27 Nisan 1937 Tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 2

27 Nisan 1937 tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 2

SAYFA: 2 Köy Gezintileri: Gönen Koylerınde Molla Memet türküsünü en tatlı yerinde bırakarak mevlüt okumağa, kaside söy lemeğe, daha doğrusu saç - malamıya başlıyor İşim bitti gitmeğe hazır lanıyor ve yola çıkıyorum Yollar hepeski yollar.. Hep sininin ağaçlar genç kızların uzun - saçları gibi bir birine karışmış, dün kü gibi bu gün de yolu şa- şırmamak için rest gelene bu yol nereya gider diye soruyorum Gaybular görünmeğe baş ladı. Koca çayın ağlaç dal - ları arasında süzüle süzüle akışını seyretmek bana son suz bir kıvanç veriyor. Her taraf şilr şiirin bol olduğu yerde şâirin dilsiz. olduğu gibi ben de burada her şe yi gören fakat söyliyemi - yen bir dilsiz oldum Çay kıyılarında, toprakla ri yeşil bir ga gibi ör ten buğdaylar az da olsa yağan yağmurlardan olduk ça hisse almış olmalı ki sa - rı benizleri yeşermiş, adım başında bu yeşil çarşaf için- de siyah yamalar gibi par - ça parça olan tarlalarda ka * dınlar, kızlar çift sürüyor. Her zaman tabliatın gözelliklerile baş başa bü - tün dedikodulardan ve gö - nül üzüntülerinden uzak olan kenarında çekryek ilerlerken yolu şa prmıyayim diye etrafa ba- kıyor ve söyledikleri yerle- re gelince altan inerek yü rümeğe başlıyorum, Gaybu larla Orta obanın arası tam iki saat var. Atıcıoba ile Kum köy arasında aldığım dersten istifade ederek iler- lerken kâh yolu şaşırdığımı zannediyor ve kâh yolun © yol olduğuna inanarak ilerliyorum. Gaybulardan çıkalı — bir buçuk saat olmuştu ki yol hakkındaki şüphelerim tek- rar belirmeğe başladı. İşte tam bu sırada biraz sağımdan gelen çıngırak ser- lerine doğru gidipte tabia - tın güzellikleri içinde kaval çalan çobandan yolun doğ - ru olduğunu öğrenince içim ferahlı k Dervişi tırıisa kaldırıyorum Köy evleri gö rünmeğe başladı. Önümde taşlık bir iniş var Her ih | timale karşı Dervişten ine * bu temiz köylülere cidden | gipte ediyorum. Kum köyle rek yürüyordum İnişten in - mek tam on dakika sürdü Salih Vecdi Bora eh e- Siyasi Ziyaretler Nisan ayı bitmeden Ve- TÜRKDİLİ ’-_- ü İ &e Gürbüz Bnıuk müsabakası Cumartesi günü Halke vinde vali B. Ethem Ay- kutun ve kalabalık bir hal- kın önünde gürbüz çocuk ; müsabakası yapıldı Bu de faki müsabakalar her yılkin- den pek fazla ve ümidin fevkinde bir rağbet gör müştü. Müsabakalara 120 den — fazla çocuk - iştirak Hakem doktorlar yapılan seçim etmiştir. tarafından şöylece neticelendi: Bir yaşına kadar olan ço- cuklar: Birinci Sevim, ikinci Mustafa, iki yaşına kadar: Birinci Vezan, ikinci Eviz, üçüncü İnci ve Melâhat .. Üç yaşına kadar!: birinci Ergun, ikinci Güler, üçüncü — Necdet. 3 yaşın dan —dörde — kadar anlar arasında birinci Aysel, ikinci Sevim, üçüncü Gökçe ol , ve Mesut, dört yaşından beş nedikte Avusturya başvekili | Şuşning ile Mussolini arasın Gaybular aramı atla tam 45 [ da bir mülâkat olacak ve | dakika Kum köy gibi bura- | | ağlebi ihtimal bundan evvel sıda tütüncü olmakla bera- ber Gaybulardaki köylülerin ekserisi odunculuk yaptıkla- rım ve Atatürkün sayesin - de çok rahat olduklarını, geceleri bu dağın ortasında kapılarını kitlemeden yat - tıklarını söylüyorlar. Gece yine köylülerle