11 Temmuz 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 2

11 Temmuz 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 2

SAYFA 2 Montrö mektupları: 8 Konsey ve asamble kararları Montrö, $ temmuz 1936 eti konseyinde hükümeti - ve aynı za- manda bütün nasyonal sosyalist Al- manya - namına konuşan Greise'nin nutkunu, buna - verilen cevabları, konsey kararını ve nihayet Greiser'in konseyden çıkarken eli burnunun üstünde, parmakları açık gazetecile- Ti selamlayışmı 4 temmuz tarihli inda — okumuşsu- Cenevre'de artık hiç bir şey; dip- lomatik nezaket bile kalmadı Milletler Cemiyeti - konseyinde Greise'nin Danzig serbest şehri me- selesini bir nasyonal sosyalist alman davası halinde ortaya kovduğu gün, Milletler Cemiveti asamblesi, Millet- ler Cemivetinde bir milletler Cemi: veti meselesi olarak mevcud. olan İtalya - Hahen ihtilafı hakkımda ilk kararnı verdi. İlhakı tanrmadı, fakat zeeri tedbirleri kaldırdr ve Netüs'ün italvanlara mukavemet icin istediği ön milvanluk hare yardrmımı reridetti. Necüs döndüğü zaman memleke- —K aa CUMURİYETİN REALİZASYO NLARI ————H—— —©0 Devlet Havı (Başı 1. İnci sayfada) —- #eyahatlerinden ne kadar memnun kal. dıklarmmı uzun uzadıya izah etmişlerdir. Proğrama göre aynı gün saat 1330 da İstanbulda - Yeşilköyden 3 yolcu, posta ve gazeteleri hamilen kalkan yol- Cu tayyaresi yolda karşılaşılan fena ha- vaya rağmen gene 1 saat S0 dakikada iyani 1720 de Ankaraya muvasalat et- miş ve alanda birçok meraklılar tara- fından büyük bir heyecanla karşılan- muştır. 25 Mayısta başlıyan muntazam pos- *ta geferleri bugüne kadar en ufak bir aktama göstermeksizin muvaffakıyetle devam etmiş, yolcu, posta ve gazete naklolunmakta bulunmuştur. İdare Ankarada işleri olupta her hafta sonlarını; deniz kenarında geçir- ek istiyenlerin de arzularını nazarı dikkate alarak muntazam posta seferle- rine ilâveten, cumartesi günleri - saat 1430 da bir İstanbul seferi tertip et miş ve aynı yolcuların, pazartesi sabah. Jart Ankarada saat 9 da işleri başında bulunabilmeleri için de tarifeye Yeşil- köyden saat tam 7 de hareket eden bir. Havayolları İdaresi, sade uzun yol- Culuk yapmak istiyenleri düşünmekle kalmamış, halkı alıştırmak - ve nihayet herkese uçmak fırsatın vermek - gaye- siyle Ankara ve İstanbulda, cumartesi günleri öğleden sonra saat 2 de başl — —————T— (zmir panayırında Trakya| pavyonu Edirne, 10 ÇALA.) — Arsıulusal İz- mir panayırında Trakya için yapılacak olan daimi pavyonun plânı İzmire gel- ir. Bu günlerde inşaata başlanacak- tar. Panayırda Trakyanın dört vilâyeti- 'nin ortaya koyacağı her çeşit ürün ör - 'nekleri dikkatle hazırlanıyor. Umumi Müfettişlik ekonomi danışmanı Şükrü Kasaboğlu bir heyetle birlikte panayı daki Trakpa pavyunu için vazife almış ve bu işler için bakanlıktan talimat al- mak üzere Ankaraya gitmiştir. Azılı bir hapishane kaçağı yakalandı Konya, 10 (A.A.) — Evvelce yağma #uçundan Konya ceza evinde mevkuf i- ken kaçmış olan Feyzullah adlr bir a. zilt dağlardan aşarak İspartada köyüne ulaştığı gün jandarmalar tarafından tev- kif edilmiş ve Konyaya getirilirken E- Birdir ceza evinden de camları kırarak kaşmışsa da bu azılı kaçak, mavzerleriy-i le ve yaralı