31 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

31 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Japonlar harpten artık usanç getir- meğe başladılar Sene 21 — Jandarma okulunu bitiren! İngiliz - Japon müza- kereleri bazı müşki- lâtla karşılaşmış No, 7462 — Fiati her yerde 5 kuruş Dahiliye Vekili genç mezunlara vazifelerinin ehemmiyetini hatırlattı « Jandarma nizam unsurudur. Fakat bizim hedefimiz olan nizam cebir ve zora değil, adalete dayanan nizamdır » Ankara 30 (A.A.) — Bugün jan- darma subay okulunda diploma tev- gli merasimi yapılmıştır. Öğleden ev- vel mezun subaylar tarafından Zafer ve Emniyet âbidelerine merasimle çelenk konulmuş, hitabelerde bulu. nulmuştur. Öğleden sonra saat 16 da okül salonunda diploma tevzi mera- simi yapılmıştır. Merasimde Büyük Millet Meclisi Reisi B. Abdülhalik Renda, Başvekil Dr. Refik Saydam, Dahiliye Vekili B, Faik Öztrak, Ha- rieiye Vekili B. Şükrü Saraçoğlu, Mili Müdafaa Vekili Naci Tınaz, Sih» hat ve imal Muavenet Vekili Dr. si taş, Riyaseticümhur umu. Kemal Gedeleş, Başvekâ- B. Vehbi Demirel, Mili ı korgeneral Naz- mi, Emniyet İşi um müdürü B, Ali Riza Çevik, Vali B. Nevzat Tan- doğan, Mili Müdafaa İleri gelenlerile matbuat umum müdürü B. Salim (Devamı 10 uncu sahifede) Dün bir nutuk söyliyen Dahiliye Vekili B, Faik Öztrak 400 kişilik bir çete Maverayışeriaya girdi Vaziyet resmi mehafili ciddi surette meşgul ediyor. Emir Abdullah Ammana döndü Amman 30 (AA) Filistinliler. den mürekkeb 400 kişilik müsellâh | bir çete, evvelki akşam Maverayişerin | arazisine girmiştir. Maverayişerin kı. taatı kumandanı Klap paşa, çeteyi ele geçirmek maksadile araştırmalar Yapmak üzere yola çıkmıştır. Bu kadar mühim bir grupun Şe- rianın ötesinde karargâh tesis etme $i ilk defa olarak vaki Vaziyet resmi mahafili oldukça ve ciddi surette meşgul etmektedir. Sayfiyede bulunan Emir Abdullah, | |, Fransızların simaları vardır, | Chamberunun Atatürk hakkındaki Ammanâ avdet etmiştir. Sivrisinek istilâsı Şişliden Beşiktaşa kadar olan sahada ciddi mücadeleye ihtiyaç va Beşiktaştan Şişliye kadar bütün Beyoğlu cihetinin sivrisinek istilâsı- Da uğradığından geçende şikâyet et- miştik. Bu münasebetle birçok kari- Jerimizden mektuplar aldık. Bu mek. tupların hepsinde sivrisineklere kar. $#1 şiddetli bir mücadele açılması is- teniyor. Beyoğlu cihetinde bir zamanlar sivrisinek yoktu. Umumi Harpten #onra evvelâ Şişli tarafında başladı, sonra Nişantaşı, Maçka, Taksim, Dol- Mmabahçe, ve Beşiktaşa kadar olan geniş saha sivrisineklerin uğradı. Bir iki senedenberi yazın bu- Tası sivrisinekten oturulamayacak hale gelmektedir. Arada sıtma vaka- da tesadüf edilmesi şehrin sıhhati için ciddi tehlike teşkil edi- Yor. Vaktinde tedbir alınmazsa Sivri- Sineklerin bütün İstanbulu kapi: ması Ye sitmanın İstanbulda yerleş- mesi ihtimali vardır Sivrisineklerle mücadele Sihhiye Vek tei tarafından yapılıyor. Bu Mücadele Anadolu hattı Havdarpaşadan Pendiğe kadar olan sahada birkaç senedenberi te ve çok ii ler > elm çok iyi neticeler vermek Haftada iki gün memurlar her ta- istilâsına | | ! boyunda, tatbik | La — rafı, her evi gezerek havuzlara, helâ- lara, sair sivrisinek yumurtası bıra- kılacak yerlere mazot döküyorlar, Bu faaliyetin neticesi olarak bir za- manlar geceleri açıkta oturulama- Sahifemizde Cemal Nadir'in zarif karika- tür, yazı ve resimlerini görü- nüz! olmaktadır. | i Türk - Fransiz doslluğunu tebarüz ! ! Figaro gazetesinin İbildirikor: Figaro gazetesi, sayfalık hir Türkiye ilâvesi İmiştir. İ tiklerini bildirmektedir. PAZARTESİ 31 Temmuz 1939 Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri! 