28 Şubat 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 7

28 Şubat 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 7

ULUS e 56 .2 1937 DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Mürakıblar 39 — MÜRAKIBLARIN İNTİHABI: İşbu statü ve ticaret ka- nunu ile 2999 numaralı bankalar kanunu hükümlerine tevfikan mü - rakabe vazifesiyle mükellef olmak üzere her sene umumi heyet ta- rafından iki mürakıb intihab edilir. Mürakıblerin tekrar intihabla- Tı caizdir. İflâs veya tatili tediyat eden mürakibler istifa etmiş sayılırlar. 40 — MÜRAKİB OLMA ŞARTLARI: Mürakib olmak için en 'az on hisse senedine sahib olmak lâzımdır. Mürakıblık sıfatr devam ettiği müddetçe bu senetler teminat makamında ve kabili ferağ ol- mamak üzere bankaya tevdi olunarak hrfzolunur. Tetkik ettikleri seneye ai hesablar umumi heyet tarafından kabul ve tasdik edildik- ten sonra bu senetler kendilerine iade olunur. 41 — VAZİFELERİ: Mürakibler bankanın bütün - hesablarını ve muamelelerini tetkik ve mürakabe etmek salâhiyetini haizdirler. Bütün defterleri, muhabere evrakımı, zabıtnameleri mahallinde tet- kik ve mürakabe edebilirler. İdare Meclisi her altı ay nihaytinde bankanın alacak ve borçlarını mübeyyin ihzar edilecek cetvelleri mürakiblere vermek mecburiyetindedir. Mürakıblar bu statü ve ticaret kanunu ile Bankalar kanunu hü- kümlerine göre yapacakları tetkikatın neticelerini ve senelik bilân- ço ve kâr ve zarar hesabları hakkındaki mütalâalarını bir raporla U- mumt heyete bildirmek mecburiyetindedirler. Mürakibler İdare Meclisi içtimalarında reye iştirâk etmemek şartiyle hazır bulunabilirler. Ve münasib gördükleri teklifleri gerek idare meclisi ve gerek Umumi heyet ruznamelerine ithal ettire - bilirler. Mürakibler, ticaret kanununda yazılı hallerde, umumi heyeti iç- timaa davet etmekle mükelleftirler. 42 — MÜRAKIBLARIN ÜCRETİ: Mürakıblara verilecek üc- ret, mürakabe ettikleri seneye ait hesabların umumi heyetçe tetki- kini müteakip bu heyet tarafından tayin ve tesbit olunur. Bu ücre- te istihkak tamamen ifayı vazife eylemekle mukayyet olup vazife- sini tamamlamadan terkedenler veya herhangi bir sebebi hizmetten ayrılanlar ile mirascrları ücret istemek hakkmı kaybederler. 43 — MESULİYET: Mürakibler, kanunen ve işbu esas muka- velename ile kendilerine tevdi olunan vazifeleri hüsnü suretle ifa etmedikleri takdirde nzüteselsilen mesul olurlar. BEŞİNCİ BÖLÜM Umumi Heyet 44 — ADİ VE FEVKALÂDE HEYETİ UMUMİYELER: Ban- kanın hissedarları senede en az bir defa umumi heyet halinde içti- ma ederler. Kanuna ve işbu esas mukavelename hükümlerine mu- vafık surette içtima eden umumi heyetler; bütün hissedarları tem- sil eder. Bu suretle toplanan umumi heyetlerde alınan kararlar ge - rek muhalif kalanlar ve gerek içtimada hazır bulunmıyanlar hakkın- da dahi hüküm ifade eder. Umumi heyetler, adi veya fevkalâde olarak içtima eder. Adi umumi heyet, hesab devresinin sonundan itibaren üç ay içinde ve senede her halde bir defa toplanır. Bu içtimada bankanın bir sene- lik muameleleriyle bilânço ve kâr ve zarar hesabları tasdik edilerek karara bağlanır. Fevkalâde umumi heyet, banka işlerinin lüzum göstereceği hallerde ve zamanlarda toplanır. 