26 Ocak 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

26 Ocak 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

Ke /(iikâye CANİM! ki hafta süren faydasız ta. kiplerden, boşuna telefon. lardan sonra, nihayet genç mizahçı Delleani, Bayan Vera ile konuşmu. ya muvaffak olmuşlu. Bayan Ve. ra, Stresa'nın bir büyük otelinde kocası ile yemek yiyordu. Likörle. rini alırlarken Delleani masalarına yaklaştı; Bayanın parmaklarını iti. ha ile öptü ve mühendisin elini samimiyetle sıktı. Kadın hoşnut. suzluğunu gizlememişti. — Sizde, benimle bütün kapıla. rın arasına giren bir şey var, . de. mişti . Bir kadına, arada bir “Of!” demek için fırsat verilmelidir. Ri. ca ederim, bana öyle bakmayın! Mühendis bu sözleri işitmemiş. ti; ama tondaki soğukluğu sermiş. ti, — Zannederim, sen Delleaniye kötü muamele ediyorsun, yavrum. — Ne iftira, Corco! Bunun doğ. ru olmadığını sana isbat edeyim mi?. İşte onunla dansedeceğim. Bir an sonra müzik başlamıştı. Bayan Veranın güzel dudukların. da, danseden bütün kadınların du. daklarındaki o Şaşkın gülümseme vardı. — Bu kadan yeter, Delleani! Tek bir kelime söylemdeen beni dinleyiniz! Yoksa seni burada © kor, kocamı, beni buradan alıp gö- türmeye mecbur Onun bütün şüphelerini uyandırmam pa hasına da olsa. Dinleyiniz: Siz be. ni çekilmez bir işkence altında tu. tuyorsunuz. Evinize geldiğim ge. ce de, size, onu unutmanızı rica et. miştim. Ben kocamı severim. O gece... O geceki bir delilikti; on. dan çabuk kurtuldum. Tahmin e. diyorum: Sizin de gururunuz var. Pekâlâ.. O gururunuza söyleyin: Sizi sevmiyorum. M üzik durmuştu. Danseden. ler, ellerini çırparak bis is. tediler. Daima o şaşkm gülümse. yişle, Bayan Vera da ellerini çırp. tı. Sonra müzikle beraber sözüne devam etti: — Bir kelime ile: Gururunuza söyleyiniz: Beni rahatsız ediyor. SUBUZ. Genç mizahçı, görünüşte oda aktı banda, revan verdi: — Böyle şeyleri kalbime söyli. yemem. Seni seviyorum. — Susunuz! Sizi bana böyle seyler söylemekten mened'yorum., Gidiniz ve herhangi bir mazeret bularak bir daha görünmeyiniz! Yeter. Dans bitmişti; ama etraflarında daha bir sürü insan vardı. Genç Delleani, bir hokkabaz ha, #ifliği ile, cebinden, arkası yeşil mühür mumu ile mühürlenmiş be. yaz bir zarf çıkardı. — Bunu alınız, size. « Anlaşılmaz bir heyecanla süylü. yordu. . Size söyliyemediğim Şey. İeri, iki haftadır bana söyletmedi. ğiniz şeyleri yazdım. Ouh Veri, yalvarırım, Bâyan Vera, mektubu almadan ve anlaşılmaz bir kızgınlık içinde yanından uzaklaştı. — Bir centilmen olup olmadığı. nızı bilmek artık bence ehemmi. yetli değildir. . dedi - Benim şüp- helerim şimdi her şeyden önce ze. kâmza aittir. Sonra kocasına doğru yürüdü. Genç mizahçı Delleani, avucunun içinde yeşil balmumu ile mühürlü zarf, onu takip etti. Not del. terinde bir şeyler araştıran, özür diledikten sonra bu işe tekrar da- Jan kocasının biri bir yanına, biri öbür yanına oturdular. Bayan, Delleaninin bakışlarından kaçını. Yordu; fakat susmaları uzun sü. Tünee, yine Bayan onunla konus. makta müuztar kaldı. O zaman işi. tilmemiş bir şey oldu: Genç mi zahçı beyaz zarfı ona tekrar gös- terdi, ve, bir derin