3 Haziran 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

3 Haziran 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

ŞI, | Ağlebi ihtimal, e A A SM e m——— —— 1-6-939 Ankara, 2 (TAN Muhabirinden)— let memurları aylıklarının tev. bit ve teadülüne dair kanun lâyiha- $ı, Meclis rüznamesine alınmıştır. Pazartesi toplantı- smda konuşulacaktır. Projeye göre, maaşlı devlet me Murlarının dereceleri ve beher dere. eye ait maaş fasılları ile tutarları Bi şekilde tesbit edilmiştir: rece Asli manş Tutarı Birinci derece 150 Ura o 600 Lira İkinci derece 5. “o, İçine derece || 100 |, 4m üncü derece | 90 |, 30 , Beşinci derece 8, 20 Minct derece 70 20 derece 8, m , Sekizinci derece oo 50 |, Mo, İkuzuncu derece 40 ,, 10 derece 3, 8, cl derece 30 ,, 8. Ön ikinet derece o 25 ,, Mi Ön üçüncü derece 40 , ©, * dördüncü derece 15 ,, 0. On beşinci derece 10 ©, Memuriyete girme şartları Maaşlı memuriyetlere ilk defa gi- Yenlerin menşelerine ve tahsillerine Söre almabilecekleri dereceler Şu şe kilde gösterilmiştir: A — Orta mektep mezunlarından talip bulunmadığı tukdirdememurin ununa göre memur olabilecekle- © beşinci dereceye. B — Orta mektep mezunu olanlar 14 tüncü dereceye. C — Lise ve muadili den veya orta tahsille ayni zaman- “a meslek tahsili gören, en a4 beş ren veya ortamektep tahsilini ik- en sonra en az İki yıllık meslek iü kteplerinden mezun olanlar on üncü dereceye. üş2 — Lise derecesinde bir tahsil e en az bir yıllik mesleki tah- Yapmış veyahut beş yıllık meslek ktebi tahsili üzerineen az iki Silik daha yüksek bir mektep tah. Bi bitirmiş olanlar mesleklerine memuriyetlerde on ikinci dere “eve, > — 6 yıldan az tahsilli yüksek sy mezunları 1l inci — 9 yuk yüksek mektep me- onuncu dereceye. si — Lise tahsilini yurtta ikmal 'eni yüksek tahsilini gerek e nleketimizde ve © gerek yabanci memlekette bitirdikten sonra Pesleğin muayyen bir şubesinde ay. bir ihtisas yaparak ihtısaslarını Weisi kanunlarında yazı şektide ettirenler dokuzuncu derece» 'yin edileceklerdir. oda yer bulunmaması dolayı. tahsillerine göre girebilecekle- en daha aşağı derecede bir üç üriyete alınanlar şubelerinde âçık vukuunda girebilecekleri he lere terfian tayin olunacak. ay zife ve memuriyetlerine müte- ik hususattarı dolayı işten el çek- rek maaşları katolunan alelü- memurlara tahkikat veya mu. aş ne neticesinde men'i muhake- ei, 72 beraet kararı verildiği su- Y © katolunan maaşları tutarının verilecektir. g, Deretli memurlar için Müz retli vazifelere ilk alınacak me- yıllar tahsil derecelerine ve diğer aşı, çorina göre girebilecekleri ma. Üy, , onurluk derecesinin ancak bir Yin derecesine ait maaş tutarı ile ta- Olunabileceklerdir. ların terfileri de maaşlı me- terfilerindeki o hükümlere Ve iy, tiye t Ususi bir meslek, bilgi ve iht- deve, Miyaç gösteren memuriyetlere Mü, ,; teşkilâtina dahil vazifelerde em olanlar arasında kanun- #tegye atlar dairesinde ve ehliyet de- Baki bakımından terfian veya bi yy, getirilecek kims2 bulunmadı. ten dirde bu memuriyetlere harlç- let memuriyetinde hiç bulun- !