3 Haziran 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

3 Haziran 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Galatasaraylı Rıza Fenerli Rebii Galatasaray - Fenerbahce Maçının Bu Seferki Tahmini © Melih'in Fenerde Oynaması Eski Muvazeneyi Değiştirebilir Galatasaray takımı Haber uldığımıza göre bu hattoki Galatasaray takımı şu şekilde çıkü- caktır. Osman — Yusuf, Adnan — Musu, Rıza, Celâl — Bedii, Sa- lâhattin, Cemil, Boduri, Sara- fim. Galatasaray - Fenerbahçe maçmı yarın da Taksimde göreceğiz. Bun - dan iki hafta evvel Fenerbahçe sta- dinin yapılan müsabakayı Galata raylılar 4-3 kazanmışlardı . İS Bu seferki maçın tahmini merak» lara kolay gibi geliyor. Çünkü Sarı kırmızılıların oldukça hâkim oyna - dıkları maçtanberi çok vakit gı İl miş ve fazla olarak muavin hattına | Rızayı:da alarak daha vkuvwetlen - “miştir. © Filhekika Rızanın Galatasaray muavin hattının ortasına geçmesi tâ- kım için faydalı ştur. Yusufun istendiği gibi kullanılması da kaza - | milmıştır. Fakat, Fener hücum hattının mer 'kezine de Melih gibi bir oyuncu gel Bizim futbol merâklılarımızdan ekserisi Melihin topu Kullanışında az ” canbazlık (gördüklerinden O ateşli “forvete pek yüksek numara vermez- ler. Halbuki bana göre Melih, miza- cma ve oyun tarzına uyar şekilde “ beslendiği takdirde Türkiyenin en “müessir muhacimlerindendir. Şunu | da unutmamalıdır ki, Güneş takımı- | man en parlak zamanlarında atılan || gollerin çoğu Melihin ayağından çık- | muştır. Bu itibarla Fener hücum hattının © merkezinde, yahut açığında Melih gi © bi bir oyuncunun bulunması her ta- kım için derin derin o düşünülecek, © maçtan evvel tedbirler alınıp oyun - culara uzun uzun söylenecek mese - “lelerden biridir. Melihin kiymetini tebarüz ettir - diğim bu satırları yazarken bir sual aklıma takılıyor: — Acaba Fenerbahçeliler da yazdığımız şekildeki takımlariyle Melihi hakkiyle işletecek şekilde ça- * Maştırabilecekler mi? Bana öyle geliyor ki, Fener mua- | vin ve hücum hattının bu seferki ter- tibi de pek isabetli değildir. Melih gi- © bi bir muhacim ortaya gelince Fikret gibi tecrübeli bir oyuncuyu hücüm © hattmdan bu defalık feda etmek da- ha makuldü sanırım, Esat ne olursa olsun Fenerin merkez muavin mev. kiini bilhassa Galatasarayın bugün- © kü takimına karşı tamamile doldura- miyor. Melihli bir takimda, o Esadın 401 içte veya sağ içte yapacağı İşle, merkez muavin yerindeki işi arasın- da epey fark vardır, zannmdayım Esat, hem hücumları karşılamak hem de Melihi Icabı veçhile beslemek gi- “bi iki mühim işi birden başarmak hu- susunda Fikretle kıyas edilemez. Fikretin Melihli bir takımın bü- cum hattında oynatılmasında ayrıca bir mahzur vardır. Fenerli Melih YAZAN: Eşref Şefik | Oda Fikret ekseri aldığı toplarla kale hizalarına kadar akân bit oyun- cudur. Oradan ortalayacağı (topl: merkezdeki Melih yandan almağa; yüni kontrol ederek sevketmeğe mec- bur kalacaktır. Bu oyun Mellbe hiç uymayan bir tarzdır. Şunu da düşünmek (lâzımdır ki, İ Galatasaray takımınm merkez mua - vin mevkiindeki Rıza Melihin bütün itiyatlarını ve top kullanış şekilleri- ni bilir. > Böyle bir rakibir de kendine uygun derin ve ars paslarını sık sık ak bir Melihin ne randıman Esasen Melih tarzında yâni Av - Füpalıların t&birince “ok gibi oyna - bir merkez muhacim mevcut 0 lunca açıkların topları çizgi üstün - den fazla sürmeden vermeleri tenbih