bir arada - yiz . Gece kalın kütükler ocak ta tatlı bir alevle yanıyor Ben altımda yatağın üzeri ne serdikleri beyaz ve yu muşak dokunmuş üzerine uzandığım zaman kendimi en kaba döşekler - deki duyduğum rahatlıktan daha rahat olduğumu hissedi yor ve ocaktaki ateşin ça tırtılarını — dinliye dinliye uyuyorum. Deliksiz bir uyku geçir - Mussolini Görüng ile konuşacaktır. Montrö — konferansından Kahireye avdet ederken Mı sır başvekili Nahas Paşa Ve- nedik sarayına ve Şigi sa- rayına ziyaretler yapacaktır. Bir haftadanberi Türkiye başvekilini misafir etmiş olan | Yugoslav başveklii Stoyadi keçenin | dim. Sabahlayin yine kuş ve | kuzu seslerile gözlerimi aç tum, Bulutlar rüzgârın önün de koşmaktan yorularak ye iniyor. Hafif — hafif yağmur yağıyor Her taraf serin Ben, muhtar olmadığı için buradan erkenden ay- rılmak istiyorum Köylüler - le dir dize sabah kahvaltısı yaptıktan sonra yola çıkıyo- rum. Yağmur gittikçe fazla lapıyor. Yolculuğumun en çetin kısmı şimdi başladı. Anlattıklarına göre bu yolda şapırmamak iİmkânı yokmuş. Yağmur yağıyor, ben köy- lülerin günlerdenberi bek lediği ve yıiııken de: — Köyümüze.altın tar - lalara bereket yağıyor de dikleri yağmurdan —w - lanmama rağmen hiçte şi - kâüyetci değilim. Yollar ayni güzellikle ve ağaçlıklarla uzuyor. Bu yol- larda fazla olarak top top ça- mağaçları da var. Yolların temiz — havasına karışan bu çam kokularını — içime re noviç ise şu günlerde Ro- mada beklenmektedir. Bundan sonra İtalya kral ve kraliçesi Budapeşteye gi derek 1936 ikinci teşrininde Macar naibi ile zevcesi ta- rafından yapılan ziyareti ia- de edecek'erdir. ile Kont Cııno: İtalyan gazeteleri 22 ni- | sanda Venedikte Avusturya ile yapılacak temasları bü yük bir nikbinlikle karşıla- maktadır. Bu gazeteler diyor ki: “Avusturya Roma proto- koluna sadık kalmaktadır. Viyana gazetelerinden bir- çoğunun Şuşning - Mussolini mülâkatı etrafında hararetli neşriyat yapmakta olması Avusturya efkârıumumiye sinin Avusturya İtalya an- laşmasına verdiği ehemmi yeti açığa vurmaktadır., Bükreşe gelen Lehistan * hariciye nazı- rı Beckin ziyareti, Avrupa meseleleri hakkında noktai nazar teatilerine medar ola- caktır. Ancak Lehbistan ile Romanya esasen iki memle. ketin hudutlarını mütekabi- len zaman altına alan bir ittifak muahedesi ile birbi- rine sıkı sufette bağlı olduk. larından yapılacak görüşme- ler, Leh - Romen ittifakını nın hayatiyetinin teyidinden başka bir manayi haliz ola maz Beck ile Antenesko ayai zamanda iktisadi me- seleler, turizm meselelerine de temas edeceklerdir. | Mürşit oğlu | de misafir yaşına kadar olanlar arasın da da Nejat ve Sercan bi rincl oldular, yavrulara Ço- euk Esirgeme Kurumu tara fından hedlyelu dnlıhldı Yüksek nııklıı mezunlarır nn stajerliği, İç Bakanlığı memurlarının yüksek mekteplerden mezun olmazdan evvel geçirdikleri staj müddetlerinden başka ayrıca staja tabi tutulmala ra hakkında dahiliye me- murları kanununun ikinci maddesinde değişmeler ya pılması kararlaştırılmıştır. sakaşgğenya, iyi misafir Hakkıçavuş mahallesinde Nazımın evin: kalan Yağcılar nahiyesinden Yamacı oğlu İsmail evde kimse bulunma dığı bir mrada oönbeş lira kıymetinde bir takım elbise çalarak — kaçtığı şikâyet olunduğundan tahkikata başlanmıştır. îıMis