19 Ağustos 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

19 Ağustos 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

Gİ Gazetere gönderilerek mekteplaa , üzerine Ware içinse (kinre). yazıya sltse ( Yağı) işareti kor u'malıdır İlân “ Devlet Demir yolları ve Li- manları umumi idaresinden Münakasanı feskolunan 60 kn. yol malzeiieslinden yalız büyük © meltem tekrar kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 26 eylül perşembe günü saat J6 da Ankarada Devlet demir yollari iöârerinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkak, teminatlarını ayni günde s3at--15,30 a kadar umum! müdürlük kalemine vermeleri lâzimdir. © edebilirler. — Telipler münakasa şartnamelerin! 10 lira mukabilinde Aikarada: © malzeme dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa mağazasından tedarik” YEDİNCİ BÜYÜK a2.inci KEŞİDE: ayyare piyankos İt EYLÜLDEDİR BÜYÜK İKRAMİYE: 35,000 LİRADIR Ayrıca: 18,000 15,000 12,000 10,000 liralık ikramiyeler ve 10,000 liralık bir mükâfat. Bu keşidede cem'an « 3,900 » numara kazanacaktır. 30,000 lira zazanın . 9924 numaralı bilet: İstanbul la > ak 18,000 lira kazanan 39811 numaralı bilet Edirne, İzmir, Acpâyam ve Samsunda, 15:000 lira kazanan 33166“ Numaralı “bilete “Haymana, İzinir, Ödemij, ve samsunda, 12,000 lira kazânan 12759- numaralı “bilet: amir, Çanakkale, ve Samsunda, 10'0)0 ira kazanan 32575 numaralı bilet; Bursn İçel,“ İzmir ve Ösmanelide sahlmıştır. Acele satılık ve kele- pır bir mahal | Befğluğda balyuli Börek İkaçvdaf Akka bii anda /döt dukkan ve bir gerej iki sokağa nazır tahminen 380 arşınelyor İdari senevisi binbeşyüz lira, Lüks ve modern bir hamam ve apart- man İnşasına müsalt sermaye sahiplerinin parasına yüzde 18-20 © Olsiz getirir. Krokisi hazırdır. © Müracat mahalli : VAKTın 19 Ağustos * Oğüstüs , mor elbiseli kadının: yanına oturmuş i siması kadının cazibesi al- Z > tında şaşkın bir hâl almış- tı, Benim asılzade refikim © «çok enzibesizdi. “İnce sesli ve sevimli etvarlı idi. Bazı söylediği lâkırdılardan ken- © disini dinletmiye alışık ol- duğunu anladım. Bana, beni gördüğü andan beri “hayran olduğunu ve kengli- “sine benimle beraber ol mak saadetini verdiği için p mister “ Baça ,a “çünkü o Ledi “Tilçester, Je yemekte © beraber oturacakmış - mü- z — teşekkir kaldığını söyliyerek şunu da ilâve etti. İİ Siz birİngiliz kadınına benziyorsunüz. “Bu çok iyi, bir değişiklik. Onlar- “dan artık o kadar bıktım Bütün birinin ayni. çizgileri biri maral emlâk idaresine müracaat, Beyoğlunda küçük Parmak kapıda 21 mu Lâkırdılarından şu neti- ceyi çıkardım. Yalnız ya- şanacak bir Paristir ve İngilizler de tabiat itiba- rile pek çok hâm insan. lardır. — Burada o kadar çok gürültü yapıyorlar ki dedi. — Büyüklüğün cezası! diyerek güldüm ve: — Meselâ ben ne ya- pPıyorum “diye hiç aldıran yok! dedim. — Ağızlarının tadını bil mediklerinden. Dedi. Ve bana perestiş. le baktı. Artık bu adamın fikrini anlamıştım. Bütün arzusu sözlerile ve mevkii ile beni meshur etmek! Fakat onun hissiyatını göstören sözler, ince. sesile o kadar komik- leşiyordu