7 Mayıs 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

7 Mayıs 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

“ 4 : z — 71-5. 939 i/ TA el ni illa,” > nc Tefrika No. 37 Nihayet Ali Ihsan Bey Dayanamadı Söze Karıştı ve Pek Kızmakta Olduğu Kapiten Halide Biraz da Haşin Şekilde K iten Halitle, hâs hazine mü- dürü Refik, Kaymakam Zeki, Ali İhsan, Ali Ulvi Beyler bir ma- Sanın etrafına toplanmışlar, hepsi de kulak kesilmiş Kapiten Halidi dinliyorlardı. Halit, günün hâdise. “rine karşı sarayın, Babiâlinin Kstardiği kayıtsızlıklardan acı bir isan ile bahsediyor, bilhassa sad- Yözam Tevfik paşanın, devlet ida- Yesinde pek bati ve korkak hare- *t ettiğini ileri sürerek sızlanı. Yordu. Ve; > Hayret edilecek şey... diyor- du. İttihat ve Terakki cemiyetinin Sayılı zorbalarından İsmail Canbu- Yatın karısı olduğunu öğrendiğim uriye isminde bir hanım, Rıdvan Paşanın kızı sfatile haremi hüma- Yuna girip çıkıyor ve öğrendiği bütün ehemmiyetli haberleri ko. €ss1 vasıtasile icap edenlere uçuru- Yor da kimsecikler farkında olmu- Yor. Ne gaflettir bu?. Damad Ferit sinirli bir hareket- le silkiniyor, üzüntülü bir tavırla da diyordu; — İşte bunu yeni işitiyorum Kapiten. Halit te alaylı bir tarzda cevap VE İzahat veriyordu: — İşte benim de şikâyetim bu &İbi şeylerin işitilmemesi, görül. Memesidir ya, Bu hanımefendinin, bilhassa padişah hazretleri üze - rinde, Mustafa Kemal paşa lehine bir tesir uyandırmak için çalıştığı- DI da söylersem, bilemiyorum bu haberim Sizde bir hayret mi, yoksa bana Karşı bir hiddet mi “uyündı- rr Ferit, mediği bu hâdisatın Kapıten Hali- din ağzına kadar düşmesine kızi- Yor, hünkârın kendinden gizli ba- 2 teşebbüslere giriştiğini anlıya- Tak sıkılıyor ve fena halde sinirle- Riyordu. Sanki meseleyi istizah e- det gibi, süzgün gözlerini Refikle Zekinin yüzlerinde gezdiriyordu. Lisan halile onların da bir şey süy- lerelerini istiyor ve belki de, bu haberi tekzip etmelerini bekliyor. du. Garip değil mi?, İşte Vahdetti- nin en yakınları sayılan, hattâ el leri addedilen bu adamlar da bir sey söylemiyor ve sanki Halidin dediklerini tasdik eder gibi susu- Yorlardı. Bu hareketleri ile Feridi or, Kapiten Halidi cesaretlen- diriyorlardı. Ali İhsan bey, vaziyet ve tav- Tından Feridin sıkıldığını anlamış .. İN. Söze o da karışmıştı. Feride a- “maktan ziyade, ötedenberi hiç sevmediği ve bir türlü de sevemu- diği Kapiten Halidin küstahça ku- Tumlanmasına kızmıştı. Ve: — Olabilir a efendim, demişti. Herkes hareket ve kanaatinde ser. besttir, Şevketmeğba eskidenberi münasebet ve ubudiyeti bulunan- ların saraya girip çıkmaları ve he- le milletin bir ferdi sıfatile ve bik hassa böyle badireli bir zamanda $u veya bu zat hakkında bazı ma- Yuzatta bulunmaları pek tabii bir teydir. Bunun bu derece mübalâğa ile büyütülmesi ve hele telâşa dü- sülmesi pek tuhafıma gidiyor