17 Ağustos 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

17 Ağustos 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

“Bir Suçlunun Deli Olup Olmadığı Anlaşılamadı Tıbbıadli "Delidir,, Diye Tımarhaneye Göndermiş, Tımarhane "Deli Değildir,, Diye Serbest Bırakmış Müddeiumumilik dündenberi halli çok müşkül bir muadelenin karşısın. da bulunuyor: Adli tıp encümuni bir adama deli demişti, Bakırköy Akıl hastahanesi bunu “cezaya ehliyeti vardır,, diye serbest bırakınıştır. Bu adam 4l sabıkası olan ve sekiz sene evvel de Tokatliyan önünde Hüşnüyü yaralıyarak öldüren Dimitri oğlu Kefalo Ligordur. Kefalp Ligor sekiz sene evvel son cinayetin! işledikten sonra ağır ceza mahkemesinde duruş. masına başlanmış, muhakeme devâm ederken suçlu: “— Ben deliyim,, dediği için adli tıp İşleri müessesinde müşahade al- tına alınmasına karar verilmiş ve son ra da adli tıp encümenince muayene. den geçirilmiştir. Encümen Ligorda esrai ehliyetini selbedecek hastalık tesbit etmiş ve “delidir,, demistir. Ağır ceza mahkemesi bu repor ü- zerine katil suçlu hakkında takibat yapmamış, suçlu diğer 41 suçundan da beraet kararı-almıştır. besine göndermiştir. Hastahane ise Kefalo Ligorda a. kıl hastalığı bulunmadığı ve cezai eh. Niyeti olduğu hakkında rapor vererek kendisini serbest bırakmıştır. Kefalo Ligor böylece tımarhaneden çiktıktan sonra İstanbulda görünme- miş ve sahte bir nüfus kâğıdı tedarik ederek Anadoluya geçmiştir. Kefalo Ligor şark vilâyetlerimize kadar sokulmuş, ve nihayet şiiphe üzerine yakalanınca üstünde sahte nüfus kâğıdı, bir tabanca ve bir çok ta eroin bulunmuştur. Bundan sonra ön İstanbul Emniyet müdürlüğüne gönderilmiştir. İkinci şube tahkikata başlamış ve Ligorun * ttmörhaneden çıklıklan sonra burada işlediği bazı suçları da tesbit etmiştir. Ligor dün geç vakit müddeiumumiliğe götürül. müştür. Tahkikata, omuavinlerden Reşat Saka el koymuştur. Fakat va. kit geç olduğu için suçlu bugün ia- de edilmek üzere tekrar polise gön. derilmiştir. Müddeiumumilik bugün vaziyeti tetkik edecektir. Akıl has. Müddeiumumilik bundan sonra, Kefalo Ligorun serbest dolaşmasını mahzurlu gördüğü için hukuk mah. kemesinden daimi surette Akıl has. tahanesinde kalmasına rapor almış, ve kendisini Bakırköy Akıl hastâha- Bir Kadın Tutuldu menemen Ankarada Suç İşlemiş, ettiği ve kızları baştan çıkardığı için © (Ankara ağır ceza mahkemesi kendi. $ini 13 ay hapse mahküm etmiştir. Hüküm katiyet kesbettikten sonra Ankara müddelumumiliği Canani a- râlmış, hükmü infaz etmek istemiş © ve fakat bulamamıştır. İstanbula gel. — diğini tesbit ettiği için İstanbul Emni , yet direktörlüğüne yazmıştır. Canan dün yakalanarak müddelumum'liğe — teslim edilmiştir. Mahkümiyetini İs- tanbul hapishanesinde geçirecektir. ME inkll “Aşçı Kadını Tehdit Etmiş Asliye Dördüncü ceza mahkemesi dün seyyar manlfaturacı Mustafa Iis- © minde bir genci tevkif etti, Suçu Kü. © çükpazarda aşçılık yapan