7 Aralık 1934 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

7 Aralık 1934 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

SAYIFA 6 Mecliste (Başı 1 inci sayıfada) başkanlığa verilen aşağıdaki mektub o. kunmuştur. Türkiye Büyük Millet Meclisi , Yüksek Başkanlığına Dün Büyük Millet Meclisi türk ka . dınlarının saylav seçmek, saylav seçil - mek kanununa onay verdi. Biz türk ka. dınları bundan gönenç duyduk. Gerekli olan iş yapıldı. Türk kadını bundan son. ra daha iyi anlaşılacaktır. Bu hakikati anlayan, ortaya koyan, kanunla teyid eden büyük türk ulusunun mümessille- rine minnet.., Meclisin sürekli alkışlarla karşıladığı mektubun okunmasından sonra söz alan Necib Ali Kücüka (Denizli) şu sözleri söylemiştir: “ — Arkadaşlar, kadımlarımızın Bü . yük Meclise karşı gösterdikleri candan we derinden bağlılığa karşı teşekkürleri. mizi sunarız. Zaten Cümhuriyet hükü- meti kadınlarımızın haklarını ötedenberi tarırmağa başlamıştır. Malümunuzdur ki Büyük Meclis kanunu medeni ile kadın. ların medeni haklarımı ilkönce tanırmış ve ondan sonra dünyanım hiç bir yerin. de kadınlara hâkimlik sıfatı şimdiye ka- dar henüz verilmemişken Cümhuriyet hükümeti büyük bir cesaret ve büyük bir güvençle kadınlara hâkimlik srfatınr vermiştir. Bu vazifeyi muvaffakiyetle başarmaktadırlar. “ — Arkadaşlar, üç senedenberi türk kadı. n adaletin yüksek sandalyasında adalet zifeyi büyük bir alaka ile yapan ve er. keklerden hiç geri kalmayan türk kadı. 1nının sıyasal haklarını kullanmasında da büyük bir alaka ve dirayet göstereceği- ne hiç şübhe yoktur, ona eminir. Ken . dilerine hayatın bu sahasında da muvaf. fakiyetler temenni ederiz.,, Bay Necib Ali'nin alkışlarla ve okay seslerile karşılanan bu sözleri bittikten sonra ruznamede bulunan maddelerin götüşülmesine geçilmiştir. Askeri ve mülk? tekaüd kanununun 66 mcı maddesindeki husust bütçeler ta. birinde belediyelerin de dahi! bulundu.. Runa dair tefsir fıkrasile müdürlüğünün 1934 yılı bütçesinde 12 bin Harlık, hudud ve sahiller sıhhat u. müm müdürlüğü bütçesinde de 1000 li- ralık münakale yapılması hakkındaki ka. nunlar kabul edilmiştir. Türkiye — Almanya ticaret ve sayri. sefain muahedesine — bağlı (B) tarile konsolidasyon İlatesinin nisan 1934 so- nuna kadar tatbiki. Türkiye — İtalya ticaret mukavele. sinc bağlı 4 numaralı listenin değiştiril. miş olduğuna dair kanunlarla Ankara şehri otomatik telefon kanununun 7 in- ci maddesine bir fikra eklenmesi hakkın. daki kanunun birinci müzakeresi yapıl. miş ve cumartesi günü toplanmak üzere dağılmıştır. DOKTOR ALİ VAHİT ÇOCUK HEKİMİ Kooperatif arkasında sa- bahtan akşama kadar hasta- larınr kabul eder. Telefon: Evkaf umum ULUS Soyadı alanlar KÜLTÜR BAKANLIĞINDA SOY- ADI ALANLAR Kültür bakanlığı orta tedrisat ge - nel müdürlüğündeki bütün memurlar da soyadı almışlardır. Genel müdür Bay Hasan Ai