26 Mayıs 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

26 Mayıs 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

Kabine finansal yetkeler | Türk Hava Kurumu istiyecek Paris, 25 (A.A.) — Bakanlar kurulunun salı günkü toplantısın- da başbakan B. Flanden, yakın- da parlamentodan istemeyi dü - şündüğü finansal yetkeler hakkın- da kabine üyeleri rıtlı görüş ve düşünüşleri birleş - tirmeye çalışacaktır . Almanyada kısırlaş- tırmalar Berlin, 28 (ALA) — Deutsehe Jus- Berlinde olmak üzere 56244 kısırlaş- Berlinde olmak üzere 26244 kıs tırma yapılmıştır. Hakyerleri 3693 kı - sırlaştırmaya izin vermemiştir. General Göringin gezisi Peşte, 25 (A.LA) — General Göring, kıral naibi amiral Horti ile görüşmüş- tür. B. Göringin önce Belgrada git - mesi kararlaştırılmış iken gezl progra- mı değiştirilmiştir. B. Göring önce Sofyaya gidecek ve 10 haziranda Bel- grada varmış olacaktır. Kurultayında (Başı 1 inci sayıfada) hava kurumuna bir yılda en az bir defa 20 lira verenlerdir. Bu üyeler kendileri için olan rozetle- ri taşırlar. Adları sıra numarasiy- le gazetelerde yayılır. Yıllık ve - receklerini 20 den aşağı indire - cekler türk hava kurumuna haber vermek zorundadırlar. Ö yıl o yı- lin verimcelerini verdikten sonra yardımcı üye sayılırlar. Haber vermeden yükenlerini yapmıyan - ların adları gazetelerle yayılarak hava tehlikesini bilen üyeler ara sından çıkarılırlar. Tabiiğ üye olan bakanlar, kamutay üyele sekreteri, genel kurmay birinci, ikinci cumuriyet halk partisi genel başkanları, ordu ispekterleri, kolordu ve komutanları, jandı tanı, tümen komutanları, y nıştay, sağışkur baskan ve Üyeleri, ba- kanlıklar yönetgerleri, genel ktör- ler, cumuriyet halk partisi başkanları dir. 27 ikinci kânun günü hava şebitlerinin töreni olacaktır. Ayrıca bir hava haftası da saptanarak © hafta içinde bütün kurum örgütü ha- zırlanan programlara göre gösteriş, konferans, propaganda ve şen- Nilerle uğraşacaktır. Kurultay dünkü toplantısında, Başbakan İsmet İnönü. nün ve hava kurumu başkanı Fuad Bul- ca'nın dünkü toplantıda verdikleri söy- levlerin kitab halinde bastırılması ve dağıtılması, yilardanberi türk hava ku- yerine 15 mayıs havacılık, rumunun başında bulunarak değerli iş- ler gören Fuad Bulca'ya kurultayca te- ör edilmesi önergesini onaylamış - Toplantıda kurumu üyeleri ve bu ku çilen genel merkez un seçt merkez yönetim kurulu üyeleri şunla dır: Genel merkez kurulu yeni durum: BB. Atdülhak Pirat (Erzincan), Ali Çetinkaya (Afyon), Ali Rıza Erten (Mardin), Asaf Doras (Bursa), Celal Bayar (İzmir), Cemil Uybadın (Tekir- türk hava kurumunun yardımcı üyeleri- | »dağ), Cevdet Kerim İncedayı (Sinob), Esad Uras (Amasya), Ethem — Tucel (Samsun), Fuad Bulca (Çoruh), Ham di Aksoy (İzmir), Hamdi Ülkümen (Trabzon), Hakkı Üngan (Van), Kâ- mil Dursun (İzmir), Kâzım Okay (Kon- ya), Mahmud (Siirt), Mahmud Nedim Zapçı (Malatya), Muammer — Eriş İş- Bankası Genel Direktörü, Muhiddin Baha Fars (Ordu), Bayan Nakiye El gün (Erzurum), BB. Nuri Conker (Ga zlanteb), Rahmi Apak (Tekirdağ), Ra- sim Başara (Sıvas), Rifat Börekçi Di- yanet İşleri Başkanı, Saffet Arıkan (Erzincan), Süreyya Yığıt (Kocaeli), Şükrü Küçak (Erzurum), Kemal Zaim Z'caat Bankası Genel Direktörü, Gene- ral Zeki Saydemir (Erzurum), Bay Zülfü Tiğrel (Diyarbekir), Genel merkez kurulu yedek üyeleri: Bayan Türkân Baştuğ (Antalya), BB. Emin Aslan Tokat (Denizli), Esad Sagay (Bursa), Mitat Altıok (Zongul- dak), Muzaffer Kılıç (Giresun), Mus- tafa (Çorum), Nazif (Kars), Merkez yönetim kurulu üyeleri: Başkan Bay Fuad Bulca (Çoruh), Asbaşkan Bay Abdülhak Fırat (Erzin- can), Asbaşkan B. Şükrü Koçak (Erzu- Fum), Üyeler: Bayan Nakiye Elgün (Bızurum), BB. Cemil Uytadın (Te- kirdağ), Hakkı Ungan (Van), Kâmil Dursun (İzmir), Riza Erten (Mardin), Muammer Eriş İş Bankası Genel Di- rektörü, Rahmi Apak (Tekirdağ), Fe- vidun Dirimtekin T. Ta. C, Yarbaskanı, Yedek üyeler: BB. Cevdet Kerim İncedayı (Sinop), Nuri Conker (Gazi Anteb), Etem Tun- cel (Samsun), Hamdi Aksoy (İzmir), Süreyya Yiğit (Kocacli). ... Yardımcı Üyeler arasında bunlar di vardır: Büyük elçiler, elçiler, — işgüderler (maslahatgüzar), başkonsolos, konsolos ve askonsoloslarla ilbaylar, ilcebaylar, kurum direktörleri, şarbaylar, yaşı ne olursa olaun kurumun başarıkı için ça- lışan Türk Kuşunda uçan üyelerle ku- ruma enaz 10 kuruş veren üyeler, TAXSKAKİKİEKTAKLOALKTEZLEELAKL, Ankara Belediye Reixliği Hânları ILAN Belediye su işleri için 38 kalem demir malezme ve sa. ire eksiltme yöndemiyle ek- siltmeye konmuştur. Bunla- rın oranlanmış tüm tutarı 540 lira ve muvakkat temi- natı 70 Hira 50 kuruştur. İs- tekliler şartnamesini itfai- ye meydanında belediye su işleri levazımında görebilir- ] ler. Eksiltme 1. 6. 935 cu- martesi günü saat 15 te İt- faiye meydanında belediye su işleri artırma ve eksilt me ve ihale komisyonunda placaktır. (1159) | — 2045 ZAYİ 1337 senecinde İstanbul Ka- bataş lisesinden aldığım şahadet- nameyi kaybettim. Bir suretini çıkaracağımdan eskisinin hük- . mü olmadığının gazetenizle ila- nint yalvarırım. Ödemiş orta okula müzik öğretmeni; Fikri Çiçekoğlu Fophancde hat vazım İmir Alma Ke Hânları, İLAN nisyonu tebler için 59 bin kilo koyun eti ve 22 bin kilo sığır eti 29 mayıs 935 çarşamba gü- nü saat 15.30 da kapalı zarf- la almacaktır. Her ikisinir tahmin edilen bedeli 34620 Hiradır. Şartnamesi 173 ku- ruş mukabilinde Ko. dan a- lmabilir. Eksiltmeye ceklerin 2596 buçuk lira t minat mektup veya makbuz- lariyle — tekliflerinin belli günde saat 14.30 a kadar Topanede satın alma komis- yonuna gelmeleri. (2480-1061 ) — 1—1883 ARETECTAN PN DNKUT Askeri Fabrikalar Umum Müdürl Satınalma Komixyonu İlânları KİMYA MALZEMESİ Tahmin edilen bedeli (100.000) lira olan yukarda miktart ve cinsi yazılı mal- ezme askeri fabrikalar sa- tın alma komisyonunca 12 haziran 935 tarihinde çar- şamba günü saat 14 te pa- zarlıkla ihale edilecektir. Şartname 5 lira mukabilin- de komisyondan verilir. Ta- Tiblerin muvakkat teminat olan (6250) lira ve 2490 nu- maralı kanunun 2 ve 3 mad- delerindeki vesaikle