7 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

7 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sabife 2 ERE 7 Teşrinisani 1929 Kont Volpi Alpullu şeker Kontun seyahati hakkında fabrikalarımız şayialar (Baş tarafı birinci snhifede) Dün Ankaraya vasıl olan İtal- yanın sabık maliye nazırı kont - | Volpi — maliye - vekilimizi - 2iy: ret etmiş, sonra âli iktisat mecli umumi kâtibi Nurullah Esat beyle| uzun müddet görüşmüştür. akşam üzeri başvekil İsmet paşa H, tarafından kabul edilmiştir. Gece hariciye vekilimiz kontun | gerefine bir ziyafet vermiştir. Ziyafette maliye vekili, fırka kâtibi umumisi Saffet, Tekirdağ, mebu'su Cemil, İş bankası müdiri Celâl, Mahmut (Süri), Hasan (Trabzon,) Müstafa — Şeref, kâtibi. umumi Tefik, liye " müsteşarı Ali Rıza, yüsumat umumisi İhsan B. ler ve hariciye müsteşarı, ziraast bankası müdürü, İtalya malahatgüzarı, kont Volpi'nin kâ- tibi ve hariciye erkânı davetliydi. Perşembe günü öğle üzeri maliye | tarafından kontun şerefine 'bir ziyafet verilecektir. Ayni gü- | nün akşamı İş bankasında çay ziyafeti vardır. Kort Voipinin bu seyahatinin paramızın istikrar ve devlet ban- kası projesi ile alâkadar olduğu söyleniyor. Borsada devran eden bir şayiaya göre de Kont bir is- tikraz teklif-edecekmiş. Bir ingliz Fnıhıı da bu hususta teklifte bu- İunmuş imiş. Bu son haberler | borsa - şayialarından ibaret olup doğru olduğu zannedilmiyor. İki genç kız İntihar kastile kendilerini Üsküdarda oturan Emine hanı- amın kızı 18 yaşında Makbule dün intihara teşebbüs etmiştir. Makbule bundan. 4 gün evvel annesinden ayrılmış, izini - belli “etmemiştir. Emine hanım - kızını 4 gün mütemadiyen aradıktan sonra nihayet dün köprüde tesa- düf etmiş ve birlikte vapura bin- mişlerdir. Ana kız 6,30 vapurile Üskü- dara gelirlerken Topane açıkla- rında kız. birdenbire — anasının yanından kalkıp kendini denize atmışlır. Anasının ve babasının feryadı üzerine vapur durmuş, süratle alınan - tahlisiye — tertibatile ” bir ölümden - kurtarılmıştır. İntiharın sebebi meçbuldür. İkinci inlihar vakası bahçe açıklarında olmuştur. Tepe- başında oturan matmazel Milya dün gece bir kayığa binerek sa- hilden açılmış ve kendini denize atmıştır. Kız boğulmasına — ramak - kal- mişkan sandalcı tarafından kuür- tarılmıştır. — Matmazel - Milyanet nişanlısı olan Mişonun kendisini terketmesi yüzünden intihara te- şebbüs etmişti Haçak eşya Şişlide İstavrinin dükkânında bir yunan filintası, bir tabanca 3 fıçı kaçak şarap bulunmuştur. | vereceklerdir. Tütünile tül Dolma | Kont | Sigaraların tütünleri gün geç- tikçe berbatlaşıyor. Ucuz paket- leri bir yana bırakalım. Türk oca- | ğı bile 27 kuruşlukken içilmez bir haldedir. 39 kuruşluk Boğaz- içi Klübül lerle yazılısından bir de yeni harf- lerle yazısından bir tiryakiye içirin, yenilerin bozulduğunu haber ifadeleri — Ankara 6 (Hususi | İstanbuldan bura, mektedir. Evrak yarın oradanı maliye vel işa meseles memurunun edilmesidir . doğru malümat alınması maliye vekâleti müdü ediliyor İngiliz kabinesi Hindistan buhranı şimdilik atlatıldı Loüdra S(ACA) — Lortlar ka- — marası bugün Hindistanın teşkilâtı | esasiyesi meselesi hakkında mü- | zakeratta bulunmuştur. Lord Riding, — teklif et ( karar süretini geri almış, fakat kükümetin geçen müzakere esna- | sında beyan ve teşrih ettiği fikir- inin bütün Hindistanda halka surette anlatılacağı ümidini izha eylemiştir. Londra, 5$ (ALA) — M. Mak- donald, irat ettiği bir mutukta Amerikaya ne hazır ne de muta- savver bir itilâf ile gitmediği karşılıklı anlaşma esasına müste- nit dostane münasebat tesisine, şahsı temas temini suretiyle çalış- mak maksadile bu seyahata çıkmış olduğunu söylemiştir.. M. Makdonald bu beyanatına