10 Temmuz 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

10 Temmuz 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

Evlilik ve ©SÖtesi SAYFA 6& Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti Metkez Hıfzıssıhha H Müessesesinden — Eksiltmeye konulan iş: Hıfzıssıhha mektebi için yaptırıla- ins mobilya imalâtı. 951 liradır. 'Tak şunlardır. keşif bedeli 2 — Bu işe ait şartname ve A — Eksiltme şartnamesi fukavele projesi. eşif cetveli. 8 adet plân Tatiyenler bu'şartname ve evrakı meccanen mücstese müdüri- iden alabilirler. Te aa DA a 7936 tarihinde salı günü saat 11 de yapılacak- u. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. Z— isilmeye n ateklinin - S2i ira 38 kuruş #nuvakkat teminat vermesi, bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz Olup göstermesi tâzımdı a yi b Eksiltmeye en az bir parçada 6000 liralık mobilya imalâtı e olduğuna ve işi vaktinde teslim ettiklerine dsir mal sahip- YaRnala dıkları ehliyet vesikası ibraz edenler girebilirler. 7 e yeklif mektupları yukarda ücüncü maddede vazılı santten bir aat eveline kadar Miemese müdüriyetine getirilerek eksiltme kamlayonu rolifine makbur mukabilinde verilecektir. Bosta ile derilecek makburların mihavet ücüncü maddede yazılı saste ka- ae gelmiş olması ve deş zarfm mt kapatılmış Slması Tüzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul editmez. (1580) 706 Konya Cumuriyet Müddei Umumiliğinden : 1.— Konya Ceza evinin bir yıllık ekmek ihtiyacı 1..936 günün. den 117935 gününe kadat 10 gün müddetle kapalı zarf usulile mü- makasaya konulmuştur. 2 — İhale günü 117036 cumartesi günü saat müddei umumiliği dairesinde icra kılınacaktır. '3 — Talipler teklifnamelerini o güne kadar komisyon riyasetine bulunacaklardır. Ekmek yerli unundan has ölacak ve talipler bedeli muham. menin vürde vedi bucuk kurusu olan 2099 lira S2 kuruş teminatı Mmüvaktatelarini teklifnamelerile birlikte komisvona verecektir. $ — Parla irahat almak ve şartnamevi görmek istivenler Konva Cera Rivi Niret-süçlüöüne Müraedatları ilân olunur. (1680) 22939 12 de Konya C. ANKARA İCRA DAİRESİ GAYRİ MENKUL SATIŞ ME- MURLUĞUNDAN: 1 — İpotek olup satılmasına karar verilen tapunun 28 kânunu- sani 928 T. V. 45/164 numarasında kayıtir ve Ankaranın Kethüda mahallesinde İşıklar caddesi Atpazarı sokağında kâin hane aşağı- daki şartlar dairesinde açık artırmaya çıkarılmıştır. 2 — Evsaf ve müştemilât; Ev iki kısım ibarettir. Birinci kısım üç kattır. Birinci katta bir oda, bir odunluk ve kömürlük, ikinci katta bir hol, bir oda, mutfak ve helâ, üçüncü katta bir hol, dört o- da, bir banyo ve helâ vardır. İkinci kısrm bir kat olup üç oda, mutfak ve banyodan ibarettir. Heveti wmumiyesine on bin lira kıymet takdir edilmiştir 3 — Satış peşin para ile olmak üzere 17.8.936 tarihine müsadif pazartesi xat 14-16 ya kadar icra dairesi gayri menkul satış me- murluğunda yapılacaktır. 4 — Talipler takdir edilmiş olan yukardı yüzde 7.5 gu nisbetinde pey akçesi veya zoektubu ile kanunen teminat olarak kcbul edilen hazine tahvilleri getireceklerdir. Satış günü artırma bedeli takdir kiymet 15 ini bulduktan ve üç defa nida ettirildikten sonra mezki talibine ihale olunacaktır. — Tsbu tarihteki artırmada teklif edilen bedel muhammen kıy- metin yürde 75 şini bulmadığı takdirde 1.9.936 tarihine müsadif sa- Ti günüi saat 14-16 ya kadar yapılacak ikinci artırmada en çok ar- tarana ihale olunacaktır. T S Mezım . Teklifi veç- Hile almata ravı ölmacsa gavri menkul yeniden on beş günlük ikin. €i artırmaya cıkarılacak en çok artıran talibine ihale edilecektir. & — Het iki artırmada gayri menkul talibine ihale edildikte rapu harcı ile dellaliye resmi müşteriye ve ihale tarihine kadar olan mü- terakim veroi ve resim ise boreluya aittir. 