mez- kür gün ve saatte komisyo- na müracaatları. (1177) 1—2079 ZAYI Tatbik mühürümü kaybet- tim, Yenisini kazdıracağım- dan eskisinin hükmü olmadı- ğt ilan olunur. Koyun pazarında 12 No. dükkânda kasae Mehmed ZAYİ Ankara Belediyesinden aldı- ğım — göförlük — ehliyetnamemi kaybettim yenisini alacağımdan eskisinin hükmü yoktur. | 1203 No. ehliyetmame sa- hibi Kastamonili Mehmed oğlu 1—2109 ALİ —H ZAYI 212 numaralı yük arabası plâ- kamı zayi ettim, Yenisini alaca- ğımdan cakisinin hükmü yoktur. vel ve $ ten sonra müracaat. " Arabacı Zeynel 1—2026 ——LMM———L——L—M—— ——— ——— —— İmar müdürlüğün Ten: Musa bey mahallesinde şehit Murat sokağında istim- lek suretile müdüriyete intikal eden 246 ada 15 parsel nu- maralı ve 1 lira kıymeti muhammeneli hane 8. haziran cu- martesi günü saat on beşde bilmüzayede satılacağından taliplerin İmar Müdürlüğündeki komisyonuna müracaat- ları. — (1199) 1—2104 Ankara Defterdarlığından: İhbarname 1/88 KİRALIK İKİ ODA 16 bavadar ve güzel. 30 lira. Bir aile için. Mutfak, banyo, 9 dan e- Ver: 14 38 senesi 1931 İsmi İşi Cin oğlu inşaat Ahmed — mütcahhidi Adı ve işi yukarda yazılı kazanç vergisi mükellefi na- mma Karacabey şubesince 931 senesi için tarhedilen vergi kendisinin ticar? ve zati yuvası aranmış ise de bulunama- dığından tebliğ edilememiştir. Tebliğ yerine kaim olmak Üzere keyfiyet ilân olunur. (1158) ı1—2041 Harbiye ve merbutu mek- L L T TRE İ YARİZAra Valiliğinden: Kurşunlu caddesinde 89 sayılı ev ile Taşhan xarşısın- daki birleştirilmiş beş ve altı sayılı mağazaları kiralama- ga talib çıkmadığından 23-5-935 günlemecinden 24 haziran 935 pazartesine kadar bir ay içinde çıkacak isteklilere her pazartesi ve perşembe günleri pazarlıkla kiraya verilmesi kararlaştırılmış olmakla isteklilerin ilanı mütcakib her pa- zartesi ve perşembe günleri 387 liralık inanca makbuzile encümeni vilâyete gelmeleri ve şeraiti öğrenmek için de her gün encümen kalemine müracaatları. (1193) 1—2099 Yenişehir Selânik caddesi No. Ankara Valiliğinden: Memuriyet vazifesini sui istimal etmek ve makbuzları kazımaktan suçlu tahsildar Süleyman ile birlikte eli işten çektirilen ve haklarında takibat devam etmekte olan Şe- refli Koçhisar eski muhasebsi hususiye memuru Ahmed Refat'ın, yapılan araştırma sonunda oturduğu yer tesbit edilemediğinden hakkında kefalet kanununun altıncı mad- desi tatbik edileceği tebliğ makamına kaim olmak üzere ilan olunur. (1196) 1—2100 Emlâk ve Eytam Bankasından Hakimiyeti X illiye meydanında satılık . arsa C. H. Parti binas sine ası bahçesin bitişi işik Mevkii ve Nev'i Ankarada Fevzi Paşa mahallesinde Çankırı caddesinde Hakimiyeti Mil. liye meydanında eski Taşhan kar- şısında eski Anadolu Lokantası ar- sası 28 ada, ll parsel, 274 metre yü- zü 14 metredir. Yukarda yazılı arsa peşin para ile satılmak üzere ka- palı azrfla arttırmaya konulmuştur. 1. — İhale birdir ve kat'idir ve 15.6.1935 tarihine müsa- dif cumartesi günü saat onda Bankamızda yapılacaktır. 2. — Bu arsa peşin para ile satılacaktır. 