16 Haziran 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

16 Haziran 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

13 HAZİRAN 1935 PAZAR Beşiktaş Ankara (Başı 1 inci sayıfada) Bakanı Bay Ali Rana — Tarhan, Parti Genel Sekreteri Bay Reçeb Peker, Par. ti Genel Kurumu üyesi Bay Rahmi A- pak, Spor Kurulları başkanı Bay Aziz Akyürek ve daha bir çok saylavlar da veyirciler arasında idiler. Tam 17.30 da Beşiktaşlılar alkışlar acasında alana çıktılar ve halkı selam. ladılar. Bunların arkasından Ankara Güclüler de yerlerini aldılar. Yargıç B. Sedat Akça idi. Takımlar şu şekilde idi 7 Beşiktaş; Mehmet Ali, Hüsnü, Nuci, Facuk, Lütfi, Feğzi, Hayati, Hakkı, Muzaffer, Şeref, Eşcef. Anbara Gücü: Natık, Salih, Ali Re- sa, Cevdet, Semih, Bilal, Abdi, Alâ, Muzaffer, Samim, Reşad. Beşiktaş kuvvetli kadrosiyle oynu - yordu. Ankara Gücü yalnız dışardan Reşadı almıştı. İik vuruşu Ankara Gücü yaptı. Bu- nu Beşiktaş orta hafı çok” çabuk kesti. Top Cevdetin ayağına geldi. Falsolu bir vuruşla korner oldu. Korneri Ha - yati çekti, Eşref başiyle birinci golü yaptı. Daha oyun başlayalı bir dakika olmuştu. Onun için bu gol Ankara Gücü oyuncularını biraz şaşırttı. Be . şiktaşım arkası arkasına yaptığı akın - Dönkü maçtan iki görünüş Gücünü yendi ları durdurmakta zorluk çektikleri gö- rüldü. On dakika kadar bu hal sürdü. Bir aralık baskıdan kurtulan güclüler bir akın yaptılar. Muzaffer, Alâ, Ab. di kale önünde bir göl fırsatı kaçırdı- lar. — Güclülerin bu akınları sayılacak 18 inci dakikada da gete biy akın sırasında Reşadın gü- zel bir pasınt Alâ kaçırdı. Beşiktaşlı. kadar az oluyordu. lar boşa giden bu akına cevab vermek isterlermiş gibi bir dakika sonra sol - dan ilerlemeğe başladılar. Eşref Ali Rızayı atlattı ve Hakkıya — pas verdi. Güzel bir şüt direğe çarptı. Hayati ye. tişti ve ikinci golü yaptı. Bundan sonra Beşiktaşın birbirini kovaladı. Güzel gördük. Yerden geri gidişleriyle seyircilere güzel bir oyun seyrettiriyorlardı. 23 üncü dakikada top ortalarda idi. Hakkı ileri sürmeğe akınları paslaşmalar oynuyorlar ve ileri başladı. Hemen önüne kim geldiyse hepsini geçti ve kaleci ile karşı karşıya kalınca güzel bir şütle üçüncü golü attı. Beşiktaşirlar bu gölden sonra daha düzgün oynamağa başladılar. Hele sol tarafın akınları çok göz alıcı idi. 2$ inci dakikada Eşref falsolu giden bir pas verdi. Yerinde verilen bu topu Şe Dün Polonya elçiliğinde bir yangın oldu gökei ' : eee Dün Polonya elçiliğinde bir yangın olmuştur. Tutuşan bacadan çıken alev- Tet çatıyı sarmış ve vaktinde yetişen itfaiye büyük bir başatı göstererek yangını hemen söndürmüştür. Resmimiz yangında İtfaiyenin çalışmasını gösteriyor. ref ağlara takmakta gecikmedi. Yapr lan bu dördüncü gol, günün en güzel sayısı idi, Bundan sönra — Beşiktaşlıları sayı yapmak istemez gibi gördük. Akınları biraz durdu. Teknik ve bilgili bir oyun göstermeğe başladılar, Bu sırada An - kara Gücünün — korner ile neticelenen iki Üç ilerleyişi oldu. Reşadın güzel bir kornet atışından istifade edemedi. ler. Bir defasında da Abdinin güzel bir pasını Samim kullanamadı. İkinci bölüm başlar başlamaz birin- ti dakikada Hakkının attığı beşinci gol oldu. Hemen arkası sıra Güclüler Be. şiktaş kalesine kadar indiler Fakat gol çıkaramıyorlar. 