17 Haziran 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

17 Haziran 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

Dünkü spor hareketleri (Başı 1 inci sayıfada) zılı olmasa da, Fenerbahçe, sev- gilerini kazanmış olduğu binler - den kuvvet ve çalışma hevesi al - makta devam etti. Bu klübün tarihçesini bütün sporcularımız göz önünden ırak tutmamalıdırlar. Arkadaşlık, da - yanışma ve döle: elinden hiç bir şey kurtulamıyacağımı bu ta - rihçe kendilerine — öğretecektir. Diğer bir iki sayın arkadaşile be- raber, Fenerbahçenin memleket sporunda oynadığı büyük rol ve başarılı hayatı, dün sayısı bir kaç iken bugün yüzleri geçen, yarın binleri aşacak olan türk spor klüplerine örnek olmalıdır ve ör- nek olmaya değer. * İstanbul, 16 ÇA.A.) — Fenerbahçe- Hiler kuruluşlarının 27 inci yıl dönümü. nü buügün parlak bir törenle kutla: dılar. Yurdun en eski ve en kuvvetli spor kurumlarından biri olan sarı — lâ- civertlilerin bu bayramına binlerce halk da iştirak etti. Hava sıcaktı ve yakıcı bir güneş ne- fes almayı bile güçleştiriyordu. Böyle olduğu halde Fenerbahçe atadr günün erken saatında başlayarak — durmadan akan bir kalabalığın selile dolmaya baş- ladı. Tören saat 14,,30 da başladı. Fe- rerbahçeli bütün sporcular, önde klüp kumucuları olduğu halde atletler, deniz- tenisçiler, futbolcular sırası ile va tervariz kılıklarile geçtiler? Çılgın bir afkaşla selâmlanan bu sporcular ala- nın ctutada dönüş — yaptıktan sonra tribünlerin karşısında yer aldı. Muzi- kanın çaldığı erkinilik marşı ayakta din- lendi ve Türk bayrağı marş çalmırken yavaş yavaş yerine çekildi. Atatürkün heykeline Fenerbahçeliler ve Güneşliler adına iki büyük çelenk: konulduktan sonra klübün ikinci baş - kanı Hayri Celâl kürsüye çıktı. Klübün kurucularından biri olan Vasıf Çınarın kayboluşu ile Fenerbahçelilerin duydu- Bu acıyı anlattı. Ve gelenleri bir daki- ka susmaya çağırdı. Bir dakikalık sü- küt çok sakin ve ağır oldu. Ondan sonra B. Hayri Celâl ve B. Cavad Ab- bas birer söylev verdiler. Sporcular alandan çekildikten son- ra Fenerbahçelilerin en küçüklerin iki takımı ortaya çıktı. Küçüklerin güzel oyunları merakla seyredildi. Bu ufak boylu futbolcular arasında yarmın yıl” dızları olduğu görülüyordu. Oldukça uzun süren bazı grup o yunlarından sonra sıra emeklilerin oyu- nuna geldi. Denilebilir ki günün en Ççok beklenen numarası, bu eski sporcu- ları karşılaştıran maç idi. N Yıllardanberi kınay sporculuğu bi- rakmıs v ta atılmış olan ceki ar- srulusal oy. cular, alkışlar arasında alana çıktılar. Takımlar karşılıklı yer aldıkları zaman; — Güneş takımının şu Eler, Başbakanımın, ko- şuda birinci gelen Ö atr severken. Yukarda: Beşiktaş ve Çankayı takımları bir arada Aşağıda- Bisiklet koşusundan bir an kadro ile dizildiği görülüyordu : Ulvi — Hayati Mehmed Nazif — Ahmed, Kamâl, Rifat, Hayri * Sabit, Yusuf Ziya, Edib Şahin, Lâtif, Müfid. Buna karşılık Fenerliler de şöyle bir takım yapmışlardı Nedim — Cafer, Hasan Kâmil — Kadri, Sadi, Süreyya — Sabih, Suad, Zeki, Hikmet, Bedri. Yargıç Bay