23 Temmuz 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

23 Temmuz 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

mi 19 on Tebliğ Berlinin Danzig Için Yeni Bir Manevrası Sayılıyor İtilâf Akdi ) Alman - Rus Ümidi Zayıf Ticaret Müzakereleri (Başı, Linelde) (Başı, Tincide) yenler vardır. Bunlara göre Alman-| yürürken, Almanlar işi çabuklaştır- ya ile Lehistan arasında sulhen an- laşma imkânı vardır. Çok uzun sürmeden bir tavağsut teklifi yapılabileceği hakkında şayi- alar dönmekte ise de bunun İngilte- re tarafından yapılacağı” hakkında bir sarahat yoktur ve resmi mahfij- lerde böyle bir tasavvurun mevcut olduğu teyit edilmemektedir. Avam kamarası tatile girmeden önçe, Chamberlain tarafından bütün meseleler hakkında şümullü beya - natta bulunulacaktır. Bu sabahki! İngiliz gazeteleri, dün akşam Danzig işi ile alâkadar olrak Berlinde neşredilen yarı resmi be « yanatı çok soğuk bir surette karşıla- maktadır. İngiliz efkârı umumiyesi, bu beyanatı, umumiyet — İtibariyle, sulh cephesi arasına nifak © sokmak veyahut hiç olmazsa pu yoldü bir tecrübe balonu uçurtlak maksadiyle çıkarılmış telâkki etmektedir. Fransaya Göre Fransız mahafiline göre, Almen- ya, eski usullerinden vazgeçmiş de- gildir. Fakat Danzig meselesi, Al man mutalebatmın şimdiye kadar or- taya atmış olduğu meselelerden büs- bütün başkadır. Binnetice Almanya- nın muslihane niyet ve tasavvurları- na işaret eden yarı resmi Alman be- yanatı zihinleri teşviş etmekten baş- İka bir işe yaramaz. Çünkü, Almanya. İher türlü fodakârlıktan imtina et- İ mektedir. “Alman Teşebbüsleri Berlin, bugün İktisat Nezareti er- kânından Doktor Wolhatt heyetinin Londrada yaptığı müzakereler dola- yısiyle intişar eden bir takım şeyia- ları tekzip etmektedir. Bu yarı Tes- xml tebliğe göre; Dökter Wolhatt Lon- .drada büyük bir istikraz müzakere- siyle meşgul olmamış ve 90 m İngiliz lirası temini için çalışmam “iter. Çünkü bu işler salâhiyeti har. icindedir. Wolhat yalnız muhacirler İmeselesi ile meşgul olmuştur. İngiliz mahafili de şayiaları tama-| içindeki çalışma saatlerini 44 ten 4öe İmile hayali mahiyette saymaktadır. | © Wolhatt heyeti, Berline avdet -1 mak istemişlef ve nihayet müzake- reler yeniden başlamıştır. erlinin Kanaati Moskovada devam eden Rus - İngiliz « Fransız müzakereleri, artık Berlinde rahatsızlığa sebep olma- maktadır. Bilâkis bu müzakereler, Almanların Sovyetlere karşı saygı göstermelerini ve Sovyet hislerini yaralamaktan çekinmeelrini temin etmiştir. Daha önce Sovyet Rusya, "İn - Sanlığın düşmanı,, olarak tasvir edi- iyor, Rusyada hüküm süren hayatın feci bir hayat olduğu lar sözü yor, hulâsa Sovyet Birliği insanlığın bir numaralı düşmanı olarak gösterili- yordu. Bugün bu sıfatların hepsi de İngiltereye o devredilmiştir. o Ane: Moskova müzakerelerinden bahsedi dikçe Rusyaya işaret edilmekte, hat ti Rusyanın “Çemberci siyaset ta - raftarlarına karşı görülmeğe değer bir vaziyet