7 Kasım 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

7 Kasım 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

a şeker Bühsal İki ay evvel çalışmiya başlıyan Alpullu şeker fab- rikası, mevsim münasebe- tile ahiren çalışmasını bi- tirmiştir. Fabrika bu dev- rede 21 bin beş yüz ton Pancar işlemiş ve bu miktar pancardan (500) vagunluk şeker vücuda gelmiştir. Diğer taraftan bu panca- rin tebellür etmemiş şuru- bundan 350 bin litrelik saf ispirto alınmıştır. Fab- rikanın pancar küsbeleri de işe yaramaktadır. Bir kilosu 10 kilo su ile karış- tırılan küsbe sütlü hayvan- İar için mükömmel bir gi da teşkil ediyor. Bu sene pancarın beher tonu fabrika tarafından 15 İirdan alınmıştır ki umumi islihsal 32 bin kilo olduğu- Ba göre fabrika tarafından 180 bin lira bu civar zür- rama dağıtılmış demektir. Geçen kışın şiddeti dolayı- sile epice zarar eden zür- ra bu suretle zararını te- İâfi edebilmiştir. BI Tedrisattaki intiza- mun bozulmaması için bu #eneden itibaren muallim- ler arasında yapılacak ta- Yin tahvil ve becayişler ders senesi bitayetinde ya- Placaktır. İZ) Şehrin muhtelif mın- takaları arasında işliyen otobüsler için Emanet ta - rafından bir sefer talimat- hamesi yaptırılması tekar- rür etmiştir. GI İktisat vekâleti ha- Yat sigorta (tarifelerinde tetkikat vermiştir. E) Yenilecek ve içile- <ek mevadın teftişi için Şehremaneti tarafından ye- Mİ bir nizamname yapıl maktadır. Bu nizamname #arih maddeleri ihtiva ede- €ektir. E) Geçenlerde Ames terdam — Cava seyahatını Yaparken İstemlin civarında düşerek harap'olan tayya- venin pilotları. iyileşerek hastaneden çıkmışlardır. Bunlar burada Felemenk- gönderilecek bir tay- Yare ile seyahatlerine de- Yam edeceklerdir. Rakı meselesi Sışın bir grupa ver rinden şikâyet yap Rakı imal eden Fabrika "ahiplerinin birleşerek sa- tiyı toptan beş Ruma ihale tillerini ve burun gerek Baklkalay ve Türk tacirlerinin e U larını mucip olduğu © ç“vdedilmektedir. Dün bu : sta fikrini soran mu>-. imize Müskirat umum © Mesele tetkik edile tek ve böyle- Türk tacir kıt padadişahlar sile- Fehime Hanım İ Küçük Haberler İ ——— yapmıya karar | Yan malt Medin az İz Lortlar kamâarasında Lort Riding verdiği takriri geri aldı Londra, 5 (A.A) — Lortlar kamarası bugün Hin distanın teşkilâtı esasiyesi meselesi hakkında müzake- ratta bulunmuştur. Lort Riding, teklifettiği karar sure- İ ni “geri almış fakat, hükümetin geçen müzakere | esnasında beyan ve teşrih ettiği fikirlerinin bütün Hindistanda halka vazıh surette anlatılaçağı ümidini izhar eylemiştir. İngilterede işsizlerin miktarı arlı,o: mu? Londra, 5 (A.A.)— 28 T. evvelde İngilierede işsiz- lerin miktarı, 1,234,400 kişiye baliğ bulunuyordu. Bu miktar bir hafta evveline nazaran 19,906 fazla, geçen senenin ayni devresine nazaran 140,341 kişi noksandır. Soviyetlerle münasebet tesisi kabul ediliyor Londra, 6 (A-A)— Avam kamarası 199 reye karşı 324 rey ile Sovyetlerle diplomasi münasebatının iadesi lehinde rey vermiştir. Makdonald, mecliste Amerika seyaha- tinin sebeplerini anlatıyor ! Londra, 5 (A. A.) — M. Makdonald, irat ettiği bir nutukta Amerikaya ne hazır ne de mulasavver bir itlaf ile gittiğini, karşılıklı anlaşma esasına müste- nit dostane münasebet tesisine, şahsi temas temini su- retile çalışmak maksadile bu seyahate çıkmış olduğunu söylemiştir. M. Makdonald bu beyanatına ilâveten de - miştir ki M. Dawes İle yaptığım