28 Haziran 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

28 Haziran 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Fransanın Mevkii (Baştarafı 1 incide) tedbirleriyle meşgulken İtalya Ak - denizde kuvvetleniyordu. Habeş har. bi, İspanyada Franko isyanı Fransa için bir sürpriz oldu ve Garbi Akde. » nizde Frâfsabm müstemlekeleri ile münakalesini tehlikeye düşürdü. Bu. nun üzerine Fransa Şimali Afrika - daki müstemlekelerinden getireceği askerleri Fasın Atlantik sahillerin - den alarak Liyona nakletmeyi dü. © şündü, ve sahil boyunca o Tunustan » Fasa kadar uzanan bir (demiryolu yaptırdı. Fakat bu, İtalyanm (Akdenizde hâkimiyetini kabul etmek demekti, Hitler günden güne < kuvvetleniyor, © İtalya ile Almanya (birleşiyor, ve » Mussolini Fransanın Şimali Afrika müştemlekelerinde hak iddia etme - ğe başlıyordu. Fransa o vakit uyan. dı, İspanyada Frankonun muvaffak olmasına mâni olmadığına oOpişman oldu. Çünkü İspanyayı elden kaçır. makla Garbi Akdenizdeki emniyeti © we münakale kolaylığı tehlikeye düş. müş bulunuyordu. Bu hakikat, Akdenizde İngiliz ve Fransız menfaatlerinin birleşmesine — Salk oldu. Tek başına ( İngiltere de, » Fransa da Akdenizde zayıf bir vazi- » , yetteydiler, İtalyan tehdidine karşı durabilmek için bu iki devletin Ak - denizde beraber çalışmalarına ihti - yaç vard. Fakat (İngiltere ile © Fransa Akdenizde birleşin. ce, totaliter devletler Akdeniz sa - hillerinde bu iki devletin elinde bu. “lunan Arap ülkelerinde propaganda. ya ve tehrikâta başladılar. Mısırda, — Filistinde, Suriyede, Tunus, Cezayir ve Fasta Alman ve İtalyan tahrikâtı demokrasileri rahatsız edecek bir va. “o ziyet ihdas ediyordu. Nihayet İtalya açıkça ortaya atıldı ve Tunusta ve © Cezayirde kendisine yer ve hak ve. rilmesini istedi, Korsikanın da İtal. “ yaya ait olduğunu iddia octi. İşte o vakif Frursu Akdenizdeki variyetinin nezaket kesbettiğini an. Jadı ve Akdenizde bulunan diğer dev Jetleri elde etmek ihtiyacını duydu. Bundan sonra artık Akdenizde İngi. © liz . Fransız siyasetinin beraber yü. rüdüğünü görüyoruz. kdeniz devletlerini kazanmak demek, her şeyden evvel Tür. © Kiyeyi kazanmak demekti, İngiltere — bizimle kolayca anlaşabilirdi.. Fakat © Fransa ile aramızda bir senedenberi “uzayıp giden bir ihtilâf mevzuu var. “dı. Hatay meselesi bizim (arzumuz dahilinde halledilmedikçe Fransa ile b. birleşmemize imkân yoktu, İngilte - © re Fransaya Hatay meselesinde bizi otatmin etmesini tavsiye etti. Arnı “ vutluğun işgalinden, (sahillerimiz Karşısındaki adaların o tahkiminden . ve totaliter silindirinin Balkanlara inmesinden sonra biz de Akdenizde » demokrasilerle el birliği yapmak ih. tiyacını duyduk, Menfâatlerin bir - leşmesi, bir Fransız . Türk anlaşması — vücude getirdi. Türk - İngiliz ve Türk - Fransız “anlaşmasından sonra Akdenizde. © ki müvazene, sulh cephesi lehine © — kuvvetlenmiş oldu. İtalya Akde - © niz ortasında tecrit edilmiş bir vaziyete