yar'a uzun u- Zun baktıktan sonra birdenbire kendini atıveren birinin soğuk 1s. tirabını yüzünde canlandırmak İ. in kendini zorlarken, küçük zar. i mühendisin cebine bıraktı. Mü, hendis bir şeyin farkında değildi. ot defterini tetkik etmekle meş. Hul bir adamın bin bir fikir ara. Minda, karısının sevgilisinin ona Yazdığı bir mektubu cebine indir. diğini farketmesi imkânsizdi. Bi. lâkis, o dakikalarda, sübkonslansı durgun bir suya benzetilebilen mühendis; — Müsaade ederseniz . dedi, bir telgraf için büroya kadar git. mek isterim, Vera, anlaşılmaz bir derecede #olgun ve heyecanlı: — Nicin garsonu çağırmıyorsun, reo « dedi. Kocasının, elini, o mektubun bu- nduğu cebine sokmasının, kendi İçin bir ölüm dirim meselesi oldu. Şu düşüncesi kadını galvanize etti. anında oldukca, onu böyle bir İsstten menedebilecek gibi geli. Yordu. Mühendis garsona telgrafı dikte Merken, genç mizahçı kadının va. mma gelip oturdu. Vera kaşlarım çattı: — Nedir bu yaptığın, sefil? b d 1 gibiyli — Bil um, del m, Beni o derece yere düşündünüz ki... Bir an meselesi, Mektubu slmıya sizi mecbur etmek için. Nitekim O nu kocanızın cebinde bırakamaz. sınız, Oh. ama bu yaptığım buda. Islık oldu. Ben deliyim, deliyim. — Mektubun tonu, yoksa... — Ne yazık!, Mektuba yazma. dığım bir şey kalmadı. rkestra bir valse başlamıştı. o Bayan Vera kalktı: Bu dansı İstiyor musun, Cor. co? .dedi. * Müzik mühendisle karısını ileri sürdü: Genç Delleani, Biyan Ve. ranin kâğıdını oynamakta olduğunu sezmişti. — Müvaffak olamıyacak - diye şurıldandı, Gerçek, kader Bayan Veraya karşı insafsız davranmış. t Dansın yarısına doğru, elini ko. casının omuzundan çekmiş, dansa devam ederek: — Bileziğim çözüldü; şunu ce. bine koyayım . dedi. Ama kocasının cebinde, eli, 6 beyaz, mühür mumlu küçük zari. la karşılaşmamıştı. Bayan Vera, yanlışını hemen arılamıştı: O mek. tup, kendisinin o mahkümluk ilâ. mı öbür cepte idi. Kader. Masalarına dönerlerken, kala. balık onları biribirlerinden uzak. laştırmıştı.” Bayan Vera, bundan firsat bularak, Delleaniye: — Mektubu alamadım . dedi... Müthiş bu! Siz bir teşebbüs etme. lisiniz. Beni bu dramdan kurtar. mıya mecburşumuz. Na yaparsanız yapınız; beni her halde böyle bir skandaldan esirgeyiniz. Oh, rica » Delikanlı itiraf “ şimdi.. şim. Bayan Veranın küçük yumruğu sımsıkı idi; bu O, Kü rurunu eziyordu. — Kocam bir saate kadar Milâ. noya hareket edecek. Yarın ak. şamdan önce de dönmiyecek. An. byor Külsunuz? Genç mizahçı Delleani: — Evet . dedi; . her şeyi yapa. tağım. Mühendisin yanma döndü; ©. nunla arşitektür üzerinde şaşıla. cak bir münakaşaya koyuldu. Bir ara cebinden bir ince altın kurşun kalemi çıkardı, şarap listesinin ar. kasına bir bina cephesi resmi ya- parak, bunun hakkında mühendi. sin mütaleasımı öğrenmek istedi. Bu resmi yapmak için mizahçı, masaya yığılırcasına (o eğilmişti. Bayan Vera, delikanlının omuzu ile dirseğinin, mühendisin omuzu ile dirseğine dokunduğunu görü. yordu. Alt tarafı masanın altında kahyordu. Ama, bir an sonra, dü. zelirken, Delleani, gizlice evet is gareti yaptı. Gizlice, Vera uzun bir nefes aldı, Deli. karlı gülümsemekte iken, kocası kalktı: — Biliyor musunuz, azizim Del. leani, sizin kitaplarınız, beni pek çok eğlendirmiştir. bilmek isterim: Arşitektür hakkın. daki fikirlerinizi mühendislik ba. kımından mı, yoksa mizahçılık bakımından mı mütalea edeyim? | Az sonra, gülümseyen mü. hendisin otomobili, gecenin içinde Milânoya doğru ilerliyordu. Akk B ayan Vera ile genç mizahçı Delleani, Stresanın o bü. yök, otelinin parkında dolaşıyor. | Bayan Vera mırıldandı: — O mektubu okumak istediği. mi söylersem, size bir sürpriz yap. mış olurum, değil mi? Delikanlı, çok patetik bir sesle ve xe İş vererek: — , Vera, şu a; onu okla leme Lara Biz SiYE gibi gelecek. Vera, mektubu okurken yüzüne bir belirsiz kırmınlık Oya; yordu. Bu kızarma, bir dehşetten ziyade, o pasyon dolu cümleleri de. likanlıya İlham edebilmiş olma. Ertesi günü, Bayan Vera ile ko. cası yine o masada akşam yemek. lerini yiyorlardı. Bir ara mühen. dis: — Sana aea'p bir şeyi anlatmayı unutuyordum - dedi .dün gece, cebimde şu zarfı bulmuştum. Bayan Vera, küçük beyaz zarfı tanımıştı. — Açtım. İçinden ne çıksın be. Me Harp ve Cenubi |Holanda ve Belçikada Afrika Hükümeti (İdari TedbirlerAlınıyor Capetovn, 25 (A.A.) — Harp me.| Amsterdam, 25 (A.A) — Dün me- selesi üzerinde müzükerelere dün de | busan meclisinde cereyan etmiş olan Şimdi şunu | perlâmentoda devam edilmiştir. Bu sefer, cümhuriyetçi nasyonallst parti şefi Dr. Malan söz alarak de- ir kiz ei Afrika biteref kalmak İs. tiyor, bu nokta üzerinde israr etmek istiyorum. Cenubi Afrika, İngiltere ve Fransaya karşı hasmane hissiya.. ta malik değildir. Milletleri biribiri- ne karşı koyan harp çok şayanı tess. süf bir hâdisedir. Avrupada dostluk bağlarile merbut bulunması lâzim gelen iki memleket varsa, build memleket te garp medeniyetinin te. rakkisine ayni derecede büyük yar- dımlar yapmış olan İngiltere ve AL manyadır, Dr. Malan'in nutkundan sonra mü. zakerelerin diğer bir gün devamına karar verilmiştir. Çin Başkumandanının Nufku Çung - King, 25 (A.A) — Başku. mandan Çankayşek, yılbaşı münase. betiyle radyoda irat ettiği bir nutuk ta Japonyanm “Manevi taarruzunu,, şiddetlendirmesine intizar edilebile- ceğini kaydeyledikten sonra Japon- yanın Çin milletinin maneviyatın sarsmak için yaptığı mükerrer teşeb büslerden bahsederek bütün bu te. şebbüslerin Çinin sonuna kadar mü. cadele hususundaki kuvvetli azmi Sayesinde şimdiye kadar akim kaldı. ğin: bildirmiş ve milleti istihseli art. tırmak ve milli İmar eserile tasarruf ve Iktısat eserine devama davet ey- İemiştir: Mareşal sözlerine şu suretle de. vem etmiştir: Şu saatte milli kuvvetlerimiz ve sivil halkımız düşmana çetin bir dar be indirmektedir. Kendimize itima. dımız vardır. Düşmanı ve Uang Çing Uei gibi hainleri pek yakında kova. rak topraklarımızı tekrar ele geçire. ceğimize kani bulunuyoruz. Bu işle- ri muvaffakıyetle sevk ve idâre ede. ceğimi millete vadediyorum. ——— Yuroslavyada Şiddetli Soğuklar Devam Ediyor Belgrat, 25 (A.A.) — Hırvat OL kesinde kar devam ediyor Yün tikle Dabil arasında tren münakalâ- tı kesilmiştir. Bosmahersekte ve Ce. nup Sırbistanında büyük tuğyanlar olmuştur. Birçok evler çatılarında biriken karın