$ veya memuriyetle alâkaları &, Ral beş senedenberi kesilmiş, bil- Yiz vaad ve tecrübeleri ile mütema- Silan mselerin kadrodaki derece ma- M bü kanunda yazılı kayıtlarla İş, ÇYYet olmaksızın Tera Vekilleri irüyçi Bibi memurlar, muayyen terfi ar, *tini doldurdukça yine ihtisas kü, alâkadar diğer vazifelere nü- © terfi edebileceklerdir. bi, “SÜ vazifelerde bulunanlardan Te fi müddetini dolduranlar üe- Yagi, in tekabül ettiği derecedeki Memuriyetlere, doldurmıyan- Ha, PROJEN İN KATİ ESASLARINI NEŞREDİYORUZ lar da bir derece aşağıdaki memuri- yetlere naklolunabileceklerdir. Ucretli bir vazifeye nakledilecek maaşlı memurlardan bulundukları de recede bir terfi müddeti dolduranlar iki, bu müddeti doldurmtyanlar bir üst dereceye ait maaş tutsrımın te- kabül ettiği ücretleri alabilecekler - dir. Ueretlilerden Ankarada bulunan- lara 11 inci madde mucibince» girebi- lecekleri maşlı derecelere ait mu- vakkat tazminat, maaşlı memurlar hakkındaki umumi hükümler daire- sinde verilecektir. Vekâletler teşkilâtından ve me muriyet derece ve maaşları kanunla tesbit edilen müesseselerden birin - den diğerine memur nakli ait oldu- ğu vekilin muvafakatine bağlı ola - caktır. Ancak tayinleri mahallerine ait memuriyetler arasındaki nakil ve tahviller tayine salâhiyettar olan ma- kamların müsaadesile (yapılacaktır Istifa edenler hakkında dahi 3 ay müddetle bu hüküm tatbik edilecek- tir, Diğer teşekküllerdeki memurlar Umumi, mülhak, hususi bütçeler- le belediyeler bütçelerinden ve bun- lara tâbi teşekküllerden maaş ve üc- ret almakta olan memurların hususi bir kanunda aksine sarahat olmadık» ça bulundukları müesseseler iç ve di- şında maaşlı veya ücretli ayrıca bir vazide almaları esiz olmıyacaktır. X- dari vazifeleri olmıyanlara muallim- Hik verilebilecektir. Bunlar maaş ve- dereceye. | ya ücretlerinden miktarı fazla olanın tamamını ve tayin sırasilş de ikinci- sinin üçte ikisini, bir üçüncüsünün de üğte birin! alacaklardır. Odacı, kolcu, bekçi, evrak müvez- zii, gemi mürettebatı, ücretli ve ai- datlı tahsildar, daktilo ve steno gibi müteferrik müstahdemler bu kanun hükümlerine tâbi olmıyacaklardır. Ucretle müstahdem memurlarm harcırahları maaşlı memurların har- cirah hükümlerine tevfikan ve yu- karda yazılı derece aylıkları esas tu- tularak hesap edilecektir. Hususi kanunlarda saraha: olma- dikça ihtisas ve kömisyon ücreti ve makam tahsisatı ve tahsisatı maktua ve hakkı Huzur gibi naınlarla maaş- lı veya ücretli memurlara ayrıca u- mumi, mülhak ve hususi bütçelerden bir meblâğ verilmiyecektir. Ancak kanunun tahmil ettiği munzam bir vazifeyi münferiden İlaya memur 6- dilenlere muayyen çalişma saatleri haricinde mesailerine mukabil Vekil. ler Heyetince takdir olunacak bir üc- ret verilebilecektir. Mülhak bütçeli idareler, hususi i- dareler ve belediyeler dahi bu ka- nan hükümlerine tâbi olacaktır. An- cak inhisarlar ve Ilmanlarla Devlet demiryolları işletme idareleri umum müdürlüklerine alacakları ücretler- den başka görülecek