28 Mart 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

28 Mart 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

28 - 3: 1937 ee ULUS Dünkü maçta Ankara stadyumunun tribünlerinden taşan halk Milli küme maçları Fenerbahçe Ankaragücünü le karşı 4le yendi İzmir'deki maçta Üçok Beşiktaşı 1 - 0 yendi Milli küme maçları için şehrimize gelen Fener Bahçe dün ilk karşılaşma- sını Ankara Gücü ile yaptı ve neticeyi 4 -1 kazandı, Başbakanımız İsmet İnönünün şe. ref verdikleri stadyum çok kalabalıktı. Tribünleri dolduran meraklıların sayısı on bin kadar vardı ., Sahaya önce Anakara Güçlüler çık. tılar; halkı selâmladrlar. Tam sekiz da- “kika sonra Fener Bahçeliler de alkışlar arasında yerlerini aldılar. Fener Bahçe Fazıl ve Niyazi hari- tinde şöyle bir kadro ile oynıyordu: Hüsameddin - Yaşar, Lebib - Reşad, Aytan, Cevad - Şaban, Esad, Ali Riza, Naci, Fikret. Ankara Gücü, geçen haftaki kadro. suna nazaran yine bir kaç mevkide de- ğişiklik yaparak şu şekilde çıkmıştı: Osman - Ali Riza, Enver - Abdul, Semih, Musa - Abdi, Şükrü, Yaşar, İs- mail, Hamdi. - Maç tam 15,30 da Fener Bahçenin akını ile başladı. Ankara Gücü rüzgâ- rı arkasına almıştı. İlk müessir hücumu güçlüler yaptılar. Hamdi soldan güzel bir iniş yaptı. topu ortaladı, Yaşar sı- kı bir şüt çekti. Hüsameddin bunu ko- laylıkla tutu, Bir azda rüzgârın yardımı ile Güç- lülerin akınları birbirini takib ediyor- du. Bu akınlardan birinde Semıh, İs.- maile pas verdi. Top İsmailin ayağiyle kaleye girmek üzere idi. Cevat yetişti ve muhakkak bir gole mani oldu. - Bu baskı on dakika kadar sürdü. Son ra Fenerliler açıldılar. On üçüncü daki. kada Naci Ali Rızadan aldığı güzel bir pası kullanamadı. Şüt kale direğinin üstünden avuta gitti. Bundan sonra sağ- dan inkişaf eden karşılıklı bir iki akın daha oldu, İkinci on dakikada iki taraf birbirine müsavi idiler, Tam yirminci da kikada idik. Güçlüler kısa paslarla Fe- ner kalesine kadar sokulmuşlardı, En son Yaşar Lebibide atlatmış, Hüsamed- dinle Larşı karşıya kalmıştı. Fakat ne- yazıkki bu fırsat da kaçtı. Dünkü maçtan heyecarır Dir au Fenerbahçenin birinci golü Oyunun ceryan şekli Fener Bahçe- nin ağır davrandığını, Ankara Gücünün her ne pahasına olursa olsun kazanmak için çalıştığını gösteriyordu, Sarih ve enerjik oynayan Güçlüler her dakika Fener Bahçe kalesine hücum ediyorlar fakat hesablı oynayan Fener müdafaası kendilerine fırsat vermiyordu. Bu va- ziyete göre Güçlülerin gol çıkarması ih- timali daha çok görünüyordu. İş âksine oldu. O zamana kadar hep sağdan akın yapan Fener Bahçeliler tabiyelerini değiştirdiler. Fikret bir iki hücum mihveri oldu. Nihayet 21 inci dakikada ilk golü atarak oynun seyrini değiştir. di. Gücün ilk ve son golü Top ortaya geldi. Güçlüler düdükle beraber seri bir akın yaptılar. Hamdi korner çizgisine kadar yaklaştıktan son- ra güzel bir ortalayış yaptı. İsmail vo. le bir şütle gücün ilk ve son golünü ağ- lara taktı. Bu suretle iki taraf 1- 1 berabere bir vaziyete gelmiş, oyun he- yecanlı bir safhaya girmiş bulunuyor- du. Bu dakikalarda iki takım da güzel oyn yordu. Maç zevkli idi. Fi enerbnhç;nin ikinc: golü Günün en güzel golü hiç şüphesiz Şabanın şütü ile oldu. 26 ıncı dakikada sağdan şahsi bir akınla 18 pas çizgisine kadar gelen Şaban sıkı bir şüt çekti. 