15 Kasım 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

15 Kasım 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— 6. — VAKIT. — 15 Teşrinisani 1999 Yunanlılar hava nezareti yapıyor ! Spor Fenerbahçe Bugün Edgar Kine ta- kımile bir maç yapıyor! Bugün gene şayanı dikkat fut- | Bizzat Venizelos... — Bu yeni nezareti kendi uhdesine alıyor Atina, 14 (A. A.) — Hükümet bir hava işleri nazareti ihdas im rai sdeye Bu nazaretin idaresini M. Venizelos deruhte es Fronsız gazeteleri ve M. Hover . İS (A A) — Gazeteler, “M, Hover in harp “zamanında erzak oaklinin serbest olmasına mütaallik teklifi hakkında mütalealar serdeylemekte ve müşnrünileyhin insaniyetperverane duygularından aldik ve tebcil ile bahseylemektedir.. Tan gazetesi | mütecaviz evim aleyhinde * abloka tösüst Cemiyeti âkvam misakında tasrih edilmiş olduğunu yazarak itirazda bulunmaktadır. Merkür gazeteye MELER mütsraviz devlete sobest “Bufette iaşe maddeleri temin edilmesi tecvir “edilmeimek icap eder. M, Hoverin telkinleri kabul edilebilmek için Briyan Kelloğ mizakının zuluru muhtemel hertürlü ahvalde müctsir surette tatbikine emniyet hasıl etmek lizimgelir. Fakat harp ihtimal dahilinde “kaldığı müddetçe, ciddi” ihtirazlarla karşılanması lâzimgelen bu teklif en ahrarane düsturlardan, en ali- çenabane hislerden dâhâ kuvvetli olan hadiselerin amir bulunduğu hazm ve ibtiyatla tetkik edilebilir. NewYork” gazetelerinin bir çoğu M. Hoverin teklifini kabili tatbik görmemektedir. Bu gözetsler, gidat maddelerden addolunan bazı müstahselatın kimyevi usullerle iştial edici maddeler haline gelebileceğini kaydetmektedir. Bir hapisâneden “kaçma teşkilâtı Össiltag, 13 (A.A) — Sin-Sing hapisanesi memurları 2 bin mah- pusun kaçırılması maksadile yapılmış gizli bir tertibatı zahire çıka- dıklarını bildirmişlerdir. Bu testibata önayak olanlar ayri ayrı höc- relere konulmuştu. Bir müddet sonra memurlar mahpuslara dağı- tılmak üzere kaçak silâh ve bütün höcreleri: açmak için maymun- cuklar ithaline matuf bir tasavvurdan haberdar olmuşlardır. Mev- kuflar istimdat çanlarının çalınmasını terün eden cereyanı keserek karanlıktan bilistifade kaçacakların ümit etmişlerdi. Bu teşebbüs akim kalmıştır. i Nevyork bahriye anbarını 20 silâhlı bastı! Nevyork, 15 (A.A) — Bu gece saat birde 20 kadar müsellâh şaki Broklindeki bahriye erzak anbarımın önüne 3 otomobil içinde oldukları halde gelmişler: ve nöbetç'yi revolverle tehdit ederek anbarın demir kapılarını açmağa mecbur etmişlerdir. Bundan sonra şakiler, nöbetçi zabitile yanında bulunan dört kişinin ve biraz daha sonra yedi #iyil memurun silâblarmı alarak kollarını sımsıkı bağ lnmışlar, içinde 68 bin dolar bulunan küyük demir kasayı iştal edici maddelerle açmak için 4 saat beyhude yere uğraşmışlardır. Hay» datlar hiç bir şey almağa muvaffak olamıyarak gün "© “' kaçmağa mecbur olmuşlardır. Kap tarafında içki muharebesi Kap, 13 (A.A) — Yerli halka ispirtolu içkilerin satışı meselesi dolayisile takindiği tavur üzerine Dürban şehrine 600 müsellâh po Mis gönderilmiştir. Henöz teeyyüt etmiyen bir habere göre hir tav- yare filosuda Dürban istikametinde hareket etmiştir. Tahtelbahirleri kurtarmak için! : Londra, 13 (A.A) — Bahriye birinci lordu batan tahtelbahirlerin mürettebatına kendilerini kurtarmak imkânını temin etmek maksa- dile vücuda getirilmiş olan bir eletin pek muvaffakiyetli surette tecrübeleri yapılımş olduğunu avam kamarasında, söylemiştir. Bütün tahtelbahirlerin bu aletle techizi için lâzım gelen tedbirler alumış tar. Tecrübelere elyevm “Portsmavt, da devam edilmektedir. Ruslar ticaret gemisi alıyorlar Washington, 14 (A.A) — Bugün. Shippingboard «Şirketinin “30 ei Sovyet bül ümetire satılacağı haber verilmektedir, “ Mezkür ükümet bu gemileri Leningrat ile.Keradeniz