mülâkatlırdan sonra dahi bahri inşaat programı hakkında ikmal edememiş olduğum bazı noksanları tamamlamıya medar olacak çâre ve vasıtaları M. Hover ile beraber tetkik ve ta. harri ettik. Malüm olduğu üzere bu program, İngiltere ve Amerikanm bahri kuvvetleri arasında müsavat tesis etmekle beraber bacmi istiabilerden istifade tarzında az çok fark gözetilmesini tecviz esasına müstenittir. Ge- rek M.Hover gerek ben sihai itilâfın beş bahri devlet. arasında aktedilecek konferansın neticelerine bağlı ol - duğu hususunda mutabık kaldık. Maamafih, konferanı esnasında halledilmesi lâzım gelecek olan meselinin in: tacma mani teşkil edecek müşkülüta göğüs gerilebilmek için devletlerin knnferan: toplanmadan evvel iptidai mükâlemelerle bulunmaları lâzım gelir. Tardiyö hükümet çarkını nasıl çevire- ceğini anlattı. Paris, 6 (A.A) — Meb'usan meclisindeki * idikal sosyalist grupu, hükümet aleyhinde rey vermeğe karar vermiştir. Para, 6 (A.A) — Başvekilin riyasetinde toplanan nazırlar meclisi hükümet Azasmın dahili ve harici siya set hakkındaki nazarlarmın müttahit olduğunu müşahe- de etmiştir. Meclis, umumi ve harici siyasetlere müte- allik istizah takrirlerinin derhal müzakeresini meb'usan meclisinden yarın talep etmeğe karar vermiştir. Paris, 6 (A. A.) M. Tardiyö, Maten gazetesi muha- birlerinden birine şu beyanatta bulunmuştur. Ben relsi bulunduğum” hükümeti idare etmek istiyorum. O, çark. larından herbirinin hareketini günü her saatinden göz altında bulundurmak suretiyle idare edilir, Birhükümet relsinin ilk vazifesi talimat vermektir. Ben muvaffak olmak için idre etmek istiyorum. Yugoslavyalı bir gazeteci Pariste kendini astı Paris, 5 ( A.A) — Yugoslavya gazetecilerinden 4J yaşında M, Emile Dudas Bulonya ormanında asılı ola- yak bulunmuştur. Mumaileyhin .intihar etmiş olduğu zannulunuyor. Bir Alman tayyaresi alevler içinde yere düştü Londra, 6 (A.A) — Sabaleyin saat 6,44'te Amster dam ve Beline müteveccihen Kroydon tayyare karagâ- hından hareket etmiş olan Alman tayyaresi Sürey de köin Marden parkta alevler içinde yere düşerek par çalanmıştır. Üçü yolçuve dördü tayfa olmak üzre 7kişi ölmüştür. Dördüncü yolcuya birşey olmamıştır. Eski hir nazır öldü Paris, 5 (A-A)— Sabık harbiye nazırı M. AndreLe Fevre ölmüştür. “ Komünistler açlık grevine nihayet verdiler Budapeşte, 5 (A-A)— Açlık grevine dün nihayet veren komünistlerin sıhhi vaziyeti iyidir. Yunanistan Yung plânmdan kendisine hisse ayırtamayınca ... Atina, 3 (A.A) — Lâbi konferansında Yunanlıta - m 15 milyon marklık taviz mukabilinde harp borçla - rının tenkisi hususunu kabul etmediği hakkındakı haber resmen tekzip edilmektedir. Yunanistanın Yung plânın- da kendisine bir hisse tefrik ettirememesi üzerine şark eyaletlerine ait tamirat hesabatmdan kendisine bir hisse ayrılmasını kabul ettiği tasrih olunmaktadır. Beynelmilel mesai bürosu müdürü İtalyada Cinevre, 5 (A.A)— M. Albert Thomas, başlıca müstahsil devletleri bir teknik ihzari koyferantı akdine davet etmiştir. Konferans, 6 K. senide aktedilecektir.. YAKIT 7 ——— u akşam | Sinemalar. (Bayoğlu ) Elhamra O: Üç nikah Melek : Para kurdu Opera 3 Aşk zembağı Majik 2 Nina Pelroona Ekler 2 Namus beldsi Asri 3 Çareciç Etuval : Voyso Şık : Şeytani rekkase Alkazar : Aksayı şarkla vahşet Lüksemburg : Ben Babamı "| isterim Üatanbul) 1 Casus kadın. Mil : Beyaz esire Alemdar : Gelin duvağı Kemal Bey : Düşmen Kadir) Süreyya