Fatmayı © tehdittir. Fatma mahkemede davası. “Onu şöyle anlattı: © — — Bir gün benim dükkânın önün- 'de bu Mustafa bir başkasile kavga e- diyordu. Mustafa mahkemeye veril. miş, beni de şahit göstermiştir. Ben mahkemeye geldim. Bildiğimi, gördü- Zümü dosdoğru anlattım. Bu anlattık Isrım Mustafanın aleyhine imiş. Mus lafa bundan sonra benim dükkânı. mın önüne musallat oldu, Her gün beni tehdit ediyor, şerefimi, namusu. mü kıracak dil tecavüzleri yapıvor- odu. Dün yine geldi. Ayni tehditleri, © hakaretleri savurdu. Sonra da biça. © Oğunı çıkararak üstüme yürüdü ve öl. dürmek istedi. — Suçlu inkâr ediyordu. Mustafanın © bir çok sabıkası olduğuda anlaşılı. du. Mahkeme sabıkalarının tesbiti duruşmayı tâlik etti, İ emme bir ecnebi için hâlâ güçlükle nüfaz edilebilir hir istihkâm manzarası ar- zetmektedir. Bunda bizim bir fayda- mız olduğunu görmüyorum. Zararı. “miz İse meydandadır. Ter ecnebi bizi, birden gayri olan- “ niyor. Halbuki biz, hiç te böyle sak- “lanacak şeyler değiliz. Blâkis her te- etliğimizin üzerinde © umulan- Burada Hapse Konulacak| İhtilâfa Sebep Oldu Beyoğlunda oturan Canan, diğer | Satie binasının satışında usulsüz © adıyla Şerife, evvelce Ankarada olu. | hareket etmekten suçlu olanlardan İmahkeme arasında bir ihtilâfa yol aç. tahânesi Ligorda cezai ehliyet gör- düğüne göre tıbbı adli müessesesinin verdiği rapor ne olacaktır? Cezai ehliyeti görülen bir suçlunun serbest bıfakılıp bırakılmıyacağı da tetkik edilecektir. Satie İşi Tahliye Talepleri Bir le Tahir Kevkep ve inşaat şefi Ni Kasımın kefaletle tahliye talepleri iki mıştır. Asliye İkinci ceza mahkemesi bu taleplerin reddi üzerine vâki i razların Asliye dördüncü ceza mah. kemnesinde tetkik edilmesi lâzim gel. diği kanaatindedir. Asliye Dördüncü ceza mahkemesi ise, dosyanın ağır cezaya İntikel et-| tiğini ve bu ifirazların da orada let. kik edilmesi lâzım geldiğini ileri sür. mektedir. Bu ihtilâf hslledildikten sonra İtirazlar tetkik edilecektir. e 500 Lira Çarpmış Nafi isminde bir tüccar geçenlerde cebinden beş yüz lirasını çaldırmış, palise müracaat etmiş, polis kendisi. ne sabıkalıların fotoğraflarını gös. termiş, bunların içinden Arap Caferi tanımış, polis Arap Caferi âramış, ÇANKIRIDA Mahkemelerde Yeni Binalar Yapılıyor Çankırı, (Tan) — Memleket has- tahanesine 50 yataklı bir pavyon ilâvesi için vilâyet bütçesine konul. muş olan 35 bin lira yetismemiş, üçüncü kata kadar Yapıları pavyonun inşasını ikmal yaaksadile hükümet merkezinden 35 bin lira daha temin olunmuştur. Beş bin lira sarfile Çankırıda bir emniyet müdürlüğü binası yapıla- caktır. nafıa vekâleti, Çankırı . An- kara yolundaki köprülerin tamiri için 8200 lira vereceği gibi Kızıl Ir- mak üzerinde bir köprü yaptiraca- ğını vaadeylemiştir. İnhisarlar ida. resinin bu sene bir müdüriyet binesi yaptırması muhtemeldir. Ziraat ban kasi da gelecek sene bir şube binası inşa ettirecektir. Böylece, dar olan