27 Ağustos 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

27 Ağustos 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

| ” T li i | İ | i ISTİKLÂL UĞRUNDA! JGÜNÜN MESELESİ | YAZAN: İSMAİL HAKKI BAŞAK bizim Rifat Ça- Açıkça ve yü kelimelerle İfşa W — Sizin içinizde Arnavullar da Hiçbir Arnavut bir Abezaya Sur mu? Arnavutlar, böyle s#ümu helvası verdi, Sonra, etrafına İngilterede Son İngilir tebliğinde şöyle denil. Bugün İngiltereye karşi yapılan hü. ırda 37 düşman tayyaresi düşürül. İngiliz tayyaresi üslerine dönmemiş. de altısı hayattadır. MINTAKALARDA Torfira, 26 (AA) — Alman tsreleri, Merkez, Cenu- n, bir kile ekmekle bir mikter | bakıma bakına, korka korka ga s0x- leri söyledi: “— unları, buraya gelmeme ba- dolu. Abazalar kalırsa, Kuvayi Milliye geliyor, Bu müğdenin beni me kadar sevin- dirdiğini söylemeğe lüzum yok, Fi kst ona rağmen ben, fırsattan istifa, de ederek, yine riramı tekrarladım: “— Ne olursun? Şu mektubumuzu &i takdirde, kendisine bir iyilik etme- milz ihtimalini düşündüğü için, kim. bilir keç defa tekrarladığım bu zi- coyı, o gün reddetmedi: “— Peki.. Dedi, peki, © dediğin de| da, olsun bakalım: Mektubu hazır tuG çikip vindirmişti. Çünkü ilk müjdenin ma, hiyeti tamamile malüm değildi: Fa- kat meklabumuzun yerine gitmesi” niin, bizi her bakımdan kârl: çıkara- cağı muhakkeletı. (DEVAMI VAR) Hariciye Memurları Arasında Terfi ve Tayinler Ankara, 27 (TAN) — Hariciye Ve kületinde 6 ıcı derece memurlarından Bükreş Büyük Elçiliği Müsteşarı Bas. | ri ve Merkerde Başkonsolos İsmail Hakkı beşinci dereceye, beşinci derece memurlarından Kibrin Başkonsolosu Celâi, Şam Konsolomı Necati, Köster. £e Konsolosu Fuat ve merkezde Ab. dallah 4 üncü dereceye, 9 uncu derece memurlarından Muammer ve Kibris Muavin Konsolos Başkonsolosluğunda Hulüsi 8 inci dereceye, 10 uncu dere.| «e memurlarından Merkezde Refet, Mucip, Mahmut ve Bükreş Büyük Biçi. Niği üçüncü kâtibi Mustafa, Roma El çiliği kâtplerinden Sadun, Atinn Bü. yük Elçiliği üçüncü kâtibi Necdet, Çin hükümeti nezdinde Türkiye Elçiliği ü. güncü kâtibi Necmi, Tallin Elçiliği güncü kâtibi Reşat 9 uncu dereceye tefi ettirilmiştir. Madrit Elçiliği Başkâtipliğine Lor. dru Büyük Elçiliği Başkâtibi Orhan, Berlin Büyük Elçiliği 2 inet kâtipliği. ne Polonyap hükümeti mezdinde Tür. kiye Büyük Elçiliği 2 inci kâtibi Sa. mim, Bern Elçiliği üçüncü kâtipliğine Brtiksel Biçiliği üçüncü kâtibi Talât ve Budapeşte Elçiliği ikinci kâtipliğine Tallin Elçiliği ikinci kâtibi Reşat tayin edilmişlerdir. LV» 4 BUGÜNKÜ PROGRAM 7,30 Program 38,05 Carband 7,35 Müsik (PU) İssse Konuşma #09 Haberler 19,00 Müzik Yemek tintesi | Jı9,15 Şarkılar 0.20 Müzik (PL) (isç63 Mtaberler 3049 Müze 1810 Program 20,15 Konuşma 12,98 Müsik (PU) (3038 Şarkılar 12,58 Miyberler (7100 Bade garetesi (33,65 Müsük (983 (21,45 Orkesira ae 3230 Haberler 32.45 Orbestra eo Saaram (öso Genemi GÜNLÜK BORSA 26 AĞUSTOS 940 2840 göterin m4 İse 3 308 İreicre ön. lerar 102. s0)sesrketim 410873 l anları tejit ve isabetli bombalar atılmıştır. 