26 Şubat 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

26 Şubat 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

YAN # Önümüzdeki Çarşamba Akşamı MELEK Sinemasında Aşkın ve-sadakatin zaferi... Gençlik ve güzellik filmi... Emsalsiz derecede muazzam sahneler. BEYAZ PERİ JOAN GRAWFORD JAMES STEWART Bu filmin milyonlar harcanarak, vücude getirilen, gözleri kamaştıran muhteşem sahneler, tabil renkli ve güzelliğin bir timsalldir. Numaralı koltuklar bugünden aldırılabilir. Tel : 4086 Bu Akşam SS AR AY Sinemasında En büyük Fransız yıldızlarının en güzeli olan EDWİGE FEUİLLERES'in JEAN CHEVRİER ve PİERRE LARGUEY ile beraber yarattığı en son ve en muhteşem YVATANSIZ KADIN Xx Filmini takdim ediyor. BÜYÜK BİR MAŞUKANIN ROMANI... AŞKDAN KAÇAN 3 KADIN... BİR CİNAYETİN GÖLGESİNDE BİR KADIN... llâveten: FOKS JURNAL dünya ve harp haberleri S p ç EEE) Beşiktaş, İst. Sporu “Dün 6-0 Mağlüp Etti Dün Şeref stadında günün en mü. inin nm him karşılaşması olan Beşiktaş - : İstanbulspor müsabakası yapıldı. Hâlit Galibin idaresindeki bu oyu. na, Beşiktaşlılar şu kadro ile çıkmiş- lardır: Mehmet Ali - Taci, İbrahim - Hü. seyin, Rifat, Cihat, Hayati, Rıdvan, Hakkı, Şeref, Eşref. İlk hücumu Beşiktaş yaptı. Bu hü- cum derhal kırıldı. Çok canlı bir o- yunla İstanbulsporlular hücuma geç- #iler. Oyun mütevazin cereyan edi. yordu. Bu vaziyet otuzuncu dakika- ya kadar devam etti. Bundan sonra Beşiktaşlılar ağır basmağa başladı. lar ve 38 inci dakikada Hakkı Şeref- ten aldığı bir pasla ilk Beşiktaş g0- lünü kaydetti. Devre de 1 — O Beşik- ye OR İpek, Dokuma, Büküm Fabrikaları Satışı Bursada Hamzabey Demirkapıda Yılmaz Dokuma, Büküm, vel taş lehine bitti. İkinci devreye İstanbulsporlular çok canlı başladılar. On beş dakika Beşiktaş - İstanbulspor kadar Beşiktaşa epeyce tehlikeli da. kikalar yaşattılar. Fakat tekrar hö- kimiyeti ele alan Beşiktaşlılar, 22 İnci dakikada Rifat vasıtasile ikinci gollerini yaptılar. Bunu Hayatinin yaptığı üçüncü gol takip etti. Bun- dan sonra İstanbulsporlular bozuldu. lar. Beşiktaşlılar Şeref, Hakkı, Rıd- van vasıtasile üç gol daha kaydede- rek, müsabakayı 6 — O kazandılar. Beykoz - Kasımpaşa “Beşiktaş . İstanbulspor maçından evvel Şeref stadında Beykoz - Kasım- paşa karşılaştılar. Bu oyun, çok he- yecanlı olmuş ve Kasımpaşa İlk da kikalarda birinci golünü yapmış, bu- na Beykozlular mukabele ederek. be. raberliği temin etmişlerdir. Devre sonlarına doğru Beykoz, ikinci golü- nü yapmıştır. İkinci devrede Kasımpaşa çok can- h bir oyun oynamış ve Beykozun gol kaydına mâni olmuştur. Maç ta, bu suretle 2 — 1 Beykozun galibiye. Hile neticelenmiştir. Galatasaray - Hilâl Fener stadında günün ilk karşı. Taşması Galatasaray » Hilâl arasın. da oldu. Ahmet Ademin idaresindeki bu oyuna” Galatasaraylılar her za- manki kadrolarile ve şu şekilde çık- tılar: Osman - Faruk, Adnan . Musa, "Enver, Celâl! - Salim, Salâhattin, Ce- mil, Boduri, Sarafim. Galatasaray oyuna ilk dakikadan bâkim oldu. Ve oyun Hilâl nısıf sa- basmda oynanmağa başladı. Bu de. vamlı hâkimiyete rağmen birinci devrede ancak 2 gol kaydedebildiler. İkinci devrede daha müessir bir Oyun oynıyan Galatasaraylılar üçün. cü gollerini penaltıdan yaptılar. Sı. rasile beş gol daha yapan Galatasa. raylılar sahadan 8 . 