45 — İÇTİMAA DAVET: Umumi heyet, adi içtimalarını mu - tad zamanda idare meclisinin daveti ile ve bu meclisin davet etme- mesi halinde, mürakıbların veya İktısat Vekâletinin daveti ile içtima eder. « Umumi heyetin fevkalâde içtimaları keza İdare Meclisinin da - veti üzerine vukubulur, şu kadar ki şirket sermayesinin en az onda bri kıymetinde hisse senetlerine malik olan hissedarların, esbabı mucibeyi havi yazılı talebleri süzerine idare-meclisi veya mürakıb- ıa_r umumi heyeti fevkalâde içtimaa davet etmek mecburiyetinde- dirler. Etmezlerse İktısat Vekâleti bu daveti yapabilir. 46 — İLÂNLAR: Umumi heyetin ruznamesi, İdare Meclisi tara- fından tanzim ve içtima gününden en az onbeş gün evvel ilân olu- nur. Bu suretle vaki olacak ilânlarda içtima yeri gün ve saati tesbit edilerek - davet ve içtima günleri dahil olmamak üzere - içtima gü- nünden en az on beş gün evvel resmi gazete ve diğer gazetelerden en az üç gazete ile ilân olunur. Umumi hyetlerin içtimarna dair olan ilânlarda müzakere ruznamesinin derci mecburidir. Ruznamede gösterilmeyen hususlar görüşülemez. En az on bin hisseye malik hissedarlar tarafından ve içtima gününden on beş gün evvel tahri- ren idare meclisine müracaat vaki olursa talebnamedeki mesail dahi Tuznameye dercolunur. Ancak bu mesailin müzakeresi için taleb - âden hissedarların en az yarısının itçimada hazır bulunması lâzım- ır. 47 — İÇTİMA YERİ: Umumi heyetler bankanın idare merke- zinde veya idare merkezinin bulunduğu şehrin diğer müsait bir ma. hallinde içtima eder. M * PST SAA — 48 — İÇTİMA NİABI: Bu statüde veya ticaret kanununda hi. lâfına sarahat olmayan hallerde gerek adi ve gerek fevkalâde u. mumi heyet içtimalarında asaleten veya vekâleten sermayenin en az dörtte birini teşkil eden hissedarların huzuru şarttır. İlk içti. ma.d_a bu nisab hasıl olmazsa hissedarlar ikinci bir içtimaa davet edilir. İkinci içtimada toplanan hissedarların temsil ettikleri ser- maye mikdarı ne olursa olsun umumi heyet muntazam - bir şekilde inikad etmiş telakki edilerek müzakerata başlar. Ve icabeden ka. rarları alır. Kararın muteber olması için asaleten veya vekâleten verilen reylerin ekseriyeti şartdır. İdare Meclisi azasına aid hisse senetleri bilânçonun tasdikine ve İdare Meclisi azalarının mes'u- liyetine dair mesailde içtima nisabına dahil addedilirse de bu me- seleler hakkında sahiblerine rey hakkı vermez. REYLER: 49 — Adi ve fevkalâde içtimalara iştirâk edebilmek için en az elli hisseye malik olmak lâzımdır. İçtimalara iştirâk edenler- den her elli hisseye malik olanın bir reyi vardır . Vekâleten rey vermek caizdir. Ancak vekillerin de şahsen hissedar ve rey sahibi olması lâzımdır. Umumi heyetlere iştirâk edecek olanlar içtima gününden en az beş gün evvel malik oldukları hisse sentlerinin mikdarı ile nu. maralarını gösteren bir cetveli idare meclisine veya göstereceği mahallere tevdie mecburdurlar. Mukabilinde kendileine bir duhu- liye kartı verilir. /| Hissedarlardan bir diğerini tevkil suretile umumi heyetlere Aştirâk edecek olanlar metni idare meclisi tarafından tayin edile- cek bir vekâletnameyi içtima gününden en az beş gün evvel yu- karıda sözü geçen cetvelle birlikte İdare Meclisine veya göstere. ceği mahallere tevdi etmelidirler. Şukadarki hissedar resmi bir daire veya hükmi bir şahsiyeti haiz bir şirket veya müessese ve yahut hacır altına alınmış bir kimse ise ayrıca vekâletnameye ha- cet kalmayıp temsil haklarının usulen tevsik ve tesbit edilmesi kâfidir, 50 — CELSELER: Umumi heyetlerde içtima nisabının mev. cudiyetini tayin için iştirâk eden hissedarların isimlerini Vve