26 Nisan 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

26 Nisan 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

©6 NİSAN *776 PAZAR Dünkü futbol maçı Anadolu Çankayayı 7- 2 yendi İlk maçınr Altınordir ile yapan ve 2-1 yenilen Anadolu takmı, düm, An- kara gücü alanında, Çankaya ile kar. aılaştı ve maçı 1-2 kazandı. Hava yağışlı ve hattâ biraz da se rince olduğundan, alan tenha idi. İki takım tam santinde mlana çık- tılar. Hakem eski fenerlilerden B. Ö- merdi. Olsayd sayıları gol: Oyum seri başladı. Cankayaldar a- tılgan oynuyorlardı. Anadolu takımı man, gol atmaktan zivade teknile bir o- yun göstermeğe calırlığı görülüyor. dü. ll ea bes dakikanın en mühim hâdisesi, İskenderin oldukca uzak bir mesafeden attığı golün ofsayd sayıl masıdır. Bundan baska, iki takım dar gol atacak bir vaziyet ihdas edeme- diler. Devrenin ortalarına doğru, Çan kayanmn atılçanlr ve sürati, Anado. konun tekmik yapmak ve taktik kar mak teşebbüsleri ortadan kalktı. Bu- mun yerine gelsi güzel vuruşlarla, topdan ziyade adam tutaşlarla, çok eski bir oyun tarzı kaim oldu. İki ta- vaf da biribirinden farksız oynadılar. Ancak forma renklerinin ayrı oluşu takımı kalecisini birkac defa müş- kül vaziyette bıraktılar. Devre, 0:0 bitti. İkinci devre; Bu devreye Çankaya çok iyi baş- ladı. Fakat sonunu / geitremedi. Or- han, Fethi, Mustafa birkaç kere kale ya kaldıkları halde 7 inci dakikada Çankaya müdafi- bekliyen anadolu. arından gelen bir topu, kaptılar ve ileir atıldılar. Hilminin a. celesi, Cemalin acemiliği yüzünden bir karışıklık oldu. Şevketin sutü ka- lecinin yanından geçerek gölle neti. eelendi. Oyümu kazanmış vaziyete geçen anadolulular, topu dışarı atmağa, va- kit geçirmek için ellerinden geleni yapmağa başladılar. Çankayalıların oynamalarına rağmen gol yi den sıkılmış olmalılar ki çok galışmağa başladılar. Fakat birçok boşa gitti. Bi Orhan topu sağa sola atıyor. Attı G1 yerde kimseler yok... Mustafa ve Osman topu sürüyorlar; fakat kale- 'ye yakın bir yerde kaptırıyorlar vermek akıllarma gelmiyor.. İli defa da körnerden istifade edemediler. 'Tam 22 inci dakikadayız.. İsken- derin ayağına gelen top Nevzada geç ti. Nevzad şüt çel 've top 2-3 meter öne düştü. Küçük Ö- Tefrika: No:43 Evlil — Her zaman.. vakıa sürü hemen dağıl- maz. Mayısta, küçük sürüler gördüğümü ha- tırlarım. Cemiyet insiyakı ile ondan ayrılıp münferid yaşamak istiyen çiftin temayülü arasında acaip bir mücadele vardır. Birden bire sustu; bir işaretle Emma'yı ve Bert'i bulundukları yerde durdurduktan dikkatli sonra kendisi, elinde gözlükleri, dikkatli yürüdü. Avcılıktan vaz geçmiş ve güvercinlikleri- ni bırakmıştı. Fakat kırlarda dolaşırken gö- Züne ilişen mini mini bir otu eline alır, kü- Şük bir çam ormanında durur, şafakta kamış- İar arasına gizlenir, bir serçeyi, bir saksağa- nı, bir arı kuşunu gözetliyerek böylece, bu- lunduğu yerden, büyük beşeri istifhamın halline iştirâk ederdi. -Emma ile Bert, Eduar'in geldiğini gö - Terek yoldan ayrılıp onunla birleştiler. Tam ufukta hareketsiz bir takım bulutlar batan güneşi