4 Haziran 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

4 Haziran 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

SAYIFA 6 Vasıf Çınarın ölümü| (Başı 1. inci sayıfada) met ve ulusuyla beraber duy- maktadır Elçilerin başsağısı Moskova, 3 (A.A.) — Türkiye Vasıf Çınarın ölümü haberi üzerine elçilerin en eskisi İtalya büyük elçisi B. Atteliko, Amerika büyük elçisi B. Pullit, nya büyük elçisi B. Lukasie- (ganistan büyük elçisi Ab- ı Han Aziz, Çin büyük elçisi B. Yen, Romanya orta elçi- si B. Ciuntu, Fransa, İran, Yuna- nistan ve Uruguay işgüderleri Payard, Saed, Stefano ve Masan- nes Türkiye büyük elçiliğine gide- rek başsağlığı dilemişlerdir. Öte yandan, -dış komiserliği doğu şubesi şefi B. Çukerman, ve protokol şefi B. Barkof, merkez yürütüm komiseri başkanlığı sek- reterlik şefi B. Miagki, genel kur- may asbaşkanı B. Mejininof da dış komiserliği, Kalenin ve sav- ga komiserliği adımna başsağla mişlardır Vasıf Çınar nasıl öldü? Moskova, 3 (A.A.) — Türkiye Büyük Elçisi Basıf Çınar'ın ölümü hakkında çıkan bültende denili - yor ki: “ Vağif Çınar Sükkayıs akşamı ebide bizlekbie Miaknmış ve karnında kuvvetli sancılar duy - maya ve kusmaya başlamıştır. in Profesör Frongo - bakmış ve bağırsakla Sümlendiğini ve aynı za manda perituan'da bir irritasiyon olduğunu görmüştür. — Profesör Hertzen ve Burdenko da konsül tasyonda bulunmuş onlar da ayn fikirde bulunmuşlardır. Bağırsak- ları isletmek için verilen bütün «emekler boşa çıkmış ve 1 haziran sabahı sancılar azalmakla bera - ber hasta ağırlaştığı için Kremlin hastanesine kaldırılmasmna- kar: verilmiştir. Ve o gece Akademisi. yen Krol, Profesör Frongolot, Burdenko, Hertzen, Linborg, Vi - nogradof ile Doktor Levin ve So- kolof ve rontkenci Profesör Fren- e' arastada Konsülinsyonlar ya pılmıştır. Kalbin birdenbire za Yillaması ve tanalğğıkım döğmesi, idrarda şeker bulunması ve sonra hastanın sismanlığı — doktorları konservatif bir bakım usulü güd - mek zorunda bırakmıştır. Çünkü hastanım operasyon sırasında öl - mesi tehlikesi vardı. Ancak saba- hın saat üç buçuğunda hastayı kurtarmak için yapılan bütün ba - kımın boşa cıktığı görülmesi üze- rine son tedbir olarak operasyon yapılmıştır. Hastanın karnı Pro - fesör Burdenko ve Linborg tara fından açılmış ve bağırsaklarda tam bir inme düşkesi görülmüştür. Operasyondan sonra kalb yav:; yavaş ağırlaşmış ve saat 8,40 da kalbi işletmek için verilen bütün emekler boşa çıkarak hasta kalb ve nefesalma durmasından öl - müştür. ... Moskova, 3 (A.A.) — Vasıf Çımnarın cesedi Türkiy: büyük el- çiliğine kaldırılmıştır. Saat 18 de tören yapılacaktır. Cenaze harb gemisi ile gelecek Moskova, 3 (A.A.) — Türki- ye'nin Moskova Büyük Elçisi Va- sıf Çınar'ın cenazesi Sivastopol'a götürülecek ve oradan bir harb gemisi ile İstanbul'a gönderile - cektir. Alman uçak haftası bitti Berlin, 3 (A.A.) — Büyük ha- va haftası