0 galip ayrıldı. Fenerbahçe - Topkapı Kadıköyünde günün son maçı Fe- nerbahçe ile Topkapı arasında old Fenerliler bu maçı 14» 0 gibi bü: bir farkla kazanarak senenin göl rö- korunu yaptılar. Oyun Nuri Bosutun düdüğile baş- ladı. Derhal Topkapı nısıf sahasına yerleşen © Fenerbahçeliler üstüste yaptıkları hücumlarla Topkapı mü. dafaasını müşkül vaziyetlere soku. yorlardı. Yedinci dakikadan itibaren Fenerliler sırasile Fikret, Fikret, kü. çük Fikret, Fikret, tekrar küçük Fik. ret ve Melih vasıtasile altı gol yap. kılar ve devre de 6 . 0 Fener lehine neticelendi. İkinci devrede Fenerliler gol ade. dini arttırmak için daha canlı oyns. dılar ve Melih sırasile 7 gol daha yaptı. Buna Rebii günün en güzel golünü ilâve ederek gol adedini on dörde çıkardı. Maç da bu suretle se. nenin gol rökorile 14 . 0 Fenerbahçe lehine bitti. Vefa - Süleymaniye Taksim stadında birinci küme maçı olarak Süleymaniye - Vefa karşılaş. ması yapıldı. Şazi Tezcanın idaresin- deki bu oyun Vefalıların üstünlüğü altında geçmis. 10 uncu dakikada Hak kı, birinci Vefa golünü yapmıştır. Bunu Sulhi ve Hakkının yaptığ kinci, üçüncü goller takip etmiş ve MELİ O Ve Kızı Takım Fenerbahçe Vefa Beykoz İstanbulspor Kasımpaşa Süleymaniye Topkapı Hilâl —— ————— devre 3 — O Vefa lehine neticelen. miştir. İkinci devrede de Vefalılar hâki- İ miyetlerini idame ettirmişler- ve: iki İ gol dahh kaydederek oyunu $ —O kazanmışlardır. İkinci Küme Maçları İkinci küme maçlarına e Seref ve Taksim stadlarında devam edil —0, Be; y 2 —1, Şeref siadında da Şiş yübü 1 — 0 mağlüp etmiş ve Davut. paşa Feneryılmaza hükmen galip sa- yılmıştır. Fenerbahçe Senelik Kengresini Yaptı Fenerbahçeliler, dün Kadıköyün. Otomobil Ticareti T. A. Şirketinin 1940 senesi adi hey'eti umumiye toplantısı 14 Mart 1940 perşembe günü saat 15.30 da Galata, Bahtiyar Han, $. inci kat, 71 numarada vuku bulacağından, asaleten veya vekâle- İten en az on hisseye malik bulunan hissedarların içtima gününden en az| bir bafta evvel hisselerini Şirket veznesine yatırmaları Jüzumu ilân 0- lunur. Müzakerat Ruznamesi: 1 — 1939 yılı musmelâtina dair hey'eti idare ve muraktp raporlarının okunması, 2 — 1939 yılına ait mevcudat, bi.| lânço ve kâr ve zarar hesaplarının kabulü ve Hey'eti İdarenin temettü. “İmam 8 maçından bir görünüş mİ deki klüp lokalinde senelik kongre- lerini yapmışlar, samimi bir hava &. çinde geçen bu toplantıda heyeti i- düre hesabat raporları ittifakla kabul edilerek eski idare heyeti aynen ibka rine karar verilmiş ve Ziraat Vekili Muhlis, Dok Nur iy ktor Orhan To. müfettişlerinden Mazhar Akif, İlhami Polater, Liman. lar Umum Müdürü Rauwfi Manyas, Kocaeli