hususi bütçesile imarı güç olan Çan- kırıda, alâkadar vekâletlerin yardım larile birçok yeni binalar o yaptırıl. mış olacaktır. Kızılırmak havzasının bu ırmaktan istifade ederek sulanması için ne- faa vekâletinin bir proje hazırladığı, bu yeni sulama teşkilâtının merkezi Çorum olacağı ve gelecek sene işe başlanılacağı söylenilmektedir. Düzce - Hendeği 5-1 Yendi Düzce, 13 (TAN) — Yapılması ka. rarlaşmış olan Hendek spor klübü ile Düzce Gücü spor klübü arasında. ki maç, Düzce Cumhuriyet alanında kesif bir seyirci huzurunda yapıldı. Maça saat 5 de başlandı. İlk daki. kadan itibaren Düzceliler oyuna hâ- kim bir vaziyette daima Hendekliler kalesi önünde oynadılar. Maçın ha- kemliğini Düzce gençlerinden Hâzim Tütüncü yaptı, Her iki taraf ta ha. kemin idaresinden memnun kaldı. lar. Düzcelilerin bu akınlarına mukabil İlendekliler | tarafından mukabil a- kırlar yapılmakta ise de, bir netice| vermiyor, top daima Hendek kalesi önünde ayaktan ayağa gidiyordu. 14 üncü dakikada Düzceliler ilk gö- Aydın Valisi Tetkikat Yaptı Germencik (Tan) — Aydın vali- si Sabri Çitak, pazar kurulduğu gün buraya gelmiş ve mahiyemize bağ ir 25 köy halkından pazara iştiraki etmiş olanlarla görüşmüş, ihtiyaçla. rını dinlemiş, net almıştır. Vali, be- İediyemizin bütçesini tetkik etmiş, umran sahasında daha ilerlemeğe müsait olduğunu görerek bu husus. ta nahiye müdürüne ve belediye re- isine direktif vermiştir. Yağmurlu mevsimlerde derelerin tarlalara, hattâ kasabamıza yaptik. ları hasarsta dair izahatı dinlemiş, TAN 17.8 -939 Erzurum İlk Gelecek Treni EŞ HW352703 Karşılamaya Hazırlanıyor. Tortum Şelâlesinden 150 Bin Kilovat Kudretinde Elektrik İstihsal Edileceği Anlaşıldı devam ediyor. Vali Haşim İş vali muavini Hilmi Yalçın bu dırlar. Şehirde mazotla pılmıştır. Bütün yollar parke dö tilmiş, şehir baştan başa ağaçlan atler konulmuştur. Yine işlek yeri letilmeğe başlanılmıştır. bulunmüştur. Erzurum ve elyarı hsyat menbar teşkil edebilecek ol. konmuştur. hümmalı faaliyetler ruma birer tren geleceği için mis leri ağırlamak ve treni etmiştir. bir an evvel ikmali için çalışmakla- müteharrik 180| beygir kuvvetinde ve 133 kilovat taketinde elektrik tenvir tesisatı ya. rılmıştır. Yeni yapılan Devlet ma- hallesi tamamlanmıştır. Şehirde mu Şehrin işlek yerlerine umumi sa. re adedi on bire baliğ olan hoparlör konulmuş bu vasıta ile Halkevinden | ahaliye konferanslar ve musiki din. Erzuruma 90 kilometre mâsafede ve 38 metreden sukut eden Tortu şellâlesi mütehassıslar tarafından tet j sik edilerek 150 bin kilovat taket bu şellâleden elektrik istihsal etmek v yannan lik imar plânının 36 ıncı maddesine Bütün bunlardan başka trenin Br. zuruma 40 kilometre mesafede olan Karabıyık mevkiine gelmesi şehirde doğurmuştur Tren Erzuruma vasıl olunca Türki- yedeki bütün hat sonlarından Erzu. | karşılama merasimini hazırlamak için Vali Ha şim İşeanın riyasetinde tezyin, kar şilama, gezdirme, iaşe