28 Aralık 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

28 Aralık 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

| Zampara Kıral Yeni bir sevda peşinde .. Gözdenin güzel olmamakla beraber fettan bir hemşiresi vardı.. Kıral bu sefer bu genç kıza göz koydu... Senenin bazı günü sırf içki ilâbı Baküse tahsis olunur ve bu günlerde 'dare tamamen “Ke- müs,e terkedilirdi. Bu gibi şen- liklere “küçük ziyafet, ismi veri- lir ve başrahip mabede «Segavi» «Fatma» “Zelide,, gibi kimseleri kabul ederdi. Ancak bunlar bu- lunduğu vakit sırrı azam keşfolu narak ayini cem icra olunmazdı. Filhakika onlar mezhebin gava- mızına vakıf değildiler; ayinler de mühim vazifeleri yoktu ve sırın kendilerince (o keşfedilen mahdut kısmından fazlasını bi- lemezlerdi.,, Şu tavsiften anladığımız veç hile “ küçük apartöman ,, larda bem sofra zevki, hem de aşk zevki tatmin edilirdi. Möelliften öğrendiğimize göre bu içtima- larda kıralın ismi “Sofi,, göz- denin iki “Retime,, idi. Aşk faslı- na, kıralın rezilâne zevklerine alet olacak veya bu zevklerin tatmi- nine şahit olacak hikatte olan- lardan başkaları kabul olunmazdı. Diğerleri daha namuskâr olanlar- dı. Müellifin “ Sezavi,,, “Zelide,, ve “Fatma, dediği kimseer kont ve kontes dö “ Tuluz, ile Matmazel dö “Şarole,, idi. Onlar bulunduğu zaman herşey edibane geçer, içilen şarap ancak d Üretti vE Çi Bree ebecek derecede kalır ii meclislerdek! samimiyetten istifa- de eden “Tatremez,, «Dajan », “ Morpa ,, “ Kuanyi,, “Suvre, gibi kimseler kırala birçok haki- katleri boş yere ima ederek kendisini ikaza çalışıyorlardı. Prensesler çekildikten sonra ve yahut bulunmadıkları sırada esatiri en büyük rezaletler bur | rada cereyan ederdi. Şampaa- yaya son derece meczup olan Madam dö “Mayyi, kırala bu İçkiyi sevdirmişti. Eski meşhur sarhoşların içki âlemindeki kah- ramânlıkları yadolunurdu. Her kes rakibini masa altına yuvar- lamaktan başka bir şey düşün- mezdi. Uzun bir mukavemetten sonra hizmetçiler gelirler ve ga- lip ve mağlüp bütün misafirleri alıp götürürlerdi. Bu şenlikler kıralı taciz ediyor, onun içinde uyuyan ve daima yorgun olduğu halde asla doymıyan şehvet his- Siyatını tahrik ediyordu. Artık metresini evvelki kadar cazip bulmıyordu; yekaheaklik canını sıkıyordu, Tam bu sırada Madam dö «Muyyi,, den iki se- ne kü:ük olan « Polin Felisite dö Nel» kendisini yanına alması İçin hemşiresine ricada bulunu- yordu. « Por Ruayal » rahibe mektebinde kapalı olan bu genç kız kalbinde pek büyük bir turlü emel beslerdi. O, Kıralın kalbini kendine bendederek Flö- riyi resikârdan kovdurarak ve Fransaya hakim olmak emelinde idi, Vaktindan evvel ölmesi pro- / İelerinin ancak birinci kısmını ifa etmesine imkân bahşedebildi, Maamafih bu genç kına cazip bir noktası yoktu. Rişölyönün | si şişman idi; terlediği zaman Pis pis kokardı. Ibtirası okadar şedit idi ki, garip sataşkanlık- larla kıralın mubabbetini celbet- meğe muvaffak oldu. 1739 senesi haziranının yedi - sinde yeni metres