ağırlığı ile yıkılmıştır. Belgrat Üniversitesi, kömür buh. ranından dolayı 1 şubat tarihine ka. dar dersleri tatil etmiştir. — 021 Sarhoş Kaptan Tevkif Edildi Roston, 25 (A.A.) — Zabita, Cad burnu yakininde bulunan bir gemi. den istimdat işaretleri atmış olduğu. nu sarhoşluk salkasiyle asılsız olarak ihbar eden kaptan Byron Brown'u tevkif etmiştir. Hükümet memurları, vaka mahal line bir çok sahil muhafızı gemiler göndermişlerdi. Bittabi bu gemiler, hiçbir netice elde edememişlerdir. TAN Kitap, gazete, mecmua ve her türlü tabı, cilt ve klişe işleri yapılır. TAN Matbaası - İstanbul Telefon: 24310 ğenirsin! Üstünde bir tek kelime bile olmıyan bir kâğıt parçası, Ne dersin, bu ne olabilir? Bayan Vera, genç Delleani'nin şeytanlığını düşündü; sonra koca. sına, bundan bir şey anlamadığını izah etti. Ve tekrar içi ile deli. kanlıya dönerek: — Canım... diye mırıldandı. müzakereler esnasında bir çok me. büslar, Harbiye nazırının bütün müf. rit unsurları ordudan uzaklaştırmak tasavvurunu tensip etmişlerdir. Ayni mebuslar, hükümetten ordu” daki ve halk arasındaki müfrit un surlara ve bilhassa nasyonal sosya. Wist teşkilâtına ve bu harekete men- sup zabıtana karşı şiddetli tedbirler alınıp alınmamış olduğunu sormuş. lardır. . Brüksel, 25 (A.A.) — Adliye ve polis Reksist mahfillerini alâkadar e. den bir milli müdafas ve devletin emniyeti işi hakkında mühim tahki- kat yapmaktadırlar. Dün bazı araş. tırmalar yapılmış ve 10 kişi sorgu ve muvacehe için polis tarafından sev. kedilmiştir. Bu işte bir aydanberi tevkifata intizar edilmekte idize de İ polis bütün delilleri eline geçirmek için beklemişti ve şüpheli kimseleri uzun zamandanberi nezaret altında bulunduruyordü. Diğer taraftan askeri makamat, Charlera'da 6 kişiyi tevkif etmişler- dir. Mevkufların üçü casuslukla it, İham edilmektedir. Tahkikat devam etmektedir. Tahkikata nazaran daha buşka tovkifat yapılacağı tahmin a. Tunmaktadır. Amerika - Japonya Ticari Anlaşması Tokyo, 25 (A.A.) — Miyako gaze- tesi, iki gün sonra müddeti hitama erecek olar Amerikan » Japon tica. ret mushedenamesinin Amerika ta- rafından tecdit edilmiyeceğine dair Vaşingtondan gelen haberlere rağ- men Japonyanın Asyada yeni bir ni. zam tesisine matuf siyasetini takip e- | deceğini yazmaktadır. 30 SENE denberi meşhur Bir Güzellik Reçetesi KUSURSUZ BİR TENE Malik ol- mak için SEMERESİ - 'Nİ VERMİŞ BİR GÜZELLİK REÇETESİ. Sert ve esmer bir cildi yumuşatıp beyazlatmak için tesiri isbat edilmiş bir tarzı tedavi: Meşhur bir skiris siyah benlerinden ve açık mesamele- rinden kurtulmak ve gençlik halini idâme etmek için bu reçeteyi kulla, İnirdi. Bu sayede 70 yaşlarında bile genç kadın rollerini oynamıya mu. vaffak oluyordu.