olarak tutulmüş ve Konya: a getiriei hanları 1 eylül salt günü başlıyacaktır. İm- tünde habeş milletine bunları da söy- Tiyebilir. Bugün İsviçre'de, bütün motörlü makil vastıaları, hükümetin - benzi hakkındaki yeni kararları aleyhine bir protesto tatili yaptılar. Tatil bu gece yarısma kadar devam - edecek. Şimdiye kadar bütün İeviçre'de tatil yüzünden bir tek hâdise olmadı. T: tili geçid yerlerinde tertib komitesi- 'nin memurları kontrol edi kaklarda, mazeretleri tertib komite- Si tarafından tasvib edilmiyen kim- selere'nid - doktorlar, ebeler, baytar- lar ve İsviçre'ye bu; 'Ten yahancılar müstesna - tomobil. motosiklet görünmiyor.. e Boğazlar konferansı yarın - tekrar Montrö'de müzakerelerine basl Artık biz hu isin cabuk bitmesi tivoruz. Cenevrenin hirkac calısma © kadar hâdisalar dolu geeti yorucu oldu ki Montrö'- inlenemivoruz. Neset Hakil ATAY a Yolları yıp 6 da biten ve pazar günleri sabah. tan akşama kadar süren şehir tenezzüh uçuşları tertip etmiştir. Halkın gerek uzun yolculuklara ve gerekse gebir uçuşlarına / gösterdi Tağbet pek ziyade teşekküre değer. İdare, gerek posta seferleri ve ge- rekse şehir tenezzühü yapmak istiyen: ler için Ankara ve İstanbulda - husust otobüsler işletmektedir. Bu otobüsler, şehirlerle meydanlar arasında - munta: Zam ve muayyen seferler yaparak yol: Cuları ve uçuş. meraklılarını. sahalara parasız taşıyor. Tayyare meydanlarını ziyarete gelenler, temiz havada uçarak Yahut uçuş seyrederek İyi vakit geçi zirler ki, idarenin hazırlatmış olduğu büfeden İstedikleri içecek veya yi yeceği tedarik edebilirler. Evvelâ İzmir, sonra da diğer vila- yetlerimize ulaşacak olan hava hatları istasyonlarında da, aynı şekilde uçuç dar yapılacak ve yolcu her yerde aynı intizam ile karşılaşacaktır. 1938 yılı sonunda Havayolları İda. yesi - büyüklerinden aldığı direktifler dairesinde - memleketi baştanbaşa har vayollariyle sarmış bulunacak ve hatta komşu memleketlere bile seferler yap- taracaktar. Sarsılmaz bir imanla hava - hatları- nım terakki ve inkişafma çalışan idare de bu gayeye varacağı hakkında - katt bir kanaat vardır. Lise ve orta mekteblerde Parasız yatılrların imtihanları Tise ve orta mekteblerde parasız yatılı olarak okumak istiyenlerin seçme imti- tihanlara gireceklerin - müracaatları 29 ağustosa kadar kabul olunacaktır. İm- tihanlar türkçe, edebiyat, riyaziye, ta- rih cografya derslerinden tahriri olara yapılacak ve imtihan - sualleri imtihan günü açılmak üzere bakanlıktan gönde- rilecektir. Türkçe ve edebiyat imtihanları 1 ey- Jül salı, riyaziye 2 eylül çarşamba, ta- rih-cografya 3 eylül perşembe — günle- rinde yapılacak ve imtihanın kaç saat süreceği imtihan sualleri ile birlikte bil- dirilecektir. İmtihanda kazananlar ga- zetelerle ilân olunacaktır. İmtihanda ka- zanma dereceleri bir olanlardan şehid gocukları üstün tutulacaktı Orta mekteb muallimliği için Sözl Orta mekteb muallimliği için yazılı imtihanda kazanarak 17 ağustosta An. karada yapılacak sözlü imtihana alm. masr kararlaşan muallimler şunlardır. İSTANBUL: Üsküdar 30, ilk mektebinden Nedi. me Hâdiye, Beyoğlu 42. den Nusret, Galata rüm ilk mektebinden — Beli Zafranbolu cacli ilk tex pazarı M. Kemalpaşa