ilâveten demiştir ki : —Gerek M.Hovver, gerek ben nihai itilâfın beş bahri devlet arasında aktedilecek konferansın neticelerine bağlı olduğu husu- sunda mutabık kaldık. Mamafih, konferans esnasında halledilmesi meselenin intacıma edecek müşkilâta gö bilmek içim devletlerin konferans toplanmadan evvel iptidai mükâ- lemelerde bulunmaz mani - teşkil lâzimgelir. Av tabancasile Yedikulede İstavri ve Aleko isminde iki şahıs kavga elmiş, Aleko, İstavriyi saçma tabancasile yaralamıştır. in bir üzeri eski harf- âalettayin meşhur Türkiye'de iyi | İrtişa meselesi tahkikatı İki maliye müdürünü gelmiş ve adliye vekili tara fından tetkik edilmiştir. tantık kararnamesi muhtevi vekâletinde son derece ketumiyet muha 1 için maliye vekâletine müracı Bu memurların lâzim gelecek olan | is gerile- | y | | | sabah saat dokuzda 12 dercce alınacak İrti tahkikatı Evrak arasındaki müs- tı hakkında adliye faza edil ilecek ve başvekâlete ver âletine gönderilecektir. Buna adar oldukları söylenen isticvabı we haklarında at imleri etrafında ül ise de bunların rinden oldukları Mü; tahmin | Sokak muharebesi Polis sabıkalıları yakala- mağa muvaffak oldu —| Dün akşam Yenikapıda polis memurlarile evelce bir katil h disesinden mahküm olmuş sabı- kalılardan manav Ali arasında bir sokak müsademesi olmuştur. Vakaya takaddüm eden hadise şudur: Vatman Kâzım, Hatice h: mumla bir müddet evel nişanlanmış, fakat, genç kız mişanlışından mem- 'nun olmamış, nişan yüzüğünü iade/ etmiş. Bundan son derece mün- | feil olan Kâzım, arkadaşları ma- 'nav Ali ve kabzımal Hacı Mehmet- le birlikte meyhanede bir. hayli içmişler, Hatice hamımı cebren kaçırmak maksadile Yenikapıya gitmişlerdir . Hatice hanımın evine taarruz eden bu adamlar bu “esnada po- lis devriyesile karşılaşmışlardır. Polisin ihtarına itaaat etmiyen Ali biçağını çekmiş — polislerin üzerine hücum etmek istemiştir. Polisler Âlinin elinden bıçağı: m alarak mütearrızları karakola sevketmeğe başlamışlardır. t Bu esnada Ali ansızın tabanca- | &mı çekmiş, memurlara 5 el silâh mış polis memurlarda mukabele ederek dört el silâh atmışlar, bu suretle bir sokak muharebesi cereyan etmiştir. Ali firar etmiş- se de bir saat sonra hepsi yaka- lanmışlardır. Bir çocuk yaralandı 220 numaralı otomobil 15 y: şında bir çocuğu başından Sürelte — yaralamış, şoför firar etmiştir. 2 cerh Sabıkalı Abdülkadir. Galatada Hüseyin isminde bir şahsı kama | ile yaralamıştı Kule dibinde Çakırın kahvesin- | de büleci Yasef, bir şahıs tara- | fından bacağından yaralanmıştır. Yangin — başlangıcı Dün biri Sütlücede, diğeri Ka- dıköyde 2 yangın başlangıcı ol muş, söndürülmüştur. Bugünkü hava Yeşilköy verilen rasat — merkezinden lümata göre bi hava ekseriyetle açık olcak, rüz- | gâr şimalden esecektir. Sıcaklık | düne mazaran azalacaktır. Dün gece sıcaklık 17 dereceydi. Bu | olmuştur. | Fnerkezlerinde | Tayyare şehitleri | Ankarada bir şehitlik yapılacak Ankara 6 (Hususi ) — Tayyare şehitler her sene 29 kânunu- evelde yapılmakta olan merasim, Ankafada Hacı Bayramda icra edilirdi Tayyare cemiyeti gerek bu me- rasim için, gerekse esaslı bir tay- yare - şehitliği için muvafık bir i düşünerek Anka- rada bir yer gösterilmesi hususun- da imar komisyonuna müracaat etmiştir. Cemiyet tarafından gönderilen bir zat misyonla temas etmiş ve muvafık bir mahallin iraesi için mimar M. Yansene yazılması takarrür etmiştir. Akhisar hadisesi Kaymakamın evine taarruz edenler yakalanıyor Akhisar $ ( Hususi ) — Vali bey gelerek mülkiye müfeti Tevfik Talât beyle birlikte tah- kikata başladı. Kaymakamın evine taarruz edenlerden Emetli Meh- met yakalandı, arkadaşları da ele geçirilmek üzerer Polis faaliyette teftiş edildi. Son günlerde zabıla vuku- atının çoğalması dolayısile polis Dün gece — merkezler sıki başlamıştır. - Ezcümle polis şube müdürleri şehrin mul- telif semtlerine gitmişlerdir. Polis dördüncü şube müdürü Sadeddin bey de Taksim polis merkezini teftiş etmiştir. Zabıta vukuatını bilhassa hir- sızlıkları azaltmak için müdiriyette hummalı bir faaliyet başlamıştır . Şube müdürleri ve belli başlı amirler dün geceyi poliste geçir- mişlerdir. 