t.nıldı. O ak- şam ilk defa olarak matmazel | dö Nel “Müet,, te kıral'a akşam taamı etti. Matmazel dö Şarole, Matmazel dö Herman, Madam Dantem, Madam Des re ve Ma- dam dö Mayyi ziyafette bu unu- yorlardı. Evet kırala olan mu - habbetinden dolayı içinde doğan isyanı sustusmuş olan madam Mayyi de orada idi. ( Bitmedi ) Çay Etibba Muhadenet Cemiyeti her sene bir ba'o vermek itiya- dında olduğu ha'de bu sene iktı- sada riayet etmek için bu ba” loyu danslı çaya tabvil etmiştir. Bu çay dün Beyoğlunda Mos- kovit İokatasında verilmiştir. Ziyafette ıhlamur içilmemiş, çay içilmiştir. Emanetın kambiyo ihtiyacı oyafeti Emanette müdürlerin iştirakile | yapılan bir içtivada Emanetin kambiyo ibtiyacı- tetkik ve mik- tan tesbit edilmiştir. VU AT Sokakta bir müsademe Karagümrükte evvelki gece bir kaç serseri ile polis arasın- da bir müsademe olmuştur. Sabıkalılırdan Kâmil, Şükrü ve. iki arkadaşları aralarında kavga çıkarmışlar, Kâmil taban- casını çekerek Şükrüyü cerhet- miş, Hüseyin ve Etem Efendi. lerden mürekkep polis devriyesi hadise mahalline gelince kafa- Çocuk sütunları İ i Afacanın hilesi Afacanla Kamçıkuyruk biri bi- rinden ayrılmıyan iki sıkı fıkı dostturlar, Her gün beraber gerip tozar- | lar. Bugünkü gezintilerinde kar- şıda, bir iri ağacın... Arkasında saklanmış iki ki gördüler. Bunlar bayduttu, 0 kesmişlerdi. Bir otomobili Bekliyorlardı. Afacanla Kamçıkuyruk hemen Vk ei bakaraf; anlaşıver- iler. O anda bu haydutların bir otomobili durduttukların gördü- ler. Sahibinden para istiyorlardı. Lâkin afacanın küçük bir işareti üzerine Kamcıkuyruk bir ok gi- bi ileriye fırladı. darlar bu sefer polis memurla- rına ateşe başlamış'ardır. Müsa- deme bir müddet devam etmiş, Kâmil kaçmış, diğerleri derdest edilmiştir. 6 Yaralı İkisi düşüş, ikisi kavga, ikisi otomobil kazası neticesi olarak 6 kişi yaralanmıştır. Husızl k vak'aları Son 24 saat zarfında 4 hır- sızlık vakası olmuştur. Bunlar- dan maada Pangaltıda Yozgat meb'usa Salih Beyin evi de so- yulmuştur. Hırsıziar aranmakta- dır. Bır kadın kayboldu Aksarayda Haseki caddesinde bir evde zevci ve çocuklarile oturan Emine isminde bir kadın çocuk- İarını valdesinin ya bırakmış uştur. ının inti- e korkul- maktadır, Muhtelis Cemal etendi Ecnebilerden tahsil (e edilen nakdi cezaları zimmetine geçir- mekle mazmun polis 4 üncü şu- be komiser muavini Cemal efendi meydana çıkmış ve dör- düncü şubeye müracaat ederek dediğine göre boyu uzun,kendi- İ' teslimi olmuştur. e Ve kuvvetle baydutlardan birini ısırdı. Adam çan acısın- dan baykırarak silâbını yere fır lattı. Afacan zaten bunu bekli- yordu. Hemen yerden tabancayı T Ostarah 1 tec Saylarımda 1 Hadiseye vaziyet eden müd- dei umumi muavinlerinden Bur- hanettin Bey dün de polis 5 inci şubede akşama kadar müsade me tahkikatile meşgul olmuştur. Şimdiki halde yeni ceza muha- keme usulü kanunu mucibince hazırlık tahkikatı yapılmaktadır. Bu tahkikat, dün bitiril, iği için bugün de devam edecektir. Haber aldığımıza göre