27 Şubat 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

27 Şubat 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

SPOR Genel Direktörlük Milli Küme Talimatnamesini Kabul Ve Tasdik Etti Balkan Güreş Şampiyonası Hazırlıkları Bitti İstanbul, Ankara, İzmir futbol &. Jenlarile futbol federasyonu mümes- silinden mürekkep bir heyet tarafın. dan hazırlanan milli küme talimatna- mesi Genel Direktörlükçe uynen ka- bul edilerek tasdik edilmiştir. Genel Direktörlüğün ayrıca ver. diği karara göre, bu meçları milli kümeye iştirak eden klüp murahhas- larından mürekkep bir heyet idare edecektir. Talimatname bir iki güne kadar, bölgelere gönderilecek ve müsabaka. lar, 31 martta başlayacaktır. Bölge bütçesi İstanbul bölgesi istişare heyeti ge- çen hafta yaptığı toplantıda bir çok meseleler üzerinde görüşme yapmış, bu meyanda asbaşkana heyetten geç- mesi lâzım gelen bütçenin heyetten geçmeden Ankaraya nasıl götürüldü- ğü sorulmuştur.Asbaşkan bunun pro. je olmadığını, maldmat kabilinden ha zırlanmış bir rapor mahiyetinde ol- duğu cevabım vermişti Heyet azalarına verilen bakkı hu- zur da münakaşayı mucip olmuş. bu kanuni hakkın okesilemiyeceği ileri sürülmüş, bu hususta telkikat yap- mıya karar verilmiştir. Bu akşamki toplantı İstanbul bölgesi ajanlar heyeti, bu akşam bölge merkezinde valinin baş- kanlığı altında bir toplantı yapacak. tır. Bu toplantıda stadlar meselesile yeni sene spor faaliyeti programı Bin konuşulacağı söylenmektedir. Merkez istişare heyeti Beden terbiyesi merkez istişare he. yeti, nissn ayı içinde toplanarak sür rayı devletten çıktığı söylenen Be- den terbiyesi kanunile, idari ve cezai talimatnameleri tetkik ederek tas. dik edecektir. Anirenör getirtilmiyecek Beden Terbiyesi Genel Direktörlü- ğü İstanbulun da antrenör ihtiyacını gözönünde tutarak tahsisat koymuş.) tu, Fakat Asbaşkan tahsisatı olmadı- am — ———— — İİ ha fazla bir yorgunluk ve şikâyet ol- maalıydı. Lâkin on altı sene sonraki İrenklerin elochard dedikleri serseri hali mükemmeldir ve zaten Ertuğ- filmde gösterdiği kud.| orada varmaktadır, O bazan beklendiğinden ve istendiğinden daha fazla trajik olmaktadır. (Şehvet Kurbanı) mindeki Türk- şe film, Türkiyedeki filmeilik sana. tanın bugün İçin bir şaheseri sayıla- bilir, çünkü bu genç sanat henüz on, en iki yaşındadır. Sahneler daha ka- Tobalık ve temaşa ihtiyaçları daha geniş olan diğer Balkan memleketle- rinde böyle bir film çevrilebileceği. Bİ zannetmiyorum. Bizim milletin karakteristiği olan yoklukta ve yoksullukta eser çıkar- mak mucizesi burada da göze çarp- maktadır. Bu eser, memlekette film müsabaka ve mükâfatları ihdasına doğru bir istikamet işaret ve tavsiye ediyor. ğından bu para Asbaşkana verilmek- tedir. Bunun için antrenör getirile. miyecektir. Başantrenör gidiyor Ankarada bulunan Futbol Fede- rasyonu Başantrenörü Her Lander'in mukavele müddeti bitmiştir. Muka. vele yenilenmiyeceğinden bu İngiliz antrenör memleketine dönecektir, Klüp hesapları Bölge ve klüpleri teftiş etmek ü- zere Ankaradan İstanbula gelen mu- hasebe