doğ- Tüsu. Elem efendim, bu gibi Vek” Şiksız telâkkilerle şevketmeâbi ve çük düşürüyoruz. Rica ederim, pa dişah hazretleri ne her hangi bir söze kapılacak kadar hâşâ sümme hüşü çocuk, nede her hengi bir ferde inanacak ve bel! bağlıyacak derecede saf değildirler. Daha açık arzedeyim ki, şevketmenti hiç te vesayete mühtaç görmüyorum öri- ziniz. evfik paşa hazretleri hakkcın- da söylenilenlere gelince, bunları az çok haklı ve birazda yakışıklı bulmakla beraber, sakla. mağa hiçte lüzum görmiyerek söylüyorum ki bu hususta mazur. durlar, Çünkü, zavallı ihtiyar ve- zir, müttefiklerin mümessillerini gücendirmekten pek korkup $a- SR sa, Sidi hale ikin Sy mediği ve bil. | kındığı için daima hava kollamek. tan bir türlü devlet sefinesine yol veremiyor işte, İktidar mevkiin den çekilmeleri, mührü hümayu- nu daha cesur ve becerikli ellere terk ve tevdi etmeleri gerçi gerek- tir amma, bilmiyoruz ki düşünce- leri nedir?. : K piten Halidin sabrı taş mıştı, Kaşlarını çatmış ve kara suratını asmıştı, İhsan be ye cevap, hemde şiddetli bir cevap vermek için hazırlanmıştı. Yutkunuyor, muhatabının sözünü bitirmesini bekliyordu. Fakat. de- yanamamış, söze başlamıştı: —Ben, demişti. Safiyeti, çocuk- luğu padişah hazretlerinin hare. ketlerinde değil, Ali İhsan beye fendinin telâkkilerinde <bulüyo- rum. Sözlerimin samimiyetinden şüphe edecek kadar gösterdikleri hassasiyetlerini, onedendir bile- mem, hariçte saraya karşı alın. mak istenilen cephelere, geçilmek üzere olan teşebbüslere karsı gös- termekten sakınıyor. Ben, bu hare- keti suiniyetine değil, fakat, aziz dostu Hüseyin Tosunun tesiri al- tında kalmalarına atfediyoru. A- caba Ali İhsan beyefendi, Raufla- Mukabele Etti rın, Baha Saitlerin, Vaşington se- firi Rüstemlerin, Edip Servet ve Kemalettin Samilerle arkadaşları. nın, Galatada Kınaciyan, İstanbul. da Kendiros banlarında ve bilhas- sa avukat Refik İsmailin yazıha- mesinde yaptıkları gizli içtımalar- dan ve girişmek üzere bulunduk. ları teşebbüslerden haberdar mı. dırlar?.. Bana öyle geliyor ki, ıh- tiyar vezir diye acındığınız Tevfik paşa, hiç te müttefiklerin mümes- sillerini değil, bilâkis bu *atları ve bu zatların müştereken temsil ettikleri şahsiyetleri o gücendir. mekten çekiniyor ve korkuyor. Bu- nun içindir ki, bir iş te göremiyor. Çok yazık. Acıyorum milletinize ve memleketinize, Hükümetiniz bu dolaşık yollarda ve karışık işler uğrunda Fransanın da müzatere- tini kaybedecek. Buna ne buyurulur İhsan öeye- fendi?, İki gece evvelki sisli gece. de de, Veliaht Mecit efendi, saray- dan avdetinde Amiral (Vep'in zırhlısına da uğradılar. Buna ne diyelim ya?.. (Devamı var) GÜTLERİ ML RL DMK ASZAMKALLL Ğİ le ir 32 Kadıköyünde Tallmhaneden #- çık bir kart gönderen © okuyucu- muz, galiba o semtin mümessili v. lacak, Salatanın miki aylardan te- mizlenmesi hakkında sorduğu şey- lere karşılık cevaba “munlazırız,, diye cevap bekliyen yalnız kendi. si olmadığını anlatıyor. o Kartım bütün semti namına yahut kendi- siyle çoluğu, çocuğu namına yaz* mış olsa da, sorgusu pek haklıdır. Bostanların kirli sularla sulandık. larından o kadar çok bahsedildi ki, marul, salata, hattâ hiyar yemeyi sevenlerin hir çoğu, mikrop kor- kusundan ve en ziyade kara hüm- mu hastalığı korkusundan, sevdik. leri şeyleri yemekten çekiniyor. Salatanın ve marulun mikroplu olmadıklarına büsbütün emniyet getirmek için en iyisi, şüphesiz, yirmi dakika kadar kaynar su İ- çinde tutmaktır. Bu suretle, mik rop bakımından emniyet gelirse de, salatu da yenilemiyecek hale girer. Vâkıü salatayı pek seven hastalara onu böyle | haşladıktan sonra yedirirler, Fakat marulun haşlanmışı marul niyetine yenile miyeceği tabiidir. Okuyucumuz da bu fikirde bu- lunduğundan marulu o yıkamadan beş dakika sirke içinde tutuyor, ondan sunra yıkıyarak yiyormuş. Frenkler çileği şaraba batırarak yerler ve bununla çileğin mikrop- lardan kurtulduğuna kanaat geti. rirler, Marulu sirkeye batırmak ta biraz onu benzer. Fakat sirişenin hangi mikropları ne kadar vakitte telef edecek, hangilerini telef et- miyeceği pek te kesin olarak bi- linmez. Hem de insan marulu da, sala - tayı da ilkin hazım cihazını serim- letmek için yer, salatanın üzerine biraz sirke kunulduktan sonra ye- 'nilmesi âdet olmakla beraber, sir. ke içinde çokça durduktan sonra gene salata niyetine yenilmesi her- kesin isteğine bağlı kalır, Marulu sirkeye batırdıktan sonra yemeğe gelince, marulu yemekten büsbü- tün vaz geçmek, zatinımca, daha kolaydır. Şimdi hekimlerin marala, sala. taya ve yeşilliklerin hepsine rağ- bet gösterilmesini tavsiye etmele- xi onlarda bulunacak olan vitamin- lerden dolayıdır. Vâkıâ salatadn da, marulun yeşil taraflarında A vitaminininden 5000, B, vitami- nislen 43, B, vitamininden pek -MİKROPLARI az, fakat C vitamininden 600 vi çü vardır. Bunlardan başka E vi. tamininden, yani kadınların da, erkeklerin de, kısır kalmasına mâ- ni olacak pek değerli vitaminden de haylice miktar bulunduğu an- laşılmaktadır. Öteki vitaminlerin de ne kadar faydalı, hattâ lüzumlu şeyler ol duğunu elbette bilirsiniz. Fakat A vitamininin insanları mikroplu hastalıklara karşı kendilerini mü dafan etmelerine yaradığını, bil - hassa, hatırınıza getireceğim. Bu vitamin bakımından, maydanosdan ve enginardan sonra en zengin gıdamız salata ile maruldur, May- danozun yüz gramında altmış bin ölçü A vitamini bulunursa da, in- san maydanozdan çok yiyemez. En- ginarın yüz gramında yirmi beş bin ölçü varsa da, enginarı çiğ ye- mek âdet değildir. Pişirilince de, bu vitaminden hiç bir şey kalmaz. Şu halde sulata ile marul çiğ ve- nildikleri için bize mikroplarla ve- hirlerini getirseler de mikropların sebep olabilecekleri | hastalıklara karşı panzehiri de birlikte getirir. ler