7 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

7 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

7 Teşrinisani | Sahife 11 INKİBAZDA Salma tomrukta Kefevi mahallesinde Arpacı bakkal sokağında 288 hisse itibarile hazineye ait muhammen ile 9/11/929 taril rerdir. Taliplerin *,, 7,50 hesabil eylemeleri. baları- mız Taklit Edilebilir. Hiç vakitaynen yapılamaz. B bara aü J. İTKİN Mağazasında - yapılan - yantestilerde Blylgiğidünücai e haşetalllere yapılnaş”ba maşanbalar yağınaru geçiz İnez, rüzgâr vesoğuktanı muhafaza eder, Ve banünla beraler vücüdün havalar: Anasanı emmdır ettiğinden sahliate nafididder J İTKİN Bayoğin İstiklâ earklesi 4ün Telefon: Beyoğin 45 Bulana mükâfat İki kıt'a yeşil kaplı cep defterimi 4 — teşrinisani pazartesi günü - Galata rıhimında düşürdüm, Bu- lan zatın zirdeki adrese insaniyet namına getir- mesini rica ve ayrıca memnun edileceğini ilân eylerim. Kasımpaşa/ kö- kelesinde kömür rı Şaban Sultan Ahmet Sulh icra daire- deyni mahkümbihin temini istifası zımnında tahtı hacze | alunup füruhtu mukatrer bulunan bir adet Uşak bir adet kayseri bir adet keza Uşak bir adet afğan keza bir adet kayseri ve bir adet Anadolu tüylü seççadelerinin Teş- | rini saninin 17 inci pazar günü | saat 13 de Sandal bedesteninde | bilmüzayede furuht edileceğinden talip olanların yevmü muayyende Memuruna müracaatlârı ilân olunur. sinden Bir SUİ HAZIM :: Fında yarı it 228 hissesinin - bedel müsadif cumartesi günü ile teminat makbuzlarile Emv; 4 taksitte İstanbul Vilâyeti dalar dairesinden: Dairede soba pazarlık süretile satılacağın: Perşenbe günü daire encümenine — Şehremanetinden: Kadıköyünd. kithane meydanında 3 — numaralı için kapalı zarfla ” müzayedeye tuplarını da ibale günü olan 26/ 'on beşe kadar mezkür müdürlüğr KİSARNA Bu nefis maden suyunu sofral İŞEEREMEİ mide ve barsak hastal | Muntazan Bartin Postası Ercümend Nur Dina ziyade ve daha iyi traş eder. Güllette biçakları mevcu en alar Gelklen mamül Ve ağulerınız ek keskin olması dâba öyade ve Gaha iyi 1raş olmayı te'nun eder. Bügün bir püket yatım ada Gillette İkramiyeli Hanım terzihanesi Sultanhamamı, Mahmutpaşadan kumaş alanlara bir kolaylık olmak üzere Mükerrem ve Yaşar Hanım- lar. tarafından Sultanhamamında hacı köçek camisi karşısında havuzluhan — ittisalinde — mağaza Tevkinde (22) No. mahalde açılan (Hanım ) terzihanesine üç kat elbise diktirenlere dördüncü: para alınmaz. — Dişardan kabul edilir VALERİN GABAY zafiyeti, baş agrısı ve uykasuzluk için en iyi ilâçtır. Bü- tün eczaneler ve ecza depolarında, inden ariş gasyan karaciş saat 14 de pazarlıkla müzayedesi mukar- metruke satış komisyonuna müracaat Şehremaneti almak için her gün levazım müdürlüğüne gelmeleri. Teklif mek- Sah günü saat m bardak suya bir kahve kaşığı 3 numarah hanenin ere 1325 lira bedeli ilânları Mmüeveut Gadet Müstamel çini ıdan talip' olanların 28/T.sani/929 muracaatları ilân olunur. le Caferağa mahallesinde muvak- kârgir gazino kiraya verilmek konmuştur. - Taliplerin - şartname /TeşriniSani/929 larında bulunduranlar, böbrek, lıklarından kurtulurlar. Tarmanı Perşembe Girksli, Dökül l el Ereğli, Zonguldak, Bartın, Amas- ra, Kuruca