lüzum üzerine Vekiller Heyeti kararile ayda Yüz Tirayı geçmemek üzere münasip bir tazminat verilecektir. Devlet memurları, aylıklarının tev hit ve teadülüne dair olan kanun Üe mezkür kanunun bilcümle ek ve t- düleri ve diğer kanunların bu könü- na muhalif hükümleri mülga olacak- tar, Muvakkat maddeye göre de bu ka- nuna bağlı teşkilât kadrolarında ya» pılan değişiklikler dolayısile ellerine geçecek para miktarı evvelkinden az olanlar, aradaki farkı terfi suretile telâfi edinciye kadar almakta devam edeceklerdir. Bu fıkranın şürulüne giren veya girmiyenlerden yapılan tadilât dolayısile maaş: aslileri de- Bişmiş olanların gerek evvelki ve ge- rek yeni derecelerinde geçen hizmet müddetleri eski maaş fasıllarına en yakın üst maaş derecesinde geçmiş sayılacaktır. Halen ücretle müstahdem olanların tahsil derecelerine ve bu kanuna sâ- bi dairelerle maaş ve ücretleri kanun- la tayin olunan müesseselerde ücret ve maaşla geçen müddetlerin mec- muuna göre 15 ve 20 yıllık hizmet müddeti kaydı olmaksızın bu kanun esasları dahilinde ücretleri tesbit e- İ dilecektir. Terfi müddetleri için Yüksek mektep mezunu olmayıp ta bu kanunun meriyeti tarihinde dey reaaşlı ve ücretli memurların bu ka- nundaki esaslar dairesinde o üçüncü dereceye kadar terfileri caiz görüle- cektir. Bu kanun meriyete girdiği tarihte vazife başında bulunan memurların bilfiil maaşını almakta oldukları de- recedeki terfi müdde'leri 15 ve 20 sene kaydı olmaksızın bu Kanunla kabul edilmiş olan terfi müddetlerine göre hesap olunacaktır. 1 Eyül 1939 tarihinden evvel ma- aşlı devlet memurluğunda bulunmuş olanlardan ve bu kanunun meriyet tarihinden sonra yeniden memuriye- te alınacakların fiilen aldıkları maaş ve bu maaşın mevcut derecelerden birine tekabül etmemesi halinde bu- na en yakın üst derece maaşı kendi- eri için müktesep hak sayılacaktır. Evvelce bu maaşta geçirdikleri #wüddetle yeni girdikleri derecelere geçmiş sayılacaktır. Muhtelif dairele- rin teşkilât kanunlarında mevcut ve maaş emsali hasılının ve emsal ha- şili fazlasının veya eksiğinin Ücret olarak verilebileceği yolüindaki salâ- hiyetlere müsteniden tayin edilmiş o- Yanlardan halen müstahdem bulunan- lars bugün verilmekte olan ücretler le muvakkat tazminatları ayni ves izifede kaldıkları müddetçe şahısları: na munhasir olmak üzere verilmesi- ne devam olunacaktır. Mülhak bütçeli idarelerle hususi i- dare ve belediyelerin teşkilât kadro- lori bu kanun hükümleri dairesinde tadil edilinciye kadar bu idarelere ait ve halen meri olan kadroların tstbikine devam olunacaktır. Ancak mülhak bütçeli idarelerin bu kanun hükümleri dairesinde tan- zim edilecek teşkilât kodroları en geç bir teşrinisani 1939 tarihine ka- dar Büyük Millet Meclisine, maliye- ye ve hususi idareler teşkilâtı kadro- ları da kezalik ayni tarihe kadar Ve- killer Heyetine tevdi edilmiş olacak- tır, Bu kanun mucibince emsa!, hasıl- larının artmasından ve derecelerinin ilgasından dolayı tediyesi icap eden fozlalarla ücretlilere verilecek muvak kat tazminat bu