa - Pertevniyal Geçen hafta yaptıkları müsabaka- da berabere kalan bu iki takım bu gün ikinci karşılaşmalarını yapacak: lardır. Biribirine denk iki kuvvet o- an bu karşılaşma diyebiliriz ki, gü- in en güzel maçlarından birisi o- lacaktır. Her iki takım diğer takım lara nazaran daba cüssesiz O lardan teşekkül etmesine rağır cen hafta bize çok zevkli ça güçtür. an Eşfak, Beykozdan Gazan- fer gibi birinci sınıf. oyuncular bu- Gölatasaraya karşı kuvveteini | süprüntü yığınlı bir oyun seyrettirdiler. Bu müsabakanın gali- | bini evvelden tahmin etmek bir par- TİTRE NY Müstehcen Yazan: Naci SADULLAH var: İkide birde “Tan” Sütun- larında imzasına rastlarım: Ber makalenin serlevhası, neden- ima şudur: — İstanbul Valisine açık mek - tup: Belki, bu zat, postaya verip gön - deremediği mektuplarının başkaları tarafından da okunmasını İstiyor. Onun son yazdığı açık mektubu sa - dece bu arzusunu yerine getirmiş ol- mak için, zorla okudum. Zorla oku - d u söylüyorum: Zira bende, böyle “açık mektup” lara karşı, aca- Yip bir emniyetsizlik vardır: Çünkü ben böyle “açık” neşredilenler kadar apalı” mektup görmedi irim: Kapah sözden de hiç hoşlan - manı! Hakkı Kılecoğlunun Valiye hitap eden bu bilmem kaçıncı mektubun da, şu satırlar da varı İşgal senelerinde, bir diiş - , bir vatandaşımızı kara - kola çağırdı imıydı, lokmasını ağzin- da bırakır koşardı, Şimdi, bizim po Çünkü , cahil halka karşı zayıf, ya- ni merhametlidir. | man poli ağrınca gitmiyor: “Size acı bir hatıramdan bahsedeyim: İzmit işgal altında... dayım... Şehrin asayişine düşmanlar bakıyor... Belediye riyasetinde Al - lahlık bir adam var. Çarşı ve sokak- lar pislik içindedir. Bir gün, İzmitte ki ecnebi polis müdürünün imzasını taşıyan şöyle bil daha Ben de ora- ilân okuyoruz: '— Medeniyet demek, temizlik demektir. Ve İzmitliler, siz, dünya - daki insanların en pislerisiniz. Yarm- dan itibaren, bu çarşıyı tertemiz gör mek isterim!” “Filhakika, ertesi günden itiha- ren, düşman çekilinceye kadar çarşı Ye sokaklar tertemizdi: Düşman çe- kilince yine eski tas, eski hamam ol- Aramızda, memleketi işgal altın- da bulundurmuş olan düşmanlardan takdirle bahsedenler yok değildir: Hakkı Kılcoğlunun üslübu bana İonların lisanını hatırlattı, Fakat ba- na kalırsa, “Allahlık” bir (o belediye relsinin ihmalkârliğına hırslanıp bü: tün bir memleket ahalisini pislikle İithama yeltenen terbiyesiz, müteca- viz, şımarık ve küstah bir o düşman polisinden bize yadizir kalan, bir “ibret dersi” değil, bir “diş gicırdatı- cı hatıra” dır. Hele Türk polisinin, halkı kara- kola dipçikle götüren düşman poli - İ siyle mukayese olunması, bana bis- bütün hayret verdi, Eğer, Türk polisi, cahil o halka karşı merhamet gösteriyorsa, Türk inkılâbı, göz koyduğumuz seviyeye yükselmiş demektir: Çünkü (Türk milleti “kırbaçlı otorite” den hoşla - nacak yaradılışta olsaydı; bu vatanın milyonlarca delikanlısı, Çanakkale - yi, Dumlupınarı, sulamazdı Vaktiyle, İzmit halkma pislik le- kesi sürmeğe yeltenen düşman polisi | İse, cevabını çoktan almış bulunu -| yor: Çünkü İzmitliler, dünyanın en temiz insanları olduklarını, memle - ketlerini dünyanın en iğrenç süprün tüsünden, yâni düşmandan temizle - mekle isbat etmişlerdir: Hiç şüphe yok ki, vaktiyle İzmit- lere hakarete (o yeltenen o küstah düşman polisi de; tıpkı İstanbul çöp- - İleri gibi Akdenize — dökülen o canlı -asmdaydı: Ve biz, temizlik dersini, süprün- tülden alamayız bay Hakkı Kılıcoğ - Va! Bir daha lütfen, bu kadar açık, yâni bu kadar açık saçık mektuplar yın: Zira o takdirde, sanat tab- an kaldırdığımız şu sizin mektubunuza koymak mecbu - riyetini duyacağız: “— Müstehcen!” ———— —— Yeni Halkevleri -İ Yeniden yapılacak olan halkevleri İ binaları hakkında xonuşulmak üzere dün Cümhuriyet Halik Partisi vilâyet merkezinde bir toplantı yapılmıştır. Toplantıda, bu sene inşa edilecek o- lan Kadiköy halkevi binasinin ihale şartları tesbit edilmiştir. teşhisi akkı Kılıcoğlu, adında bir zat| Me mlekette Çocuk Haftası ) Sandıklı Halkevinde temsil edilen “Vatan ve Vazife, piyesinde rol alan gençler Kütahya Valisi, Çocuk Bayramında mekteplilerin bayramını kutluyor