3 Haziran 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

3 Haziran 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

> — Buna taallük eden kanunlarda da ta- Kurultay Dağılıyor Dilekler (Başı 1 incide) w blatile değişiklik yapılması icap der. © ceza kanunundaki Bu izahatından sonra Salah Yargı, değişikliği icap — ettiren sebepleri kaydeylemiş ve ic- Ta kanunu tatbikatı etrafındaki mü- talânlara karşılık olarak ta kanun- larımızda alacaklının haklarmı ko. Tuyacak ve temin edecek müeyyide lerin bulunduğunu icra tatbikatında © alınması lüzumlu bazı tedbirler bu- “lunmasını kabul etmekle beraber Adliye Vekili Okyar, İcra ve İl- hatip tarafından ileri sürülen şeklin nazarı dikkate alınmasına İmkân ol- Tasdığını söylemiş ve demiştir ki: “Bir kimse diğerinden bir hak id. dia ediyor diye onun malmı mülki nü hacir altına almak imkânı yok- tar. Boşanma davalarında medeni kâ- nunun hükümlerindeki isabet üze. rinde de bilhassa duran Salah Yargı, hâkime bu hususta verilmiş olsn takdir hakkının, içtimai muvazene ve menfaatin muhafazası gayesiyle verilmiş O bulunduğunu, ( Türkiye Cümhuriyeti kanunlarında bu içti- mai hayatı şiddetle alâkadar ve bo- şanma işlerinde hâkimi bağlar şe kilde ahkâm vaz'ının doğru olamı. yacağını ilâve eylemiştir. “ Adliye Vekilinin izahatı Adliye Vekili Fethi Okyar, hâkim “lerin mezuniyeti meselelerinin ada- Jetin tevziinde sebep olduğu güçlük- lerin izalesine çalışacağını, Türk ce- Za kanununda yapılmış olan tâdil. lerin bir tekâmül seyri neticesi ol: duğunu ve bu itibarla pek zaruri 0- dan bu gibi tâdillerin bayırlı telâk- 'ki edilmesi lâzım geleceğini, bahçe hırsızlıklarını önlemek için . bugün kü kanuni mevzuat kâfi değilse ik- sadi hayatrher türlü zararlardan koruyacak tedbirleri alacağını söyle lâs kanunu tâdilâk üzerindeki mü- - talâalara karşılık olarak ta, getirti. len mütehassıs tarafından bu hu- susta hazırlanan projenin alâkadar- Jar ve muhtelif komisyonlarla, adli makamlar tarafından tetkik edilen bu projenin bünyemize ve muhit ih- » tiyaçlarma uygun hükümlerinin ya. kında B. M. Meclisine arzedilece- — ğini bildirmiş ve boşanma işlerini © kolaylaştırmak hususundaki temeni- lere karşıbk olarak, poterlerin hiz. met akdi şeklindeki gayri meşru mu kaveleler skdetmemeleri için tami. men tebligatta bulunduğunu bildir. © miş ve boşanma kolaylıklarının ma- — zide içtimai hayatımızda husule ge- tirdiği zararları kaydederek medeni kanunumuzdan bu hususta tedvin edilmiş hükümlerden dolayı ancak şeref ve iftihar duyabileceğimizi ilâ ve eylemiştir. Köy bütçeleri meselesi Adliyeye sit dilekler üzerinde ge- çen bu müzakereden sonra da dilek- ler tasvip edilmiş ve Dahiliye Vekâ- Jeti ile alâkadar dileklerin müzakere- sine geçilmiştir. Bu münasebetle söz alan hatipler- Görüşülürken Bütün Vekiller Izahat Verdiler rek ihtiyari işlerile alâkadar olmıyan tahsisatlar konulmakta olmasından şikâyet eyledi) Çorum delegesi