aldığı, söylenmektedir. | İngiltereye Karşı İ Berlin, 22 (Deyli Telgraf'ın husu- si muhabiri bildiriyor) — Alman ga-| gizlememişlerdi, Şimdi Tokyo ile| zeteleri İngiltere aleyhinde şiddetli reşriyata devam ediyor. Alman işci cephesi Bderi Doktor Ley Angripp gazetesine yazdığı bir makalede Al- man İsçilerine hitaben diyor ki: “İngiltere bizim müstemlekeleri- mizi elimizden sebebsiz gasbetmiştir. İngilterenin Danzig, Cebelitarık ve Malta ile alâkası ne? Bunların birinetsi Almanyaya, ikincisi İspan-| yaya, üçüncüsü İtalyaya aid değil mi? İngilizler, hakikati bütün dön- ya bildireceğimizden emin olabi- | lirler. Bu hakikat, İngilterenin en al- İ çak, en menfur kapitalizmi temsil etmesidir, Tia İse Salihin Gi İngilterede Çocuk İşcilerin Mesai Saati Londra, 22 (A.A) — Avam Kama- rasında Dahiliye Nazırı, 14 — 10 ya: İ nd erkek çocukların bir hafta çikaran bir kanun tevdi etmiştir Kanün, 92 reye karşı 106 rey ile kabul edilmi > Gümrü | (Başı 1 incide) meselesi üzerinde durmuşlardır. 30 nisan 937 tarihinde (hazırlanan ve hâlen mer'i bulunan kânunu komis- yoncular kendileri için (gayri kâfi görmektedirler. Çünkü, kanun esba. İbi mucibesine göre hazırlanma: İtır. Bazı kimseler kendilerini ticaret odasına tüccar komisyoncu namiyle İkaydettirerek hakiki tüccar malına Imuvazaalı ciröyile tesahüp ettikten isonra tüccar gibi başkalarının işleri. ini de takip etmektedir. Hiç bir mü - ieyyide mevcut olmadığı için bunla. ira mâni olunamamaktadır. Bu cihetin esbabı mucibede zik - © iredilmesine rağmen kanunda yer al. maması gümrük © komisyoncularfı müşkül vaziyette bırakmıştır. Bunun için komisyoncular müktesep “kak «sahibi olmıyanların muvazaalı iş gör- .melerine mâni olabilecek, bugünün ve yarının icaplarını karşılayacak şekilde meslek müntesiplerini tama. men organize edebilecek yeni bir ka- nun hazırlanmasını gümrükler Ve - “ilinden rica etmişlerdir. Komisyoncular kendilerine inki - şaf yolu gösterilmesini ve (bundan başka bazı ecnebi memleketlerde ve bilhassa yakın komşumuz Yunanis - tanda olduğu gibi teavün ve tekaüt sandıkları için kanuni (omüzaheret gösterilmesini de rica etmişlerdir. Ayrıca dahili | nizamnamede de tâdilât yapılması lüzumuna işaret e. © den komisyoncular, aykırı hareket - leri görülenlerin şiddetle tecziyeleri için hükümler konmasını - talep et - mişlerdir. Ralf Karadeniz komisyon. ar heyetine, rica ve dileklerinin tarı dikkate alınacağını vaat et. ir, © Gümrük ve İnhisarlar Vekili ko. k Vekili Dün KomisyoncularıDinledi misyonculardan sonra manifatura eş. yası ithalâtçılarından mürekkep bir heyeti kabul etmiştir. Manifatura tacirleri, genel ithalât İrejimine temas ederek bazı manifa - tura eşyasını ithalinde müşkülâta rastlandığını ve bir kısım eşyanın da memleket zararına olarak fazla mık. terda İthal edilmekte olduğunu söy- lemişlerdir. Bundan başka bir kısım pamuklu İmensucat ithalinde cezaya çarpıldık. larından bahseden o manifaturacılar, bu cezaya