Karaoğlan mahallesinden | dellâl — Osman bir ak meselesinden Eğe mahalle sinden Hüsnüyü lisanen tah- kir ettiği şikâyet edildiğin- den suçlu adliyeye verilmiş Hr. eliğiğlar Sorhaş kadın Diynumumiye otelinde mi safir kalan Balyalı Sebahat serhoşolarak çarşıda dolaştığı görülerek yakalanmış ve adli: yeye Kahıa piârı;t 'yiıindııı kahvecilerin kaygası verilmiştir | ya Kayabey — mahallesinden kahveci Hulüsinin kahve pi- şirmek meselesinden Sakar- mahallesinden İbrahim oğlu kahveci Osmanı başın dan taşla yaraladığı şik edildiğinden suçlu yakalan- mıiştır. İlkoku! gi tarafından verilen müsamereler Çocuk Haftasının devamı müddetince ilkokullar tara fından Halkevinde müsame reler verilecektir. Bu müsamerelerin ilki 23 Nisan akşamı Gazi ilkokulu tarafından verilmiştir. Bu müsamerede R, Gök.- alİp tarafından — yazılan 6 küçük tabloluk Şehit Çocuk adlı bir piyes — muvaffaki- yetle temsil edilmiştir. Bun- dan başka proğramın diğer kısımlarında yavrular ayni şekilde haşarılar göstermiş- lerdir. Bilhasaa ateşte ya- nan pervaneler, şen hayat ka- zaksası vebedii rakıslar hazır ından çok beğenilmiş ve alkışlanmıştır. Mithatpaşa okulunun mü- Tal bulunan'ar — tarı '»I sameresi de dün akşam Halk- evinde verilmiştir. Bu okul — yavruları da *Aydın, adında iki perde lik bir piyesi muvaffakıyet le temsil ettiler. Bahriyeli askerler, yeni gün rondla rile Şeyh Şamil, zeybek ra kışları, — şlir ve — tablolar çok alkışlandı Muvaffakiyet * — gösteren her iki okulun yavrularını kutlularız Bu akşam da Dumlupınar okulunun müsameresi vardır. —— tmen okulunun Balya gezintisi 23 Nisan günü öğretmen okulundan bir izci kafilesi Balyaya gitmişler ve orada bir gün kaldıktan sonra gelmiş- lerdir. KPT Kev veren bir ölüm. Sabık — mebuslarımızdan B Pertev Etcioğlunun ba: bası B Abdullah Etcioğlu cumartesi günü sabaha kar gı saat Öç buçuk sıralarında kısa bir hastalığı müteakip 73 yaşında vefat etmişlir. Çok iyi kâlpli ve halim bir zat olan B. Abdullah Etel, oğlunun ölüm haberini kendisini bütün tanıyanlar gibi biz de büyük bir teer sürle karşıladık. Merhum namazı tesi cumar günü Paşa camliinde kılındıktan sonra Başçeşme mezarlığına — defnedilmiştir. Cenazesinde Vali ve Parti başkanı B. Ethem Aykutla birlikte büyük bir kalabalık hazır. bulunmuştur. Oğlu B. Pertev Etçioğlu ile kardeşi B Mustafa Etci- oğlunun — ve — yakınlarının acılarını paylaşır, kendile- rine samimi taziyetlerimizi sunarız Taşekkür Babamızın cenazesine gelmek, bizi teselli ve tazi yet eylemek insaniyetper- verliğinde bulunan İâtufkâr zevata —içden teşekkürler et | ederiz. Allesi adına Pertev Etctoğlu — 27 NİSAN 937 LiMiZDEN HABERLER. Bu Yılın AtletizmMüsa- bakaları Neticelendi. (Baştarafı birinci sayfada ) met (Yurd), ikinci Lâtif (Yurd), üçüncü Seyfi (Güç) 1500 Metre yarı sürat: Bi- | rinci Süleyman (Yurd), iki nci Todori - (Yurd), Turgut (Güç). Tek adım uzun atlama: | Birinci Kadri (Yurd), ikinci | Lâtif (Yurd), üçüncü Edip (Güç). 400 Metre sürat: Seyfi (Güç), ikinci (Birlik), üçüncü 'Yurd), Disk atma; Birinci Lâtif | (Yurd), ikinci Hulüsi (Güç), üçüncü Kadri (Yurd). 4 X 100 Bayrak: Birinci İdmangücü, ikinci İdmanbir liği, Üçadım uzun atlama: Bi rincl Edip (Güç), ikinci Lâ tf (Yurd), üçüncü Kadri (Yurt). 