19 Ocak 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

19 Ocak 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

SAYIFA 6 Modern yapılarda göz Proje numara 13, şekil 1 ve 2. 'Tertib ve teknik bakrmlarından çok eyi etüd edilmiş bir aile yuvası plânı dır. Aile çevirgeni yorulmadan, çok yol yürümeden, düz ayak üzerinde ev işlerini kolaylıkla görebilir. 2 — Oturma odası 3 — Yemek odası 4 — Mutfak Proje 13 — Ev derinliğine genişliği kadar yay- gın değildir. Odaların şark garb hattı le teşkil ettikleri vaziyet çok onaydır. Çocuklar için birleşik ve derli top- lu oyün yeri ve yatak odaları ayrılmış- tır, Ev yapıcılık bakımından da istira- hat, çalışmak, tuvalet için elverişlidir. olalı yatak odası olalı yatak odası 10 — Koridor. Plka, iç ve dış mimarlık — bakımısız dan çok dikkatli çalışılmış ve sevimli- Proje i3 — Şekil 2 ayrılmıştır. mek yenccek yer, dinlenecek yer.) “Antre”yi salondan bir müteharrik bölme 'ayırmaktadır. Zeminden aşağı, kışın evi ısıtacak âletler yerleştirilmiş. tir, Buraya mahrukat vermek ve top- Janacak külleri yukarı almak için bir kömür silosu yapılmıştır. Şekil — 3 dir. Umumi bakımdan vası olarak etüd edil. zevklidir. En ufak teferrüatına kadar her şe. yin yeri eyi düşünülmüştür. Üç çocuk- lu bir alle bu evin içerisinde rahatlık l 1 ı t Proje 13 — Şekli 3 Projede antrenin şekli, evin diğer parçalarından ve iş görülecek yerler- den ayrılmıştır. Koridor mümkün olan en küçük ölçüye indirilmiştir. de görmesi Ülkünün tahakkuku için en mühim bir amil sayılabilir. Koöngrede murahhaslar yapılan çok mühim dilek ve tekliflerin alakadar makamlar, müexseseler ve da- bir surette ta- tarafından ireler yanında devamlı kib ve intacı kararlaştırılmış ve kaza idare heyetile, vilayet kongresi mümes- sillerinin seçimine geçilmiştir. Bu yılki kaza idare heyetimize itti- fakla şu arkadaşlar seçilmişlerdir: Bay Remzi Güreş, Bay Hakkı Can- doğan, Bay Yusuf Aysal, Bay Şerif Akçay, Bay Cemal Ünalan, Bay Nu. rullah Yörük, Bay Ahmed Demirci. Vilayet kongresi ne de: Bay Hakkı Candoğan, Şerif Ak- çay, Yusuf Aysal, Cemal Ünalan, Şük- rü Karakaya, Ahmed Bayrak tutan, Re- mümessillikleri. za Salıcı, Hilmi Tarhan seçilmişlerdir. Kongre başkanı, fırka işlerimiz üze- rinde mümessillerin gösterdikleri de. rin alâka ve yardıma teşekkür ederek kongreyi kapamıştır. O. Kurtuluş. ve sağlıkla yaşıyabilir. Yapı bir taraf- tan duvara bitişiktir. Arsa müsait ol- duğu takdirde bu cihetteki yatak oda- larına pençere açmak kabildir. KISA DU Küba'nın bir yıllık bilânçosu Aşağıdaki sayılardan da anlaşılaca- YUMLAR ğt üzere 1934 yılında Küba'da “işler, çok eyi gitmiştir: Üç defa Cümhur Reisi değişmiş, 15 tane kabine buhranı olmuş, 33 defa ka- bine'de değişiklik yapılmıştır. Bundan başka komünistler iki ihti- lal teşebbüsü yapmışlar, muhalifler bir tane darbei hükümet teşebbüsünde bu- Tunmuşlar, donanmada bir defa isyan çıkmış, 2 defa umumi grev, on defa da daha ufak, fakat gene mühim mahiyet. te grevler yapılmışı Bir yıl içinde Küba'nın — muhtelif yerlerinde patlıyan bombaların sayısı 2000 dir. Cümhur Reisine karşı bir, Başku. ULUS onu Proje numara: 14. Şekil 1, 2, $ Müsabakaya girmek ile evi mev barile umum! bir için yapılan üzerinde benze- plânlarda çalışılmak yiş vardır. Bu projede büyük camlı kapılarla aydınlatılmıştır. Aile hayatını dışarıya karşı - kapatmak için enli ve boylu perdelere lüzum vardır. de ev genel giriş oturma aydın. Dışardan içeriye odasındadır. Yatak odaları çok lık bir koridor üzerindedir. Büyük oda- lar cepheden ve her iki yandan pet Ailenin ceği yerler tarama ile ayrılmış- ayrı üç çocuk yatak odası vardır. Bir de çift karyolalı ya- tak odası aytılmıştır. Ev tertibine gö- sıhhi yapılmıştır. relii geçir Biribirinden gündüzü ve ge re sevimli ; ( palto ve şemsiye koya! Umumi ailesalon« Yemek salonu Mutfak Çamaşırlık Tuvalet H — Banyo 1 — Koridor ) — Büyük yatak odası K — Çocuk yatak odaları L — Çocuk yatak odaları M — Tarasa N — Hizmet O — Bahçe koridoru » tertibatı diğer plânlarda drnix bir tarzda evin tabanına demir borularla yapılmıştır. kaldırılmıştır. ecek bir dekor yoktur. sluklar içerden geçirilmek su- e evin yüzü sadeleştirilmiştir. müzdeki hafta Pariste yapıları üsabakasında derece kazanan en sonuncusunu neşredeceğiz. iye