sebep olarak, mevzuubalıs kumaşlara sahte “suni” pamuk ka. rıştırılmış olmasını göstermişler ve içinde suni pamuk bulunan pamuk. lu mensucat ithalinde badema ceza. ya düçar edilmemelerini rica temiş. lerdir. Vekil, bu ciheti de tetkik et. mek üzere not almış vebu suretle tetkiklerini bitirdikten sonra valiyi makamında ziyaret etmiştir. İzmir, 22 (Tan Muhabirinden) — Ziraat Vekili Muhlis Erkmen Vakıf. lar Umum Müdürile beraber Ça - nakkale vapuru ile Antalyadan şeh- rimize gelmiş ve merasimle karşı - lanmıştır. Vekil, Kültürparkı gezmiş ve ziraat müzesinin tanzimine ehem. miyetle devam edilmesini emretmiş. tir. Bu arada vakıflar paviyonunu da tetkik etmiş ve hayvanat bahçesinin büyütülmesi vaadinde bulunmuştur. Vekil, bilâhare, otomobille Tor. balıya giderek kurutulan Cellât gö. lü sahasını tetkik edip köylülerle gö- rüşmüştür. Muhlis Erkmen “Tan” a şu beys- natta bulunmuştur: — Dört sene evvel Kültürpark bir harebe idi, Şimdi mamure halin. de yükselmiş bir eserdir. İzmirde İngiltere ve Japonya Anlaştılar (Başı, linclde) Diğer taraftan Tokyoda oturan yabancı müşahitlere göre, İngiltere, Japon taleplerini, Japonyanın Çin - deki İngiliz menfaatlerini tanımakta devam edeceği hakkında verdiği ka- ti teminata mukabil kabul eylemiş- tir. İyi haber alan İngiliz mahafilleri ise İngiliz hattı hareketini, bitaraf lık vazifelerinin ve Jaopnyanın “fi. Vi muharip taraf” haklarının tanın - ması olarak tefsir etmektedir. Almanyada Asabiyet Berlin, 22 (A.A.) — Havas Ajan. sından: Arlta ile Crsigie arasında cereyan eden müzakerelere ait Tokyoden ge len haberler ve en mühim meseleler hakkında şimdiden bir İtilâf husulüs j>ün tahmin edilmesinin mümkün gö. rünmesi keyfiyeti, siyasi Alman ma- hafilinde biraz asabiyet tevlit etmiş- tir. Şimdiye kadar bu müzekerelerin #kamete uğrıyacağı tahmin edilmiş İti. Ve gazeteler, bu akamei yüzünden Japonya ile İngiltere arasmdaki ger- ginliğin biraz daha artacağı ümidini Londra arasındaki münasehatın sa- lâh bulmasının İngiltereye Avrupa: da daha büyük bir hareket serbestisi bahşetmesinden endişe edilmekte- dir. Manidar Bir Makale Iktisadi bir mecmua olan Witschaf tsring'in son nüshasında manidar bir mütalâa vardır. Bu mecmua, Japon. yadan Ingiltere ile olan muhabbe- ünden dolayı komintern aleyhine beraberce bir misak imza etmiş ol- 'duğu arkadaşile münasebetlerini teh- ükeye koymamasını rica etmektedir. Bu mecmuu, diyor ki: i mü rek Japonyanın harici siy Çindeki vaziyeti için fevkalâde mü- him olacaktır. Ingilterede böyle dü- şünülmektedir. Londrada daha şimdiden Uzak Şarkta Japonya lehine bir müdahale ası derpiş edilmektedir. Buna mü- kabil Japonya, komintern aleyhinde ki misaka dahil Avrupa devletlerini himaye ve müdafaa etmemeği taah- hüt edecektir. Bu da Çini ksndi aki- betine terketmek £ suretile Japonyn- nın bitaraflığını satın almak demek- tir. Tlentsin ablokasının mevzuu bah setmiş olduğu meseleler, çok geniş. tür. Bu