mebusu İbrahim, avukat Şükrü, Feridun Toğay, eski futbol- cülerden Rıza, Füruzan ve tüccardan Yümnü, Suat Toğay müessis heyeti âzalığa seçilmişlerdir. Kongreye Davet Türkiye Kızılay Cemiyeti Alemdar Na- hiyesinden: o Nehiyemizle | Kollarımızın 1939 — 1940 senesi kongreleri 26 - 2 - 1940 Pazartesi akşamı saat 20,30 da Gül- hane parkı kapısı yanında Alay Köşkün- de yapılacağından mukayyet âzaların ha- gir bulunmalarını rica ederiz. ——— — ——— hakkında karar itası, 3 — İdare Hey'eti üyelerinin ve murakıbın fbrası, 4 — Hey'eti İdare intihabatı, 5 — 1940 senesi için murakip se- çimi ve ücretinin tayini, 6 — İdare Hey'eti âzalarınmn Şir- ketle tücceri muamele yapmalarına müsaade verilmesi, 7 — Müstahdemin ve müdürlerin naaş ve ücretlerinin tayini için Mec. atın istimal suretine dair teklifatı İlisi İdareye salâhiyet verilmesi. Tefrikamın bugün koyamadık. Oku. yucularımızın mazur görmelerini ri. em ederiz. Kapalı Zarf Usulile Eksiltme İlânı Yozgat Nafıa Müdürlüğünden: 1 — Ekshimeye konulan iş: (23720) Afra 80 kuruş keşıfli Yozgat Jandarma oku- Tü komutanlık binası Inşastdır. 2 — Bu İşe ald şarinsme ve evraklar gunlardır: A — Eksiltme şartnamesi B — Mukavele projesi C — Nafla işleri genel şartnamesi D — Yapı işleri fenri şartaamesi E — Hususi şartname F — Keşif cedveli tahlil! fiyat metraj G — Proje İstekliler Yozgat Naflasında bu evrek ve şartnameleri girebilirler, 3 — Eksiltme 8-3-540 Cuma günü saat 15 de Nafia müdürlüğünde toplanacar komisyon huzurunda kapalı zarf usulü ile yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin (1779) lira 67 kuruş muvakkat te- minat vermeleri ve bundan başka aşağıdaki vesalki haiz bulunmaları lâ- zımdır: AA — Yapı insantımı yapmış olduğuna dafr vesafk İbraz, B — İhale tarihinden sekiz gün evvel müracasla viliyetten eksilimeye gi- rebileceklerine dair vesika almaları şarttır. « — Teklif mektupları 3 üncü maddede yazılı santten bir sast evveline kadar Nafia dairesine getirilerek komisyon relsliğine makbuz mukabilinde verile- cektir, Posta De gönderilerek mektupların nihayet 3 üncü maddede yarık saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu İle İyice kapatılmış olman lizumdır, Postada olacak gecikmeler kabul ödilmez. a3) pek fabrikaları ile binaları satılıktır. İPEK FABRİKASI — 60 mancılık (100 tonluk kadar kozalığı, amele odaları, dalmi akar suları ve saire) DOKUMA FABRİKAS. Tezgâh o Armürlü o Ditriş marka o (4 mekikli) ü a (Çift mekikli) (Çift mekikli) (690 calık) Kullanılmamış (60 mancılıklı) ASI (182 şer iyii) (80 ner mancılıklı) (60 ar gözlü) 05 gözlü) 20 gözlü) Masura 06 gözlü) Masura id — 20 gözlü) İşbu fabrikalar tam teferrüatile birlikte işler vaziyette toptan ve- ya-ayrı ayrı satılacaktır. Görmek (ve almak isteyenlerin her gün saat a yu v MA bulunan İki kolsuz Faik ve biraderleri Osman Etem Kolektit Şirketi Tasfiye memuru: Avukat H. İbrahim Haksal, Bursa Kozahan - Telefon No. 277 ” Armürsüz Devere Jakar makinesi Tavel makinesi “ BÜKÜM FABRİK Büküm makinesi Batelye marka Tavel Çiftane Bobin Masura ” ” ” .