edilir. Karşi muavin hattını aşar aş- maz pas vermek gibi derecede- Kİ bir işi Fikrete havale etmenin hik BUGÜNKÜ MİL Bugün Beşi Bugün Taksim stadında Beşiktaş- Vefa milli küme karşılaşması yapa - caklardır. Bu karşılaşma hiç şüphe yok ki milli kümenin en mühim meti- cesi üzerinde tahmin yapılamıyacak | çetin bir maçtır. İ Siyah beyazlılar geçen hafta Ga- latasarayla karşılaştılar. Ve bu mü - sabaka sarı kırmızılıların üstün oyu- nu ile ve 3 - 1 galibiyetiyle metice- lendi. Beşiktaşlılar son oyunlarında gö- rüldüğü veçhile pek iyi bir durumda değillerdir. Esasen Vefa ile yaptıkla- rı ilk oyunda da Vefalılar Beşiktaşa Fenerbahçe takımı —— de şu kadro ile 4 deneyecekler. Manoelides — Yaşar, Lebih— Ali Rıza, Esat, Reşat — Basri, Naci, Melih, Rebii, Fikret. metini'de anlayamadığımı — açıkça emeğe mecburum. Yok, Fikret istediği gibi oynayacaksa, o za- man da Melihin kabiliyetine müsalt oynaması tesadüflere bağlı kalacak - tır. Bu mesele üstünde daha söyliye- bileceğim bir sürü mütalealarla vazı- Yı haddinden fazla uzatmamak üze - re vaz geçerek neticeye geçiyorum Hangi taraf kazanacak? Meli Yener hücum hattına ka- ası, yukarıda ds söylediğim gibi, eski muvazeneyi değiştirmiştir. Fakst Melihin idman vaziyeti, Ga İlatasaray merkez muavininin Meli - hin oyununu iyi bilmesi ve F, bah- çe kadrosunun yarınki rakibe en iyi şekilde tertip edilmemiş olması gibi fark asgari hadde inmiştir kanaatin - deyim. O asgari haddin bundan ev - velki oyunda gördüğümüz Galatasa - ray hâkimiyetini telâfi edecek kadar olduğunu farzetsek bile şanslar mü- İsavi olur. İ Fütbolde bu gibi maçlarda kati tahmin pek la beraber karilerimizi alıştırdığımız için bu maçın galibiyet ( ihtimalini İyüzde nisbetiyle vermeyi daha muva- fik buluyorum. Gâlstasaray - Fenerbahçenin bu seferki şansları müsavi görünüyor. Amma Fener takımı Melihe ve bu maça göre yapılmamış olduğundan Sarı lâeiverdin yüzde elli şansından onu Sarikırmızılılara aktarılmış ve bu suretle Galatasarayın © kazanma ihtimali yüzde altmışa çıkmıştır sa- nirim, Lİ KÜME MAÇI ktaş - Vefa Karşılaşacak karşı galibiyeti hak eder bir oyun oy- namışlar ve maç 3-3 beraberlikle İkapanmıştı. Geçen hafta da Vefalılar | Fenerbahçeyi kalecisiz eksik bir kad-| or ile yakalıyarak oyunu 3 - 3 bera- berlikle bitirdiler. Bununla beraber İğ Vefalılar günden güne © düzelmekte ik ve çok kuvvetli bir şekil almaktadır. | Aldığı neticeler çıkardığı oyunlarla ihmal edilmez bir kuvvet olduğunu İN ortaya koymuştur. Bunuri içindir ki bugün çok sıkı bir maç seyredeceğiz, Bu oyun için yukarda da kaydettiğimiz gibi tah -İd ame min yapmak kabil değildir. sebeplerle Fenerin Melihle kazandığı pmak doğru olmamak: | TAN Cümhuriyet Maarifinin Bilânçosu meleri imkânını vermekle, büyük içtimai haksızlığı da ortadan kaldırmıştır. Liselerin ilk kısımlarının Kaldı- rılması ve meccanllik esâsi ahsile de teşmi zihniyeti or- bu halkçılık in başlıca tezahürlerin- dendir. Kk içtima! hayatta er- keklerle beraber yürüye- Tek biribirlerine yardımcı olmala- rın! prensip olarak kabul eden Tür- kiye Cümhuriyeti, Türk kızlarına da bütün tahsil müesseselerinin kapılarını geniş açmış, kadınlara, erkeklerle müsavi haklar tanımış- tır. Halbuki imparatorluk tahsili ka- amamile İhmal etmişti. 