meseleler, Uzak Şarktaki va- riyet ile Avrupadaki vaziyet atasın- daki münasebetlerin ne kadar siklaş- mış olduğunu göstermektedir. Bu meseleler, Japonyanin komintern a- leyhindeki misaktan elde etmekte ol- duğu faydaların tehlikeye ilka edile- miyecek derecede mühim: olduğunu da göstermektedir. Japonja, ayni ne- ticeyi İngilteresiz de İngiltere ile de elde edebilir.,, vi gördüğüm ilerlemeden çok memnü - num. Fuardaki ziraât müzesinin gü. zel olmasına çalışılacaktır. Antalyada da güzel eserlerle kar. şilaştım. Yurtta yeni ve büyük e - serler görmek insana kuvvet ve e nerji kazandırıyor.” Muhlis Erkmen bu akşam ayni vapurla İstanbula hareket etmiştir. İstanbulda bir gün kaldıktan sonra Ankaraya gidecektir. Çetinkayanın tetkikleri İzmir, 22 (Tan Muhabirinden) — Şehrimizde bulunan Münakalât Ve. kili AH Çetinkaya, bugün Halkapı - nar fabrikasını gezmiş ve demiryolu fabrikasının tevsiini emretmiştir. Öğleden sonra Demirspor o deniz lokalini açmış ve işçilerin gaz mas - keleri takma tecrübelerinde hâzır bulunmuştur. Naha Vekili Trabzonda Erzurum, 22 (A. A.) — Nafıa Ve. kili Ali Fuat Cebesoy, dün şehrimize gelmiş ve merasimle karşılanmıştır. Nafıa Vekilimiz umumi müfettiş Tah sin Uzeri, valiyi, kolordu ve müstah. kem mevki kumandanlarını, Halke. vini ziyaret ettikten sonra imar işle. rini tetkik eylemiş ve bu sabah saat 7'de Gümüşhane yolu ile Trabzona hareket etmiştir. TAN . MAARİF Meseleleri (Başı 1 incide) çimi yolunda olan aile çocuklarma öğretmenlerin nezareti altında müs tslâa ve oyun imkân: vermek, ayrica ikokul öğretmenlerini arttırmıya ça- ,Juşmak. Köylere gelince: 40,000 'Türk kö- yünden ancak 4633 inde ilkokul var. dır. Bu büyük açığı kapatmak için, yapılan tecrübelerin - müsbet netice vermesine nazaran, eğitmen öğret- menlerden istifade etmek ve mevcut köy okullarını beş sınıfa çıkarmak. Ayrıca köy muallim mekteplerini ço- ğaltarak köy mektepleri için öğret- men yetiştirmek. 2 — ORTA TAHSİL - Orta tahsil. jde Maarif yeni bir adım atmağa ba zırlamıyor. Bu hususta Vekâletin ha- zrladığı raporda yapılması lâzımge- len iş şu suretle izah edilmektedir: “Memlekette ilk tahsllin yuyulması de- recesinde büyük ehemmiyeti haiz ikinci #sash maarif meselesi, yeni hayat ve iktisat şartlarımızın, çabuk ve özlü İn- kişafının İstediği teknik öğretimdir. Bu sahada Cümhuriyet hükümetinee bu- güne karar yapılan is, mühimdir, Fa- kat memleketin endüstrileşmesi, ordu- mun. motörleşmesi ve mekinenin urmu- ml haysta girmesi gibi vükıtlar, dahı geniş bir fanliyeti zaruri kılmaktadır Klüsik tedrisat yolundan — yetişenlerin girdikleri meslek sömrelerinin nlebi dolüluğuna mukabil, teknik öğretimin doldurması lâzım gelen iş sahalarında mesleki bir terbiye haddesinden geç- miş elemanların ihtiyaca karaılık vere- miyecek kemiyetle oluşu kendini çiridet İe histettirmektedir. Bu hat, memileke- timizde iş bölümünün tam bir müvaze- neye varması İÖzumunu telkin elmek- tedir, Teknik