8 Mayıs 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

8 Mayıs 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Dün Seref stadında oynanan ve Ankaragücünün mağlâbiyeti ile neticelenen milli küme maçından iki görünüş Şeref ye -— Türk Güre al mi ie Güreşleri Ankaragücü Dün | Kurumu Kuruluyor| Tekirdağlı, Altın 2-1 Mağlüp Oldu GEM Kemeri Kazandı Hilâl Vefayı Tasfiyeye Uğrattı Müsabakalar, Çetin, Heyecanlı Oldu ün Şeref stadında Ankaragü cü 2 nci maçını Galatasara- ya karşı yaptı. © kalabalık küt! “© o Galatasarayın alacağı netice “bir gün evvelki Beşiktaş #skından sonra slâka ile beklenmekteydi, Sahada iki takımı karşı karşı “ya şu şekillerle gördük; Ankaragücü: Natık — Salih, Enver — Abdül, Semih, İsmail — Vehap, Fikret, Muzaffer, (Fahri, Hamdi. Galatasaray: Osman — Faruk, © Adnan — Savmi, Bedi, Yu suf — Necdet, Salâhattin, Boduri, © Murat, Sarafim, Ankaralılar, takımlarında Be - o şiktaş maçına nazaran bazı tadilât © yapmışlardı. Merkez muhacim mev kline eski Beşiktaşlı Muzaffer, sağ açığa da Vehap alınmış bulunuyor- in. Hakem: Tarık. Oyuna Ankaralılar başladı. İlk © dakikalar mütereddit bir oyun sey “ rettik Bir Ankara hücumu kor - » merle neticelendi. Vehabm atışını Osman kurtardı. Üç dakika sonra > Vehabın mükemmel bir O vuruşu tekrar Osmanın ellerinde kaldı. Onuncu dakikada bir Galata - © saray hücumu açıldı, Kaleye ka - dar indiler, Sarafim topu Boduri - Ye geçirdi. Güzel bir şüt, Natığın müdahalesine rağmen ağlara ta - © kuldı, Ve ilk Galatasaray golü böy- — leoldu. Bu gölden hemen iki dakika sonra Boduri topu ortada yakaladı. © Şahsi bir akınla Apkara kalesine © akmağa başladı. Bir iki kişiyi ça - Jımla geçtikten sonra yerden bir şötle Galatasaraya ikinci golü ka- > zandırdı. Bir dakika sonra bir An- “kara hücumunda Adnan bir favul © yaptı. Hakem penaltı cezasiyle tec o ziye etti. Hamdi bunu gole çevir - di, Vaziyet 2 - 1 oldu. Oyun müte- > vazin cereyan ediyor. Her iki ta - kım da bütün enerjilerini sarfedi- yorlardı. Çok zevkli bir oyun sey retmeğe başladık. Yalnız Ankara takımında Ve- © hap, Galatasarayda da Necdet çok © bozuk oynuyordu. İki o takımda o muhakkak gol fırsatları kaçırıyor- Olardı. © © Oyun mütevazindi. Yalnız Ga- latasaraylılar fırsatlardan istifade etmesini bildiler. Ve devre 2 -1 ne- © ticelendi. İkinci devrede İkinci devreye Galatasaraylı - “lar Boduriyi merkeze, Salâhattini #eğ içe alarak çıktılar, Daha ikinci dakikada Natık bir Galatasaray hücumunda ilk güzel kurtarışı yaptı, Karşılıklı bücumlar've karşılık- Hgol fırsatlarının kaçırıldığını görüyoruz. On beşinci dakikadan isömra 9 yun Galatasarayın hakimiyeti öl. tıng girdi. Ankara takımında merkez mau- avin Semih nazarı dikkati celbe - decek bir oyun çıkarıyordu. 26 ıncı dakikada bir (o Ankara hücumunda Fahri muhakkak “bir gol fırsatı daha kaçırdı. Bunu Se- lâhattinin kaçırdığı bir gol farsatı takip etti. Son dakikalara doğru. Ankara- gücü arka arkaya hücumlar yap - mağa başladı. Fakat bir netice vermedi ve maç ta 2 - 1 olarak Galatasaray le- hine neticelendi. Nasıl oynadılar Güneşli oyuncuların İltihakı e kuvvetli bir manzara arzeden Galatasaray takımı beklenen oyu- nu gösteremedi. Zaman zaman şu- urlu bir şekilde yaptıkları hücum larda üç ortanın topla fazla, oyna- mak hevesinde olması yüzünden netice vermiyordu. Dünkü gelebe doğrudan doğruya Bodurinin şah- si gayretine istinat etmişti Kölede Osman, fazla iş düşme- mekle beraber vazifesini yaptı. Fa ruk ve Adnan müdafaası vasattı. Muhacim battında Boduriden başkası muvaffax oldu sayılamaz. Ankaragücü takımı bir gün ev- velki çetin maç dolayısıyle dünkü maçta durgundir. Bu takım anlaş - ma itibariyle yüksek bir futblo gös termekle