21 Mart 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

21 Mart 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

F .lIİIIHlIIIIİ'"“»NllllllllilllIllllIlllllIIIIIIIIIIlIIlIIIIIIIIIIIHIIIIIIIIIIİIHIIIU $ B SAYIFA 6 Kayakçılık Dönmeler 15 — Sopalr dönemeç (şekil 18) Bu hareket, dikine inilmesi icab eden *e dönmek için yeri dar olan sırtlarda ve Az yumuşamış bir kar tabakası üzerind : yapılır. Göseriş yapmak için yalnız bir sırtta kalmayan ve tuta çıkan kayakçılar bunu | iyi bilmelidirler. Alımacak - vaziyetler şunlardır: Eevvelâ (1) çömelmiş vaziyette gi - derken, vücud ağırlığı iç kayakta olacak ve yapdlacak münhanide gene iç kayakla ——— da çekirdekten yetişmiştir; yüksek zi- raat okulasında okumuş, Avrupa'da bil- gilerini arttırmış ve tarım işlerini ken- disine iş edinmiş, ve bu işin küçüğün. den en büyüğüne hattâ yüksek sıyasa- Bına — kadar hepsini eyice öğrenmiş gerçekten bir eridir; * daha doğrusu türk ziraat tarihinde (ilk siraat eri ba. kan) odur; işte bunun için biz. Bay Muhlis Erkmen'in ve onun okutup ye- tiştirdiği ecgin öğrenceğinin yaptğı ve bastırdığı (Südcülük) kitabını olanca gerekliğile incelemek istiyoruz. Eğer bu bitik yalnız yabancı bir dilden çevrilmiş bilimlerle dolu olsay. dr bizce o kadar incelemeğe, araştırıl. mağa değmezdi; fakat o birçok oriji. nal yurd bilimlerile süslenmiştir; (süd. cülük) zanaatının her çeşid incelikle. tile doludur. (Südelülük) kitabı üç büyük — bölü- me aytılmştır; birinci büyük bölümü “südae ve onun içindekilere, ondan neler yapıldığına, genel haxsalarına, memede oluşuna, yağa, onun bozul. inasına, süd şekerine, südün dirim has- salarına, südün mikdar ve terkibine te. sir eden Amillere, südteki küf veya bakterilere, tabii olmıyan hatalı südle- Te, südün taze olarak saklanmasına, çocuk südlerine dair birçok faydalı bi. Himlerle doledur, İkinci büyük bölüm (tereyağcılık). tır. Bunda da (kaymak çıkarmak usul. Teri), yayılrlar uzün uzadıya — anlatıl. maktadır. Üçüncü büyük bölüm ise (peynir- tilik)tir. Bunda da peynirciliğe aid genel birçok biilmlerle yerli ecnebi her çeşid. peynirlerin yapılması sis. temleri öğretilmektedir. - Sön ve ör olarak diyebiliriz. ki Ek'm B:'-nrmızla onun öğrenceğinin bu değerli kitabı her yönden can gö zile okunmağa ve kendileri de - içten kutlanmağa değer, Cevad Rüştü Öktem raz etmeleri lazım gelir. Müzakere ruznamesi 1 — 934 senesi idare meclisi ve mürakibler raporu 2 — 934 senesi bilânçosunun tasdikiyle idare mec- 3 — Yeni bir idare meclisi seçilmesi. 4 — 935 senesi mürakiblerinin intihabı ve maaşla- h lisinin ibrası, , T rmın tayini, “SODMKANTERATAKAKEKATI A6 ALAY BAAT RAKAKAIAK KKY AKEAKİ FOK KKAKAKAĞIA AA KAKKAKA S — Vefat eden hissedarların vereselerine iadesi icab eden hisse bedelleriyle Ankaradan inlikâk eden hissedarlar hakkında yapılacak muamelenin tayini. &, ; Ümumi heyet daveti Ankara Memurlar kooperatif şirketinden: İdare meclisi Ankara Memurlar Kooperatif Şirke ti hissedarlar umumt heyetini 29 mart 935 tarihine müsadif cuma günü saat onda Çocuk sarayı salonun- da senelik adi içtimaa davet eder, İçtimaa iştirak için hissedarların cüzdanlarını ib- yapılacaktır. Bundan sonra dağ kayağı fren vazifesini görecektir. (2) Bununla beraber iç sopa öne doğru uzatılmış va- ziyette bulunacaktır. $imdi dönemeçtceki gibi dağ kaya . iina küvvet verirken öne uzattığımız sopayı mümkün olduğu kadar ileri ve vadiye doğru kara saplarız (3) Bu vazi. yette bütün ağırlık saplanan sopada ve dağ kayağındadır. Dağ kayağı üzerinde ağırlık olduğundan dönmeye başlanır. Bu dönüş sopaya tutunduğumuz için sopa cırafında olur, (4). Bütün bu sön vaziyetlerde vadi kayağı yukarıya kaldı. rılabilir ve son