bitmiştir. Berlin'den kalkmış olan 154 uçağın 139u Tempelhof uçak meydanma var . mışlar ve böylelikle 5.535 - kilo - metre asmıslardır. Bu yarışa 16 ı süsl uçak girmiştir. Yarış için bir gol eer "e vapılmıstır. Nodern n 66. Şekil, 8, 9 ki grupua plânı asacak yer ? — Dolablar 3 — İskemle 4 — Aynalar ilbise dolabları 6 — Tuvalet (Şekti: 14) 6 — Lavabo 7 — Kitab rafları 8 — Bardakları, diş fırçalarını koy mak için raflar, çamaşır aekı ve rafları € — Kirli çamaşır yeri 9 — Dolablar 10 — Radyatör kutuları 11 — Çiçek koymak için masa 12 — Yazı yazmağa yarar tahta 13 — Masa 14 — Çöcuk oyuncak dolabları 15 — Bayan öğretmenlerin dolabları 16 — Tabak ve örtüleri koyacak yer 17 — Yemek salonu, yemek masaları 18 — Taş tek 19 — Tabak ve örtüleri koyacak yer, 20 — Mutfak masası 21 — Yemek takımlarını koymağa ya rar dolab E — Tarasa (kapısı salona açılır) Yi be l (Şekil: 13) Salon yazın idman yapmak için, Sayıfa — 67. Şekil. 10, 11 Salonun görünüşü Pençereler alçaktır, çocuklar açıp kapayabilirler. Pençere kapakları öne doğru açılır, yazın buralara çiçek konur. Şekil — 11 de kiş bahçesinden bir kısım ve cam havuzlar, Yuvalarda yalnız çocuklara okuyup, yazmak öğretilmez, bir taraftan da kü Şük kol ve bacaklariyle çalıştırılır, bir taraftan da küçük kafalarının içerisi ışıklandırılmağa emek verilir. Yavrular her türlü sağlık şartları al- tında uzun (ihtimam) ve dikkatle yaşa- tılır, küçük akılları, elleriyle yaptıkları (Şekil: 18) işler satılır, değerine göre kendilerine pay verilir, bu suretle çocuk küçük ya- şında tutumun ve bir İşyapıp onu be- ğendirmenin tadını slır, resimlerini gör- düğünüz yuva böyle bir yerdir, orada gocuklar aşçılık, marangozluk ev işi ve saire gibi yararlı ertikler de — öğrenir- ler, bir bakımdan da sağlık havası için- de eğlenirler, işlerin urrasında biteviye (Şekil: 10) (eğlendirici, sevdirici usulleri) vardır. Çocuk sıkılmadan, bıkmadan, az kuv- vet harcayarak çok yardım görerek ha- yatın ağırlığını çokecek kipte yetişir. Sayıfa — 68. Şekil. 12, 13 B — Grupunun çalışma odası Çouklara bir arada yemek yedirilir, pişirilmesi kolay yemekler öğretilir. Yemek tabaklarını yerleştirmeğe ya- rar dolablar Eşya ve takımlar çocukların boyla- rına ve güçlerine göre yaptırılmıştır. Sayıfa — 60. Şekil. 14, 15 € — Grupunun çalışma odası Buraya bir elektrik furunu yerleşti- rilmiştir. Çocukların yemek pişirmesine yarar. Şekil — 15 te büyük bir dolab, her çocuğa bu dolabtan bir göz verilir. Çocuk eğitimi aylenin kucağında, ve okulda alır. Bunda hiç şüphe yok- tur. Şu halde aylenin evi ne kadar tü- kel, ana, baba ve yakınlarının eğitim duyguları ne kadar ileri ise çocuk da o 7a (Şekil: 11) derece eyi yetişir, Öğretmenin yanına varan çocuk eğitimcinin tatbik edildi usullerin yüksekliği derecesinde ruhça yükselir Eyi düşünmelidir ki çocuğun giyin- mesi, yiyip içmesi, düşünüp çalışması, hadiselerden aldığı duygular