Şile ve Cideye azimet ve avdet edecektir. Fazla tafağlât için Eminönü rılı- tim han 2 numaraya müracaat Telefan : 2684 Tıcaret di ınıda rüyete zun İst. aslye mahkemesi bir hukuk dairesinden : Müddei mühendis Ferari Um- berte EK. ile müddaaleh Galatada Sen - Piyer hanında şark teşeb- büsatı nafa ve sindikası Türkiye | mümessili Kapus Ef. aleyhine ikame eylediği alacak davasından dolayı mümaileyh namına gön: derilen istida sureti mumaileyhin mezkür adreste - bulunmadığı ve gittiği yerde meçhul - bulunduğu MAZON MEYVE TOZ şerhile iade edilmiş olmağla hu- kuk usülü muhakemeleri " kanu- nunun 141 ve 142 ve müteakıp maddeleri mucibince ilânen teb- digat icrasına karar verildiği ve istida suretinin mahkeme - divan- hanesine talik kılmdığı ve muma- ileyhin 25 gün zarfında cevap vermesi ve tahkikat - celsesinin müayyen — bulunduğu — 15/12/929 | tarihine müsadif pazar günü saat 14 te muhakemede isbatı vücut etmesi aksi takdirde hakkında gıyap kararı ittihaz olunacağı ilân olunur. Tet.No4s € Teşrinisani 929 Şatlık Hulmes Maritetleri Müler (Vâ- Nü ) — Zarar yokl! Biz, onun huku- kunu giyabinde da müdafaa ede- biliriz! Nasıl olsa, korkusu dinin- | ce bize gelecektir. Üstat, bu sözleri söyledikten sonra, arabacının bahşişini verdi. Otomobile atladık. Doğruca ka- sabaya geldik. Karakolun önünde dorduk . Polisler , zabıta tabibinin elleri kelepçeli olduğunu görünce hay- retlere düştüler Fakat, Şarlok Holmes'in duyunca, işin içinde elbette iş olacağını tahmin | eyliyerek hürmetle selüm durdular. | Hele komiserin hayretini hiç sor- miyin ! Az daha , — şaşkınlığından küçük dilini yutacaktı. — Bu ne hal? Bu ne hal?-diye, gözleri faltaşı gibi açıldı. Dokto- rumuzun eline kelepçe vurulsun ? Üstat: — O, bir katildir ! Salâhiyeti sayesinde şimdiye kadar cinaye saklıyabilmiştir. Fakat, artık herşey meydana çıkmıştır! -dedi, — Aman, ne diyorsunuz, üstat? | Bu adam, bu. bizim doktorumuz, dünyanın en mükemmel şahsiyet- lerinden biridir. Halük, temi — Susun! Susun! Fazla lâfa hacet yok! Hakikat, kısa bir za- man zarfında anlaşılacaktır. Doktorun eli kelepçeli olarak karakola gelmesi haberi üzerine, karakolun önüne ahali birikmişti. arlk Holmes: — Haydi, çabuk, Blanche'yi tevkife gidelim! - dedi. - Şayet bu katil, şeriki cürmüne haber | göndermek fırsatını bulamadı ise bile, o, kendi kendiliğinden meseleyi öyrenecek ve kaçacaktır. Bu gibi | | haberler, kasabalarda, kulaktan kulağa çabuk yayılır. Üstadın bu dediklerini pek doğ- ru buldum. — Haydi, var! Katil doktoru komisere teslim ettik. Şarlok Holmes: / — Dikkat ha. Elinden kelepceleri cıkarırsanız, kendisini “mutlaka kilit altında | bulundurmalısmiz! - dedi, — Şey.. — Şey mey yokl Lâfi amma uzatıyorsunuz ha.. Dediğimi yapı nız siz benim! Yoksa, bütün mes- | eliyet size raci olur! bilhassa gidelim; — hakkınız Kaçırmıyın! almak pek nafidir. İstanbulda Bahçekapıda Zaman ecza deposunda fiati “BO,, kuruştur. İstanbul ithalât gümrü- ğünden: Kilo Gram Marka 7 pakat 25 150 — Ağaç saplı kıl furça 8 Sandık — 757 Demir toka ve üzengi 3 adet 105 Kapalı kurşun sc 4 Fıçı 224 Margarin RCF iş 200 Araşit Y .