Abdülkadir Güney, köy kâtiplerinden bahsetmiş ve bun- ların köylere bir yük olduğunu ken- dilerinden beklenilen vazifeleri yap- maktan uzak bulunduklarını, bu va- ziyet karşısında bunların ya vazifelö- rinden alınmasını veyahtıt ta köy ka- ununu tatbik edebilecek * kudrette İkâtipler tayinini istemiştir. Dahiliye Vekilinin izahatı Dahiliye Vekili Faik Oztrak, bu mütalcalara karşılık olarak demiştir “Arkadaşlarımın Dahiliya Vekâle- tine mütesllik olan dilekleri etraf, daki mütaleaları, bir kaç noktaya ir- ca edilebilir. Bunlardan bir tanesi tam teşekküllü nahiyelerde bulunan memurların nahiyelerde bırakılma- yıp vilâyet ve kaza merkezlerine sev- kı işidir. Bununla alâkadar olacağım ve buna mâni olmiya çalışacağım Bunun mahiyetini bilmiyorum. Ine- göl ve Yenişehirin Bileciğe bağlan- masına matuf olan beyanata gelince, muhterem arkadaşlarım, benden bu mevzu üzerinde bittabi ferdi vaatler beklemezler. Tetkik mevzuudur. Tet- kik ederiz. Hangi kazanın hangi vi- lâyete raptı, memleketin ve kendile- rinin ihtiyaçlarına daha uygunsa, ka- Dunların gösterdikleri merasime tâbi olarak yapar ve işleri yoluna koymu- ya çalışırız. Köy derneklerinin köy bütçeleri ü- zerinde murakabe salâhiyetleri olma» dığından bahsedildi. Sayın arkadaşla mın raslümudür ki, köy bütçelerini köyler yaparlar, Bunların hesabi ka- ülerini köy dernekleri yapar. Bina- enaleyh bunların üzerinde kontrole- ri vardır. Bu haklarını kullanmak is- #yenler varsa kullanabilirler. Maa- mafih yok zannedenler varsa buna #amimle nazarı dikkatlerini a a lm Köy kâtiplerinin- kendilerinden beklenen hizmetleri yapamadıklarını ve bilâkis köylüleri izrer ettiklerini buyurdular. Köy kâtipleri meselesi daha evvel de vekâletin nazarı dik - katini celbetmiş ve bunun için vil yetlere buna dair emirler verilmiştir. Bir köyün behemehal bir kâtip tutmasına dair bir mecburiyet yok - tur, Bu, tebliğ edilmiştir. Hüküme - tin köy ihtiyar heyetlerinden istediği şeyl aldıkları ve verdiklerinin mev - zuata uygun mazbut bir hesaba müs- tenit olmasıdır. Bunu ister muhtar tutsun, isterse okur yazar birisi tutsun, isterse köy- lerde kâtipler tutsun. İsterse bir kaç köy bir kâtiple bu işi görsünler, hat - tâ isterlerse hiç kâtip tutmasınlar, Yalnız hesaplarda karışıklık olmıya- cak bir şekil bulunsun. Köy borçları ve salma Ondan sonra diğer bir mevzu kal- dı. O da köy borçları ve köy borçla- riyle köylüye tahmil edilen salma - dır. Bu salma mevzuu bir müddet - tenberi hükümeti işgal etmektedir. Dahiliye Vekâletine gelmezden evvel o mesuliyeti üzerinde taşıyan arka - den Yozgat delegesi Rifat, devleteİdaşlarım bunu hesaba katmışlar ve vergi verirken köylünün gerek bu — verginin tahsilinden ve gerek sarf şeklinden duyduğu huzur ve emniye- st mukabil köy kanunu ile köy ihti- — yör heyetine verdiği paranın nereye sarfedildiğini bilemediğini söylemiş, ve köy kanununa köylünün ihtiyar » heyetinden muayyen bir zaman zar. #ımda