gözden saklıyorlardı. Emma kocası - k ve Ötesi Yazan; Jak ŞARDON Törkçeye çeviren: Nasahi BAYDAR mer koştu ve Çankayanın biricik ge- Hömü yaptı. Maç bundan sonra beraberlikle bi-. tecek zannını veren bir duruma girdi. İi takımıda da derman kalmadığı rülüyordu. Akınlar ahenksiz, varuşlar gayri muntazam... Artık gol değil, o- yunun neticesini bekliyorduk. Fakat imdolulular, Çankaya müdafaasının bir hatnsr yüründen 25 inci dakikada aleyhlerine bir gol daha kaydettirdi- ter. Son dakikalar Tki dakikada bir hakemin düdü; Yan hakeminin lüzumsuz yere salla- değr bavrak.. Favul, taç, firikik, kor- mer.. 20 dakikalık zaman hep böyle kecti. Hakem bir aralık yan hakemi- (© eti bir mesele oldu. Maç biteceğe yakm, Anadela santrhafı Liva hakeme / iti- vaz etmek istedi. Arkadaşlarmın rica ve urarlarına rağmen alanı terketmi- yerda. Nihayet tribünlere - git maç da biraz sonra Anadolunun 2-1 ka- zanmasile bit Netice Anadolu, şüphesiz, birinci maç so- armda da yazdığımız gibi, birçok me- siyetleri olan bir takımdır. Gelecek karşılaşmalarda kendilerini daha çok ilerlemiş görmekle övüneceğiz. bu maçta, yenilmiştir. Öğrendi- imkânsızlıklar buna setvb olmuştur. Fakat birinci safta bulunan bir kulüp için bu mazeretleri kolay kolay kabul etmek biraz müş küldür. Bugünkü maç Beşiktaş - Ankara Gücü karşılaşıyor Birinci maçında Muhafız gücü ile berabere kalam Beşiktaş talemı, bu gün, saat 16 da Muhafır gücü alanın. da, Ankara gücü ile karşılaşıyor. Bundan evelki seyahatinde aldığı gü- zel neticeyi ve perşembe günü Muha- fiz Gücüne karşı fena oyumumu göz ö- nünde bulunduracak olan Beşiktaş kum sayılmaktadır. Bunu bilfül ispat '€den maçlarına da çok defa şahid ol- tasdik ettirecek kadar güzel oynarsa, memleket sporu namma - sevineceğiz ve kendilerini alkışlır Fakat, Ankara Gücü kulübümüz- den de çok şeyler bekliyoruz. Ki bir çalışma sonunda, şampiyonlu- ğun kapr eşiğinde bulunan sarı - İâci- vert takım, Fenerbahçe karşısında ol- duğundan daha ivi oynamalıdır. Çöm kü buzün alacağı netik imtihan vermektedir. Galibiyet, ça- Tışanın hakladır. Onun için iki tarafa da şimdiden yalnız başarı diliyoruz. nın koluna girdi. Bir tarla boyunca uzanan keçiyolundan yürüyorlardı. Eduar demin kesmiş olduğu sözlerine devam etti : ki kuşlar gibi sür dişisi etti şuurlaşmış olan zil —H — Bir kaç tetkikler yapmadıkça en sade suallerin cevabı verilemiyecektir. Neden bü- tün kuşlar ilkbaharda, çiftleşme mevsimin - de öttükleri halde saka kışın öter? Saka çif- ti sonbaharda büsbütün ayrılmaz; kışın, öte- € katılmaz? Erkek saka, in bulunduğu yerler yakmında kalır. Tabiata aid düşüncelerini her vakit Ber- 'tin yanmda açıkça söyliyen Eduar bu sefer, nedense, kapalı anlatmak — Bu hususta belki sakarım kışm ötme- #i sebebini de bulmak kabildir. Bert, bu yerlerde geçirmiş olduğu çocuk:, luğuna aid intibaları düşünerek, şimdi bula- madığı güzel kokuları, çiçeklenmeleri, ak - şam ve sabah saatlerini hatırlatıyordu. San- ki tabiat, en tatlı mevsimlerinde bile, eskisi ne nisbetle daha az sarhoş edici v. çıplaktı. Bununla beraber