düştü. Şimdi sulh cephe- si Akdenizin bütün anahtarlarını elinde bulundurmaktadır, Bir harp vukuunda kapıların kapanma. sı, bütün ihtiyaçlarını denizden temin eden İtalyayı aç bırakma - ğa kâfidir. © © Onun içindir ki, Türk . Fransiz ve Türk - İngiliz anlaşmaları Fransa ve İngilterede.ne kadar büyük bir mfuniyetle karşılanmışsa, totali - ter devletlerde de © derece hiddet ve © asabiyet uyandırmıştır. p” Peynir Fiyatları Yükseliyor © Beyoz ve kaşer peynirlerinin son © iki gün içinde yükselmiye başladığı «görülmektedir. Bunun sebabi. faza “miktarda mal stok etmek için vâki 0. lan taleplerdir. Diğer taraftan müte-) ahhitlerin de şimdiden fazla mal al- mak için fiyat araştırmıya başlama- ları beyaz peynirlerin 24,05 — 26,22 kuruşa ve kaşerlein 46 — 60 kuruş arasında fiyat bulmasına sebep ol 8 Edecek Az Ankara, 27 (Tan Muhabirinden) — Maarif Vekâleti maarif şürası hazır. hiklerim tamamen ikmal etmiş bu lunmaktadır. Şüra temmuzun on ye- dinci pazartesi günü İsmet Paşa Kiz Enstitüsünde Maarif Vekilimiz Ha- san Âli Yücelin bir nutkile açılacak. tır. Maarif Şürası toplantılarının kaç | gün devam edeceği malüm değildir, müzakerenin cereyanına tâbi bu- lunmaktadır. Ruzname şu esasları mektedir: 1 — Cümhuriyet maarifinin plân ve esasları. 2 — Muhtelif öğretim derecelerin. deki müesseselere sit talimatnamele- rin tetkiki. 3 — Bütün müfredat programla- rının tetkiki. 4 — Şöra üyelerinin teklif ve di- lekleri. Şüra toplantılarına memleketi. mizin bircok ilim ve sanat erbabı, Maarif Vekâleti ileri gelenleri, mü- fettişler ve öğretmenlerin mühim bir kısmı iştirak edecektir. Adlarını bildiriyorum: Şüra âzasının isimleri Maarif Vekilliği müsteşar vekili İhsan Sungu, Tâlim ve terbiye dal- resi reis vekili Kadri Yörükoğlu, Tâ- lim ve terbiye âzasından Hayri De- ner, Avni Refik Bekman, Reşat Şem- settin Sirer, Üniveristeden İstanbul Üniversitesi Rektörü Ce- mil Bilsel, Edebiyat Fakültesi Fel- sele Profesörü kültesi tıp müfredatı ve farmakodi- nami o:dinsryüs profesörü Akil Muhtar Özden, Fen fakültesi tama-| mi ve tefazuli hesap ve yüksek ri- yazi tahlil ordinaryüs profesörü Ke- rim Erim, Hukuk fakültesi kara ve deniz tarihi hukuku ördinaryüs pro- #esörü Hirş, İktisat fakültesi umumi ihtiva et iktısat ve maliye teorisi ordinaryüs | profesörü Noymark. Akademiden Güzel sanatlar akademiet #mimari şubesinden inşaat öğretmen vekili yüksek mimar Zeki Sayar, Heykel. traşlık şubesinden heykel stölyesi öğretmeni Mahir Tomruk, Resim şu- besinden resim atölyesi öğretmeni İbrahim Çallı, tezyini sanatlar şube- sinden tezhip öğretmeni Hakkı Oy- gar. Ankara dil ve tarih - coğrafya fa- kültesi profesörlerinden Doktor Sa- im Ali Dilemre, Siyasi bilgiler okü- Yu direktörü ve iktisadi dektrinler tarihi ve sosyoloji profesörü Emin Erişitgil, Gazi terbiye enstitüsü di. rektörü ve felsefo öğretmeni Esat Altan, İstanbul yüksek iktisat ve ti- caret okulu direktör vekili Doktor Nihat Sayar, Mâarif