2 inci şube memurları arasında bazı tebeddüller yapıl- mıştır. Hırsızlık vakaları Polis şube müdürleri dün Emni- yeti umumiye müdürü Rifat beyin Yiyaseti altında toplanmışlardır. Bu içtimaa akşam üzeri polis müdürü — Şerif bey de — iştirak etmiştir. Geç vakte kadar devam eden müzakerede son zamanlarda na- zarı dikkati calip derecede çoğa- dan, hürsizlik — vakaları ” mevzuu bahsedilmiş ve buna karşı alına- cak tedabir tezekâr edilmiştir. Son.24 saat zarfında şu hırsız- lıklar olmustur. 1 — Ferhat isminde bir hırsız Bahtiyar — hanmdan sandık üzüm çalarken yakalanmıştır. 2 — Satılmış, ustası seyyar satıcı Hasanın 44 lirasını çalmış , kaçmıştır. 3 — Sabıkalı İsmail, harem | ağası Zeki efendinin elbisesini çalmıştır . 4 — Erenköyünde bir hırsızlık vakası olmuş 1 halı çalınmıştır . Tramvay - otomobil çarpışması 219 numaralı tramvay 373 nu- maralı otomobille çarpışmıştır . Otomobilin hasarı hafiftir. Sokakta bir çocuk bulundu Beşiktaşta bir sokakta 15 gün- lük bir kız bulunmuş, Darülâce- zeye gönderilmiştir. sele hakkında ko- | yirmi gün idame edecek kadar tebellür etmemiş şurup vardır. İlk bakışta gayri kabili istifade bir şeymiş gibi duran fabrikanın pancar küsbeleri de işe yaramak- tadır.- Bu seneki faaliyetten şim- | diye kadar 140 vagon kurutulmuş pancar küsbesi istihsal olunmuştur. Bu küsbenin bir kilosu 10 kilo su ile karıştırılarak sütlü hayvan- lar için mükemmel bir gıda vü- cude getirilmektedir. Burada pancar - zeriyatı, fabrikanın - çifliklerinde , —di çiftçilerimizin sahai faaliyeti ol mak üzere iaiye ayrılır. Bu sene fabrikanın idare ettiği çiftliklerde altı bin dönüm zeriyat yapılmış — ve - bundan — sekiz bin tonu mütecaviz pancar istih- sal edilmiştir. Bu miktardan başka zürra da (ayrıca 24000 dönüm | zeriyat yapmışlardır. biri | Bu sene pancarın beher. tonü fabrika tarafından on beş liradan mübayaa — olunmuştur ki umumi istihsalât -32 bin kilo olduğuna nazaran fabrika tarafından dört | yüz seksen bin lira bu civar zür- rama dağıtılmış demektir. Geçen kış, köylü havaların şiddeti yü- | zünde buğday, arpa mısırdan epi mutazarrır. olmuştu. Bu sene pancarla bu zararı iyice telâfi etmiştir. Meselâ civar- da 240 dönümlük bir mahalde pancar eken bir çifçi fabrikadan on bin lirayı mütecaviz para | mştır. | Fabrikanın faaliyetinin başlan- | gıcında pancar mahsülünü geti İrenin müstahdeminine — fabr idaresi tarafından bahşiş verik mişti. Dün akşam saat 20 de | son mahsulü ge arttırabilecek kuvvettedir. * Reisicumhur Hz. nin Jan> darmaya iltifatı — Reisicumhur Hz. B. M. Meclisinde irat bu- yurduklari nutukta jandarmanın ifa ettiği hidemattan sitayişle bahsetmişlerdi. Dahiliye vekâle- tinden İstanbul vilâyetine gelen bir emirde keyfiyetin jandarma zabitan ve efradına müçtemian tebliği bildirilmiştir. * Yunan Ordu ve donanması manevreler yapacak — İlk ba- harda Yunan ordu ve donanma- sının büyük manevreler yapmasına karar verilmiştir. Makamatı aske- yiye manevrenin programını yap- mağa başlamışlardır. Dahili iştikrar Düyunu muvahhide İngiliz lirası Rameli tahvilatı Esham İş bankanı Anadolu şimendiferi Tramvay şirketi Terkos — » Balya Çimenta Tahvilât Tramvay Elektrik Çek Fiatları Lenden Far Nüyeek Amsterdem Sofya Bükreş Roma Cencwre Berlin Til Kupon kesiktir. _______—__—M