ki gayri ihtiyari gülümsemekten kendimi &- 1999 tefrikası; 21 Denizli belediye riyase | Denizli şehri Elektrik inşaat tinden ve tesisatı bir buçuk ay müddetle 21 eylül 929 tarihinde denizlide ihale edilmek üzere ve kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. İnşaat ve tesisat proje, keşifname ve fen Taporu ve münakasa ihale gartnamelerinin birer, suretleri Ankara, İstanbul ve İzmir wnâi ve senai müdöriyetlerine gönderilmiştir. Talip olanların mez- kör müdüriyetlöre müracantla muktezi tetkikatta bulunarak malumat ktihsal ve şartname mucibince münakaşaya iştirek “edebilecekleri, daha fazla malumat almak arzu edenlerin dehizli belediye riyase- line müracaatları ilân olunur. Mahrukat münakasası. *“ Yüksek baytar mektebi rektörlüğünden: İhalesi hasbelitap tehir idilen mektebimizin bir genelik ; mali- rukati kapalı zarf usulile yöniden münakasaya konulmuştur. Ta- liplerin şeraitini anlamak üzere her gün; münakasaye-iştirak için de, yemi. ihale bulıtan 21 ağustos 929 çarşamba günü; saat 14 te Deftardarlık binasını 2 müesseleri mübayaat Kumusyonuna gelmeleri, Akhisar tayare ce- miyetinden: Bütün tesişar ve telerruatile sayyare Cemiyetine ait sinema binası İki sehe müddetle 7-8-929 tarihinden itibaren yirmi bir. gün. müddetle. 27. -8-990 tarihinde İhalesi > icra kılınmak üzere müzayedeye verilmiştir. Talip olanlar, şeraiti anlamak üzere tayyare cemiyeti ( Manisa ) “Akhisar şubesine müracaatları , Ankara P.T.T. baş müdürlüğünden: Ankara posta ve telgraf baş müdüciyetine merbut mer- kezler arasındaki posta süçücülükleri bir ağustos 999 »tari- hir ik aliplerin mahalli racaatları lüzumu ilân olunur. çen yişyi gün müddetle münakasaya çıkarılmış, osta ve telgraf müdürlüklerine mü- Manisa vilâyetinden: Manisa memleket hastanesi için 1400 lirp kıymeti #muhammi- mesinde birkaç kalem alât ve edevatı. tıbbiye alınacaktır. Altın cinsleri ile mubayaa şastnamesi İstanbul ve izmir sıhhiye müdür- lüklerinde mevcuttur. Münakisa müddeti 288/920 cumartesi günü saat on buçuğa kadardır. 105 liralık teminata istinat etmiyen teklifler mazarı itibare alınmıyacaktır. ân olunur, İstanbul liseler mübayaat komisyonundan: İstanbul erkek muallim mektebinde olbaptaki keşifname ve şart. name mucibince yapılacak tamirat ve inşaat kapalı Zarf usulile münakasaya konulmuştur. 8 Eylel 929 tarihine müsadii pazar günü ibalesi icra kılınacaktır. Taliplerin şarajti anlamak üzre İise- Jer mübayaat komlayonu kitâbetine müracaatları. lamıyordum. Neye güldü- gümü anlamadığı: için çok ümitleniyor ve seviniyordu. — Soğuk bir akşamdı. Salon büyük olduğu halde on, on iki kadın ateşin et- rafına toplanmışlardı. He - psi biribirini biliyordu ve teklifsizce yekdiğerile ko - nuşuyorlardı. Bebi Kinis bana tafsilât verinciye kadar, hiç birini bilmiyordum. Morlu kadın Ledi “Grenlin,, irmiş kocası da harpte imiş.. Ne hoş kadın.. Bir kanapeye oturmuş kehribar ağızlıkla çabuk çabuk cıgara içiyor. du. Belki üstüste üç dört tane içti, Ledi “Tilçester, ve iki kadın cenubi Afrika hava- dislerile meşguldü. Diğer kadınlar ise elbiselerden kitaplardan