22 Aralık 1934 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 2

22 Aralık 1934 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 2

SAYIFA 2 22 ILKKÂNUN 1834 CUMARİ? DIŞARDAN GELEN SON DUYUMLA İNGİLTERE'DE İngiliz hava yolları Londra, 21 (A.LA) — Avam kâamata- tnda Bay Saymen, Brjtanya İmparator. “huğu içinde hava nakliyatının genişleş- tirilmesi hakkında tafsilat vererek bu projenin gerçekleştirilmesi için bütün alakadar hükümetlerin samimi olarak el birliğile çalışmalariyle — gereklendiğini söylemiş ve demiştir ki: Projede başlıca üç nokta vardır: 1 — İmparatorluğun bir çok kısım Jarı arasındaki tarifeleri mükemmelleştir. mek. 2 — BSeferleri esaslı olarak artırmak 3 — Birinci sınıf posta irsalatını im- paratorluk içinde hep tayyare ile gön - dermek. Projeye göre, hava postası Londra- dan Hindistana iki, doğu Afrikasına iki buçuk, Singapur'a dört, Kap'a dört ve Avusturalyaya da yedi günde gidecek . tgir . Yedi günde Hindistana beş, Singapur ve doğu Afrikasına üç, ve cenub Afrika- tiyle Avukturalyaya iki posta yapıla. gaktır. Seferler geceli ve gündüzlü o« lacaktır , Böyle geniş bir iş için gerekli olan a. danların ve filoların yapılması iki yıla bakar. Projenin tatbik edilmesi için alakadar hükümetlerle konuşuyoruz. İngiliz parlamentosu kapandı. Londra, 21 (A.A.) — Parlamento 28/1 tarihine kadar faaliyetini tatil et- miştir. Bay Saymen'in konuşmaları Londra, 21 (A.A.) — Dışartişler ba- kanı Bay Saymen, yarın Bayan Say. men'le birlikte nocl yortularını geçir- mek üzere Fransanın cenubuna gidecek. tir. Bay Saymen Paristen geçerken Bay Flanden ve Bay Laval ile görüşe- cektir. Bay Saymen'in görüşmeleri Paris, 21 (A.A) — Sir Con Saymen Kan'a geğerken Paris'te kalacak ve Flan. den ve Lava) ile görüşecektir. Habeş işleri hakkında ingiliz raporu Londra, 21 (A.A) — Dişişleri bakan- lığı ingiliz — habeş komisyonu reisi mi. ralay Kaliford'un raporunu almıştır. Raporda ne italyan — habeş çarpış . masından evelki hadiseler ne de bu çar- pışma hakkında yeni hiş bir izahat yok- tur. Iıııiliı Hind ticaret anlaşması Yeni Delhi, 21 (AA) — Hind tica. kderııynmmm komitesi, altı saat #üren bir konuşmadan sonra, ingilir par. Tasmento komisyonu tarafından hazır . » İanarak hükümet ve her iki meclis tara- fından onalan teşkilatı esasiye kanunu - nü takbih eden bir karâr sureti onamış - tır. Sovyetlerin İngiltereden aldıkları Londra, 21 (A.A) — İkinci teşrin a. yında İngiltereye yapılan sovyet sipariş- derinin değeri 934.204 sterlingi bulmuş - tur, Birinci teşrindeki siparişler 574 bin 466 ve 1933 ikinci teşrinindeki sipariş de 810,266 sterling değerinde idi. Yılm ilk 11 ayı içindeki siparişin tutarı 1933 yılının aynı devresi zarfındaki 4.473.531 eterlinge karşı 9 milyon — 271 bin 467 eterlingtr. Silah göndermek yasağını bozanlar Londra, 21 ÇA-A.) — İngiltere hü- kümeti, Bolivya ve Paraguaya silah yasağını Belçika ile Nor- BİRLEŞİK DEVLETLER'DE Amerika şimdilik bekliyecek... Vaşington, 21 (ALA.) — Dış işleri bakanı Bay Hul, demiştir ki: * — Japonya Vaşington andlaşması- nı toptan kaldırıncaya kadar Amerika hiç bir harekette bulunmıyacaktır. Pakat büyük bir uyanıklık göstermekten de geri durmıyacaktır.,, Amerika donanması Vaşington, 20 (A.A.) — Deniz sü bakanı Bay Suvanson, Amerikanın de. niz proğramına dai dgazetecilerin bir sualine şu cevabı vermiştir: Vaşington andlaşması bozulsa da daha iki yıl meriyette kalacaktır. Ame- rikanın ulusal korunması ve ticaretile