Bert, şimdi daha inde başka çeşid zevk- ler keşfediyor, meselâ bir krş manzarasının güzelliğini daha kolay anlıyordu. ULUS Dünyanın En büyük zeplin balonu yapılıyor Londra, 28 VALA) — Okiodan bil- dirildiğine göre, gud yir zeplim Korpo. metre olacağını söylemiştir. Balon, / Hindenburg - selerlerini ta- mamlamak maksadiyle atlantik servi- sinde koullanılacaktır. ALMANYADA YENİ BİR ZEPLİN YAPILIYOR. Bertin, 25 (A. Almnaya, yeni bir zeplin inşa edecektir. Bu zeplinin adı 131 Lz olacaktır. Friedrichshafen'in hava tezgâhları, bu zeplinin inşasını kolaylaştıracak şe. kilde tanzim olunmak üzeredir. Almanya, bu süretle dört hava gemi- sine sahib olacaktır: Graf zeppelin, Hindenburg, 130 Lz, ve 131 Lz. Bugünkü konser Cumur başkanlığı filarmenik or Şef: Ernst Praetorius 1 - Ricbard Strauss: flüt, 2 obuva, 2 klarnet, 4 korno, 2 fagot ve kontr - fagot için Op. 7 ichard Wagner (1813 - 1883) d - Ldyil 10 dakika dinlenme 3 « Jehanmes Brahms: foni Do minör, Op: 68 ) Un poco Söstenizto - Allegro b) Andante Sastenato €) Un poco Allegretto e grazioso <) Adagio - Allegro non troppo, Sirausa ve Brahıms'ın eserleri An- karada birinci “defa olarak çalma- caktır. Serenade 2 Ölüm Merhum töpçu Albayı Atıf refikası ve tüccardan Bay Ö- mer Lütfi Alevokun kayın va- Hdesi, öğretmen Bay Nejdet Yener'in validesi Bayan Fer- ruh Allahına kavuşmuştur. Bugünkü pazar günü cena- zesi Havuzbaşında Bay Ömer Lütfi apartımanından - kaldı rılarak ikindi vakti Hacıbay - ram camisinde namazı eda edilecek ve İstanbul'a nakle- dilecektir. Allah rahmet eyle- si ea ae S DA Ger n beresini giyer, nık sulara, istiyerek ilâve daha çok Postaç i sayfada) letler, İtalya ve Yugoslavya ara- sında mesele bitecek midir? Büyük Rusya ikiye bölünüp, bir kısmınım emniyeti sağlanacak, ve öbür kıs- mmım eraniyeti havaya mr bırakı- hacaktır? Milletler Cemiyeti bir Avrupa cemiyeti olmakla, Avra- pa Birleşik cumuriyetleri kurul - muş mü olacaktır? Hattâ, iki Ave rupa devleti arasında bir. Afrika anlaşmazlrğr olursa, Avrupa top - raklarmda kan dökülmemek şar - t ile, bu iki devletin. kıtamızm kara suları dışında ve baska kıta- ların toprakları üzerinde harbet - mesine nedân karısmalıdır ? Mesele, Milletler Cemiyeti fik- rini ilham eden davaya bağlılık- ta, veya o davadan ayrılıktadır. O davava bağlı olanlar için, ba - rış bir dünya nizamı prensipidir: de, karada ve havada silâh yarısı; bu prensip her zaman ve her yer- de harp demektir. Milletler Cemivetinin - süratle ideal bir insanlık hali kuramı cağrna şüphe voktur. Lâkin bövle bir hale ancak böyle bir vasıtayı tekâmül ettirmek, nüfmzunu arttır. mak, ona yeni imkânlar vermek, onu inkişaf ettirmekle varılabi “yanın Ankara elçisi, hariciye umum mü- dürleri, protokol ve basın umum mü- dürleri hazır bulunacaklardır. Aynı ak. Paris, 25 (A.A.) — Onuncu - ceza mmahkemesi, kıral tarafdarlarından kur- bavaz'ı üç ay ve Andurad'ı on beş gün hepse mahküm etmiş ve bu cezaları te cil etmemiştir. azasndan Jak Benvil'in cenaze törenin Arkasına mantosunu alı ık sık yürümeğe çıkardı. Sentiler yolu üzerinde, büyük