22 Temmuz 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 4

22 Temmuz 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 4

: SAYFA a Montrö zaferinin Yurdda akisleri Memleketin dört bucağından sevinç telgrafları geliyor Boğazların ordumuz tarafından işgal ve tahkimini müeyyid olan Montrö mukavelesinin im- zası suretile kazanılan safer yurdun her tarafında coşkunlukla ve büyük tezahüratla tesid edilmektedir. Parti teşekküllerinden, milli cemiyetlerden ve diğer teşekküllerden Parti Genel Sekreterliğine gelen bir çok telgraflar bu mesut günü kutlamaktadır. Gazelemiz bu Izlgmlhrı y #ırasiyle neşredecektir. NEVŞEHİRDEN: Ankarada yüksek İç bakanımız ve 4 H. Partisi genel sekreteri Şükrü Ka- İçten bir ilgi ile güddüğümüz — bo- Hazlar konleransı ve muahedesinin ka- Zançi sonucunu müjdeleyen telgraf sa- at 3.30 da alındı. Bütün Nevşehir haikr önünde okunarak coşkunluklar, heyecan- dar, sevinçler yarattı. Partimiz sekreteri kaymetli iç bakanımızın bu ülkü yolun- daki yüksek çalışmalarından dolayı biz Nevşehirliler hükümetimize ve cumuri- yetimize olan derin teşekkürlerimizi ve bağllığımızı sonsuz saygı- ve sevgileri- mizle bildiririz. Ulusal banka N. Akman C. halkevi başk A. Kemal, C. H. P. başk H. Sute- kin, Şarbay $. Suer T. E. C. M. ve en- düsetri başkanı Nail. Tarım kredi koo- peratifi Baha, hava kurumu A. Reza, kı- zılay Tevfik, çocuk esirgeme kurumu Sabri Gözel. BURDURDAN: Dahiliye vekili ve C. H. P. genel sek- reteri Şükrü Kaya: Cumuriyet alanında toplanan Yeşil ova halkı türkün kalbinde bir düğüm -| Jarak kalan boğazlar bağının çözülmesi münasebetiyle coşkun bir sevinçle şen- likler yapmakta sonsuz minnet ve şük- ran düygülariyle yüksek şahsınızı bu- günkü varlığı yaratan kudretli hüküme- timizi kutlamakta olduklarını arzederiz. Yeşil ova kaymakamı S. Ermumcu parti başk Niyazi, hava kurumu başk Hüseyin. MALATYADAN: Ankara C. H. P. genel sekreteri Partinin büyük hizmetlerine kıymet- Hi bir ilâve olan bugünkü siyasi zaferi halk şimdi heyecan ve sevinçle kutlu- yer. Ulusun büyük Öndere ve partiye bağlılığının bir remzi olan bu asil teza- hürleri ve şükran hislerini saygılarımız. a sunuyoruz, Malatya C. H. P. başkanı Etem A- kıncı, şarbay T. Temelli, Z. O, R. C. De- rin kok halkevi başkanı F. Yakın, türk hava kurumu başkanı T. Ogut, ulusal ekonomi ve artırma kurulu başkanı”L. Erdem. KONYADAN: C.H. P. genel sekreterliği Ankara Partimizin yurd ve ulusun güvenliği yolundaki çalışma ve zamanın en yeni delili olarak boğazlardan türk hakimi- yetinin kurulmasında — dolayı sevinçle meydanları dolduran orr binlerce Kon- yalr partiye olan yüksek inan ve ninnet Vali C. H. P. ilyönkurul başkanı Ce mal Bardakçı, şarbay Şevki Ergün, 22 esnaf kurumu adına Rüştü Tokat K. S. T. bölge başkanı 8. — Muskara, Çocuk — Esirgeme — Kurumu — başka- nt Memet Selgür, kızılay başkanı Dr. 8. Akın, halkevi başkanı Paik Soyman, türük hava kurumu / başkanı Hüsnü, Konya basını adına Ziya Çalık, ÇUBUKTA! Boğazlar mukavelesinin — imzalandı (a dair tebçir