Vekilliği yüksek öğretim genel direktör vekili Cevat Dursun- oğlu, orta öğretim genel direktörü Hayri Ardıç, Ertik ve teknik öğre tim genel direktörü Rüştü Uzel, Ar genel direktörü Suut Yetkin, İlk öğ- retim genel direktör vekili Hakkı Tonguç, Kütüphaneler direktör ve- kili Falk Reşit Unat, Antikiteler ve müzeler direktörü Hâmit Zübeyir Koşay, Maarif Vekilliği Espekterle- rinden Salih Zeki Buluğ; Halil Ve- dat Fıratlı, Konya kültür direktörü Halit Ziya Kalkancı, Tunceli kültür direktörü Kadri Güney, Kars lisesi felsefe öğretmeni Samih Atademir, Adana kız lisesi direktörü Şahap Nazmi Coşküner, Trabzon lisesi di- rektörü Sami Akyol, İzmir Kızılcul- lu köy öğretmen okulu direktörü E- min Soysal, Balikesir öğretmen o- kulu direktörü Resat Tardu, İzmir kız öğretmen okulu pedagoji ve yurt bilgisi öğretmeni Hakkı Baha Pars, Kayseri ilk öğretim espekteri Cemal Onogun, Kirklareli ilk öğre tim espekteri Hüsnü Baykoca, Bit- lis merkez ikinci okul başöğretmeni Sıdıka Koker, Elmalı maarif me- muru Adil Kortum; Erzurum ilk 6- kulu öğretmenlerinden Tevfik Yıl diz. İhtisaslarından istifade olunmak üzere davet edilenler: İhtisaslarından istifade edilmek ü- zere Maarif Şürasına davet edilmiş olan zevat ta şunlardır: Prof, Doktor Neşet Ömer İrdelp, Prof. İsmail Hakkı Baltaetoğlu, Prof. Sadrettin Celâl Antel, İstanbul Ü- niversitesi Tıp Fakültesi dekanı Ah- Sekip Tünç, Tıp Far! TAN : “Akdenizde Maarif Şürasına İştirak) Perti Grupu, alar Seçildi met Kemal Atay, Edebiyat fakültesi dekanı Hamit Ongunsu, “Fen fakül- tesi dekanı Fahir Yenicay, Hukuk fakültesi dekanı Ali Fuat Başgil, İk- tısat fakültesi dekanı Ömer Celâl Saraç, Güzel sanatlar akademisi di- rektörü Burhan Toprak, İstanbul kültür direktörü Tevfik Kut, İzmir kültür direktörü Ali Rıza Özküt, An- kara kültür direktörü Rahmi Vidin- li, Maarif Vekilliği espekterlerinden Besim Kadırgan, Hilmi Yolaç, Celâl Ataman, Ekrem Saraç, Rasim Arsan, Hikmet Türk, Osman Pazarlı, Refik Günel, Fethi İsfendiyaroğlu, Necmettin Bora, Osman Horasarlı, | Hayrullah Örs, Arif Öget, Muhsin İ Binal, Nurettin Polvan, Muhittin | Akdik, Ferit Saner, Necmettin Ha- lil Onan, Cemil Bora, Süleyman De- mir, Sabahattin Eyüboğlu, Ankara kız lisesi direktörü Tezer Taşkıran, Bursa sanat okulu direktörü Salik Şevket Seven, İstanbul sanat okulu İ direktörü Yusuf Ziya Etiman, Elâzığ kız. enstitüsü direktörü © Nuriye Dündar, İzmir kız öğretmen okulu direktörü Mustafa Rahmi Balaban, Ankara ticaret İlsesi öğretmenlerin- i den Esat Demirel, İstanbul Selcuk kız enstitüsü direktörü Halide De- mirtaş, Kastamonu eğitmen kursu direktörü Ferit Oğuz, İzmir erkek İlisesi direktörü Esat Çnar, Haydar- İ paşa lisesi direktörü Seffet Şavlı. Lise Müdürleri Arasında Yeni Tavinler Ankara, 27 (TAN Muhabirin den) — Malatya Lisesi müdürü Vasfi Mahir Kocatürk, Eskişehir Lisesi mü Gürlüğüne; Eskişehir Lisesi müdürü Doğan, maarif müdürlüklerinden bi. İ rine naklen tayin edildiler, Ankara