13 Mayıs 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

13 Mayıs 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

m gg — — “ Adapazarı - Sapanca Gezinti Trenleri Haydarpaşa — Adapazarı — Haydarpaşa gezinti trenleri 21 5 —939 Pazar gününden itibaren işlemiye başlıyacaktır. Kalkış ve varış santle- İn gösterilmiştir. İstasyonlardan fazla tafsilât alınabilir, (3331) 1 nci treri 18,00 Adapazarından hareket Haydarpaşadan hareket YL e Kg İTTİ İTTİ Semti Caddesi No. su Cinsi Pangaltı Cümhuriyet 87 Apt. 1; inei ” m 87 Apt. 2. daire iü Ni 87 5. inci Da, ; Elmadağ 43 Ev 51 ” » ” Yukarıda yazılı emlâk 31—5—940 günü sonuna kadar kiraya veril mek üzere açık artlırmızya konmuştur. İsteklilerin 23—5—939 Salı gü- nü saat 14 de müracaatları. o (8352) Kocaeli Vilâyetinden : Vilâyet Nafıasma ait olup istimal edilmiyecek bir halde bulunan Ada- pazarmın Kargalı civarında fist markalı bir adet silindirle sakarya ve İzmit garajlarında iki adet praga marka silindir makinesi ve bir konka- sör hurda.demir halinde kilo ile satılığa çıkarılmıştır. İhale Mayısın 29 uncu Pazartesi günü saat on beşte vilâyet makamında açık arttırma Suretiyle yapılacaktır. Muvakkat teminat (150) liradır. İsteklilerin o gün zikredilen saate kadar bu miktar muvakkat teminat mektubu veya banka makbuzu ve Ticaret Odası kayıt vesikası ile vilâyet makamına şartnamesini görmek istiyenlerin de vilâyet nafıa müdürlüğüne müra- cnatları, | (3323) Gayrimenkul Satış İlânı İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden : Ali Kenanın 22998 hesap No. sile Sandığımızdan aldığı (700) liraya karşı birinci derecede ipotek edip vadesinde borcunu vermediğinden hak kında yapılan takip üzerine 3202 No. lu kanunun 46 cı maddesinin ma- tufu 40 cı maddesine göre satılması icap eden Beyoğlunda eski Eminca- mil yeni Kalyoncu kulluğu mahellesinin Samancı Ali sokağında eski 1, 1 Mü. yeni 7, 9 kapı 452 ada, 24 parsel No. lu bir dükkânı olan kâgir apar amanın yarım hissesi bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya kon- muştur. Satış tapu sicil kaydma göre yapılmaktadır. Arttırmaya gir- mek istiyen (229) lira pey akçası verecektir. Milli bankalarımızdan biri- nin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle bele- diye resimleri ve tellâliye rüsumu borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 18—5—939 tarihinden itibaren tetkik etmek istiyenlere sandık hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı ve sair lüzum- Ju izahatta sarinemede ve takip dosyasında vardır. Artırmaya girmiş olanlar, bunları tetkik ederek satılığa çıkarılan gayrimenkul hkkmda herşeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur, Birinci arttırma 27—6—939 tari- hine müsadıf Salı gânü Cağaloğlunda kâin Sandığımızda saat 10 dan 12 yö Kadar Yapılaciktır? Muvskkat ihale yapılabilmesi için teklif edile- cek bedelin terciphan alınması feap eden gayrimenkul mükellefiyeti ile sandık alacağın! İâmamen geçmiş olması şarllır. Aksi takdirde son art- tıranın taahhüdü baki kalmak şartiyle 14—7—939 tarihine müsadif Cu- ma günü syhi mahalde ve aynı saatte son arttırması yapılacaktır. Bu arrtırmada gayrimenkul en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. Hak- ları tapu sieillerile sabit olmıyan #lâkadarlar ve irtifak hakkı sahipleri- nin bu haklarını ve hususiyle faiz ve masarife dair iddialarını ilân ta- rihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbiteleriyle beraber daire- mize bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sictlleriyle sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasm- dan