28 Aralık 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

28 Aralık 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— 6. — VAKIT 28 Kânunevve 1929 Birinci küme.. Ikinci küme! İkincikümeden iki kulübü müsabaka yaptırmadan terfi ettirmek bugün için Bu sene küme değiştirmekte bir yenilik var! Şimdiye kadar, nizamname mucibince, ikinci kümenin birin- cisi mafevk sınıfın sonuncusile bir terfi müsabakası yapar ve bunu kazanırsa birinciler arasına geçerdi. Yeni futbol heyeti, 1 — Sınıf değiştirmek için terfi müsabakasına lüzum olma- dığına; ç ? — İkinci kümenin birinci- sinden mada ikincisinin de ma- fevk sınıfa terfi edeceğine karar vererek bu ösülü tamamen de- ğiştirmiş, ve küçükler arasına ümitler serperken büyüklerden bazılarını da inkisar ve nevmi- diye düşürmüştür. Bu vaziyet esaslı bir tetkike mubtaçtir, Biliyoruz ki futbol heyeti bu kararı ittihaz ederken büyük bir hüsnü niyetle hareket etmiş ve ikincide çalışan, muvaffak olan kulüplere arızasız, tabii ve otomatik biz mükâfat teminini kendisine yegâne gaye ittihaz eylemiştir. Fikir güzeldir. Avru- panın birçok taraflarında da - her yerinde değil- bu üsul caridir, Fakat bunu bir ihti aç doğur- muştur. Meselâ bir İngiliz Minel kümesini tedkik edersek görü- rüz ki arasında gerek teşekkü- lündeki metanet, gerek takımın- daki kuvvet ve teknik itibarile birinci sınıftakilerle | mütevazin bir surette boy ölçüşebilecek ayarda birkaç kulp vardır Bunlar İngiltere kupası maçla» rında büyük takımları müteaddit defa yenmişler, birinciye geç. tikten sonrada kendilerine yük. sek mevkiler temin etmişletdir. Küömelerinin mevcudu 17 yi BE. ta bazan 18 i geçtiği için ban. lardan iki tanesinin terfi müşa- bakasi yapmadan yukarıya çık- ması pek tabit bir hak muka- bilidir denilebilir, Bizdeki vaziyet bütün bütün başkadır. Bir kerre birinci küme yalnız 6 kulüpten mürekkeptir. Bunlar- dan 2 sini yani mevcudun yüzde 33 ünl sınıf değiştirmeğe icbar etmek spor noktayi nazarından muaazzam bir omüvazenesizlik ihdas eder. Çinkü gelenlerle gidenler arasındaki nisbet bu günkü günde 100 ön 30 a nis- beti dahilindedir. Sonra ikinci kömemiz maak esef zaif, pek zaif bir haldedir. Şilt maçlarında azim farklarla mağlubiyet, bu zafın derecesini | gösteriyor. o Bunlardan, odaha kuvvetsiz teşekkülleri yenerek başa geçtiklerinden dolayı iki tanesini bilâ imtihan birinciye geçirerek faraza İstanbul sporla Beykozu ikinciye atacak olursak bir hatadır. elde edeceğimiz netice geçen Jerin büyük farklarla yukarda- kilere ezilerek yese uğraması, inenlerin yine büyük sayılarla aşağıdakileri ezerek yese uğrat- masından ibaret kalır. Genç kulüplerdeki arkadaşla- nm bu tok sözlerimden dolayı beni affetsinler. Ben hakikati gördüğüm gibi, duyduğum gibi yazmağı bir vazife addederim. Bence ikinci kümenin en büyük kusuru mesai fıkdanıdır. Bu gün Galatasaray, Beşiktaş, Fenerbah- çe kulüpleri birinci, ikinci ve üçüncü takımlarında iyi neticeler elde ediyorlarsa bunu ellerinde tesadüfen bulunan üç beş oyun- cuya değil, yeni gelen oyuncu- ları o çalıştırarak (o yükseltmeğe muvaffak olmalarına medyundur- lar. Bu kulüplerde haftada iki ve bazan üç gün idman mecburidir. Halbuki ikinci kümenin yüzde doksanı yalnız