bahsediyorlar; “Bebi Kinis, le “Letya, Bir yılda açan gül... zamanın dedikodusunu ya- piyorlardı. “Letya, diyordu ki; — Benim zamanımda bir adam bir kadını sever. di ve onsuz yaşayamıyaca- ğını anlıyarak kadını ka- çırırdı, Tabii bu, büyük bir günahtı. Fakat © adam hislerine hürmetkâr oldu- ğu için bu vak'a evlenmek. le neticelenirdi, Fakat şim- di sizler evlerinizde oturdu- ğunuz. halde birini sevi- yorsunuz, Derken kocanız duyuyor, fakat onun sesi hediye fi- lânlarla susturuluyor. Böy- lece mesele kapanıyor. Â şık ta sizi terkederek ihti- mal en samimi arkadaşımız. lâ münasebete başlıyor: “Bebi Kinis, * Sevgili Ledi “Lemburn?,, | » Letyahın ismi - ne kadar Türk Seli faydalı eserlin İl ilânlarında ©/o 29 tenzilât yapılır | Büydk ve ya bir çok defa İçin veriler Münlafla hususi mahiyetteki Hdnların ceed kare ie kararlaştırılır. Gazetembır hamasi Hin kabil eden yar MS HM merateni « FILAN TARİFESİ: Satın Karı .|. Beyoğlu mal müdürlüğünden: “Numarası 305 2 Semti meşhuru Büyükdere » Mahallesi Sokğı © Cinsi ği küneli iüibemenkoesi Büyük dere B. dere Dükkân 15500 > > Apartman Evsaf ve müştemilât: Zemin katı odunluk ve kömürlük 1 nel kat 2 oda Habiesthane ? Dci kat 4 oda 1 abdesthane 1 mutfak 1 çamaşırlık 1 daraça ve bahçeyi havi Bilâda'evsaf ve müştemilâti ve müham kıymeti muharrer apartuman ve altındaki dükkân 4 ağustos tarihinden 24 ağustos tarihine kadar yirmi gün müddetle kapalı zarf usulle müze yedeye. vaz edilmiştir. Bedeli İhalenin msfı peşinen ve.nisli digeride tarihi ihaleden müzayede ve munakasa ve ihalât rek ve üzerine isim ve h sora alınacaktır, Talipler mucibince « tekliflerini bir zarf derünine vaz ve temhir e yazarak işbu zarlı yüzde yedi buçuk teminatı müvaskale ve ya banka mektubunu ha bir zari derunine koyarak ve temhir edörek ve işbu Zirim Üzerine ( Büyük dereeki müü ve dükkâza aittir ) ibaresini yazarak müziyedenin son günü olan 24 ağustös RÜSü saat on dörde kadar Beyoğlu mal müdü: makbuz mukabilinde tevdi eylemeleri lâzımdır, Talipler müzayede münakasa Ve ihalği inde müteşekkil satış komis bir sen kanununun 10 nuncu maddese ahkâmile bu baptaki safış şarlnâmesi mevadını babul'etmeğe mecburdur. ————— << -—— “Nafia fen mektebi mür- | dürlüğünden:. 27 temmuz 920 tarihinde İyapılan münakasalarında tek- hit edilen fiatları muvafık görülmeyen beş kalem Erzak ile hiç talip zuhur etmeyen et, ekmek; sebze ve kek kömürü- min 29-8-929 perşembe günü kapılı zatfin tekar münaka- Saları yapılacağından. taliplerin o günde mektepte toplanacak komisyona gelmeleri. Mektep Kitaplarına fiat tayini Devlet matbaası müdürlü— | bee den 4 eğil 929 çer #ihden : 5 Mektep - Kitapları - i fiavnı tayin * etmek üzere vekâler Celilesi tarafından bir komisyon teşkil edilmiştir. 5 'Tab'ı bitmiş olan" kitaplarını matbaaya hemen tevdi etmeleri | mes'üllüğümüze badetevdi. saat Jüzumu tabilere Win olunur. Posta telgraf levazım ve mebani müdürlü - | «2: dünden : 1 —İdaremiz müstahdemini için (imal ettirilecek 2500 lâ 2700 çit potin kapalı zarf usulle münakasaya konulmuştur. 