Yücel, şube müdürle . rinden Bay Hayri Ergun, Bay Faik Do- gan, Bay Halil Vedad Gökel, Şube mü dür muavinlerinden Bay Kenan Şenel, Hamdi Aktotay, Hamdi Aydın, Alaet- tin Dalay, mümeyyiz Bayan Ahsen Gencay, Bay Azmi Yüksel, tetkik me müurlarından Bay Rami Saylam, Niyazi Olcay, Etem onat, evrak memuru Şükrü Demirel, kâtib Bay Emin İnal, dosya memuru Bay Ali Özgüt, kâtib bayan Perihan Baylan, Bay Remzi Aksoy, dosya memuru Bay Hilmi Kurt, kâtib- lerden Hulusi Karakaş, Bayan Fethiye Şayan, Perviz Özkan, Müneyver Un - gün, Bay Üükrü Badur, Ahmi Özcan, Bayan Saibe Erten odact Bay Hüseyin Yılmaz, Murad Hırlat, Ahmed Öktem soyadlarını almışlardır. MALİYE BAKANNLINIĞI HESABLA RI TETKİK VE EVRAK MÜUDÜR- LÜĞÜ MEMURLARINDAN SOYADI ALANLAR Maliye Bakanlığı Hesablar - tetkik memuru Ata ve kardeşi avukat Tahsin Gökce, Maliye Bakanlığı hesablar tet. kik memuru Ekrem Çorbalı, Maliye ba- karılığı hesablar tetkik memuru Sami Kayhan, Millt Müdafaa Bakanlığı hava müsteşarlığı sekizinci şubede yüzbaşı Ömer Koçak. Maliye Bakanlığı umum evrak müdürü Halim Arkun, kâtipleri: Selim Dikmen, Hamdi Yaman, Fahri 'Tunca, Namık — Yılmaz, Tamail Uğur, C. MERKEZ BANKNASI MEMURLA- RININ SOYADLARI. C. Merkez Bankası Emisyon Şefi Bay Fahri Aktan, Baş veznedar Bay İhsan Sünter, muamelât şeli Bay Nu - rettin Baykan, Tahvilât şefi Bay Şefik Bilign, veznedar Bay Halit Özden Tah- vilât servisinden Bay Asım Bulgurlu, veznedar Bay Ferid Esen, Kambiyo şe- fi muavin! Suat Tunca, Muamelât şef muavini Ziya Bengü, kupon servisinden Bay Tacettin Özdemir, kupon setvisin- den Bay Riza Tuğcu, den Bay Cemal Özkan, Emisyon servi- sinden Bay Edib Alpsar, Emisyon servi- sinden Bay Mehmed Ali Bozkurt, Emis yon servisinden Bay Osman Cankut, emisyon servisinden Bay Rifat Ünal, para tetkik ve imha kom. Nurettin Tahvilât servisinden Mehmet Ali Ün- ver, hisse senedatı setvisinden İrfan Ongün, muamelât memurlarından Bay Mithat Demirkut, Elektrik memuru Bay Tevfik Benli, mücasesemiz çinko . raflarından Doğan Torunoğlu, Diyanet işleri rel: soyadları: Börekçi — Rcis Rifat, Çakıroğlu — Müşavere heyeti azası Şükrü. Batırbay — Müşavere heyeti azası Harun. Akşe- ki — Müşavere heyeti azası Hamdi. Gö- rün — Müşavere — heyeti azası Galib. Pehriz — Müşavere heyeti azası Necati. Özker, — Zatişleri müdürü Ömer. Gök- ten — Yazt işleri müdürü Celal. Arslan —Sicil mümeyyizi Rakım. Ertem — Mu- amclat mümeyyizi Ali. Yılmaz — Yazı işleri mümeyyizi Ahmed. Bayraktaroğ- lu — Büşavere mümeyyizi Lütfi. Boz- kır — Levazım memuru Ziya, Okan — Evrak memurüu İbrahim. Doğan — Ay- niyat kâtibi Necih. Brdem — Tahakkuk jpon gervisin « memurlarının YN 7 ILKKÂANUN 1934 CUMA — Güney — Kâtib Mesud. Karaoğlu — Kâtib Feyzullah, Düğücükoğlu — Kâ» tib Mustafa Ertuğrul. Ergin — Kâtib Raşid. Börekçi — Kâtib Kâzım Coğuk Atila — Kâtib Ziya, Gözen — Kâtib Nüzhet. Kulluk — Kütüphane