8 Şubat 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

8 Şubat 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

Demirspor Muhafızgücünü 1-0 Gençlerbirliği Kırıkkaleyi yendi s P Oo R Fener İstanbul şampiyonu Fener: 4 Galatasaray: İ Güneş: 2 Beşiktaş: İ Hasılâtı Adana felaketzedelerine ve- ilmek üzere mıntakamız tarafından ter- tib edilmiş olan “Adana kupası,, tur. uva maçlarına dün devam edildi. İki hafta evvel sekiz kulüb arasında başlı. 'yan musabakaların dünkü dömi finatine Ge, Gençlerbirliği - Kırıkkale Gücü, De- amir Spor - Muhafız Gücü kulüblerimiz karşılaştılar ve Gençler Birli; mir Spor bire karşı sıfır sayı ile maçlar. dan galib çıktılar. yir iki gün evelinenazaran bi- sünlerde © kadar seyirci yoktu. Adliye vekilimiz B. Şükrü Saraçoğlu maçları takib eden- der arasında idiler. Pençler Birliği - Kırıkkale Gücü Saat 13.15 de hakem altınordulu Ziya iki takımı sahaya çağıran düdüğünü çal- dı. Gençler Birliği ve Kırıkkale Gücü oyuncuları tarafdarlarının alkışları ara- sında koşarak alana çıktılar. Takımlar göyle idi Gençler Birliği * Rahim « Kadri, İhsan - Salâh; — Hasan, Keşfi - Selim, Alâaddin, Rasim, © Niyazi, İhsan, — Bizikkale Gücü Cavid - Cemal, Hikmet - Sabri, Şük- Tü, Abdi » Nuri, Rıdvan, Osman, Ahmet, Faat, Gençler Birliği takımı H. Ahmedin '“yerine Salâhaddini haf oynatıyor. Onun)| yyerini de takım da ilk defa gördüğümüz Alâaddin işgal ediyordu. Kırıkkale Gü- 'son zamanlarda vaziyeti. değiş. ti b edilecek bir mahiyet almıştı. — amıntaka şampiyonluğunun en kuvvetli namzedi karşısında kırıkkaleliler ne ne- — Hice alacaklardı? Oyunun neticesine kadar bunu rakla bekledik. Fakat ne Kırıkkale Gü- cü Çanakkale kupası maçlarındaki va- ziyetinden çok ilerlemişti; ne de Genç. der Birliği çok üstün bir takım vasfını taşıyordu. Birinci devre O - O bitti. Bu sayısız devre iki tarafın biribiri- 'ne müsavi olduklarını gösteriyordu. İ kinci devrede manzara/ biraz değişti. Bilhassa ilk dakikalarda Gençler Birli- #i forverdleri daha müessir akınlar yap- tılar. Bu akınlardan birisinde hakem sert bir çıkışı takib eden tekme vuruşunu pe- malt ile cezalandırdı. Sekizinci dakika- da Hasanın ayağiyle gole çevrilen bu pe-| maltıdan sonra, Gençler Birliği tekrar yavaş, hareketsiz ve cansız - oynamağa başladı. Kırıkkaleliler bu sırada vaziyet- ten istifade için daha gayretli ve atıl. gan oynadılarsa da forverd ve haf hat- tının durgünlüğüna uymayan / Gençler Birliği müdafaası kendilerine gol fır- Satı vermiyordu. Seyrinden hiç zevk duymadığımız bu maç 1 - 0 Gençler Birliğinin galibi- yeti ile neticelendi, Gençler Birliği forverdlerinin gol atmak kabiliyetini kazanmaları için o. 