ve İbae tem. sil ve müze komisyonları teşekkül Erzurumdakı Tortum şelâlesi Erzurum, (TAN) — Imar faaliyeti Bayramiçte Bir Hırsız Çetesi Yakalandı Bayramiç (TAN) — Bir seneden. beri kazamiz ile Yenice kazası arâ- sındaki köy camilerinden Kali, kilim, evlerden de bir çok eşya ve bu me. yanda altin çalan, efradı arrsıra ka- dın kıyafetine de giren beş kişilik hırsız çetesinin izi nihayet keşledik nla işin dı. azzam bir umumi park yapılmış ve |miştir. parkın ortası Karadeniz havuzile| En son Üvezdere köyünden Hasan tezyin edilmiştir. Coşkunun “evini soyan (hırsızlar, kendilerine yataklık eden Ahmedin evinde sarılmışlardır. Lâkin bunlar arka kapıdan kaçmışlar, kaçarkeri de içlerinden Akçalı köylü Mustafa oğlu Ramazan Aydın, Dumanlı ko. rucusu Mehmet Emini göbeğinden kurşunla vurup öldürmüştü Jandarma, hırsızların peşini bi rakmamış, bir saat sonra da katil Ramazanla Küçükeliden Helil oğlu Mustafa Yılmaz, Üvezdereden Meh. met oğlu Daban, Kızıl köyden Mu- harrem oğlu Mehmet Artan ve Bay. Tir oğlu Çolak Şakir Vargölden iha ret olan hırsızlar'yakalanmıştır. Bir kısım eşya bırsızlarla beraber bu. lunmuştur. Diğer mesruk eşya da | meydana çıkarılmaktadır. A A Üzüm Piyasasını Ticaret Vekili Açacak İzmir, 16 (A.A) — Gazeteler, ü- m piyasasının İzmir fuarının kü- şadı münasebetile buraya gelecek 0- lan Ticaret Vekili Cezmi Erçin tara- fından 21 ağustosta açılacağını ha- ber veriyorlar. le- am na an fir! İnhisarlar Umum buna meydan kalmamak üzere dere mecralarmın islâhı hakkında emirler Bursada olduğunu öğrenmiş ve bir telgraf çekerek yakalanmasını İste- miştir. Bursa müddelumumiliği Arap | Caferi tevkif etmiş ve dün İstanbul müddelumumiliğine göndermiştir. Tuhkikata devam edilmektedir, 50.835 219173, ve kim bilir ne şekilde öğre-! Atina 1045 | Sotya ısa | Pe 4335 İ Madrid 633 | İ ESRAM VE TAHVİLAT 1920 10.525 1930 20.08 Türk borcu II peşin Türk borcu II peşin Ergani © Sıyas-Errirüm HI Anadolu Müsemmil pesin o 3480 vermiştir. Buradan sekiz kilometre uzaktaki Elen Göllü kazasınm medeni ve sih. hi bir vaziyete getirilmesi için ted- kikat icra ettireceğini de söylemiş tir, N ——— —— Kızılcahamamda Sivrisinek Kızılcahamam (TAN) — Sathi bir tamir görmüş olan hamamlar, bu sene, mahşer gibi kalabalıktır. Gerek hamamlarda, gerek lebölep dolu olan han, otel ve pansiyonlar sivrisirek istilâsına uğramış gibidir. Hamamları ve buraya gelecek o. lanların oturacakları yerleri ıslah etmek sade umumi sıhhat meselesi değil, ayni zamanda Kızılcahamam için iyi bir varidat memba temin etmek demektir, İHTİRA İLANI “Sabit fişenk hazineli ve yan- dan tetikli mitralyöz ve saire gi. bi otomatik eslâbai nariye için kama hakkında alınmış olan 6 ilk Teşrin 1930 günlü ve 949 sayılı ihtira beratı bu defa mev- kii fiile konmak üzere shere devrüferağ veya icar edileceğin. den talip olanların Galatada, Iktisat hanında Robert Fer. Aslan çimento 140 riyo müracaatları ilân olunur. EEE ——- LİR Tree GL Cinsi Mıktarı Muh o $75 Bedeli o Teminatı Eksiltmmenin Lira Kr, LiraKr. Şekli Saati Yazı dizme makinesi 1 sdet sif 8000,— 600 — KapahZ. 