demektir, Vitaminlerin sirke içinde ne ©- lacaklarına gelince, bunlardan © vitamininin limen suyunda çokça bulunmasına göre, ekşiliğe dayan- dığı şüphesizdir. o Nitekim İahna turşusu da sirke içinde C vitamini. ni kaybetmez. Ancak öteki vita minlerin, hele içtimai bakımından en değerlisi olan E vitamininin sirke içinde dayanıp dayanmadığı henüz belli değil Onun için, galiba, en basit olan şey marulu da, salatayı bol suyla — mümkün olursa akar sa altın da — yıkıyarak âfiyetle yemektir. Okuyucumuz marulun getireceği mikroplardan sirkeyle kurtulsa bi- le bu yaz mevsiminde, semtine ya- kın olan mahallebici dükkânları - na arada sırada girerek elbette dondurına yiyecek, Ilmonata İçe cektir. Her taraftaki mahallebici dükkânlarında olduğu gibi orada- kilerde de göreceği sineklerin ge - tirecekleri taze taze mikroplar ma- rulla gelecek olanlardan daha tehlikelidir. Kara hümma hastalığından ko- runmak ve çoluğunu, çocuğunu korumak için en kestirme ve em- niyetli yol aşılanmaktır. O vakit insan ne sineklerden korkar, ne de marulla salatadan.... N Haftalık Radyo Programı | Ankara Radyosu P Pazartesi, 8. 5. 1939 12,30 Program, 1235 Türk müsiği— Pr 13,00 Memleket sasi syan, ajans ve me- #eoroloji haberleri, 13,15-14 Müzik serfo- nik plikler, 18130 Program.. 1835 Müzik (Neşe müzik) PL 19,00 Konuşme (Doktorun &öeti). 18,15 Türk müziği (Halk musiki #i) Halk türküleri ve oyun havaları :| Sadi Yaver Ataman. 18,435 'Türk müzigi, | Çalanlar: Hakkı Dernnan/ Eşref Kadri, Hasan Gür, Basri Üfler, Hamdi Tokay 20,00 Memleket saat ayarı, ajans ve m teoroloji haberleri. 20,15 Türk müziği (Klâsik program) İdare eden: Mesut mil, Ankara radyonu küme heyeti, (Bes teklr Rahmi beyin: hatıram icin eserle-| rinden mürekkep program), 21,00 Komuş- maa, 2115 Keham, tahvili kambivonu- kut ve zirant borsası (fiyet). 2125 Ne- seli plâklar—R. 2130 Müzik konuşması (Püntatonizm). 2145 Müzik (Hava saz ları, oda müziği) | — Mozart (2 klârnet ve fagot için, Divertimento No, 4 (8! he- mol majör) Alleşro, Adasio, Larshetto. Rondo (Allegretto) Menurtin - trio Klâ- rinetler (Hayrullah Duygu, Mahmut Zi- ya Eskin) Fagot (Hasan Errün) 2 —Blum (Duetto) 2 Fagot için). Allegro, moders- to Rondo (Alla breve) Andante (Hasen Ergün, Mustafa Sesar), 22,15 ürik (Kü- cük orkestra — Sef: Necip Aşkin) 1 — Schneider (Meshur rölrerlerden) Potpuri 2 — Gangiberzer (Efseneler ormanında), $ — Stole (Viyanada ilk bahar). 4 — Paul Lineke (Olur, olur, olur) Şen par- ça. 3 — J. Strauss (Heyat size meşe veT- sin) Vals, 6 — Tahar (Göttergratte obe- retinden potnurl. 2245 Müzik tar —P1) 23.00 Son njans haberleri ve yarınki program, 23,15-24 Müzik (Caz- bant—PL) Salı, 9. 5. 1939 12,30 Prosram. K 12,00 Memleket soat ayarı, ajana ve me- teoroloji haberleri 18,15 Müzik (karışık program—Pl) 1345-14 Konuşma (Kadın santi), 18,30 Program, 105 Müztz (Oda mü- ziği) PL, 19.09 Konuşma, 19418 Türk mü- #iğt (Fesl heveti) Tahsin Karukuş ve arkadaşları. 