kadar yaprlan neşriyatta fran- sız aile evi tipleri hakkında kâfi malü- mat verildiği zannındayız, bundan son. x aile evi projesi ile modern alman aile evleri projeleri. ra yirmi kadar ingi neşretmek arzusundayız. Bu suretle Acıkara bahçeli evler ya: 1 koope ortaklarile önümüzdeki bahara ev yaptırmak hazırlıklarile çır- aileler bu neşriyatımızı takib et- arzularını pina mekle bu husustaki temin etmiş olacaklardır. Bahçeli evler bir memleketin yük- sek tezyinatım teşkil eder. Bu evler- de oturan insanların sıhhatleri ve yaşı yışları üzerinde yaptığı tesirler siz, hesabsızdır. Bu hakikati anlarmak için Fransada L'architekt. D'aujuur- d'hvi, İngilterede The İdeal Home, Almanyada Moderne Bauformen — gibi k ve teknik yazılarla dolu meş- hur gazeteler hep bahçeli evler hakkın- da devamlı neşciyat yapmaktadırlar. Türkiyedeki Kızılay ve Yeşilay ha- yır ve yardım kurumlarına benziyen Avrupada da bir takım teşekküller var. dır. Bunların toplanma ve çalışmadan maksadları, milleti bahçeli evler yap- mağa teşvik etmek ve bahçeli evler ku- mandana karşı Üüç, Amerika elçisine karşt yedi suikasd yapılmıştır. Sıyasal suikasdlar yüzünden 30 kişi ölmüş, 200 kişi yaralanmıştır. Muhtelif çarpışmalar neticesinde ölenlerin sayı- S1 85, yaralananların sayısı 400 dür. Bu gibi ufak tefek şeyler haric tutulursa, Küba'da "“asayiş berkemaldir.,, Lord Kiçner nasıl öldü? 1916 yılında Orkad adaları civarım- da Hampyşayr zırhlısının batmasiyle ö- ien Lord Kiçner'in ölümü etrafindaki sır bugüne kadar anlaşılamamıştır. Bu zırhlının bir mayine çarparak battığını söyliyenler olduğu gibi, bir alman de- nizaltı gemisi tarafından torpillendiği ni ileri sürenler de vardır. Sön günlerde “bir usta casusun ha- tıraları,, adlı bir kitab çıkaran Ernst Kati adlı bir alman, Harmmpşayr zırhlısı. 19 SONKÂNUN 1935 CUMARTESİ — de bulundurulacak şeyler Proje 14 — Şekil 1 ran kooperatiflerin, cemiyetlerin yap- tıkları işler hakkında neşriyat yapmak, bahçeli aile yuvalarını yurddaşlarına sevdirmekten ibarettir. “Salivation İngilterede Armv,, Ev ve aile sahibi olmak istiyen gene tuhlar bu neşriyatın ve teşviklerin car zibesi altında bulunurlar. Az zamanda arzularına ererler. Yurd; her sene evli, barklı çiftler kazanır, Proje 14 — Şekil 2 (selamet orduşu), Isveçte ve sair mem- leketlerde aynı maksadlarla toplanmış olan kurumlar ahlak ve âdetleri temiz- lemek, eyiliğe doğru yollamak, fena. Tıklardan korumak eyilik prensipleri- ni üste çıkarmak için çalıştıkları gibi, Bahçeli evlerin memleketin sulk ve nüfus sıyasası üzerindeki tesirleri yabana atılmamalıdır. Burç bahara doğru dönerken sevime l Ankaranın yakın ufuklarında — yülke Proje 14 — Şekil 3 gene aynı memleketlerde birçok grup- lar da milletin srhhi, iktısadi, kolay kullanılan evlerde oturmak ve bu çeşid evler yapmak zevkini artırmağa çalış- maktadır. selmeğe başlıyacak olan bahçeli evle. rin yukarıda bildirilen sebeblerden doe layı her bakımdan değeri vardır. Ekrtem. F. Çobanoftüu. Proje 14 — Şekil 4 nı kendisi batırdığını iddia etmektedir. Büyük savaşta alman mukabil — casus- luk şebekesi tarafından bu adama cep- hede ölen bir belçikalı mülazimin ev- rakı verilerek kendisi İngiltere'ye gön- derilmiştir. Orada, eyi bir aileye men- sub bir ingiliz kıziyle evlenen Ernest Karl, bir taraftan da İrlanda'nın istik. lalini elde etmeğe uğraşan ülüssever. lerle tanışmıştır. Ernest Karl karısının ailesi siyle Lord Kiçner'le tanışarak ondan, Rusya'ya hareket edeceği tarihi öğren- vasıta- miştir. Bunun üzerine, iki irlandalı tayfa ile mutabık kalmış, bunlar da Hampşayr zırblısına iki bomba — saklamışlar ve bombaları, Ernst Karl'ın gösterdiği sa. atte patlatmışlar, bu suretle hem İrlan- danın, hem de Almanya'nın düşmanı o. lan bu adam ortadan kalkmıştır. Çok değerli bir kitab Avrupada otomobil ile 9000 kilometre Yazan: A, Şükrü ESMER Satış yetit Ahmed Halid Kütübhanesi Kendisi sıyasal tarih hocası olan Ahmed Şükrü Esmer, bu kitabta 0. kuyucusuna, anlatmak istediği yey- leri, yormadan, belli etmeden oku. 'tan tam ve olgun bir gazetecidir. (Ulus) ... Kitabı okurken insan bu memle. ketleri geziyormuş gibi his duyu. yor. (Akşam) *va Kitabı -okuduğunuz dakikalarda kendiniz seyahat etmişsiniz zehabr ma kapılacakamız. Aynı zamanda is-