'a göre bir çalışma sistemi bulmaları düzım gelmektedir. Haf hatları daha çok müdafaaya yardım ediyor. Onun - için yapılan akınlarda top forverdin aya- itından kaçınca bir çok da fırsatlar he- der olmaktadır. Yukarıda, Kırıkkale takımının - Ça- makkale kupast maçlarındaki durumu- 'nun çok değişmediğini işaret etmiştik. Bu mütalcamıza derhal şunu da ilâve e. delim ki ferd itibariyle kırıkkaleliler, vaziyeti istikrar bulmuş bir takım teş- kil edebilecek hale gelmişlerdir. Şild maçlarına kadar sıkı bir çalışma ile mu- vaffakiyet sahasında epeyce yol alacak- darı şüphesizdir. Alanda ilk defa - gör düğümüz hakemi, henüz bu gibi maçla. Fi İ" re edecek dereceye gelmemiş bul- cü Rızadan mahrumdu. Demirspor İkinci maç 15 de hakem İbrahimin idaresinde Muhafız Gücünün aknı ile başladı. Nasıl kurulacağını merakla bek- dediğimiz takımlar sahay man şöyle sıralandılar. Demir Spor : çıkdıkları za- İsmail - Nuri, Cihad - Salib, İbrahim,| Ke-| Refik - Ahmet, Şemsi, Arif, Muraç mal Şefik. Mubafız Gücü : Natık - Sabri, Salih - Ahmet, Cihad, Cahid - Adnan, Naim, İbrahim, İsı Celâl. Kulübe yeni iltihak eden futbolcu- larla kuvvetli bir takım şeklini arzeden 'Demir Sporun karşısında Muhafız Gü- Maamafih bu vaziyette de kuvvetli idiler. İlk dakikalar karşılıklı. hücumlarla geçti. Oyun müsavi cereyan ediyordu. Sekizinci dakikada Arifin yaptığı gol yaziyeti değiştirdi. Demir sporlular da. ha canlı oynadılar. Devrenin ortalarına doğru üstünlükleri bariz olarak görüldü. Fakat bu tazyik yavaş yavaş eksildi ve oyun gene müsavileşti. Devre 0-1 demir-| sporluların galebesiyle bitti. İkinci devrede muhafız güçlüleri a- gılmış gördük. Sağdan inkişaf eden gü- zel akınlar yapıyorlardı. Fakat daha zi. yade ferdi olan bu akınlar sonunda gol çıkmayordu. On üçüncü dakikada De- mir Sporun orta muhacimi Arif bir gol fırsatını kaçırdı. Boş kaleye to- Pu atamadı. 22 inci dakikada da Naim Aaynı vaziyette beklediğimiz golü yapa- madı. Demir Sporlular gol çıkaramaya- caklarını anlayınca müdafaayı arttırdı dar. Topu sağa sola atarak zaman kazan. mağa çalıştılar, Maç bu vaziyette devm ederek 1 -0 Demir Spor tarafından ka- zanıldı Önümüzdeki hafta lik şampiyonas 'nın son maçı yapılacağı dana kü. pası,, turnuvasının finali iki hafta son- aya kalacakt Kastamonu lisesinden yetişenlerin toplantısı Kastamonu lisesinden yetişenler dün öğleden sonra saat 15 de Halkevinde toplanarak kurulmasını düşündükleri birlik hakkında ihzarı mahiyette bir ko- nuşma yapmışıardır. Yertio heyeti, ad- ri bilmediği mezunlara davetiye göndermek imkânını elde edemediği hal- de toplantıda bu liseden yetişenlerden Ankarada bulunanlardan hemen hepsi bulunmuşlardır. Aynı irfan müessesesinden yetişen gençlerimiz, bu içtimaada kurulacak bir- Tiğin esasları hakkında mutabık kalmış- lar ve nizamnameyi yazmak ve diğer hazırlıkları yapmak üzere bir komite se gerek dağılmışlardır. Yakında toplana- Tak bir cemiyet olarak çalışmak için i. ULUS ——— Bu yıl İstanbul şampiyonlu- gunu kazanan Fenerbahçe dakımının — Ankara — stadyo- munun küşad resminde ya- pılan maçlarda alınan resmi 8-2- 1937 Dün Ankarada yapılan sokak koşusur k edenler Dün Ankarada yapılan sokak koşusu İstanbuidaki maçların İstanbul, 7 (A.A.) — İstanbul şam- piyonası maçlarmın en müzumleri bugun yapıldı. Şanıpiyonanın ve müli kümenin Gört kuvvetli namzedinin karşılaşcığı bu. müsabaklar, güne futbol mevsimının en büyük ehemiyet ve hususiyetini veriyor- dü. 