bu paraların sarfı hakkında he- #ap istiyebileceğine dair bir kayıt i- Jüvesini istemiştir. Hatip, köy mühürlerinin iyi muha- fazası hakkındaki hükümler hilâfın- da bu mühürlerin elden ele dolaşmak > ta olduğunu da kaydederek köy ka nunu ile köylünün kendi mektebini kendi yapması mecburiyetinin ağırlı. © Zindan Bahseylemiş ve bunların dev- ii le: tarafından yaptırılmasını istemiş- tir. Yozgat mebusu Sırrı İçöz de vazi- felerinden gayri hizmetlerde kulla - nılmakta olan nahiye müdürlerinin vazifeleri başlarına iadelerini ve yal- niz kendi işlerile meşgul olmalarının teminini istemiştir. Çanakkale delegesi Raşit, köy büt- erine köyün gerek mecburi ve ge- Gebi bu salmaların haddi makule ircası i- çin lâzım gelen tebligatı yapmışlar - di. Bendeniz o mesuliyeti aldıktan sonra bazı şikâyetleri işittim. Arka» daşlara bu husustaki vazifelerini tav zih edecek teblizat yaptım, Bundan öyle meselelere muttali oldum ve bu sebeple bunda o kadar ileri gittim ki bu senenin dördüncü ayında yaptı- ğım bir tebliğde bunun köylere va - rmeaya kadar iblâğını istedim. Tâ ki bunun haricinde muzmele yapılacak olursa köylü, bunu biz bilmiyoruz diye bir mazeret serdelmesin. o Köy borçlarına köylülerin mecburi ve ih- tiyari hizmetlerle alâkası olmıyan ve bunların haricinde olan bazı işler İ- çin, tahsisat konulduğundan da bah- settim. Yâni bunlarin önüne geçmek için çok sarih tebligat yapılmıştır. Bugün aldığımız malümata göre yap- tığımız tebligat tatbik ediliyor. Ne zaman tatbik edilmediğini duyarsak alâkadar hakkında lâzım gelen mua- meleyi tatbikte tereddüt edecek deği- Viz. Bu salma işi bir mükellefiyet ol- mak itibarivle kanunun çizdiği hu - dut haricinde, veya kanunun istil. zam ettiği adalet haricine çıktığı tak dirde elbette tesiratı çok fazla olur. Haksız mükellefiyete tâbi olan veya #ahammülünden fazla mükellefiyete tâbi olan insanların şikâyet etmesi gayet tabiidir. Bunu biz bir taraftan yaptığımız tebliğlerle önlemeğe ça « lişmakla beraber diğer taraftan da daha kuvvetli bir mücyyideye bağ - lamak için meclise bir kanun lâyiha- sı takdim etmiş © bülunüyoruz. Bu meclis ruznamesine de © alınmıştır. İnşallah yakında çıkarsa köylü daha kuvvetli bir müeyyide ile bu rahat - sızlıktan kurtulmuş olur. (Alkışlar). Nafıa Vekilinin izahatı Nafıa Vekili Ali Fuat Cebesoy şu izahatı vermiştir: “.- Erzincan elektrik işinin prö- jesi geçen sene yapılmıştır ve para. sı alınmak üzeredir. Vekâletiniz an- esk tahsisat ve eleman imkân! de- hilinde her şeyi yapabilir. Limanlar meselesi Vekâletiniz zaman zaman uzun olan sahillerimiz üzerindeki liman- larımız hakkında etütler yapmıştır. Fakat bugüne kadar tahsisat imkânı olmadığından tabii bir teşebbüste bulunulamamıştır. Son defa İngiliz kredisinden ayrılmış olan hir mik. tar para ile hükümetiniz Karadeni- zin şarkında ve garbinde iki İiman| yapmayı düşünmüş ve bunu Vekâle- tinize havale etmiştir. Bu İngiliz kredisinden