telgrafınızı sevinçle ah dim. Bu telgrafın vuruduna intizar eden Cumuriyet meydanında toplu bulunan binlerce halka tebşir ettim. Arasında o- kunan telgrafın büyük tezahüratla kar- gılanatak yüce varlığınıza olan bağlılık ve şükranlarımı arzeder sonsuz saygı Jarımı sunarım. C. H. P. başkanı H. Oker KADİRLİDEN: Damarlarımızdaki kanın kudretini cihana tanıtan bugünkü muvaffakiyette ülkemizde büyük bir birlik temin ede- rek en büyük rol oynayan partimize bü- 'tün halk son müjde telgrafınıza — dah: büyük varlıkla ve heyecanla kalp bağ- ladılar. Son saniyeye kadar partimiz ö- nünde kalpleri parti için çarpan binler. ce halk büyük Atasına ve milleti için çalışan diğer büyüklerine minnet hislerini büyük tazahüratla izhar etti- ler, Varolun büyüklerimiz. Kaymakam Pulat, Parti başkanı Din- cer, Belediye başkanı Ballı, Kızılay başkanı Bay Kara. ANTALYADAN Boğazlar konferansında türkün ka- zandığı egemenlik zaferinin Kemalizmi ülkü edinen partimizin — Antalyadaki üyeleri namına derin saygılarla kutlar. dar. Halkın partimize şükran ve bağlılık duygülarını sunarım. Parti başkanı Vali S. Orge AKYAZIDAN Boğazlar mukavelesinin — imzasını coşkun tezahürat ve sevinçle kutladık türkün mukaddes hakkını takib ve tes- 'tim uğrundaki mesailerine arzı şükran ederiz. Akyazı muhtarı Rasım. Akyazı nahi-| yesi C.H.P. başkanı M. Öz Tune' MESUDİYEDEN Yurdun bütünlüğünü ve acunu ba- Fisin devamını sağlıyan boğazlar mua- hedesinin türk isteğine uygun - olarak imzalanmasından ötürü — duyduğumuz sonsuz sevinçle mesudiye halkı adına yüce şahsınıza candan tebrik ve teşek- kürler sunarız. CHLP. başkanı Sami Karayaka, U- ray başkanı M. Aydoğan, Ticaret oda- &1 mümessili K. Ortaç. , GERZEDEN Cumuriyet hükümetimizin yeni bir gaheser olarak bizlere bahsettiği Mont- 18 muzafferiyetini candan kutlarız. CHLP. başkanı M. Saatci, Halkevi başkanı Z. Karagülle Belediye başkanı 8. Olgunsoy Kızılay başkanı Ali Ugur 'Tayyare başkanı İ. H. Kalfadlu Çocuk esirgeme başkanı Reşit Say Ticaret o- dası başkanı Cevat , ÇATALCADAN Çizdiğimiz program ve açtığımız yol bugün Montröde türke yeni bir şeref ekledi klavuzluğunuzun yüksek ışıkları altında partiye candan bağlılığımızı sevinçle haykırıyoruz.. Perti başkanı Cincer Temicin. Kızı- Jay başkanı O. Gok. Hava kurumu baş- kanı Lütfi. Çocuk esirgeme kurumu baş- kanı N. P. Ayı BORDAN Kemalist Türkiyeyi yaratan büyük devrim partimizin Montrödeki muvaf- fakiyetinden ötürü de bağlılık ve min- enttarlığımızı bildiririz. İlcebay Tuncak. Uray başkanı — T. Avant. Halk partisi ve halkevi başkanı C. Ürkü. Kızılay başkanı Rasih. Hima- yei etfal başkanı Nail. Tayyare haşka- mu Tamer. ÇARŞAMBADAN dandığı müjdesini alan memleket hal- kı şimdi en mutlu anlarından birini ya- şamaktadır. Partimizin ve hükümetimi- zin bunca değerli işlerine kattığı — bu yeni eser halkın minnet ve şükranla- Tını ve partiye candan — bağlılıklarını bir kerre daha tekrarlamalarına fırsat verdi. Yurddaşlarmn bu duygularını yük- gek katınıza İletir sönsuz sayğılarımı- zın