72 ve Almanlar 14 tayyare kaybetmişlerdir. “BİR AY KALDI, Londra, 26 (A.A) — Amele İlderi Mister Lee Smih, dün bir nutuk İsöyliyerek demiştir ki: “Eğer Alman» ya, gece ve gündüzün tesavisinden evvel İngiltereyi mağlüp etmezse, de- nizlerde hüküm sürecek fırunalar buna İmkân vermiyecektir. Gece ve gündüzün tesavisi, 21 Eylüle tesadüf ediyor. Demek ki, Almanyanın önüe- de bir ay var. Bu tarihten sonra kisa harp İmkânı zel) olur. Uzun barpleri ise İngiltere kazanır... İki aylık hava hurbinin neticesini tahlil eden Nevyork Times diyor ki betmiş olması muhtemeldir. yanın kayıbı bire karşı ikiden faz- indır. Sonbaharın yaklaşması doln- yisile Büyük Britanyanın İstilim da gittikçe daha ez muhtemel görülmek. DENİZ HARBİ Alman tebliği, bir denizaltının ikt hamlede 88,876, diğerinin 30,000 hacminde İngiliz gemileri batırdığını bildiriyor. İtalyan tebiğine göre, Atlantik de- mizinde denizallısı, düşmanın büyük bir pet. rol gemisini hasdra uğ- Tatmaştır. İngiliz göre, Hestile na kırıldığı halde geri dönmüştür. iz Ticaret Biz tiği Reisi Ankaraya Gidiyor İzmir, 26 (TAN) — İngiliz Ticaret Birliği Cenuba Şarki Avrupa çubesi Resi Lord Glen İ sabahki ekeprenle Ankaraya hareket) etmislerdir. > İvetli bir bünye; İçinde mağlüp Beşinci Kol Yazan: Naci Sadullah Bg“ Kola müteşekkiriz: Çünkü bir orta Anadolu köyünde, yabancı tahsildarın ya. kasına şüpheyle sarılan Türk ka. dınınm masum dimağında, daima tetikte bulunmak insiyakım w. yandıran odur. Ve bir Anadolu plâjına yange. len yabancının beyaz şemsiyesi. ni paraşüte benzeten köy deli. kanlılarına, çok hayırlı bir ev. ham aşılayan mikrop odur. Beşinci Kola müteşekkiriz: Çünkü köyünün hudutlarında rastladığı her yahânci karşısın. “— Kravatlı adamın dağ başın. da işi ne?,, sualini hatırla; Türk delikanlısının, pınar ka temiz yüreğini, faydalı ve da bir şüpheyle bulandıran gizli ve kirli çomak ta odur. Ve nihayet daha dün, kale bo. yunda dolaşan Murtazanın en ta. i hareketini, altıncı kolun yedi yaşındaki mensuplarma bile şüip. heli gösteren şeytan odur. Beşinci Kola müleşekkiriz: Çünkü kaynaşmamış kütleleri, ve ahşap milletleri paniğe uğra. tan “Besinci Kol, , yediden yet. mişe kadar hepimizin dimağla. rımıza, adma “şüphe,, denilen © İ eşsiz mikroskopu taktı: Bu saye. de artık, masum çocuklarımızın benzerlerini bile görebildikleri o cılız mikrop, milli bünyemizin mücadele kabiliyetini, mukave. met kudretini de arttırdığı için. dir ki her zamandan üstün bir dikkat ve vahdete kavuşmamız. da, inkâr olunamayacak kadar müessir bir rol oynamıştır. Ve sıhhatini kemirmek istediği kuy. olan her cılız mikfohün mukad. dex akıbetine uğrayan “Beşinci Kol;, bu memlekette artık, kale boyundaki haşarılara varyete ya. pan modern bir “Zuhurikolu” n. dan başka bir şey değildir. Poliste Evvelâ Yaraladı, Sonra Dereye Attı Mehmet, bir kadın yüzünden kavga et. İmişlerdir. Biraz sonra kavga büyü. iş ve Mehmet, Hahili başmım iki ye. İrinden ağır suru yaralamış, daha sonra, da yaralıyı sürükliye - sürükliye dereye kadar götürerek paçalarından, tutup bay aşağı dereye atmıştır. Halilin hayatı tehlikededir. Yapan tahkikata göre, Mehmet, Halilin kar. diya evveli ara sira TAN 21.8. 