Nüz. het Güneşliler rüzgârı arkalarına ala - rak oyuna başladılar. Rüzgâr oldukça kuvvetli estiği için ihtiyarların oyna. dığı bu oyunda büyük rol oynuyordu. Nitekim, maçı oldukça Üstünlükle ka- zanması beklenilen Fenerliler rüzgâra katşı yarı . alanlarında çıkamıyacak Hale düştüler. Güneşliler iyi oynadık- ları halde bir de penaltı kaçıtarak bi . Vişne çürüğü formaları altında, atlet yapılı oyuncular oldukları göze çarpı - yordu. Töten çok içtem oldu. İki ta- kım birbirlerini selamladıktan sonra kargılıklı dizildiler, Penerbahçe şöyle bir takım yapmıştı: Bedii — Yaşarı Fazıl — Cevad, E . sad, Reşad — Niyazi, Şaban, Ali Rıza, Naci, Fikret. Yargıç- Şazi Tarcanez, Fenerbahçelilerin kadrolarında e - saslı değişiklikler yaptıkları görülü - yordu. Orta yardımcı Ali Rıza hücum hattına geçirilmiş, cezaları biten Ce- vadla Fazıl eski yerlerine konmuştu. Fenerbahçeliler rüzgüra karşı oyuna başladılar. Bununla beraber çok güzel bir başlangıçla oyunu hemen isviçreli. lerin yarı - alanma indirdiler, İlk da . kikadan başiryarak Fenerbahçenin çok viçre koruma çizgisini atlatarak kaleye süzüldü. Ve topu Şabana geçirdi. E- ğer kaleci güzel bir plonjonla topu ya- kalamasaydı fenerliler birinci sayıla- rını daha o zaman yapacaklardı. 22 inci dakika: İsviçreliler bir tür- lü durduramadıkları Fikrete favul yap- tılar. 25 metreden Fikret çekti. Çok gü- zel firikik vuruşu İle kalenin Ust kö- şesine çarptı ve avuta gitti. Bir dakika sonra bu sefer Naciye ceza çizgisi için- de yapılan aynı favul penaltıya sebeb oldu. Fikret bu fırsatr avuta atarak ika- çırdı. Fenerliler ateş gibi bir oyunu de- vam ettiriyorlar. 2 inci dakikada Fikret gene bütün koruma hattını arkasına takarak güzel bir plase ile takımınır güzel bir gol kazandırdı. SA ö BeRi — G Fenerbahçe kulübünün birinci takrm oyu ncuları - ortada kulüb genel başkanı Tüze Bakanımız Bay Şükrü Saraç. rinci devreyi gölsüz ve beraberlikle bi- tirdiler. İkinci devre Güneşliler, Yusuf Zi. yanın âyağı ile penaltıdan bir gol ka- zandılar. Fakat Fenerliler buna Sua . din ayağı İle cevab verdi. Oyun ateşli bir akış içinde sonuna yaklaştı. Ve iki dost takım — alandan beraberlikle çıktılar. Sıra büyük maça gelmişti. İsviçre- nin ünlü Servet takımiyle Fenerbahçe. Hlerin yapacakları maç halk tarafın - dan sabırsızlıkla bekleniyordu. Alana önce Servetliler — çıktılar. ORMAN ÇiFLİĞİ ANKARA BİRASI güzel ve anlaşan bir oyun oynadığı gö rülüyor. Rüzgâra karşı olduğu halde yerden ve çok çabuk bir oyun çıkarı - yorlar. Fenerlilerin sağ ve sol açıklarını kullanarak yaptıkları akınlar isviçreli bekleri epeyi bunaltıyor. Arkada ayna- yan üç yardımcı, hele Esad bütün akın- ların yeniden ve başarı ile tazelenmesi- ni sağlayor. Bu güzel oyuna, İsviçreli- lerin büyük bir enerji ile karşı koyduk- lart görülüyor. Böyle olduğu halde Fe- nerbahçeliler 18 inci dakikada ilk sayı fırsatını yakaladılar. Fikret bütün İs- Fenerbahçe sıkı ve hızlı bir oyun devam ettiriyor. İsviçreliler nadir fır. satlarla Fener kalesine akabiliyorlar. 