döndükten sgonra (5) ye- re kortur, ve yola devam olunur! Bu ha. reketin de sağlı sollu yapılması unutul - mamalırır, 16 — Kristiania Bu, hızir bir kayışda çabuk ve emin olarak durmak veya istikamet değiştir. mek için yapılacak en eyi bi harekettir. yapılarak . ki bu başlangıçtır. . Bu da bir kaç türlü olur, cn emini şimdi Vaziyetler şöyledir: (1) Dağdan iniş çok çömnelinmiş va- ziyette. (2) Hafif ve kısa dağ kayağı firen anlatacağım firenli kristianiadır, (3) Gayet seri olarak vücudu yuka- rt kaldırırız. Kayaklar zaviyeli şeklide . dir. Bu yukart kalkışla kayaklardan a - Bırlık kalkmıştır. Bu kalkma ile beraber vücud dağ kayağı Üzeine doğru döner. Bu dönüş resimde görüldüğü gibi kalça iledir.. (Kalın ve siyah çizgiler, kayak. lar üzerine tazyik verilmiş kısımlar « dır.).. En mühim nokta, vücudün gene büz tün bu hareketlerde ileride bulunması - dır. (4) 3 No. lu hareket biterken iç ka- yağı içeri ve ileri çekeriz, bu suretle vü. | cut tam kalkmış olur ve dönme devam eder, ki iç kayak ileridedir. (5) Derhal vücudun bir vida gibi dönerzek aşağı inmesi lâzımdır. Bu vaz yette kayaklara kuvvet verilir. Vücut da dönmesine devam eder. Kalçaların ver- diği sentirifugal kuvvet kayakları dön- dürür. Bilâhare iz yavaş yavaş genişler, ve dönme bu vaziyette biter. (6) Bu sön vaziyet, geniş iz Üzerin. de olur; çok çömelmek ve vücudu ileri vermek lâzımdır.. Vücud dağa doğru meyilli, eller de aşağıda olduğu halde yan yan iç kenarlar üzerinde kayılır.. Düşülmemesi için vücud çok - ileri- tır. OO KANYKAN ADAĞ KKYU YL KUF KRLKAKAAKAKKAAIAYUAKLADAKAKAY AAA IAKI pazâr günü saat memurluğunda yapılacaktır. 4 — Talipler takdir edilmiş olan yukardaki muhammen kiyme « tin yüzde 7,5 gu nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın temi- nat mektubu ile kanunen teminat olarak kabul edilen hazine tahvil- leri getireceklerdir. $ — Satış günü artırma bedeli takdir edilen kıymetin yüzde 75 ini bulduktan ve Üç defa nida ettirildikten sonra mezkür günün 16 amcı saatinde en çok artıran talibine ihale olunacaktır. 6 — İşbu tarihteki artırmada teklif edilen bedel muhammen kıy- metin yüzde 75 ini bulmadığı takdirde 13-5-935 tarihine müsadif pa- zartesi günü saat 14-16 ya kadar yapılacak ikinci artırmada en çok ULUS de bulunmalı ve dönme kuvveti bitme . den kalkılmamalıdır. Kısaca şöyle: a) Başlangıçda çok çömelinilecek ve vücüd ileride tutulacak. b) Firen yapılacak €) Vücud yukarı kaldırılacak ve bir vida gibi dönmesi için iç kayak içeri ve ileri çekilmiş bulunacak, A) Vida şeklinde seri çömelinilecek, €) Yan yan geniş iz Üzerinde kayıla- cak. Bütün bu safhaların izi (şekil 20) de iyice görülecektir. (Siyah yerler kuv . vetle basılmış kayaklam basıldığı yer - lerdir.) Her ne kadar daha ki türlü kristlan- ya da varsa da cn emini ve her yerde her türlü karda yapılabilenidir. Onun için ötekilerini anlatmıyacağım.. 17 — Telemark Derin ve yapışmıyan karda güzel ya. pılabilen bir harekettir, ancak kayış çok bızlı olmamalıdır. Bu hareketle de isti « kamet değiştirilir ve durulabilir. (Şekil 21) () — Başlangıç gene çömelmiş va. ziyette ve dar iz Özerindedir. (2) — Sağ kayak adım büyüklüğü kadar ileride ve diz bükülmüş vaziyette olacak, ağırlık da onun üzerinde bulu. nacaktır. Bu uğırlık dönme bitinceye ka. daç onun Üzerinde kalmalı ve eller önde aşağıda bulunmalıdır. Kayak - tazyiksiz olduğu halde sol ayak dizi bafif bükülü ve topuk halkık, olmalı ve sol kayak u. eunün kıvrildiği yer sağ ayağın yanın. da bulunmalıdır. 