30 Ocak 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

30 Ocak 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

j 30 / 1 / 1937 ULUS Hatay davamızın mesud neticesi üzerine Sancaktan ve yurdun her yanından halkın sevincini anlatan binlerce tebrik ve şükran telgrafları geliyor Hataydan gelen şükran - telgrafları Sancak davamızın milli bir zaler halinde neticelenmesi dun her tarafından Büyük Şefe, Kamutay Başkanlı; mumza, Parti Genel Sekreterliğine hararetli tebrik ve şükran telgraf- ları gelmektedir. Bu telgraflara sayfalarımızın müsaadesi nisbetinde “yer vermeğe başlıyoruz. Bu telgraflardan, gağıya koyuyoruz : Sevinç içinde olan hataylılar şük- yanlarını sunarlar. Heyeti temsiliye * Hataylılar - kartuluşunun #evinci içinde çalkanıyorlar; Tini sunarlar. Hatay balk mümessilleri kâni Türkmen Fevzi Şemsetti Münür Samih Azmi * Abdul- Vedi. Kurtuluş sevinciyle çalkanan ha- taylıların minnet ve saygılarını suna- riz, Belediye azâsından Bekir, Bereket, Sadık Müfti bağışladığı uğur. kendimizi kutlar, başımızda ebedi ol- ananızı tanrıdan dilerim. Hatay Mütfüsü Mesud * Hatay davâsındaki zaferinizden do- Jayr biz talebeler sevinç içinde şükran- larımızı sunarız. Adil Memnun, Necat Uçtum, Va- hit Halef, Lami Attar, Fuarsifer. * Kurtuluş zaferini Ulu Önderimize ve milletimize sevinçle şükranımızı su- narız. Hatay abacılarından Fazıl Hasan Niyazi * Biz hataylı terziler kurtuluş sevinç leri içinde büyük zaferinizi kutlar, ulu katınıza şükranlarımızı sunarız. Ahmed, Nuri, Mehmet. * On sekiz yıllık zından karanlığın. dan sonra kutlu ve kudretli ellerinizle hürriyete kavuşan — kırk asırlık - türk in coşkun şenlik- inde yüzüyor. Varolun, bin yaşa- yın müzaffer türk uluları Antakya Şoförler Cemiyeti Reisi İzzet Zekeriya * Biz Hatay debbagları — istiklâlimiz uğrunda büyük milletimizin kazandığı zaferi candan kutlarız. Debbaglar namıma Hakkı Yasin * Hatay köşkerleri davâmızdaki zafe- mille- Köşkerler namına Abdullah * Biz Hatay öğretmenleri yüce mil- Hatayda bulunan türkler tarafından, şehri Bulunan Kamutay Başkanına vcve başbakana çekilmiş olanları a- izerine yur- ına, Baş Baka- izde letimizin bizi sonsuz sevinç içinde bı- rakan büyük zaferini kutlarız. Şükrü Barut, Emin Güvensay, Re- at Toman, İsmail Masereci, — Abbas, Hasan Fuad Gürt Öme, Bozkur, Fa- zıl Tosyalı, Fehmi Şerbetçi. * Türk hakkının ye vinçle kutlarız. Yavrunuz Hatayın say- gılarını yüce katınıza sunmakla mut. Tuyuz. Fuad Cemal, avukat Suna Mustafa, masaract Mehmet Şemsettin, Rasim Se- fer, Kâzım Ozal, Sabit Atay, Nafi Se- fer, Abdurrahman Sefer, Mecid. * z hataylı kahveciler sevinç için: Yusuf Hacr Ali * Bizi / kurtardığınızdan — dolayı se- vinçlerimizi sunarız. Faturacr Mehmet Hoca, Samih Bi- Iâl, Tahir Masaracı, Bekir Duhani, Suphi Masaracı, Kamio Masaracr £ Biz hataylr kunduracılar sevinç i- çinde kurtuluş zaferini kutlar, sonsuz Şükran ve saygılarımızı sunarız, Raşid Hazım * Biz hatay marangozları kurtuluşu- muz sevinçlerini katınıza — minnet ve şükranla sunarız. Marangozlar Reisi Necib * Hatayın Tütün hanı tüccarları kur- tuluş sevinçli şükranlarınr Ulu Önder- lerine sunar. Mustafa Şemsettin Esmerli ” Halef, Abdurrahman Raşid Resul, Et- hem Ateş, Remzi Masaracı * Sancağımızın kurtuluşundan gelen sevincimi, minnettarlığımı - bildirmeyi bir vazifel şükran eda eylerim. Yahya oğlu Asaf * Biz hataylıları istiklâl ve hürriyete kavuşturduğunuzdan —minnet ve şük« ranlarımızı hürmetle sunarız. Türk şekercileri Galip Ali, Nuri Emin, Suphi Ali, Şükrü Halil, Hacr Ali * Biz Hatay berberleri davâmızı ka- zandıran Ulu Önder ve büyük milleti mize sevinç ve şükranlarımızı sunarız. Berberler namına Ali Kamutay Başkanlığına gelen telgraflar (İstanbul, 29) Hataylılar istiklâline - kavuştukları bu mutlü günün yüksek kıvançlarını en derin saygı ve tazimleriyle büyük Kamutaya ve onun değerli Başkanına sunarlar. Haklı ve ulusal davâmızın zaferle neticelenmesi ve sayın saylavlarımızın bu uğurdaki yüksek alâkalarından do- layı ebedi şükranlarımızla sonsuz bağ- Jılıklarımızı arzeyleriz. Hataylılar namına Rasim Yurdman l Cİzmir, 29) Başında dünyanın en büyük adamı bulunduğu için daima zaferden zafere koşan, milli davâlarını en pürüzsüz bir şekilde bütün bir cihana kabul ettiren zafer daha kazanmış olu- yor. Şu dakikada sonsuz bir sevinç i çinde bayram yapmakta olan izmirliler bu günü gösteren büvük şefivle veri de ve zamanında verdi ktifler- le Cumhuriyet - hükümetinin — isabetli hareketlerini teyid eden Millet Vekil- lerine büyük ve kahraman orduya son. Suz minnet ve şükranlarını derin ve sarsılmaz bağlılıklarını da teyid ve i- dân ediyor. İzmirlilerin bu içten duy- gularını derin saygılarımla yüksek ka- tınıza arzederim. İzmir C. H. P. İyönkurul Başkanı Fazlı Güleç * Çİzmir, 29) Ulusumuzun güzide —mümessilleri- 'nin gösterdikleri yüksek alâka netice- sinde hürriyet ve istiklâline - kavuşan biz hataylılar duyduğumuz minnet ve şükranları yüce Meclise arzla şeref ka- İzmirdeki hataylılar namına Mem- Jeket hastahanesinde Dr. İbrahim İnal * (İzmir, 29) Türkün ve türk yurdunun her işine de olduğu gibi Sancaktaki türk kardeş- lerimizin kurtuluşundaki yüksek has- sasiyet ve başarılarımızı kutlar ve say- lav arkadaşlarımıza da minnet ve say- gılarımızı sunarız. İzmir işçi, esnaf kurumları (İzmir, 29) Hatay türklerinin kurtuluşu mür sebetiyle duyduğumuz umumi / sevinci halkevi namına tebriklerimizle beraber arzederim. İzmir Halkevi Bşk. Sehime Yunus Başbakanımız İnönüne gelen telgraflar Cenevre, 28.1.1937 Başında bulunduğunuz Türk Hükü- metinin yeni muvaffakiyetini - candan tebrik eder, saygılarımı sunarım. Afet (Dörtyol: 28) İdare ve yüksek zafer. lerinize ekle. iyük Hatay za- ferinden ötürü hataylı yavrularınız de- rin saygılarla ellerinizden öperek şük- ranlarını arzederler. , Hatay Erkinlik Cemiyeti (İzmir: 28) ulusal / haklarını iye cumhuriyetinin şanıma lâyık bir surette müdafaa ile elde edilen bü- yük muvaffakiyetten — ve hataylılarız kurtuluşundan hasıl olan sevinçleri zi tebriklerimle halkevi namıa suna- İzmir Halkevi Başkanr Sel ğ (B İrkesir Cumhuriyet hükümetimizin Hatay 28) davâsında ulusumuza kazandırdığı bü- Yük zaferi kutlayan Balıkesir halkevi- 'nin candan şükran duygularını sonsuz saygılarımla arzeylerim. Halkevi Başkanı Fevzi t (İzmir: 28) Hükümetimizin açık ve basiretkâr yasetiyle istiklâline kavuşan biz ha- taylılar bu kutlu günde duyduğumuz minnet ve şükranları büyük Başvekili- mize arz ile şeref kazanırız. İzmirdeki hataylılar namıma mem- leket hastahanesinde Dr. İbrahim İnal Ki (Adana: 28) Yüksek kudret ve