mektebinden Şe. rife, İzmit Yeni Turan mektebinden İc. K, Geyve Akhisar mektebinden Fah- reddin ve Süreyya, Gebze merkez mek. tebinden Nevres, Gebze Aydınlr köyü başmuallimi Nedim, İzmit Bahçecik baş. muallimi Hikmet, KIRŞEHİR* Gazi mektebinden Arif ve Ali, mer. kez Namık Kemal mektebinden Osman, Mucur Cumuriyet mektebinden Meh- med. ESKİŞEHİR: Sivrihisar Kızılbey mektebinden Ab. dullah. MANİS, Akhisar Kemal mektebinden Sala. haddin, Soma Altıntaş mektebinden Bahri, Turgudlu Çepenidere mektebin. den Reşad, Akhisar Ali Şefik mekte- binden Enver, Salihli Altınordu mek. 'tebinden Fehmi, ÇANAKKALE: Eceabad. Dursun köyü megtebinden Doğan, Gelibolu merkez Cumuriyet mektebinden Refet, Erenköy mektebin. den Zehra, Bayramiç merkez Milli Za: fer mektebinden Fuad, Biga Dimetoka mektebinden Hamdi, Biga merkez Dum- Tupmar mektebinden - Sabiha, Erenköy mektebi başmuallimi Nuri. ANKARA: Gazi Terbiye enstitüsü beden terbi. yesi şubesi son sınıfından 31 N. Meh. med, Ayaşın Güdül nahiyesi Keşanuz köyü muallimi Hüseyin, Orhaniye kö. yünden Rifat. AyDr! Germencik muallimi Feri metpaşa mektebinden Sabri. BALIKESİR: Merkez 6 eylâl mektebinden Nezihe, ve İffet, merkez İstiklâl mektebinden Naciye, merkez Ali Şuuri mektebinden Şazimend ve Hayriye, merkez Gazi mektebinden Nahide ve Fahriye, Ayva- lık Gazi mektebinden Enver, Bandırma 2. inci mektebden Nizameddin. NİĞDE: Bor Asmaköyü muallimi tsmail, Sa. karya muallimi Safa. 'ZONGULDAK: Merkez Kozlu mektebinden Firdevs, Ereğli Süleymanbeğler mektebinden Salih. BLAZİZ: 3. üncü mektebden Hakkı. AFYON KARAHİSAR: Sandıklı İlban mektebinden Mustafa, Gedik Ahmedpaşa mektebinden 'Nec. miye, KAYSERİ: Cumuriyet mektebinden Zinnur, ANTALYA: Akseki Ekseren Mustafa, Kurkudeli Zivint mektebi başmuallimi Hakkı, mer- kez Sakarya mektebinden Salih, Elmalr merkez mektebinden Rifat. DİYARBEKİR: Merkez İsmetpaşa mektebinden Ah. med Bilgi, Silvan mektebinden İzzet. Söke I- ü imtihana girecek muallimler URFA Birecik Mir'ât mektebinden İbrahim, Fevzipaşa mektebinden Ahmed. MARAŞ: Merkez İnönü mektebinden Mehmed, Kurtuluş mektebinden Nureddin ve Nadir, Andırın Gedikahmedli köyün. den Ali, Yusufhacı köy muallimi Meh. med, Sakarya mektebinden Remzi. BİLECİK: Borüyük Pazarcık Ahmedler mekte- binden Hasan. BURDUR. İstiklâl mektebinden Salih. İZMİR: İsmetpaşa mektebinden Münire, Cu. müriyet mektebinden Ayşe, Kuşadası Şirince mektebinden İzzet, Türkbirliği mektebinden İhsan, KÜTAHYA: Simav orta mekteb muallim vekili Nu- reddin. mekteb muallimlerinden Meh. KIRKLARELİ: Burgaz Çiftlikköyü başmuallimi Mus- tafa, Karışan köyü muallimi Şehriban, Dolhan muallimi Hüsameddin, merkez mektebinden “Dürdane, Babaeski: AL pullu muallimi Nuri MARDİN: Savur muallimi Temel, Nusaybin mek. tebinden Zeki, İÇEL: Mersin Çankaya mektebinden Sami, Mut Çömlekköy mektebinden Naci. SİNOP: Boyabad İnönü mektebinden Tsmail. BOLU: Düzce Namık Kemal mektebinden Hilmi, Beypazarı İç 1. inci mektebin- den Niyazi, İç 2. inci mektebinden Mehmed. GEREDE. Misakı Milit rahman. ANTEP, Kilis: Cumüriyet mektebinden Meh. med, Gazi M Kemal mektebinden Şe. fik. MUĞLA: Marmaris mektebinden Mehmed. TEKİRDAĞ: Hayrabolu Yakub Emir muallimi A7 