14 Santirifuj tulumba ve teferruatı 1 adet sif 850.— 63 75 Pazarlık 15 Vinç 1 adet sit 6500.— 487 50 KapahZ. (o 16 Font boru ve teferruatı sif 1868.— 139 95 Açık Ek. 1630 1 — Şartnameleri mücibince yukarda cins ve maktari yazılı 4 ka- lem malzeme hizularında gösterilen usullerle eksiltmeye konmuştur. 1 — Muhammen bedeli muvakkat teminatları eksiltme şekil ve sa- atleri hizalarında yazılıdır. TI — Eksiltme 41X.939 pazartesi günü hizalarında yazılı saatlerde Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapı- lacaktır. IV — Şartnameler hergin sözü geçen şubeden parasız alınabilir. V — Münakasaya girecek talipler fiyatsiz teklif mektuplarını san. Grifuj tulumbası için 4 gün ve vinç ve font borular için bir hafta evveli. ne kadar Müskirat fabrikalar şubesine ve yazı dizme makinesi için bir hafta evveline kadar Tütün fabrikalar şubesine vererek ayrıca vesika almaları lâzımdır. VI — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaikle yüzde 7.5 güven. me parası makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek ka. palı zarflarmı eksiltme saatlerinden birer saat evveline kadar mezkür komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. VU — Diğer eksiltmelere girecekler aranılan vesaik ve yüzde 7.5 güvenme parası ile birlikte eksiltme İÇİn tayin edilen günde adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, yukarda (5315) Maltepe Bele. ;e Riyasetinden: 21 - 8 - 939 Pazartesi günü saat 15 de Maltepe Belediyesi Daimi Encü. men odasında proje ve keşf! mucibince yaptırılacak mezbaha binasının işçilikleri açık eksiltmeye konul muştur. İsteklilerin en az “3000,, liralık bu işe benzer iş yaptığına dair ida. relerinden almış oldukları vesikalarile 21-8-939 artesi günü saat 1$ de Maltepe Belediyesinde müteşekkil Daimi Encümene müracaatları ilân olunur. "6312., ANKARA RADYOSU Türkiye Radyodifüzyon Postaları Türkiye Radyosu Ankara Radyosu Dalga Uzunluğu 1639 em. 1S Kes 120 Ker, TAG WÜm 15155 Ko. 2 Kw. TAP, 31708. S6 Ke SK, Perşembe, 17. 8. 1939 12:10 Progrem. 12.88 Türk müriği! 1 — Mahur pesrevi, 2 — Arif Sey — Mahur sarkı — Seninle durmak derdinâk eyler. 3 — Serif İçli — Mahur şarkı — AAlmam doğrusu desti emele 4 — Refik Fersan — Mahir şarkı — Bir neşe yarat hasta önül, 5 — Santur “nksimi, 6 — Dede — Rast sarkı — Çalma bak efede, 33 Memleket saat ayarı, ajana ve meteorolo- H haberleri, 15.15 — M Müzik (Marşı prokram — PL) 10.05 Müzik (Öperetler- çalar — PL) 1910 “Mrle mü Zği: (Fasıl heyeti) 2015 Konuşma (Zi- raat saati) 2030 Memleket sadi ayarı, 4- lans ve meteoroloji haberleri. 20.50 Türk müziği | — Neveser peşrevi, 2 — Sadet- &n Kaynak — Neveser şarkı — Hicranla harap oldu sevda. 3 — Osman Nihat —Nİ havent şarkı — Yine bu yel nda sensin 4 — Koman taksimi. 