31 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

31 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

3i Temmuz 1939 Türk - Rumen yelken müsabakaları Modada iki yelken sınıfı üzerinde yapılan müsabakalarda birincilikleri Rumen denizcileri aldılar klübü tarafından “ Romaı Moda iyii ılaşmalarını Moda deni: rimize davet edilen klübü azaları dün denizellerimizle ilk yaptılar. Kendi sularımızda Yi yelken beynelmilel temas halkımızda büyük bir alâka uyandırmış ve Moda koyu meraklılarin dolmuştu. Şimdiye kadar yaptığı yarışlarla her sporla rında mühim rol oyniyan deniz klü- bü bu beynelmilel teması hazırlıya- rak 'Türk sporuna denizcilikte yeni bir hız .daha vermiş olmakla tees sürle kaydetmek mecburiyetindeyiz ki bugüne kadar tertip etmiş olduğu yarışlarda büyük bir intizam temin dünkü yarışlarda bü in- edememiş, dolayısile bir kargaşalık arasında geçmiştir raşalık €8- nasında yarış yapan tekneler önüne çikan sandallar yüzünden rotalarını day kzlar ea Kalmmiş” b gibi hatalar iyi bir porpa; ziyade menfi neticeler şüphesizdir. Alâkadarların dikkat nazarlarını çekeriz. Dünkü müsabakalarda alınan ne. ticeleri sırasile yzıyoruz; Şarpi yarışları: Su sporları ajanlığı tarafından ter- tip edilen yelken teşvik yarışları şar- pilar arasında yapılmıştır. Yalnız si olmaktan doğıracağı bu işlere Türk yelkencilerinin iştirak ettiği bu müsabakaya altı şarpi girmiştir. Moda «- Kalamış - Fenerbahçe Obur. nu olmak üzere İki tur halinde ye Starbotlar yarışa başlarken: pılan bu yarış neticesinde Galatasa- raydan Mahmud ve Mecdinin idare ettiği şarpi bir saat sekiz dakikada birinci, Demirspordan Melih ve Ned- Olimpiyad müsabakalarından bir enstantane ve Rumen Yat klübü âzaları yarışları heyecanla takib ediyor Türkiye bisiklet birincilikleri Dünkü mukavemet müsabakasını da Anka- radan Orhan kazandı, Eskişehirden Faik ikinci oldu Bisiklet federssyonu tarafından ter- tip olunan Türkiye mukavemet bi- siklet birinciliği Hwri arasındaki 150 kilometrelik mesafede icra edimiştir. Bu müsabakaya iştirak edecek olan 14 bölgeye mensup 33 bisikletçi dün dün Topkapı ie Şi. | sabah erkenden yarış yerine gitmiş- ler ve saat tam 6,5 da müsabakaya başlamışlardır. Bu müsabaka başlar madan evvel 19 müyıs Edirne yari- şından sonra vefat eden İzmirli bisik- letçi İsmallin hatırası için bir dakika (Devamı 10 uncu sahifede) Serbes güreş : seçmeleri İstanbul güreş ajanlığı tarafından tertib edilen serbes güreş seçmelerine dün Süleymaniye klübü lokalinde başlandı. Müsabakalara Kasımpaşa, Beykoz, Demirspor, Barutgücü, Ka dıköyspor, Doğanspor, Beşiktaş klüp- lerinden olmak Üzere 74 güreşçi işti. rak etti. Dün yapılan elemelerde 56, 61, 68 kiloların birinci devre müsabakaları nihayetlendirildi. Diğer sikletler ele. melerine salı günü akşamı başlansa. caktır. retin idare ettiği çarpi bir saat on &ç > dakikada ikinci, yine Galatasaraydan Niyazi ve Vildanın idare ettiği şarpi bir saat otuz iki dakikada üçüncü ok dular: Star Boot yarışları; Bıra Rumen - Türk müsabakaları- na gelmşti, İlk yarış Star Boot tekne- Harun İkinci vaziyette kaldı. Üçüncü diğer Rumen Star Bootu geçti Bu sırada Bürhan #e Feyyazın idare et- tiği tekne arıza gösterdiğinden yarışı terketmek mecburiyetinde kalrı. Mü- sabaka şimdi İki Rumen ve Harun ile Behzadın idare etliği tekne arasında &ıkı bir çekişme halinde devam edi- yordu. En kıymetli yelkencilerimizden olan Harun ile Behzad çok güzel idare et- tikleri tekne e tekrar ileri fırladılar ve birinci türü 40 dakikada birincilik. Je ikmal ettiler. İkinci tur, birinciye nazaran daha heyecanlı oldu ve sonuna kadar bu heyecanını muhefaza etti, Yarışın ni- hayetlenmesine 700 metre kadar kal- dığı srada ân! olarak suların ce: mina kâpılarak açığa düşen Har kendisini yakından takib eden Ru- mene iki dakika farkla mağlüp oldu. Yarışın neticeleri şunlardır: 1 — Bercea (Rumen) $ — Harım - Behzad ekipi 12430 1.26.7 3 — Rfoumavoky (Rumen) 131.15 Olimpik Yole: Rumenlerle ikinci temasımız Olim pik Yole tekneler üzerinde oldu. (Devamı 19 uncu sahifede) - Bu beraberlerinde getirdikleri dört tek- nenin ikisine kura İle bizim yelkeno- ler, diğer ikisine Rumenler girdiler. Bizim ekip Harun ile Behzad, Feyyaz Me Bürhandan teşkil edilmişti, Yarış rotası Moda - Kalamış - Ha- yırsizadn açığı - Moda olmak üzere Iki defa gidiş, geliş ve yedi mlldi. Müsabaka tam dört buçukta hakem heyeti tarafından verilen işaretle baş adı. Deparda Harunla Behzadın ida- resindeki tekne ile fırladı, Rümenler- den birisi bizimkileri çok yakından takb ediyordu. Kalamış şamandıra. #ımi Harun rakiplerinden 25 metre evvel döndü. Fakat Hayırmzada âçı ğındaki şamandırada vüriyet değişti. Harun ile Behzadın idare ettiği 1193 starbot ikinci gelirken M yarışlarının İkinci haftası Dünkü yarışlar büyük bir kalabalık tarafından alâka ile takib edildi Yarış ve wlah encümeni tarafın- | takip eden meraklılar koşuların birin dan tertip edilen at yarışlarının ikin.| eilerini tayinde çok güçlük de çekmi, #i haftası dün Veliefendi çayırında ya-| Yyorlardı. pılmıştır. Müsabakları seyre gelen- ler ve bilhassa bahsi müştereklere girenler geçen haftadan çok fazla iri. yapılan beş yarışı da adım adım BİRİNCİ KOŞU Bir hafta evvelkine nazaran daha heyecanlı olan koşuların birineisini (Devamı 16 uncu sahifede)