7000 Memleket sasi #yarı, haberleri. 20,15 Türk ajans ve meteorol (Vitüoze | rogramını Burada Bulabilirsiniz yelim, 3 — Pawl Lineke (Kapri) Serenad. 4 — Ziehrer (Der Sehatzmelsler apare- tinden veleler). 5 — Göunde (Ave Marla) 9 — Ganeiberger Çâşk çanları) şarkı 7 Fritz Recktenvalâ (Grinsinzde) potpuri 28.00 Son ajans haberleri ve prigram, 2816-24 Müzik (Carbent —Pİ) Perşembe, 11. 5. 1939 1280 Prog 1295 Türk müziği 13,00 Memleket saat ayarı, slsne ve met oroloji haberleri. 1115-14 Müzik (Karı sık nroeram — PW 18,30 Prosram. IR35 Müzik (konserto) Pİ, 19,00 Konusma (Zirant sati) AMIN Türk müziği (Fami heyeti) o Calanlar Hakkı Derman, Esref Kadri, Hasan “8 Hamdi Tokev, Basri Ürer Okuyan: Tak sin Karakus, 2000 Memleket #nat ayarı, ağene ve me Türk orfizlği: Cn ahire Fersari Refik Fersan, Okuyanlar: Mustafa Çağ» lar, Mefharet Sağnak. 1 — Gülizar Des- tevi, 2 — Nuri Halilin Hüseyn! #8 (Artık yetişiri. 2 — lerimdei gitmiyor. 4 — Hi (Gülsen bahcesinde), 8 — Halk * (Ay doğdu batmadı mı) 6 — Halk sü (Ali dağı). 7 — Halk türküsü (Tepe- ler, teneler). 8 — Lâtf atanın Hicsz sar- kımı (Niçin sab taseber). 9 — Asım Ne- yin Hicez şarkin (Her yahmı ciğersiza) 10 — Hisar şarkı (İndim yarin bah sine). 21.00 Konuşma. 21.15 Kaham, tahvi- lât, kamhiyo-nukut ve ziraat borsası (fi yat). 21,25 Neşeli plâkler — R. 2130 —| Müzik (Küçük orkestra Şat: Necip Askın) 1 — Sehmidi (incileri Ves 2— Gebhardt (Romane) Viyolensel ve örkür tra için. S'— Heuberger (Şorkta). 4 Zander (Polka). 5 — 1. Sirsuss (Şen vi- yanal vals. & — Brahms (Macar dansı No, 8). 7 — Paul Lincke (Eğlenceli marş) 8 — Paul Lineke (Derilma) Fantezi. 9—| Micheli (Çocuk oyunları). 2230 Müzik (Melodi ve sololar — PL) 23,00 Son ajan haberleri ve yarınki program. Müzik (Cazbânt-pi.) Cuma, 12. 5. 1939 1230 Program, PL m, 123$ Türk müziği — a 13,15-14 v meteoroloji (Karışık proğram » PU) 30 İnkılâp tarihi dersleri (Helkevin- ği, Çalanlar: Vesihe, Ruşen Kam Kor Reşat Erer, Okuyanlı Semahat Özdenses. 1 — Cevdet Muzaffer İlkar, kımı (Acep mağende şühsun), Kapancının şarkım (Aman dağlar, canım dağlar). 5 — Kanun isksimi (Vecihe) $ — Tabi efendinin Hüseyni yürük anma- isi (Ben gibi sana) 7 — Anadolunun Hü- seyni saz semaisi. 8 — Bimen Senin se- «ih şerkm (Sunda içsin yar elinden) 4— Semih #srkı (Sevda okunur), 2100 Ko- nuşuna, Esham, tahvilât, kambiyo- nukut ve ziranf boran (fiyat). 2125 Neşeli piâklar—R, 2130 Müzik (Radyo orkestrası — Şefi Hasar Ferit Anlar) : 1 —V. H. Mozart (Sibirli flüt) operetinin üvertürü, 2 — Van Reetthover (3 üncü senfoni) Eroika, Allegro con brio, Mar- ein fünebre Seherzo Pinale, 220 Müzik (Operetler — Pİ.) 23.00 Son ajanı haber- leri ve yarmki program. 28,15-24 Müzik (Cazbunt-PL) Çarşamb , 10. 5. 1939 1200 Program. 