5000 Metre mukavemet: Birincl — Süleyman (Yurd), ikinci Kemal (Yurd), üçüncü Mehmet (Güç). 800, 400, 200 4 x 100, Balkan Bayrak: Birinci İd mangücü, ikinci İdmanbirli ği, üçüncü İdmanyurdu gel mişlerdir. | Marmara gümesi atletizm teşvik müsabakaları da 25 Nisan pazar günü Bandır mada yapılmıştır. Yine Bölge Atletizm Ajanı Şevki İnancın — idaresinde yapılan müsabakalar şöyle neticelenmiştir: 100 Metre — sürat: Birinci Nurl (Yurd), ikinci Mehmet (Aydıncıkspor), üçüncü Os man (Doğanspor) 200 Metre sürat; Birinci l Nuri(Yurd), ikinci Ali (Yurd) | üçüncü Hakkı (Aydıncıkspor) | 400 Metre sürat: - Birinci Nuri (Yurd), ikinci Hikmet (Yurd), üçüncü Osman (Do ganspor). 800 Metre yarı sürat: Bi rinci Osman (Doğanspor), ikinci Mustâfa (Aydıncık spor), — üçüncü Muammer (Doğanspor). | 1500 Metre yarı sürat: Bi | rinci — Nuri (Yurd). — ikinci Osman (Doğanspor), üçün- <ü Ahmet (Yurd! 5000 Metre mukavemet: Birinci Mustafa (Aydıncık spor), Ikinci Ahmet ! Yurd). | 4 X 100 Bayrak: Birinci Bandırma İdmanyurdu, ikin- ! ci Bandırma — Doğanspor, üçüncü Aydıncıkspor Yurdu. | 8s00, 400, 200, 100x<4 | Balkan Bayrak: Birinci Ban: dırma İdmanyurdu, ikinci Bandırma Doğanspor, üçün- | üçüncü Birinci Ahmet | Mustafa cü Aydıncıkspor Yurdu Bir adım uzün atlama: Birinci Nuri — (Yurd), ikinci | Saim (Doğanspor), üçüncü Ahmet (Yurd). | Üç adım uzun atlama: Bi- | rtaci A. Fadıl (Yura), ikin- | «i Saim (Doğanspor) üçün- | cü Nuri (Yurdi. Yüksek atlama: — Birinci Satm (Doğanspor), ikinci A. Fadıl (Yurd), üçüncü Nu ri (Yurd). | yurdu birinci, Cirit atma: Birinci Saim (Doğanspor), ikinci A. Fa dil (Yurd), üçüncü Hakkı (Yurd) Disk atma: Birinci Ragıp (Yurd), ikinci Nuri (Yurd), üçüncü Mustafa (Aydıncık spor). Gülle atma: Birinci Saim (Doğanspor), ikinci — Nuri (Yurd), üçüncü Mustafa (Ay- dıncık spor). Müsabakaların neticesi şö yledir: 70 puvanla İdman 45 puvanla İdmangücü ikinci, 5 puvan la da İdmanbirliği üçüncü” dürler Marmara bölgesi müsaba kalarının neticesi de şöyle | dir: 7I Puvanla Bandırma İd manyurdu birinci, 38 puvan” la Bandırma Doğanspor ik: inci, 14 puvanla da Aydın” cıkepor Yurdu üçüncüdür ler. Yapılan — müsabakalarda derece alan atletlere madal | ya ve en çok puvan kaza | nan kulüplere de spor bölge” si tarafından kupa verile cektir. Halkevi Tarafından —tartip - edilef maçlar j rinci takımları arasında Ha" İkevi kupası maçları yapıl” | mıştır. Her ikitakım da güzel bif oyundan sonra | - bere kalmışlardır iki takıma da birer kupa hediye etmiştir. Yine aynı gün lise ile öf retmen okülü arasında y& pılan ve Halkevi tarafında” tertip edilen voleybol maçıf öğretmen okulu kazanmışt!" Takıma Halkevi tarafif dan kupası verilmiştir. Cumartesi günü liseni”) ilk sımıfları tarafından yap' lacak olan spor hareketli havanın yağmurlu gitmesi' den dolayi yapılamamış müsait diğer bir güne bi? kılmıştır. Bisiklet Koşularının öçüncüsül! yapıldı — * Bisiklet federasyonuncA güzel | üp edilen yedi haftalık | siklet koşularının üçünc' pazar günü Bandırma Y' nda 50 kilometrelik bir safe dahilinde yapılmıştır: Yarışlar saat 11, 22 de sırlığa yedi kilometre lıktan başlamıştır Halkevi önünde sont yarışlar şöyle neticelenm Birinci Bandırma Doöl spordan — Necati, Birlik' Seyfi ikinci, Güçten de üçüncü gelmiştir.