8. — Fazla tafsilât almak istiyenlerin her gün banka- mıza müracaatları ve bir lira mukabilinde şartnamesini almaları lâzımdır. 1—210B | zzi earis eeet BanKalar Cedin İN CAİ dalvakartt Balıkesir vilâyetinden: 22 mayıs 935 tarihinde ihale edilmek üzere eksiltmeye çıkarılan Balıkesirde yeniden yapılacak meclisi umumi ve idarci hususiye binası için vakti muayyeni gelen istek- liler tarafından teklif edilen bedel fazla ülerek kanun mucibince bir ay zarfında pazarlıkla ihalesi muktazi görül- müştür. Taliplerin aşağıdaki şartlara göre 29 mayıs 925 çarşamba günü saat (15) şe kadar vilayet encümenine mü- racaat etmeleri ilan olunur. Eksiltmeye konulan iş Balıkesir vilayet merkezin- ümet konağı bina inşaatı her türlü tesisatla ber-. ber bina ve tesisatın keşif bedeli (165070) lira (75) Tuştur. 2 — Bu işe ait şartnameler ve evrak şunlardır: A — Eksiltme şartnamesi B — Mukavele projesi C — Nafıa işleri şeraiti umumiyesi D — Hususi şartname E — Keşif cedveli ve silsilei fiat cedveli F — Beş adet plân: istiyenler bu şartnameleri ve evra- kı (750) kuruş bedel mukabilinde vilayet encümeninden alabilirler, 3 — Binanım yalnız idarei hususiyeye ait (85784) sek- sen beş bin yedi yüz seksen dört lira keşif bedelli kısmı- nın (934) büdcesinde mevcut tahsisatına göre (52000) elli iki bin liralık kısmı pazarlıkla eksiltmeye konulmuştur. Diğer kısmı da (935) senesi içinde tahsisatının kabul ve tasdiki halinde eksiltmeye konulacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklinin (3800) lira muvakkat teminat vermesi ve en az bir parça da (50000) liralık birinci nevi idare binası yapmış olduğuna dair Na- fra vekâletince musaddak vesika göstermesi lâzımdır. 1—2105 Ankara Vilâveti Defterdarlığından: İsmi İşi İhbarname No. tarhedilen senesi vergi Fevzi müteahhit 4/7 73,99 931 Adı ve işi yukarda yazılı kazanç vergisi mükellefinin namına Yeğen bey şubesince 931 senesi için tarhedilen ver- gi kendisinin ticari ve zati yuvası aranmış ise de buluna madığından tebliğ edilememiştir. Tebliğ yerine kaim olmak üzere keyfiyet ilan olunur. 1—2101 Ankara Milli Emlâk ürlüğünden: Eski ihale Umuüm kıiymeti Hisse No. LiraK, — miktatı 40 M.2 Bağ 2382 4596,50 201 00 'Tamamş sekiz sene sekiz taksit Yukarda yazılr bağın mülkiyetinin ihalesi 23-5-935 ta- rihinden itibaren bir ay pazarlığa bırakılmıştır. İsteklile- rin 16 liralık depozito makbuzu ile defterdarlıkta kurulan satış komisyonuna müracaatları. 1—2102 Darende Şarbaylığından: Darendeye bir buçuk saat uzaktan getirilecek paşa çayırı içme suyuna ait keşif projesi pazarlıkla yapılacaktır. 2 — Yapılacak projenin bayındırlık bakanlığınca her yönden beğenilmesi ve görülen hataların düzeltilmesi ve eksiklerin tamamlanması şarttır. 3 — İsteklilerin mühendis ve bu işleri yaptıkalarına dair ellerinde belgeleri bulunması gerektir. 4 — İzahat almak ve teklifte bulunmak istiyenlerin 20 haziran 935 gününe kadar Darende şarbaylığına (beledi- yesine) yazı ile veya doğrudan doğruya baş vurmaları ilan olunur. (1191) 1—2098 kaç taksit Mevkii Cinsi olduğu Toklu