13 Haziran 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 7

13 Haziran 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 7

BU KaASaALAR IN Gd K LA AD Eksiltme ilanı Ankara Nafıa Baş Mühendisliğinden: 1 — Ankara Vilâyetine takriben 944-500 kilometre uzun- luğundaki Ankara - Çubuk barajı yolunun tesviye, Bsınai imalât ve şose sathı asfalt kaplama inşaatı ve iki senelik mütemadi tamiri kapalı zarf usulü ile eksiltmeye konul- muştur. Bu işlerin tahmin edilen bedeli 138779 liradır. 2 — Bu işe ait şartnameler ve evrak şunlardır. A, Eksiltme şartmamesi B. Mukavelename projesi C. Nafra işleri şeraiti umumiyesi: D. Tesviyei turabiye, şose ve kârgir inşaata dair fenni şartname, E. Hususi şartname: F. Keşif hülasası cetveli, silsilei fiat cetveli: D. Taş, kum, su grafığı İsteyenler bu şartnameleri ve evrakı 694 kuruş bedel mukabilinde Ankarada Vilâyet Nafra başmühendisliğin- den alabilirler. 3 — Eksiltme 26-6-935 tarihinde çarşamba günü saat 15 de Ankarada Vilâyet Nafra dairesinde yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 8189 lira muvakkat teminat vermesi ve bundan başka ticaret odası vesikasını ve bu eksiltmeğe girebilmeğe mahsus olarak Nafıa Vekâletinden istihsal edilmiş fenni ehliyet vesika- sını haiz olup göstermesi lâzımdır. 6 — Teklif mektupları yukarda 3 üncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Ankarada Nafıa Başmü- hendisliğine getirerek eksiltme komisyonu reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir, Posta ile gönderilecek mektupların nihayet 3 üncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu ile iyice kapatıl- mış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez, (1311) — 1—2301 Maliye Vekâletinden: 1 — 2257 No. lu madeni ufaklık para kanununa tevfikan devlet alacaklarına 45 kuruştan alınmakta olan beher me- cidiye; gümüş fiatının yükselmesi sebebiyle altmış kuruşa çıkarılmış ve bu fiat üzerinden kabul edilmesi için malsan- dıklarına tebligat yapılmıştır. 2 — Cumluriyet Merkez Bankası da beher on gram safi msekük ve gayri meskük halis gümüşü 30 kuruştan satın alacaktır. (1286) 1 — 2266 İnhisarlar Samsun tütün fabrikasından: Fabrika ihtiyacı için satın alımacak 500 M3 köknar tahtası eksiltmeye çıkarılmıştır. Muhammen bedeli on beş bin liradır. Eksiltmeye gir- mek için 1125 lira muvakkat teminat vermek lâzımdır. Eksiltme şartnamesi Samsunda tütün fabrikası leva- zım şubesinde, İstanbulda inhisarlar levazım ve mübaya- at müdürlüğünde, Ankarada inhisarlar baş müdürlüğünde görülebilir. Eksiltme kapalı zarf usuliyle Samsunda inhisarlar tü- tün fabrikası mübayaa komisyonurda 16 haziran 1935 pa- zar günü sazt 15 de yapılacaktır. Eksiltmeye girecekler 16 haziran 935 pazar günü sa- at 14 de kadar teklif mektuplarımı komisyön reisliğine vermiş bulunmalıdır. (1265) 1—2220 Sıvas Cümhuriyet müddeiumu - miliğinden: Sıvas ceaz evinin 1936 senesi mayıs nihayetine kadar bir senelik ekmek ihtiyacı için beher çifti bir kilo hesahiy- le en azı (151200) ve en çoğu (252000) kilo olarak