öğretim sahasındaki mü- nisbetle az oluşu, müesseselerde umumi kültür v gayr! tabii bir tekâsülü tevlit ediyor ve bu müesseselerin hedeflerine tam i- sabetle varmalarına enkel oluyor. Arzedilen türlü sebeplerden teknik öğretime büyük ebemmiyet . vermekte olduğumuzu ve önümüzde'ti yıtlar İçin- de Ankarada bir politeknik ve Gekni- Kum açılmakla beraber, diğer teknik #shall müesseselerinin de © imkânların müssadesi nisiketinde çoğaltılmalayına çalıplacağını kaydederiz. “Bizde orta öğretimi veren artnolculier- la iselerimiz, birincisi ilk tehsilin bir nevi tema diğeri yüksek © tahsilin hazırlayıcı bir başlangıcı mahiyetini gl bir eleyici usule tâbi — tulmaksızın bu mektöplere almaktayız. İlk öğretim | © sahasında tatbik: edilen, tedris usüllürile hemen hemen yni mahiyete irca edil- miş bulunan ortaokul öğretimi, cocuk- larımız için ihtikal güçlüğü olmaksızın girilebilecek yeni bir tahsil devresi he- Yine getirilmiştir, Maarifin bu zarurete cevap ver. mek için düşündüğü çare, herhangi tahsil derecesinden hayata atılmak mecburiyetinde kalan çocuklârı, mes- leklerine göre hazırlamak, ve onları yarı yolda bırakmamaktır. Bu mak- satla orta ve yüksek derecede teknik okullar. açılacaktır. Çocuklar liseyi ve Üniversiteyi tamam'omıya mec- bur kalmiyacaklardır. Bu sayede or. ta tahsildeki sinif kalabalığınm önü- ne geçilecek, akuder.ik tahsil gör- mek istiyenler, teknik tahsil gören- lerden ayrılmış olacak tır. Liselerde . programlar değişmiye. cek, fakat tedrisat müddeti uzatla- caktır, Gelecek tedris yılından itiba- ren ders yıh daha erkun başlayıp, da- ba geç bitecektir. * unlardan maada ortaokullarda iş terbiyesi, lise veriminin rasyonelleştirilmesi, çok istidatlı köy çocuklarının liselerde yetiştirilmesi, liselerde ana ve yabancı dil tedrisatı gibi bir çok meselelere hal çaresi &- ranmüktadır. Yalnız bu işte bizce ihmal edilen nokta imtihan sistemi. nin İpkasıdır. Maarif mevcut imti- han sisteminin iyi ve kâfi olduğu fikrind ıdir, Fakat bizce alınan netice bunun aksini göstermektedir. Bütün dünyanın terke başladığı bizdekt im- tihan sistemini de değiştitinek zama- mi gelmiştir. * cnebi mütehassıslara yaptırılan etütlerde en ziyade muallim heselesi üzerinde durulduğunu görü. yoruz. Amerikalı mütehassıslar ra- porlarında maarif meselesinin bir muallim meselesi olduğunu söylüyor ve herşeyden evvel bu davanin halli lüzumu üzerinde duruyorlar. Bu ihtiyaç maarif raporlarında da bariz bir şekilde görünüyor. Ne ilk "tahsil, ne de orta tahsil için kâfi öğ- retmen bulemiyoruz. Mevcut veya mutasavver teşkilât ta bu ihtiyacı karşılıyacak vaziyette değildir. Faz- YU .T1.909 Maarif Şürasında Dün Bir Kısım Müzaker Ankara, 22 (A. A.) — Maarif Şü- Jrası bugün saat 10 da umumi heyet İhalinde toplanmıştır. Celse Maarif)) İVekili Hasan Âli Yücel tarafından a. İsılmış ve umumi heyetin ilk toplan. tışına ait zabıt hulâsası © okunarak aynen kabul edilmiştir. | Bundan sonra . reisicümhur Mili Şef İsmet İnönüye, Büyük Millet Meclisi Relsi Abdülhalik Ren. ! daya, Başvekil Dr. Refik Saydama, | Genel Kurmay başkanı Mareşal Fev-| | xi Çakmak'a çekilen tâzim telgrafla. rma gelen karşılıklar okunmuştur. Muhtelif maarif müesseselerimiz. den ve Cenevredeki beynelmilel ter.! biye bürosu direktörlüğünden gelen tebrik telgrafları okunduktan sonra yüksek öğretim komisyonunun ha - zırladığı umumi raporun tetkikine başlanmıştır. Bu rapor üzerine muhtelif hatip. ler söz almışlar ve fikir | teatisinde bulunmuşlardır. Birinci celse 13,15 te bitmiştir. İkinci celsede Öğleden sonra, saat 15 te tekrar toplanan umumi heyetin yaptığı iki celsede ayni mevzu Üzerine müna - kaşalar yapılmış, üniversiteye ve di. Zer yüksek okullara &it bir çok tali. matnameler tetkik (edilmiş ve bir kısmı hakkında kararlar verilmiştir Şüranın bu umumi toplantısında tetkik ettiği mevzular şunlardır: ı Türkiyede yüksek tahsilin ü durumu ve ana meseleleri hakkında yüksek öğretim komisyo - nunun raporu bazı tâdillerle kabul edilmiştir. 2 — İstanbul üniversite talehe talimatnamesi hakkında rapor. 3 — Doktora yapmak üzere ya - bancı Üniversitelere © gönderilecek doçentler talimatnamesi hakkında rapor. esi tedrisat ve im. 5 — Edebiyat fakültesi tedrisa! ve imtihanlar talimatnamesi hakkm da matnâmesi hakkında rapor. 7 — İstanbul Üniversitesi hukuk fakültesi doktora, lisans, tedrisat ve imtihan talimatnameleri o hakkında raporlar, 8 — İstanbul Üniversitesi doçent. Vik imtihanı hakkında rapor. 9 — İstanbul Üniversitesi iktisat fakültesi lisans, tedrisat ve imtihan talimatnamesi hakkında rapor. 4 10 — İstanbul Üniversitesi edebi. yat fakültesi doktora talimatnamesi hakkında rapor. 11 — İstanbul Üniversitesi Tip fakültesi imtihanlar ve tedrisat ta - limstnamesi hakkında rapor, . 12 — Eezacılık tahsili talimatna. mesi hakkında rapor. 13 — İstanbul Üniversitesi Tıp fakültesine bağlı diş tababeti tedri - sat ve imtihan tallmatnamesi hak - kında rapor. 14 — Ankara Gazi Terbiye Ens. #itüsü, imtihan ve talebe kabulü, pe- dagoji şubesi kayıt ve kabul talimat. nameleri hakkında rapor. 15 — Ankara Dil, Tarih - Coğ - rafya fakültesi esas, ara, lisans ve doktora ve talebe pansiyonu tali . matnameleri hakkında rapor. 16 — Yüksek Muallim mektebi talimatnamesi hakkında rapor, 17 — Siyasal Bilgiler okulu tali- matnamesi hakkında rapor. 18 — Gazi Terbiye Enstitüsü re. sim - İş şubesinin müfredat prograinı —— a Beş senede mesleği terkeden mus)- limlerin sayısı 5,000 i bulmuştur. Halbuki bu müddet zarfında, bütün geyretlere ve fedakârlıklara râğmen yetiştirilen © mu üedi ancak 6,000 dir. Demek ki beş senede müu- allim adedi ancak 1,000 tane artmış- tır. Şimdi otomatik terfiin de kaldı. rılması daha bir çok muallimleri meslekten kaçıracaktır. Işte bizce Maarifin ve Şüranm süre stle halle mecbur olduğu mühim daş valardan biri de budur: Muallim ye- tiştirmek ve mevğut musilimleri mesleğe Isındırmak. Umarız ki Şüra lâ olarak muallimi mesleğine bağlı. | bu meseleyi de memlekete en fayda. yacak tedbirlerde kusur ediyoruz.'l şekilde halle muvaffak olacaktır. rapor. 