ayrılan tahsisat ihtimal ki, bu İki limanın tamamiyle inşa- sına kâfi gelmiyecektir. Masmafih Vekâletiniz dikkatle etütlerini yapa. bilmiştir. Karadenizin şarkında Trabzon li- manı üzerinde bir etüt yapıldı ve © noktada hükümetiniz karar verdi. Fakat garpte evvelâ çatalağzı denen yerde bir liman kurulması İktiset Vekâletince düşünülmüş "Ye Projesi lafla Vekâ Ereğli Timanı hakkımda bir etüt ha“ zırlamiştır. Daha sonra bunların hangisinin daha lüzumlu olduğu ve hangisine daha evvel başlamak lâ- zm seldiği Nafıa Vekületinize ha. vale ödilmiştir. Nafın Vekâleti bu iki liman üze“ rindeki etütlerini daha ziyade de- rinleştirirken bunlardan başka bir de Zonguldak limanının tevsii hak- kında da bir etüt yapmıştır, Heyeti Vekilenin bunlardan han. gisi hakkmda karar vereceği henüz malüm değildir. Herhalde yakında bir karar verilecektir. Su işi Hükümetiniz 937 senesinde bir kanunla bir su siyaseti kabul etmiş- tir. Tabil biz de bu siyaseti harfiyen takip edip tatbik edeceğiz. Bundan Orta Anadolu unutulmuş değildir. Memleketin bu kısmında mehme- emken nazarı dikkate alınmıştır. Ço ruma bir su şubesi gönderiyoru?. Bu sene Kızılırmak üzerinde mühim etütler yapacağız. Bu etütler üzerin- de nerelerde baraj yapılması lâzım geleceğini karşılaştıracağız, Ereğli bataklığının kurutulması mühimdir. İmkân olsa bir an evvel bu bataklıklar üzerinde etüt yapmâ. mız lâzımdır. Bu sene Konyaya gön derilecek su şubesine bu vazifeyi de vereceğiz. Bunu kurutmak mesele- sine gelince şimdilik büyük su prog ramma dahil değildir. Fakat imkân bulunursa yapmaktan kaçınmıyacs- kiz. Maarif ve Maliye Vekillerinin izahatı Nafa Vekilinin izahatını mütea- kıp Maliye ve Maarif hakkındaki dilekler üzerinde hatiplerin müts- lâa ve temennilerine de Maliye ve Maarif Vekilleri cevap vermişlerdir. TAN Mülteci Yahudilere | Hatay Anlaşması İle Yer Yok Küba, Yahudilere Vize Veren 12 Konsolosu İşten Menetti Telâviv, 2 (A. A) Danzigli 484 yahudi muhaciri Giride iltica et- meğe mecbur kalmışlardır. o Bunlar Filistin sahillerinde alınan tedbirler üzerine Filistine çıkmamışlardır. Muhacirler yahudi o makamatına müracaat eederek elbise ve yiyecek istemişlerdir. Muhacirler (o arasında hastalık çıkmıştır. Bin yüz yahudi, Uzakşarka git - mek üzere Comte Biancamano vapı- runa binmişlerdir. Bu (mülteciler, Bombay, Manille ve Şanghaya çik - mak tasavvurundadırlar, Küba reisiecümhuru Laredo, İçin- de bulunan bütün yahudi mültecile- ri ile Saint - Louis vapurunun derh. hareket etmesini emretmiştir. Kübanm Orta Avrupadaki 12 ka- dar konsolosu hariciye nezaretine danışmadan niçin Saint - Louis va - puru ile gelen mülteci yahüdilerin pasaportlarını vize ettiklerine (dair yapılan tahkikat bitinceye' kadar va- gifelerinden uzaklaştırılacaklardır. Vazifelerini muavinlerine devret- meleri telgrafla bu konsoloslara bil- dirilmiştir. Yahudilere yardım teşekkülü Sa- int - Louis vapurundaki mültecilere vapur gece ilmandan