940 Neşriyatımız Uzerine Odun Ve Kömür Narhı Yeniden Tesbit Edilecek Mangal Kömürü Narhı İçin de Dün Piyasada Tetkikler Başladı Odun için tesbit edilen marbın halkı tatmin etmediğini, narhtan evvel pahalılığından şikâyet edilmesine rağmen daha ucuza odun tedarik edildiğini yazarak alâkadarların bu bahis üzerine nazarı dikkatini çekmiştik. Zafer Bayramı Dumlupınarla Şehrimizdeki Merasim 30 Ağustos Zafer Bayramı progra- mu İstanbul Komutanlığı tarafmdan tesbit edilmiş ve alâkadarlara bildiril. miştir. Harırlanan programa göre İs. tanbul Komutanı saat 8,30 İle 930 a- rasmda askeri ve mülki erkinin teb- riklerini komutanlık binasında kabul edecektir, Merasim Taksim meyNanm. da yapılacaktır. Komatan teftiş yap. tıktan sonra Cumhariyet oÂbidesine selenk konukicak, krdemsiz bir subay ve müteakiben komutan birer mutuk vereceklerdir. Bumu resmi geçit takip edecektir. DUMLUPINARDA YAPILACAK MERASİM Dumlupmarda da bu münasebetle ayrıca büyük merasim yapılacaktır. Damlupmarda 30 Ağustos sabahı geçit resmi başlamazdan evvel Büyük Mil let Meclisi, Başvekilet ve diğer vekâ. İetlerle Parti ve bilümüm resmi & küller tarafmdan Meçhal Asker Âbi desine birer çelenk konacaktır. Adliyede Yeni Terfi Ve Tayinler Ankara, 25 (TAN Muhabirinden) — Adliyede yeni tayin ve terfi İistesini bildiriyorum, N 90 LİRAYA TERFİ EDENLER İstanbul Asliye Ceza Hâkimliğine İzmir Hâkimi Kemalettin, İzmir Hu. kuk Hâkimliğine Uşsk Hâkimi Al, Afyon Ağırceza Reisi Yahya, Üsküdar Hukuk Hâkimi Murat, Üsküdar Ceza Hâkimi Ali, İstanbul Asliye Hukuk Hükimliğine Konya Hâkimi Sabri, Kırşehir Ağırceza Relal Cesa Reisi Rasim, Sinop isliğine Eskişehir Reisi Etem, Kocae. li Hâkimi Nail, Edirne Hâkimi Rüs. tem, İstanbul Birinci Ticaret Mahke. mesi Reisliğine Hukuk hâkimlerinden Zeki ve İzmir Ağırceza Mahkemesi Reisliğine Zonguldak Mahkemesi Re. İsi Kemal 30 LİRAYA TERFİ EDENLER İstanbul Ticaret Mahkemesi Relsli. Eine Kadastro Mahkemesi Hikimi Ke. mal, İstanbul Ağırceza Reisliğine As. liye Hâkimlerinden Bürhanettin, To. kat Cera Hâkimliğine Temyiz Rapor. törlerinden Hârim, Zonguldak Ceza Hâkimliğine o Başmüddeiumumi Mas smlerinden Löti, Bürhaniye Hkimi Ragıp, Ankara Ağırcera Reisliğine Diyarbakır Ceza Hikimi Sabri, Biğrığ da kızr sevdiğinden İn peşini takip etmiş. Ur, Onbeş gün evvel de Mehmet Halil arasında ayni sebepten bir kavga, zuhur etmiş, fakat kavga daha ziyade büyümeden Yatışlırıdmıştı. BAŞINDAN YARALANDI — Top. kapıda oturan Haran oğlu Nuri, kendi. sini bilmer derecede sarhoş olmuş, Tarlabaşmda'yere düşerek haşından ağır