26 Eylül 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

26 Eylül 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

26 EYLÜL 1935 PERŞEMBE YURD HABERLERİ GİRESON'DA: $ Geçen pazar günü Gireson tecim ve endüstri odasında bir toplantı — ya- pılmış, memleket tecimini ilgilendiren önemli meseleler konaşulmuştur. $ Gireson yakınmdaki — Alımyama köyünde geçen yıl bir İlk okul yapıl. mıştı. Güzel ve çiçekli ve ağaçlı bah. gesi olan bu okulun yanına bir de kü. mes yaptırılmıştı. Bu yıl, dunün ya- nma bir de fındık örnek bahçesi yap- tırılacaktır. Bir taraftan okulun kışlık oyun bahçesi yaptırılmıştır. Ayrıca o. raya iyi bir su da getirilmiştir. Çeşme. si yakında yaptırılacaktır. Okul — için bir radyo ve bir telefon makinası da alınacaktır. Her köyün Alınyoma köyü gibi hareket etmesi arzuya değer.. EDREMİD'DE: $ Bdremid'de bir geziye çıkan Ba. hkesir Halkevi tiyatro kolu oralarda temsiller vermekte ve etraftaki köyle- vi gezmektedir. Geçenlerde — genclerin verdikleri bir müsamere çok güzel ol - muş, salon tıklım tiklim — dolmüştür. Gencler 23 eylülde Edremid'den Bülı. kesire dönmüşlerdir. ADANA'DA: $ Uram arasında ve bakkallarda ee- tılan gazyağlarının içine mazot ve su kacıştırıldığı ve bunların çok pabalrya satıldığı görülmektedir. Uray zabıtasının bu hilenin — önüne geçerek bunu yapanları cezalandıracak- tır. $ Bu yil orta öğretim okullarına başvuran talebelenin dilekleri tamamen yerine getirilmiştir. Bu suretle erkek Hisesi talebe sayı. sı 1200 i, kız Hisesi talebe sayısı da 620 yi bulmuştur. Orta okul ve karığık orta tecim, er. kek öğretmen okulları ve tarım Jişesi ile birlikte bu yıl Adanada orta tahsil okullarındaki talebelerin sayısı, iki bin beş yüzden aşağı olmıyacaktır. Bu ka. dar kalabalık bir talebeye yer ve öğret- men bulmak oldukça zor bir iştir. Bunun için şehrimizde bulunan ve erkek lisesinde yatıp kalkan Külütür Bakanlığı genel ispekterlerinden Bay Kadrinin başkanlığında dün kültür di- rektörümüz Yımus Küzım, ye diğer or. ta öğretim okulu direktörleri kız liae. sinde toplanarak bu duruma, bulunması gerekli tedbirleri saptamışlardır. $ Hükümet konağında yeni yapılan başvurmak bürosu yarından — itibaren halka açılacaktır. Bu hususta ilbaylık. ga bir öğrenek hazırlanmıştır. Bu öğreneğe göre halkın başvuraca- Bi bu büroda işler gayet kolaylıkla gü rülecek ve kendilerine lâzimgelen ka. nuniğ yardımlar yapılacaktır. İşlerini gördürecek olan kalkın a. yakta beklememeleri için büronun ö. nüne ve hükümet konağının biridti ka- tının kosidoruna oturulacak sıralar kon- muştür. Yönkurul, sürel eacümen kalemleri de yeni yapılan odalara geçmişlerdir. Sıkışık bir durumda oturmakta olan diğer kalem işyarları da bunlardan bo. şalan odalara taşınmışlardır. —r — $ Un fiatlarının artması dolayısiy. le ekmekçiler sosyetesinin narlım artı. rılması hakkındaki dilekçeleri uray ke- mitsyonunda incelenmiş ve bunların is- tekleri yerinde görülerek birinci türlü ekmeğin kilosuna yirmi para ek yapıl. mak suretile dünden itibaren kilosu 8,5 kuruştan satılmağa başlanmıştır. İkinci türlü ekmeğin kilosu ise 7 kuruş 10 poradır. $ Tarım — irektörlüğünce bahçeler. deki Narinciye ağaçlarındaki — krızum. falos