Basra körlezi ve Ak- e şark Rüs limanları ârâsındeki iticarete tabsis edecektir. Sovyet- işi İmam idaresini" tanimamek suretindeki Amerikan siyasetinde biç ir tebeddül yoktur. Satış fiatr 1 milyon 471 bin dolardır. Beyne'milel banka ne esas üzerine kurulacak? il dei ii (AA) — Beynelmilel “bankanm esasi nizamnamesi yedi 8 ayn'mış 60 maddeden ibarettir. Bankanın sermayesi 500 mil- A YAR, İrankı o'arak tespit edilmiştir. Bunun yüzde 25 i iştirak al vee zarlında tediye ve teslim olunacaktır. Banka, ne körbasgi faz ne poliçe kabulü ve nede ticaret veya sanayie'ait g! Dir, teşebbüse diğerlerine nazaran faik bir surette iştirak hakkına malik olmıyacaktır. süne A kıymetini; daimi surette muhafaza edecektir. ei oğrudahı doğruya slâkedar yedi devletten her biri için Se diğer hükümetler için 9 müdür ve Almanyanın tamirat te- diyatı devsın ettiği müddetçe Fransa ve Amanya hükümetleri için fazla olarak birer müdürden mürekk-p olacaktır. İdare meclisi reisi aynı zamanda banka. müdürlüğü vazilesini de görecek ve üç sene müdaetle intihap edilecektir. Banka İsaliyette bulunduğu müddetçe Young plânında münderic mali ahkâmı tatbik ölemektie. Benka, Almanyanın tamirat hesabına vaki olacak tediyetını tesek- lâm edecek bun'arı alacaklılar arasında dağıtacak ve Almanların ödeyeceği senelik taksitlerin bazı kısımlarının. ticarileştirilmesise ve tedavül mevkiine çıkarılmasına ait hazırlıkları yapacaklır, bol maçları seyredeceğiz. Evvelâ Stadyomda İstanbul futbol heyetinm tertip ettiği res- mi butbol o müsabakalarına de- vam edilecektir. Bu haftaki mü- sabaka larla “evvelce tesbit edi. len fikstur mucibince - Şilt maç- larına da giriyoruz. Bugün fik şilt maçı İstanbul Sporla: Süleyma- niye ve Galatasarayla Beylerbe- yi arasında oynanacaktır. Bu suretle Süleymaniye ile İstanbul Spor ilk şilt müsabakalarını ya- parken elde edecekleri netice ile birinci kümeye hangi tarafın lâyık olduğunu gösterecektir. Diğer taraftan OFenerbahçe birinci futbol takımı Kadıköyün- deki statta misafir bulunan Ed. gar Kine zırhlısı futbol takımı ile bir maç yapılacaktı. Bu karşılaş ma (gecenlerde © Galatasarayla oynyan Kövn ealizabet takımı maçından #onra ecnebi bir ta- kumla ilk Otemasımızı © teşkil etmektedir. Antrene bir halde bulunan ve kongre akdetmek gibi müşkülleri olmiyan Fenerbahçe takımının fransızlar karşısında iyi bir netice olması çok muhte meldir. Bu maçtan evel aynı sahada Fener ikinci üçüncüğ takımlarib Moda kulübü arasında iki mu- sabaka yapılacaktır. Spora ait Bir muhakeme daha İzmirli refik'erimizde okudu - ğumuza göre, geçenlerde C, H. fırkası kupası için bir maç ya - pan Altay ve Altınay müsabaka: sına ait bir hadisenin muhake - mesine İzmir sulh ceza mahke - mesinde başlanmıştır. Hedise oyun esnasında hake- me bir tecavüz meselesidir. Müd- dei o öyünda hakemlik eden Hüseyin B. maznun Altın Ay takımından Torun Beydir. ilk celsede tarafeyin ve şahitler Kudüs. işleri Ameli hayat Apartıman nasıl olmalı? Büyük şehirlerde oturanlar | dikkat etmelidir. Toz birikir! varidatlarının beşte birini kirasına tahsis etmelidirler. Diğer masraflardan kesmeli, dar gayri sihhi aprtımanda ikamet etmemelidir. Ev sakin, sokak geniş ve apartıman havadar olmalıdır. Civarda fena koku neşredecek mahallerin bulunma- masına dikkat etmelidir. Kalorifer teshinatı iptidada çok pahalı gözükürse de diğer türlü teshin- den çok iktısatlıdır. Eğer apartımanda bir banyo salonu olursa daha iyidir. Oda- ev ve lardan biribirine geçilmeli; hepsi | sofaya açılmalıdır. Bir aprtömanı odasının neye tahais tutarken bir edileceği düşünülmelidir. Sandık odası vazi- fesini görecek mahalli bulunma- sına dikkat etmelidir. Yatak o- dası ve ba husus çoçuk odaları cenuba karşı olmalıdır. Güneş insanın sıhhatini vikaye eder. İş odası yaz