Pş. : Ankara postas| Ferah Vilâyetimize * reptına vekâlet karar verdi Dahiliye vekâleti Yalova- nın İstanbul vilâyetine rap- tedilmesine (karar vermiş ve bu hususta vilâyetimi- zin müteleasını sormuş- tur, Haber aldığımıza göre vilâyet bu kararın çok muvafık o olduğunu bildir. miştir. Daimler vekilliği Yakında milli ban- Haber aldığımıza göre Müs- kürat inisarn umum müdürü Zekâ Beyin Dalnler vekâletine nam- zetliğine | mütesllik, o Maliye vekaletinin tezekeresi İcra vekil. leri heyetince tetkik ve tasvip olunmuştur. Vekâletin . bugün- lerde keyfiyeti intihabi yapacak milli bankalara bildirmesi bek. lenmektedir. Banu müteakip tesbit edilecek günde intihabat yapılacaktır. Komiserliğe Maliye müsteşarı Ali Rıza Beyin,Müskirat tnhısar müdürlüğüne de defterdarlık mu- hakemat müdürü Asm beyim ta. yinleri teeyât etmektedir. Zekât Bey yarn olmazsa efteşiğönü Ankaraya gidecek ve yekâletten yeni vazifesine sik talimatı aldıktan sonra ve intihabı mütakip Pore gidem cektir, Bir japonyalı gaze- teci şehrimizde Japonyalı gazetecilerden M. Pani şehrimize gelmiş. tir, Bir devri âlem seya- hatine çıkan M. Pâni bu. rada İtalyaya gidecektir. Sovyet konsolosu Soviyet konsolusu yakında izinli olarak memleketine gide. ceği için “dön villyete; gelmiş ve vali vekili Beyle bir müddet görüşmüştür. Newyork şehrine yeni Nevyork, 6 (AA)— M. lik bir ekseriyetle şehremini intihap, Tindistan muhtariyeti suya düşüy satılmıyor. Bazı muhtekir- lerde saklı varmış. gizli olarak çok yüksek fiyatla- rla satıyorlarmış. Yalniz gaz, tuz, şeker, değil, erzak ta yavas yavaş suyunu o çekiyormuş. Ek- şeyler de karıştırılmağa başlanmış. Faşulya, nohut gibi şeyler de ortadan Bakkallarda bol bol pey- nir var, Ahalide bol bol peynir alıyormuş. Bunun sebebi hem peyniri yiyor- lar, hem de tuzlu suyun” dan istifade ediyorlarmış... Bildiğimiz ve hergün piyasa- da gördüğümüz sigara kâ- ğıdı da bitmiş şimdi öylele- ri meydana çıkmış ki gör- düğümüz zaman hayrette kaldık. Bu sigara kağıtları mutlâka sigara kâğıdının ilk icadı zamanlarına ait, ve tanıştık. Bilhassa konso- ne şekilde müraca- atta bulunduklarını anladik. Bu müracaat, alelâde bir ihbardan ibaretmiş... Vay gidi medeniyetin mümessili olan efendiler vay... Acaba Edirnenin © bombarduman edildiğini mensup olduk: ları sefirlere bildirirken, her gün düşman güllesi altında korku ve endişe ile titriyen zavallı masum hal- bir emin intiha edildi Walkar, 400 bin Mame Tehlikeli surette müsellâh bir anarşist yakalandı! Kovno, 5 (A.A) — Elta ajansı tebliğ ediyor: Vilna civarmda tabanca, hambaralar ve cehennem “malkinesi ile mücehhez iki anarşist tevkif edilmiş ve tevkif üm sında makine infilak “etmiştir. Mevkuflar, Yalnız dükkânlarda peynir vardı. Tuz bu- lunmuyor, fakat halk tuz yerine yemeklerde peynir suyunu kullanıyordu or! | EKE 7 kın istırabını.. Yanan yı kılan hanumanlarla suçsuz ve günahsız olduğu halde parça parça olan kadınla” rn ve yavruların adetle el, bir salip evlâdının eli- dir. Ve o merminin yak- tığı ve yıktığı yer de hilâ- lin sinesidir.. 18 teşrinsani sergisi, tek mermi atmadı. (8- teş li Son zamanlarda Madritte aneen “ açılan Fotograf cemiyeti insafsız bir zulüm ve vahşet- le halkın beynine ateşler yağdıran düşmanın insafa geleceğine tabii ihtimal tasavvur edilemez. Her yedinci beynelmilel sergisi açılmıştı. Bu meşhere mem- leketimizden de Beyoğlun» Nuri efendi ile karşılaştık.