31 Temmuz 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

31 Temmuz 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

TAN 31.7.9390 << Dünkü Spor Hareketleri TURK - RUMEN DENİZCİLERİ ARASINDA YAPILAN DÜNKU YELKEN YARIŞLARINDAN İKİ İNTIBA : - Modadaki Deniz Yarışları Çok Heyecanlı Oldu Müsabakaların İkisini de Rumen Misafirlerimiz Kazandılar, Bugün Yarışlara Devam Edilecek eniz Klübü tarafından İstan. D bula davet edilen Rumen yelkencileri, dün Moda koyunda Jerimizle karşılaştılar. Ken- ızda yapılan bu ilk bey- yandırmış, I larla doldurmuştu tertip ettiği deniz yarış güzel sporu yayan ve aşi hiz Kübü, bu beynelmile teması « unda bir hâdise yaratmış ouyordu. Fakat lim ki, kadar heyecanlı oldu de gayrimuntazamdı. ortada bu işle alâka kimse yoktu. Sahada int edülsmemişti. Düne kadar olan müsabakaları göz önüne getirerek Moda Koyunu dolduran meraklılar, dünkü zamsızlığı görünce hayal inkisar na uğradılar. E e hertürlü ter- tipatı aldığını yazdığımız komite, her nedense dün ortada gürlinme. di. Böyle bir beynelmilel temas. ta daha titiz davranılmalı idi, Şarpi teşvik yarışları Rümenlerle yapılacak müsabaka. larla beraber İstanbul bölgesi şar. pi teşvik yarışları ad ayü da olacaktı. Sant , bakslara şarpi teşvik Y başlardı. hazırl şunu da kaydı am temin Bölge şarpi teşvik müsabakala- mına altı tekne iştirak etti. Yarış başladı. Rota ki turdu. Ne Galatasaraydan Mahmut ve Mec. dinin kullandı, icede Pİ bir saat 13 dakikada ikinci, ne Galstasaraydan Niyazi . V danın şarpisi biri saat 32 dakikadr Üçüncü old F Beynelmilel müsabakalar Sıra Beynelmilel müsabakalara gelmişti. İlk müsabaka starbotlar arasmda olacaktı. Romenlerin dört bizim yel- yarışa İştirak eder. -lerden Bercca ve Rfaranwera bizden de bir teknede Harun - Behzat, bir teknede de Feyyaz - Bürkan girdiler Yurış başladı. Hatunun kullan. dığı slarbol öne atladı. Bayvaz ve Bürhan da onu takip ediyordu. Ya- niş çok sıkı oluyor ve heyecanlı ge. çiyordu. Harun çok güzel bir şe- kilde rüzgârı hesaplıyordu Harun önde gitmesine rağmen Hayırsız Ada açıklarının önünde şamandıraya n yerde Rumen, aradaki mesafeyi" kapattı. Ve şa. mandırayı birinci olarak dönmiye muvaffak oldu. Harun bundan sonra açığa doğru ilerledi ve rüz- gârı daha güzel hesaplemıya baş- ladı. Nihayet tekrar önü kaptı. yaz - Bürhanm starbotu şa- dıraya takıldılar ve tablatiyle yarışı terketmiye meshur kaldı. lar. Şamandıraya çok yakın dön. mekle büyük hata işlemişlerdi. Harun « Rumen çekiş ediyordu. Harun önde gidiyor, Ru- meni starbotu mütemadiyen Tra- mzlo yapıyordu. Kendini sulara ve rüzgâra güzel uyduran Harun ilk turu başla bil Rumen de arka. stndân geçli. Harun, bu vaziyeti şamandıraya kadar muhafaza etti. Fakat bundan sonra yanlış bir rota takip ettiği için önü Rumene ter. ketti. Ve Rumen Bereca'nın star. botu bunu muhefaza ederek bir saat 24 dakika 30 saniyede birinci; Harun « Behzat bi at 26 dakika yedi $ ede ikinci, vine Rumen. lerin starbotu üçüncü oldu. Olimpiyat yele Rumen ve Türkler arasında ya- pılan olimpiyat oyole yarışlarına iki Rumen, iki Türk olmek üzere dört tekne iştirak etti. Bizden Şe- ref ve Nejat girdiler, İki tur üzerinde yapilan yariş çok heyecanlı devam etti. İlk turu, yine Rumen Birinci olatuk bitirdi, ikinci Şeref geçti. İkinci turda baş- tan nihayete kadar Rümen Sime- nesku başta Onu, Şeref takip ediyordu. Bu vaziyeti sonuns ka- dar muhafaza eden Rumen Sime. nesku, 54 dakika 5 saniyede birin. ci, Şeref te 37 dakika üç saniyede ikinei, bir saat 5 dakikada Nejat ü- vüneü, Rumen Celes dördüncü ol dular.Bugün