- » o Şuvatyer İstanbul YAR YER TİC “ Istanbul Belediyesine Müsabaka İmtihanı İle Dört Müfettiş Muavini Alınacaktır. İzrtihena girebilmek için: 1 — Türkiye Cümhuriyeti tebansmdan olmak, 3 — Sinnen 35 den yukarı olmamak, 3 — Her türlü Sıhhi ve Bedeni Arızalardan salim bulunmak, (Belediye tarafından tayin edilecek olan sıhhi heyetten rapor alınacaktır). 4 — Büsnühal eshabından olup fena bir şöhreti halz bulunmadığını po- Hz tahkikatile tevsik etmek, 5 — Askerlik vazifesini #ilen ifa etmiş olmak, 6 — Askerlik vesikası ile nüfus tezkeresinin ve hümühal varakasnın asıllarını veyahut Belediyece tasdikli suretlerini ve 6/9 ebadında üç adet fotoğraf vermek, ş 7 — Yüksek bir mekisp mezunu olmak, Yukanda zikredilen vasıfları haiz olup imtihana girmek, arzusunda bu- Yunanlar 1-3-940 tarihine kadar istida (e İstanbul Helediye Relsliğine müracaat etmelidirler, İmtihan 6 ve 7-3-040 Çarşamba ve Perşembe günleri saat 14 de İstanbul Umum! Meclisi salonunda yapılacaktır. İmtihan programi: 1 — Hukuki ve ftesadi malimat, 2 — Devlete ve Beldiyelere dsir mali mevzuat, 3 — Ralediyelerin şahsiyeti bük miyeleri ve hakkı kazaları, 4 — Şehireilikten maksat ve gaye, Belediyesi gözile Şehir isleri hak- kındaki düşünceler. (3 sal tahriri, dördüncüsü sözlüdür). İmtihanda muvaffak olanlar arasında müsavat vukum geldiği takdirde garp U- sanlarına vukufu olan tercih edileçklir. Müfettiş muavinliğine tayin edilecek olanlardan ikisine maaş ve diğer ikisine ücret verilecektir. Maaş ve ücret miktarları devlet memurları aylıklarının tevhit ve tendülüne dair olan 3638 numarali kanun hükümlerine göre tesbit edile- cektir, (0442) AE N Taksim Belediye garinesuna yaptırılacak Aplikler pazarlıkla eksiltmeye konul- muştur. Keşif bedeli 1890 lira ve ilk teminatı 4ü lira 35 kuruştur, Keşif ve gari name zabıt ve müamelit müdürlüğü kaleminde görülecektir. İhale 26-2-010 pazar- desi çözü seat 14 de daimi enetmende yapılacaktır. Taliplerin ilk teminat makbuz veya mektupları ve M0 yılına alt ticaret odası ve fen işleri müdürlüğünden ala- cakları fenni ehliyet vesikaları ile ihale günü muayyen saatte dalmi encümende Yulunmaları. das) YENİ NEŞRİYAT ş Hizmet Erbabı Vergileri Ve Tatbikatı Meliye Vekâleti Varidat İsleri Umum üdür Muavini N'hat Ücüneü “Hir- met erbabı vergileri ve tatbikatı" adl memur, müstahdem ve İşçilerle teksüt yetim, dul vesnire zât maaşı sahiplerini »Mikadar eden yeni bir eser yazmıştır. Kilapia vergi kanunlarmın metinleri bunların şerh ve izahları, hizmet erbabı- nın maaş, Ücret veya gündelik sahibi ol- #uğuna göre bunların verecekleri vergi- lerin nevi ve miktarları ayrı ayrı izab ve öetvellerle tesbit edilmiştir. Eser, ttbikat sihasında senelerdenberi BEVOĞLUNDA Fransız Tiyatrosunda Fevkalâde Müsamere Yarın akşam saat yirmi buçukta Çocuk oyunları, çocuk şarkıları, çö- ruklar tarafından caz konseri, Şehir Tiyatromu artistleri Bedia, HA Vasfi tarafından temsil, monoloğl Eminönü Halkevi temsil kolu tars- tenden komedi. Gresor ve srkadnelri duyulan umumi ve müşterek bir ihtiyaca cevap verecek ve alâkadarların her türlü nüşküilerini balledecek bir mahiyettedir. ANKARA RADYOSU Türkiye ( Radyodifüzyon (Postaları Türkiye Radyosu Ankara Radyosu Dalga Uzunluğu 317m 068 Ke, Ew 1048 m. w Ka 10 Ew. Pazartesi, 26. 