bir çalılı; yaklaştığı sırada bir serçe sürüsü fırlar, gi- der ilerideki ceviz ağacının üzerinde topla - nır ve Bert yaklaşınca uçar ve gene bir baş- ka ağaçın üzerine tekrar konardı. Bert, bula. ak çayırlarda toplanmış sel sularınm soğuk parlayışlarına, topraklara, şeffaf ağaçlıkların ince dallarma bakardı. Bu kurşunileşmi: ha yoksul, fakat daha açıl cü olan, terkip edici ve sağlam şekillerine rüçu etmise benziyen manzara içinde Bert, eski ve suçlu saadetten kendini daha çok ay- rılmış hissederdi. Akşam üstü, kış yağmurları altında yeşe- ren bataklıklar tarafından Södr çayına ka- dar yürüyordu. Çamurlu sular çayı şişii zaman eve dönerken, postacmın siluetini gö- rür görmez ona yetişmek için adımlarını sıklaştırır ve sani yormuş gibi yüreği daralırdı. Bir akşam, postacıyı durdurarak sordu: — Bizim için bir şey yok mu ? Şappüi'lere mahsus mektupları, Kutunun içinde ararken, Bert onun, küçük de B. Leon Blum'a taarruzda bulunmuş. olmalarıdır. Hatırlarda olduğu gibi o gün B. Le. '©n Blum'un binmiş olduğu otomobil başına kırmızı sürülmüş çıktı. daha sessiz, da - . daha düşündürü- hâlâ bir mektup bekli - Gündelik MEŞUM FİKİRLER Bükreşteki temaslardan sonra e© B.Blum'u döven Aksiyon Fransezciler mahküm oldu SAYFA 5 —- —— lir. Milletler Cemiyeti eksik, ku © surlu olabilir: Fakat,kariktürler « eli taflan dak bir eli kılıç tutan türedi kahramanlar gibi, ikiz mantıklı, ikiz görünüşlü ola — Milletler tir. Taarraz edenlerin harb azmi a dar kuvvetli, bir barısı müdafaa azmi ve bu azimde bulunanların elbirliğidir ki yirminci asrm tas rihte şerefli bir şöhret almasına kıral tarafından kabul edilecektir. ——— mumaileyhi evine götürmekte iken Ser Jermen bulvarında inzibatı temin ile uğ- raşan aksiyon fransez azâlarına tesadüf. etmiştir. Kıral tarafdarları, B. Lcan Blum'u tanımışlar, otomobilinin - camlarmı kın. mışlar, içinde bulunan mebuslardan B. Monne ile karısını ve bilhasa Leon Blum'. « döğmüşlerdir. B. Leon Blum, başındam oldukça ağır surette yaralanmıştı. —————”—— bir fenerle aydınlanan ellerini görüyordu. Adam, nihayet, bir davet mektubunu bu Tup uzattı. Mektup, Mösyö Pakari'nin öldü- ünü bildiriyordu. Bert, mektup zarfının üzerinde Alber'in yazısını tanıdı. Bert, hızİr hızlr eve doğru yürürken, inax nılmaz bir haber vermek için acele ediyor. muşcasına tekrarhyordu: “Mösyö Pakari öl. müş!” Fakat eve gelince, doğru odasıa Mösyö Alber Pakari, Mösyö Artür Paka- Dutasta Pitavi aileleri. ri hep Alber adı üzerinde duruyordu. Alber'in acısını anlıyan bir dost gibi ona yarmağa karan K Masasının önüneoturdu. Alber'e ilk meks tubunu, yaklaşan ayak seslerinden - korkup kaygılanaı celer önün! yor ve Alber'in yüzü aklına şimdi mektup yazmak istedi di. O artık hayatından çel - disine yazmak istediği babasnı kaybetmiş olan bahtsız bir insandi. Bundan baska, yıldanheri de değismiş olmak lâzımdı. ki de artık Bert için hiç zihnini yormıyordu. | Bert'in gözle- | rdi. iste bu küçük sıra sıra çekme- yazmıştı. Bu mektubu hatırlı « Hiyordu. Fakat ği o adam değile ip gitmisti. Kene bir Bele (Sonu vra)