26 Şubat 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

26 Şubat 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

Yeniden 6 Halke 141 Halk Odası A Başvekil, Münevverleri Halkevlerinde Vazife Almağa Davet Ediyor R. Saydam ühim Bir Nutuk Söyledi Halkevlerinin Sekizinci Yıldönümü Yurtta Merasimle Kutlandı Ankara, 25 (A.A.) — Halk &vlerinin kuruluşunun 8 inci yıldönümü münasebetile bugün Ankara Halkevinde yapılan me- rasimde Başvekil Doktor Refik SAYİ "epi ala Halkepini ve mı aşağıdaki nut- küyle açmıştır: HALK ODALARI Aziz Relsicümhurumu: ve dinleyicllerim, ugün halkevlerini, piti halkevi, 141 halk odasile şu Müli Şefimiz Hulkevindeki tetkikleri sırasında MİLLİ ŞEF —— anda memlekette 520 H emi 20 tanışma, öğren- dese erleme merkezi Türk siri AN KARA ALKEVİ N DE Sa emrine âmade bulunuyor. — — ierinla ilk açılış günü olar Ankara, 25 (Tan Muhabirinden)— Re'sicüümhur İsmet İnönü, ve Ba- yali se takip eden tatil günü, her İ yan İnönü, bugün Ankara Halkevinde yapılan merasimi şereflendir. atte Ankara bu evlerin hizmetlerin mişlerdir. Milli Şefimiz, Başvekil Dr. Refik Saydamın nutkunu müteakip temsil edilen piyesi de seyretmişler ve temsilden sonra Halkevi tara. fından açılmış olan resim ve heykel sergisini gezmişlerdir. ii halkevinden, milli hayatta gördükleri Vatandaşlara hesabini a ir hasbihal yapmak ve bu &- İnönü, bu arada “Kervan,, piyesini yazmış olan S'yasal Bilgiler O must, Sri açmak bir anane ol | kulu ingilizce muallimi Nurettin Sevini kabul ederek, kendisine Şe e ştur, Bugün de, bu kutsal vazife. | sözlerle iltifata bulunmuşlardır: e ii bütün memlelet mü. “Tebrik ederim. Emek vermişsiniz. Çok memnun oldum. Sizin gib keler 120 bu sahada yapmakla mü | tiyatro severler Halkevlerinde böyle çalıştıkça, Evlerimizin sahneleri ef oldukları yüksek mill vazife. | şok çabuk inkişaf edecektir.,, Halkevi gençleri ve Halkevi önünde toplanmış olan binleree balk Mi Şefe, gelişlerinde olduğu gibi, Evden ayrılışlarında da en can Aan sevri tezahürleri göstermislerdir. ni hatırlatır ve bi u evlerin sıcak © toplanarak milletçe yüksel. (Sonu Sa. 6, Sü 4) e... Almanya, .Sovyet-Fin İhtilâfının Halli Için avassut Edecekmiş Kopenhag Konferansı Toplandı Londra, 25 (Hususi) — Danimarka, İsveç ve Norveç Hariciye Nazırları, 24 saat teahhurla, bugün Kopenhag- da toplanmışlardır. Natlona! Tidende gazetesine göre, Danimarka, İsveç ve Norveç Harici- ye Naztlarının konferansı Avrupa harbinin iktısadi vaziyeti üzerindeki tesiri ve Şimal memleketlerinin va- purlarına karşı yapılan muhatamat sebebile maruz kaldıkları zayiat me. selelerile meşgul olacaktır. İkişer, kişer hareket edecek olan vapurların himaye altında kafile ile seyahatleri mevzuu bahis değildir. Finlandaya yapılacak gönüllü yar- dımı meselesi de tetkik edilecektir. İsveç Başvekiline göre Stokholm, 25 (A.A) — İsveç Baş- vekili Hansson irat ettiği bir nutuk- ta ezcümle demiştir ki: “İsveç tarafından ilân edilen bifa- İraflığın hodbinlik veya ataletle hiç- bir alâkası yoktur. İsveçin imkânları müsaade ettiği takdirde Finlandaya yardım etmesi lâzımdır. (Sonu Sa. 6Si:7) ke Sd eda sevkedilen Pin arkerlerinden bir" grup * © KYazısı alneyesayfamızdadır) vi Ve çıldı Başvekil Dr. Refik Saydam pi Almanların Harp | Propagandası Gene Faaliyette Kafkasya Hakkındaki Uydurma Haberler i de Onların Eseridir İ oLondra, 25 (A.A) — Reuter bil. diriyor: Reuter ajansının diplomatik muharririnin öğrendiğine göre, Lon. dra resmi mahfillerinde, Türkiyenin siyasi vaziyetinde herhangi bir gayri tabiilik mevcut olduğunu teyit ede- cek hiçbir malümat mevcut değildir. Ankaradan şimdiye kadar alınan resmi İngiliz raporlarında, Rus bu- dudunda Türk - Sovyet