'Günlerden beri çok müsaid devam e- 'den hava dün geçeden beri bozmuş ve Yağmura çevirmişik Maçarin yapıldıı Taksim sahası çok çamurlu idi ve yer yer su birikintileri ile örtülmüştü. Buna Tağmen ilk maçın başladığı esnada stad- yomda $ - 6 bin kadar tahmin edilebilen bir kalabalık vardı. Güneş Beşiktaş İlk maçı Güneş ve Beşiktaş takım!arı yaptılar. Beşiktaşlılar çok sert oynuyor'ar. Ha- kem, kasdi hatâları icab ettiği kadar kati cezalarla karşılamadığı için bu sistem âdeta teşvik görüyor. 13 üncü dakika: Güneşliler ortadan bir hücum yaptılar. Mehmet Ali atılan şutu iyi bloke edemedi ve elinden kaçan top, Rasih'in mükemmel bir plâsesiyle ağlara takıldı. Bu gölden sonra Beşiktaş takımı, halkın sık sık protestosunu celbeden bir oyun oynamaya başladı. Kasdi hatâlar, tehlikeli şarjlar birbirini takib ediyor. Birinci devre bu süretle, tadsız bir oyundan sonra, 1 - 0 Güneşin lehine bit İkinci Devre İkinci devreye baştandığı zaman, a- radan geçen istirahat müddetinin sinire leri yatışuracağı ve güzel bir maç sey- retmek imkânı hasıl - olacağı hakkında “yapılan tahminlerin boş olduğu görüldü. Ayni sert ve hatâlı oyun, ayni şiddetle israrla devam ediyordu. Güneşliler buna rağmen 20 inci daki- kada bir gol çıkardıl hların itirazna uğradıysa da yan ha- kemlerinin reyini de soran ve muvafık cevab alan hakem, ilk kararında israr et- '. Oyun gittikçe sertleşiyor. şiddetler yor.Hakemin müsamahası güneşli oyun için onlar da favl yapmağa başladılar. Hakem üst üs- te ceza kararları vermiye başladı: 27 inci dakikada Beşiktaş aleyhine bir penaltı verildi. Güneşliler bu fırsatı kaçırdılar. 27 inci dakikada çok sert oynu- yan Hakkı oyundan çıkarıldı. 34 üncü dakikada Güneş aleyhine bir penaltı verildi. Hüsnü bunu göle tahvil etti. Bu sayı beşiktaş- cuları da sinirlendirdiği tafsilâtı TTatsız bir imücadele halinde devam e- deni öyun nihayet bitür Uan.g 2 - 0 ga kib. Gulatasaray Fenervahçe Sıra günün en syade merakla bek- denen oyununa geldi. Galatasaraylrar e- velâ göründüler. biraz sonra da fenerli-. ler sahaya çıktılar. Takunlar karşılıkdı Gizildikeri zaman Tencbahçeileri, sağ aşıkları Niyaziden n ahırum bir halde, şu kadro ile görüyoruz Hüsameddin . Yaşar, Fazıl - Cevad, Aytan, M. Heşid - Naci, Kand, ÂNi Riza, Bülend, Fikret. Galatasaraylılar da orta mühacimleri Gündüzden mahrum bir kadro ile sıra- dandızar: Avni - Reşad, Lütfi - Eştak, Salim, Suavi - Necdet, Süleyman, Bülend, Ha gim, Danyal, Hakem. futbol fedcrasyonunun baş antrenörü B. Booth. Oyuna fenerbahçeliler başladılar. Or. tadan başlıyan akın birdenbire sağa geç- &i ve Nacinin sürüklediği top sıkı bir i- nişle Ga'atasaray kalesine kadar indi. E- sad'ın hafif bir şutu Avni'nin elinde kar liyor. & inci dakika: Ali Riza'nın pasını sıkı bir çıkışla yakalıyan