9 — Borçlu ve alacaklılarla diğer alâkadarların bu gayri menkul üzerindeki haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddinları- w evrakı müsiteleriyle 20 gün içinde dairemize tildirmeleri tâzım. dir. Aksi halde hakları tapu sicillile sabit olmadıkça satış bedelini Paylaştırılmasından hariç tutulacaklardır. 10 — Artırmaya iştirük edecekler 18936 tarihinde 995/127 nu- mara ile dajremizdeki yerinde herkese açık bulundurulan şartname. mizi okuyabilirler. 20225 ULUS İktısat Vekâletinden : Vekâletimiz için kenarlı veya kenarsız ve (90) santim - genişli: inde ve (1210) lira muhammen bedel ile (550) metre koko y has artırma ve eksiltme usulile satın alımacaktır. -7-936 salı günü saat (10) da Levazım Müdürlüğünde toplana- cak komisyonda ihalesi yapılacaktır. İsteklilerin 95 78 muvakkat teminat paralarını yatırmak üzere Levazım Müdürlüğüne müraca- atları ilan olunur. ” (1665) Z— Tapu ve Kadastra Umum Müdürlüğünden : İstanbulun Fatih kaza Ja da kadastro işlerine başlanılacağın- dan keyfiyet 2613 sayılı kadastro ve tapu tahriri kanununun — (8) inci maddesine göre alakalılarca bilinmek ürere ilan olunur. (1625) — 2—2017 Adliye Vekâletinden Bütün mehakim ve devairi " Adliye ihtiyacı için 84 kalemde 14,125,000 adet matbua, 29,000 adet Koçan, 8,150 adet defterin bas- tırılması kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. El 7936 tarihine müsadif çarşamba günü saat IS de Ankara Vekâleti levazım müdi odasında toplanacak eksili yonu tarafından yapılacaktır. Muhammen bedel 7.800 liradır. Umumi ve hususi şartnameler vekâlet levazım - müdüriyetinde ve İstanbulda adliye levazım memurluğundu Eksiltmeye iştirak edecek istekliler fazla malâmat almak için her gün bu dairelere gelerek şartnameleri imza mukabilinde para- Sız alabilirler. Eksiltmeye girecek isteklilerin eksillme günü saat 14 de kadar garinamedeki sarahat dairesinde. İstenilen vesikaları teklif mek- kuplarile bedeli muhammenin 95 7.5 gu nisbetinde 585 liralık temi- natlarını komisyon riyasetine vermeleri ve 2490 sayılı kanunun 16 ncr maddesinin (E) fıkrası mucibince nakit veya nakit maka- mında olan tahvillerin aynen teminat olarak verilmesi istenilirse daha evel maliyeye yazılarak makbuzun teklif. mektubile birlikte tevdii ilan olunur. — (1596) 1—2829 ANLAR ÇALARKEN Gümrük Muhafaza Genel Ko- mutanlık İstanbul Satınalma Ko- misyonundan : ü Gümrük Muhafaza deniz vasıtaları için 20 ton birinci ben- zinin 14/7/936 salı günü saat 11 de kapalı zarfla eksiltmesi yapı- Jacaktır. 2 — Tasınlanan - tutar 104400 liradır. 3 — 'Şartname ve evsaf 522 kuruş mukabilinde alınız. 4 — İstekliler ilk teminat olarak 6470 liralık vezne - makbuzu komisyondan 'veya banka mektuplarını ve kanuni vesikalariyle - birlikte tel Mektuplarını muayyen vakitten bir sant evvet omisyona vermeleri. (Ba62). dmma6l5 Tokat İcra Dairesinden : “Tokat vilayeti idare heyetinin 3.1.936 tarih ve 1472 numaralı kı rarile Türkiye Şeker Fabrikaları A; Ş; namına istimlâkine karar verilen ve Ekonomi Bakanlığınca tasdik edilen haritasr dahilinde Turhalde vaki sahibleri tarafından birriza teslim ve tencil işi ya- pılmıyan gayri menkulatın tahmin edilen kıymetleri yüzde yirmi fazlasile Turhal şeker fabrikası tarafından 1.1.036 gününde 34549 numaralı makbuz karşılığında Tokat Ziraat bankasına yatırılmıştır. İlan tarihinden itibaren bir ay içinde Tapu kaydındaki adres ve adlart halen meçhul olan ve gerekse ölüm ve sair suretle tesbit e- dilemiyen bütün ilişikli varis ve alâkadarların usulü üzere müra- caatla yerlerine biçilen kıymeti alarak fabrika namına teslim ve tapu dairesince tescil işlerini yapmadıkları takdirde 1295 tarihli istimlâk kararnamesine zeyil edilen 298 tarihli Fıkrai mahsusa ile 30.1.934 tarih ve 563 numaralr Şürayı Devlet mazbatası ahkâmı da- iresinde icraca tealim ve tescil işi yaptırılacağı bütün alâkadarlara tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. 