hareket ettiği takdirde telâş etmemelerini, çünkü bu suretle hareket etmekle vapurun Laredo kararnamesine tevfikan Kü- ba sularından çıkmış olacağını bildir miştir. Vapurun doğrudan doğruya “Al - |manyaya hareket edeceği, emin men- balardan haber verilmektedir. km aya Londraya Giden Heyetimiz (Başı / incide) ordusunun bilhassa silâh ve tay- yare İhtiyaçları hususunda İngi- liz piyasasının imkânlarmı tetkik eyliyecektir. Salâhiyettar mahafilde beyan 6- lunduğuna göre, Türkiyeye verile. cek harp levazımı Türkiyeye açıl- mış ihracat kredilerile tediye olu- nacaktır. layış hareketlerini sık sık alkışlımış- lardır. Bundan sonra Etimesuttaki mo - törlü tayyarecilik alanına gidilmiş. Bu meyanda Türkkuşundan yetişmiş genç pilotlar dokuzlu bir filo uçuşu yapmışlardır. Bu sene | Türkkuşuna Jalınan genç öğretmen namzetleri he- yecanla takibedilen akrobasi uçuşla” rı yapmışlardır. Bu arada üç kız öğ- retmen ramzedi çok güzel bir filo u- çuşu ve baş öğretmen bayan Sabiha Gökçen de akrobasi figürleri yapmiş- lardır. Öğleye doğru — Türkkuşünun Akköprüdeki atelyesine gidilmiş ve plânörlerin seri halinde inşası ve motörlü tayyareleri tamiratı tetkik edilmiştir. Atelyeden sonra Türkku- şu mektebine gidilerek dershane ve lâboratuvarlar görülmüş, Hava Ku - rumu başkanı Erzurum mebusu Şük rü Koçak Türkkuşunun büyük bir hızla inkişaf etmekte olan o mesaisi hakkında misafirlere mmalümat ver - miş ve gençlerimizi uçmağa teşvik hususunda bütün vatandaşların çalış mâk mecburiyetlerini tebarüz ettir - dikten sonra Türkkuşunda açılmak - ta olan hava gedikli hazırlama yuva- sına gençlerin yazılması işindeki e - Bu izahat kâfi görülmüş ve her | hemmiyeti anlatmış, milletin ve par- iki vekâlete ait dilekler tasvip o-|tinin bir eseri olan Türkkuşunun in- Birin Milli Şefin Heykeli (Başı 1 inelde) kişafı için el birliği ile çalışmak va- zifesini hatırlatarak (o 'Türkkuşunun genç bir müessese olmasına rağmen bugün bile hava ordusu için kiymetli bir ihtiyat kuvvet olduğunu tebarüz ettirmiştir. © Başkanın bu sözlerine Çanakkale murahhası Halil Dilmaç, arkadaşları mışlardır. Kurultay delegeleri tay - |İnamına cevap vererek havacı gençle- yareleriyle çekilen üç plânörün yap-|rimizin kabiliyetlerini ve Hava kuru- tığı hava hünerlerini ve paraşütle at- munun mesaisini övmüştür. 36.939 —- Türk - Fransız Jtilâfı Birlikte Ilân Edilecek * (Başı 1 incide) buuunuyorlar. Icap ederse bu husus- ta silâhlarının ağırlığını da kefenin bir gözüne koymaktan çekinmiye- ceklerdir. Akdenizde Boğazlardın başlıyarak Süveyş kanalına kadur da- yanan bir cephe ve Sevki.ceyşi bir mintaka kazanmak hususundaki gay- | retlere Fransa şarkta haiz olduğu #- vantajlara dayanarak İştirak etmek- | tedir. Iskenderundan başlayıp Suriyeye dahil olan yerlerde Fransanm diplo- matik vazlyetine istinaden askeri a» vantajlar elde etmesi ve şarki Akde- rizin daha emniyetle müdafsasını imkânleştırması lüzumu sarihtir. Bu