22 Ocak 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

22 Ocak 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

22 SON ANUN 1936 ÇARŞAMBA Ecebiyat, Uludağ ve kar sporl'arı Uludağda yirmi dört saat baş. lıklı yazımda: *...Sağda bir. baş- ka grup, dağın şaire ilhâm ettiği son şiiri dinliyor. Her Ridel, bir arkadaşın lütüfkâr tercümanlığı ile bunu daha şimdiden Almancaya çevirmiştir. Almancanın, güneşli havada Uludağ yamaçları gibi vuzuhlu ve ordu emri gibi sert ve- Uludaya eritere da, Ateşimi yaktım da. Fırladım, yola çıktım, Kayağtımı taktım da. Kardan izler açarım, Buzdan duman saçarım; Ben yılmaz kayakçıyım, Dağdan dağa uçarım. Yolluk çantam ardımda, Uludağa vardım da, İçimdeü sevinç taştı, Çama gönül sardım da, Kayaklarım çelikten, Kayarım bayı Yarışırım kartal Geri kalmam geyikten dükten, Evden dün ayrıldımdı, Ayşeme sarıldımdı Bana gitme dedi de, Gücenip d Tepeler issız midir? Çamlık yıldızsız mıdır? Karlar hep eriyorda, Kaymalar hızsız midir? Pars ve A.A, işbirliği Hakkında bir Elen ge yazdıklar Atina, 21 (AA) — Pars ve A- nadolu Ajanslarının işbirliği yapma- ları dolayısiyle Moskulos, Lö Mesa. e d'Aten gazetesinde yazdığı bir ya. GAS İnönü'nün — İran milletine hitaben söylediği sözlerden bahsettikten ve bu işbirliğinin, iki milletin yakınlaş- ması için mükemmel bir vasıta ol duğunu söyledikten sonra diyor ki: * Dostluk paktları ile birbirlerine bağlı olan bütün memleketlerin bu şekilde hareket etmesi kuvvetle arzu edilecek bir şeydir. Türkiye ve İran bu hususta herkese yol göstermiş- lerdir. Venizeloscular Aleyhtarlarile boyuna kavga ediyorlar Atina, 21 (A.A.) — loscularla Venizelos aleyhtarları arasında kavgalar devam etmek- tedir. Atina civarında seçicilere nu- tuk söylemek isteyen Venizeloscu- lar muarızları tarafından taşa tu- tulmuşlardır. Venize- Bunların namzetleri hemen top- lanmışlar ve hükümetin kendile- lâyıkiyle korumadığını ileri sürerek toplantıyı tatil etmişlerdir. İRAN HABERLER! Kıraliçenin bir ziyareti Tahran, 21 (A.A.) — Pars A- jansındar Kıraliçe, yanında prensesler ol- duğu halde, dün urayın ana kuca- ğt kurumuna giderek büyük tina ile tetkiklerde bulunmuştur Almanya ile ticaret hakkında bir karar Tahran, ZI (A.A.) jansından: İran - Aldhanya kliring anlaş- masına müteallik olarak bakanlar kurulu tarafından dün kabul edi len bir kararname ile Alman malı getirtenlerin bu malların karşılı veya nakliyesi olarak ödeyecekle- rİ parayı riyal olarak İran devlet bankasına yatırmayı teahhüd et- meleri kararlaşmıştır. Pars A- zinleri biribirini kovalıyor...” de- miştim. Belki Türkişe Post'ta şim- diye kadar çıkmış olan bu manzu- menin aslını B. Atıf Bayındır'dan zorla aldım. Kendisinin de sevdi- ği Uludağı ve kar sporlarını öv- mek maksadını gütmekte oldu- #um için hoş göreceğine güvene rek neşrediyorum. — N.B. Söyleyiniz o kıza, Ben vuruldum bu hıza, Bul Uçuyorum yıldıza. ı altımdadır. Güneş, bak. batar dürür, Gölgeler katar durur, Bembeyaz bir tac gi U'udağ'da kar durür. Tepede kızıl bir kor Gökler pembe, sarı, mor. Bu renkler cümbüşünü, Cennetler gördü mi Bulutlar yürüse de, Dumanlar bürüse de, Şeytan kurt kudurtarak, Üstüme yürüse d Dağlardan atlatarak Kayaklarla koşarım, Taş kaya çatlatarak, Tepeleri aşar: Kırılsa da bacağım, Kırılmasın kayağım; Düşsem gene kalkarım, Düşmez asla bayrağım. Uludağ Atf BAYINDIR B. Hitler Mayıs ayında bir plebisit yaptıracakmış. Paris, 