günü cenubu garbi- ye nazır olursa tahammül edil- miyecek derecede sıcak olur. Lodosa karşı olması eftaldir. Sofalar ve dehlizler: Açık raf ve külüpane bulunmamasına ed Ka AN Bır çocuk kuyuya düştü İskenderpaşa o mahallesinde (o Fevzi Paşa © caddesinde yangın yerlerinde doluşan yağlıkçı Osman Ef. nin oğlu 7 yaşında Tarık, teneke ile örtülü derin ve susuz bir kuyunun üstünden geçerken kuyuya düşmüştür. Kuyudan çıkarılan çocuğun başından yaralanmış olduğu (görülmüştür. Küçük Tarık Cerrahpaşa hastanesine kaldırılmıştır. | ama o > dinlenmiştir. Tosun bey Hüseyin B. in ifa- desini kabul etmemiş, şahitlerin müddeinin © arkadaşları olduğu- nu iddia etmiştir. Muhakemeye gelmiyen diğer şahitlerin celbi ve müdafaa çahitlerinin dinlenil- edilmiştir. yatışamıyor ! Kudüs, 14 (A.A) — Hüviyetleri meçhul yağmacılar.an mürek: kep bir çete dün akşam Safet kasabası üzerine şiddetli bi tüfek sleşi açmıştır. Vak'a mahalline takviye kıtaatı gönderi çete ortadan kaybolmuştur. Bir asker yakalanmıştır. Avam kamarasında ırakla yeniden yapılacak muahede iondra,14 (A. A.)—Avam kanamarasıda müstemlekât müsteşarı »de ahiren mefsuhiyeti ilân olunan İngiliz İrak muahedesinin yerine kaim olmak üzere İrakın cemiyeti akvama kabulünü müteakip yeni bir muahede akdedileceğini bildirmiştir. Avusturalyaya göçecek ingilizler Londra, 14 (A. A.)— Avam kamarasında dominyonlar müsteşarı Ponsonby Avusturalya hükümetinin avusturalyaya bicret edecek sesi için “başka bir vine talik | semiz İngilizlere şimdilik muaveneti naktiyede bulunamıyacağını bildirmiş olduğunu söyledikten sonra bu kararın muhaceret meselesi hakkında Britanya imparatorluğunun hükümatı muhtelifesi arasında münakit itilâfa mugayir olduğunu ilâve eylemiştir. Tardiyö konferansa hazır! Paris, 14 (A.A) — Echode Paris gazetesi M. Tardiyö nün Lahey konferansına ve Londrada inikat edecek olan bahri tahdidi teslihat konferansına iştirak niyetinde bulunduğunu temin etmekiedir. sıhhate muzırdır. Yatak odaları: Yatak od larının tavanları yüksek ve k* dileri aydınlık olmalıdır. Hs* landırılmağa müsait olmalıdır! Şarka veya cenuba nazır b şömineleri olursa daha iyid Pencerelerden biri mütaharf olursa eftaldir. Eğer apartım* küçük 'olürsa salonu yatak oği yapmak münasiptir. (Adam P şına saatte altı metre m saf hava ister.) Çocuk odaları: Çocuk öğ ları, aydınlık, şen manz havadar olmalıdır. Eşyası gari basit olmalı. Toz tutacak 2 eşyası istemez. Masalar ve dalyeler çocukların boyuna olmalıdır. Pencerenin soba şönimenin önünde muhafaza P | maklıkları lâzımdır. Yemek odası: Eşyası; » sandalyeler, büfe, tabak dol# kilitli gümüş takımı dolabı. “ müş takımı dolabı açık ka takımlar ohavadan don Bunları büfe veya tabak do üzerine koymaktansa küçük camlı dolapta hıfzetmek efi AU uri otobüse takılırken Valde çöşmesinde oturan 7 yagli da Kenan isminde bir çocuk Beşiği otobils arkasına (takılırken o df yaralanmış, : Esal hastanesine mıştur. Bir muvaffaki ii Ceneral Dolaranın çalı kıymetli eşyaları bulund Muhtelit mübadele komisyonu iken velet etmiş olan Ceneral g ikametgühindan bir müddet evvwl günlerde yapıla elde edilmiş; bü komisyonu LA eşyalar sö neticesinde yapan o mubadele Armavut Marko ile Ohannes hırsızlar o edliyeye edilmişlerdir. Çalınıp ta elde edilen eşyaya bunlar gümüşlü kârı kadim bir ile gümüş tabak, dört gümüf linde sıgara tabla ve pek bir halıdır. Zehirlendil€" ni? Bir çocukla büyük 4” badem yağı içerler Tape eokağnde “MEYE 4 yaşındaki oğlu Yorgi he yi” teğavisi üçin aktar Valle e yağı alınmış, fakat badem ei ocak daha siyeğe b üzerine tecrübe için çocuğu” yu ünnesi M. Marko da yağ” MW yudunü içmiş, ayni rahakazlık Hi" koda da görülmüştür. Gl çocukla büyük annesinin , söylemiş, zehirlenenler bas 5 cılmışlar, oktar hakkın başlanmıştır. RK, | | |