7 Aralık 1934 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

7 Aralık 1934 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

5 BEŞİNCİ YIL. No: 4803 KADINLIK GÜNÜ Bütün doğu ellerinde yalnız Onlar kurtulmuştur; batı ülkele- Yinde onlar kadar kurtulmuş oldl_b 'ar, parmakla sayılabilir: Türki- Ve kadınlarının dünkü sevinci ye- rinde idi. : Biz büyük bir devrim içindeyiz. eniden bir ulusal varlık kurm- Yoruz. Ancak, onu, kendi öz ma- Yası ile yeniden yuğuruyoruz. Türk kurtaluşu demek, türkün kendini buluşu demektir. Soysuzlaşma, yüce ağacın ne köklerinde, ne de gövdesinde idi. Ona bütün kötülük, özlüğünü bo- zan aşılardan gelmiştir: Kadın - erkek ayrılığını, bu uğursuz aşıla- rın başında sayabiliriz. Başkalarının, kadına ne gözle baktıklarını düşünmek - bile iste- Meyiz. Türklük, ikiye bölünmez ir soy bütünlüğü demektir. Kur- fuluş yolunda ilk konağımız ulııı- dal birlik'tiz ulusal bütünlük'le inci konağımıza vardık: Şimdi p birlikte, ulusal üstünlük ama- tına doğru yürüyeceğiz. Yeryüzünde yerimiz, bu yer de- tildir. Eksiğimiz çoktur. İşimiz Şetindir. Biz kadınlarımıza bir ün Dayı vermiyoruz: Onları büyük, f€ğır, zorlu savaşta yanımıza, ateş yuna çağırıyoruz. 'anlarımıza bayramlarını kut- amaktan ne çıkar? Şimdi hep- tinin kulağına, Türkiye'nin her Yanından: — İş başına! Sesi geliyor. Kadınlık bayramında - sevine- Sek olanlar, biziz; erkeklerdir. ünkü bu bayram, bize, milyon- 'ca kolun, kafanın yardımına ştuğumuz günü andıracaktır. F. R. ATAY adai . aKN D('nlz sanuyllmlz için Maliye Bakanlığı ile Krup konsorsi. Yomu arasındaki konuşmalırdan — sonra Sümer Bank ile bu konsorsiyomun mü- nili arasındaki görüşmeler de sonuc. "'-ııı ve bir protokola bağlanmıştır. (Somu $ inci sayıfada) .İçerde yer bulamıyorlar, Türk kadınlığını Adımız, andımızdır. 7, İLKKÂNUN 1934 CUMA Berlin, 6 (A. A.) — Sar uluslararası polis gücü için Cenevre'de yapılan anlaşmayı Almanya'nın onayladığını hükümet bu ak- şam bir nota ile bildirecektir. Büyük Millet Meelisinin dünkü toplantısında Bayanlarımıza İocalarda yer verildi. Halkevinde Dün Halkevinin salonu, türk kadınlık dünyasında yeni ve özlü bir devrenin başlangıcını göste- ren heyecanlı bir gün yaşadı. Er- kek yurddaşları gibi — devlet idaresinde türk kadınının de söz sahibi olduğunu kabul eden ka- nun, Ankara Bayanlarını bu mut- lu günü kutlamak için Halkevine toplamıştı. Ankara Kız Lisesi muallimleri- nin hazırladığı toplantıya bütün Ankara Bayanlığı çağrılmıştı. En ulu bayanlarımızın yanıbaşında u- kısal kılığı ile köylü bayanların yer aldığını görmekle imtiyazsız sınıfsız, kaynaşmış bir ulusun tek ülkü etrafında nasıl toplandığını göğsümüz kabararak bir daha seyrettik... Saat bire yaklaşmadan salon dolmaya başlamıştı. Bayan İsmet İnönü, Bayan Kâzım Özalp, Ba- yan Celal Bayar, Bayan Muhlis Erkmen, Bayan Cemil Ubaydın, Bayan Rifat Börekci Saylav Ba- yanları, Kız Lisesi muallimleri, öbür okul muallimleri, talebeler, salonu doldurmuşlardı. Gelenler ka- pıda bekliyorlardı. Bay Necib Ali Kücuka, Kültür Bakanı Abidin Özmen de gelenlerin içinde idi. İlk önce Kız Lisesi talebesin' Başkanlığa seçilen Bayan Afet söylediği istiklal marşını dinledik. Necib Ali Kücuka -toplantının sebebini anlattı ve dedi kir — Sayın Bayanlar! Toplantı- mızin maksadını hepiniz - biliyo- (Sonu $ üncü sayıfada) Millet Meclisinde Büyük Millet Meclisinin dünkü top. lantısı, kadınlara saylav seçmek ve say. lav seçilmek hakkınm verilmesinden do- layı türk kadınlarını Büyük Meclise karşı duydukları güzel duyguların teza. hürüne vesiyle oldu. Millet Meclisinin evelki günkü top. lantısında verilen karar üzerine türk ka- olmak yolundaki inancı bir kat daha ar. tırmak için Ankara kız lisesi muallimle- rinin davetiyle Halkevinde toplanan ka. dınlarımız saat 15 de kız okulu talebele. riyle birlikte Büyük Millet Meclisine gelmişler ve Başkan Kâzım ÜÖzalp'a Meclise karşı duygularının deyimleri o- lan bir moktubu sunmuşlardır. Meeclise gelen kadınlarımızla kız o. kulluların Meclis görüşmelerini takip etmeleri için bütün dinleyiciler locaları İle toplantı salonunun bir kısmı ayrıl . müşta, (Sonu 6. incı sayıfada) Vali ve Belediye Başkanımızın Soyadı Ankara veli ve belediye başkanı Bay Nevzad, Tandoğan soyadını almıştır. Her yerde 5 kuruş g Maramannma - | Arnavutluk Ulusal Bayramı | dolayısiyle Atatürk'le Kıral | | Zogo arasında telyazıları |— Arnavatlık Ulusal Bayramı mü- İ | nasebetiyle Atatürk ile Arnavutluk Kıralı Sa, Ma. Zogo arasında aşağı- | daki telyazıları gönderilmiştir. ARNAVUTLUK KIRALI S. M. ZOGO Tiran Arnavutluk milli bayramı müna- sebetiyle zatr başmetanelerinden hataretli tebriklerimi ve memleke- tinin büyüklüğü ve refabı için o- Tan temennilerimi kabul etmelerini rica ederim. Türkiye Reisicümhuru K. ATATÜRK TÜRKİYE REİSİCÜMHURU ATATÜRK'E Ankara Göndermek lütfünde bulunduk- İart tebrik ve temennilerden dole- yı zatı devletlerinden teşekkürleri- min ve değişmez dostluğumun te- minatını kabul etmelerini rica ede- i ZoGO Cenevre Sar işini konuşuyor Cenevre, 6 CA.A.) — Sar üçler ko- mitesinin raporu dün öğleden neşredilmiytir. sonra apor, Uluslar Derneği, İstatüko- yden sonra — andlaşmalarla min devamına karar verir- klarının hukukan — hangi (Sonu 2 inci sayıfada) Marsilya suikasti işi Cenevrede Cenevre, 6 (A.A) — Dün sabahleyin M. Laval ile M. Eden yeniden görüş. müşlerdir. Bu görüşmenin esaslı mev. zuu, kiç şübhesiz Yugoslavya'nın — ö. tedenberi uluslar derneği dışında yapı- lan görüşmelerde başlıca yer tutmuş o. lan — müracaatıdır. Konsey huzurunda tedhişcilik mesele. (Sonu 4, inci sayıfada)