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 mama aa * Lİ p 3 i 5 Dünkü spor hareketleri Dün şehrimizin muhtelif yerlerinde canlı spor faa- liyetleri oldu, Modada yapan yelken yarışlarında birin- cilikleri Rumenler aldılar, Vellefendide at yarışları sür- prizli neticeler verdi, Türkiye bisiklet birincilikleri neti- celendi. Yukarıdaki resim Moda yelken (yarışlarından alınmış İki enstantanedir. Yarışların ve diğer spor hare- ketlerinin tafsilâtı ve resimlerini Spor sahifemizde Kral Karol ve Veliahd dün sabah İzmirden hareket ettiler Yat doğruca Pireye gidiyor bulacaksınız, Türkiye ilâvesi Memleketimizin her saha- | daki ilerleyişini hülâsa ediyor Paris 30 (A, A.) — Havas njansı i, bugün on neşret- Bir çok resimlerle müzeyyen olan burilâve, yeni Türkiyenin her saha- daki gayretlerinin umumi bir hülâ. sasını vermektedir. İlâvenin başında B. Suad Davaz ve Rene Massiglinin ettiren beyanatı, en yüksek Türk ri. cali ile Türkiyeyi çok iyi tanıyan B. De makalesinin karşısında Hüseyin Ca- | hid Yalçın, İsmet İnönü'nün portre. | sini yapmaktadır. Paris akademisi fahri rektörü B, Charbety, Fransız - Türk entellektü. el münasebetleri hakkında mufassal bir etüd neşretmekte ve B. Hasan - Âli Yücel, Türk maarifinin prensip- lerini anlatmakta, B. Hüsnü Çakır, endüstrileşme hareketinin karakteriş- Türk sanatine, ziraatine, yurizmi- ne, ticari, mali ve iktisadi meselele- rine de ayrı ayrı sayfalar tahsis o- Tunmuştur. DiLkkatirr: Otomobil ve otobüsler muayene edilirken... Otomobiller, ediliyor. Geçen gün bir arkadaşımız dikkat etmiş: Bir otobüse binen beyaz ve açık renk elbiseli kadın erkek on in- sanin onu da fena deri ile kaplan- muş döşemelere sürlünmek (o yüzün- den tamamile boyanmış olarak çık- muşlar. Böyle bir otobüs, bir mevsim için- de binlerce vatandaşm On binlerce vatandaşın on binlerce Ira kıymetin- de elbisesini mahvediyor. Muayenenin bu cihetten de yapıl. ması lâzımdır. otobüsler muayene İzmir 30 (Akşam) — Romanya kra- hı majeste Karol ile veliaht prens Mi- şel ve maiyetleri erkânmı hâmil bu. lunan Luceafarul yatı kendisine re- fakat eden Rumen destroyeri ile be- raber bu sabah saat 9 da limanımız. dan ayrılmıştır. Yat 14 mil üzerinden seyrederek sahili takiben Karşıyaka, İnciraltı önünden Kaleyi geçti. Kral Karol bu sabah erken uyanmış, güver- teden bir müddet şehri seyretmiştir. | | İ Yat doğruca Pireye gitmektedir. Kralın cumartesi günü İstanbula dönmesi muhtemeldir. Veliahd Rumen bahriyesine teğmen olarak giriyor Bükreş 30 (A A.) — Kral Karol, Rumen bahriyesinin bayram günü oldn 15 ağustosta, veliahd prens Mi- hailin Rumen babriyesine teğmen olarak yazılmasını emretmiştir. Evlenme panayırı Son zamanlarda dünyanın her ta. fında izdivaçları çoğaltmak için ted- birler alınıyor. Bu cümleden olarak Amerikada evlenme panayırları tertip edilmesine başlanmıştır. Bu panayır- larda, kapıda boyunlarında: «Her er- keğe bir kadın, her kadına bir erkek dın ve erkekler bulunuyro. İçeride ev- lenme çağına gelmiş erkek ve kızlar dolaşıp tanışıyorlar. Biribirlerini beğe. nenler, derhal bitişik evlenme daire. sine geçerek burada evleniyorlar, Yukarıdaki resimde evlenme panâ- lâzimdıre yazılı lârhalar bulunan ka- | yırının kapısı görünüyor,