muvakkat madde mucibince yapılacak derece irtibatı İ eylül 1939 tarihinden itibaren tat- bik olunacaktır. Devlete ait müesseseler baremi Devletten bir hak temin eden ve- İye sermayesinin yarısından fazlası devlete ait olan banka veya müessc- seler memurlarını maaş ve ücrel- leri ve hizmete giriş ve terfi usulleri lâyihası esaslarına göre aşağıda ya zılı müesseseler memurlari bu kanun hükümlerine tâbi olacaklardır; A — Sermayesinin tamamı devlet tarafından verilmek suretile kurulan iktısadi seşekküllerin teşkilâtı ile ida- re ve murakabeleri hakkındaki ka- nun hükümlerine tâb! teşekküller ve müesseseler, B — Hususi kanunlarla kurulan bankalar ve teşekküllerle hususi su- rette teşekkül eden ve tediye edilmiş sermayesi iki milyon veya daha ziya- de olan milli bankalar, C — devletçe veya mülhak veya hususi bütçeli idarelerce veya yukar- ki bentlerde yazılı teşekkül ve ban- kelar tarafından sermayesi yarr- sından fazlasına İştirak suretile karu- lan teşekküller ve bunların ayni nis- bette iştiraklerile vücüt bulan kurum lar ve ticaret ve sanayi odaları ve borsalar, Dereceler Yukarda gösterilen bilümum mües- TAN Barem Projesi Mecliste let hizmetinde müstahdem bulunan | Jseseler memurları için 14 derece ta- yin edilmiştir. Bu derecelere ait aylık Asıllarile tutarı devlet omemur- ları baremi derecelerinin aynidir yalnız on beşinci derece yoktur. teşekül ve müesseselerin umum. umum müdür muavinlerine ve idare meclisi roiş ve azalarına ve murakıplara ve 3460 sayılı kanunla kurulan umumi murakabe heyetinin reis ve âzalarına verilecek aylıklar bu kanunun tahdidatına tâbi olmaksızın ve yukarda tesbit edilen azami aylık derecesini geçmemek şartile müesse- selerin ve vazifelerinin vüsal: ve €- hemmiyetine ve derecelerine göre Ve killer Heyetince tayin olunacaktır. Memuriyete girme şartları Bu müesseselere ilk defa girecekler ! menşelerine ve tahsil derecelerine gö jem dereceleri kabul edilecektir. A — Orta mektep mezunlarından İtalip bulunduğu takdirde alınacağı va İzitenin ehli olduğunu bilimtihan isbat edenler 14 üncü dereceye, B — Orta mektep mezunu olanlar 13 üncü dereceye, C — Lise vga muadili mektep- lerden veya orta tahsti ile ayni 2a- manda yüksek tahsil veren en az beş yıllık veya orta mektep tahsilini ik- melden sonra en az iki yıllık meslek mekteplerinden mezun olanlar 13 ün- cü dereceye, D — Lise derecesinde bir tahsil üzerine en az bir şıllık mesleki tah- sü yapmış veya kurs görmüş veya| hut beş yillik meslek mektebi tahsi- | Ii üzerine en az fki yıllık daha yük-| sek bir meslek tahsilini bitirmiş, ve- | ya orta tahsilini bitirdikten sonra en az dört yıllık meslek mekteplerinden mezun olanlar mesleklerine ait me- muriyetlerde 1l inci dereceye, E — Altı yıldan az tahsilli yük - sek mektep mezunları 10 uncu dere- ceye. F — Altı yıllık yüksek mektep mezunları dokuzuncu dereceye, G — Lise tahsilini yurtta ikmal edenlerden yüksek tahsilini, (gerek inemleketimizde ve gerek © yabancı meralekeilerde bitirdiklen sonra m©3 leğin muayyen bir