henüz kimse tevkif edilmemiştir. Yalnız batan vapurdan kurtulan 5 Bul- ile Yunan vapuru süyarileri, acia delillerinin toplanması için nezaret altında bulunmaktadır. lar, Hazırlık tahkikatının bugün bitipi! mesi ve tahkikatın inkişa- fına nazaran mes'uliyet mevkiin- Mes” Selimin Hazin Büyük resim Halife Harun Reşidin Ebulhasın tstmii sx karar verdi. Bir kaç yerlerde Halk aç ve çıplak- tı. Mioi mini çocuk- lar mektebe gide- cekleri yerde $0- kaklarda dileniyor- lardı. Harun Reşit onlara para ve ye çocukların ve paraları meleri tan çok Geceleri lerinin perver adamlardı. Harun Reşit onlarla bir sofrada yemek yemekten o kadar hoşlanıyordı k*, fe kâyelerini Sefahntten başka eğlence nedir bil- kimle “be: * hayattan, bu yeni yaşayış şeklinden Afacan tabancayı haydutlara çevirdi ve bağırdı. — Eller.. yukarı... İki adam ellerini yukarı kal- dırarak Afâcana teslim oldu- lar. uller de bulunmaları icap edenler hok- kında tevkif müzekkeresi kesil- mesi kuvvetle muhtemeldir. Hazırlık tahkikatı bitirildikten sonra hadisenin adli tahkikat cephesine geçilecektir. Facia Türk kara sularında cereyan ettiği için Türk ceza kanunu mucibince adli tahkikat ve muhakemenin Türk hâkimleri tarafından yapılması lâzım gel- mektedir. Teyyered'n he er vok Geçen salı günü şenrimizden -Brendiziye hareket eden Aero- Espreso kumpanyasına mensup bir deniz tayyaresinin fırtınanın tesirile Adalardenizine inmeğe mecbur o'duğunu dün yazmıştık. | Dün yaptığımız tâhkıkata gö- | tezirler ve hükümet adamları kendi menfomllarını ismi hasan halkın çektiği sefaleli anlaıyordu. Harun Reşit nihayet memleketi giztis Bu aç ve çıplak için birbirlerine gir- görülecek şeydi. Harun Reşit onları barıştırmak» eğ'encele- rinde bulunan hu ibtiyarlarla konuşmağa buluyor onların hi- 29 Kân nevvel 109« — KT 3 ZINEes li masal:2 (Dünkü kısmın hü 'âsası ) ve namuslu bir sadra için oalileyi i .ümdar işte böylece gündüzleri köy köy, kasaba kasaba, şehir şehir dolaşıyor (o akşam olunca her bangi bit! han ve köylü evinde misafir kalı yemiş kapmak zevkalı Sadırazam Ebül- hasan da O küçük köy (o çocuklarına masallar anlatıyor- du. Velhasıl halife de veziri de birçok şeyler öğrendiler. köy genç fırsat merakla Böylece seyahatım uzattıkça uzattı, En ufak köyleri dolaştı ve nihayet ken- ““ğlamü “tabi olan bir derebeyinin mem- leketine geldi. Her taraf yem yeşildi. Ekili tarlalar göz alabi.diğine uzanıyar- Otomobil sahibi ile Afacan bu iki şakiyi birbirine bağlıyarak arabanın içine attılar ve en ya- kın jandarma karakoluna götür- mek üzere otomobile büyük bir sür'at verdiler. Bakınız en önde Kamçıkuyruk nasıl kuruluyor ve Afacanın da keyfine diyecek yok.. (Çocuk 3esi) HATİPLER MUGANNİLER SPORCULAR; VALDA Pastillerini Tecrübe Ediniz (e li Vİ Bütün eczane ve «cz3 depolarında satılır, VALDA Ismini taşıyan kutular derunünde tap adini? re tayyarenn oakibetne dair şehrimizd:ki alâkadarlara henüz malümat gelmem ştir. Tayyarede yalnız 5 mürettebat bulunduğu bildirilmiştir.