beraber kale önünde ne- tice almaktan uzak bir şekilde ça- lışması yüzünden daime mağlüp ol mağa mahkümdur. Hepsi fatbolü kavramış oyunculardan (kurulan muhacim hattı gölün kaleciyide çalımla geçmeden yapılabileceğini öğrenmelidir. Kalecileri Natık her nedense İstanbulda iyi bir oyun göstere - medi. Dünkü ikinci golde * hatası vardı. Müdafiler canla oynadılar. Haf hattında İsmail göze çarptı. Semih ve Abdül durgundular. Muhacim hattmda Hamdi ve Fahri fazla çalıştılar. Diğerleri bo- zuktu. Hilâl Vefayı tasfiyeye uğrattı Şild maçlarının dömi final kar. şılâşması dün Kadıköyünde milli küme takımlarından Vefa ile Hi- Jâl arasında yapıldı. (Sonu 10 uncuda) Edirne 7 (Hususi) — Türkün tamamiyle kendisine has olan ve kendi hayatından doğurduğu yağ güreşinin eski zamanlara yakın bir derecey. sı için Beden Terbiyesi Genel Direktörlüğü mesi ve yeniden ihya- tarafından e geti: “Türk Güreş Kurumu” namında bir teşekkül vücude geti- rilmeğe ve yağ güreşinin daha nizamlı ve daha cazip bir şekle ifrağına çalışılması için kararlar alınmıştır. Şişli - Süleymaniye, Muhteliti 15 Puvanla Birincil nkaragücü - Galatasaray ma- çından evvel Şeref stadın da Beden Terbiyesi kupasının. iki maçı yapılmış, bü suretle karışık takımlar müsabakaları niheyetlen- miştir. Şişli, Süleymaniye muhteliti 15 puvanla birinci, Beykoz, Kurtuluş 12 puvanla ikinci, ikinci lig maç- larında Anadoluhisar 12 puvanla birinef, Demirspor 17 puvanla i- kinci olmuştur. Süleymaniye Şişli « Beykoz Kartuluş Karışık taktınlar arasındaki maç Süleymaniye, Şişli mahteliti İle Beykoz, Kurtuluş arasında idi. Ba müsabakayı Süleymaniye, Şişli gü- zel ve hâkim'bir oyundan sonra 3 « 0 kazandı. Oyun çök canlı başladı. Beşinci dakikada Beykoz, Kurtuluş mü - dafiinin topu elle tutması üzerine penaltı verildi. Hraç ounu göle çe virdi. 41 inci dakikada Hraç kafalle ikinci golü de kaydetti ve devre 2 - 0 nihayetlendi. Ikinci devrede bir gol daha ya- öün Süleymaniye, Şişli sahadan 3 <0 gelip ayrıldı. 'Anadoluhisar - Demirspor Şeref stadında Muhtelitler ma- çından evvel Anadoluhisar - De - mirspor karşılaştılar. Bu müsabaka güzel bir oyundan sonra 0 - 0 be- raberlikle neticelendi. ... iği Aldı Galatagençler - Galataspor Fenerbahçe stadında oynanan İ- kinci küme karşılaşmalarında gay- ri nizami oyuncularla sahaya çi- kan Kadıköy spor hükmen mağlüp sayıldı, Beylerbeyi . Bozkurt Fener stadında Beylerbeyi - Boz- kurt müsabakasında “aştan niha- yete kadar oyun, Beylerbeyinin hâ kimiyeti altnda geçti ve neticede Beylerbeyi 5 - 0 gibi büyük bir farkla galip geldi. Süleymaniye stadındaki maç Diğer taraftan Süleymai yi sta- dındaki © “Süleymaniye maçlarına dün devam edildi ve &- şağıdaki neticeler alındı. Şişli - Alemdar arasmdaki kar- şılaşmada Şişli, ilk devrede iki gol kaydederek, 2 » 0 hitirdi. İkinci devrede Alemdar daha gü- zel oynadı ve iki gol çıkararak be- raberliği temin ettiler ve müsaba- ka da bu netice ile kapandı. Davutpaşa - Eyüp müsabakası gü nün en güzel maçı oldu. Birinci devrede her iki takım da ikişer gol çıkardılar ve devre beraberlikle kapandı. Ikinci devrede birer gol daha yapan takrmıar sahadan 3 -3 berâbers ayrıldılar. Süleymaniye - Topkapı maçın- da, iki takım da çok güzel oyna dılar, Birinci devre 2 - 2 berabere bitti. Ekinel devrede hirer göl ds- ha yapan takımlar bu suretle 3 «3 berabere kaldılar. wegpeli Hüsey dirne, 7 (Hususi surette gi - den arkadaşımızdan) — Bu- günkü güreşlerle Kırkpınar müsa- bakaları tamamlanmış oldu. Ali kumanda heyeti, vali, Kâzım Di - rik, ve Beden Terbiyesi Direktö - rü Cemil Taner üsabakalarda in eri ilmen Te İsa 15 kin kişiye yakındı. Müsabakalar çok heyecanlı oldu, Her sınıfın birinci, ikinci, üçün