şubesinde ayrıca ihtisas yaparak ihtisasların hususi kanunlarda yazılı şekilde tasdik etti-| renler sekizinci dereceye göre maaş alacaklardır. | Sınai işletme yerlerinde istihdam İ olunanlar merkeze veya sınai işletme İlerle alâkası olmıyan diğer memu- İriyetlere nakillerinde müktesep hak teşkil etmemek üzere bir derece yu- İkerya nakil ve tayin olunabilecek- lerdir. Kadroda açık yer bulunmaması do- Tayrsile tahsillerine göre girebilecek- leri dereceden daha &şağı derecede bir memuriyete alınanlar şubelerin- de ilk açık vukuunda girebilecekleri derecelere terfian tayin olunacaklar- dır. Terfi Müddeti Mafevk bir dereceye terfi için aranılacak ehliyet ve liyaketten baş- Ka en az dört sene bir derecede bulun muş ve bu kadar omüddet o derece maaşını filen almış olmak şart ola - caktır. Yüksek mektep mezunları için bu müddet üç sene olacaktır. Bir terfi müddeti içinde üç defa takdirname 8- İngilizlerle Ergeç Anlaşacaklardı (Başı, 1 incide) Sovyet Rusyanin ilk yaptığı ve ü- zerinde hâlâ ısrarla durduğu teklif şuydu: “İngiltere «Fransa ve Sovyet Rusya arasında bir üçüzlü veya- hut Polonyanın da iltihakiyle bir dördüzlü askeri ittifak yâpılacek- tır. Bu itüfak, karşılıklı taahhlit- lere istinat edecektir. Sonra bu blok taarruza ve tehlikeye maruz bulunan bütün diğer küçük dev» letlerin bütünlüğünü garanti ede- cektir. Gerek üç müttefik devlet, ve gerek hudutlarını garanti et tikleri küçük devletlere vaki ola- cak her hangi haksız bir taarruz üzerine, müttefikler derhal oto- matik bir tarzda harekete geçe. ceklerdir.,, hamberlaln, muhtelif sebepler. le bu teklife yanaşmıyordu. Nihayet İngiliz efkârı umumiyesinin tazyiki ve Fransanın müdahalesiyle bu prensibe yakın mukabil bir tek- Vif yapmağa razı oldu. teklifinde üç esas kabul ediliyordu: 1 — Mtifaka dahil olan üç devlet ten birine bir tecavüz vâki olduğu tak dirde diğer iki devlet, derhal otoma- tik bir surette müttefiklerinin yardı. mıns koşacaktir. 2 — Polonya ve Romanya gibi bü- tünlükleri garanti edilen devletlere bir tarruz vâki olduğu zaman bu devletlerin göstereceği lüzum üzerine ve lüzum derecesinde müttefikler bu devletlere yardım edeceklerdir. 3 — Hudutları garanti edilmiyen devletlerden birine bir taarruz vâki olduğu takdirde, müttefikler, Mik letler Cemiyetinin ahkâmı dahilinde, Jevvelâ aralarında istişare edecek ve verecekleri karara güre hareket ede- ceklerdir. Bu üçüncü grupa dahil olan dev- letler arasmda bilhassa Baltık dev- ietleri vardır ki, Rusyayı bu komhi- nezonu kabul etmemiye sevkeden başlıca âmil bu devletlerin Almanya tarafından bir taarruza maruz kalma- ları halinde Sovyetlerin tek başına bırakılmaları tehlikesidır. Molotof, bu defaki nutkunda çok sarih ve katidiri » “Biz başkalarinn ateşteki kestanesini çıkararak par- maklarımızı yakmak niyetinde deği- liz. Ya hep, ya hiç.,, diyor. Şu halde Ingiltere ve Fransa ya Sovyet Rus- yanın karşılıklı ittifak teklifini ay- nen kabul edeceklerdir, yahut müza- kereler âkim kalacaktır. receye geçebileceklerdir. Bu kanuna