müdürü Nafiz, bölgeden son. ra Beşiktaş, Galatasaray, dün de Fe- nerbahçe klüpleri hesaplarını tetkik etmiştir. Merhum Galibin ailesine yardım edilecek Fenerbahçeliler pazar günü yap- tıkları senelik kongrelerinde klübün kurucularından, eski futbolcü mer- hum Galibin ailesine, yeğenleri üni- versiteyi ikmal edinciye kadar nakdi yardımda bulunmıya karar vermiş. lerdir. Fenerbahçelileri bu kadirşi- naslıklarından dolayı takdir ederiz. Balkan şampiyonası Balkan Güreş şampiyonası hazırlık ları tamamen ikmal edilmiştir. Dün skşam da Fatih eski Güneş klübü lo. kalinde tetkik o müsabekaları yapıl miştir. Yunan ve Yugoslav güreşçileri ya- rn İstanbula geleceklerdir. Rumen. iler de cuma günü İstanbulda buluna- caklardır. , : Bahar kupası maçı Önümüzdeki hafta pazar günü sa. bahleyin, Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş, Pera veya Şişli arasında yapılacağını bildirdiğimiz bahar ku- pası maçları için klüpler ajanlıktan müsaade istemişlerdir. Ba'kan şam- piyonası müsabakalarına hiçbir tesir yapmıyacak olan bu maçlara müsa. ade edilecektir. müsabaka dün Beyoğlu balke vinde yapılmıştır. Maçı Mülkiyeliler birinci devre 17 - 15 kazanmışlar, i- kinel devre 6. 15 kaybetmişler, Ü- çüncü devre 15 - 13 kazanmışlardır. Bir genç koşarken öldü Balıkesir — Burada kır koşuları yapılrıken Balya mıntakası ramina iştirak eden Selim Aktaş, daha bir kilometre koşmadan, düşüp âlmüş- tür. Balıkesir spor bölmesi, merhum gencin ailesine, telgrafla yüz lira göndermiştir. pr Bir Motör Battı Maksut kaptana alt 75 tonluk De. nizgüzeli İsimli şarap motörü Kara- denizde fırtınaya tutulmuş ve 80 fı. çı şaraptan ibaret olan hamulesi Ile beraber Ereğli önlerinde batmiştır. Motörün beş tayf de meydana çıkmamasından onların boğulduğuna da ihtimal verilmekte- Gir. " İ akraba ve dostlarından başka bir çok Fransadan İnşaat Malzemesi Getirtilecek İnşaat malzemesi müteahhitlerile| demir tacirlerinin bir kısmı Fransız | fabrikaları ile yaptıkları temaslardan | sonra Paristen avdet etmişlerdir. Ve. rilen malümata göre, son zamanlâr- da daha ziyade askeri siparişlerle meşgul olan Fransız fabrikaları üç a. ya kadar memleketimize muhtelif de- mir malzeme göndermiye başlıyacak- lardır. Bu hususta bir de'mukavele yapıldığı bildirilmektedir. £ Ancak harp vaziyeti dolayısile fiyatlar yük. selmiştir. İcap ederse Fransadan çivi de getirtiebilecektir. Holanda ile ticaretimiz Holandanın Ankara sefiri Visser, dür. sabah memleketinden şehrimize İ dönmüştür. Sefir Türkiye - Felemenk ticarl münasebat; hakkında şunları söylemiştir: a “— İki memleket arasındaki tica. ret anlaşmasının müddeti bitmiştir. Fakat bugünlerde anlaşma yenile necektir. Harbe rağmen Türkiye ile caretimiz gittikçe inkişaf etmekte- dir.,, Sefir, şimdilik harbin umumi bir şekil alarak Balkanlara da sirayet e. deceğini zannetmediğini, hattâ bu fe- Vâketin urun müddet devamına İm. kân görmediğini, Holan&anın sonuna kadar bitaraf'ığını muhafaza edece ğini söylemiştir. Kimyevi madde satmak istiyorlar Evvelce Almanyadan tedarik etti- imiz sanayi maddelerini satmak i. çin muhtelif yabancı piyasalarda re- kabet başladığı haber veriliyor. Dün de şehrinize bir Macar sanayi mües- sesesi müdürü gelmiştir. Bu zat ga- zetecilere demiştir ki: “.