hariç kalırlar. Daha fazla mslümat almak istiyenlerin 30—330 dos- ya numarasıyle sandığımız hukuk işleri servisine mürcaat etmeleri lü- zumu ilân olunur, * DİKKAT . Eraniyet Sandığı; Sandıktan alınan gayrimenkulü ipotek göstermek İstiyenlere muhamminlerimizin koymuş olduğu kıymetin nısfını toca- vüz etmemek üzere ihale bedelinin yarısına kadar borç yemek suretiy- le kolaylık göstermektedir. (8343) , Hangar Yaptırılacak Türk Hava Kurumu Genel Merkez Başkanlı « 1 — Etimesğut'da Türkkuşu alanında yaptırılacak, hava m steşi ” Bi tecrübe ve muayene komisyonuna alt bir hangar kapalı zarf usulile eksiltmeye çıkarılmıştır. ? — Bu inşaatın muhammen bedeli (68.436) lira (2) kuruştur. k 3 — İstekliler bu işe ait şartname keşif ve saireye alt evrakı Türk hava kurumu genel merkezinden (4) lira (42) kuruş mukabilinde alabi- 4 — Eksiltme 25 - 5 - 039 perşembe günü seat 15 de Türk Hava ku- Tumu genel merkezinde toplanacak komisyon tarafından yama 8 — Fkeiltmeye girebilmek için isteklilerin teklif mektuplarile bir- aşağıda yazılı teminat ve vesaiki ayni gün saat 14 € kadar komis Yon reisliğine tevdi etmiş olmaları lâzımdır. © — Muvakkat teminat miktarı (5.671) lira (80) kuruştur. iğ 7 Ektiltmeye girmek isteyenler 2490 numaralı kapundaki şartlar haiz olduktan Bşka en az (60000) liralık mümasil bir işi muvaffaki- Yetle başardıklarına dair vesika ibraz etmeleri lâzımdır. — (3206) Türkkuşu Genel Direktörlüğünden: Türkkuşu teşkilâtında, motörlü ve motörsüz tayyareler üzerinde öğ- Tetmen olarak çalışmak maksadile yetiştirilecek Lise mezunu gençle * ihtiyaç vardır. Arantlan bellibaşlı şartlar Şunlardır: I — Türk soyundan olmak, 2 — iyi hal ve Break almak çim — Sağlık durumu tayyareciliğe elverişli olmak. 4 — Boyu 18 yaşmds olanların 1,60 dan, 20 yasında olanlarında 183 ten aşağı olmamak, — Lise mezunu olmak. En az 18, en çok 20 yaşında olmak. j İsteklilerin 15 haziran 1939 tarihine kadar müracaat etmeleri lâzım- dir. Bu tarihten sonra sıhhi muayeneler yapılarak İnönü kampına #evkolunacaklar ve orada muvaffakiyet gösterenler Kabul edilecektir. Daha fazla malâmat almak istiyenlerin Türkkuşu Şubelerine müraca- 4t etmeleri ilân olunur. (2842) ag e mm m mm m m TAN İstanbul Asliye Beşinci Hukuk! Mahkemesinden: Davacı Hâskiya kızı Rahel ni vekili avukat Mar-| ko Nahum tarafından müddeialeyh- ler Bobur Alfandari karısı Refka AL fandari ve Esterya Surijon ve V torya Surijon ve Haskiye Sürijon aleyhlerine: Müvekkili Rahel Kohenir şaylan mutasarrıfı bulunduğu “emlâkteki hisseleri vefatına kadar bakmak ve beslemek şartiyle Nesim Surijona ferağ eylediği Boğaziçi Ortaküy hallesi İskele sokak eski 6 — 10, — mükerrer 10 mükerrer 10 ye- ni(0—4—6—8 — — 10) numa: ral ile murakkam dört bap dük- kânı müştemil bir bap hanenin on altı hisse itibariyle bir hissesi ve Boğaziçi Büyükdere mahallesi Eske mavi sokak eski 29 — 29 mükerrer, yeni 25 — 27 numaralar ile murak- kam iki bap hanenin on altı hisse itibariyle bir hissesi ve Galata Ke- mankeş Kara Mustafa Paşa mahal. lesinde Topçular caddesinde eski 140 yeni 134 numaralı bir bap dük- kânn Onaltı hisse itibariyle bir hissesi ve İstanbulda Çelebi oğlu mahallesinde Alacahamam sokağın- da eski 67, yeni 47 numaralı kâgir dükkânın on altı hisse itibariyle bir hissesi ve İstanbulda Çelebioğlu ma- hallesinde Rıza Paşa caddesinde es- ki 20, yeni 137 numaralı üstünde o- dası kâgir dükkânm on altı hisse itibariyle bir hissesi ve İstanbulda Çelebioğlu mahallesi Marpuççular caddesi eski 58 — 60 — 62, yeni 3 — 5 — 7 numara ile murakkam alında