surette yaralanmıştır. DÜKKÂNA ÇARPAN ARABA — 'Dün gece saat 22 de süt taşıyan bir a. raba, Cağaloğlandan o geçerken atlar birdenbire ürkmüş; araba o saatte ka. palı bulunan Cağaloğlu - Eczanesinin Szerine düşerek dükkünm kepenklerini ve camekânme kırmıştır, Balkan Sulhünü . Tehdit Eden İki Tehlike (Başı 1 incide) Romanya askeri tedbirleri art. tırmıya başlamışlardır. Besarab- ya ve Dobrucayı derkeltiklen sonra Romanya, Sovyet Rusya ve Bulyaristan tarafından gele. bilecek tehlikeyi bertaraf etmiş. tir. Bu sayede bütün kuvvetleri. ni bir cephede teksife muvaffak olacakır. Bu imkân da Roman. yanın Macaristana karşı daha azimli bir vaziyet almasına s8. bep olmuştur. Eğer iki komşu devlet bugün. Ceza Hâkimliğine İstanbul Hâkimle. rinden Cemil, Eskişehir Ağırceza Re. iğine Sinop Reisi im, Bursa Hukuk Hâkimi Lütfi, Karaman Müd- dcimümisi Ali, Kozan Ağırceza Reisi Asm, Gürün Hâkimi Halüsi, Şibinka. rahisar Müddelumumisi Kadri, Zongul- dık Ağırceza Reisliğine Ankara Hü. kimi Rifat ve İzmir Asliye Ceza Hü. kimliğine Başmüddetumumi muavinle. rinden Halit, 70 LİRAYA TERFİ EDENLER İstanbul Kadastro Mahkemesi Hü. kimliğine Temyiz Raportörlerinden Hulüsi İstanbul Asliye Ceza Hükimli. ğine Kocaeli Hükimi Celâlettin terfi ve tayin ettirilmişlerdir. de PİN ALMANYADA: © Münih — Gazeteler, Teviçrenin tarax hareketini şiddetle tenkdi et- meti bu hallere seyirci kelacak olur. Za 13) Badçasr uRAMANU Udi Na “EE tehlike teşicil edebileceğini, bilhassa igüret etmektedir. BULGARİSTANDA: © Sofya — Bulgur Başvekili ve Mearif Nazır dökler Yilof, eski Za- ra'da Üniversite talebeleri kongresi nin küşsdnda, bir mutük söylemişlir. Bu küşrt merasiminde İtalyen ve Al- man heyetleri de hazır lar» dır, Dektor Filot, Bulgar milletinin halen yaşamakta olduğu tarihi ânı kü zihniyeti muhafazada israr oderlerse, Romanya ile Macaris. tan arasında silâh patlaması ih- timali az değildir. Transilvanyanın takdimi yü. ründen Tuna boyunda başliya. cak harp, Balkanlara sirayet ede. bilir. Pilvâki gerek Romanya. Macaristan, gerek İtalya - Yuna. nistan ihtilâflarında Balkan An. tantına dahil devletlerin Antant nükümlerine riayet etmiş olmak için harbe sürüklenecekleri tah. *İmin edilemez. Fakat hangi taraf- im olursa, plun, harbin Balkan. lara ini bütün Balkanlarm ateş ölmasını intaç edebilir, Bu sebeple biz, ker !ki mese. leyi de büyük bir dikket ve alâ. ka ile takip ediyoruz. Maarif Vekili Kastamonu, 26 (TAN) — Maarif Vekili Hasan Âli yanında ilk tedrisat Vekil, vilâyetin muhtelif maarif işleri. tebarüz ettirmiş ve Bulgaristan lâ. yık. olduğu mevkiini bulacağı yeni bir dünya doğuyar, demiştir, MEKSİKADA: © Meksiko — Trot#ky'nin cenaze- sinla Birleşik Amerikaya nakli hak- kında, Mariciye Nezaretinin vermiş olduğu red cevabma karşı, mülevef- fanın kâtibi Dolâman bir protesto telgrafı çekmiştir. MISIRDA: © Kahire — Buçün, İngiltere - Blur müshedesinin dördüncü yıldö- niümü