kurdlariyle savaşa önemle devam olunmaktadır. Ayın on dördünden dü- ne kadar bahçelerde 5950 ağaç ilâçlar- mıştır. & Tecim ve tarım odaları ve çifiçiler birliği üyeleri Mersindeki Türkofis di- rektörü Celâlin de katışmasiyle şehri. mizde bir toplantı yapmıştı. Bu toplantıda Halkevi başkanı Ka, sım Enver, Tecim ve endüştri — odası başkanı İzzet, Borsa komiseri — Mahir, Tarım Bankası direktörü Fazlı, tarr merlerimizden İsmail Safa, Ragıp Se- pici, Ata Yolgeçenli ve İbrahim Bur. duroğlundan katınç sekiz kişilik bir komisyon kurulmuştur. Bu komisyon ayda bir kere toplana. rak illmizin tarımer ve ekono - mi durumunu inceleyip elde edeceği so- nuçları bir raporla Mersindeki Türko fis direktörlüğü aracile bakanlığa gön. derilecek ve bu suretle ilimizde yetişen yer ürünlerile fabrikalarımızda çıkarı. lan iplik, bez ve sair malların Avrupa. da tanmmalarına bunların oralara ucuz taşıma aracile gönderilmelerine, ürln ve mallarım değer ftatlarla satılmaları: na ve mal sahiplerinin kâr etmelerine çalışacaktır. ZONGULDAK'TA: $ Filyos ile Çatalağzı arasında de- miryolu yapımı ilerlemekte olduğu gi. bi Çatalağzı İle Zonguldak arasında da hızlı bir kınav vardır. Şehrimizde, kömür tireni durağı ya. nında açılmağa başlanan ve Kapuza ka. dar uzanacak olan büyük tünel, şimdi- ye kadar otüz. metre — kalmıştır. Filyos ile Çatalağzı arası birinci ve çatalağzı ile Zonguldak arası ikinci kı- #m olup bunlar üstenci mübendis İr. fan ve Ata Dağdelen tarafından yapıl. maktadır. Zonguldak - Kapuz tünelini de üstenci Ayhan açmaktadır. Irmak - Pilyos hattı yapım Başmü- hendisi Tiryakinin acıklı -ölümünden sanra, çok değerli mühendislerimizden Adnan, bu ödevin başına getirilmiştir Başmühendislik bütün örgütüyle, Çan. kırı'dan şehrimize taşınmıştır. Kiralık Bakkal dükkânı ve kahve Koçzade apartmanı ve Kulüp Sine - ması arkasında bakkal dükkânı ve kah- ve bir yıl için kiralıktır. 1064 numara - ya telefon edilmelidir. POLİST. Saide başından yaralandı Dün Mustafa oğlu gezgin satıcı Ali umumhancci Saidede olan alacağını is. temesinden dolayı Saidenin dostu Hüs. nül ile aralarında çıkan kavgada başın- dan yaralandığı anlaşılmış ve suçlu Hüsali yakalanarak tüzeye verilmiştir. Pencereden baktığı için Dün akşam Akalar mahallesinde o. turan berber Ahmed oturduğu yerin penceresinden — mücellid Abdullahın baktığını iddia etmiş ve suçlu yakala. narak tüzeye verilmiştir. Alacak yüzünden çıkan kavga Hamamönü pazarında bostancı an. karalı Osman ile yorgaacı İbrahim ara- sında bir alacak yüzünden kavga çıkmnış ve kavgada Osman İbrahimi sol baca. ından bıçakla yaralamıştır. Polis suç- luyu yakalıyarak gerçinliğe başlanmış. tır, Kadın meselesi ve kavga Dün Ağazade hanında sarayköylü yumurtacı Ali ve arkadaşı Mehmedle gene ayni köyden yumurtacı Ali ara- sında bir kadın meselesinden — dolayı kavga çıkmış ve suçlu Ali ve Mehmed davacı Aliyi başınmdan yaraladıkları an. haşılarak yakalanmışlar ve tüzeye veril. mişlerdir. Arsasiyle satılık ev Yenişehirde İsmet Paşa caddesinde Postane karşısında Lorzan Meydanıma bi. tişik olan beş odalı evde elektrik, hav: gazı ve su vardır. İfrazı kabil olan ar - sasiyle ve içindeki eşyasiyle satılıktır. Görmek istiyenlerin