memuru Ahmed, Diyanet işleri muhasebe müdüriyeti: Yeşiltena — Müdür Rasim. Öndin — Birinci mümeyyiz Şevki. Aytaş — İkin- ci mümeyyiz Niyazi. Paze — T. memu- ru Reşid. Öğütcü — T. memuru Şükrü. Alptekin — Hesab memuru — Behram. Aydinalp — Kâtib Celal, Demir — Ted- kik memuru Ramiz. Ziraat Bakanlığı Baytar U. Md. me- murları: Bingöl — Salgın hastalıklar şubesi mümeyyizi Bay Zeki. Özkal — Kâtib Bay Hikmet. Sıdırm — Kâtib Bay Sefik. Gümen — İdare şubesi kâtibi Bay Etem. Akıncı — İdare şubesi kâtibi Bav Şev- ket, Arda — Dosya memürü Bay Cernal. RBayları — Dosya memuru Bay Abdür - tahman. Almanya uluslar cemiyetine ne şartlarla dönccek ? Paris'ten Deyli Meyl gazetesine bit dirildüğne göre M. Hitler - tarafından busust? surette Londra'ya gönderilmiş olan murahhas Her Fon Ribbentroy, Berlin'e dönmüştür. Bu zat, oradan Paris'e gelecek ve M. Laval ile husust surette görüşerek silâhlanmak hususunda — Almanya'ya müsavi haklar verilmek şartiyle Al- manya'nın ülüslar cemiyetine tekrar girebileceğini söyliyecektir. Bundan başka bu murahhasın Sar meselesi ve ikinci kânun plebisitinden doğacak malf meseleler hakkında #a fransızlarla doğrudan doğruya müza - dağıtmaktadır. Hayatın ve soysal yaşayı. şimizin her cebhesinde almış olduğu va- Ankara Gümrüğü Müdürlüsünde Müdürlüğümüz ambarında bulunan bir kalem sahipsiz dört kilo havyar 8-12-934 günü saat 10 da artırma ile sa- tılacaktır. İsteklilerin o gün gümrükte kurulu satış komis- venuına müracaatları. (3645) 8—5580 Harita Umum Müdürlüsünden: 1 — Harita Umum Müdürlüğü matbaası için (9) kalem malzemesinin pazarlığı 20 - 12 - 934 perşembe günü saat (14) dedir. 2 — Taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün ve pa zarlığa iştirak edeceklerin de teminatlariyle vaktinde Cebe ci'de Harita Umum Mü dürlüğü satınlama komisyonuna Elrneleri. (3590) 8—5567 ANKARA ASLİYE BİRİNCİ HUKUK MAHKEME- SİNDEN: Ankaranın gecik mahallesinden mescit sokağında evde mukim Sayit ağaya: Karınız Ankaranın gecik mahallesinde mescit sokağında 2 nu- 2 numaralı naralr hanede mukim Bekir Efendi kızı Baise hanım tarafından” açılan tescili talak davasının hulâsası, (dava edilen Sayit ağa ile 10 teşrinlevel 334 tarihinde dinft meratim ifası suretiyle nikâhımız kıyılarak iki sene evlilik hayatr geçirdikten sonra davacıyı şuhut muvacehesinde tatlık edip evle birlikte Ankara'yı terkederek 14 se- nedenberi avdet etmemiş bulunduğunuzdan Baisç handının mutal- lakanız bulunduğuna) karar verilmesini istemekten ibaret olan iki ,parça dava istidasının bir sureti size tebliğe gönderilmiş ise de ika- metgâhiniz meçhul olduğundan mezkür arzuhal tebliğ edilemiye- rek iade edilmiş ve bunun üzerine ilanen tebliğine karar verilmiş olduğundan hukuk usulü muhakemeleri kanununun 141 ve 142 in- €i maddelerine tevfikan gazetenin ilanımım ertesi gününden itiba- Ten on gün zarfında davaya cevap vermeniz lüzumu İlan olunur. 