6 — İstanbul Üniversitesi tali. sancılarını, nöbetlerini Raporlar e Edildi Şürası Dolayısıyle Telgraflar © — Maarif Şürası münasebetile çekilen tâzim telgrafına Cüm - hurrelsimiz İsmet İnönü şu ce- vabı vermişlerdir: Bay H. Âli Yücel Maarif Vekili Ankara İlk toplantısını yapan Maarif Şürasının hakkımda gösterdiği temiz duygulara yürekten teşek. | kür eder, size ve masal arkadaş. | | larınıza büyük başarılar silerim. İsmet İnönü | hakkında rapor. 19 — Yüksek İktisat ve Ticaret okulunun komisyonca tasvip edilen dilekleri hakkında rapor. 20 — Trabzon lisesi direktörü Sa. mi Akyolun dileği hakkmda rapor. Maarif Şürası pazartesi günü sa. at 10 da umumi heyet halinde top - lanmak üzere 18,30 da celseye niha. yet vermiştir. Gazete Şehidi (Bişi 5 incide) İyi hatırlarız, vaktiyle Amerika. da bir müessese, gazetesini (o sabun kâğıdına basmıştı. Okunduktan ; ra koparıp koparıp muslukta sabun yerine kullanaDilirdiniz. Bu işin de- vam edemiyişi; maliyetinm yüksek olmasından ve orada gazetesiz, cam. siz, bardaksız, lâmbasız, keseküğit - sız köy bulunmamasındandı, (okuyacak ini ne yapacağız? Maarif Şürasında, bu işleri pek iyi bilen Baltacoğlunun reisliğinde. ki eneimenden çok şeyler bekleye - biliriz. Fakat yetmez. Bu yük ağır. dır, Zengin bir devlet oluncaya ka - dar bunu yalnız Maarif Vekâletine bırakmamız doğru olmaz. Halkevle - rimiz de niye İtiraf etmiyelim ki bu. gün için nihayet (karınca kadrince) dir. Öyle ise ne yapalım? Ne bileyim ne yapalım? Bilmiş olsaydım söylerdim. Ben (burada anlatan bir hasta durumundayım. İlâcını müte. hassıs olan doktorlar düşünsün. Yal. nız şurasını bilelim ki memlekette her çeşit yayım teşkilâtsizliğı devam ettikçe, köyü we köylüyü yanlış an. lamaktaki çarpıkğhilgiçliğimizde inat güsterdikçe bir göreceğiz ki yol- cu otobüsleri çocuğu çiğnemiye. cektir! Çünkü o gün köy (okuyacak bir şey) için yollara düşmekten vaz Geniş ve umudunu kesmekten baş. kalmadığına karar vermiş bulunacaktır. : .Cümhuriyet devri buna daha faz. la müsaade ve müsamaha © edemez. Bunun için değil midir ki milli kül- tür davasının kesin ana yollarını ku. racak büyük bir Şüra topladı, ———— Hatayda Bayram Bugün (Başı, lincide) Muhtelif Nakil vasıtalariyle buraya gelmekte devam ediyor. Civar vilâyetler halkının yeni kardeş vilâyete karşı bu derin alâ- kaları tarifin fevkindedir. Muayyen trenlerle giden halktan başka, Ada- na İstasyonunda görülen izdiham karşısında Devlet Demiryolları İda- resi, Meclis, Parti ve civar vilâyet. ler mümessitlerini İskenderun'a gö- Ştürmek için hazırlattığı hususi trene müteaddid vagonlar ilâve etmiş ve bu suretle Adanalıların bu güzel ar- zuları karşılanmıştır. Bu suretle te- şekkül eden hususi tren, bütün gü- zergâhtaki istasyonlarda samimi su. rette karsılanmıstır.