- İstanbulda bir kaç gün kaldık- tan sonra, Ankaraya giderek temas. lar yapacağım. Başta boya olmak ü- zere kimyevi maddelerin mühim bir kısmını Türkiyeye temin edecek va. ziyetteyiz.,, Finlanda Konsolosu Defnedildi Vefat eden Finlandanın İstanbul konsolosu Mariço Dar, dün defnedil- miştir. Cenaze dün saat 13,30 da Yük sekkaldırımda Aşkenazit sinagoguna | İ kimse bulunmuştur. Tütün İkramiyesi Alanları Davet Beyoğlu Yerli Askerlik Şubesinden: 40 yılı tütün ikramiyesinin tahakku- kuna esas almak üzere şehit yetimlerile malül subay ve erstm senelik yoklamala- rına 4 Mart 940 pazarteni gününden itiba- ren başlanacaktır. Bu sebeple Beyoğlu #skerlik şubesinde kayıt bütün gehit ye- #mlerinin 4 Martin 15 Marta, mall e- vatın 15 marttan 25 marta ve maldl sü- bayların da 28 maritan 31 marta kadar nü- fus cüzdanları, maaş resmi senetleri, ra- porları, tütün ikramiyesine ait cüzdanları ve beş adet de fotagraflarile birlikle şü- bemize müracantları Hân olunur, Kayıp Makbuz 128.773, 3.534 İst, 219411, 31.10. 34 Galata gümrüklerinden aldığımız makbuzları zayi ettim. Yenilerini çi- Zafer Kahramanları — Fransanın bütün askeri 3 HARBİYELİ Filmi Dünyayı en sıcak şarkılariyle saran; en derin dostluklarile bağlayan, en yüksek zaferlerile süslenen, dünün, bugünün ve yarının kahramanlarına eşsiz filmi. Salonlarında 6 Mart Çarşamba SÜMER ithaf edilen senenin bu en LÂLE göreceksiniz. 8 Mart Cuma MENEM TAKSİM Sinemalarında birden Sevimli ve dilber İsnanvol imperio fei-inhler-i ÇOCUK Bilmecemizde Kazananlar 13 Şubat tarihli (ÇOCUK) saytamızda- ki “Bilmece » Bulmaca” yı doğru halle- denlerden Bediye kazananlar! DOLMA KURŞUN KALEMİ KAZANANLAR Cağnloğlu ortamektep 234 İman Yücel, Beşiktaş 19 uncu mektep Ayhan Doğan, Çapa orta sınıf 3 Nevriye Karataş. MÜREKKEPLİ KALEM KAZANANLAR Beyoğlu 132 nel ilkmektep Turan Tak- mak, Cerrahpaşa Seyit Yahya Hân sokak 20 Noda İzzet Özbay, Yenikapı ortamek- tep 602 Erdoğan Haker, ALBÜM KAZANANLAR Adana birinci örtamektep 189 Mehmet AN Pudavkak, Bandırma ortamektep 345 Sadık Toprak, İstanbul Aksaray Kemal- paşa caddesi Uğur aparlıman Bayan Mak- bule Eriş, RESİM MODELİ KAZANANLAR Edirne Oümhuriyet mektebi 3 üncü w- mf Hilmi Alptekin, Bursa T nej ilkmektep 74 Sunday Bakımı, Bozüyük birinci ilk- mektep 5*-'A. da Muhsin. SULU BOYA KAZANANLAR si Alien “meni mara aya kın Ören Sayen, Kayseri İetikiâi mekte- bi 300 "Tezer Akdamar, Ankara Yenişe- hir Mimar Kemal mektebi 91 Ayhan Ev- rs KALEM BOYASI KAZANANLAR Kırklareli Büyük yaylâ Mezarlık soksk 4 Noda Asiye Göksal, Lüleburgaz birinci ilkmektep 4 Üncü sınıf Şadiye Karatepe, Bulvadin ilkmektep malmüdürünün oğlu Şüemattin Titremen. PERGEL KAZANANLAR Bakırköy kız ortamektebi 223 Molâhat Onaran, Arnavutköy Trakmançar mekte- bi H. Kaban, Kartal Maliepesi Csm sokak 8 Noda Rauf Kop. KART KAZANANLAR TÜRKÇE