içindeki bekçiye pe- zarlık için de Telefon 2471 Ekreme müracaat edilmesi 1—4258 Acele kiralık ev Yenişehirde Selânik caddesinde No 39 dört odalı bir ev, mobilyalı veya mo- bilyasız kiralıktır. Mutfak, banyo, clek- trik, havagazı, telefon mevcud. Her gün öğleden sonra görülebilir. — 1—4257 Kiralık daire ve oda Yenişehirde elektrik, su, hava gazı ni havi daire ve bayanlar için oda kira - hıktır. Tercihan sabahları 1841 e telefo yangosu Şimdiye wadar binlerce — kişiyi zengind etmiştir. 19 uncu tertib 6 mcı keşide 11/1 inci teşrin 935 tedir. Büyük ikramiye 200.000 lira Ayrıca: 30000 20.000, — 15.000, 12.000, 10.000 liralık ikrameiyeler. te beheri (50.000) liralak iki mü)k fat vardır. POR Ankara karma takı- mı ekzersize başlıyor Ankara Ayaktopu kurulun- dan: Yakında gelecek dost rus fut- bolcularile karşılaşacak karma takımın hazırlanması için Futbol federasyonu tarafımdan Ankara futbolcuları için kamp kurulacak- tır. Kamp kuruluncaya kadar a- şağıda adları yazılı idmancıların eksersiz için çarşamba, cuma ve pazar günleri saat 16 da Ankara Gücü lokalinde spor gereçlerile birlikte hazır bulunmaları. Altınordudan: Mehmed, Mah- mud, Oğuz, Ziya, İskender * Ankara gücünden: Natık, Ali Rıza, Semih, Bilal, Muzaffer, Ab- di, Nazmi. Çankayadan: Aptüş, Nihat, K. Ömer, Osman, Mustafa, Hasan. G. birliğinden: Cihat, Halid, Rasim, Ahmed. Niyazi, Ahmed, Selim, Münür. Muhafız gücünden: Bekir, Saf- fet, İkrahim, İhsan, Naci Avcılar kulübü yılın ilk sürek avını yaptı Ankara Avcılar — kulübü Yabanoba gevresinde yılın ilk sürek avını tertip etti. Avcılar dünkü çarşamba günlü yola çıktılar. Sürek $ : 6 gün sörecek- tir. İlbaylık Tarım Direktörlüğü sü- reğe katışacak olan köylülere dağıtıl - mak Üzere kurşun doluları — vermiştir. İkinci bir sürek partisi daha hazırlan. maktadır. Yeri benüz belli değildir. İlçelerden ve köylerden alımacak bilgi- lere göre nerede zararlı hayvan çoksa oraya gidilecektir. SAYIFA 5 ANKARA RADYOSU 19.30 - Salon orkestrası: E. Kalmann “Das Holland Weih. «€hen,, operetinden büyük potpuri F. Popy: Valse. 20.10 . Dil bayramı saati. Osmanlı - a - türkçe 20.35 - Hafif plâk musikisi: Türkçe tangolar. 20.45 , Haberler Ayvcılar gardenpartisi Ankara Avemlar — kulübü ile sücl kombinalara bağlı Ankara Gücü avcı - ları büyük ve güzel bir gördenparti ha- zırlamaktadırlar. Gardenpartiden — bir gün önce “bör keklik avı yarışı yapılacak ve ertesi gün de plaka ve canlı güvercin atış yarış - lacı olacaktır. Ankara avcılarının geçen bayramla. rında görülen intizamı, beraberliği & - verek yazmış ve güzel resimler basmış- tık. Bu seferki yarışları da yazacağız. Maks Bir yenildi.. Nevyork, 25 ÇALA.) — Joc Luis, Maks Bir'i dördüncü ravntta nakavtla yenmiştir. Birinci ve ikinci ravntları, daba ça- buk yumcuk salladığı için, Joe Luis ka zanımıştır. Birinci ravnttan başlıyarak Bir'in yüzü kan içinde kalmış, üçüncü ravntta, yene yuvarlanarak dokuz sa - niye kalmıştır. Bir kalktıktan sonra tekrar yuvar « lanmış ve dört saniye yerde kalmıştır. Döcdüncü ranvtun başından itibaren Maks Bir yumruk yağmuru altında kal- mış ve yenilmiştir. Bu kadar vahşi ve bu kadar hızlr bir döğüşme şimdiye kadar görülmüş değildir. Maçtan