kabulünü rica ederim, H. başkanı . Bilge. P. başkanı N. Semiz oğlu. Belediye başkanı A, Ertu- ZONGULDAKTAN Boğazlar muahedesinin / imzalanma müjdesini cumuriyet meydanında v bırsızlıkla bekliyen bütün zonguldak- İlara bu büyük zaferin imzalandığına dair telgrafı okuduğum zaman içten ge- len seviçli bir heyecan ve coşkunlukla sehir çalkandı limandaki bütün vapur- lar ve buradaki nakliye vasıtaları dü- dük çalmak suretile törene iştirak ettiler ulu önderimiz Atatürke büyük başbakanı- mız İsmet İnönüne yüce partimize ha- riciye vekâletine genel kurmay başkan- Jağına kamutay başkanlığına minnet şük- ran ve sarsılmaz bağlılık ve güvenlerinin telgrafla bildirilmesine karar verilerek telgraflar çekildi halk bu büyük zaferi ulusal bir bayram gibi - kutlamaktadır. yarında zengin pro tezahürata devam edileceğini sonsuz saygıl arzeylerim. Tibay ve C.H.P. ilyönkurul başkanı H. Aksoy. ANTEPTEN : * Yurdun kurtuluşu güvenliği yüksel- mesi yolunda aldığı ağır ödevleri başar-| vaffakiyetlerine ye- ni boğazlar mukavelesile çok — önemli bir parça ekliyen büyük partimlzi son- suz sevinç içinde bulunan — halkımıza tercüman olarak büyük önder ve başka- 'nın yaratıcı yönetimi altında saygı ve minnet duygularmı sunarız. C.H.P. başkanı R. Cevik. Belediye reisi H. Kutlar, Halkevi başkanı A. M. Goğguş. Ticaret odası başkanı Mahmud Ersoy. Kızılay başkanı Nafiz. Tayyare Şubesi başkanı Mahmud. Çocuk kurumu başkanı Dr. Saip Ozer, MANAVGATTAN: Her yönde sevindir Su boğazlar işi zaferinize de sevinçler içinde minnet ve şükranlarını sunar, Parti Başkanı Şükrü Sözen. AKSEKİDEN; Devletimizin bütün işlerinde nazım rolü olan partimizin Montrö zaferin - deki büyük hissesini tebcil eder, halkın minnet ve şükranlarını arz ederiz. Şarbay A. Kaplan, Parti Başk. H. Göksu, BABAESKİDEN: Anacı türk ulusunun milli varlığı - mr tahakkuk ettirmek olan - partimize son boğazlar muahedesinin tasdiki do Jayısiyle minnet ve sarsılmaz bağlılık- Jarımızı takdim, heyecan ve sevinçleri- mizi sunmayı borç biliriz. Parti Başkanı M. Apak, Belediye Reisi Naci Saygın, Hava kurumu baş- kanı H. Eker, Çocuk Esirgeme Kuru- u başkanı Hamdi, Kızılay başkanı Dr. Layka. ÇANKIRIDAN Ulusun öz bağrından doğan yüksek partimizin bu gece Montrö'de kazan. muş olduğu büyük muvaffakiyet bütün Çankırı halkının yüreğinde sonsur ve- vinçler kaynaştırmıştır. Deria şükran- Jarr çevresiz bir coşkunluk içinde v nuyorlar. t Halkevi Başkanı N. Bayram, CH P. Bek. libay Uzgören, Ticaret Odası Bek. Urbay O. Atatoy, Ziraat Oda Bşk. R. Dolunay. 'YEŞİLKÖYDEN Memteketin emniyet ve selâmetini 'temin eden Montrö muzafferiyetinden dolayı tebrik ve — teşekkürlerimizi ar- zederiz. C. H. P. Yeşilköy kamunu yönku- rulu Ziya Bengi. KANLICADAN: Partimizin bu büyük zaferini can- dan kutlarım. C. H. P. Kanlıca ocak başkanı H. Kınay. FATİHTEN: Memleketin emniyet ve selâmetini 'temin eden Montrö muzafferiyetinden dolayı tebrik eder ve — şükranlarımızı arzederiz. - Fatih ilçe belediye 8. MD Haluk !22 TEMMUZ 1926 ÇARŞAMBA Pepeyi, C. H. P. Fatih