sanayiinin korunması için gerekeni ya. pacağız. Vaşington andlaşmasının im- zast Üzerine durdurulmuş olan pasifik ulu denizindeki deniz üslerimizin ber. kitilmesine devam etmek hakkını muha- faza ediyoruz, CENEVRE'DE Şako anlaşamamazlığı Cenevre, 21 ÇA.A.) — Şako istişar! komitesi bu sabah son bir toplantı yapa- rak, Bolivya ve Paraguaya gidecek si- lahlar üzerine konulan ambargoyu ba- zı devletlerin bozdukları hakkında o- dan ingiliz notasını gözden geçirmiş- tir. Notada Şili'nin Arika limam ile Urtuguay'ın — Montevideo )imanlarına Belçika'dan silah geldiği yazılıdır. Komite, eğer Bolivya ve Paraguay hükümetleri 14.1.935 tarihine kadar müsait bir cevab vermezlerse ambargo- nun şiddetle tatbiki için tedbirler alı- nacağına karar vermiştir. ——— ——— karısının evlenmeden evelki borçların- dan ve mukavelelerinden mesul olmıya- caktır. Bundan başka, evlendikten gon- ra karısının işliyeceği suçlarından ötü- Tü kocalar hakkında takibat yapılmıya- çaktır. İngiliz kıralı ve Amerika murahhasları Londra, 21 (A.A,) — Kıral dün ak. şam deniz konşmalarını yapan Üç ame rika nmurahhasını kabul ederek kendi- Jerini yarım şaat kadar - alıkoymuş ve murahhasların — karşılaşmış — oldukları meseleleri görüşmüştür. İşsizlere yardım Londra, 21 (A.-A.) — İşsizlere yar- dim için ofis kurulması hakkında hü. kümetin verdiği proje lordlar kamara- $1 tarafından onanmıştır, İngiliz kömür satışları için.. Londra; 21 ÇAA.y — İagilir kö- Mmür ocakları sahibleri merkez konseyi kömür ihracatını tanzim için Lehistan «kömür ocakları sahiblerile yapılan an- Taşmayı onamıştır. Ingiliz - japon dostluğu Londra, 21 (A-A.) — İagiliz sanayi federasyonunun bu yaz Japonya ve Mançuriye gönderdiği heyet raporunu neşretmiştir. Raporda Japonyada İngiltereye kar. ş1 bir dostluk ruhu mevcud olduğu kaydedilmektedir.'Alınan ilk iş birliği tedbiri biri Londrada öbürü Tokyo'da olmak üzere iki ulusun şahsiyetlerin. den mürekkeb muhtelit federasyonlar teşkil edilmiştir. İki vapur çarpıştı biri battı Londra, 20 (A.A.) — Riodan bildi. rildiğine göre, Riodan gelmekte olan Oranla ismindeki Felemenk gemisile Kaanda namındaki Portekiz vapuru . Oranlia batmıştır. 122 kişiden ibaret olan yolcularile 158 ki. şilik tayfası kurtarılmıştır. Kğnıium Londra, 21 [A A) — Lı.hinın - İn. anlaşması Londra'da maz | yaKEr di ALMANYA'DA Eski savaşçıların anlaşması * Berlin, 27 (A-A) — Eski savaşcılar birliğinin başkanı Pişo yanında birliğin genel kâtibi olduğu halde Bay Hitler ile Bay Rudol£ Hess tarafından kabul edil . mişlerdir. Görüşmeler canasımda fransız ve al. man eski savaşcılarının birbirleriyle te- maslara devam etmesi — kararlaşmıştır. Alman istihbarat bürosu bu konuşma- larda iki memleket caski savaşcılarının büyük sıyasaya — dokunmaksızın barışa ve bu suretle iki ulusa hizmet arzusunu gösterdiklerini bildirmektedir. Sar'da oturmak istiyen her yabancının Sar'lı almanlar yurdlarına dönüyorlar... Berlin, 21 (A.A.) — Sar plebisitine katılmak üzere 32 sarir alman doğu A - merikasından bugün Hamburg'a gel. mişlerdir. Sar polisinin yeni müfettişi Sarburk, 21 (A-A.) — Sar polis küv- vetleri müfettişi kumandan Hemsley'in çekildiği resmen teyid edilmiştir. Ken - disi 1. 1. 