(Pancröatine ile tas. fiye edilmiş) saf biraz süt kremasını yine tasfiye edilmiş biraz zeytinyağı ile karıştırınız. Sonra bunu iki kısım #af krema ile tekrar karıştırınız. Ec- zacınız bu halitayı ihzar edebilir. Fa. kat az miktarda olacağı İçin pahah. ya mal olur. Halbuki yağsız beyaz renkteki Tokalon kreminin terkibin. de musaffâ zeytinyağı İle istihzar e- dilmiş bu kremadan vardır. Cildini. zi besler, beyazlatır ve gençleştirir. Yukarda resmini gördüğünüz genç kadın bize yazıyor: “Tokalon kre. minin 3 günlük istimalinden sonra cildim açık, taze ve güzel oldu”. Te. nin güzelliği için yağsız Tokalon kre- mini tecrübe ediniz. Bugün milyon- larca kadınlar dünyanın her tarafın. da her sabah muntazaman Tokâlon kremini kullanırlar. Müsmir netice. |118 e Salı, Cumartesi 12 ye kadar fı. karaya. Divanyolu Na. 104. leri garantidir. v İstanbul “Belediyesi - İlânları; Tahmin — İlk bedeli | temine 636,00 o 4770 İstenibel 1 tnel yatı okulu için Mizu olan Kuru Freak. 350,00 281,25 — Temizlik amelesi için Jürümü olan 500 çift Lâetik Çizme, İlk teminat miktarları #le tahmin bedelleri yukarıda yazılı mevad satın olın- mak Üzere ayn ayrı açık eksiltmeyç konulmuştur. Şartnameler Zabıt ve Mua- melât Müdürlüğü kaleminde görülecektir. İhale 12 - 2 - 940 Pazartesi günü sant IM de Daimi Encümende yapılacaktır, Taliplerin ilk teminat makbuz veya mek, tapları ile ihale günü muayyen saatte Dalmi Encümende bulunmaları. © (620) SAĞLAM DİŞLER VE AĞIZ BAKIMI MUTLAKA RIDA DİŞ SUYU ile temin edilir. Müstahzarın mayi halinde olması dolayısile diş ve diş etlerin en derin yerlerine kadar girerek antiseptik tesirini icra eder. İstanbul Elektrik, Tramvay ve Tünel İşletmeleri Umum Müdürlüğünden : 118-1 « 1940 perarteri günü eksiltmesi yapılacağı Hin eliimiş bulumen muhammen bedeli 120.000 lira tutan Silâhtar fabrikası kömür nakil teslastı işine talip zuhur etmediğinden pazarlıkla yaptırılacaktır. 3 — Muvakkat teminat 7980 liradır. 3 — Pazarlık 15 , $ - 194n cuma günü, saat 15 de Metro han binasının be- şinçi katında toplanacak olan arttırma ve eksilme komisyonundı yapılacaktır. 4 — Bu işe ait şartnameler 800 kuruş mukabilinde idare veinesinden todarik sdilebitir. 3 — İsteklilerin karun! vesikaları ve muvakkat teminatları (e ilân edilen gün ve saatle komisyonda hazır bulunmaları, (502) İstanbul Üniversitesi A. E. P. Komisyonundan : Diş tababeti okulunda yapılacak 910 » 25 Tira keşifli izmir ve tadil ist 10 Şübet 940 Cumartesi günü saat 11 de Rektörlükte açık eksiltmeye konulmuştur. İstekliler en az 500 liralık bu gibi işler yaptığına dair İstanbul vilâyelinden ihaleden sekiz gfin evvel alınmış vesika ve Ticaret Odam vesikasile 68 tiralık müvakkat teminatlarile gelmeleri; şartname, keşif her gün Rektörlükte görülür. (01) Nafıa Vekâletinden : Arifiye - Adapazarı hattının bir noktasından baslamak ve Hendek, Dizre PBa- Tu, Gerededen geçmek ve İsmetnera istasyonunda nihayet bulmak özere yapılacak demiryol etüt işi kapal zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 1 — Eksiltme 15 - Şubat « 840 tarihine tesadüf eden perşembe günü seat on beşte Vekfiletimiz demiryollar Inşaat dairesindeki eksiltme komisyonu odasında ya- Bilacaktır. 2 — Bu İşin mühatmen bedeli yüz on iki bin Tlradır. 3 — Muvakkat teminetı altı bin sekiz yüz elli liradır. 