1245 Türk müziği, Ga- Zühtü Bardakoğlu, Refik Fersan, Niyazi Seyhun, Cevdet Çağla. O- Necmi Ahıskan. 1 — Sultani ve- gâh peşrevi. 2 — Leminin sultani yezâh şarkısı (Andıkça geçen günleri). 3 — Le- minin ferahfeza şarkım CDinlendi başım dün gece). 4 — Zühtü Bardakoğlu: San- bar talesimi, 5 — Yesari Asımın Sulaoi yeğâh şarkısı (Biz Heybelide her gece). 8 — Halk türküsü (Mernunam Leylâmı gördüm). 7 — Halk türküsü (Şu dağlı- r: delmeli). 13,00 Memleket sast ayan, ajans ve meteoroloji haberleri, 1818-14 Müzik (Riyaseticâmkur bandosu — Şef İhsun Künçer) 1 — Blankenburz (Marş) 2 — Leo Fall (Dolar prenslerinin vals- leri). 3 — Aüber (Yemin operasının ö- vertürü). 4 — E. Lawmay (Bülbül ve Ç- likuşu (2 piston için parça). 5 — Offen- bach (Güzel livantacı kiz operetinden potpuri) 1840 Program. 1885 Müzik o (Aryalar) Pİ. 19,00 Konuşma, 19,15 — Türk inüzi- ği (Pasil heyeti )Cel8) Tokses ve Safiye Tokayın iştirakile, 20,04 Memleket sast ayarı, ajans we meteoroloji haberleri, 20,15 Türk müziği, Çalanlar: Fahire Per- san, Refik Fersan, Zühtü Bardakoğlu, Cevdet Çağla, Okuyanlar: Sadi Hoşse, Melek Tokgöz. 1 — Rast peşrev, 2 — Şükrünün rast şarkısı (Uyusam, göysüne koysam). 3 — Falk beyin rast şarkisi (Nihansin dideden), 4 — Cevdet Çağla (Viyola taksimi), 5 — 8. Kambayın mi- havent şarkı (Gönlümün ebedi bir yarei) $ — Rast türkü (Çalıma bak efede). 7— Rest türkü (Yemenimde hare var). 8 — Haşim beyin hicarkâr şarkın (Şeb ta se- her akar), 9 — TANI ağanın hicazkâr şarkısı (Yoktur zaman gel), 10 — Osman Nihadın Hicaskâr şarkım (Şu zarif göğ- sil içinde) 21,00 Haftalık posta kutusu, 31,15 — Esham, tahvilât, kambiyo - nu kut ve ziraat borsası (fiyat). 21.25 Neşeli plâklar — R. 21,30 Müzik (Mandolinata) Şef: Sadık Talü Maresinde, 22,00 Müzik (Küçük orkestra — Şef: Necip Aşkın) 1 Hanschmann (Andalusia) İspanyol velsi, 2 — Benatky (Grinzinge bir daha gitme- Klen). 1830 Program. 1838 Müz ik) Pİ. 19400 Konuşma, 19,15 Li yeti) Celi T 20,00 Memleket sat matsöröloji | Niyazi Seyhun, Okuyan Müzeyyen Senar. 1 — Hicam humayun peşrev, 3 — Arif Beyin hicaz şarkısı (Tandi edeyim). 8 — Sadettin Kaynağın hicaz şarkımı (Hazan 7. şarkısı İ (Sevdamı dilim anlatmaz). 5 — Kemal Niyazi Seyhun (Kemence taksimi). 6 — Arif beyin hicakâr şarkım (Bir hulet ile süzdü), 7 — Osman Nihadın hiciekör İ sarkısı (Ellere uzaktan bak). 8 — Hicaz cdr saz semaisi, 9 — Dedenin gülizar şar- | Bi vefa bi çeşmi Bidat), 10 — De- denin gülizar şarkısı (Nazlı nazlı sekip İ gider). 31,00 Konuşma. 21,15 Esham, tah- vilât, kambiyo-nukut ve ziraat borsası diyet). 2125 Neşeli plâklar — PL 2130 Mürik (Riyaseti cümhür filirmenik orres irası — Şet: Hasan Ferit A) 1 — Kurt Von Volfurt (Serenad) orkestra için op. 28. «) Marş, b) romance, e) Caprieci Final. 3 — Salvatore İndavino (SWit) ali" antica. a) Sinfonletin, b) Sarabanda, e)! Gavotta, ç) Villotta. 