21 (ALA.) — Övr gazetesi- 'nin diplomasi muhabiri, B. Hitlerin ö- İ pömüzdeki nisan ayında bir plebisit hib olmak arzusunda - bulunup bulunmadığını ve Rende askerlikten tecrid edilmiş bir mıntaka bulunma- sının Almanyanın şeref ve haysiyeti ile telif kabul edip etmediğini sormak niyetinde olduğunu bildirmektedir. Rayiştag, dış ve iç sıyasalar hakkın. da ehemiyetli kararlar almak üzere mayıs ayında toplanmağa caktır. Fransada Kabine bukranı bu çıkacak mı: Paris, Zi ÇAA — Hükümet lehine vey veren radikal ” sosyalist - mebuslar, bir beya name neşrederek iktidar mev künde bir istikrar vücude getirilmesi tü zumunca israr ve partinin icra komitesi nin pazar günkü içtimaının cereyan tar ti disip pro . 21 le rey vermek hususunda p linine saygı gösterilmesi kararız testo etmişlerdir. Paris, 21 ÇALA.) — Pariamento ko ridorlarında söylendiğine göre, radikai sosyalist grupunun bugünkü - toplantısı geriye bırakılmıştır. Bunun yerine kabi 'ne buhranı yarın çıktığı takdirde, hemen yarın akşam radikal sosyalist saylav ve senatör ile icra komitesi azasından mü - rekkeb müşterek bir asamble yapılacak 'tır. Kabine buhranının Laval Cenevre 'den döner dönmez olacağı beklenmek tedir. Bütün radikal sosyalist bakanla rın bu kabine toplantısı srasında isti larıtı verecekleri söyleniyor. Gizli bir vesika Amerika hükümetince neşredildi Vaşington, 21 (ALA) — Lord Balfur tarafından 1912 de - Ameri- kaya gönderilen ve şimdiye kadar gizli tutulan muhtıra neşredilmiştir. Bunda müttefiklerin Almanya, — A- vusturya ve osmanlı imparatorluğu zararına olarak harb - ganimetlerini nasıl paylaşacakları ve İtalyaya ya- pılan vaidler yazılıdır. B. Hull, kongre azaları bu vesi- kanın gizliliğine sayğı göstermez- lerse bunları kongreye veremiye- ceğini gazetecilere bildirmiştir. U DŞ HABERLER KIRAL ÖLÜMÜ DOLAYISİYLE CORC'UN Cenevre konseyi toplanmadı (Bası 1. inci sayfada) tir. Bu işlerin cuma / günü sona ermesi ihtimali yardır. “İtalya kendisi sulh teklifinde bulunmalı..., Londra, 21 (A-A) — Kıralın ö- lümü dolayısiyle enternasyonal me- selelere tabii her zamanki alâka gösterilmemektedir. Gazeteler Cenevreden aldıkları haberlerde 13 ler komitesinin kara - rından sonra artık yeni bir sulh te - şebbüsü yapmanın düşünülemiyece yazmaktadır. 'Deyli Telgraf diyor ki: “ İtalya sulh sşebbüsü kendisi yapmalı ve teklifle- rini Cenevreye bildirmelidir. meye memur komisyona ge her halde bu komisyon petrol am- bargosunun ne zaman konulaca- ğiyle mesgul olmuyacaktır., "Uzlaşma kapısı açıktır... Paris, 21 (A-A) — İngiltere kı- ralının ölümü haberi, Milletler Ce - miyeti konseyi toplantısının ehemi- yetini ikinci plâna düşürmüştür. İtalyan - habeş — anlaşmazlığı bahsında gazeteler, devletlerin bu meselede bir nevi — ölü bir noktaya varmış olduklarını yazmaktadırlar. Pöti arizyen gazetesi şunları ya- ziyör: Dünkü gün, bir uzlaşma ve bek- Te günü olmuştur. Dün on üçler komitesinin dünkü kararları, artık biç bir şey / karıştırmamak / ve uz - laşmanın her iki müharib / tarafın - dan daha ziyade “demenni edildiği ON K Üzere uzlaşma kapısını açık birakmak arzusunda bulunduğunu göstermiştir. halyan gazeteleri ve zecri tedbirler Roma, 21 (A.A) — Stampa ga- zetesinin umumiyetle iyi haber alan drektörü okurlarına zecri tedbir- lerin hafifliyeceği hayalinden çekin- ” "yini söyliyerek diyor ki: Zecri tedbirler fikri belki de bher zamankinden ziyade