alıma- cak olan ekmek haricde satılan ikinci nevi ayni olmak ve belediye narkı üzerinden tenzilatla ihale edilmek üzere 1 haziran 935 tarihinden itibaren kapalı zarf usuliyle ve 20 gün müddetle münakasaya mııhnuıux. Talip olan- ların yüzde yedi buçuk hesabile 875 lira teminatı muvak- kate ıkçauvcyıbıııkım:huhylelıuıımln:ııu— şembe günü saat 14 de Sıvas C. M. U, liği dairesinde müte- şekkil komisyona müracat etmeleri ve daha ziyade malü- mat almak ve şeraiti öğrenmek istiyenlerin Srvas ceza evi müdüriyetine müracaatları ilân olunur. (1302) Emlâk ve Eytam Bankasından: Taksitle satılık emlâk Hasas No: Mevkii ve nevi Dipozito ; Li 96 Yeğenbey mahallesinde Mescid sokağımnda 100.— kapı 1, ada 203, parsel 20 No, lu evin 190/336 Bi 87 Hacıdoğan mahallesi İbadullah sokağı eski 5, yeni 6, kapı ve 145 ada, 34 parsel numara- h ev 38 Hacıdoğan mahallesi İbadullah sokağında eski 64, yeni 44 kapı ve 292 ada, 1 parsel nu- maralı evin 76/106 hissesi Yukarıda yazılr mülklerin bedelleri 8 müsavi taksite Ayrılmak ve birincisi peşin ve yedisi yedi senede faizsiz Öödenmek üzere açık arttırma ile satılacağından istiyenle- rin 27, 6. 1935 perşembe günü saat on altıda bankamıza gelmeleri. (1377) 1 — 2384 100.— Tz 1—2287 ULUS Manisa Valiliğin İlâç Eksıltmcsı 1 — Manisa Memleket hastanesinin 3139 lira 70 ku- ruş muahmimen kıymeti 133 kalem ilâç ve malzemci tıbbi- yesi eksiltmesi lâyık had fiat ile istekli çıkmadığından eksiltme müddeti haziranın 14 üncü cuma günü saat on bire kadar uzatılmıştır. 2 — Eksiltme acık olarak yapılacaktır. 3 — Cinsleri ve cksiltme şartları, Ankara, İstanhul, İzmir srhat müdürlüklerinden öğrenilebilir ve Manisa sıh- hat müdürlüğünden parasız olarak almabilir. 4 — Muvakkat teminat 235 lira 50 kuruştur. $ — Teminata müstenid tekliflerin muayyen vakitte vilayette bulundurulması ve bizzat eksiltmeye girecekle- rin tam zamanında daimf encümende hazır bulunmaları ilan olunur. (3203/1370) 1 — 2387 Harita umum müdürlüğünden: 1 — Miktarı (6500) kilo ve muhammen bedeli (1495) lira harita kıta erleri için bir senelik sığır eti açık eksilt- meye konmuştur. 2 — İsteldilerin şartnameyi görmek Üzere her gün ve eksiltmeye gireceklerin de (112) lira (13) kuruş muvak- kat teminat makbuzlariyle 2490 Na. lu kanunun 2 ve 3. üncü maddelerinde yazılı vesaikle eksiltme günü olan 29 haziran 935 cumartesi günü saat (10) da Cebecide Ha- rita umum rmıdürlüğıi'utm alma komisyonuna gelmele- ri. (1379) i— N Dahiliye Vekâletin den: Vilâyetler evi yapısındaki elektrik, asansör ve sair fenni tesisatın işletilmesine bakmak ü bir fen memu- ru alınacaktır. İstiyenler daire müdürlüğünden her gün izahat alabilirler. Taliplerin bu husustaki ehliyetlerini gösterir vesika- lariyle 17.6.1935 günlemecine kadar vekâlete müracaatla- Ti ilân olunur. (1321) 1—2316 Kütahya Belediyesin den: Belediyemizin 75 lira ücretli baytarlığı açıktır. İs- teklilerin bu işte chil olduklarını gösterir şahadetname, ehliyetname ve sair evrakı müsbite ve muhtasar tercü- mei halleriyle belediyeye müracaatları bildirilir. (1378) 1 — 2383 ANKARA İCRA DAİRESİ GAYRİ MENKUL SATIŞ ME- MURLUĞUNDAN: 1— Emlâk ve Eytam Bankasına ipotek olup bu kere açık artır- ma ile satılmasıma karar verilen tapunun sayıfa 20, pafta 2, ada 4, parsel 9 da mukayyet Ankaranın İsmetpaşa mahallesinde Uzunyol sokağında kâin hane aşağıda yazılı şartlar dairesinde satılmak üzere açık artırmaya çıkarılmıştır. 