935 tarihine kadar mezun ka- lacak ve sonra yerine ingiliz yüzbaşısı Hennessey geçecektir, Bir katolik gazetesi Sar'da hücumlara uğrıyor. Sarburk, 20 (A.A.) — Katolik No- ye Sar Post gazetesi gazete müvezzile. rinin uğradıkları fena muameleden şi. kâyet etmektedir. Gazete, Noyen Kir- hen ve Zenhofen'de satıcıların tehdid edildiğini ve gazetelerin — yırtıldığın: bildirmektedir. Sar'a ingiliz kuvvetleri geldi Sarbürke, 20 (Â, A.) — İngiliz kuvvetlerinin ilk kafilesi dün akşam iki trenle buraya gelmiştir, Bunlar za- bitlerile birlikte iki yüz nefer ve yirmi tanktan mürekkebtir. Sar'da oturmak için.. Sarburk, 21 (A.A.) — Sar hükümet komisyonu, 27/12 tarihinden — itibaren Sar'da oturmak istiyen her yabancının komisyondan izin alması gerektiğini hatırlatmaktadır. Sar'a gideceklerin parası Berlin, 21 (A.A.) — Plebisite katıl. mak için gideceklere 10 mark yerine 25 mark — beraberinde götürmelerine müssade edilmiştir. Alman elçilik müsteşarı Bükreş, 21 (A.A) — Alman elçiliği müsteşarı Vihman, otormnobilile &-viıdl.- Üi iş bakanlığına mensub büyük bir me. murun ölmesi üzerine, İhtiyatsızlıkla ök rmmxden ıuçlınmmr FRANSA'DA Kıraliçe Mari'nin vekili Dosyaları görmek için Paris, 21 ÇA.A.) — Yugoslay kırali. çesi Mari'nin - vekili eski bakanlardan Bay Pol Boncur, Kıral Aleksandı'ın ö- lümü davasına ait dosyayı gözden ge- girmek Üzere yakında Marsilyaya gide- cektir. , Kıraliçe Mari'nin yeni kıralın ana, &r ve öldürülen kıralm dul karıtı sıfa. tile Bay Pol Bonkura vekâlet etmesi tarihin yeni ve mühim bir vakasıdır. Bir sorgu Paris, 21 ÇA.A:) — Saylav Leon Blum ile Vensan .Oriol, Sittoen fabri. kalarının kâpanmasının doğuracağı va. him soysal neticeler hakkında hükü- metten sorguda bulunacaklarını bildir- ıdıiz'rdlı. - Fransız lıııı;eoı Paris, “21 (AA) — Ayın “meclisi LEHİSTAN'DA Leh “teşkilâtı esasiye., si değişecek mi? Varşova, 21 (A.A.) — Ayan, diyetin 26.1.934 te kabül ettiği “teşkilâtı esasi- Yt değişimi projesinde bazı değişik- likler yapmağa karar vermiştir. Ayan bu değişiklikleri 20 gün içinde bildire. cektir, DAĞNIK DUYUMLAR Arnavltlak'ta karışıklık yok! Tiran, 21 ÇALA.) — Arnavudlüuk matbuat bürosu, Arnavudlukta katı- şıklıklar olduğuna dair yabancı kay. naklardan çıkan haberlerin doğru olma- dığını ve bütün ülkenin tam bir dur. gunluk içinde bulunduğunu bildirmek- tedir, İspanya ihtilâline girmiş olan Asturyalılar Gijon, 20 (A.A.) — Sucl bir istatis- tike göre, 7347 asturyalı ihtilal hareke. tine karışmaktan ınç!udur; Dore ölümden kurtuldu * Tülüz, 21 ÇALA.) — Ünlü fransız tayyarecisi Dore dün yeni bir trotip'i sıtarken tayyare düşmeğe başlaması üzerine paraşütle tayyareyi terketmiİş- tir. Tayyare yere düşmüş, kendisi sağ olarak kurtulmuştur. Büyük deniz tayyaresi Baltimor, 21 (A.A.) — Muazzam Fiying Klipped deniz tayyaresinin in- şaatı bitmiştir. Tayyare bahri muhit se- ferlerine mahsustur. En çok saatte 290 kilometre ve servisteki hızı da 257 kilo- metredir. 48 yölcu almaktadır. Peru kabinesi gehjlı!i Lima — Peru — 21 ÇALA.) — Mali. ye bakanile kongre arasında çıkan an- daşamamazlık üzerine kabine istifa et- miştir. Bozulan tayyareler Amsterdam, 21 ÇA A.) — Melburn yarışının ikincisi holandalı Parmantie ve Mel'ün bindikleri tayyare, Batavya- dan Amsterdam'a gelirken Suriye çö. Tünde bozulmuştur. | Yeni yugos-'lav kabinesi : (Başı ). inci sayıtada) B fet fırkasından bir mümessil (Bay Ko« jul) ve demokrat köylü koyalisyonundalt da Bay Yank>»wviç bulunmaktadır. A Yeni başvekil 1886 senesinde Kara * Bgüyavas'da doğmuş, — tahsilini Belg hukuk fakültesinde yapmış, 1926 da ran'a ve 1928 de Viyana elçisi, 1929 di Saray nazırı ve dışartişler bakanı müa « — vini olmuştur. 