yarışlara ayni rota üze rinde devam edilecek, yalnız tek. neler değiştirilecektir. Bugünkü müsabakalarda: Harun - Behzsdim muvaffak olacağına ümitlerimiz kuvvetlidir. Puvar tasnifi buğün. kü yarışlardan sonra yapılacaktır. Veliefendideki at yartslarında At yarışlarınt takip edenler ünkü Atletizm Birinciliklerinde Alınan Neticeler Tusnif Neticesinde Fener 30 Puvanla Birinci, Galatasaray 22 Puvanla İkinci Oldular e rum > D tanbul atletizm birincilik. lerine başlandı. Stadda seyirci, hiç yök gibi idi. Ancak elli, altmış kişi vardı. Bu alâkasızlığın sebep- lerini diğer bir yazımızda anlata- cağız. Dün yapılan müsabekalar neticesinde aşağıdaki dereceler &« landı Üçüncü katagori 110 manial Birinci Fenerden Agop 18.4, ikinc! Haydarpasadan Ferit, üçüncü Boğsziçinden Şahin oldu. 50 metre; Birinci Galatasa dan Cezmi, ikinci Galatasaraydan Sail, üçüncü Haydarpaşadan Ne. jat, Dörece: 6.1 100 metre: Birinci Galatasaray. dan Cezmi 118, ikinci Fenerden Ziya, üçüncü Galatasuraydan Suit oldu. 200 metre: Birinci Galata den Sait 24.6, Ikinci Fenerder Fenerden Nerih. : Birinei Sasimpaşa. dan Kâzim 2.12, iki Beşikti tan Hüseyin, Üçüncü Beşiktaştan Yorgo. Gülle (küçük) Biriret Kuleli. den Nadi 12.85. Ikinci Galatasaray. dan Orhi çüncü Fenerden A- gop Öirlü Birinci İstanbul İisesin- den Kemal 44.57, ikinci Beşiktaş. Boğu < Birinci Kuleliden Na. di 1.63, ikinci Beşiktaştan Necip. Uzun: Birinci Kuleliden Cemal 6.16, ikinci Deniz lisesinden Yaşar, üçüncü Haydarpaşadan Nejat, 4X50 bayrak: Birinci Haydarpa- a lisesi takımı 25.2, ikinci Beşik. taş Gülle (küçük): Birinci Beşiktaş- tan Necdet 12:28, ikinci Haydarpa- şadan Hidayet, üçüncü Deniz Ji. sesinden Selçuk, Uzun: Birinci Fenerden Hayri 3.38, ikinci Haşdarpaşadan Kemal, üşünel Beşiktaştan Yaşar Yüksek: Birinci Beşiklaştar N 1.50, ikinci Beşiktaştan İ- ner, üçüncü Beşiktaşta Tevfik 50 metre: Birinci Haydarpaşa- dan Sözai 6.4, ikinci Haydarpasa. dan Ferit, üçüncü Beşiktaştan Necdet 100 metre: Birinci Haydarpaşa- sasi eledi 44 —p ALANA EAliy GALE Şi şadan Kâmiran, üçüncü Haydar. paşadan Ferit, Birinci katagori 100 metre: Birinci Galatasaray. dan Fikret Ili, ikinci Fenerden Bielih. 400 mania: Birinci Fenerden ikinei Galatasaraydan Cemal, üçüncü Galatasaraydan 1500 metre: Birinci Fenorden' Rıza Maksut 428.4, ikinci Galata. saraydan. İbrahim; üçüncü Kur. tuluştan Ylâdimir. Cirit: Birinci Fenerden Melih 54, i Beşiktaştan Şeref, üçün- cü Fenerden Südi. 10.000 metre mukavemet Bi- rinei Fenerden Rıza Maksut 25.38, ikinci Beşiktaştan Remzi, üçüncü Galâtasaraydan İzak. 4X200 bayrak: Birinci Cemal, Galip, Zare, Fikretten mürekkep Galstasaray takımı 185, ikinci Fenerbahçe, Puvan tasnifinde 30 puvarla Fenerbahçe birinci, 22 puvanls Ga. latasaray İkinci oldu. Müsabaka. lara gelecek hafta devam edile. cektir. At Yarışlarının Neticeleri arış ve ıslah enelimeni tara. finden tertip edilen yaz at yarışlarına dün Veliefendi çayi- rında devam edildi. Yarışlar geçen haftanın iki misli denecek kader kalabalık Dir seyirci önünde ya- pıldı, Fakst evvelce koşuya gir. mesine karar verildiği halde tam koşu günü ıslah encümeni İle st sahipleri arasında çıkan kilo ve mesafe ihtilâfları nd çök stlar müsabakaya işti medikleri için koşu, geçen hafta. ya nazaran daha az heyecanlı ol du. Birinci koşu (Satiş koşusu): Dört ve daha yukarı yaştaki hâ- lis kan Arap at ve kısraklarına mahsus olup 2000 metre mesafesi olen bü koşuya programda 5 at yazılı iken ancak iki at iştirek etti İhsan Akayın İncisi birinci, Ahmet Gelişin Ürlüsü ikinci geldi, Atlara (Devamı 10 uncuda)