ve- kâleten veya asaleten malik oldukları rey adedini gösterir bir cet. Vâlı timadan evel tanzim edilerek iştirâk edenler tarafından imza edilir. vi Umumi heyetlere, ldzr_e Meclisi Reisi ve gıyabında İdare eclisi azaları arasından seçilecek bir zat riyaset eder. Hazır olan« ;îrd_aı? en ziyade reye malik iki zat reyleri tasnife memur edilir, âtibi, reis tayin eder. Ruznameye dahil maddeler hakkında umu. mi heyetce karar ittihaz edinceye kadar müteaddid celseler akdi suertile içtimaların temadisine reis karar verebilir. Umumi heyetlerde reyler el kaldırmak suretile verilir. Hazır bulunan hissedarlardan birinin talebi üzerine tahriri reye müra- caat edilir. 51 — KARAR NİSABI: Umumi heyetlerde kararlar hazır bulunanların mutlak ekseriyeti ile alınır. Reylerde musavat ha. linde reisin tarafı tercih olunur. Hissedarlar şahsen alâkalı bulun- dukları meselelerde kendi rey haklarını kullanamazlar. İdare Meclisi azalarının intihabında ekseriyet hasıl olmazsa ikinci intihabda sıra ile en çok rey kazananlar seçilir. Reylerde musavat halinde kur'a keşide olunur. 52 — STATÜ TADİLLERİ: Statü hükümlerinin tadili için toplanacak umumi heyetlerdeki içtima ve karar nisabı ticaret kanu- nunun 385 ve 386 ıncı maddeleri hükümlerine tabidir. Bu nevi ka- rarlar İktisat Vekâletince tasdik ve usulen tescil ve ilân edildik- ten sonra muteber olur. 53 — MÜZAKERE ZABITLARI: Umumi heyetlerin verdik- leri karalar muteber olabilmek için alinan karaların mahiyet ve neticeleri ile muhalif kalanların muhalefet sebeplerini gösterir bir zabıtname tutmak lâzımdır. Bu zabıtname reye iştirâk eden hissedarlarla celsede hazır bulunan Hükümet komiseri tarafından imza olunur. ; Ka Reye iştirâk eden hissedarların imzaları altında verecekleri bir selâhiyetname ile reis ve rey toplamaya memur zevatın sözü ge- çen zabıtnameleri imzaya tevkil edilmleri caizdir. Zabıtnamelere, içtimaa davetin usulü dairesinde ceryan ettiğini gösteren vesika- ların bağlanması veya mündericatının derçedilmesi lâzımdır. İda- re Meclisi bu zabıtnamenin bir suretini derhal ticaret siciline tes- cil ettirerek hülâsasını bilânço ile birlikde ilân ettirmekle mükel- lefdir. 54 — HÜKÜMET KOMİSERLERİ: Adi ve fevkalâde umumi heyet içtimalarının Iktisat Vekâletine bildirilmesi lâzımdır. Bu ih- bar, içtima gününden en az oribeş gün evvel ve tahriren vukubulma- Irdır. Müzakere rüznamesile buna ait evrakın birer suretleri de aynı veçhile İktisat Vekâletine tevdi olunacaktır. Bütün içtimalarda İk- tisat Vekâleti komiserinin huzuru şarttır. İdare Meclisi ve mürakib raporlarile senelik bilânçodan umumi heyet zabıtnamesinden ve bu heyet içtimalarında hazır bulunan his- sedarların isimlerini mübeyyin cetvelden İdare Meclisi Reisi tara - fından tasdikli dörder nüsha son içtima gününden itibaren nihayet bir ay içinde İktisat Vekâletine takdim kılınacaktır. Altıncı Bölüm HESABLAR VE TEMETTÜÜN TEVZİİ 55 — HESAB SENESİ - Şirketin hesab senesi İkincikânun ayınm birinci gününden başlıyarak birincikânun ayının sonuncu gü- nü biter. Birinci hesab senesi, müstesna olarak, şirketin kat'i surette teşekkül ettiği tarihde başlayıp aynı sene birincikânun ayının so - nuncu günü bitecektir. 