8—5348 Manisa Vilâyetin den: 1 — Manisa - Menemefi yolunun 0643 — 04-581 ve 244845 — 54576 ve 64-100 üncü kilometrelerde noksan kalan toprak tesviyesinin tamamlanması (5449) Kra (17) kuruşluk keşifnamesi üzerinden eksiltmeğe çıkarılmıştır. 2 — Bu işe ait keşif evrakı parasız olarak Manisa nafıa başmühendisliğinden almabilir. 3 — Eksiltme işi birinci kânunun 23 üncü pazar günü - Baat önbirde Manisa vilayet daimi encümeninde yapıla- caktır. - : Ş 4 — Eksiltme açık surette yapılacaktır.: 5 — Muvakkat teminat miktart 409 liradır. Ve bu temi - Hatın eksiltmeğe girmeden evvel hususi mühasebe yolu ile mal sandığına teslimi şrarttır. İlân olunur. .- (3637) 8—5576 — Adliye Vekâletin den: Adliye Sarayı elektrik tesisatı ıslah ve noksanları ikmal -— edileceğinden görülerek icap eden keşifnamesi yapılmak |— izere elektrik işlerinde ehliyetnameli olanların levazım 'ıındürluğuııı gelmeleri. (3642* 8—5579 8—5565 odacısı: Ahmet Kürt ANKARA İCRA DAİRESİ GAYRİ MENKUL SATIŞ MEMUR- LUĞUNDAN : Mahcuz olup satılmasına karar verilen Ankaranın firenözü mev« kiinde kâin ve tapunüun 24-7-934 tarih ve 10-132 numarâsında kayıtlı bağ ve ev aşağıdaki şartlar dairesinde artırmaya çıkarılmıştır. Mah cuz bağ şarkan kaşap Ali hoca veresesi garben kısmen Behice ha- nım ve kayalık şimalen Behiye hanım cenuben lakavus yoluyla mah- duttur: 3217 metre mürabbalı sahada bulunmaktadır. ve Üzüm vardır: içerisinde bulunan ev ise taş ve çamurdan yâpılma duvarla üzeri teneke ile örtülü olup bir gözden ibarettir; Muhammen' kıymeti (300) üç yüz liradır; SATIŞ ŞARTLARI 1 — Satış peşin para ile olmak üzeredir 10-1-1935 tarihine müsa- dif perşembe saat 14-16 da icra dairesi gayrimenkul satış memurlu- ğunda yapılacaktır. 2 — Talipler takdir edilmiş olan yukardaki kıymetin 95 de 7,5 pey akçesi veya milli bir bankanön mektubunu getireceklerdir. 3 — Satış günü artırma bedeli takdir edilen kıymetin 9ç 75 ini bulduktan ve üç defa nidadan soara mezkür günün 16 mcr saatinde en çok artırana ihale edilecektir. 4 — İşbu tarihteki artırmada teklif edilen bedel mukadder kıyme- tin ©» 75 Ini bulmadığı takdirde 26 . 1 - 935 tarihine müsadif cumar - tesi günü saat 14-16 ya kadar yapılacak 3 üncü artırmada keza üç de- fa nidadan sonra saat 16 da muhammen kıymetinin €4 75 ini bul- mak şartiyle en çok artıran talibine ihale olunacaktır. $ — Birinci ve ikinci ihalelerde ihale bedeli ihaleyi mütcakip ve- tilmediği takdirde Üzerine ihale diienin talep eylemesi ile ihale tari - hinden itibaren ydi gün içinde vezneye teslim edilmediği takdirde ihale bozulacak ve işbu talipten evel en yüksek teklifte bulunan tali - bin teklifi veçhile almağa razı olduğu takdirde fark ihalesi feshe- dilen birinci talipten tahsil edilmek tzere ikinci talip uhdesine iha- le olunacaktır. Teklifi veçhile almağa raz tolmadığı takdirde ise mal yeniden 15 gün müddetle artırmaya çıkarılacak ve en çok artı- ran talip Üzerine kati ihalesi yaprlacaktör. 