SPANYOLCA Şarkılı TÜRKÇE Sözlü idir Pp hb BORSA 2-2. M0 lamda Nevyork Paris Milâno Cenevre Amsterdam Brüksel Atina Sota * Madrt4 Budapeşta Bükreş Belgrad» Yokohama 210028 Stokholm 31.003 ESHAM VE TAHVİLAT 1938 © $ Ikramiyeli 19.68 Sivas- Erzurum V 1030 İs Bankası nüma peşin 380 54 130.19 2051 814 015 89.252) 2m a7 15038 13,435 ns 0.6178 3.0825 YENİ NEŞRİYAT 3 SERVETİFÜNUN (Uyanış) — EN se- nelik siyasi ve edebi varlığını inkılâp Te- ilminin son tekâmülüne uyduran bu ga- sn Halit Pahırinin bir gilri ve siyasi müntere- cat ve resimleri e 29 Şubatta çıkacaktır. Zenşn bir edebiyat kaynağıdır. HÂLET EFENDİNİN PARİS BÜYÜK ELÇİLİĞİ — Edebiyat Fakültesi Tarih Zümresi Doçerllerinden fken Maarif Ve- kâleti Tâlim ve Terbiye dülresi Azalığına tayin edilen Enver Ziya Koral tarafından yazılmıştır. Muharrir, İki kasımdan ibaret olan bu osarda 1808 - 1820 seneleri arasnda? Os- manlı imparatorluğunun takip ettiği hari- ci siyaseti ve o zamanki ecnebi devletlerle olan muhaberatı tetkik ve tahlil etmek- tedir. Kitabın ikinci kısmı bu muhaberata sit fotografilere tahsis edilmiştir. Tavşanlı maliye muhasebe kâtibi oğlu) UYANIŞ (öervetifünun) — 2370 — 589 Doğan Arslanbey, Samsun Odunpazarı Deppoy sokak 10 Nada Samuel Muret, Taksim Abdullah sokak Zafer apartımanı 3 Noda Koçu Türker, Kumkapı örtamek- tep 180 Mehmet Öktem, HALKEYLERİNDE: Kadıköy Halkevinden: i Mart cuma akşımı saat 2030 da evi- inf sayısı çıktı. HAVAGĞILIK ve SPOR — Bu krrmetli Metimuanın 258 İnel sayım çıkmıştır. ÇIĞIR — Bu ilim, fikir, sanat mes muasınin 8 ıncı sayın, özlü bir çekilde çıkmıştır. ZİYA GÖKALP — Abidin Beşinci tara- fından neşredilen bu eserde Ziya Gökal pin tekâmül hamlemizdeki mevkii, Garp- çıhk, islimcılık, türkçülük telâkkileri, b 'karacağız. Eskilerinin hükmü yok | miz salonunda Prof, Dr. Süheyi Ünver 1a- | deolojisi, anlatilmekia, eserin sonundu tur. — Çohacı oğlu İsak Kohen| rafından (Hiddet) mevrulu bir konferans |bir de izahname bulunmaktadır. Kitabın Mahdum'arı. — O zaman köyde idik.. Açık havada insan ço- cuklaşıyor.. Hem kaç aydanberi sizi görmedim. sunuz siz? gd ANKARA RADYOSU Türkiye ORadvodifürvon (o Postalarf Türkiye (Radyosu Ankara Radyo Dalga Uzunluğu Sitm 0465 Kes İn Kk MAR m İRİ ee 1 Salı, 27. 2. 1940 © 1230 Program ve memleket saat ayari, I2AK Ajans ve meteoroloji haberleri, 12,50 "Türk mü-iği. Çalarlar: Cevdet Kor zan, Ruşen Kam, Reş e; Okuymmi Radife Erten; 13,39 - 14,00 Müzik: Hafif müzik (PL). 18.00 Program ve memleket saat ayari, 18,05 Müzik: Oda müziği (PL), 1840 Kor hüşma (Çiftçinin saati), 18,55 Serbest sas at, 1DJ0 Memleket saat ayarı, ajans vW metsorolopi haberleri, 1930 Türk müriğiz Klüsik program. Ankarı radyosu küme sen Ve saz heyeti. İdare eden:şhfesut Cemil; 20.15 Konuşma (İktisat ve Hükuk saati), 20,30 Türk müziği: İnee saz faslı; Çalan lar: Hakkı Derman, Şerif İçli, Hasan Gür. Okuyan; 'Tahsin Karakuş; 21,18 Konser takdimi: Hall Bed'i Yönetken, Müze Radyo orkestrası (Şef -H. Ferit Alnar); 32,15 Memleket saat ayarı, ajans habar leri; ziraat, esham - tahvilât, kambiyo - nukut borsası (Fiyat), 2235 Müzik: Car- band (PL), 23,25 » 23,30 Yarınki peoyrana ve kapanış, TAP Yeni Mühendislerin Ayrılık Gecesi Yüksek Mühertis Mektebi son snf wilebeleri 2 mari cumartesi gecesi Mak sim salonunda bir ayrılık gecesi tertip etmişlerdir. Bu baloya bütün profesörler ve mühendisler davetlidir. Getenin iyi geçmesi için bütün hazırlıklar şimdiden İkmal edilmiştir. MEAN ZE TAT ERLARSEN ÖLÜM HABERLERİ Profesör Osman Nuri Eralp Öldü Sabik Bakteriolojihane müdürü ve Askeri Baytar mektebi bakterioloji profesörü Emekli Yarbay Osman Nu- ri vefat etmiştir. Cenazesi ' 2772940 bugünkü salı günü saat 11.30 da Fa. tihte Atpazarında Mıhçılar caddesin- de 3 numaralı hanesinden kaldırıla. rak namazı Fatih camii şerifinde k- lındıktan sonra Eyüpteki âile mak- beresine defnedilecektir. Kendisine cenabı haktan mağfiret ve ailesi ef- Tadına uzun ömürler dileriz. — . “Yüzbüşi Macit Ertem, Dr. Zeki | Butur, ve Emniyet Sandığı şellerin den Necminin kayın pederleri Emekli Binbaşı Bedri Kayabal düçar olduğu hastalıktan kurtulamıyarak vefat et. miştir. Cenazesi, 27.2940 sah günü Beşiktaşta, Yenimahallede Fırın 80- kağında 9 No. lu hanesinden kaldırı. Tarak namazı öğle vakti Beşiktaş Sinanpaşa camiinde oda edildikten sonra Feriköy kabristanına defnedi- lecektir. Mevlâdan rahmet dileriz. Or. SUPHİ ŞENSES İdrar yollar bastakkları mütehas- ss Beyoğlu Yıldız sinemasi karşısı *#amvay durağı Lekler apartmanı İM m İİ emmi Kayıp Aranıyor Gedizin Sofular mahallesinden İza Faki oğlu Ahmet 15 senedenberi ka. yaptır, Babası Ali Hoca ölmüştür. BL. len ve görenlerin lütfen kendisine haber vermeleri rlea olunur. . Gediz. de marangoz Halil İbrahim Sayın. Fakst Mehmet Beyin yüzü birdenbire ağırlaş- — Demek sen dostlarını bir kaç ay içinde unuta- €ak kadar vefasızsın öyle mi? Ayşe birdenbire kızardığını hissederek başımı ö- teye çevirdi. Yanyana Harbiyeye doğru yürüyorlar» dı. Tik dekikaların heyecanına bodel şimdi ikisine de bir durgunluk, yorgunluğa benziyen bir sükünet gelmişti. Hele Ayşenin birdenbire keyfi kaçmış, üs. süne isimsiz b'r hüzün çökmüştü. Şimdi geri dönmek koşa koşa Beyazıda evine gitmek, ve yalağına grip gözlerini xapzmak, uyumak, dinlenmek istiyordu. Fakat buna rağmen içinde, yine mahiyetini anlaya- madığı bir sevinç duyuyordu. — Adanadan ne zaman döndünüz? — Bir buçuk ay kadar oluyor. — Demek işleriniz ümit etiğinizden fazla uzadı. — Oyle oldu yavrum. Halledilmesi lizım gelen bir çok çetin meseleler vardı; bazi sebeplerle mah- kemeye müracaat etmiştim; başladığım işleri yüzü üstüne bırakmak istemediğim için altı aya yakın bir zaman orada kalmıya mecbur oldum. — Bostancıya hiç gtiniz mi? 