4 — Mukavele projesi, ekriltme şartnamesi, bayındırlık içler! yenel şartnamesi umumi fenni şartname, İstikşef haritam, S/V münbanisi A2 Noll tiplen mürekkep bir takım münakam evrakı beş yüz sitmış kuruş mukabilinde demiryollar inşaat da- iresinden tedarik olunabilir. $ — Bu eksiltmeye girmek isteyenler her (YİN referans ve diğer vesiknlarını ve bir istidaya bağiıyarak eksiltme gününden en ez sekiz gün evvel Vekületimize vermek süretile bu İşe girebilmek için bir ehliyet vesikası isteyecekler ve bu ve» sikayı münakasa evrakı içine koyaçaklardır. Eksiltne tarihinden ihakal sekiz gün evvel verilmemiş istidalar ve mürscantlar nazarı dikkate alınmıysenktır. 8 — Esilimeye girecekler 2490 numarak arttırma, eksiltme ve ihale kenüru mucibince İbrarına mecbur oldukları evrak ve vesikalarını ve beşinci maddede İzeh ölünen eh'iyet ves'kalarile müvskkat teminatlarını ve fiya teklifini havi ka- pah ve mühürlü zarflarını yine merkür 2490 No.li kanunun ve eksiltme şartnamesinin tarifatı “datresinde bazırlıyarak 15-2-010 tarihinde sast on dörde kadar numaralı makbuz mukabilinde demiryollar inşaat arttırma eksilme ve İhsle kamiayonı başkanlığına teslim etmiş olmaları Mirımdır. (229) (0309) Bursa C. Müddeiumumiliğinden : Bursu Cersevi Mayıs 910 gayesine kadar alınacak olan takriben Yetmiş Yedi Bin kilo ikinci nevi ekmek 16-1-940 tarihinden itibaren 10-Sub4t-940 farihine kadar kapal zarf usulile eksiltmeye çıkarılmıştır. Ekmeğin beher kilasu tahmini bedel on kurüş olup yüzde yedi bucuk nisbetinde teminat akçesi 577 lira &0 kuruş- tur. Exsiltme 16-Şubat-940 tarihine tesadüf eden Cumartesi günü soat 14 da Burca C, Müddetumum!liği binasında icra Kitine çağından taliplerin o gün ihaleden bir sent evveline kader teminat mektiplarile teklif zarflarının yevmi mezkürds mütö- sekkil komisyona tevdileri ilân olunur. de) İnhisarlar Müfettiş Muavinliği Müsabaka İmtihanı İnhisarlar idaresinde münhal 160 Tire öcretli müfettiş muavinlikleri için 15/ Mart/940 Cuma günü esat onda Sirkecideki teftiş şubesi binasında Hukuk, Mü kiye, Yüksek Ticaret ve iktisat mekleplerinden mezun talipler arasında bir mü- sabaka imliham yapılacak ve muvaffak olanlardan lüzumu (kadarı derece sıra” sile münhallere tayin edilecektir. Taliplerin iki Murt/940 cumartesi saat 13 e kadar bir istida fle Umum Mü- dürlüğe mürnenat etmeleri lâzımdır. Aranılan şartlar, ve müracaat iatidasına bağlanaenk vesfkalar'n imtihan pro. gramı İafsilâtı müracaat müddeti zarfında Umum Müdürlükten şifahen ve posta ile tahriren istenebilir. (860) usulile sstn ab- nacaklır, Münakasa 3-2-940 Cumartesi günü saat 11 de Sirkecide 9. İşletme bina- sında A. E, komisyonu tarafından yapılacaktır. İsteklilerin yn! gün saat 10 a ka- dar 581,28 lira muvakkat teminat, teklif ve salr kann! vesikalarını Otva edecek olan kâpalı zarfların komisyona vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak komisyondan verilmektedir. Memur ve Daktilo Aranıyor Zonguldak'ta bir Kömür müessesesinde çalışmak Üzere iyi Fransız. ca bilen bir memur ile yine Fransızca bilen ve seri yazan bir Dak. "tiloya ihtiyaç vardır. Verilecek maaş baremin (8) nci derecesine kadardır. i İsteklilerin hâmil bulundukları vesaik anl veya suretlerile tercü meli hal varakalarını en geç 52940 tarihine kadar Zonguldak Posta kutusu (21) e göndermeleri ilân olunur. Or. SUPHİ SENSES Dr. HAFIZ CEMAL Pazardan maada sast (14.30 dan i # 5 1