ilçeyönkurul başkanı Cemalettin Fazıl Erten. « ' ŞARKÖYDEN Lozan anlaşmasında zincirleri ko. parılan boğazlarımızın Motröde alman kilitlerle tekrar ” kapatılmasından ve yurdumuzun bir daha erkinlik yücele- Tine kavuşturduğunuzdan dolayı derin minnetlerimizi sunarız. Hava kurumu başkanı Mahir, 1d- man ocağı başkanı İ. Korkut, P. baş- kanı Koral, çocuk esirgeme K. başkanr Salun Ay, şarbay Kemal, kızılay başka. ni Ertem. SUŞEHRİNDEN * Türkün bağrından doğan partimizin amaçlarından birine daha kavuştuk. Kazanılan bu büyük zafer mutlu saatte partimizin her yoldaki ölçülemiyen de- ğerli başarılarını halkla birlikte hür et ve inançla andık. Partimizi ve z ti devletlerini minnet ve şükranla kut- darız Ticaret odası M. H. Kutlu, C. H. P. başkanr Akaraca, uraybaşkanı Kurz, kızılay başkanı Akyüz, C.H.K. K. başkanı Aksam, çocuk esirgeme kuru. hu A, Turan. ERBAADAN t Boğazlar muahedesinin - Montrö'de bu gece imzalanacağını duyan binlere €e halkımız daha akşamdan cumuriyet meydanının parlak ziyası altında top- Janarak tebşir telgrafınızı sabırsızlı! Ja beklerken saat 1,30 Türkiyenin ve çihan sulhunun emniyet - bakımından türk ulusunun yıllardanberi hallini en büyük amaç edindiği boğazlar işinin ulusal menfaatlerimize uygun bir- şe « kilde imzalandığına dair — gelen tel okunmuş ve / sürekli — alkışlanmıştır. Türk milletinin emniyet ve selâmetini 'temin için geceli gündüzlü şuurla bir ilgi ve hassasiyetle çalışan - cumuriyet hükümetimizin yüce relsi Atatürk ve Başveki! İsmet İnönüne ve sayın arka- daşlarına içten gelen tebrik ve şükran- Jarımızı memleket halkı adına arzede. Tim. Parti başkanı $. Önder, Belediye re- isi Ziya Gezgin. ' GEDİZDEN: aldığı Ülkülerden birini daha muvaf kiyetle başardığı müjdeliyen tel haberini sevinç içinde duyan Gediz. halkının partiye ve onun hükümetine karşı olan sonsuz minnet ve şükranlarını sunmak. Ja geref duyarız. C.HEP. İlçeyön kurul başk. 5. Atay, yarbay Tirnavi, çocuk esirgeme kuruma başk. M. Ocakoğlu, kızılay k. başk. A« Janyalı, spor k. başk. İ. Özer, T. H, K. 8. başk. H. Alanyalı, KÜTAHYADAN: İstiklâl zevkini ve inkilâb seve bibakkın duyan Kütahyamız altıok küsünün Montrö utkusunu şimdi derin bir sevinç coşkunluğu içinde yaşıyor. İnanını — ve — enerjisini — Kamâ Tizimden alan halkımızın bu ulusal ba- garı münasebetiyle de büyük partimize karşı duyduğu şükran duygularını sone suz saygılarımızla arzederiz. Parti başkanı vali 8. Errim, ticaret odası başkanı S. Kutman, şarbay Etem mıcıı.g Kıtası Yazan: Rudyard KİPLİNG Nürettin ARTAM Bua uğurda bir parçasık dayak yemiş, çok mu? — Öyle ise, bu adam yavrusunu memeğe bak. O senin kör pençeleri de bileyeceğin bir ağaç ü ki ama, bu başlıca sözler nelerdir? Onları ba- na da söylesene... ihtiyacım olduğu için sor- muyorum sanki... Baghira, bir pençesini uzattı ve ucunda keskin birer keskiyi andıran tırnaklarına hayranlıkla baktı... — Öğrensem fena olmıyacak... — Movgli'yi çağırayım, bakalım becere- bilirse, o söylesin, Gel buraya kücük kardeş! Başlarının