2. 1940 1230 Program ve memleket saÂt ayarı, 28 Ajans ve meteoroloji haberleri, 12,50 Türk müziği (PL). 1330 - 14,00 Müzüç Karışık müzik (PL). 18,90 Program ve memleket sasi ayari, 18,08 Müzik: Radyo caz orkestrem, 18,40 Konuşma (Umum! terbiye ve beden ter- biyesi), 18,85 Serest saat, 10,10 Memle- ket sat ayarı, ajans ve meteoroloji bas berlert, 10,30 Türk müziği: 20 kişilik radyo saz heyeti konseri; 19,55 Türk müziği: Ye- nl" sarkılar. Çalanlar: Vecihe, Ruşen Kam, Cevdet Kozan. Okuyan: Sadi Foşses, 20,15 Türk müziği. Çalanlar: Kemal Niyazi Sey- hun, Fahri Kopuz, Refik Fersan; Okuyan: a) Azize Tözem; b) Semahat Özdenses, Rizeli Hasan; 71,1$ Müzik: Küçük orkeş. ira (Şafi Necip Aşkın); 2215 Memleket sast ayarı, ajans haberleri, ziraat, es- TAR İstanbul Finlanda Konsolosu Moriçio Darr Velat etmiştir. Bugün snat 13.30 da Galatada Yüksekkaldırımda Aşke. nazit sinagoğunda cenaze merasimi icra edilecektir. Akraba ve dostları. nın Son teşyi merasiminde bulunma- ları rica olunur. Beyan Mariçio Darr ve Akrabaları İRTİHAL Bafra eşrafından ve Yahya oğulla- rından Celâl Biren'in evvelki gün Bafradâ vefat ettiği teessürle haber alınmıştır. Merhum, iyi kalbliliği ve fukaraperverliği ile tanınmıştı. Tü. tüncülükte çok büyük ve derin bir ih- tasası vardı. Cidden bir ziya sayılan vefatı kendisini tanıyanları mütees. sir etmiştir. Kederdide ailesine sami- mi taziyetlerimizi beyan ve merhu. ma rahmet ve mağfiret dileriz. Tasfiye Halinde EREĞLİ ŞİRKETİ Tasfiye halinde Ereyli Şirketi his. sedarları, aşağıdaki ruznamede yazılı maddeleri müzakere ederek, karar vermek üzere Türk'Ticaret Kanunu. nun 361 ve 457 inci maddelerine tev- fikan 29 Mart Cuma günü seat (10) onda tasfiyenin Galatada Osmanlı Bankası binasında bulunan merkezi idaresinde içtimaa davet olunur: Müzakerat Ruznamesi: 1 — Bir tasfiye memuru tayininin tasdiki. 2 — 1 Sonkânun ile 31 İlkkânun | 1939 arasındaki devreye ait Tasfiye memurlarının raporu. 3 — Murakıp ve hesap müfettişle- ri raporu. 4 — Hosabatın tasdiki ve mezkür devre zarfındaki muamelât için tas- iye memurlarının beraeti zimmeti. 5 — Murakıp ve hesap müfettişle. İri tayini. 'Nizamnamel dahilinin 25 ve 27 In- ci maddelerile Türk Ticaret Kanunu- nun 371 inci maddesi ahkâmına tev- fikan en az yirmi beş hisse senedine malik olup hisse senetlerini toplantı gününden nihayet bir hafta evvel İs- tanbulda Merkezi İdareye veya Os- manli Bankasına, Pariste Meverbeer sokağında 7 nümarada kâin Osmanli Bankasına tevdi eden hissedarlar Iş- bu içtimada hazır bulunabilirler. Tasfiye Heyeti |