Lisesi müdürü Askeri Ma- latya lisesi müdürlüğüne, Ankara konservatuvar baş muavinliğine ede- biyat mua'limlerinden Şükrü. müdür müavinliğine Ankara lisesi muavini Hatayın — Kurtuluşu Dün Tesit Edildi (Başı 1 incide) gençleri tarafından çalınan İstiklâl marşı İle başlanılmış, bundan sonra bir konser verilmiştir. Konseri mü- teakip balkona çıkılmış, burada Hal- kevi adına Remzi Siboz halka hita ben bir nutuk söylemiştir. Remzi Si- boz nutkunda demiştir ki: “Bu yurt tarihin doğduğu günden beri Türkün bayrağı ile gölgelendi. Ebede kadar yine o bayrağın gölge- sinde kalacaktır. Onu bu mazhariyet ii tayin edildiler, rana uğrarlar, Hatayın kurtuluşu 5 Temmuz 938 ordumuzun Hataya bir ışık tufanı gi- bi aktığı gün tahakkuk etmişti. Bu yurdun yirmi yıl bir hasreti vardı, O da ay yıldıza duyduğu derin hicran ve iştiyaktı. Bugün artık ay yıldızımızın nuru altında önümüzde açılan geniş ufka, refah ve saadet ufkuna koşacağız. Yirmi yl ayrı kalmanın istirabını ve iştiyakını Atatürkün açtığı nurlu u- #uklara koşarak telâfi edeceğiz. Bize bugünü idrak ettiren büyük Atamı- zın aziz ruhu şâd olsun. Mil Şef Ismet İnönü çok yaşasın, bu davada çalışan büyüklerimiz var olsun.,, Sürekli alkışlarla karşılanan bu nutku müteskıp merasime son veril miştir. Halkın büyük sevinci her an art- maktadır. Şehir baştan başa bayrak- larımızla donatılmıştır. Asıl büyük kurtuluş bayramı 23 Temmuzda ya- pilacaktir. Bayram için hazırlıklar devam ediyor. 6. Saray - Beşiktaş” Maçı Tekrar Edilmiyecek Ankara, 27 (TAN Mubabirin- den) — Aldığım malâmata naza- ran Galatasaray, Beşiktaş birinci futbol takımlarının milli küme karşılaşmaları tekrar o edilmiye- cektir. Teknik heyetin verdiği ka» rar buğünlerde klüplere tebliğ e- dilecektir. ten mahrum etmeğe yeltenenler büs/ çin bir koordinasyona Mitiyaç oldu- ğuna dair Antalya mebusu Rasih Kaplan ve Külahya mebusu Alâct- #in Tiridoğlunun taktirleri muhteyi- yatını tetkik için daha evvel grup u- mumi heyeti kararile tavzif edilmiş olan komisyon raporu müzakereye mevzu ittihaz edilmiştir. Sanayi plânlarının tatbik safhala- rında ve bilbassa mali neticelerde tahmine nazaran görülen bir misli fazlalık üzerine ehemmiyetle nazarı dikkati celbeden rapor birinci sanayi | plâmının ikmali için lüzum görülen tahsisatın verilmesile beraber sana- Dr. | yileşme hareketinin parti programı mucibince ve mali teknik imkânları dahilinde tertip ve tanzim edilmesi ve bu mevzuda çalışın müesseseler İsaliyetinin islahi ile beraber kredi ve finansman işlerinin ayrılarak sa- nayi ve maadin işletmelerinin bün- yelerine uygun idareler halinde teş. kilâtlandırılması ve 3460 numaralı kanunla kurulan murakabe sistemi- nin keyfiyet ve kemiyet noktasından tukviyesile tatbik ve idamesi ve ayni zamanda devletin sınai ve iktisadi mahiyeti taşıyan müesseselerine de teşmili ve teşekküllerin o bilânçoları ile hesabi katilerinin Büyük Milet Meclisine arzınm usul ittihaz ve mil ii