2— Münakaşa ağustosun 24 üncü Yy er *| ceğinden taliplerin" şartname almak teklifnamelerini ihtiya eden kapalı tarihle saat J4 te İstanbulda yeni postanede mübayast komisyö- (İl nuna müracastları, Saray kazası bele. in şimdiden , teminat ve tevdi için de mezkür dıyesinden; Trakyada Saray kazasında emtai ticariye ve hayvan alım || satımı yapılmak Gzre her sene mutat olan meşhur > ağustosun 3İ inci günü küşadi Balçık panayırı Bu sene de kemalissabık küşadı mükerrer bulunduğundan teşrif edecek tüccar ve emnahın ezbercihet memnun kalacakları ilân olunur. haince — konuşuyorsunuz? Bilhassa “siz, hitabile bazı sui tefehhümlere sebebiyet vereceksiniz. Tabii siz bun- dan bizleri kastetmiyorsü- nuz ama... Diyerek bana fısıldadı: — Bahsettiği tarz tam “Kordelya Grenli, ninkidir, Letyanın kat'i fikirleri, pürüzsüz bir sesi vardı. Sanki bu sözler kendisine söylenmemiş gibi devam etti; — Bu hadiseler hakiki âşk için olursa nö ise... Fa kat ekseriya bir dizi inci ve yahut arabalarına güzel iki ât için oluyor. — Bu daha mantıki bir şey, çünkü günah için bir sebep var. Sizin zavallı ku- zeninz gibi olmakta hiç iyi bir şey değil, İşte şimdi Lort “Edem, İngilizceden mütercim: Güzin Nuri ona ehemmiyet vermiyor. Ledi “Lemburn ,, bıçaklan- mış gibi hiç cevap verme- di. Oturduğu kanepeden “ Ledi: Grenlin , gülerek dedi ki: — Ne bühtanlar atıyor- sun gene “Letya, ? Tıpkı hicviyeciler | gibisin. Biz hayatunızdan O memnunuz. Sen bizi rahat bırak. “ Bebi Kinis, hemen atıldı : — Evet, çok memnunuz. Bizim hayatımız her halde sizin zamanınızdan iyi sev- gili “ Ledi Lemburn ,1 O zaman öyle gösteriş havesi ve iki yüzlülük varmış ki.. “Ledi Lemburn , tekrâr bahse karıştı; — Benim zamanımın in- sanları sizin söylediğiniz gibi değildi, Misis “Bar- ton Mils,! -“Bebi Kinis,, in ismi - Biz daha sakitane Maarif, yiçe münakasası Pendikte Bekteriyolojihanedi baytar! müdüriyetinden: Kapali zarf üsulile müessesemiz. için 23,500 adet miuhtelif cesamette ve serom darülitilzarı' için de 5(00" adet “tam kiloluk şişe alınacaktır . Tahiplerin şartna- melerini görmek üzere ber gün, münakasaya iştirak için de yevmi #smba günü saat ondan on ikiye kadar teminat muvskkatelerini defterdarlık binasında muhasibi on dörte ziraat müeseseleri mubayaat komisyonuna gelmeleri. Sabak Ölü İlini Akşam Yam İmeve Tİ 514 1217 16,95 19,03 2045 at Günün nasihati h Ayinesi iştir Kişinin lifa bakılmaz. Şahsın görünür rötpel aklı eserindeği Bugünki bara daya açıktır Mas'ul müdür: Refik Ahmet DEK) yaşadık, eğlendik. Bize mevdu vazifelerimizi yaptık ve evlerimizde oturduk! Ledi * Crenlen , : — Sen ozaman “Letya, ciğım çok sıkılmışsın ki şimdi hiç evinde oturmu- yorsun | Dedi. Bu yaşlı kadınla bukadar nuşmalarına şaşıyorum, O da buna hiç ehemmiyet vermiyor. Yalnız buna ce vap olarak: “Sen ıslah olmazsın Kordelye ,, dedi. * Bebi Kinis , devam etti: — Briç oynamazmışsınız ve onsuz ne sikıntılı hayat geçirdiğinizi tahmin ediyo" rum. İskoçyada “Edvar,ın akrabaları ile oturduğun zamandan onun tadını bi lirim.- Çay içârken biraz havadan Jâfederdik. Hiç kimse düşündüğünü . söyle” mezdi. oil hürmetsizce ke-