iki mağazası olan kâgir Ko- hen hanınm on altı hisse itibariyle bir hissesi borçlu Nesim Surijonun 25—1-939 tarihinde vefatiyle ve- reseleri karısı Viktorya ve kızları Refka ve Esterya ve oğlu Haskiya Surijona münhasır bulunduğu ve borçlu Nesim Surijonun vefatı tari- hine kadar müvekkiline bakmadığı ve beslemediği ve kendisine kaydı hayat ile bakma mukavelesile ilti- zam ettiği taahhüdünden hiç birisini yapmadığı ve borçlu Nesim Surijon hali hayatında müvekkiline karşı 0- Jan taahhüdatnı yapamıyacağını bil- direrek kendi namına ferağ edilmiş olan yukarıda esamisi yazılı emlâk- teki hisselerinin müvekkilesi nami-| na iadei ferağı taahhüt etmiş ve bu bapiaki müzmeleye teşebbüs et- tiği halde intaç etmemesi itibariyle akdin feshile müvekkilesi namına iadel ferağına karar verilmesi tale- biyle açılan davadan dolayı gönde- rilen dava ârzuhali arkasına mübs- $iri tarafından verilen omeşruhatta müddeialeyhlerden (o Viktorya ve Haskiyanın ikametgâhlarmm meç- kul bulunduğu (anlaşıldığından de- va arzuhalinin kendilerine birer ay müddetle ilânen tebliğine tahkikat hâkimliğince karar verilmiş ve da- va arzuhali sureti mahkeme divan- hanesine tâlik kılınmış olduğundan müddeialeyhlerin bü arzuhale ilân tarihinden itibaren bir ay zarimda cevap vermedikleri veya kanuni bir mümessil göndermedikleri takdirde kanuni muameleye devam olunacaj H. U. M. K, nun maddeli mahsusasi- na tevfikan keyfiyet ilânen tebliğ olunur. — (17722) . 1334 - 1918 Tıp Fakültesi Mezunlarına Mektepten o çıkışm yıldönümünü Kütlulamak için 14 Mayıs 1930 Pa zar günü akşamı saat 19 dan İtiba- ren Park Otelinde toplanılaşaktır. Bu ilân davetiye makammdadır. İstanbul İkinci İflâs Memurlu-| Hundan: Müflis Oskar Cilaciyanın! Alaçaklılarile akdetmiş olduğu Kon kurdato Mahkemece tasdik ve Mah- kemei Temyiz karariyle katileşmiş | olduğundan İflâism kaldırılmasına! ve malların kendisine iadesine Mah- | Kömece 12—5—939 tarihinde karar| verildiği ilân olunur. (17728) | | | | AA e COLUMBİA Plâklarında çıktı. gm Dr. HORHORUNİ ma Hastalarım akşama kadar Sirke Viyana Oteli yanındaki muayene- Sabırsızlıkla beklediğiniz Ee Göz Yaşları İstanbul 1 — İstanbul Ziraat Bankasından aylık alan Belediye ve Hususi İda- reden müteşekkil Mahalli idare emekli ve öksüzlerinin 939 yılı birinci altı aylık yoklamaları 12/Mayıs/939 dan itibaren başlamıştır. 2 — Maaş sahiplerinin yoklama ilmühaberini oturmakta oldukları na- hiye müdürlüklerine tasdik ettirdikten sonra resmi senet, aylık cüzdanı ve nüfus tezkerelerile birlikte mayıs 939 sonuna kadar ait oldukları be- lediye şubelerine müracaatla yoklamalarının yaptırmaları ilân olu- nur. (3320) Samsun Belediye Reisliğinden : 1 — Eksiltmeye konulacak iş: Samsunda Çarşamba şosesi güzergi- hında Merd ırmağı İle koşu yeri arasında yapılacak mezbaha inşaatı Muhammen keşif bedeli 84562 lira 99 kuruş olup kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. 2 — İş vahidi fiat üzerinden verilecektir. 3 — Bu işe ait şartname ve evrakı saire aşağıda yazılıdır. A — Yapı eksiltme şartnamesi. B — Mukavele projesi. C — Baymdırlık işleri genel şartnamesi, D — Nafıa yapı işleri umumi ve fenni şartnamesi, E — Fenni şartname. F — Keşif ve silsilei fiat cetveli. G — Proje vesair evrak. C. ve D fıkrasındaki evraktan başka diğer evraklar taliplerine 429 kuruş mukabilinde belediye hey'eti fenniyesince verilir. C. ve D, fıkrasındaki evrak belediye hey'eti fenniyesince tetkik edi- lebilir. 4 — Muvakkat teminat miktarı 5478 lira 15 kuruştur. 