münasebetile, Misir matbuatı, müttetikan, bu münhedenin faydala- rin ve mesuliyetlerini tebarüz esir. mektedir. YUGOSLAVYADA: © Beisrat — Sırp - Hirvat itaf- namesi ipasının ilk senel devriyesi va Bintehek - Tevetkoviteh hülüme- nin teşekkülü dolayısile yapılacak vekil Tsevetkovitch, ve diğer Mükü- ni tetkik ve inseslı befis etmektedir. İmet Azası Zağrob'e gitmişlerdir. İrini terketmesi demek dı Bugün öğreniyoruz ki, neşriyalımız ürerine, derhal harekete geçilmiş ve dün Vali muavini Ahmedin elyase- tinde toplanan Fiyatları Murakabe Komisyonu, odunu, mevilerine göre yeni bir narh tayin elmek istemiştir. Tokat Komisyon. Azasından Belediye İktsat Müdürünün bu hususta bir rapor hazırladığı anlaşılmıştır. Filvâki yaptığımız neşriyatı ya, rinde bulan Belediye İktesat Müdür- Tüğü, muhtelif cins odunların son ©ç aylık fiyatını tesbit etmeğe başlamış ve bugünkü fiyalis, geçen iki senenin synl aylarındaki diysta karşılaştıran. bir cetvel hazırlamıştır. Yaş odunla kuru odun arasında 50 kuruşlan &. #eğı olmıyan bir fark görülmüştür. Bu da nazarı itibara alınarak uu- mil bir cetvel ve bir rapor hazırlana” cak ve netice pâzerlesi gününe kadar Fiyat Murakabe Komisyonuna arze- dilecektir. KÖMÜR FİYATLARI Belediye İktisat Müdürlüğü, kö. etir fiyatları üzerinde de telkikat yapmaktadır. Dün İktisat Müdürlü. günün bir memuru münhasıran bu işle mesgul olmuş, muhtelif iskele- lerde tetkkikat yapmışlır. Bugün ra- pörunu verecektir. Bu memurun ra- porunda tesbit ettiği fiyatları bilmi- yoruz. Dün bizim de bir arkadaşımız bir kömür alıcı sifetle iskeleleri ver köylerden araba ile odun kömü- rü getirilen yerlerde, kömürün ok- kası, — dikkat, kilosu değil, 400 dir- hemolan eski okkasi — İyiliği veya fonalığına göre, 4 kuruşla beş kuruş örasındu tehallif etmektedir. Geçen sene 3 buçux, dört kuruştu. Şimendifer Yenikapı ve Kumkapıda şimendifer kömürü dediğimiz Sinekli kömürü kilosu eve teslim, 4 buçuk, beş kuru" sa. Muhtelif iskelelerde kayıkla 1ğ- reada kömürü eve te kilosu $ kuruş ile"beş kuruş arasında, Yine kayıkla kilosu eve teslim halis Bulgarya kömürü dört kuruş 30 pars ile, beş kurup 10 pora arasında tehalüf etmekteydi. Her halde İktisat Müdürlüğünün tesbit ettiği fiyatlar da bu olacaktır. Konulacak kömür narhinin da yine böyle kömür nevileri gözönüne eli, narak konulacağına şüphe yoktur. Konulacak narbtan fazlayu kümür İ ve odun sütanlar, Milli Korunma Ka- nununa göre, mevkufen muhakeme edileceklerdir. Belediye bundan baş- ka, bir müeyyide daha olsrak #iyat- yazılarak, Dste halinde bütün odun gstan depo ve dükkürlarda görünür bir yerde asılmasının da Karar allı- bu karara risyet et. içki tarifelerine dolaşmıştır. Şu fiyatları tesbit etmiş- tir "Topkapı, Efirnekupı, Şişli gibi, ei. Adliyede miyenlerin pka riayet etmiyenler gibi, dükkânları ve depoları kapararak — cezalandırılması esas olura kabul edilecektir, Piyasada b SAHTE BONOİ| Kadın çorapları Yapıp