Bülesd maçin llk gatunu attı. Mesafe yakın ve vuruş kuv Yetliydi. Buna rağinen Avninin güzel bir Flonjonla.topu kestiği görüldü. Feneriler ağır basmakta devam edi. Şirrler. Musçin battısın çokciyi eslediği ileri hat, Galatasaray defansını çok ça lışmaya mecbur ediyor. Fakat bunun ne- ticesi olan her sert hareket hakemin kati| müdahaleleri ile karşılaşıyor ve sert o yun sevdası, daha başlangıcında görülü. yor, lik gol yapılıyor 13 üncü dakika: Galatasaraylılar sağ- dan bir iniş yapıyorlar. Needet topu or- taladı. Top, iki fener müdafiinin arası- 'na düştü. Bu Vaziyette Bülend ve Hü. sam aynı derecede uzak bulunuyorlardı. Fakat Fenerin kalecesi çıkışı müteakib kısa bir tereddüd geçirdi. Bundan isti- fade eden Bülend, topa yetişti ve takı- mıma günün ilk sayısını kazandırdı. Beraberlik sayısı Topla ilerliyen Naci iki Galatasaray müdafiinin arasından sıyrılarak - güzel bir şut çekti. Top kale direğine çarpa- rak Bülendin ayağına geldi. Güzel bir Plase ve sarı lâcivertlilerin beraberlik sayısı, | Sokak Koşuları l Ankara mıntakası atletizm ajanlığı tarafından tertib edilen sokak koşula- Tının altıncısı dün öğleden evel saat onda yapıldı. Koşular çok muntazam oldu. Ankaranın sporsever halkı cadde- derden geçen atletlerimizi zevk ve he- yecanla seyrettiler. Müsabakaların ne- ticelerini sırasiyle yazıyoruz: Büyükler arasında 12 kilometrelik mukavemet koşusu: 1 inci Hüseyin (Ankara Gücü) 4149 dakika 2 inci İpsola (Mühafiz Gücü) 41.58 dakika 3 üncü İsmail (Muhafız Gücü) 4247 dakika Büyükler arasında 4 kilometrelik sü- rat koşusu: 1 inci Şevki dakika 2 inci Gaffar (Muhafız Gücü) 14.55 dakika 3 üncü Kâzım (Ankara Gücü) 1527 dakika Küçükler arasında koşu: 1 inci Mahmud dakika 2 inci dakika 3 üncü Hikmet dakika (Ankara Gücü) 1417 4 kilometrelik (Altınordu) 1813 İsmall — (Demirspor) 1523 (Demirspor) 1528 Devre bu süretle bir - bir beraberi de bitti. İkinci devre İkinci devreye gene Fenerlilerin taz yiki altında başlandı. İlk hücum sol. dan ve çok ani oldu. Reşad topla bera. ber kaleye yaklaşan / Fikreti sert bir şarjla durdurabildi. Hakem bir firikik verdi. Fikretin kaleye süzülen şütü Lüt- finin kafa vuruşu ile kornere gitti. Na- ci korner vuruşunu güzel attı. Top ga- Jatasaray kalesi önünde ayaktan ayağa dolaşıyor. Nihayet Bülend kalecinin bu. lunmadığı köşeyi çok güzel plase ede- rek takımına galibiyet sayısını kazan. dırdı. Avni bir başlama vuruşu yapıyor. 'Top otuz beş metre mesafede Ali Rıza- 'nın ayağına geçti. Ali Rıza mesafenin uzaklılına rağmen kaleye bir şandel yaptı. Avninin kaledeki yerini — işgale koştuğu bir sırada Lütfü arkasını boş zannederek topu eliyle tuttu. Bittabi penaltı ve Fikretin Avniye kıpırdamak fırsatını vermiyen bir şütü ile Fener- bahçenin üçüncü golü. 43 üncü dakika; Ali Rıza ile Bülend arasında dolaşan top Bülendin sıkı bir Şütü ile dördüncü defa olarak Galata- Saray kalesine girdi. İki dakika sonra oyun Fenerbahçelilerin 4-1 galibiyetiy de bitiyordu.