5 — Eksiltme 12.6.939 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 13 de Samsun belediyesinde müteşekkil belediye encümeni tarafından yapı- lacaktır. ii 6 — Eksiltmeye iştirak edebilmek için Samsun Nafra müdürlüğünde müteşekkil komĞyonu mahsusundan bu işi yapabileceğine dair vesika ibraz etmesi ve inşaatın devamı müddetince diplomalı bir mühendis veya mimar veyahut fen memuru istihdamı ve Ticaret Odasından ka- yıtlı olduğuna dair senei haliye vesika ibraz ve yabı eksiltme şartname» sinin 4 üncü maddesindeki vasıfları haiz olması şarttır. 7 — Teklif mektupları yukarda yazılı gün ve saatten bir saat evvel belediye encümen riyasetine makbuz mukabilinde verilecektir. 8 — Kapalı zarflarm ihzarında teklif mektuplarının yazılışında ve bu zarfların tevdiinde ve posta İle gönderilmesinde taliplerin 2490 S. lt ka- nunun 32, 33, 34 üncü maddelerine ve bu husustaki şartname hüküm- lerine harfiyen riayet eylemeleri tüzumu ilân olunur. o “3013) Gayrimenkul Satış İlânı İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden : İsmailin 17440 hesap No. sile Sandığımızdan aldığı (850) liraya karşı birinci derecede İpotek edip vadesinde borcunu vermediğinden hakkın- da yapılan takip üzerine 3202 No lu kanunun 46 inci maddesinin ma- tufu 40 ıncı maddesine göre satılması İcap eden Samatyada Hacı Hüse- yin ağa mahallesinin Arapkapısı namı diğer Arapkuyusu sokağında eski 4 yeni 2 kapı No. lu ahşap bahçeli bir evin tamamı (tren yolu kenarın- da cami civarmda) tamamı biri ddetle açık arttırmaya muştur. Satış tapu sicil kaydma göre yapılmaktadır. Ârttırmaya gir mek istiyen (280) ira pey akçası verecektir, Milli bankalarımızdan biri- nin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle bele- diye resimleri ve vakıf icaresi ve taviz bedeli ve tellâliye rüsumu borç- luye aittir. Arttırma şartnamesi 22—5—939 larihinden itibaren tetkik etmek istiyenlere sandık hukuk işleri servisinde açık bulundurulacak- tır. Tapu sicil kaydı ve sulr lüzumlu Izahatta şartnamede ve takip dos- yasında vardır. Arttırmaya girmiş olanlar, bunları tetkik ederek satılı- ğa çıkarılan gayrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olu- nur. Birinci arttırma $0—6—939 tarihine müsadif Cuma günü Cağa- loğlunda kâin Sandığımızda saat 10 dan 12 ye kâdar yapılacaktır. Mu- vakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alın ması icap eden gayrimenkul mükellefiyeti ile sandik alacağını tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıranm taahhüdü baki kal- mak şartiyle 177-099 tarihine müsadif Pazartesi günü ayni mahal- de ve ayni saatte son arttırması yapılacaktır. Bu arttırmada göyrimen- kul en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. hakları tapu sicilleriyle sa- bit olmıyan slâkadarlar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususiyle faiz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden itibaren yir- mi gün içinde evrakı müsbiteleriyle beraber dalremize bildirmeleri tâ- zımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicille- riyle sabit olmiyanlar satış bedelinin paylaşmasından kariç kalırlar. Dö- ha fazla malâmat almak istiyenlerin 937—296 dosya numaresiyle san- dığımız hukuk işleri servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. * DİKKAT Emniyet Sandığı; Sandıktan alınan gayrimenkulü ipotek göstermek istiyenlere muhamminlerimizin koymuş olduğu kıymetin nisfıni teca- vüz etmemek üzere ihale bedelinin yarısına kadar borç vemek suretiy. le kolaylık göstermektedir. £ (3346) Rahat bir uyku temin eder. Her yemekten sonra alınacak 2-3 tane PERTEV KARBONAT KOMPRİMESİ Her türlü hazımsızlığı ve mide