'Top kalecinin kolları arasında gol ol- du, Fener Bahçe galib vaziyete gelin- ce, oyun daha süratlendi, güzelleşti. Ankara Güçlüler açık ve süratlı oy- nıyorlar, topu Fener Bahçe nısıf saha- sından ayırmıyorlardı. Fakat bu sırada kaçırdıkları bir kaç fırsatla birinci dev- Teyi 1-2 yenilmiş olarak bitirdiler. İKİNCİ DEVRE Vuruşu güçlüler yaptılar Top rüz. gârı arkalarına alan fenerlilere geçti dördüncü dakikada güç aleyhine bir korner oldu. Fikretin tam kalenin önü. ne düşürdüğü topu Semih uzaklaştır- di. Fenerlilerin akınları birbirini ko- valadı. ve güç takımı topluluğunu ya. vaş yavaş kaybetmeğe başladı. Üçüncü gol Fener Bahçeliler 12 inci dakikada güzel bir akın yaptılar. Ali Rızanın çok sıkı çekilen şütünü Osman tutu. Dört beş dakika sonra ne bu dereces ikı bir şüti medin yakaladı. 25 inci dakikada Fikret soldan iler- liyorken önüne Ali Rıza çıktı *e bu a- kin kornerle neticeledi. Korneri Fikret çekti, Esat başiyle topa dokundu. Fe- nerin üçüncü golü oldu. Dördüncü gol Üçüncü gole kadar güzel akınlarını gördüğümüz güç takımı bundan sonra âdeta sahada görünmemeğe başladı, Pe. ner Bahçe üstünlüğü adam akıllı ele almıştı. 35 inci dakikada güç kalesi ö- nündeki bir karışıklıktan sonra fener- liler dördüncü golü attılar ve bundan sonradırki güzel ve hakiki oyunlarını gösterdiler, Son dakikalar Ankara Gücüne bir fırsat daha verdi. Bir ceza vuruşundan sonra 42 inci dakikada fener aleyhine korner oldu. bertaraf etti. Hüsameddin - tehlikeyi Bundan sonra çok çabuk geçen üç dakikalık zaman Ankara Gücünün mağ- lüb vaziyetine hiç bir şey ilâve etme. Kooperatifçilik cemiyetinde B. Celâl Bayar satış kooperatiflerinin ehemiyetini anlattyıd Türk kooperatifçilik cemiyeti dün Ankara Halkevinde yedinci kongresini fahri başkanı B. Celâl Bayarın huzuriyle yapmıştır. Kongreye yüzden fazla azâ ve alâkadar iştirâk etmiş ve bir çok kooperatiflerden murahhas ve di- lekler gelmiştir. Kongre reisliğine Ziraat veköleti si- yasi müsteşarı B. Ali Rıza Erten seçile- rek idare heyeti raporu okunmuş ve ka- bul olunmuştur. Eski idare heyeti ay- nen ipka edilmiştir. Ondan sonra Genel Sekreter B. A- lâeddin Cemil kooperatifçilik durumu hakkında hazırlamış olduğu — mufassal raporunu anlatmıştır. Kongrede memleketimizdeki bütün kooperatif meselelerinden bahsedilmiş- tir. Bilhassa ziraat ve yapı kooperatif- leri, sulama kooperatifleri, ziraat ma- kine kooperatifleri, artizan kooperatif- leri hararetle konuşulmuştur. Kongrenin sonunda B. Celâl Bayar mühim bir söylevle satış kooperatifleri- nin memleketimizdeki büyük ehemiye- tini anlatmış ve ihracatın yalnız ko- operatiflerle yapılması düşünülmediği- ni; bu milli vazifeyi namuskârane yapa- cak tüccarların da ihracat işlerine gi- rişmelerini iyi bir gözle göriüçü söylemiş, istihlâk — kooperatifleriyle meşgul olmak zamanı geldiğini, bunun hayat pahalılığında müessir anlatarak çok alkışlanmıştır. olacağını Yapı kooperatiflerinin memlekette- ki son faaliyeti çok alâka uyarıdırmış- tır, Büyüklerimize tâzim telgrafları çe- ken kongre bir samimiyet havası için- de gelecek sene toplanmak üzere dağıl- mıştır. di. Oyun 1- 4 Fener Bahçenin galibi- yetiyle bitti. Bugünkü maç Gençler Birliği - Fenerbahçe karşılaşacak Fener bahçeliler bugün Gençler Bir- liği ile oynuyacaklardır. Gençler Birli- ği son maçlarına göre daha anfarm va- ziyette olduğundan Fener Bahçenin dünkü kadar kolay bir galibiyet kaza- nacağını umuyoruz. Yüksek mekteblerin voleybol maçları Bugün Gazi Terbiye enstitüsü sa. hasında yüksek mektebler voleybol tur- nuvasına devam olunacaktır. Bir arka- daşlarının ölümü dolayısiyle Hukuk fakültesinin Gazi terbiye enstitüsü ile yapacağı maç geri bırakılmıştır. Saat onda Siyasal bilgiler