2—2816 Meteoroloji Enstitüsü Direktörlüğünden : Enstitümüz hizmet kamyoneti için eksiltme ve artırma kanu- 'nunun 46 mcr maddesinin (A) fıkrasına göre pazarlık usulile (3700) litre benzin satın almacaktır. Pazarlık 10 temmuz 936 cu- ma günü saat onda Keçiören caddesi üzerinde bulunan kâleti Tohum Islah istasyonu binasında toplanan komis prlacaktır. İsteklilerin yukarıda yazılı gün ve saatte komi meleri. (1631) 2—2881 TEMMUZ 1 CULTA Ankara Valiliğinden : 1 — 16 -7 - 996 perşembe günü saat 15 de Ankara gilüş sinda toplanan vilâyet daimi encümeninde bedeli muhammenesi (4500) Tira olan Nafta silindirlerine ait (150) ton Zongu'dak blok kömürü açık eksiltmeye konulmuştur. 2 — Muvakkat teminat (337,5) liradan ibaret olup buna ait ban- ka mektubu veya idarci hususiye veznesine mahsus makbuzu ve ti. caret odasının vesikası ile birlikte 16.7.1936 günü encümene gel: meleri. 3 — İstekliler şartnamesini vilâyet nafta direktörlüğünde göre- bilirler. (1518) i—274 Emnivet İşleri Umum Müdürlü, nden : ve bunların ücretli vazife- 6 ilarının tami işlerinde çalışmak üzere ayda (80) Motosiklet, Bisiklet ve yazı mal kullanılma: te 16-7.936 tarihine kadar İstida ile Umum Müdürlüğe müracaatları. (1574) 2281 Devlet Hava Yolları İşletme İdaresi Alım ve satım komisyonundan : Ankarada istasyon ci meydanında yaptırılacak Dedel tahmin edilmiş ve inşaat kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 13. 7. 936 tarihinde pazartesi günü saat 15 de Taşhanda Hava Yolları Devlet İşletme İdaresine ait dairede yapılacaktır. Proje ve şartnameler 233 kuruş bedel mukabilinde Bayındırlık Bz kanlığı Yapılar Urnum Müdürlüğünden almabilir. Talip olanların 3487,5 liralık muvakkat teminat makbuzu veya Banka mektubu. ve şartnamede gösterilen vesikaları ihtiva etmek üzere 2490 No, lu ka- Nunun 32, 33 üncü ve müteakib maddelerindeki tarifat dairesinde hazırlıyacakları teklif mektuplarını yukarda yazılı eksiltme saatin - den bir saat evveline kadar komisyon reisliğine vermeleri ilân olu- 'nur. (1455) 1—2634 ÇARIRNAIIZ z" UYANIŞ Yeüm Emniyet İşleri Umum Müdürlüğünden : Adet Basılanın cinsi — Tahmin edilen bedel — Teminat 5600 ilâ 6000 ——— Polis mecmuası 2500 lira — 188 lira Eksiltme günü 24.7.936 cuma günü saat 15 'Yukarda cins ve mlkdarı yazılr Polis mecmuası: Karşısında gös terilen günde açık eksiltme İle bastırılacaktır. Şartnamesi Emniyet İşleri Umum Müdürlüğü Üçüncü Şubesin- dedir. İsteklilerin yukarıda yazılı mikdarda muvakkat teminatı, makbuz veya Banka mektupları ve kanuni belgelerle birlikte o gün ve saatte Umum Müdürlükte müteşekkil komisyona gelmeleri: (B1s) 2—2873 Sivas Şarbaylığından : 1 — 25229 tira 68 kuruş bedeli kepifli Sıvas merkezine ald yapı le münakasaya konulmuştur. Şartname ve plânlarını Ankara, Şarbaylıklarından 7 Tira bedeli mukabilinde alacak: 3 — Eksiltme 936 temmuzunun 13 Üncü çarşamba günü sant 15 de yapılacaktır. 4 — Muvakkat teminat mikdarı 2374 lira 63 kuruştur. $ — Eksiltmeye girecekler 2490 sayılı artırma eksiltme kanunu- 'nun 2-3 üncü maddelerinde gösterilen vsikaları vermeğe mecbur- dür. 6 — Teklif mektupları ihale zamanından bir saat evel Belediye dairesine teslim olunacak hariçten gönderilecekler iadeli teahhüt- lü olarak posta ile gönderilecektir. Gecikmeler kabul edilmez. Teklif mektuplarının 2490 sayılı kanunun tarifatına ve hü- kümlerine uygun olarak hazırlanmış olması şarttır. (3785) 12906 Nafıa Vekâletinden : 20. 