2 temmuz 1932 tarihin- denberi fasılasız dışamıişler bakanlığını idare etmektedir . Yeni Maliye Bakanı bu mevkii, 1924 j te küçük bir fasıla müstesna olmak üi zere 1922 den 1926 ya kadar işgal etmiş ve bütçenin muvazenesini ve dinarı istikrarını temin — ederek enflasyonu durdurmuştur. Belgrad borsası ve bu- — kukçular kurumunun bakanıdır. - İçeri İşleri Bakanı Bay Velimir Po- poviç Pasiç kabinesinde husust kalemi müdürü, sonra radikal mebus, sonra Jir — vkoviç kabinesinde bakanlar heyetinet — memur ve sonra da Drina'ya vali olmuğ tur. İTALYA'DA İtalya'da Firdevsi'nin yıl- dönümü kutlandı Roma, 21 (A.A.) — İran şairi Pa — devsinin bininci yıldönümü dün akşami hükümeti temsil eden kültür bakanf — Bay Ekrol, faşist fırkası mümeesill Bay Marpikati, İran ve Afganistan ele — çileri, yüksek memurlar ve İran ve ec“ nebi kolonileri azası huzurunda itak — yan akademisinde resmen tesit edilmiş — tir. Hazır bulunamıyan Bay Markoni's — nin mümessili Bay Karlo Formiçi şa- irin eserini metetmiş ve bundan sonrâ /— akademi azasından Bay Pransisko Mal. Tino söz alarak: “Bundan 75 sene evel italyan pizzl "Şahname, yi tercümeye başladığı zas — Toan İranın eski faziletlerini ve Asya — ulusları arasında imtyazlı mevkiini — uın-ııııuıım—ıınpıı.ıu—ıyurdık demiştir. Bundan soora Bay Markoninla 24 kademi namına İran hariciye bakanına ve Bay Ekrol'ün İran kültür bakanına — çektikleri telgraflar okunmuştur. b ——— Soyadı alanlar Ayas — Ödemiş'te tuhafiyeci Bay Sadık ve oğulları; muhabere yüzbaşısı Bay Cemal, Gazi Orman çiftliğinde hayvanat şubesi şefi Bay Kemal, Öde. miş Ziraat bankası memurlarından Bay İsmail Hakkı Ankara kadastro dairesinde | ;soy adı alanlar: $ - Ülğer — Kadastro heyetleri başka- ni Talât x Erğene — Kadastro heyetleri üyesi Ahmed Hamdi Öztürk — Kadastro heyetleri üyesi Zeki Oktay — Kadastro heyetleri Üyesi İbrakim Batur — Kadastro heyetleri kâtibi Kenan Kayacan — Kadastro heyetleri kâti- bi İbrahim Torun — Kadastro heyetleri kâtibi Hüsamettin Bingül — Kadastro beyetleri kâti « bi Nafiz Kutüây — Kadastro hbeyetleri kâtibi Necati 'Temür — Kadastro heyetleri dakti. Josu Ruhat Erdinç — Kadastro heyetleri baş fen memuru Hakkı *Duman — Kadastro beyetleri fen memuru Nazmi |Sakarya — Kadastro heyetleri fen memuru Kerim Engin — Kadastro heyetleri fen memuru Emin Kızıl — Kadastro heyetleri fen me- Jmuru İbrahim Arkın — İıdııım iqıthtî fen me- “muru Emin, Tan — Kadastro Myqln 'en me Atatürk Enstitüsünde soy adı alanlı Atatürk enstitüsli ve kültür bakı lığt okula müzesi çevirgeni Bay il Hakkı Tonğuç; Beden terbiyesi kı şefi Bay Nizamettin Rifat — Ku Enstitü okutanlarından Bay Hi Namık — Orkun; Bay İsmail H İf — Uludağ; enstitü iş, resim kolu ol yucularından Şahin — Yüksel? Şinasi — Taner; Nuszret — Sunguralptekini Refet — Silârköni Ekrem — Tokayi İbrahim — Saro; Ferit — Say; Mi — Başak; Reşad — Orus; Talât Anay; — Eyub — Turan; Emin — dak; İsmet Toprak; Şükrü Kayar * “Akün; Cemal — Atsız; Necmi — ” yurt; Beden terbiyesi kolundan — Devrim; Mehmed Acar; Hamdi — Telpı'ınhıhndılndndı soy adı alanlar 4 Erel — Başmemur Mustafa Maral — baş memur muavini Nazıfi Yaman — Wn—nhll Ural — Tel memuru Hamit MA Akman — Tel memuru Ahmed —— Subaşı — tel memuru Cemal T Demir — 'Tel memuru Behcet —— 'Tuncel — tel memuru İzzet ——— Özkan — Tel memuru Fehmi —— Kayahan — Tel memuru Fuad -Akın — Tel memuru Hazım ——— — Yılmaz — Tel memuru Vasfi Alp — Tel memuru Aziz Güven — Tel memuru Saim Öztürk — Tel memuru Hilmi W—TJMM gi W