roktanın Türkiye ile Fransanın mandası altında bulunan kısmı ara sında iki devletce halli icap eden ve ahalisinin ekseriyeti Türk olan bir Hatsy vardır. Fransa şimdiye kadar muslihane bir sureti tesviyeye varmak üzere Ha tay işinin zaman ve hâdiselerin tabii seyrile halini bekliyen bir vaziyet almıştı. Bu intizar vaziyetinde, Anhranım arzularına karşı süküti bir iştirak ham eden bir hal vardı. Fransa şimdiye kadar Türkiyenin Hatay hakkındaki talebini fiilen isaf edemediyse de aldığı vaziyetlerle ü- mitleri karmamıştır... General makalesinde, Akdenizin şarkındaki sevkulceyşi vaziyeti ta- rasmile tahkim edecek olan Hatsy meselesinin halli ile elde edilecek as- keri avantajları şöyle sıralıyor: “Çanakkaleden Mısira kadar uza- yacak bu mıntakanın Lübnan ve Su- riyeden geçen kısmı Türkiyenin hi- mayesinde cenahları tamamile emin olarak Iskenderiyeye kadar uziya- caktır, Türkiyeden Mısıra kadâr uzayacak miği addolnmıya lâyık bir ehemmi - yetteğrr Harp vükuunda iptidai mad deleri bol ve Musul petrollerine sas hip olan arazinin sevkü'ceyşi avan- tajları meyanında Akdenizin Kıbrıs gibi havai ve bahri üslerinin istinat edeceği bir destek olur.,, Molotof sefirlerle görüştü Londra, 2 (Hususi) — Sovyet Bir- liği Başvekili ve Hariciye Komiseri Molotofun daveti üzerine bugün İn giltere ve Fransa sefirleri, Kremline giderek, Molotofla görüşmüşlerdir. Anlaşılan Molotof, İngiliz - Fransı? tekliflerine karşı Rus cevabıni bü- tün bu mülâkat esnasında kendileri- ne tevdi etmiştir. Moskovanın diplomasi mahalili, bir taraftan Sovyetler, diğer taraf” tan Fransızlarla İngilizler arasında- ki başlıca moklai nazar ihtilâfımın Baltık devletlerine verilecek garan- ti hakkında olduğunu ve Molotov'un bu nokta üzerinde israr etmiş bulun- duğnu beyan etmektedirler. İngiltere — hükümetinin başka memleketlere | doğrdan doğruya yapmış olduğu taahhiitleri bu dev. letlere teşmil etmeğe o mütemayil olmadığı, fakat bir taarruza uğrı- yacak olan Baltık devletlerinin yardımına koşmak o mecburiyetin- de kalacak olan Sovyet Rusyaya yardım etmeyi kabul edebileceği tahmin olunmaktadır. Sovyetlerin Milletler Cemiyeti mi- sakına olan telmih hakkındaki itirez- larına gelince, buradaki ecnebi ma- hafili, bu irazların kolaylıkla ber- taraf edilebileceğini beyan etmek- tedir, İngiliz gazetelerine göre, mümtaz bir İngiliz heyeti Moskovaya gide- cektir. Daily Maile göre, bu zat lort Halifax'tır.. Şayet Lord Halifax gi- demezse, başka biri gönderilecektir. İngiliz gazetelerine göre İngiliz matbuatı, Molotofun İngil- tereye cevap vermeden Sovyetler Meclisinde beyanatta bulunmuş ol- masına ve Sovyet cevabının hâlâ gelmemiş bulunınasınâ teessüf eyle- mektedir. : Gazetelere nazaran başlıca müş- külât Baltık devletlerinin garantisi meselesinden çıkmaktadır. Halbuki Fransız - İngiliz teklifleri mucibince akdolunacak paktı bütün küçük dev- etlerin fltihakına “açık bulunduru! maktadır. z Times