Satanların Tamamile Yerli Duruşmaları Başladı |. İpekten Yapılacak Sahte mübadil bonosu yapmaktan | Gemlik sun'i ipeklerinden mükemmel ve piyasaya sürmekten suçlu Nihat Ösköyuncu ile 17 arkadaşının duruş- malsrına dün ikinci ağır ceza mah- kemesinde başlandı. Nihat Özkeyun- Cu suçunu itiraf ederek, bonolerin bir kısmının kendisi tarafından satıl» dığı hakkındaki iddianın doğru ol- duğunu, fakst sahte olduğutu bilme. diğini söyledi, o Diğer süçlülardan biustafa, Mesci, Halit Kırmaz, Hümü ve Halil de aynen Nihat Özköyun- cumun sözlerini tekrarladılar. Kiişeyi yapan ve bonoları tabedân İstâlyo matbaacı Arşakın istlevapları başka güne bırakıldı, İMRALI MAHKUMLARI — İmralı Adasındaki mahkümlardan 99 kişilik bir kafile Karabükte yeni yapılan ceruevine nakledilmişlerdir. Bu mah. kümlar demir fabrikalarında çalış” tırılacaklardır. Maarifte Ikmal İmtihanları Bugün Başlıyor Lise ve Ortaokulların ikmal imtihan. ları bugün başlıyacıktır, Lise ve Or. taokullara alınacak parasız yatık tale. be müracaati bugün sona erecektir. İmtihanlar ! Eyifilde başlıyacaktır. Oriaokul ve Lizelere talebe kaydını dün başlarımıştır. Transilvanyada (Başı 1 incide) Transilvanya'da Manius'un Köylü Partisi tarafmdan yapılan gayretler, halen Demir Muhafızların bu mınta. kaya hareket etmiş olan şefleri tara. fından takviye edilmektedir. Mukave. met zihniyeti gön geçtikçe fazlalaş- maktadır. Birrat Maniur, önümüzdeki Peşte, 25 (A.A) — Macar Hariciye Nazırı, İtalya ve Almanya sefirlerini kabul etmiş ve Romanya sefiri ile de görüşmüştür. Yarı resmi Pester Lloyd gazetesi, Macar heyetinin, mürakere için giderken alâkadar büyük devlet. lerin niyetlerine mutabık yeni ve daha doğru hudutlar tesisini istihdaf ettiğini anlatıyor ve diyor ki; “Eğer Romanya, Macaristanın mu. kaddes armine ve devletlerin area! na giddetle mukavemet | edebileci samıyorsa, buna baş vursun, Biz, fe. dakâlıkta bulunmamağa ve devamlı bir sulh menfaatine doğru ve mâkül telâkki ettiğimiz her şeyi kabul ettirme ğe aznmetmiş bulunuyoruz. DOBRUCANIN TAHLİYESİ Bükreş, 26 (A.A.) — Cesubi Dob. rucanm terki için. Ramen — Bulgar heyetleri srasmda dün akşam Crajo. va'da elde edilen hakikında neşredilen tebliğde bil&rildiğine göre, terkedilen arazide, Çaliaera ve Durcs. ter Vilâyetleri ahalisi elde bulunan işler için lüzumlu görülenler müstesna şimdiden mallarmı nakledebilecekler. dir. Bu tedbirin alınmasına sebep iler. de yapılacak tahliye esmasmda mur ve nakil güçlüklerinin çıkarabile. ceği müşkülâti kolaylaştırmaktır. A. hali mübadelesi barı #razi terkin: de icap ettirmektedir. Fakat bu, Korun. yalıların derhal mahsullerini ve evle. bir sörette en ince kadm çorapların yapılabileceği tecrübelerle sabit ol. muştur. Bunun rerine, Gemlik fabrikası, çorap fabrikalarınm ihtiyacı olan sun'i İpeği, tevi etmek için MİM Sanayi Birliğinin tavassutuna müracaat etmiş tir, Sanayi Birliği her fabrikanm ihti. Yağlarını bit liste