7. 946 pazartesi günü saat 15 de Ankarada Nalıa Vekâleti Ya- pi İşleri Eksiltme Komisyonu odasında 31546 lira 14 kuruş keşif bedelli Polatlı jandarma Techizat Anbarı inşaatr kapalr sarf usu- liyle eksiltmeye konulmuştur. Şartname, mukavele projesi, Nafıa İşleri yeraiti umumiyesi, fen- ni şartname, keşif cetveli, proje ve tafailat resimleri 155 kuruş mu: kabilinde Vekâlet Yapı n Muvakkat teminat 2366 liradır. İsteklilerin teklif mektublarına Nafıa Vekâletince verilmiş mü- teahhitlik vesikasını iliştirmeleri Eksiltmeye gireceklerin teklif mektublarını 207.936 - parartesi günü saat on dörde kadar Yapı İşleri Arttırma, Eksiltme " ve ihale Komlayonu Reisliğine vermeleri lâzımdır. (1519) —— 2-—2750 Tetrika: No: 105 Biraz sonra, kahvaltı masası karşısında yarak oynıyordu. Çocuk gibi koşuyor, hafif kendimi kaybedinciye kadar kendimi bir tek Yazan. JAK ŞARDON Türkçeye çeviren: Nasuhi BAYDAR Biraz sonra çocuklar Bert'in etrafını sar- dilar, Küçük Anni'nin mütemadiyen - öpmekte olduğu elini kurtaran Bert onu Andre'ye u- zatırken daha ilk sözünden aralarında şim- diden takarrür etmiş, ehemiyetli, itiraf olun- amuş bir anlaşma hissetti. Andre fısıldayordu. — Sizi bir bahtsız gibi bekliyorum!... Bo- guluyorum... sizinle burada, imkânı yok, ko- Huşamıyacağım... siz ne fena yüreklisiniz! " Mari - Luiz'le Elen Ber'e doğru gelirler- Oo, erkekler arasında bir parti ha! bu t işt yiyip konuşurlarken, Bert, Andrenin, orada kendinden başka kimse yokmuş gibi, tabak- tan, dalgın dalgın bir pasta alıp yediğine dikkat etti. Bu sırada Raul soruyordu: Madam Pakari, tenis oynamıyor mu- sunuz — On senedenberi oynamadım. — Eskiden çok iyi oynardınız. Haydi, gi dip bir parti yapalım. Siz Andre ile beraber olursunuz. — Emin olunuz ki raketi tutmağı bile u- nuttum. 'in raketini almağa koşan An- Şimdi göreceksiniz, onları nasıl yene- ceğiz. Bert, çaresiz, pembe güllü şapkasını çı- kardı, beline bir kemer ve ayaklarına da san- Tek tenis kortuna girdi. — Servisi ben yapacağım, dedi. Bert eski meharetini yavaş yavaş hatırlı- bağırtılarla topa gelişigüzel vuruyor, fakat hiç bir top da kaçırmıyordu. Oyunun heye- canına kapılarak Ândrenin tarafına geçiyor, ümidsiz topları yakalıyor ve bu çeviklik duy- - gusu, bu çeoukluk ateşi ona başka bir yaşın baş döndürücü hırslarını veriyordu. Bert'e top vermek üzere yaklaştıkça Andre; aşkını anlatan kelimeleri, bir kahkaha veya bir da arasında kayboluveren bir sesle - telaffuz ediyor ve sonra, oyunun icabma göre hemen bir başka tarafa koşup topu iade ediyordu. Bert topları Andre'den çabucak alıyor, ce- vab vermiyor ve ondan kaçıp kurtulmak - is- tiyormuşçasına servislerini bir an evel yapı- yor ve oyunu bitirmeğe çalışıyordu. Andre'nin zıplayıp hoplamasına bakarak düşünüyordu: “Söylediklerinin - ciddiyetini sezebilmek için henüz pek genç. Beni de ken- di gibi genç görüyor. Benim suçlu olduğumu aklına getirmiyor. Fakat ben suçlu muyum? Ciddi olan nedir? Hakikat nedir? Ben, ma- 'nası olmıyan kudsi sözlere inandım. Kendi kişiye verdim... halbuki insanlar sonuna ka- dar ayrı düşünüyor, ayrı hissediyorlar.. Ka- dın veya erkek, nasıl yaratılmışsa hep öyle kalıvor.. ben ne isem oyum..” Bert bahce kapısından çıkar çıkmaz An- anda buldu. , dedi, Andre hemen söze başladı: — Bert, benim kusuruma - bakmamak lâ- zım... beni bir sarhoşa döndürdünüz. Fakat hiç bir şeye esef etmeyiniz. Bert'i sürükleyici, baş döndürücü, vuzuh- suz bir münakaşaya sevketmek için çabuk çabuk konuşuyordu. Fakat sakince konuş- mak, bu maksadsız gezintiden keyfince is- tifade etmek, onun bütün zevkini tatmak is terdi. (Sonu var)