sanaylin hayatiyetini ve ras yönel: çalışma kabiliyetini — arttir- mak için gümrük tarifelerinin ihtiyaca (o göre © ayarlanmesiyle beraber kâbete vücut verecek şekilde kayıt. lardan korunması gibi esaslı teklif- leri de ihtiva etmekte ve haddi za. tinde lüzumu kabul edilen ve muh. telif vekâletlere » İşbirliğini tazam. mun eden koordinasyon İçin ayrı bir kanun tedvinine ihtiyaç olmadı. Banı ilâve etmekteydi. Rapor üzerinde bir çok hatipler söz Hüsnü Çakır da mevzuu üzerinde komisyon raporuna mütalealar dermeyan ettikten sonra heyetçe rapor hükümete tebliğ edil- mek üzere tasvip edilmiş ve riya. setçe celseye nihayet verilmiştir. Danzigde Almanların Emrivaki Hazırlığı Londra, 27 (Hususi) — Alman- Yarın 28 haziranda (Bugün) Dan- zigde bir darbei hükümet yapa. caklarına dair bir takım şayiala' deveran etnekteyse de, bu şayia- ların daha fazla asabiyet eseri ol. duğu anlaşılıyor, Yarm Büyük Harbe takaddüm eden Hersek ci- nayetinin ve Versay muahedesinin imzasının yıldönümü olduğu İçin, Alman gazeteleri İngiltere aley. hinde şiddetli neşriyat yapmakta. dır. Arnavutluk İtalyanın Propaganda Merkezi Oluyor Londra, 27 (Hususi) — Reu- ter'in Romadan aldığı haberle re göre İtalyan makamatı Ar- mavutluğu Balkanlarda ve Orta Avrupada © yapacakları geniş propaganda için merkez ola- rak kullanmağa karar vermiş- İerdir. Bunun için Arnavutluk- ta Balkanlıların bütün dillerile gazeteler çıkarılacak ve her (a- rafa gönderilecektir. İngiliz - Sovyet .Müzakereleri (Başı 1 incide) le Figaro gazetesi diyor ki: “Sonbahardan evvel kıyaselimiz yeni bir imtihana tutulacağa benzi. yor. Eski Fransız köylüsünün dedi » ğini biz de mütemadiyen tekrar ede. lim: “Ne zaman çok konuşmuş veya icabından fazla dinlemiş isem alda. tılmışımdır.” İmkânı evvelden hesap edelim, ne Istenildiğini düşünelim ve azimle hareket edelim, Sovyetler atlatmak taraftarı Öğrenildiğine göre, o Mögolistan hududu üzerindeki tayyare muhare. beleri ve musademeler o dolayısiyle Sovyet hükümeti bilhassa yeni İngi. liz tekliflerinin Sovyet taleplerini! tatmin ettiği zannedildiği şu sırada ve iş mahkemeye İntikal ettikten |deklıyı, iç pazarlarda İstihsalin re. ! söyledikten ve İktisat o Vekili! iştiraken esaslı | 28-06-09 uz Sovyet- Japon Tayyare Muharebeleri Şiddetli (Başı 1 incide) tür. Muharebe sonunda üç Sovyet — Mogol tayyaresinin (geri dönmediği görüldüğünden araştırmalar yapıl. maktadır. Japonların iddialarına göre Tokyo, 27 (A.A) — Neşredilen bir tebliğde Japon tayyarelerinin bu sabah 98 Sovyet — Mogol tayyaresi düşürdükleri ve Japon tayyareci- lerinin Buir gölü üzerinde 200 tay- İyareye tesadüf ettikleri bildirilmek- tedir. Muharebe yarım saat sürmüş. tür. Japon bombardıman tayyareleri Buir gölünün 100 Kilometre cenü- bunda Tomsk hava üssüne hücum ©- derek saha üzerinde 30 kadar tayya. | reyi tahrip etmişlerdir. Gerginlik artıyor Londra, 27 (Hususi) — Uzak Şarktan gelen haberlere göre 'Ti- enisin meselesi