halinde, fabrikaya bildirecek, fabrikanın satış dairesi de ba iişte Üzerinden çorap fabrikalarına sun'i ipek verecektir, Bisuretle çorn yerli malı olarak piyasada satılacak. ter, Şimdiye kadar çorap iplikleri şarıdan geldiği için çoraplarımıza yerli malı diyemezdik, TİCARET VEKİLİNİN TETKİK. LERİ — Ticaret Vekili Nazmi Topçu- oğlu, dün öğleden evvel Ömer Âbit Hanındaki d- tam i İtbalâz ve İhracat Birlikler | rinde meşgul olmuştur, Bu arada Vali Lütfi Kırdar, Vekili ziyaret etmiş, bir saatten fazla yanımda Ticaret Vekili, Romatyaya ihraç 8. dilecek tiftik ve yapağı meseleleri bak kmda alâkadarlardan izahat almıştır. Sakarya Vapuru Denizyolları İdaresi, ermatörlerden kiraladığı Sakarya vapurunu, İskele- lerde birikmiş olan malları getirmek üzere dün akşam İskenderuna kaldır. muştır. Bu suretle İskenderuna ikin- ci sefer yapılmış olmaktadır. Almanyada (Başı 1 incide) beyannameleri de attığı söylen. mektedir, “Hücumdan sonra, Berlinin şimalindeki endüstri mıhtakasın. da seri bir tur ve şehre hâkim tepelerden yapılan müşahedeler, herhangi bir hasarı göstermemiş. siye-| tir, Hiçbir yangın müşahede edil. memiştir. DİĞER AKINLAR Londra, 26 (A.A) — İngiliz tayyareleri, Almanya üzerinde muvaffakiyetli akınlar yapmış. lardır. Bu arada Stüigard'da “Benz,, müessesesine hücum ©. dilmiştir. Garbi Almanyada si Jâh ve zırhir otomobil imal eden bu mühim müessesedeki başlıca binalar bir meşale gibi tutuşmuş ve infilâklar vukua gelmiştir. Ayrica Ludwighaven'deki 8z0t fabrikası ve Anard'daki petrol tasfiyehanesi bombalanmış, bu. ralarda çıkan yangınların verdiği kuvvetli ışıklar sayesinde İngi tayyareleri Alman tayyare han. garlarını seçerek isabetli endaht. larda bulunmuşlardır Konyada Bir Doktor Hapse Mahküm Oldu Konya, 26 (TAN) — Değumevin- de tedavi görmekte olan bir kadına tecavüz etmek ve kadının şikâyeti ü- zerine kendini dövmek ve tahkir et- mek suçlarından muhakeme eğilmek yağ-|te olan Değumevi ssisteni Dr. Afif Arıcan'ın muhakemesi bitmiştiz. Mah | yç keme suçu sebit görerek AGİ 1 sene, 1 ay, 23 gün hapse, 90 Tiran para ce- zanna "ve bir sene memuriyetten mahrumiyele mahküm etmiştir. Ka- Sığınak Kontrolü Ekipler İçin 12.000 Tane Maske Alındı Vilâyet Seferberlik Müdürlüğü altı aydanberi muhtelif kurularda yetiştir. jskelelerinde, bilhassa | diği gaz araba, temizleme ve enkas kaldırma ekiplerine tevsi edilmek ö- zere dün Kısılaydan 12,000 maske sü- im almıştır. Bu seretle adedi iki bini tecavüz eden ekiplerin maskerleri ta- marlanmıştır. Kazalarda teşekkül eden teftiş ko. misyonları sığınak ve siperlerin teftiş, dünden itibaren başla. pr Posta ve Telgralta Yeni Tayin ve Terfiler Posta Telgraf ve Telefon Müdür. Müğü Telefon İşleri Reisliği Pen Mü. fettişi İsmet ile Levazım Müdürü Ke. nan becayiş edilmişlerdir. Merkez Müdürü Naci, Bursa Müdü. rü Yusuf, Konya Müdürü Fazıl, Sivas bir derece terfi ettirilmiştir. Tmanbul Öğretmenleri Yazdım cemiyetin