gazetesi, noktai nazar ihti- lâfına ait değil, şekle tasllük ettiği” ni yazıyor. Yeni bir formül bulmsk kabildir. Fakat Estonya (o Hariciyö Nazırı Seter'in de kati beyanatındaf anlaşılacağı üzere Baltık devletli Sovyetlerin garantisini - istememek” 4 tedir. Daliy “Telegraph, Baltık devletle | rinin Sovyet garantisini istemem€ lerinin büyük müşkülât çıkardığın müşahede etmektedir. Daily Express ve Daily Mail gs2€ teleri Lord Halifax'ın veya diğer bif / Bazırın Moskovaya giderek mevcut müşkülâtı izale etmesini tavsiye ©” diyorlar, Duily Mall gazetesine göre, Ingi” tere Hariciye Nazırı Lort Halifs* Molotofun nutkundan inkisarı hay” le uğramıştır. Polonya ile müzakereler Varşova, 2 (A.A) — Molotofuf nutku hakkında Polonya siyasi m$” hafilinde hasıl olan intiba, Rusya hükümet reisi ve Nazırının her şeyden evvel Sovyet Rusyanın Avrupadaki siyasi kuvve” lerin faaliyet sahasında oynıyabil& ceği rolü tezahür ettirmeğe çalışm olduğu merkezindedir. Londradan © bildirildiğine görü karşılıklı garanti tatbikatı Kakkındi bundan bir kaç gün evvel Varşovad başlıyan müzakerelere bilhassa bif taarruz takdirinde tevessül ol iktisadi ve askeri hususata fi eylemektedir. Lord Halifax'ın dü” Polonya Büyük Elçisile yaptığı MÜ lâkatta ayni mevzu üzerinde de ©” reyan etmiştir. İngilterenin bir notası Roma, 2 (Hususi) — Ingiltere yük Elçisi Percy Loraine dün İtalya Hariciye Nazırı Kont Cia8€” | yu ziyaret etmiştir. Bu ziyaretin. mevzuu hakkınd” biç bir malâmat elinmadığı bildiri” yorsa da; “İngiliz Sefirinin — 1 Chamboralin tarafından bir nota “© | rildiği've bu notada, İngilterenin * hata siyaseti takip etmediğinin olunduğu ve İngilterenin yalnız t8* | min ve sulh siyasetini tuttuğu İZ olunmaktadır. Sovyetlerin Nüfusu 170 Buçuk Milyon Moskova, 2 (A.A) — Sovyetif Birliğinin 1939'daki tahriri nüfus hakkında yapılan tahrir neticelefi” ne dair devlet plân komisyonu findan verilen rakamlara göre S0 yetler Birliğinin nüfusu 17046710 dır, Bunların 81.664.981 1 erkek “* 88.802.205 i kadındır. 1926 tahrif nüfusuna nazaran yüzde 15,9 nis“ tinde bir tezayüt vardır. Şehirler halkı umumi nüfus” yüzde 52,8 ine baliğ olmaktadır # 1926 ya nisbetle 17,9 fazladır. nz imza Danzigde Lehlere Tecavüz Ediliyormu$ Varşova, 2 (A.A) — Dantrigtf” bildiriliyor: İki genç Polonyalı bahriye nefefi Danizig limanının rıhtımında hul şahısların taarruzuna Uj d tır, Mütecavizler, bahriyelilerin # rine iki el ateş etmişlerdir. Kur Yardan iri, bir tanesinin bacağifii isabet etmiştir. ; Döğer cihetten, ler, Dantzig limanında asayişsizi ten şikâyet ederek bazi Dantrlif” vapurlar Leh yapurlarıma Ni ğa teşebbüs ettiklerini söylemiş” dir. ge | Polonyalı A Bir Valinin Hediyesi Kırklareli (TAN) — ağ valiliği ne tayin edilen valimiz Hasip ger j lan, kütüphmmesindeki kıymetli ef 1 erleci elleri “köğarım “EraDEĞĞ hediye etmiştir. Çocuk Sayfamız Gel a çokluğundan dolayı yarına ettik. Küçük okuyuci özür dileriz, |