üzerinden küskün bir çocuk se- si cevab verdi — Başımın içi bir arı ağacı gibi oğuldu- yor. Movgli pek öfkeli öfkeli ağaçtan aşağıya üzerin- doğru sıyrıldı ve ayağı yere değerken sözü- nü şöyle tamamladı: — Baghira için geliyorum, senin için de- ğil anladın mı şişko, ihtiyar Balu! İncinmiş ve gücenmiş olmakla beraber Bah — Benim için hepsi bir, dedi, şimdi benim sana bugün öğrettiğim başlıca sözle- ri Baghiraya söyle. Bilgiçlik göstereceğine sevinen Movgli sordu: — Kimler için olanlarını? Cengel'de bir- çok diller var ve ben hepsini biliyorum. Sen daha pek az biliyorsun, çok değil, iyorsun ya, Baghira, hocalarına hiç te- gekkür etmezler. Ufak bir kurt yavrusunun gelipte ihtiyar Balu'ya, öğrettiği şeyler “Allah razı olsun” dediği görülmemiştir. Öyleyse, söyle bakalım, avlanan kimse- lere söylenen sözü, büyük talebe! Movgli, bütün avlanan kimselerin yaptı- ği gibi — Siz ve biz bir kandanız. — Peki, şimdi kuşlar için olanı söyle. Moveli cümleyi bir ağaç ıslığiyle sonuna kadar tekrarladı. — Simdi yılanlar için olanı. dedi Bag- ayı aksanı kullanarak cevab verdi: hira. Bunun cevabı tasviri imkânsız bir yılan aslığı oldu. Bunun üzerine Movgli, ayağiyle arkaya doğru bir tekme attı ve iki elini çır- parak kendi kendini alkışladıktan sonra, çok zamanlar yaptığı gibi, Baghira'nın par- lak tüylü sırtına sıçradı. Topuklarını davul çalar gibi parsın yanlarına vuruyor ve Balu- ya karşı surat ediyordu. — İşte gördünya, biraz dayağı haketme- ? dedi koyu renkli ayı, “günün birinde beni hatırlarsın.” Sonra Baghira'ya dönerek bütün bunları bilen yaban fili Hati'ye nasıl yalvardığını, filin Balu'nun beceremediği yılan dilini öğrenmesi i 'n Movgli'yi nasıl küle soktuğunu, şimdi Movgli'nin cengel'de bütün kazalara uğramaktan kurtulduğunu, artık ne bir yılanın, ne bir kuşun, ne de bir hayvanın kendisine zararı dokunamıyacağı- ni anlattır, İki ayağı üzerine oturan ve tüvlü karnı- nr kendi eliyle okşavıp öğünen Balu: — Artık, kimseden korku yok! diyor- du. Baghira kendi kendine söylendi: — Yalnız kendi kabiylesinden var! Sonra Movgli'ye dönerel — Kaburga kemiklerime dikkat et kü- gük kardeş, dedi, ne oluyor böyle? Sırtımda bir aşağı bir yukarı zıplayıp duruyorsun? Movgli kendini dinletmek için Baghira- 'nın omuz tüylerini çekiyor. Sırtını tekmeli- yordu. Onların kendisini dinlediklerini anla. yanca, avazı çıktığı kadar bağırdı: — Benim de bir kabiylem olacak, onları bütün gün dalların üzerinde dolaştıracağım. — Bu yeni çılgınlık da ne? dedi Baghira, rüyaların rüyasını görüyorsun sen. Movgli devam etti. ' — Ve ihtiyar Balu'nun üzerine dal, çör- göp, ne bulursak atacağız; onlar da bana söz verdiler. — ÖS artıkt Balu, oğlanı parsın sırtından kaptığı gibi yere indirdi. Şimdi pençenin arasında kalan Movgli, ayının gerçekten öfkelenmiş olduğunu görüyordu. Balu: , — Movgli, dedi, sen Bandar tog'larla, maymunlarla beraber bulunmuş, onlarla ko- nuşmuşsun. Movgli, onun da kızın kızmamız olduğue nu anlıyabilmek icin Rael baktr. Siyah parsın gözleri yeşi sertti. ,