cülüğü çok çetin o çarpışmalarla belli oldu, Sınıfları biidiriyo: DESTE; seçile seçile dört kişi kaldılar, bu dört kişiden birinciliği Kırklarelili Mehmet, ikinciliği Ke- malpaşalı İsmail, üçüncülüğü A- dapazarlı Rıza aldılar, KÜÇÜKORTA: Birinciliği Ka- ramürselli Hilmi, ikineiliği Kireç- burunlu Mehmet Ali, üçüncülüğü Silivrili Seyit kazandılar. BÜYÜKORTA: Birinciliği Ban dırmalı Şükrettin, ikinciliği Edir- , üçüncülüğü Edirne- W Ahmet aldılar, Çok çetin bir güreş BAŞALTI: Evvelki gün kav'- gs ile ayrılan ve güreşi paylaşamı yan Arap Hüseyinle Pomak Sü - leymen başaltına çıkan diğer ha - sumlarını ustaca yendikten sonra bugün tekrar sona çıktılar. .Kırk dakika çok çetin güreştiler, Bir - birlerine aman yermiyorlar, behe - mehal yenişmek için o mütemadi paçaya güreştiklerinden yekdiğerinin başları kıspet katra- ğına geliyordu. Evvelâ Arap Hü - seyinin kaşı patladı. Kanlar için - de güreşe devam ederken iki daki- ka sonra Pomağın da başı zedelen- di. Hakem beyeli devam edip et - miyeceklerini sordu, ayrılmıyacaklarını söy! dirne Sıhhiye Müdürü, fazla geldiğinden müdahaleye mecbur oldu Hasımlar ayrılmamakta israr ediyorlardı, nihayet oradaki müsa- baka doktorunun şiddetli müdahs- lesi ile bu iki hasım başaltı birin- ciliğini paylaşmış addedilerek ay rıldılar, Başa güreşen pehlivanlar BAŞ PEHLİVANLAR: Bu hu- susta dün yaptığımız tahmin ay - hen çıkmıştır. Tekirdağlı Hüseyin rakiplerinden bir iki gömlek fark h olduğunu, evvelâ karşısına kura ile çıkan Pehlivanköylü Mustafayı sekiz dakikada pes ettirerek. ikin- ci güreşinde Hayatiyi 6 dakikada künde ile yenerek isbat etti, Başa çıkan pehliyanlardan Mol lâ Mehmet, Afyonlu Süleymanla hâkim güreşti, bir saatlik küreşte yenişemediler, Molla o Mehmedin hasmı değistirilerek Halil pehli - van çıkarıldı. Afyonlunun karşı - sina da Ali Ahmet pehlivan çıka - rıldı, Arifle Hayati de bu eşler ara- sında tutuştular, Hayati Arife pes ettirdi. Molla Mehmet Afyonluyu olduğu gibi MEL de yenemedi. at ilim re İÜ Almet, hasımlarını yele gibi iki gündenberi Tekirdağlı ha- riç, bütün başa çıkan pehlivanlar- la birer birer tutuşup © fevkalâde güzel güreşler yaptığından hakem heyeti tarafından ustaca güreşle - rine mükâfaten bir saatle taltif e dildi, Başpehlivanların dereceleri Baş pehlivanlar derece itiba - riyle şu sıraları aldılar: Tekirdağlı birinci, Hayati bir rakip yendiği için ikinci, (Molla Mehmetle Ali Ahmet de üçüncü ve dördüncü. Müsabakalardan sonra Beden Terbiyesi Genel Direktörlüğünün baş pehlivana verilmek üzere yap- tırdığı kıymetli kemeri ordu mü - fettişlerinden Orgeneral Fahret - tin Altay merasimle Tekirdağlınm beline taktı. Her birinciye ve ikinciye veril- mek üzere Parti tarafından gön - derilen saatler de Edirne valisi ta- rafından pehlivanlara verildi. Müsabakaların baş pehlivanlık savaşlarının ortasına tesadüf eden bir zamanda meşhur Kurtdereli ve onur arkadaşı eski pehlivan - lardan Adalı Halil için birer daki- ka ayakta duruldu. Tekirdağında Spor Müsabakaları Tekirdağ (TAN) — Buraya gelen Edirne lisesi talebesi, Tekirdağ muh- telitiyle yaptıkları futbol maçım ka- zanmışlardır. Ayni talebenin muak llmleriyle beraber teşkil ettikleri ta- kım, zabitlerden mürekkep takımla yaptığı maçta 4—3 e berabere kal mıştır, Bu son maçta General Kemal Ba- hikesir, vali, bir çok halk seyirci © larak bulunmuştur. Çorlu ortamektep talebesi burada Tekirdağ ortamektep talebesiyle bir voleybol maçı yapmışlar ve berabe- re kalmışlardır. * 1 mayıs bahar bayrarm. Edirne W #elilerinin de iştirakiyle ve türlü eğlenceler, oyunlarla teslt olunmuş tur Glee İzmirdeki Maç İzmir, 7 (Tan Muhabirinden) — Milli küme maçlarında Doğanspor Ateşi 1 - O yendi,