56 — BİLANÇO VE KÂR VE ZARAR HESABLARI : Her hesab senesinin sonunda Bankanın mali vaziyeti umumiyesini gös - teren bir bilânço ile kâr ve zarar vaziyetini gösteren bir hesab cet - veli tanzim edilecektir. Umumi heyet içtimalarından onbeş gün ev - vel, bilânço ile kâr ve zarar hesabları ve bunlar hakkındaki mürakib- ler raporunun matbu suretleri, isteyen hissedarlara verilmek üzere Banka merkezinde hazır bulundurulacaktır. Bilânço ve kâr ve zarar hesabları, Maliye ve Iktisat Vekâletle - rince müştereken tesbit edilecek formüle muvafık olarak tanzim edi- lir ve umumi heyetin toplanma tarihinden itibaren bir ay içinde, - dare Meclisi ve mürakibler raporu ile birlikte Maliye ve İktisat Ve- kâletlerine takdim edilir. Bilânçolar, aynı müddet zarfında, biri res- mi gazete olmak üzere en az iki gazete ile neşir ve ilân olunur, 57 — ÜÇ AYLIK HESAB-HULASALARI ; Her üç ayda bir bankanın vaziyetini gösteren ve Maliye ve İktisat Vekâletlerince müştereken tesbit edilecek formüle muvafık bir hesab hülâsası tan - zim edilecektir. Bu hesab hülâsaları heyeti umumiyece tayin edilen mürakibler tarafından tasdikli olarak taalluk ettiği devrenin hita - mından itibaren nihayet üç ay içinde Maliye ve İktisat Vekâletleri - ne verilecektir. - 58 — TEMETTÜÜN TEVZİI ; Bankanın bir senelik mua - melâtından elde edilecek gelirlerden bütün masrafların tenzilinden sonra kalacak safi kâr aşağıda yazılı şekil ve nisbetlerde ve sıra ile kısmen ihtiyat akçesine tefrik ve kısmen tevzi edilecektir. A) 1: 95 5 kanuni ihtiyat ekçasına, ç 5 «İleride vukuu muhtemel zarar karşılığı» na, : 94 10 birinci tertib fevkalâde ihtiyaf akçasına tefrik edilecektir. B) Yukarıda (A) fıkrasında yazılr ihtiyat akçelerinin tefrikin- den sonra safi temettüüden bakiye kalacak mikdardan; tediye edil- miş sermayenin /o 6 sına tekabül edecek bir mikdar « birinci temet- tü hissesi» namı altında hissedarlara tevzi olunur. Herhangi bir sene- nin temettüatı işbu 95 6 yı temin etmezse noksanı fevkalâde ihtiyat parasından tefrik ve tevzi olunur. Fakat bu suretle ihtiyat parasın- dan ayrılan mebaliğ, gelecek senelerin temettülerinden ayrılması icabeden borç mahiyetindedir. C) Yukarıdaki (A) ve (B) fıkralarında yazılı ihtiyat akçeleri ile birinci temettü hissesenin tefrikinden sonra safi temettüden ka- lacak bakiye aşağıda yazılı nisbetler dairesinde kısmen tevzi ve kıs- men de ikinci tertip fevkalâde ihtiyat akçesine ayrılır. İşbu bakiye- nim': ——— 96 60 şı ikinci temettü hissesi namı altında hissedarlara, 9, 15 şi Meclisi İdare azalarına mütesaviyen, 9, 5 şi Banka memurlarına, Y0 10 Müessis hisselerine, 96 10 İkinci tertib fevkalâde ihtiyat akçesine tefrik ve tevzi o- lunacaktır. Şu kadar ki hissedarlara tevzi edilecek olan “B” fıkrasındaki birinci temettü hissesi ile “C” fıkrasında azılı ikinci temettü his- sesinin yeküinu tediye edilmiş sermayenin 9, 15 inden fazla ise işbu fazla mikdar tevzi olunmayıp fevkalâde ihtiyat akçesine ilâve olunur. 59 — KANUNİ VE FEVKALÂDE İHTİYAT PARALARI- NIN KULLANILMASI: 58. inci maddenin “A” fıkrasının birinci ve ikinci bendinde yazılı ihtiyat akçeleri şirketin muhtemel zarar- larına karşılıktır. Birinci ve ikinci tertib fevkalâde ihtiyat akçeleri bir kül teşkil | eder ve bunların kullanılacağı yerleri heyeti umumiye serbestçe tayin eder. Bir hesab senesinin hasılâtı hissedarlara kâr tevziine kâfi gelmediği takdirde fevkalâde ihtiyat parasının bu hususa tah- sisi caizdir. /— 58 inci maddede yazılı ihtiyatların yekünu ödenmiş sermaye- nin tamamına baliğ oluncrya kadar tefrik edilir. Şu kadar ki ihti- yatların istimali neticesinde bu had tenezzül ederse yeniden ihtiyat tefrikine başlanır. Yedinci bölüm ŞİRKETİN İNFİSAHI 60 — FESİH KARARI: Her hangi bir sebebden bankanın fesih ve tasfiyesi icab ettiği takdirde, umumi heyet fevkalâde içtimaa davet edilerek bu hususta bir karar ittihaz eyler. Fesih kararını mütcakib takibedilecek merasim ticaret kanunu hükümlerine tâbidir. 