büyükle- rinkine benzemer. Her nokta bir özellik ük bunları tabiiğ olarak da öğ- «Şekil: 12) renir, lâkin daha eyisi, sivil hayatta lü- zumlu olacak kipi, öğreneceği iki kay- nak vardır. Çocuğun evi, çocuğun okulu, Şu halde ana ve baba çocuğun ilk öğreticisi olduğu gibi öğretmen ve ulus da çocuğun eğitiminde rol oynı- yan iki soravlıdırlar. Onun için çocuğa karşı ana, baba, öğretmen değil, ulusun da çok düzgün davranması lüzumu ortaya çıkar. Sayıfa — 70. Şekil. 16, 17 Elişleri için salon Şekil — 18. C- grupunun plânı (ölçet 1:100) 1 — Tezgüh 2 — Talaş sandığı 3 — Tezgâh 4 — Takım ve gereçleri dolabı $ — Kola rartma tası (tutkal çanağı) 6 — Tezgâh Gyekii: 15) 7 — Gereç dolabr 8 — İki yüzlü dolab 9 — Lavabo, 10 — (Küçük) elektrik ocağı 11 — Model çıkarma yeri 12 — Model çamuru için demir kutu 13 — Çeşme Çocuğun evinde kendi odası, odasın. da düzenli eşyası, bahçesi olması getek- tiği gibi okulunda da her türlü süs ve tertibi ile yatağı, giyineceği, yıkaanca- . yemek pişireceği, hazırlatacağı, ça- hşacağı, temizlik yapacağı yerler önem- le ayrılmalıdır. Bu kadar ince eleyip — sık dokuma- mın pek çok sebebleri vardır. Bu se- Kayseride geçenlerde Çocuk esirgem e cemiyeti adına verilen balo çok güzel geçmiştir. Seçkin çağırılrların bulunduğu balada sabaha kadar eğlenilmiş ve cemi yete oldukça bol bir gelir sağlanmıştır. imarılkta çocuk evleri (Şekil: 17) bebler ise hep bir esastan çıkar, Çocu- Ku şahsiyet sahibi yapmak. Ona hayatta yerinin bütün gerçekle- riyle var olduğunu anlatmak. Her türlü maddiğ yetenek - evrini aşlıyarak fikri hür, gövdesi gürbüz, düşündüğünü kotarır, tuttuğunu kopa- rır, yetiştirmektir. Atalarımızın düzgün akıl, düzgün vücutta bulunur, sözünü gör önünde tutmak gerektir. Çocuğun yemeklerini, vücud idmanlarını fenniğ şekillerde vermek, yaptırmak gerektiği gibi oku- mak, dinlemek, işlerini de çocuğun sağ- lık ve doğruluğunu — kuvevtlendirecek usulde düzenlemek ,yoluna koymak ge rekir. (Şekil: rey Doğu Afrikasına giden italyan kuvvetleri Napoli, 3 (A.A.)— Nazaryo Sora vapuru, 50 subay, 1050 topçu eri, top ve harb cebesi alarak Eritra' - ya gitmiştir. Habeş sınırında yeni bir hâdise mi? Roma, 3 (A.A.) — Somali italyan - habeş sımırında yeni bir hadise olmustur. Yetkili italyan çeveni bu iş hakkında daha kesin haber almamıştır. Doğu Afrikasına gön - derilen kuvvetler Roma, 3 (A.A.) — Dün Na - poli ve Ceneveden doğu Afrika - sına iki büyük vapur hareket et - miştir. Nazaryo - Saura adındaki bu vapurların birisinde bi ! * 70 erbaş ve 54 subay vardır. Du- şeza-d'austa adındalci ötekinde ise 600 1zman işci vardır. İrakta azı manlarda Roum başı sayılan iki şeh a: hükmü veren sücl ha azıyanlara uzun * vermişitr. Orta Fırat Shuyuteh şehri bir hava bombar- dımanından sonra t tur. Ham bölge dusuun azıyanlara ta olduğu hareketler mektedir. Ayaklanan kabileler, F rinin bentlerini 4 üzerindeki yerler göl