'Bu suali istemiyerek, bilâihtiyar sormuştu. Ak dığı cevap kalbinin helecanını büsbütün arttırdı. — Ben genin gibi vefasız değilim, dostlarımı arar Sorarım, Gelellberi tam dört dela dayını görmi. ye gittim. Sen; de orada bulurum diye Ümitlenmiş tim ama sen meğer kışın, hele bu kiş oralara pek uğ- ramıyor muşsün. — Soğuk havalarda biraz güç oluyor... Talebe iken oturduğum evde kalmağı tercih ettim. lice Byamğde değiimnit ).. Yazan: MUAZZEZ TAHSİN BERKAND — Evet... — Adresini hatırlıyorum. Hattâ bir kaç kere se ni aramıya niyet ettim ama rahatsız ederim korkusi. le buna cesaret edemedim. Genç kızın bu son sözleri işitmemezlikten geldi ğini görerek lâfı değiştirdi: ? — Dayın ve yengen senden çok şikâyet ediyor. lar. Onları arayıp sormuyormuşsun; çok çalışıp yo. ruluyormuşsun, falan, filân... i — Ne deseler hakları var, son aylarda onları cidden ihmal ettim ama artık acısını çıkaracağım. Yakında... Hayır, yarın Bostancıya gideceğim. Benim de onları öyle göreceğim geldi ki. — Yarin mı? Bu havada! —Evet, yazıhaneye telefon eder, izin alır ve gi- derim. Dayımın bahçesi karlar altında ne güzeldir, bilemezsiniz. Bunu söylerken ilk defa başım ona doğru çevir. mişti; göz göze geldiler; ikisi de karşısındakinin yü- zünde sevin, gördüğü için bilâihtiyar gülümsedi ve on dakikadanberi üstlerinde dolaşan resmiyet birden bire dağıldı. Şimdi artık rahatça, sade biribirlerile derin bir zevk duyuyorlardı. Kar hı, durmıyacakmış gibi iri parçalar halinde muttasıl düşüyordu. Ayşe le Mehmet, spor adımlari. le yanyana yürüyerek Harbiyeyi, Osmanbeyi geçti. ler. Şundan bundan bahsediorlar, hiç lüzumu ve &- hemmiyeti olmıyan bir çok şeyleri biribirlerine an. latmaktan haz duyuyorlardı. Birdenbire Mehmet sordu: — Sen belki bir yere gidecektin Ayşe” Sana mâni olmiyayım? — Hiçbir yere gitmiyordum. Sırf bu güzel hava- da yürümüş olmak için maksatsız ve hedefsiz bir ge. anti yapıyorum. © — Tâ Beyazıttan buraya kadar hal Fena bir spor değil! — Karda yürümesine bayılırm. hele böyle rüz. gârsız hav» olursa! — Eiyatetin de tam bugüne uygun.. Uzaktan seni görünce, daha kim olduğunu pek seçmeden gi- yinişin? havran oldum. Ayşenin yüzü bir sıcak delgasile buğulanmıştı, Helecanını belli etmemek için şaka etti: mişte. Bastonuna dayanarak olduğu yerde “durdu, kaşlarını çaturak genç kıza baktı: — Alay mı? Sana söylediğim sözlerin hepsi ga. yet ciddi. candan ve samimidir Ayşe... Buna inandi. dım istiyorum. Anladın mi? Ayşe, onun sesindeki telişa ehemmiyet verme- den: — Hel hele. Diyerek şakasında devam etmek İstedi ama göz. leri Mehmedin bakışlarile karşılaşınca öir tehlikeden kaçıyormuş gibi susarak başını öteye çevirdi. Sustular. Ayakları karlara gömülerek yürüyot lar, yürüyorlardı. Şişli meydanına geldikleri Vakit Ayşe dardu: — Yoruldum artık.. Hem dinienmek, hem de #sınmak için şu kahvehanelerden birine girip hir çay içeceğim. — Bon de geleyim mi Ayşe? Seninle karşı kar. şıya oturururz. Hani Suadiye plâjında yaptığımız gibi... — Siz binrsiniz, isterseniz gelin. Suadiyeden bahsettiğ) ıçın ona arşı İçinden bir kın taşmıştı. Onun kendisine ait hatıraları anması, annesine benzediği için onu beğendiği ve ona yak. aştığı günü yâdetmesi, genç kızda boş bir tesir vap- mamışt. Fakat küçük tenha kahvede bir taş masaya dirseklerin: davayarak karşılıklı oturdukları zaman yine bu kini yavas vavaş eridi, yine onun gözlerinin derin bakışlarına yakalandı, . (Devamı nar)