dem. mektebinden — Abdur. SİVAS: Zara Devekse muallimi Mehmed. GİRESUN: Merkez Necatibey muallimi Dursun. AĞRI: Merkez muallimi Nuri EDİRNE: Hacrilbey mektebinden Afife ve Enver, Dumlupımar mektebinden Bekir, Yusufhoca muallimi Salih, İncala- İb. riktepe muallimi Şevket. DENİZLİ: Çal kültür memuru Turhan, Kâti çelebi mektebinden Nazif, BURSA: Yenişehir İsmetpaşa — mektebinden Nobar, İnegöl Kaşıkçı muallimi Cemal, Emir buhari mektebinden Fazilet, M. Kemalpaşa merkez mektebinden İffet 've Ruhat, Cumuriyet mektebinden Şük- ran, 23 Temmuz mektebinden Nihad. İSPARTA: Karağaç İnönü mektebinden Zühtü, Atabey merkez mektebinden İbrahim. Kızılay lı>ftası bugün Iızışhyor Şehrimizde Kizıley Kaftası'bugün. den itiberen başlamakadır. Bugün ee at 16'da Kızılay üyeleri, merkes heyeti azalariyle beraber Arstirk heykeline bir çelenk koyacaklardır. Hafta içinde radyr'» 4 konferane verilecek, şehrin en işlek bir yerine ku- rulacak bir çadır içinde toblolar teşhir edilecek ve halk Kızılaya üye yazılma- #a davet olunacaktır. Bugün akşam üstü Şehir bahçesin de eğlenceler tertib edilecektir. Eczanelerle şehrimizin büyük ma- ğazaları vitrinlerini Kızılay bayraklar iyle süslemişlerdir ve azâ kayıd ajan- lığını ifa etmektedirler, Haftanın son günü olan 18 temmuz cumartesi akşamı Orman çiftliği Bira parkında büyük bir gardenparti verile- cektir. 14 de başlıyacak olan garden- Parti sabaha kadar devam edecektir . Hazırlanan büyük piyango, yurddaş- Jara talilerini denemek fırsatını ve bu hayır kurumuna yardım imkânını vere miş olacaktır. y kurumu bütün kayıdlı üye- lerine müracaat ederek. her üyenin, ku- Tuma azâ olabilecek beş kişinin adınr rica etmiştir. Kurum n zatlara ayrıca müracaat ederek üye kaydolunmalarını rica ede- cektir. Böylelikle Ankarada üye sayı- sının 10.000 i bulacağı tahmin olun. maktadır. Edirne ilk okulluları kampa çıktılar Edirne, 10 ÇALA.) — 600 kadr ae yf ve yorğun ilk okul köy çocukları iki Su ve havası en iyi köplerdesleti” Pa çıkarılmış! Edirne köylü çocukları Karaağaçta toplanıyor. Bunların yeme içme — mase rafları köylerden ve umumt meclislerin büdeelerine koyduğu yardım parasın. dandır. Her obanın fabri bir doktoru, iki öğretmeni ve bir iki bakter gramofonu vardır. Çocuklar iyi yiyeceli ve gülüp oynayacaklardır. Önbeş gün- de bir tartılacaklardı teftiş göreceklerdi İnanlı ayğır ve inek deposu büyütülüyor Edirne, 10 (A.A.) — Tarım Bakan- Jığınım inanlı ayğır ve inek deposu kad. zoları bir misli artırılmış ve yüz bin li a hesablanan projeleri gel kında eksiltme komisyonuna verilecek ve inşaata başlanacaktır. ——— DİL KÖŞESİ Bir İstanbul gazetesinden “adliye haberleri,, sütununda - bulduğumuz h birisini vermiştir: Bu cümleyi görünce “polis,, keli mesinden sonra virçül konmak lâzım gelirken neden konulmadığını sora- cağız, sanmışsınızdır. Buna lüzum vardı; fakat bir çok arkadaşların noktalama işaretlerini kullanmamak boş yere kalemimizi yormayalım, di- 'ye bu ihtardan vaz geçiyoruz. Bu cümlede dokunacağımız nol ta, cümle içindeki dün, Yugoslavya tabaasın- müdde olmamış. Çünkü acele denilen illet, bir türlü yakamızı bu rakmıyor. Ankara Birası Neşeve Sıhhat verir. ay dinlenmek üzere dört vilâyetin seç- D