bağlı müesseselerin bi- rinden diğerine veyahut bunlardan devlet teşkilâtından birine o memur nakli o memuru tayine salâhiyetli 0- lan makamın müsaadesine bağlı ola- zaktır. İstifa edenler hakkında debi üç ay müddetle bu hükümler tatbik olunacaktır. Tazminat hükümleri Bu müesseseler memurlarına &l- makta oldukları aylıktan başka: A — Yalnız Ankaraya mahsus ©- Tarak ücretli devlet memurları için kâbül edilen 6sas ve nisbetler dahi- linde muavenet tazminatı verilecek- tir. İhtisas mevkilerinde bulunanlara ulmakta oldukları ücret derecesine, bu kanunun umumi hükümleri daire- lan memurların o dereceye mahsus olmak Üzere kidemine bir seneye ka- dar zam yapilabilecektir. Herhangi bir derecedeki memurun kendi aylığı ile daha yüksek bir vazi- fede istihdamı caiz olacaktır. Tabip- ler, avukatlar, aidat veya ücretli tah- sildarlar, satış memurları, ambar me murları, dektilolar, stenolar, meta - noğraflar, evrak müvezzi, bekçi, kol cu, kaloriferci, şolör, odacı ve hade- meler gibi müstahdemlerle her mües sesenin hususi bünyesine göre istih- damına lüzum göreceği o muvakkat veya müteferrik müstahdemler ve â- lelümum işçi, usta ve ustabaşılar bu kanun hükümlerine tâbi olmiyacak- lardır. Devlet hizmetlerinde maaş veyâ ücretle çalışan memurlardan bu mü- esseselere geçecek olanlar maaşlı va- zilelerden nakledikdikleri takdirde bir derece yukarıya ücretli vazifeler- den nakledildikleri takdirde ayni de receye geçebileceklerdir. Bu mües - seselerden devlet hizmetine geçen - ler maaşlı vazifeye geçtikleri tak « dirde bir derece aşağısına, ücretli hir vazileye geçtikleri takdirde ayni de- #'nde istihkak kesbedinciye kadar mu vakkat tazminat verilmiyecektir. B — Devletin maaşlı memurları için kabul edilen esas ve nisbetleri geçmemek şartile usulen mezun olan- lars veya kisa askerlik hizmetlerini yapmak için vazifeden ayrılanlara, ay lıkları verilebileceği gibi hasta olan- isrin da tedavi masrafları verilebile- cektir. C — Her sene 3460 sayılı kanu- nun hükümleri dahilinde temettü kay dile mukayyet olmak ve bir aylık is- tihkakını geçmemek şartile ikramiye verileceği gibi fevkalâde faaliyet ve gayretleri görülenlere temettü kaydi- le muvakkat olmaksızın ayrica bir aylık tutarına kadar idare meclisi ka- rarile fevkalâde ikramiye dahi verile- bilecektir. Maden arama ve işletmelerinde çalışanlara burada çalıştıkları müd dete münbasir olmak üzere idare meclisleri karariyle aylık tutarları- mn yüzde yirmisine kadar bir taz- minat verilecektir. Herhanai bir memuriyetin vekâ. letle idaresi halinde devlet memur- İngilizlerin! , sz Sovyetler ize kalırsa bu müzakereler e| geç müsbet bir netice an cek ve üç devlet arasında askeri anlaşma yapılacaktır. Çünkü iki * rafın da buna ihtiyacı vardır ve i tarafın da menfaatleri bunu emri mektedir. Sovyet Rusya bilir ki, Hitlerin deflerinden biri de Ukraynadır. Yi Moskova kanldir ki, Hitler Garp ce hesinde değil, Şark cephesinde ha edecektir Ve herhangi bir gün Polonya ve; Romanyaya vâki olacak bir taarr İbilvasıta Rusyaya