7 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

7 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Tahrir heyetimiz arasına karışan İDRİS EFENDİ bir spiritizma mütehassısıdır. Lâkin, öyle, lambaları kısarak, çivisiz....
 Erken yetişen buğdaylar Ankara 5 (Hususi) — İtalyadan celbedilen ve erken yetişen buğdaylardan bir ton gelmiştir.Bu buğdaylar
 - Ortada hiç bir rika sahipleri birleşerek makarkilosuna 8 kuruş birden zam yapmışlar ve bakkallara 40 kuruşa satmaya ...
 Paramızın istikrarı Paramızın bugünkü şeklini değiştireceği tahmin olunuyor Ankara 6 (Hususi) — Devlet bankası kanunu yakında
 İstihlâk vergisi Hususi istihlâk vergisi daha az alınacaktır Lokanta, bar ve otellerde fiatler inecek Ankara 6 ( Hususi ) —
 İş Kanunu Lâiyha bu günlerde şurayı devlete gönderilecek biğünrü a Ankara 5 ( Hususi ) — İktisat vekilliği tarafından tanzim
 Şeker fabrikalarımız Alpullu şeker fabrikası faaliyetini bitirdi Fabrika bu devrede 31 bin ton pancar işlemiş, 500 vagon...
 «Tencere dibin kara... » — Aziz kardeşim; ben seni canım gibi severim; aklına bir şey gelmesin amma sana halisane söyliyorum,
 Ordu binicilik müsabakaları Ankarada ordu binicilik müsabakaları yapılacaktır. Resmimiz bu müsabakalara iştirak edecek suvari

Gazetemiz haftada beş gün 12 sahife ve arasıra 6, 24 sahife çıkar. GÜNDE 10 PARA Anadolunun her — köşesinde - birer Çocuk sarayının yükselmesi için HİMAYEİ ETFALİN hepimizden : beklediği yardım | Sene 12 — No: 3976 n beklenmektedir. ( sonra paramızın istik Paramızın bügünk tedrici bir surette, Ortada hiç bir Makarna fiati birden 8 kuruş : . <.i( " Paramızın istikrarı Paramızın bugünkü şeklini değiştireceği tahmin olunuyor Ankara 6 (Hususi) — Dev kında meclise sevkedilecektir. Kâanunun gönde- || rilmesi için alman mütehassıs M. Müllerin ra Devlet bankası teşekkül ettikten yahut normal bir şekle sokulması o zaman düşünülecektir. bankası kanunu | poru dı birden giştirmesi ve yeni ve daha sebep yokken.. artırıldı Bakkallar cuma günü toplanarak bu hususta müzakerede bulunacaklar İstanbulda makarna çıkaran fab- rika sahipleri birleşerek makar- 'nanın . kilosuna 8 kuruş birden zam yapmışlar ve bakkallara 40 kuruşa — satmaya / başlamışlardır. hususta - karilerimizden - bir şikâyet mkmpı.n almıştık. ” ettiği halkın başlıca gıdasını teşkil eden maddelerden — b olan makarnanın kilo başına kuruş birden zammedilmesi cid- den şayanı hayrettir. Mühtelif işler hakkında muhar- ririmize izahat veren ( Bakkallar cemiyeti ) kâtibi umumisi — Fethi bey diyor — Halkımızın bakkallardan şi- kâyet etmeleri doğru degildir. Makarna — fabrika - sahipleri, makarna — satışına bir nevi inbisar şekli yermişler — ve halkı- miz ucuzca makarna yemekte iken, fabrika sahipleri sırf kendi menfaatlarını nazarı dikkate ala- rak kilo başına birden 8 kuruş zammetmişlerdir. Bakkallar bu hadiseyi mevaddı gıdaiye piyasasında buhran tevli- sebep teşkil edecek mah te gördükleri i cuma günü saat darülfünun konferans salonunda içtima edecekler ve gerek makar- “üm gerekse diğer işler hakkında müzakeratta bulunacaklardır.., Muharririmiz bu mesele hak- Kemda setkikatta bulunurken, diger mühim bir mesele ile de karşılaş- mıştır: İstanbulda müskirat imal eden fabrikalar ayda ( 100,000 ) kilo rakı çıkarmaktadırlar. İstanbul ve mülhakatında istihlk —edilen — bu — rakıların yüzde doksan beşi bakkallar ta- rafından satılıyor. Halbuki, bir kaç gün evel, müskirat fabrika sahipleri — rakı satışını Mavridis, Laya ve rüfe- kasından ibaret olan beş kişilik bir bayi grubuna tevdi etmiştir. Bundan sonra müskiratı fabri kalardan bu