37 inci dakikada orta akıncıların sıkı bir şütü kalenin direğini yalayarak 2- vuta gitti. 39 ve 43 üncü dakikalarda İsviçre kalecisi yüksek kıymetini gös- termek imkânlarını buldu. Birinci dev- re 1 .0 Fenerbahçenin Üüstünlüğüyle bitti. İkinci devrede Fenerbahçe rüzgâ- rı arkasına almıştı. Bu defa küçük bir değişiklix göze çarpıyordu. Yaşarın ye- rine Lebib koruma hattında da yer al- mıştr. —— BN SAA R Oranların tersine olarak, oyuna iz- viçrelilerin baskısı altında başlandı. Fenerliler cansız ve bozuk bir oyun oy- nuyorlar, Altıncı dakikada, isviçreliler arsrulusal orta oyuncusu beraberlik va- yısını çıkardı. Bugünkü oyunun asıl zevki ve güzelliği bu golden sonra ar- taya çıktı. Fenerlilerin birinci devrede- ki güzel oyunlarını gölgede — bırakan bir hız ve enerji ile oynamaya başladı- lar. Bütün takım bir tek adammış gibi, bilerek, görerek ve anlaşarak oynuyor. Şaban 23 üncü dakikada uzaktan bir şutla ikinci, 17 inci dakikada Naci $ üncü, 23 üncü dakikada Niyazi 4 üncü, 26 mcı dakikada Ali Rıza 5 inci golle- ri yaptılar, Fenerliler son seneler için- de gördüğümüz oyunların en eyisini oynuyorlar. Tanınmış profesiyonel ser- vet takımı sarı - lacivertlilerin taşkın bir sel gibi akan hücumları karşısında bayağı sönük kalıyor. 34 üncü dakikada isviçrelilerin bir hücumu göolle bitti. Bek Lebib falso- lu bir vuruşla topu kendi kalesine sok- muştu. İsviçreliler, oyunun — sonunda daha canlı oynamağa başladılar. Pakat durumun değişmesine imkân yoktu ve maç Fenerlilerin $ - 2 kazanmasiyle bite ti Bğiktaş Çankayayı da 3-1 yendi Sporcu konuklarımız Beşiktaşlıtat dün Ankara Gücü alanında — Çankaya ile ikinci maçlarını yaptılar. Alan evelki günden daha kalabalıktı. Bü « yüklerimiz sporcu gençlere gene onur veriyorlardı. Tüze, Gümrük ve Tekit, Sü Bakanları, Parti Genel Sekreteri ve spor kurumlar; başkanları maçı gör - meğe gelmişlerdi. Maç 3 — 1 Beşikta. şın kazanmasiyle bitti. Oyunun yargıcı Bay Cemaldi. Tamı 154$ de maç başladı. Beşiktaş dün - kü takımında orta akıncı oynayan Mu - zafferin yerine Nazımı koymuştu, Çan. kaya ber zamanki kadrosiyle oynuyor du. Birinci maçta baştan sona kadar gü zel ve teknik bir oyununu gördüğümüz Beşiktaş dün, biraz da yorgunluk yü- zünden olacak, Çankayaya karşı tamı bir Üstünlük kuramadı. Beşiktaşlılar birinci oyunu ne kadar yerden ve paslı oynadılarsa bu maçta o kadar havadan oynadılar. Akımmcıların sol tarafı e ka. dar iyi işliyemedi. Sağ taraf ta bir çok gol kaçırdı. Bunun orta akıncının iyi oynıyamamasından ileri geldiği şüphe- sizdir. Haflar, hele Lütfi çok iyi idi. Fey- zi yargıçın dışarı çıkarmasına imkân vermeseydi, herhalde Eşref ve Şe . refin daha iyi işlemesine yardım et » Birinci bölüm onun uğ- Tuna boşa gitti sayılır. Bekler ve ka. leci çok iyi idiler. Mehmed — Alinin bir kaç kurtarışt hakkiyle alkışlandı. Genel görünüş bakımından, — birinci maç kadar olmasa da, Besiktaş Anka « (Sonu 6 ımcı sayıfada ) miş olacaktı. Keçiören Gazinosu, çevresine yaraşan güzelliği aldı. Orman Çifliği Fabrikasmın Ankara kirasını Keçiörende lezzetle içebilirsiniz. İ LO c d