müsademe- leri vuku bulduğu hakkındaki, Bel grat haberleri teyit edilmemektedir. Londrada vazife ve salâhiyet sahibi bir zat, bunların sansasyon yaratmak ve korkuluk gibi kullanmak istiyen haberler olduğunu söylemiştir. Reuter ajansının diplomatik mu- habirinin öğrendiğine nazaran, Türk. Sovyet hududunda telâş verici bâdi. seler vuku bulduğu hakkındaki Bel- grat haberi, son haftalar zarfında bütün Balkanlarda ve Yakın Şarkta hüküm süren Alman harp propagan. dasmın mahsulü olabilir. Müttefiklerin Türkiye ile ittifakın. dan ve Yunanistanla Romanyaya ve- rilen garantilerden korkan ve nefret (Sonu; Sa: 6; Sü 3) HR ER EŞ BUGÜN BAŞLADIK Alman Hürriyet İSTASYONU Almanyada senelerdenberi gizli gizli faaliyetine devam eden bu radyo merkezi nasıl çalışır ve bu İstasyonu kimler hare ederler? Alman gizli radyosunun. faaliyeti bu harbin en esrarangiz macarasıdır. Bu ma- cerayı, buründen iibaren altıncı sayfa- muzda lakibe başlayınız. Çocuk Sayfası Küçük okuyucularımız ÇOCUK sayfasını buzün yedinci sayfamızda bulacaklardır. Yeni Müşteri Bulmak Sanatı Dr Games diyor kis “Her tacir be kitapta gösterdiğim üsufleri tatbik etmek Güretiyle bir üri sene gibi kısa bir saman içinde möşterile rinin edeğini bir misli arttırabilir Ben bu kitabımda sir bu sanati öğretiyorum. Piyatı 50 kuros S. Velles Dün Romaya Geldi Amerika Hariciye Müsteşarı, Ciano Ve Mussolini İle Bugün Görüşecek Roma, 25 (Hususi) — Amerika Hariciye Müsteşarı Sum- mer Welles, Rex transat'antiği ile bugün Napoliye gelmiş, rıh- 8 İtumda Kont Ciano'nun kâtibi ve Amerika Sefareti erkânı tara- fından karşılanmıştır. Summer Welles, derhal Romaya hareket etmiş ve kendisi ile görüşmek isteyen bir gazeteciye, Amerikaya # lavdet edinceye kadar matbuata byanatta bulunmıyacağını söy- lemiştir. Summer Welles, yarın sabah Kont İCiano ile görüşecek, öğleden sonra Müssolini tarafından kabul edile. Amerika Sefiri de bir ziyafet ir. Welles, salı günü İngiltere, Fran. sa ve Almanya sefirleri ile görüşe. cektir. Çarşamba günü Papa tarafın- dan kabul edilmesi muhtemeldir. Ay. İni günün akşamı Berline hareket ede çektir. Roosevelt'in Vatikana gönderdiği şahsi mümessili Myron Taylor da bu akşam Romaya ge'miştir. Amsterdam, (A.A) — Tele. graf gazetesi yazıyor: Sümmer Wel- les'in ziyareti Berlinde sabırsızlıkla beklenmektedir. Çünkü Almanya he. nüz tavassutla bulunulmasından ü- midini kesmemiştir. Söylendiğine gö. re, Welles Almanyada iyi karşılana- caktır. Hitler mumalleyhi kabul et- mek üzere Berline dönecektir. Chamberlain'in sözleri ira, 25 (A.A) — Chamberlain, amda bir teşekküre cevap ie Summer Welles BEŞİKTAŞ İstanbulsporu 6-0 Yendi Liz maçlarına dün muhtelif stad. larda devam edilmiştir. Bu karşılaş. malarda Beşiktaş İstanbulsporu 6 . 0, Beykoz Kasımpasayı 2 - 1, Galatasa. ray Hilâli 8 . 9, Vefa Süleymaniyeyi $ - O yenmişlerdir. Fenerbahçeliler dün bir gol rökoru yaparak Topka. yı 14 - 0 mağlüp etmişlerdir. Maç. ların bütün tafsilâtı ve dünkü spor hareketlerine dair haberler dördüncü sayfamızdadır. r “Bölki de tezat görünebilir ama, hissediyorum ki, harpten evvel ve bü harbin çikmasına mâni olunabilece- ği tahmin edildiği sıralarda mevcut gerginlik halihazırda mevcut değil dir.,, Başvekil şu sözleri ilâve etmiştir. “Önümde müssit zaman vardır. Ve ümit ediyorum ki, sulhün davası için enerjimi kulanmak fırsatını bi le bulacağım... Hitlerin nufku tefrire lâyık görülmüyor Londra, 25 (Hususi) — Londra esmi mahafili, Hitlerin dünkü nut (Sonu; Sa: 6; Sü: 3) Bulgaristan, Sulh Ve Bitaraflık Siyasetinden Kat'iyen Ayrılmıyacak Kral Boris, Yeni Sobranyanın Açılışı övledi Bulgar Kralı Majeste Boris bir merasim esnasında (Yazısı üçüncü sayfamızdadır)