3 — Joh. Brsams 3 üncü senfoni Fa majör, op. 90, a) Al legro con brla, b) 'Andante, e) Poco Al Wegrette, ç) Allegro. 230 Müzik apera İaryaları — PL 23,00 Son ajans haberleri | GÜZELLİĞİNİZ | İÇİN yarınki |, İjans ve meteroloji hüsn ve yarınki progra, 23,19-24 Müzik (Caz band — PL) Cumartesi, 13. 5. 1939 1340 Proyram. 1325 Müzik (Virtöoz- lar — Pİ) İDO Memleket saat ayar, 2- erleri, 14.10 Türk müziği, Çalenler: Vecihe, Resat Erer, Ru- sen Kam, Cevdet Kozan, Okuyan: Sema- Bat Ördenses. 1 — Hüzram pegrevi, 2 Leylâ hanımın Hüzzam sarkısı (Ey sabahi an). $ — Hayrinin bürsem sarks- İllirsem yazıktır. sana kan) Levlâ hanimin hüzzam sarkısı (Harab intiarr oldum). Hakkının Karcığar sarkısı (Sanıyor gün gectikce). 8 — Leminin Karcığar şarkım (Bir göl- Re ol deni pesinden). 7 — Selâhattin Pi- narın karcığar sarkısı (Sana gönül ver- dim). 14,40 - 1580 Müzik (Neşeli pi) 170 Program. 1735 Müzik (Dans sa- »li) PL 18,18 Türk müziği (Pi Tahsin Karakuş ve Safiye Tokoyın işi. saktle, 19.00 Konusma (Dış politika hi #eleri.) 19.15 Türk müziği (Saz eserleri ve teksimler) Calanlar: Kanı Keman: Raşat Erer, Cev Cevdet Kozan, Kemençe: Fi Rüşen Kam, Kema ari Seyhun. Tam- ür: Relik Fersan, Santur: ZÜNtü Bar dakoğlu, msfiye: Basri Üfler. 1925 Türk müziği, Çalanlar: Vesihe, Ruşen, Kam, Cevdet Kozan. Okuyan: Radifa Neydik. 1 — Bimen Şenin besta. nidâr şarkı (Her zaman serde). 2 — Salâ- baddin Pınarın Hürrem sarkı sürünsem), $ — Selâheltin Pınarın Hüz- zam şarkı (Seviyordum onu). 4 — Faiz Kapancının hüzzam $ İm sarma saçın Kaynağın, kısı (Büklüm öle em). 5 — Sandettin Sarı kurdele). $ — Halk türküsü (Karanfil oylum oylum). 20,00 M cet saat ayarı, ajans ve me teoroloji haberleri. 20:15 Temsil (Uyuyan kadın - Muallâ beyin hanımları). Ekrem Raşit, 2115 Esham, tahvilât, kam- biyo - nukut ve ziraat borsası (fiyat) 7126 Neşeli plâklar — R. D Müzik (Küçtik orkestra — Şef Necip Aşkın) 1- Melnzer (Serenad). 2 — Shiik (İspanyol İ Danss). 1 — Valter (Dans eden kuklsinr), 4 — Fördel (Viyana şarkımı). 5 — 1, Sirausi (Sebah havedisleri) vals 2200 2220 peret, Tomans, vesaire). 00 Son # hâberleri ve yarınki program, «23,15 — 2 Müsik (Cazband — Pi) j — ————men 16 Sene Garantili Süt Makinası SVECİA Markalıdır. Türk-Avrupa Ltd. $. Galata Perşembe Pazar 61 ——.-—— 4 ME BASUR ÇEKENLER Kolay defi tabii etmek için günde 1 —2 adet KİSSİNGA hapı almalıdır. o Her eczanede aaa ADAMLARININ e 80i SİNİRLİDİRLER Bu sinirlerden kurtulunuz, Bir kaşık Bütün dünyaca takdir edi miş sihhi” güzellik kremleridir. Gece için yağlı, gündüz için yağsız halis acıbadem çeşitleri hususi vazo ve tüplerde satılır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ İSTANBUL — BEYOĞLU Sinir ağrıları, asabi öksü rükler, Baş dönmesi, Baygın - lik, Çarpıntı, ve SİNİR. D EN ileri gelen bütün rahat sızlıkları IYİ EDER. Haftalık pasta kurusu (Yabancı dillerde, İ