beş bayi alacak ve ancak yüzde on tenzilâtla bakkallara — satacaktır. — Bayiler dar cemiyetinin bulunduğu Nevşehir hanı fabrika sahiplerinden yüzde 12 buçük - kuruştan alacakları için açıktan yüzde 2 buçuk kazana- caklardır. Bu yüzden senede ( 300,000 ) liraya yakın büyük | bir para komisyonculuk namile beş kişinin cebine girecektir Bu hadiseden bütün — bakkallar şikâyet etmektedirler. | Yemiş piyasasında maruf bir bakkaliye — mağazası sahibi şu malümatı vermiştir : mdiye kadar bir bakkal, | bur müskirat fahabrikalarile mu- tabık kalarak züzde 15, hattâ 17 buçük- istifade görmek suretile rakı satıyordu. Bundan sonra - bu istifademiz munhasıran yüzde ona inecek ve bizim ticaretimiz bir takım şahsı sâlislerin eline ve cebine gire- cektir. | Müskirat idaresinin bu işi n zarı dikkate alacağını ümit ederiz. Erken yetişen buğdaylar Ankara 5 (Hususi) — İtalyadan | celbedilen ve erken yetişen buj daylardan bir ton gelmiştir.Bu buğ- daylar bu günlerde zürraa tevzi olunacaktır. Vöi şahsi takdirden ziyade s: Sahife İstihlâk vergisi Hususi istihlâk vergisi daha az alınacaktır Lokanta, bar ve otellerde fiatler inecek Ankara 6 (Hv!vsı) — Maliye vekâle Si tadil için yeni bir kanun lâyihası hazırlamıştır. bu lâyihaya göre hususi istihlâk vergisi memurla- bir esasa istinat etmektedir. Ayni zamanda Jokanta, kahve, otel, bar gibi yerlerde - istihlâk vergisinin fazlalığından dolayı ha- yatın pahalılaştığını nazarı dikka- te alan maliye vekâleti bu yeni kanun ile hususi istihlâk vergisini eskisinden daha hafif bir şekle sokmuştur. Hususi istihlâk vergisi daha z miktarda alınacaktır. Bütçenin bu vegiye ait varidat kısım bundan dolayi geçen sene- ye nazaran daha az konulmuştur. — İş Kanunu Lâiyha bu günlerde şurayı devlete gönderilecek Ankara 5 ( Hususi ) — İktisat vekilliği tarafından tanzim edile- rek evelce şurayi devlete gönde- rilen, fakat bilâhara görülen lü- züm> üzerine tekrar tetkik edil- alinan iş kanunu lerde tekrar şurayı | devlete gönderilerek orada tetki- katı ikmal edilecektir. Tahrir heyetimiz arasına karışan İDRİS EFENDİ ma — mütehassısıdır. iyle, lambaları kısarak, çivisiz masaları oynatuyorum diye şarlat: eden üydür- masyon spiritizma mülahassıs- larından de Bu işe, kırk seneden beri hayatını, servetini, mesaisini vakfetmiştir. —Bu yüzden başına bin bir garip macera getirmiştir.İdiris Efendi, maceralarını günü gününe fotografla tespit etmiştir . yetlerine bu fotografileri yol- lamış; ve takdirlere mazhar olmuştur. Vesikalarını gazetenize ces- te ceste tevdi eylemeyi vadeden İDRİS EFENDİ ruhumuzun, doğmadan evelki ve öldükten sonraki vaziyeti hakkında efkârı umumiyeyi lütfen tenvir buyuracaktır. Fiatı 5 kuruş «Tencere dibin kara.. — Aziz kardeşim; ben seni canım gibi severim; aklına bir şey gel- sane söyliyorum, karına göz kulak ol, zira ka- inde tesadüf etmiş!. Şeker fabrıkalarımız Alpullu şeker fabrikası faaliyetini bitirdi “Fabrika bu devrede 31 bin ton pancar ışlemış, 500 vagon şeker istihsal etmiştir Alpullu şeker fabrika: Alpullu 4 (Hususi) — İki ay- | danabeş yüz vagonluk şeker vü- dan beri bacasından faaliyet du- | cude gelmiştir. Z manları yükselen Alpullu şeker | / Bu esnada pancarın tebellür tmemiş şürubundan üç yüz elli fabrikası bu seneki mesaisine — f YA istihsal nihayet vermiştir. Fabrika bu deverde 31 bin beş yüz ton pan- car işlemiştir. Bu miktar pancar” bin litrelik saf ispirto — olunmuştur. İspirto fabrikası faaliyetini daha (Devamı 2 inci sahifede) Ankarada ordu binicilik müsabakaları yapılacaktır. Resmimiz bu müsabakalara iştirak edecek suvari zabitlerini gösteriyor.