Üç saat önce Joc Lulş, zen- ci istenoğraf Marva Trotter ile evlen. miştir. KY A L Y FTi : ve her türlü Ambalaj ve komorimelerin szerinde halisliğin timsali >lan ©B markasını afayınız. ULUS'un romanı: T- Levis ve İren Yazan : Pol MORAN Türkçeye çeviren: Nasuhi BAYDAR İren, beğenildiğinden dolayı övünmiyor de. Onun istediği şey evinde oturmak ve birkaç yunanlı ile başbaşa konuşmaktı. Le- vit eve döndüğü vakit, salonda, “Z,, harfi- nin sık sık tekrarlandığı kalın bir konuşmanın sürüp gittiğini işitiyordu: Bu iyiliksever bir yunan komitesinin toplantısı idi. Levis bun- dan bir şey anlamazdı ve fransızcadaki yu- nanca kökleri hatırlaması da faydasızdı. Bunlardan dört beşini ve aralarında kapka- Ta yüzlü, masmavi kirpikli, karamelaya ben- zer gözlü, parmakları zümrüdlerle ve dökül- müş buz parçalarımı andıran tek taşlı - pu- lantalarla kaplı Klitemnestr halayı şöylece görüp konuştulctan sonra kaçar, odasına ka- Panir, ayak! yrini yazı r>>”-smnım Ürerine uza- ->A) tar, İreni düşünerek ona sevgisini nasıl bel- li edeceğini ve ondan nası) intikam alacağı- nr arardı. XITI GÜNÜN PİYASASI Eski Kiymetlerin adı nış 1065 540 1080 | Apostolatos Bankası 535 |Franko-Afriken XIV Piyasaya çıkarıldıktan üç hafta sona, yunan borçlanma aksiyonları, yalnız Apus tolatos bankası gişelerinde, iki kere kapan mıştı. Bir akşam, İren ve Levis, bu başarı- yı kutlamağı ve yalnızlıklarından vaz geç meyi kararlaştırdılar. * İren'in, beyaz lameden rubası yüzünü ka rartıyor, teninin doğululara mahsus sıca'ı Bini koyulaştırıyordu: yunan mozaikleri gi- bi siyah ve gümüşü... , Levis onu almak için odasma geldiği va- kit, dar rubasının içinde, yumuşamış, bo Bumları meydana çıkmış bedenini seyrettik- ten sonra kendi kendine: — İşte, hiç bir eksiği yok! dedi. Danslar, toparlak omuzlar, makinalas- mış simokingler arasında, lüzumundan faz- la bir akşam yemeği yediler. Bütün gece bir kabareden öteki kabareye gittiler. Levis Monmartr'da dostlara rastladı. Bir projek- törün ışığı içinde, bir dansör, - dansözü - bir atkı gibi, boynuna sarmış, bravolar arasın- da götürürken, İren, kendini beğenmiş bir- az geçkin, sardunya dudaklı güzel bir ka- dınla tanıştırıldı. İmkân bulur bulmaz, kadınm adımı Le vis'ten sordu: — Canım anlıyamadın mı, Elzi Man- yak? Levis ondan kendisine sık sık bahsetmiş- ti. İren, tanımadığı halde ,ona kin bağlamış- tr ve hattâ bir gün Levis'e: — Onun mevcüd olduğunu hatırlamak beni rahatsız ediyor, demişti. İnsanlar hakkında nasıl! da yanlış düşün- celere sapılırmış? Elsi Manyak sevimli idi. İren'le madam Manyak da dost oldular. Biribirinden ayrılmadılar. Dans edildi, bir- likte içildi. Saat sabahın "'-ine doğru, üçü de Pigal meydanında buluştular. Bol hava başlarma vurdu. Otomobiller uyukluyordu, elektrikli afişler uyuyordu. Levis: — Eve dönmiyelim, dedi. Madam Manvak atıldı; — Gelip bizde arkadaşça bir şeyler içse- niz? — Ne dersin? İven yumuşak, istenileni yapıyordu. Bır mevlevi gibi fırıl fırıl dönmekte - olduğunu sanıyordu. Levis onun bütün yollarını kes- miş olduğu için karşıkoymak için kendinde kuvvet bulamıyor ve öyle lâzım olduğun- dan dolayı öylece devam edip giden bu hâdiselere uysalca baş eğiyordu. (Son uvar)