10 uncu dakikada da ceza çizgisi üzerinde Cevdetin —attığı firikik kaleden dört beş metre yukarı: dan kaçtı. 18 inci dakıkada top Beşiktaşlıların eline değmişti. Kaleye yakın bir yer- de idi. Penaltı oldu. Vuruşu Alâ yap tı. Fakat bu da boşa gitti. Biraz son. ra Muzafferin sıkı bir şütünü de Meh- med Ali tuttu. 20 inci dakikada gene soldan bir ilerleme yaparak Şeref altıncı gölü, iki dakika sonra da Eşrefin bir pasiyle ve vole bir şütle Hakkı yedinci golü ağlara taktı. Gol sayısının çokluğu Ankara Gücü nü yıldırmamıştı. Oyuna başladıkları zamanki kadar küvvetli bir enerjiyle oynuyorlar, Golü çoğaltmamağa çalışı . yorlardı. Beşiktaşlılar ise oyunun bit- mesine bir dakika kala orta — akıacı Muzafferin ayağiyle attıkları sekiz c göle kadar sayı yaymaktan ziyade Cü gün ve güzel bir oyun göstermeğe çı lıştı'tar ve bunu da iyı başardılar Beşiktaş Türkiye futbotunda y lu . nu almış birinci sınıf bir ekiptn. Ta - liğsiz bir oyunla bu sen2ki birincilik maçlarında şampiyon olamanıştır. An. kara futboluna göre çok ilerde olan İstanbul futbolunu hakkiyle oruntaya- cak olan bir kulübtür. Dün daha' o « yun başlamadan evcl — futbolu bilenler için bu kadar sayı ile olmasa bile Be . şiktaşın kazanacağı belli idi. Bundan beş on sene evel Türkiye birinciliklerinde Harbiye ile Ankara sahasında karşılaşan Beşiktaşın dünkü oyunu güzel, heyecan verici ve ilgi u- yandırıcı idi. Biz Ankara Cücünden bu karşılaş - | korumayı göz önünde Bugünkü Atatürk koşusuna girecek atlardan ikisi At koşuları Atatürk koşusu bugün koşuluyor Bugün ilkbahar at yarışlarının altın- cı ve son haftasıdır. Her sene ilkba har yarışlarının son günü yapılan Ata türk koşusu da bugün koşulacaktır Diğer yarışlar da birge — bahis meraklılarını oldukça düşündürecek ka- dar karışıktır. Yarışlara saat tam 14,30 da başlanacak ve beş koşu yapılacak tır. Koşularda kazanması umular w ve kısrakları koşu sırasile yazıyoruz Birinci koşu: Dört ve daha yukarı yaşta ve 935 yılında 250 liradan fazlb ikramiye kazanmamış yerli, yarıkan ve arıkan arap at ve kısraklar içindir U zaklığı 2000 metredir. Bu koşuya altı at yazılmıştır Mesut, — Sefil Ünlü, Sarıkız. Ceylan Dördüncü hafta yarışlarında çok ha Hf bir kilo ile koşan Sarıkır umutsur bir koşu kazanmıştı. Bugün önürdeş - leri ile ayni kiloyu taşıyacaktır. Koşir da şanssşez olmamakla beraber Ankara- daha umutlu Serhan, ya yeni gelen Mesud'un olduğunu sanıyoruz. İkinci koşu: Üç yaşmmdaki yarıkan ingiliz erkek ve dişi taylar içindir zaklığı 1600 metredir. Koşuya; Ay - han, Yüksel, Arslan, Makbul, A - lemdar, Semiramis Uçar isminde ye- di tay yazılmıştır. Bu tayların mevsim başlangıcındanberi yaptıkları - koşular her hafta başka sonuç verdi. Şimdiye kadar da 1600 metre — koşmadıklarına ——— made kazanmak beklemiyorduk. Fakat takımda artık yer almamaları lazım ge- u-. len ibtiyar ve yâhut ayağını topa sür - mesini bilmiyenler yerine daha genç oyuncular koyabilirlerdi. Sonra sonu değiştirmek ellerinde olmadığına göre hiç olmazsa akından ziyade kalclerini tutsalardı daha Yalnız