| 225 gram Gayrı saf asıtfinik . ..» —e A HS ” 53 Kâğıt sepet TFEF Mahlulat Müdüriyetinden Zırar ü 35140 Bahçekapıda Habyar mahallesinde Aşırefendi caddesinde Yeni. postane arkasında vaki balâda kıymeti muhammenesi mıktarı zırar yazılan metrük sebili mektep ve arsa 6/11/929 tarihinden yirmi sekiz gün müddetle ve kapalı zarf usulile müzayedeye konul- muştur. Talip olanlar balâdaki kıymeti muhammenenin yüzde yedi buçuk nisbetinde pey akçesi ve ya banka kefaletnamesile teklif mektupları yevmi ihale olan 4/12/929 Çarşamba günü saat dörde kadar İs- tanbul Evkaf müdüriyeti binasında müteşekkkil idare encümenine tevdi eylemeleri ilân olumur. Devlet Demiryolları ve Limanları Umumi idaresinden: Muhtelif tipte lokamotiflere lüzumu olan bakır ocak ve aksamı kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 7-12-29 cumarlesi — günü saat 16 da Ankarada Devlet Demiryolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarmı ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 15,30 kadar Umumi Müdürlük kalemine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini 20 lira mukabilinde Ankarada, Malzeme dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa mağazasından tedarik BÜUYUK İSTİFADE Marangozlar cemiyetinden: Cemiyetimiz idaresinde açılmakta olan: “Marangozlar mobilye satış yeri, 20 İkinciteşrinde küşat merasimi yapılacaktır. İelramni gaa Taşlağeni TOMEND n AYA SD SE CĞN isyata kifllır: Galata postahanesi yanında Güzin Han. Kıymeti muhammenesi 1751 nin Operatör: HALİL SEZAİ Basur memeleri, Fistül ve Sıracaları 'amliyatlı, ameliyatsız elektrikle tedavi ve bilcüule ameliyatı icra eder. Saat 1-7, Divanyolu Acıhamam No. 20 TAEPARSOL-ERENGİ İLÂÇI Dahilen istimal olunur. Tablet şeklinde olup vecanak şırınga- lardan daha iyi ve hiç rahatsızlığı mucip olmaması hasebile Avrupa hastanelerinde daha ziyade rağbet görmektedir. Etıbba reçetesi ile eczanelerden arayınız. Doposu Hasan ecza deposudu — Baş üstüne emrinizden harice güldü. kamam! Madam Şarlok Hol- | — Küstah adamda bizimle —ulay mes'iniz, o halde, elbette bir | eder gibi bir vaziyet vardı. bildiğiniz var ona göre hareket | — Komiser, maiyetindek polis - bize verdi. İki biz, altı onlar , bir de şöfer ceman yekün doküz kişi, arabaya do- kuştuk. Haza / iskarça.. lerden altısın ediyorsunuz. Ne sandınız yal! Hadi, aziziml Gidelim. - Fakat, kocasına sui kastta bulunduktan sonra kayınbiraderini ikinci ve sah. | — — Çekl Şoför e zevç olarak kendine alan, fakat, | — — Ne tarafa alaya iendine ol lab | VE Hm el eei nihayet onun da kanına giren ve katillerle âşıktaşlık eden Blanche, herhalde, pek tehlikeli bir mahlük olacak! Onu tevkife giderken ihtiyatl davranmalı, tedabiri lâzıme almalıyız! Haydi, yanımıza sekiz on tane polis alalıml Kara- | kolda kaç polis var? | ei | — 6 sını bize verin; 6 sı sizde kalsın! Doktor: — Kardeş payıl Yarı yarıya! gibi söyliyorsun. Madam Blanche' nin evinel Polisler, şoföre, evi tarif etti- ler; şoför de, sanki burasımı bil- yormuş süsünü vererek dinlex Şarlok Holmes, polislere sordı — Burası komdır? On dakika sonra varırız. Diğer evlerden uzak Büyük bir bahçe içinde Etrafta ağaçlıklar var mı Var efendim. (Mabadi var)