üzerinde İngiliz. lerle Japonlar arasında müzake- reler başlamak üzeredir. Artık mesele tamamile mahalli hir ma-| hiyette sayılmaktadır. Uzak Şarktaki İ, makamları Japonların bütün tekliflerini reddettiler Londra, 27 (Hususi) — Bugün İn- giliz makamları, bütün yabancı ge- milerle yabancı tebaasının perşembe günü öğleden evvel Fueçu ve Uen- çeuyu terketmeleri hakkında Jupon- lar tarafından yapılan talebi redd lemişlerdir. Bu makamlar İngili tebaasının ve gemilerinin bu liman- İları kayıtsız vestemditsiz kullanma- ğa hakları olduğunu bildirmişlerdir. Keza, İngiltere, askeri harekât esnasında İngilizlerin mal ve haya- tıpa gelecek bütün zararlardan ken- rini mesul tutacağını Japonlara bildirmiştir. İngiliz Elçisi, Japon Hariciye Nazırından cevap istedi İngilterenin Tokyo Büyük elçi- si Craigie, Japon Harielye Nazırı | Arita ile yaptığı mülükattn 20 haziran protesto Oo notasına ve Chamberlain'in 23 haziranda vap- tığı aleni protestodan sonra da İngilizlere karşı yapılan fena mu- Satie Tahkikatı (Başı 1 incide) kim dışarıda bulunduğu için iade- leri alınamamıştır. Bugün diğer şa. hitlerle beraber bunların ifadeleri de tesbit edilecektir. Mevkuf dokuz suçludan tevkif ka- Tarına itiraz eden olmamıştır. Yalnız | Meteus iki gün evvel itiraz etmişti. Ağırceza reisi bu itirazı tetkik et- mektedir. Dün de kararmı bildirme- miştir, Mevkuflar dün de tevkifanede kal mışlar ve avukatlariyle, aileleriyle görüşmüşlerdir. Dünkü tahkikata göre vaziyette hiç bir değişiklik olmuş değildir. Ps. ki reasürans umum müdürü Refi Bayarın evvelki gün saat on dokuz İ buçuğa kadar icra relsinin odasında malâmatı tesbit edilmiştir. İcap et- tiği takdirde sorgu hâkimliği tarafın. dan da malümatıma müraçaat edile- cektir, Mevkuf suçlulardan avukat Ab£ Odülle Meteüs müddeivmumilikte on beş bin liralık komisyonu kendileri almadıklarını eski Reasürans umum müdürü aldığını söylemişlerdi. Oğrendiğimize göre Refi Bayar böyle bir paradan haberi olmadığını bildirmiştir. Sorgu hükimi bugün şahitleri din. iedikten sonra mevkuflardan bazıla- rmi yüzleştirecektir. Sorgulari gayri mevkuf olarak de- vam eden suçlular kendilerile görü- şen muharrirlere: — İş istintek safhasındadır. Tah. kikatı işkâl etmemek için hiç bir şey söyliyemeyiz. Tahkikat neticesinde suçlu suçsuz anlaşılacaktır. Demiş- lerdir. Evvelce dinlenmeleri kârarlaştırı- lan 31 şahitten on üçü dinlenmiştir. On sekiz şâhit kalmıştır. Bugün bun- ların da bir kısmı dinleneceklerdir. Mevkufların tevkif kararına sorgu safhasında ken itiraz etmiyecekleri ameleler üzerine Japon hüküme- #inin nazarı dikkatini eelbetmiş- tr. Söylenildiğine göre, İngiliz bü. yük elçisi 20 haziran tarihli no- 'Tokyodan kati ve tahriri bir cevap istemiştir. Japon kıtaları kıpırdanamaz Hongkong 27 (A. A.) — Çin ajan. sı bildiriyor: Askeri vaziyeti gözden geçiren bir eskeri mümeseilinin tahminine göre, orta Çindeki Japon kıtaları da. hü üzün müddet yeni hareketlerde