6 — Her iki artırmada mal talibe ihale edildikte tapu harcı ve » de iki buçuk dellaliye harer talibe ait olacaktır. 7 — Borçlu ve alacaklılarla diğer alâkadarların gayri menkul üze. rindeki haklarını ve hususiyle faiz ve masrafa dahil olan iddialrtımı ev rakı müsbiteleriyle 20 gün içinde fcra dairesine bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicilliyle 4abit olmadıkça satış bedelinin pay - laştırma muamelesinden hariç tut"tacatlardır. 9 — İşbu açık artırma gartnamesi 1-1-935 tarihinden itibaren dos- ya Na. sı ile herkese açıktır. 10 — Yüzdc iki buçuk dellâliye ve tapu harcı müşteriye aittir. 11 — Taliplerin mezkür tarihlerde İcra dairesi gayri menkul satış memurluğuna: 8—5572 Adliye Bakanlığından : Hukuk İşleri Müdürlüğünde açılam ve ileride açılacak olan Yazganlıklara müsabaka ile memur afmacaktır, İsti- yenlerin Orta okula veya lise çıkışlısı olmaları ve memur- lar kanununun dördüncü maddesindeki vasıfları taşımala- rı gerektir. Yüksek Okula çıkışlıları veya başka dil bilenler üstün tutulur. İstiyenlerin Belge ve dilekcelerini 10-12:934 pazartesi gününden önce vermeleri ve o günde de imtihana girmek üzere Huküuk İşleri Kalemine gelmeleri ilan olunur, (3630) 8—5577 B ŞA NŞ KA LI, ( KDA RIğla . ST kâtibi Sefer. Gökalp — Kâtib Hakkı. kerelere girişeceği söyleniyor. Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğü Satın Alma Komisyonu ilânları 20/1. Kân/934 12 Kalem çelik halat 20/1. Kân/934 41 Kalem elektrik malzemesi 13371 Kilo muhtelif numarada petrol 22/1. Kân/934 6700 ,, Demir 22/1. Kân/934 Fişek fabrikası tav ocağı duvarlarının kârgire tah - vili. 23/1. Kân/934 Fişek fabrikası 1 numaralı tav ocağı binasının inşası, 23/T. Kân/934 Doğrultma tezgâh bıçakları ve muhtelif makaslar 6/Şubat/935 1 Adet pres tezgâha kalıp hamili (yuvarlak delikli) LAdet », " ve hi (Beyzt delikli) 6/Şubat/935 Yukardaki malzemeler hizalarındaki tarihlerde ayrı ay- rı pazarlıkla satın almmacaktır. Taliplerin aşrtnamesini gör- mek için her gün 13,30 dan 15,30 za kadar pazarlığa iştirak edeceklerin de muayyen günde teminat ile müracaatları. (3602) 8—5540 Galata İthalât Gümrüğü Müdürlüğünden: No, Balya Eşyanın cinsi 776/78 3 Yünlü Pamuktu Mensucat Yukarda yazılı mensucat 29 - 11 - 934 den itibaren ecn6> bi memlekete gönderilmek üzere satılıktır. İsteklilerin 18 - 12 - 934 perşembe günü saat 16 ya kadar Satış komlsyo nuna gelmeleri. (8112) 8—5538 Askeri Fabrikalar Z v Ticaret Kaleminden: 1500 kilo arsenik Ayın on ikisinde almacaktır. Kaleme gelmeleri. 8B—5564 ZAYI 41 araba numaramı kay' Kilo 450 Marka GB İLAN Azmi Milli sahibleri Bay Talat, Hüseyin soyadı o- larak Ortaç adını almış- lardır. Bundan böyle mağaza- Tarmın adı da Talat Hüseyin Ortaç olacaktır.