okulu ta- kimiyle Ziraat enstitüsü takımı karşı- laşacaktır. Altınordu - Demirspor maçı Bugün saat 13,30 da Fener — Genç. ler Birliği maçından evvel Atın Ordu takımiyle Demi Spor arasında bir maç yapılacaktır. Beşiktaş İzmirde Üçoka 1-0 yenildi İzmir, 27 (A.A.) — Bugün Beşiktaş takımı ilk maçını Üçok sopr takımı ile yaptı. Hakem İstanbuldan gelmiş olan B. Şazi Tezcan idi. Takımlar sahaya şöyle çıktılar: Beşiktaş: Mehmed Ali, Faruk, Hüs- nü, Feyzi, Enver' Salâhaddin, Eşref, Fuad, Muzaffer, Ridvan, Hayati. Üçok takımı: — Eşref, Aziz, Ziya, Hüsnü, Enver, Adil, Namık, Basri Sa- id, Faik. Birinci devrede Beşiktaş çok zaman hakim oynadı. 31 inci dakikada Namık, oyunun ilk ve son golünü yaptı. İkinci devrede Üçok daha ziyade ha. kim bir oyun kurmaya muvaffak oldu. Beşiktaş pek çok gayret etti ise de gol çıkarmaya muvaffak olamadı. Ve maç bu suretle 1 - O İzmirin lehine bitti. Meraiin Acı beuçet ı Dil Köşesi I “Satılmış bir gazete bir baga edilen taarruzu türklerin yaptığını yazıyor.” — KURUN'dan — “Taarruz etmek” deriz, fakat “edi« len taarruz,, türkçenin selikasına uy- gunsuz bir ibaredir. Yardımcı fiil isim- den evvel zikredildiği zaman (etmek) fiüli ekseriya yerini (yapmak) - fiiline terkeder. Burada da vaziyet aynıdır, * .. * Çocuk çok mütahassıstır. Çocuk üzerinde pasif tesir yapmak mümkün olduğu gibi zaten çok daha fazla pasif olarak yetiştirilir.. Çocuk ilk okuma hamlesinde en ilerisini okuyabilmek ih- tirasiyle ileri gitmek ister, Bunda ba- bası, akrabalar, öğretmeni, daha ileri sınıflar, hep birer müessir ve âmildir.,, — AÇIK SÖZ'den — İşte size bir gazete fıkrasından ik- tibas edilmiş uzunca bir parça. Tefsire, kelimeler üzerinde ayrı ayrı durmaya lüzum görmüyoruz. Baştan aşağı kadar sarih hiç bir mana ifade etmiyen bu sa- tırlar, bazan yazı yazarken lâubaliliği ne derece ileri götürdi mektedir. İspanya da tayyareler e bombardıman (Başı I. inci sayia., Emin bir kaynaktan aldığımız ha- berlere dayanarak temin edebiliriz ki, Guadalajara cephesinde Tradena yakı- nında karışıklıklar devam etmektedir. Enternasyonal kuvvetlerle milisler ara- sında şiddetli münakaşalar olmuş, en- ternasyonal kuvvetler milisleri dağıt- mıştır. Milislerden 14 ölü ve 37 yaralı vardır. Bir kaç saat sonra hâdiseler tek- rarlanmış ve hakiki bir harbten sonra tank kullanan milisler enteraasyonal fırkadan 31 kişi öldürmüşlerdir. Dü Bayon, 27 (A.A.) — İspanyol hü- cephe- rülen alman tayyareleri kümet gazeteleri Guadalajara sindeki taarruz sırasında Franko kuv- vetleri tarafından kullanılmış olan ye- hakkında tafsilât veren ve geçen salı günü yazıl- ni tipte alman tayyareleri mış olan bir mektubun suretini neşret. mektedir. Bu tafsilâta göre ağır yağlı diesel motörleriyle cihazlı ler, 1.000 kilo ağırlığında bomba taşıya- olan bu tayyare- bilmektedirler. Süratleri saatte 300 ki- lometredir. İlk deta İspanyada kullanılmış olan bu tayyarelerin teknik vasıfları hak- kında Almanyada — kati bir ketumluk muhafaza edilmektedir. Bu tayyarele- rin ilk faaliyetleri bir felâketle netice- lenmiştir. Tayyarelerden ikisi Andu- jar'da, üçü Guadalajara'da düşürülmüş Ve dört tanesi de hükümet avcı u, , ae relerinin ateşiyle sakatlanarak yere inmişlerdir. ölüm Haz'n bir Hukuk bakül- tesi son sınılf ta- lebelerinden Ali Behçet dün Nü- mune hastahane- sinde zatür1eeden öldü. Profesörleri ve arkadaşları çok çalışkan bir tale- be, nezih bir genç olan Behçetin ce- nazesini — törenle kaldırdılar. Ailesinin ve arkadaşıarın.n acısını paylaşırız.