dehânızla kaza- nılan ve şanlı tarihimize yeni parlak bir ulusal zafer teşkil edecek olan Ha- tay istiklâlinden dolayı ebedi minnet- tarlıklarımızı derin tazimlerimizi Hataylılar namıma Rasim Yurdman * (İnebolu: 28 Sancak hakkındaki davâyr milleti- mizin şayanı memnuniyet bir derecede neticelendiğini bildiren — ajansr aldık. Sevinçle okuduk ve yaydık. — Başında bulunduğunuz sayın - hükümetimizin varlık, benlik ve bilgiyle attığı adım- lar ile her türlü davâyr milletimizde muvaffak oacağında asla şek ve şüphe etmiyen İnebolu halkının derin ve sonsuz saygı ve bağlılığına tebrikâtını sağ ve sağlamlıklar dileğiyle arzede- Kaymakam Ş. Akan, Cumhuriyet Halk Partisi Başkanı M. Fethi Mağa- ra, belediye reisi H. Karagülle C.H.P. Genel Sekreter- liğine gelen telgraflar Türk dax halledilen Hatay muvaffakiye rik ile saygılarımı takdim ederim, Verem Mücadele Cemiyeti Bşk. Dr, Mitat Orel * Ulusal Sancak davâmızın aziz Ön- der Atatürk'ün direktifleri dahilinde 've muvaffakiyetle neticelenmesinden derin bir sevinç içindeyiz. Bu büyük zaferi de bütün türk ulusunun - çelik bir kütle gibi her zaman Ulu Şefin et rafında toplu bulunmasının yeni bir belgesi addediyor ve öyle kutluyoruz. Genç inkılâbçı Türkiyenin ve ulusal birliğimizin kurucusu Atatürke ve oe nun meydana gel Partimize sılmaz bağlılığımızı bu coşkun sevinç içinde de tekrarlamak en büyük saade- iz olduğunu yüksek saygılarımla arzederim. Dr. Beheçt Uz İzmir Belediye Rei: * Hataylı kardeşlerimizin istiklâlleri için Akvam Cemiyetindeki haklarının kurtarılması uğrunda Cüumhuriyet hü- kümetimizin istinad ettiği kudretli Partimizin cihanr — hayrette — bırakan yüce muvaffakiyetlerin Adana halkı- içten gelen saygı ve sevei ile bağ- iklarını arzetmekle sevinçliyim. Seyhan Valisi T. H. Baysal * Türk ulusunu kurtaran, onu en yü: ce ve medeni bir. varlığa sahib kılan Büvük Mürsidimizle onun yüksek azim 've kudretli hükümetinin ve Partisini bu kere de Hatay tilrki dan kurtarmak yolundaki “GEYEk Mü: vaffakiyet 'm adına en de- rin tazim ve bağlılıklarla kutlarım. Urfa Valisi A. Ulusoğlu * Dâhi Kurtarıcının yüksek ilham ve işaretleriyle zaferden zafere koşan türk milletinin Hatay milli davâsını da ka- zanmış olmasr izmirlilere mesud gün- ler yaşatıyor. Baştan başa türk ve Par» ti bayraklariyle donanan İzmir bu bi 'yük milli zaferi kutluyor ve bu günle- ri en büyük Şefiyle cumhuriyet hütü- metine ve vüceltici Partimize olan sar- sılmaz bağlılıklarını minnet ve şükran- Jarını en temiz hisleri halinde bütün bir cihana ilân ediyor. İzmirlilerin bu yüksek tezahürlerini derin saygılarım- Ja yüksek katınıza arzederim. İzmir İlbayı, İlyönkurul Başkanı Fazlı Güleç * Millt Hatay davâmızın da — şeret neticeye ermesinden sevinç duyan halkımızın şükran duygularını — suna- Giresun Valisi ve C. H. P. İlyönkurul Başkanı F. Bosut Ü ve yab — Tefrika: No: 5 Maça Kızı Yazan: Puşkin Puşkin kimdir? Pugaçev ihtilâli'nin provalarını tashih et- tikten sonra, Puşkin ağustos nihayetinde Kaluga'da bulunan karısiyle çocuklarınn yanına, ve on beş gün sonra da Boldino'ya sahib olması icab ettiği halde ilkteşrinin ya- rısında Sen Petersburg'a döndüğü zaman hâlâ maddi güçlüklerle uğraşıyordu. Yazın borçları 60.000 rubleyi bulmuştu. Şehirden uzakta oturmak için biribiri arkasına yaptı- ği