bulunmak imkânına malik değildir . ler ve Harkeu'nun cenubündaki Hu. nan vilâyetinin merkezi olan Çang- çaya doğru yeni bir ileri hareketin - deki Japon beyanatı Japonlarm Hu. peh şimalinde uğradıkları ağır za » Yiatı örtmek içindir. Bir İngiliz - Japon harbi çıkarsa Japonlar mağlâp olur Londra, 27 (A. A.) — Bahriye İn. telligence Service'inin eski şefi Vis amirel C. V. Usborne, büyük Okya. nusun müdafaasına ait bir onutuk söylemiş ve bu nutuk radyo ile neş- redi) imiştir. Mumaileyh, bu nutkunda ezeümle demiştir ki: Ingiltere ile Japonya arasında bir harp zuhuru takdirinde Çin mukaye metinin artacağına ve Japonyanın takati tükenip inhizama uğrıyacağı. na kaniim. Hatip, Ingiltere, Fransa ve Ameri- ka murahhaslarından mürekkep ol- mak üzere Uzak Şarkta bir üçler meclisi ihdası teklifinde bulunmuş. tur; Bu meclis, Japonyaya notalar ve recektir. Japonya, bu notalara ehem miyet vermemek cesaretini göstere- miyecektir, zira Japonyanın böyle bir koalisyona meydan okumasına imkân yoktur. Hatip, Japonya ile harp vukuu ha- linde Çinin ötomatik surette İngilte- renin müttefiki olacağını beyan et. miştir. Çinlilere demiryolu He, hava yolu ile yardım etmek pek kolaydır. Fa- kat Japonya ile Ingiltere araların daki ibtilâfı dostane bir sureti hal- etmek arzusundadırlar, Daladier'in ühim Nutku Paris, 27 (Hususi) — Fransa me. busan ve âyan meclisleri bugün ta. til edilmiştir. Düladier bü münase - betle bir nutuk söyliyerek: “Bir tek nokta var ki, her şeyin üstünü bu- lunmaktadır. O da vaziyetin yirmi İsenedenberi bugünkü kadar vahim olmadığıdır. Fabrikalar çalışıyor, as. keri tahşidat her zamankinden faz « ladır, Fransa içinde milli vahdeti bozmak, İngiltere ile Fransa bera - berliğini tahrip etmek için (o çalışan propagandalar var. Fransa hükümeti Câsuşluk vakâlarının en müthişlerin. den birini keşfetmiş bulunuyor. Fransa hükümeti, her şeye karşı milli müdafaayı takviye ile meşgul. dür, Milyarlar, milyarların üzerine yığılıyor ve sarfediliyor. Fakst Fran sız milleti, tahskküme baş eğmek. tense, bu fedakürliği göze almayı tercih ediyor, Fransa bir taraftan bu tedbirleri almakla beraber, tahak. küm teşebbüsüne karşı gelmek için de herkesle teşriki mesaiye hazırdır. demiştir. Zonguldakta Evkaf Apartımanı Yapılıyor Zonguldak (TAN) — Evka idare si, şehrimizin en iğlek ana caddesin. deki eski binalardan bir kısmın! yıktırmış, yerlerine üç .katlı büyük ve modern bir apartıman yaptırtma- ğa başlamıştır. 70 bin liraya çıkacak olan apartımanm ölt katları dükkân ve yazıhane olacaktır, Çaycumada Müsabakalar Zonguldak (TAN) — Çayeumadı gençlerbirliği tarafından tertip edi- len at ve bisiklet yarışları, pehlivan güreşleri yapılmıştır. Buradan tah. rik edilen iki tren dört bin Zongul Çayeumaya götürmüş ve İngiliz , Fransiz « Sovyet paktının bir | sonra bu haklarını kullanacakları an. akyama kadar gözel bir gön geçiril an evvel aktedilmesine taraltardır. laşılmaktadır. miştir,