61 — TASFİYE MEMURLARI- Tasfiye muamelâtr iki veya daha ziyade “tasfiye memurları” tarafından tedvir olunur. Bu me- murları umumi heyet tayin ve intihab eder. 7—m Tasfiye memurları şirketin bilcümle menkul ve gayri menkul emvaline vaziyed ederek kanun hükümlerine tevfikan tasfiye mua- melelerini tedvir ederler. Hilâfına heyeti umumiyece bir karar alın- madığı takdirde bu memurlar müttefikan hareket ederek hali tasfi- yedeki şirket namına imza vaz'ına salâhiyetlidirler. 62 — TASFİYENİN NETİCESİ: Mefsuh şirketin borçları tes- viye edildikten ve infisahın üçüncü ilânından itibaren bir sene geç- tikten sonra bakiye kalan nukud ve ihtiyat paraları hissedarlara hisselerine göre tevzi olunur. Sekizinci Bölüm MÜTEFERRİK HÜKÜMLER 63 — GAYRİ MENKUL TASARRUFU VE İPOTEKLERİ: Banka, gerek âhtiyacı için ve gerek tesis ettiği şirketlerin ihtiyacı için gayri menkul tasarruf edebileceği gibi alacaklarını tahsil mak- sadile de gayri menkul satın alabilir. Bundan başka alacaklarını sağ- lamlaştırmak maksadiyle teminat olarak gayri menkul ipoteği ala- bilir. Şu kadar ki, kendi işleri için lüzumlu olan gayri menkuller mü: tesna temellük mecburiyetinde kaldığı gayri menkulleri, temellük tarihinden itibaren beş sene içinde elden çıkarmak mecburiyetin- dedir. Böyle olmakla beraber bu suretle elden çıkarmanın imkân- sızlığı veya büyük zararı mucib olacağı anlaşılan hallerde, İktısad Vekâletinin izni ile bu müddet uzatılabilir. 64 — MEMURLARIN MÜKELLEFİYETLERİ: Bankanın bütün müdür, memur ve müstahdemleri, bankaya ve banka ile mu- amele yapan şahıslara ait esrarr her ne suretle olursa olsun hariçte ifşa edemezler. İfşa ettikleri anlaşılanların vazifelerine nihayet verilir. Banka müdür ve memurları İdare meclisi müsadesi olmadan başka bir bankada vazife deruhte edemezler. Kollektif ve komandit şirketlerde gayri mahdud mesuliyeti mutazammın bir sıfat iktisab edemezler. 65 — İSTATİSTİK: İstatistik idaresince verilecek nümunesine tevfikan her sene muamelâtına dair bir istatistik defteri tanzim ve taleb vukuunda İktısad Vekâletine takdim edilecektir. 1—799 ———MLİLELE— Ankara İcra Dairesi Gayri Menkul Satış Memurluğundan: İpotek olup paraya çevrilmesine karar verilen Ankaranın Orta rk namı diğeri Kazık içi mevkiinde kâin tapunun temmuz 1927 tarih ve 129 sıra 43 16/10 vergi numaralı bostan yeri ve içindeki ev aşağı- da yazılı şartlar dairesinde ve tayin edilen günlerde satılmak üzere açık artırmaya çıkarılmıştır. (Evsaf ve müştemilâtı) Bostan dört dönümdür. Hududu: y Şarkan Koçzade Mehmet, garben Toygar zade Hüseyin Efendi veresesi bostanları, şimalen tarik, cenuben Çankırılı Hafız bostanı ile mahduttur. İçinde yirmi dokuz söğüt, yüz yirmi karaağaç, sek- sen zerdali fidanı ve iki erik ağacı vardır. Ev kısmen kerpiç ve kısmen taştan mamuldur. Üzeri kısmen ki- remit ve kısmen çinkodur. Ev iki oda, bir mutbah, bir kilar ve itti- salinde bir ahır, bir samanlık vardır. Heyeti umumiyesine 1950 lira kıymet takdir edilmiştir. (Satış şartları) Ş 1 — Satış peşin para ile olmak üzere 31.3.1937 tarihine müsadir çarşamba günü