iki taleb neticesinde imparator kendisine 30:000 ruble ve dört aylık bir izin verdi. Bu ilovskoie'de süküna kavuştu. Fakat gençliğinin heyeca- artık kalmamıştı. Üstelik karısının şıklığı süretle şair sonbaharda Mih: pane BE B ile ailesinin fakirliği arasındaki tezad yü- zünden çıkan dedikodular, riyor, hâdiseler çıkmasına yordu. O sene, alınganlığı vı zünden az daha birkaç defa manevi sıkıntılar çıkardı. Nisanda, — Jukovski bi dostları ile birlikte ladığı edebi bir mecmua, ümidsizliğe sevketti. başlamış gil ğüne karşı duyduğu nefret rülür. de geçti. 19 ilkteşrinde, çok yıldönümünde bulundu. Bu taljik bir nazarla bakmak koyulaşıyordu. Kendisiyle Annesi uzun bir hastalıktan sonra mart- 'ta öldü ve bu ölüm ona yeniden maddi sansüre tâbi tutuldu. Bu dar düşünce şairi İlhamı idi. O sene yazdığı çoğunda yorgunluk ve insanların O senenin yazı, gene mali sıkıntılar içii ği mısralar ona, geçen yirmi beş yıla nos- Fakat başındaki kara bulutlar da durmadan şairi ” sinirlendi sebebiyet — veri 'e sert sözleri yü- düello edecekti. ve ve Gögol — gi- çıkarmaya - baş- gayet - sıkı bir kurumağa şürlerin küçük iyiden iyiye gi yordu. Puşkin karısından emin olduğu i bu adamla görüşmekten menetmemişti. Fa- kat 4 sonteşrin sabahı aldığı ve karısının sa- i kendisine bildiren bir imzasız mektub şairi çileden çıkardı. Bunun Fele- menk elçisi tarafından yazıldığını sanarak, d'Anthes'i düelloya dâvet etti. düşen elçi, evlâdlığının alayında cezalı ol- sevdiği lisesinin vesile ile yazdı- dakatsizliği imkânını - verdi. 0 kadar alay et- tiği yüksek sosyete, gizliden gizliye intika- mını almağa hazırlanıyordu. İki seneden fazla bir zamandanberi, kuv- vetli tavsiyeler ve akrabalarının delâleti sa- yesinde “Muhafız şövalyeler,, alayına zabit olarak alınmış olan aslen Kolmar'lı Baron Jorj - Şarl d'Anthes bütün Petersburg salon- larının takdirini kazanmıştı. 1836 da o, za- man Felemengin Rusya elçisi olan Baron Hcekeren tarafından evlâd edi. bit, Puşkin'in karısı güzel Natali'nin alâka- sını uyandırmakta gecikmedi. O da d'An- thes'e karşı çok büyük bir hayranlık duyu- yordu. D'Anthes'in yaptığı kun künü bir sosyete tarafından zevkle seyredi- liyor, hattâ zımni bir şekilde teşci olunu- len bu za- ikandal düş bildirdi duğunu, karısına karşı hiç bir temayül bes- lemediğini bilâkis şairin baldızı clan Katerin Gonçarev'u sevdiğini cevaben bilidiryor, bunları gizl mesini şairden rica ediyordu. - Jukovski de işe karışarak, dostuna elçinin samimi oldu- ğunu temin etti ve meseleyi gizli tutmasını kendisinden rica etti. Fakat şair hiç bir sözü dinlemiyor, etrafındakilere ğını bağıra bağıra söyliyordu. Dücllo için tespit edilen tarih olan 17 sonteşrinden dört gün önce d'Anthes, Puş- kin'in baldızı ile evlenmek istediğini resmen tutmasını ve on beş gün bekle- intikam alaca- Puşkin düellodan vazgeçti ve iki gencin düğünü 10 ikinci kânun 183/ de, im- paratorun da rızasının inzimamı ile yapıldı. onu Heyecana Dün iki rakib olan Puşkin ve d'Anthes bu suretle bacanak oluyorlardı. Bununla bera- ber aralarındaki münasebetler gene gergin- di. Puşkin, yirmi beş yaşında genç bir aris- tokratın, kendisinden dört yaş daha büyük olan balıdzı ile evlenmesini ,kendi karısına yaklaşmak için yapılmış bir manevra telâk- ki ediyordu. (Sonu var)