1910 tarihine kadar kızlar ancak İpi daiye, rüştüye ve sanat mekteple- ne devam edebiliyorlardı. Şu rakamlar, cümhuriyet maa- in, kızlarımızın tahsil ve ter- yesine verdiği büyük ehemmiyet ve ihtimamı gösterir: lik M Orta M Liseler (1923-1924) 62554 (1.182 1 (1937-1938) 256.661 18432 3 Cümhuriyet maarifinin mühim vasıflarından biri de, mektep prog- tamlarının, bilhassa ilk mektep programlarının en sağlam terbiye esaslarına göre tanzimidir. Cümhuriyet maarifinin talebeye ucuz ve İyi ders kitabı temini işini | I | de büyük bir muvaffakıyetle ba- şarması da şükranla zikredilmeli- dir, Cümhuriyet Halk Partisine da- yanan Türkiye Cümhurıyeti dev- letinin, on altı yılda, imparator- luk maarifinin bir kaç asırda ya- pamadığı büyük işleri başardığını gördük. Şüphesiz, maarif alanında yapa- cağımız veya düzelteceğimiz İşler olmadığını iddia edecek değiliz. Beşinci parti kurultayı ve tem- müz ayı sonlarında toplanacak O- lan (Maarif şürasi) yeniden başa- rılması lâzımgelen işleri tesbit ede- cexleran: Yaptıklarımız: asla kâfi görmü yoruz, çünkü Ebedi Şefimiz Ata türkle beraber düşünüyorken: “Daha çok ve daha büyük işler yapmak mecburiyetinde ve azmin- deyiz. Yurdumuzu dünyanın en mamur ve en medeni memleketle- ri seviyesine çıkaracağız. Milleti- mizi en geniş refah vasıta ve kay- naklarına sahip kılacağız. Kozlunun Nüfusu Artıyor kozlu, (TAN) — Bir kilometre ge- nişliğinde ve iki buçuk kilometre u- zunluğunda bir sahaya © kurulmuş nahiye merkezi olan Kozlunun dai -| mi nüfusu üç bin beş yüz olduğu hal- de her sy gelip gidenlerle beraber nüfusu hiç bir zaman yedi binden a- şağıya düşmemektedir. Kömür madenlerinin ilk bulunu- | şunda deniz kenarında kurulmuş © - lan kasabamızda, iki şirkete ve bir şahsa mit kömür ocakları vardır ve nüfusun çoğunu buralarda çalışan - larla otuz beş kömür nakliye kayığı” nin mürettebatı teşkil edir Kozlu, vilâyet merkezi olan Zon: guldağa altı kilometre mesafede ol- makla beraber vilâyet merkezi bele- diyesi hudüdu içinde itibar olunmak- tadır. gi Erzincan - Kayseri Maçı Erzincan (TAN) — Buraya davet edilmiş olan Kayserinin Erciyaş fut-| bol takımı, ikiye karşı dört sayı ile) Erzincanlıları mağlüp etmiştir. Er- zincanlıların hariçle İlk temasların- da aldıkları bü netice iyi telâkki 0- Yunuyor. m m Bugün Nerelere Gidebilirsiniz ? Taksim stadında; Beşiktaş - Vefa saat 17.30 da. Anadoluhisar - Demirspor sa- at 15.45 de. 14 de. z Galata gençler » Bozkurt saat 9 “ E K İngiltereye 3-6-939 ONOM Daha Fazla Ihracat Yapabilmek Için Tetkikler Iktısat Vekâleti mevcut ticaret an- arı hükümlerinde icap eden ilâveler ve tadilâtı icra etmek üzere ihraç emtialarımızla alâkader bazı firmaların malümatlarına etmektedir. Bu vaziyet ihracatçıların? arasın- müracaat kânların artırılacağı şeklinde tefsir edilmekte ve piyasamızda mühim hâdise olarak telâkki olunmaktadır. Mgiltereye gönderilebilecek mallar iş ketlerine dair malümat tvp- lanmıştır. Tiftik Piyasası Hararetli Bir ay zarfında şeh da 3500 balyeyi müt tılmaıştır. Geçen ay başında tsleplerin az ol- ması dolayısile durgun geçmiş olun tiftik piyasası ayın son gün canlanmış ve fiyatlar bir miktar yük. selmiştir. Bu yükselişe Almanyadan perml- ler gelmesi ve Ingiüzlerin de piy ile alâkadar olmaları sebep olmuştur. Oğlak tittikleri 125 * 130, Karah sar, Kütahya malları 112 - 113, An- kara, Polatlı malları 105 - 110, kaba imiz piyasasın- caviz tiltik sa- (IHRACAT: © Meşin x ve Sahtiyan Talepleri Almanya için yarım işlenmiş meşin ve sahtiyan talepleri devam