5 — Medeni Aziz EL, Hicatkâr şarkı — Vaz geçip nazli cda- dan. & — Zeki Dede — Ricazkâr yürük semal — Bülbül gibi pür. 7 — Meazkir soz semaisi. 8 — Abdi Efendi — Rast şarkı — Senin aşkınla'çâk oldum. 9 — Arif Bey. Bast şarkı — Zehiri hale ba- kıp, 10 — Refik Fersan — Mahur garkı — Dün yine günümüz geçti beraber. 11 — Mahur şarkı — Saba tarh vefadın pe- yam. 21.30 Konuşma (İletisat saati) 2145 Neseli pldikler — R. 21.50 Müzik (Melo- diler — FL) 22 Müzik (Küçük Orkes- tra — Şef: Nesip Aşkın) 1 — Heinz Wal- iher — Dars eden kuklalar (Fokstrot) 7 — Brahms — Mscar dansı No.3. $ — Heinz Münkel — Venedik hatiran (Sere- nat) 4 — Heinrich Sirecker — Kalbimin sahibisin, 5 — Nielsen — Maskarade ko- mik operasından İspanyol dansları. & — Edusrd Künpeke — Ledi Hamilton ope- retindeni potpuri, 7 — İtslo Nucei — İlk | baharın çiçekleri (İntermezzo mars) 8 — Tomann — Viyana hülyüları (Vala) 23 | Son ajans haberleri, zirsat esham, tahvi- Mt, kambiyo - nukut borsası (iyat) 2820 Müzik (Carbanâ — Pİ) 2355 — M Ya- rmki program. Merhum Bayındırlızade Emin Muh. iü (paşg) torunu ve merhum Bayın Meyaamlilnider' etli eri bum Fahrettin Yesari karsı ve mu- harrir arladaşlarımızdan Mahmut İ Yesari ile Emlâk Bankası memurla. rından Şefik ( Yesarinin anneleri Memduha Yesari, tedavi edilmekte olduğu Cerrahpaşa hastahanesinde dün vefat etmiştir. Cenazesi bugün mezkör hastahaneden kaldırılarak Karacaahmetteki ailesi kabristanına defnedilecektir. AÇIK TEŞEKKÜR Aramızdan ebedi ayrılışı ile, biz. leri müteellim birakan eşim ve âile büyüğümüz Yarbay Kemalettin Anı. şın cenaze merasiminde bulunsrak büyük teessürümüze iştirak Mtfun- da bulunanlara sonsuz şükranlarımı. zı ibliğa muhterem gazetenizin ta- vassutunu dileriz. Eşi Makbule Anış. Çocukları: Mü. nif Sur, Muhterem Göze, Refhan Gö- ze; Neclâ Göze Damadı: İhsan Göze İstanbul Asliye İkinci Ticaret mah kemesinden: : İstanbul hasırcılar Medine hanı altında 34 No.da Avram David Rod- riğ vekili Avukat Nesim Sages tara- fundan Galata Ankara han ve halen Gabay han Karaköyde Ziraat banka- sı yanında Tümel meyvacılık şirke. ti aleyhine mal bedelinden mütevel- lid ezgayri tesviye 1200 lira ve 24 lira fsizile birlikte tutarı 1224 Jira. nın fajz, masarif ve ücreti vekâletle birlikte tahsiline aksi halde iflâsına karar verilmesi talebini havi mahke. memizin 939-355 sayısile kayıtlı dava arzuhali sureti müddealeyh şirkete gönderilmişse de Şirketin Ankara hâ- nından Gabay hanına nâkletmiş ol. duğu mezkür hünda da şirketin da- ğılmış bulunduğu ve elyevm şirke. tin adresi meçhul bulunduğu mübö- şir tarafından tebliğ ilmühaberi zah. rına verilen meşruhatten anlaşılma- sına binaen 939 . 355 sayı ve 7 - /8 - 939 tarihli dava arzubal sureti. nin H. U. M. K. nun 141 nci M: mu. cibince ilânen tebliğine ve tarihi i-. lândan itibaren on gün cevap müd- deti tayinine karar verilmiş oldu Bundan keyfiyet tebliğ makamın: kaim olmak üzere ilân olunur.