Güclülerin çok sayı ile yenilmelerine Tağmen oyunda başından sonuna kadar uğraşıp didin . meleri göze çarpan iyi tarafları idi. Buüün Beşiktaşlılar 17.30 da geçen 1934 yılının şampiyonu Çankaya ile oynıyacaklardır. Çankayalılar her za - manki oyunlarımı, çıkarabilirlerse $0 « nun dünkü kadar olmryacağı umula - bilir. iyi ederlerdi. göre, bugün hiç beklenmiyen bir sonm uçla karşılaşırsak şaşmamalıyız. — Bu- nunla beraber tayların idmanlarını ve nefes kapasitelerini göz önünde bulun- durarak birge bahis meraklılarına, yal- plase oynamaları için bir iki isim söyliyebiliri. Yüksel, Alemdar, Makbul, Ay « han. Koşuda yedi tay koşacağına gö- re, birge bahis üçüncüye kadar plase verecektir. Onun için bu dört taydan üçüne plasc oynanabilir. B. Salihin A- lemdar ve Semiramisi beraber koştuğu. na göce Alemdara ganyan oynayacak » lar koşuyu diğer tay kazanırsa da kay- betmiyeceklerini unutmamalıdırlar Üçüncü koşu: ATATÜRK KOŞU- SU: Yerli arıkan ingiliz erkek ve di« şi taylar içindir, uzaklığı 2400 metre- dir. İkramiyesi 4325 liradır. Koşuya- girecek taylar şunlardır: B. Ahmed ve Fikretin Erol Cokeyi Horvat, B. Ahmed ve Fikretin Tomru Ce keyi Davud, B. Ahmed ve Fikretin Doğan Coke«. yi Yana, B. Şevketin İstiranca Paul, B. Rüstemin Aşiret Yula. Birge bahiste B. Ahmed ve Fikretin tayları üzerine ganyan oynanılabilir. Dordüncü koşu: Dört ve daha yu « katı yaştaki arıkan arap at ve kısraklar içindir, uzaklığı 3500 metredir. Geçen hafta arap atlarının 2600 metrelik ko « şusunu, önürdeşlerinden çok ağır — kilo taşımasına rağmen B. Rıdvan'ın Hakanı kazanmıştı. Buzgün beraber koşacak olan yedi at da ayrır kilo ile koşacaklardır. Onun için Haka'nım birinciliğini kuv « vetle bekliyebilirir. İkineilik için favori- miz Tufandır. Beşinci koşu: Dört ve daha yukarı yaştaki yarıkan ingiliz at ve kısraklar içindir, uzaklığı 3000 metredir. Bu koşu Yıldırım, Nona, Süha, Kap arasında ola. caktır. Yıldırımın. nomal koşularında başka bir atın birinciliği beklenemez. Birge-bahiste Yddırıma ganyan Kap veya Nona'ya plase oynanabilir: Çifte- bahisş birinci ve ikinci koşular arasında- dır. nız İsmet İnönü ilk okulunda talebenin bir yılda yap- tıklarını gösterir bir sergi açılmıştır. Geçen yıl 700 talebesi olan bu okul bu yıl 1200 ü aşan talebesinin bir yıllık çalışma sonuçlarını gösteren sergi çok gü- zeldir. Talebe, bütün yıl ambalaj kâğıdlarından yapıp 20 paraya mallettiği defterleri kullanmıştır. Talebe evlerine alınan gazetelerden kendi seçti- ği yazıları ayırarak bir hikâye koleksiyonu yapmış- lar. Gene gazete kopurlariyle kurtuluş savaşını bir tablo halinde canlandırmışlardır. Talebenin aylık ve yıllık harcalarını gösteren grafikler dikkati çekmek- tedir. Talebenin her ay verdikleri onar kuruşla okul ih- tiyaçları tam olarak sağlandığı gibi kalan paralarla da çocuklar için kitab ve okula elverişli gereçler alm- muştir. Resimlerimiz talebenin kumdan yaptığı bend- deresi - İsmet paşa bölgesinin kabartmasını, ve kitab yerinin iki köşesini görüyoruz. İlk okullar sergisi ORMAN ÇİFLİĞİ ANKARA BİRASI Keçiören Gazinosu, çevresine yaraşan güzelliği aldı. Orman Keçiörende lezzetle içebilirsiniz.