3) — Sağ kayağı mutlaka düz tu - tulmak ve seri olarak sağ ayak topuğu münhani dışına dağru çevirmelidir. O zaman sağ kayak döner,, Vücud iyice ö- ge iğilmiş, sağ omuz saldan ileride. Ba. kış münhani içine doğru... ANKARA İCRA DAİRESİ GAYRİ MENKUL SA- TIŞ MEMURLUĞUNDAN: 1 — İpotek olup satılmasına karat verilen taponun pafta 60, ada 263 parsel 4, N, sında kayıtlı ve Ankaranın Hacı ayvaz M. de kâin ahşap ve aşağıda yazılı şartlar dairesinde açık durmaya çıkarılmış. 2 — Evsaf ve müştemilatı: Bir avlu, saç ve tenekeden bir helâ, döşemesiz ve tavansız içiçe iki oda, diğeri bir oda olup bir kattan ibarettir ve 90 M2 sahada kâindir, 510 lira kıymet konulmuştur. 3 — Satış peşin para İle olmak Üzere 28 -4.1935 tarihine müsadif ya kadar jera dairesi gayri menkul satış artıran talibine ihale olunacaktır. 1 —1005 U 7 — Birinci ve ikinci artırmalarda ihale bedeli ihaleyi müteakip verilmediği takdirde üzerine ihale edilenin talebi üzerine ihale ta - rihinden itibaren kendisine bedeli ihaleyi teslimi vezne eylemesi i- çin yedi gün kadar mehil verilecektir. İşbu müddet zarfında ihale bedeli yatırılmadığı takdirde ihale bozulacak ve bu tatihten evel en yüksek teklifte bulunan talibe teklili veçhile almağa razı olup ol - madığı sorulduktan sonra teklifi veçhile &İmağa razi ise ihale farkı bitinci talipten tahsil edilmek üzere bu talibe ihale edilecektir. Tek- (4) — Bütün dönmede sakince ayni vaziyette kalmatı, vücud münhanı içine doğru yatmış vaziyette bulunmalıdır. Yani, sentrifügal kuvvete karşı.. sırtın meyilli olmasından biraz sağ kayağın iç kenarına basılır. (5) — Bu vaziyette dönme bitmek . tedir. Vücudu kaldırmak, biraz geri doğ. ru vermek lüzımdır, İç kayak (sol ka « yak) ileri gelir. (6) — Yola devam.. cektir. memizi okuyabilirler. atları (562) lifi veçhile almağa razi olmazsa gayri menkul yeniden on beş BÜT lük ikinci artırmaya çıkarılarak en çok artıran talibine ihale edi Ayni hareketleri gene sağır, sollu ” mayı unutmayınız. Yazıma burada nihayet vermek yorum, Her ne kadar budnan b takım atlamalar ve saire gibi varsa da burada yazdıklarım en TÜf ları idi * : dan son: . car da artık # kabiliyetinize bırakıyorum.. Esen - Kay Mühendis Lâtif Osmi” ( Bundan önceki yazı 18 mert rikli sayımızda çıkmıştır.) ZAYI Ankara Emvalinden 18973 nu siyle almakda olduğum tekaüd cüzdanımı kaybettim. Yenisini için müracaat ettiğimden kaybo hükmü yoktur. "i D. Demicyolları Muhasebesind? odacı Hüreyin n Daktilo aranıyor Bir ticarethaende çâ- lışacak Bayan daktilo â- ranıyor talip olanlarım serian Ankara posta kW” tusu 506 adresine mek- tupla müracaatları. İyi ücretle Kadın hizmetçi aranıyor Yenişehir İsmet l?lŞ’_'ı1 Caddesi No: 10. Telefoti. 2274 1074 ler 8 — Her iki artırmada da gayri menkul talibine ihale edildiktt — tapu harcile dellâliye resmi müşteriye ve ihale tarihine kadar ol4 — müterakim vergi ve resim ise borçlaya aittir. 9 — Borçlu ve alacaklılarla diğer alâkadarların bu gayri menkül üzerindeki haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan ıw'i rını evrakı müsbitelerile 20 gün içinde dairemize bildirmeleri m“ B zımdır. Aksi takdirde hakları tapu setliyle sabit olmadıkça satış delinin paylaştırılmasından hariç tutulacaklardır. 10 — Artırmaya iştirak edecekler 15-4-935 tarihinde 934-83 Mi” mara ile dajremizdeki yerinde herkese açık bulundurulan prl*' &İ ğ 1—1070 B” . * Lüleburgaz Belediye Başkanlığından: — 2 Nisan 935 tarihinden itibaren üç gün devam etmek — üzere Lüleburgaz köprübaşı Hayvan panayırı açılacağıl” — dan gelecek tüccar ve esnafın her türlü istirahatı temin — edildiği ilan olunur. (594) İMAR MÜDÜRLÜĞÜNDEN: Daire için dokuz kalem levazım 23,3,1935 curnartesi nü saat on beşde mübayaa suretile almacağından taliplt " rin levazımın cinslerini ve şartnamesini görmek üzere HEFERŞ gün İmar müdürlüğünde müteşekkil komisyona müracâ ” 1—1053 1—944 N ;