saat 14-16 ya kadar Ankara icra dairesi gayri men- kul satış memurluğunda yapılacaktır. Talipler takdir edilmiş kıy- metin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya milli bir ban- kanın teminat mektubunu vereceklerdir. Tapu harcı ve ihaleden sonra tahliye masrafları müşteriye aittir. Dellaliye satış bedelinden ödenir. — 2 — Tayin edilen günde teklif edilen bedel gzyri menkul takdir edilen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde üç defa nida ettirildikten sonra en çök artırana ihale edilecektir. Bulmadığı tak- dirde en çok artıran müşterinin teklifi baki kalmak şartile 15.4.937 tarihine müsadif perşembe günü saat 14-16 ya kadar yapılan ikinci bir artırmada üç defa nidadan sonra en çok artıran müşterinin üze- rine ihalesi yapılır. Bu iki ihalede ihale bedeli peşinen ve yahut talep üzerine verilen yedi gün mehlin hitamında defaten teslimi vezne edilmediği takdirde ihale bozulur ve mal yeniden on beş gün müddetle yapılacak artırma sonunda en çok artırana ihale edilir ve artırma aralarındaki fark ve mahrum kalınan faiz, ve sair mas- raf evelki müşteriden tahsil olunur. 3 — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların gayri men- kul üzerindeki haklarını ve hususiyle faiz ve masrafa dair olan id- dialarını evrakı müsbiteleriyle yirmi gün içinde bildirmeleri, aksi halde haklarını, tapu sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paye laşmasından hariç kalacaklardır. çi Artırma şartnamesi 20.3.937 tarihinden itibaren 33/288 dosya nu- marası ile herkesin görebilmesi için açık bulundurulmaktadır. Ta- lipler satıştan evel gayri menkulün tapu, imar vaziyetleri ve satış şartlarını görmüş, anlamış ve bunları kabul etmiş ad ve itibar olu- nurlar. İlânı keyfiyet olunur. 1—788 Aksaray Azmi Milli Türk Anonim Şirketi İdare Meeclisinden: Şirketimiz umumi heyeti 30.3.937 tarihine müsadif salr günü saat on dörtte sureti fevkalâdede ve onu müteakip) saat on beşte sureti âdiyede olarak Ankara Ziraat Bankası Umum Müdürlüğü binasında toplanacağından hissedarların mezkür gün ve saatte bu toplantılar- da hazır bulunmaları ve hissedarların hamil oldukları hisse senet- lerini her yerde Ziraat bankalarına tevdi ile mukabilinde duhuliye makamına kaim olmak üzere makbuz almaları rita olunur. Fevkalâde toplantı ruznamesi 1 — Şirket sermayesinin tenkisi Adi toplantı ruznamesi: Ş 1 — İdare Meclisi ve mürakip raporlarının 'okunması ve şirketin 1936 senesi bilançosu ile kâr ve zarar hesabıhiın tasdiki ve İdare meclisi azâsının ibrası, el 2 — 1937 senesi için bir mürakip ve bir yedek mürakip seçilmesi 3 — 1936 senesi murakip ücretinin tayini, — 1936 senesi kârının bu sene tevzi edilmiyerek 1937 senesine 1—800 Milâs Belediye Reisliğinden: Milâs kasabasının hali hazır haritasını 19.2.937 tarihinden itiba« ren yirmi gün müddetle açık eksiltmeye konulmuştur. 1 — Kasabanın meskün kısmı 100 hektar gayri meskün kısmı da 100 hektar olarak tahmin edilmiştir. 2 — Her iki kısmın muhammen bedeli 3300 liradır. Ş 3 — Harita nafıa meclisinin 29 sayı ve 13.3.936 tarihli karariyle tasdik edilen şartname hükümlerine göre yapılacaktır. —— : 4 — Muhammen bedelinin yüzde yedi buçuğu iki yüz yetmiş dört buçuk lira teminat akçesi alınacaktır. < $ — İhale eksiltme ve artıram kanununun hükümleri dairesinde yapılacaktır. K ö b 6 — İhale 8.3.937 tarihinde Milâs belediye lencümeninde yapı- lacaktır. (442) 2—792 devi