vardır. Fil- vaki şimdi biraz frenler - sıkıştırıldı, fakat zecri tedbirlerden vazgeçi- leceğine dair hic bir delil yoktur. İtal- yanın önünde / hiç bir hayale kapd- maksızın sonuna kadar yürüyeceği Uzun bir v>l vardır. İngiltere ve Mısır anlaşacaklar mı? Kahire, 21 (A.A.) — Sir Miles Lampsor, Mısır hükümeti tarafından 1930 muahedenamesine 1 yapılması hak- kında İneiltereye verilmiş olan nota- ya İngi duğu cevabi dün akşam kırala, baş- bakana ve Nahas Paşaya bildirmiştir. inaden ingiliz - masır itti e hükümetinin vermiş ol- Sıyasal mahfillerin — öğrendiğine göre, İngiltere bu bapta görüşmeler yapmağa hazırdır. Mısırın İngiltereye verdiği “nota, yapılmamış olan 1930 1- Misırin kapitülasyonlar tulması, 2 - İngiliz olan polis direktörünün yerine bir mısırlının getirilme: 3 - Mısırin ihtiy: bir müdafan ordusu kurulması, A Misirm milletler cemiyetine £ Tek cephenin şefleri, yukardaki noktalar kabul edilirse 1930 andlaş- masını kabul ettiklerini bildirmişler- dir. Bu andlaşmada İngilterenin Mısı- rın müdafaası bakımından bazı mesu- liyetleri ve Sudanda tünlüğü de göz önünde ingilizlerin üs bulundurul. maktadır. Cenub cephesindeki italyan zaferinden sonra Habeş orduları bozgun beşistan dün hakiki seferberliği ilân etti Mülano, 21 ÇALA) lu'da habeş cephesiniz Popolo gazele- | ki, sisin 5 asker harriri Do- yarılmasından sonraki vaziyeti gözden geçirerek diyor ki: Kat Destâ'nin ordasa bozgan ha ve kartüluş Şimdi vaziyet “tamsı ümitleri yoktur iyle değişmiştir. Bire karşı üç nisbeti, bire karşı bir nis- betine inmiştir ve bundan başkaca İtalya kazandığı zaterin verdiği kazancı — da elde etmiş oluyor. Bundan böyle bütün küvvetlerin Somali / cephesinde — tah; edileceğine şüphe yoktur. - Artık kati yetle söylenebilir ki general - Grazis nin hedefi doğrudan doğruya Harrar o- lacaktır. Çünkü haz liğin yüksek yaylasında belli/ olacaktır. Habeş / imparatorluğunun yıkılması bu mıntakanın işgalinin tır. Çünkü imparatorluğun her şeyini getittiği ingiliz ve fransız Somaliler olan yolları bu noktadan geçmektedir.., Habeşistanda hakiki seferberlik. Adisababa, 21 (A.A.) — Bugün imparatorluk sarayının - davulları üç buçukta hakiki genel seferberli ilân etmiştir. Bu seferberlik 3 teşrini- evelde ilân edilen gönüllü seferberl #i tamamlıyacaktır. İmparator. be- yannamesinde diyor ki: n neticesi eski emır do ir neticesi olacak- "ltalya memlekete haksız olarak tecavüz etmiş, hukuku düvel kaidele- | te Fine aylaırı bütün vesaiti kullanmış, açık şehirleri ve hastaneleri der bombardı Balkan Antantı el Balkan antantı ekonomi konsevinde b. çin bütün vasıtalara başvurmaya mec- vur kalmaktar yyabilen herkes hazırlanarak muha- recek ve son zafere kadar savaşacak- çağı bugün Dagçaburu bombardıman etmişlerdi göre, bu uçaklardan biri Dazgahme- kaçak katalarını kovalıyor. maiyetinden bir zabit askerleriyle birlik. ikonomi koııseyjiıığej_ Ekonomi konseyinin ilk *oplantısında B. Hasan Saka nutkunu verirken halinde imiş - Ha Habeşistan kenuisini müdafaa Bunun için silâh ta- yabilen herkes, silâh altına gi- Dagaburda yeni bir bombardıman Harrar, 21 (A.A.) — İki italyan v Gayri resmi olarak - bildirildiğine yakınında mect yapmip Ras Destayı çağırtmış 21 (ALA.) — Necaşiniz Destayı kendisini gelip görmeğe Eritre cephesinde, Ras Seyyunt'un italyanlar tarafına geçmiştir. Bir bombardıman tayyaresi Makal - cenubunda Andino bölgesinde ye- düşmüştür