etmekte. | dir. Hafta içinde İstanbul piyasasın lk z a kuruş arasında satılmıştır. Izmir ve Mersinden ds Almany meşin ve sahtiyan ihraç edilmekte- dir. Deri Stoku Tükeniyor Tilki derilerine yeniden vuku bulmuştur. Almanya için 2500 tilki derisi çif- ti 325 kuruştan Trakya menşeli m. lar satılmıştır. Küçük parti halinde ve Uşak de- talepler inde | Milâno Cenevre Budapeşte Bü Stokholm Moskova ESHAM VE TAHVİLÂT 1920 1976 Er 8 -, Erzurum $ İ cins mallar ise 75 - 80 kuruştan satıl mıştır, Halen İstanbul piyasasında 20 bin İbalye kadar tiftik #toku vardır. iç PİYASALAR : Dün Gelen ve Satılan Mallar Dün piyasamıza 267 ton-buğday, yaz peynir, 55 ton tiftik, 23 ton yar 5.33, sertler 5.065 « 5 8.225 «5,30, yemlik arpalar dökme 420, çavdar 4,125 - 4,15, keten t©- humu 10,30, susam taze beyaz peynir 23,15 - 26.35, taze kaşar 43 - 46, ince afyon 490, kaba afyon 367,ö- 282,5 kuruştan satılmıştır. e rileri çifti 14 - 15 liradan, kunduz çiti 12 liradan, çakal derileri çifti 73 - 90 kuruş arasında satılmıştır. Satışların bu şekilde devamı ha Binde deri stokları tamamen tükene- cektir, Kozanda Bir Cinayet Kozandan bildiriliyor! Kozanda bir kavga vo hâdisesi olmuştur. Bu hâdis kışinin yaralanması ve bir ki lamü ile neticelenmiştir. Hâdise bir tiyatro kızının Arslan- h köyüne götürülmesi ve orada elle- rinden alınarak hükümete teslimi se- bep olmuştur. Oğle vakti Ahmet De Dağlı arasında zuhur eden bir ağız ve tokat kavgasından sonra kahvede çıkan bu büyük hâdisede Emin Traş ve Ahmet Deniz tarafından Mehmet Dağlı ve suçsuz olarak da İfüsnü ve Ismaili bıçaklamış ve çarş'ya çıkan caniler rastladıkları Mehmet Dağlı- mın kardeşi Omer Dağlıyı da fırına kaçtığı halde yaralamışlardır. Rüstem Dağlı da Ahmet Denizi böğründen Jar tutulmuş bıçaklama dört in ö- ve Ahmet Deniz ve Emin Traşla müşev- vik zanlısı Halil Topaloğlu tevkif e dilmiştir. Yarası beyninden olan Hüsnü öl müştür. Ela Ey Sivas Belediyesinin Yeni Bütçesi Sıvas (TAN) — Belediyenin yeni bütçesi, 52 bin lirssi elektrik mülhak bütçesi olarak, 193 bin lira üzerin- den kabul olunmuştur. Bu yıl da şehrimizin imarına çalı- Nİ şilacak, şehrimizin her tarafında d ha bol ve sihhi su bulunması temi: edilecektir. —> © Vukuuna İhtimal Verilmiyen Hâdise Izmit, 2 (Tan muhabirinden) — Burada çirkin bir hâdıseden bahsedi- lyor. Ulugazi okulunda öğretmen 45 yaşlarında Habip Kocabalkan ismin” İde çoluk, çocuk ve hattâ torun sahis bı bir adamın kendi sinifi talebesin- den 7 - B yaşlarında 10 kadar kiğ çocuğunu kirlettiği iddia ediliyof. Muallirn bu iddia üzerine tevkif & dildi. Facianın kahramanı olan öğretmen sorgusu yapılmak üzere Adliyeye g& trildiği zaman Adliye önünde top” lanmış olan mektep talebesi üzerine hücum ederek (idam, idamı) diy€ haykırmışlardır. Umuluyor ki, 'bu faclada bir yan lışlık ve bir kasıt vardı. Bir Mtira mn mevcudiyeti de İleri sürülmekte” dir. Öğretmen Ismall Habip Koci balkanın yarın yüzünün akı ile #r9* mıza karışması Va bu zannı kuvvetlendirmektedi İdise cümhuriyet adliyesine intikal et” miştir, —— Burhaniyede Kupa Maşları Burhaniye (TAN) — Halkevi, to bolü teşvik maksadile, “Beş yıll kupa maçları,, tertip etmiştir. Muhi” İtimizdeki klüpler arasında yapıtacaK | futbol maçlarında beş sene zarfındi jen çok galibiyet kazanan takım kw payı alacaktır. İlk üç maç, Karaağaç - Göm“ İmuhtelit takımile Bürhaniye İdm4” İyurtlaları arasına yapılmıştır.