vâki olmuş bir arruzdur. Hitleri durdurmak, di İrasilerin olduğu kadar Sovyetl de menfaati icabıdır. Binaenaleyh makrasilerin kendisine iş bizliği if etmeleri onun için bir fırsattır hu fırsatı kaçırmak istemiyecekti Diğer taraftan Ingiltere ve Fra Sunın da menfaati Sovyet Rusya anlaşmaktır. Çünkü, Ingiltere bi ki Polonya ve Romanyaya verdi garanti, Sovyetlerin yardımı tel iedilmedikçe manâasızdır. Yine ra ve Paris kanidir ki, Ingiltere Fransa kara ve hava kuvvetleri Bi lin - Roma mihverinin kuvvetleri nisbetle zayıftır ve bu boşluğu ane Sovyet Rusyanın kara v2 hava ku vetleri doldurabilir. İngiltere şuna da kanidir ki, yet Rusyanın kazanılması Ba! (Ga derhal tesirini gösterecek ve denizi olduğu gibi Karadenizi de e İniyet altına alacaktır. Binaenaleyh iki taraf ta bir ittif) ökdine mecbur bir vaziyettedir. Me faatlerindeki bu iştirake eyer taraf bir türlü anlaşatmıyorsa bu da tabii görmek lâzumdır. Çünkü tarafın rejimleri, telâkkileri ve di yayı görüşleri arasında mühim lar vardır. Bu farkları bir hamlı stlamak mümkün değildir. Ingi hükümeti, ancak menfastlerinin ii bı ve efkârr umumiyenin tazyiki bu unlaşmıya razı olmuştur. Onun) çin adım adım yürümiye, kendis| anlaşma fikrine alıştırmaya meclis dur. © Fakat Mölotofun nutkundan sor) Londradan gelen haberler, ergeç tarafın anlaşacağı ümidini kuvv lendirmekten hâli değildir. Zaten radaki ihtilâf, artık teferruat ait | takım kayıt ve şartlardır. Onlar kalktıktan sonra elbette iki taraf b leşmekte gecikmiyeceklerdir. detleri geçmemek üzere vekâlet reti verilebilecektir. D — Paraya el koyan ve vel memurlarına her sene bir aylık tarıma kadar kasa tazminatı veri cektir, Bu müesseseler memurlar ve idare meclisi rels ve özalat mürakıplara verilebilecek | hareit devlet memurlarının oharcirah | kümlemtne tevfikan yapılacaktır. Bu müesseseler memurlarına kanunda yazılı olanlardan ve mü Kait kanunlarile temin edilen hi lardan gayri, temettü, satış hissi ikramiye, tazminat vesair namla ve başka şekil ve suretle biç bir | verilmiyecektir. Bu müesseselel kendi kanunlariyle sair kanunlar ki hükümlerden bu kanuna muhu olanları kaldırdığı gibi bunların e| muksvele ve nizamnamelerind hükümlerden bu kanuna muhalif! Tanları dahi usulü dairesinde bu | nun hükümlerine uydurulacaktın Mezkür kanunun muvakkat mi desine göre halen müstahdem ol ların ücretleri tahsil derecelerine bu kanuna tâbi mücsseselerle un) mi mülhak ve hususi bütçeli dev dairelerinde ve bunlardan ba bankalar, fabrikalar gibi mal ve nai müesseselerde ücret veya mas geçmiş o müddetidrin mecmuuna yüksek mektep mezunları için diğerleri için üç sene bir terfi sasına göre texfih edeceklerdir. fıkra mucibince aylıkları tesbit « leceklerin alacakları aylık halen makta bulundukları miktarı geçi yecektir. Bu kanunun tatbiki sun ni gösterir bir nizamname hazırla caktır. Bu kanun neşri tarihinden mı ber olacak, ancak derecelere intil dolayısile yapılacak zam ve tenzil ile eylül 1939 tarihinden başlı caktır. —- ————— — ci için kabul edilen esas ve mi