den — Tataciyal GE inci okuldan emekli öğe retmen Yi. Fahri Tayiyi kaydetlik. Taziyepe lerimizi sunarız. Bilerdi kardeşler babalarının vefatını cena serinin anat 13 de Sultanaheset Saflık Yur dunlan kaldırılmak Silivriye nakille dalsedik leceğini, azimet ve avdet wessirinin barerlığıs me akrabalarla sayın doylarna srrederler, VEFAT eski eerserlarımdan Bahçekapıdd serası Ane Minstzan vefat etmiytir. Cenan mersi bugün (27 Ağvmlo #48 sal) Beye odu Balıkparanı Ermeni kilismyimde saat ons da yapılacaktır. Cesaim Unkdara mehtedilerek Bağlarbes Ermeni mesarlığısa detmediircektir, ete wen Buhur hihimliğizlen? Bolumın Karscazır mahallesinden Ahm una hez Muhsine ile kocam Artarmda Bia Gettepesinde 16 sumarada eturan Cemal Sap mer aleyhine açtığı sulh teyebbisü davasının icra kılmakta elem Gareyması serasında .dddeaalerb kocası Cemale teblipet Hin edil memesi doların müdtennleybe ilmen tebii War ülasna baret verilsin ve bermeebsi kars Dinen tebligat ila edilmek Gere yazı evini navana iki hira gündesilmiytir., Müddenideyhin bermacibi Barar tebilemla kelm olmak üzere 415-040 tarihine raalâyan salı günü sent 30 da Bolu bükük mahkemesinde hane bula msm gareventa vastasile Tlk için eüceke ketedir. OSMANLI BANKASI İLAN İ| zafer ayranı öürmmeberile Orman Base Kastsın Colata markesile Yenicami ve Mapağı" İs şebeleri, 40 ve BU ağustos 940 günleri kem pala belunasaktır. Hava Kurumuna Yardımlar ira Adı Lir A. kapar mah, 1398İL Parari a0 B. Benjamen — 1759) G Berdisben 209 5. Mavanbnyan 1099) Mektron 209 Burla B. ler 400 | mdal 209 Tarmiysl #00İM. Mişaayan 20 VW. Oesaryan sejlaxr 20 D. Keyes 350). Ceyrek as K. Zer 20) ten Zi ı BN Petrol 250) 1. Motsin ım Tetanbul Tamirat 29 .“ Askeri Vaziyet areleri, geliyor ve bombalarını hedefleri, ne atıyorlar. Fakat İngilizler bu yeni usule karşı da harp taktik- İzrini. değiştirmişler ve bomba İgyyarelerinin serbestçe İş gör“ bi Almanlar, İngiliz adalarındaki hava üslerini tahrip etmek sure- tile İngiliz hava kuvvetlerini za» yıflatmak gayesini takip ediyor- İns. Fakat Alman hava taarruzu başladığ: gündenberi, İngiliz ha- va kuvvetleri Alman işgeli altın. da bulunun sahalara tecavüzleri- hi arttırmışlar, ve fazla olârak dür gece Berlini bile bombardı- mân etmişlerdir. Buda İngiliz hava kuvvetlerinin, Alman hö- cumlarından hiç sarsılımadığım göstermektedir. Bugün iki taraf ta tecsvüz ve müdafa. kabiliyetlerini muhafa- 24 etmektedirler. Onun için, bü bava hücumlarının daha bir müd- det devam edeceği, hattâ Alman- ların bugünlerde, şimdiye kadar kullanınadıkları, ağır bomba tay. yarelerile hücemleri başlıyacak- ları tahmin edilmektedir, İngiliz Filosu (Başı 1 incide) müstemleke etradından 9 ölü, #v kadar da yaralı vardır. Mısırın Süveyş, mıntakasındas Fransız karargâhında Pransif 'alarına Fransız bayrağı tevsi tur. Bu kıtalar da Gene» Wavell'in kumandası altındâr dır. TİS MERİ T EPEŞEİ SAZI sz ZE, TE Z EZİZ Şi TET