2 — Evsaf ve müştemilüâtı: İşbu hanenin alt katında kahvchane ve arkası bahçe ve 20 numaralı çift kanatlı kapıdan girildikte mozaik merdivenle yukarı çıkılıp bir camekânlı kapıdan girildikte zemini grobeton döşeli bir sofa üzerinde iki büyük ve iki küçük oda ile bir helâ, bir banyo, bir de mutfak olup hepisinin zemini grobeton ve tavanları tahtadır. Gerek kahvehanede ve gerekse hanede elektrik tesisatı mevcuttur. İttisalinde ayni parsel hududu dahilinde ahşap bir de dükkânı olan işbu haneye (6466) lira kıymet takdir edilmiş- tir. 3 — BSatış peşin para ile olmak üzere 15.7.1935 tarihine müsa- dif pazartesi günü saat 14-16 ya kadar icra dairesi gayri menkul satış memurluğunda yapılacaktır. 4 — Talipler takdir edi!miş olan yukardaki muhammen kıyınc- tin yüzde 7.5 ğu nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın te- minat mektubu ile kanunen teminat olarak kabul edilen hazine tah- villeri getireceklerdir. 5 — Satış günü artırma bedeli takdir edilen kıymetin yüzde 75 ini bulduktan ve üç efa nida ettirildikten sonra mezkâr günün 16 ıncı saatinde en çok artıran talibine ihale olunacaktır. 6 — İşbu tarihteki artırmada teklif edilen bede! muhammen kıy- metin yüzde 75 ini bulmadığı takdirde 30.7.1935 tarikine müsadif sahı günü saat 14-16 ya kadar yapılacak ikinci artırmada en çok artıran talibine ihale olunacaktır. (Kera muhammen krymetin yüz- de 75 ini bulmak şartile en çok artıran talibine ihale olunacak ve bu nisbeti bulmadığı takdirde ise 2280 numaralı kanun ahkâmına tev- fikan borç beş sene müddetle tecile tâbi tutulacaktır.) ? — Birinci ve ikinci arırmalarda ihale bedeli ihaleyi müteakip verilmediği takdirde üzerine ihale edilenin talebi üzerine ihale ta- rihinden itibaren kendisine bedeli ihaleyi teslimi vezne eylemesi için yedi gün kadar mchil verilecektir. İşbu müddet zarfında ihale bedeli yatırılmadığı takdirde ihale bozulacak ve bu tarihten evel en yüksek teklifte bulunan talibe teklifi veçhile almağa razı olup olmadığı sorulduktan sonra teklifi veçhile almağa razı ise ihale farkı birinci talipten tahsil edilmek üzere bu talibe ihale edilecek- tir. Teklifi veçhile almağa razı olmazsa gayri menkul yeniden on beş günlük ikinci artırmaya çıkarılarak en çok artıran talibine iha- le edilecektir. 8 — Her iki artırmada da gayri menkul talibine ihale edildikte tapu barcile dellâliye resmi müşteriye ve ihale tarihine kadar olan müterakim vergi ve resim ise borçluya aittir. 9 — Borçlu ve alacaklılarla diğer alâkadarların bu gayri men- kul üzerindeki haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan id- dialarını evrakı müsbitclerile 20 gün içinde dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicilliyle sabit olmadıkça satış bedelinin paylaştırılmasından hariç tutulacaklardır. 