ekşiliğini giderir. Pertev Karbonat Komprimesini her eczaneden arayıniz. İlânları İİ # n Türk Hava Kurumu BÜYÜK PİYANGOSU İkinci keşide : 11/Haziran/939 dadır Büyük ikramiye: 45.000 Liradır.. Bundan başka: 15,000, 12,000, 10,000 liralık ikramiyelerle (20,000 ve 10,000) liralık iki adet mükâfat vardır. Yeni tertipten bir bilet alarak iştirak etmeyi ihmal etmeyiniz Siz de Piyangonun mesüt ve bahtiyarları arasına girmiş olur- sunuz. “ 150 YAŞINDA | OLMAMA RAĞMEN SOLMUŞ BİR CİLTDEN Nasıl Kurtuldum 7? Geği “Bütün dostlarım; bu derece genç görünmek için neler yaptığımı soru yarlar. Takriben Üç ay evvel, 50 ngi senei devriyemi tebrik için mis lerim gelmişti. Tenim esmer ve sert idi. Gelenlerden bir çok kadınlarm, Gildin unsuru olan Tokelon 3 nin İstimali ile memnuniyetbahş mereler elde ettiklerini tecrlibe etmeğe karar verdim, Her Akşam muntazaman yatmazdan ey- vel Pembe renkteki Tokalon kremi, ni ve sabahları da pudrelanmadan evvel beyaz renkteki Tokalon mini kullanmağa başladım. Bir kaç; gün sonra, cildimin yumuşayıp leştiğini ve bir hafta nihayeti daha genç göründüğümü hissetti Bugün, Üç ay oluyor, o derece cazij ve şâyanı hayret bir semere elde et- tim ki bütün dostlarım ancak 38 yas şında olduğumu söylüyorlar.” ii CNd unsuru olan pembe renki Tokalon kreminde Viyana y tesi Profesörlerinden Doktor Steji kal idaresinde genç hayvanların cilt- lerinden istihsal ve “Biocel” tabir Jedilen ve tıpkı insan cildininkilerine müşabih genç ve sıhhatli, zengin ve kıymetli cevherler hülâsası vardı Beyaz renkteki (yağsız) Tokalon krethindö"isi"tüY& krema ve saf Zey İtin yağı ve sair besleyici unsur vardır. Muntazaman ber iki kren kullanınız, Açık, yumuşak, düzgün bir cilt temin etmiş olacaksınız. Fal- deli semeresi Garantilidir. Aksi de paranız fade olunacaktır. AÇIK ARTIRMA İLE Fevkalâde satış mayısın 14 üncü p zar günü sabah saa* onda Beyoğlun. da, Istiklâ! caddesinde Şık sinemanın üstündeki Işık aparimanm 5 No, dniresinde mevcut ve muteber bir af- leye ait müzeyyen ve zengin eşyalar açık artırma ile satılacaktır. En son model ve gayet rahüt 4 parçadan mü- rekkep bir kanape koltuk takımı, In giliz (istil) inde gayet zarif bir büfe ve iki vitrin ile 3 defa açılır bir sa ve sekiz emsalsiz sandalyeyi havi bir yemek odu takımı, Avudre (açık renk) kaplamalı ve 7 parçadan mü- rekkep en son model bir yatak takımı (dolap 2 kapılı), beş parçadı mürekkep asri, gayet zarif diğer bir yatak oda takımı, gayet rahat divan. ları havi ve meşhur Vrassiç fabriku- #inin mamulâtından ültra kübik | tak oda takımları, gayet geniş ve em: salsiz file perdeler, 1 kanepe ve 2. koltuktan mürekkep hakiki maroki | takım, hayli kübik ve ministr yazi- haneler ve hususi döner koltukları, |6 ve dört köşeli hayli çay ması yağlı boya tablolar renkli camdan mamul kübik ve bronz avizeler, A- merikan bir kanape ve iki koltuk, i- ki kapılı güzel masif bir maun kütüp- hane, kadife perdeler, hayli gayet za- rif vazo ve bibloler, elektrik ve göz fırmları, elektrik süpürge, port msn- to, Singer elektrikli dikiş makinesi ve sair» ev eşyası, mükemmel bir kuy rüklu Fransiz piyanosu, Anadolu ve Iran hahları, iğ... KAYIP: Eminömü mal müdürlü-. günden aldığım 1258 numaralı magş cüzdanımı zayi ettim. Yenisini ala- | cağımdan eskisinin hükmü yoktur. Lâleli, Gümrükemini sokak sayı da emekli yarbay Derviş Böke. KAYIP: Istanbul Ithalât gümrü Bünden almış olduğumuz 3379 ve 14. 12.939 numara tarihli gümrük mak buzunu zayi ettik. Yenisini çıkarsen- ğımızdan eskisinin hükmü olmadığı: ni ilân etmenizi rica ederim. Nur Kalem Ltd. Şirketi