10 — Arttırmaya iştirak edecekler 20 haziran 935 tarihinde 934/LIZ numar'a ile dairemizdeki yerinde berkese açık bulundu-. rulan şartnamemizi okuyabilirler. —00 JĞLAKLATAĞAĞAĞDAĞIAKII YA KADUKAAKİ DAUK SAY[FA 3 den. ll)llllulllll||||||||İmllllllmlmlmlllmmmlmlımlmmllmmmmlm- *|3Ankara Elektrik Sosyetesinde Etlik'te oturanlara” Etlik çevresine elektrik verme işleri sona evmiş- tir. Elektrik alacak sayın abonelerimizden dilediği- miz: B İşlerini çabuık başarabilmek ve yapılanı — kontrol ederek dış bağlama hatlarını çekebilmemiz için tesi- satlarını yaptırdıkları iç tesisarçıları şirketimizce a- cele göndermelerini ve Tüzumlu formaliteleri yaptır- malarıdır, Etlik çevresinden geçen bütün elektrik hava hat- larına ıınııuuıunnı llllllllllllllll 17 Haziran - Pazartesi günü cereyan verilecektir. Bu sebepten: 17 haziran - pazartesi gününden itibaren Etlike gi- den yüksek :vettür hatlarile Etlik içindeki hava hatlarına dokunulmamasını sayın halkrmızdarı dile- Tiz. Hatlara ilişmekle hayatmızı tehlikeye sokarsınız. 1—2393 AAA YUT YKK IIAIYAALA PI FKUK KUK N KAŞŞYYAAI VAA AAA TI Jandarma Genel Komutanlığımdan: Muvazzaf jandarma hesab imemuru olmak için Millâ Müdafaa Bakanlığınım İstanbul'da bulunan hesab memur- ları mâuehmı istekli ihtiyat subayları (zabitleri) gönde- rilecektir. İstekli olanların kabul şartlarını anlamak Üze- re jandarma mıntaka kumandanlıklarına (K. lıklarına) müracaatları ilan olunur, (1350) 1 — 2376 Emlâk ve Eytam Bankasından: Pazarlıkla satılık hisseli ev Esas No. Mevkü ve nevi Dipozitc "e 29 Hacıdoğan mahallesi, Papazoğlu sokak 2/20 3).— No.lu evin 266/3432 hissesi Yukarıda yazılı ev hissesi 17, 6. 1935 pazartesi günlü saat 16 da pazarlıkla satılacağından isteklilerin 6 günü dipozito akçesi ve hüviyet cüzdanı ile bankamıza gelme- Teri, (1376) 1 — 2385 Kızılay Cemiyeti Genel Merkezinden: Esas niazmnamemizin (48) inci maddesinin birinci fıkrasıma dayanarak 1935 senesi haziran ayının on altıncı pazar günü sabah saat on birde genel meclisin fevkalâde toplanması kararlaştırıldı. 1935 genel meclise murahhas seçilmiş Azalardan An- karada bulunanların 16 haziran 1935 pazar günü sabah saat on birde cemiyetimizin Yenişehirdeki genel merkeri- mize gelmeleri rica olunur. 1 — 2389 Sümer Bank Umumi Müdürlüğünden: 1 — İzmit'te kâğıd ve karton fabrikası için umum men keşif bedeli 24244 lira 52 kuruş olan, A) Fabrikayı şoseye bağlamak üzere iltisak yolu nşası, B) Fabrika ihata duvarları ve tel örgü tesisi, C) Kerez deresinden fabrikaya su isale borusunun endelı hafriyatı işleri vahid fiat esasile eksiltmeye D) Vahid fiat ve mıl cedvelleri, E) Projeler. İıuymlabnmıhsnmaBulıqıum ö er ve 120 kuruş mukabilinde Ankara şube- 6 — Tekif mektublarmın yukarıda yazılı saatten saat eveline kadar Ankarada Bankalar caddesinde Sumer Bank umumi müdürlüğüne verilmesi posta ile qönderılen mektubların da nihayet muayyen saate ka-