maç günleri bir- birini gören futbolculardan mü- rekkeptir.. Böyle olunca tabiidir ki terakki edilmez. Terakki et- meden, yüksek bir derece tut- madan birinci kümeye geçmek ise bidayette belki bir teşviktir, fakat arası çok geçmeden bir hüsrana inkılap eder. Kendi kendimizi aldatmıyalım, elyevm ikinci kümede Vefa ile Beykozla mükayese edilebilecek bir teşekkül mevcut değildir. Yarın belki olacak. Fakat bunun yolu evvelâ sınıfça yükselterek sonra yetiştirmek değil, evvelâ teknik kabiliyetini inkişaf etti- rerek sonra kuvvetlilerin arasına koymaktır. Futbol heyetinin ikinci küme- ye fazla ehemmiyet vermesi ve bu takımları daha âli bir sevi- yeye is'ada çalışması çok güzel bir harekettir. Mubhtelitler fik- ride bu gayeden doğmuştur. Âla.. yalnız şimdiye kadar şa- yanı kayt bir netice verdiği id- dia edilemez. Bence yapılacak $ey bu takımları evvelâ munta- zam surette çalışmağa alıştır- maktır. İdare adamları bu cihete lâ um geldiği derecede ehemmiyet verirlerse geletek seneye kadar oyunlarında mahsus bir terakki eseri görecekleri | şüphesizdir. İşte buradan başlamak lâzım.. Yoksa bu hallerile pek zaif olan iki kulübü, sırf daha zaiflerini yenkdiklerinden dolayı birinci- ye geçirerek, Vefa gibi, Beykoz gibi, İstanbulspor gibi kuvvetli ve zinde teşekküllerden ikisini, mevkilerini ağlebi ihtimal büyük bir muvaffakiyete müdafaa için meydan bırakmadan ikinciye at- mak bir cihetten teşvik olur mu? Bilmem, fakat spor namına şüp- hesiz büyük bir günah olur, İşte bütün bunları düşündü. | Boks ve güreş faaliyeti Son günlerde yeni ve kuvvetli bir boks ve güreş faaliyetinin canlandığını memnuniyetle gö- z rüyoruz. İstanbul güreş heyetinin mü- sabakaları, Ga- latasarayın boks İ maçları ve bun- ların ifade er esaslı o hazırlı! bizi beynelmilel temaslara doğ- ru götürüyor. Geçenlerde ya” zılmıştı: o Milli boks takımımız mayısta Peştede z yapılacak olan Çoban Mehmd o Avrupa güreş birinciliklerine iştirak edecektir. Bunun için umumi bir çalışma var, Kulüp ringlerinde farkolan bu gayret son zamanlarda boksu terketmiş olan degerli gençleri de ringin etrafında toplıyor. Rauf, Nevzat, Nuri yeniden ça Dünkü futbol ve Kroskontri ... Beşiktaş (0-1) Vefayı, Fenerbahçe Beykozu(0-3) mağlüp etti. Kroskon- trilerde derece alanlar Dün futbol lik maçlarına de- | vam edildi ve iki büyük kros- kontri yapıldı. Bu itibarla dünkü cuma da koşularile, futbolü ile heyecanlı bir spor günü olarak geçti. Futbolde bilhassa Beşik- taş - Vefa maçı - evelce de yaz- dığımız gibi - alâka ile bekle- nen bir karşılaşma idi, Şimdiye kadar çok canlı oyunlarım gör- düğümüz Vefa Beşiktaşa Karşı nasıl bir oyun oynuyacak ve ne netice alacaktı ?.. Dün onun için Taksim stadyo- munda bir haylı kalaba top- lanmıştı. İki takım bu alâkayı lışmıya başlar dılar, Bu kıymetler bir araya ge- lince kuvvetle tahmin ediyo- ruz ki, kıymetli ; bir boks ekipi- miz olacaktır. Bu takımı teş- kil edecek olan isimlerden ba- tahminimizin ha- kikate çok ya- kın olduğunu gösterecektir : K. Kemal, Nuri, Rauf, Nev- zat, Sıtkı, Melih, Necmi, B. Ke- mal... Güreşe gelince: Yapılan teş- vik müsabakalarile her an için hazır bir halde bulunan güreş ekipimiz gelcek ay içinde şeh- rimizi ziyâret etmeleri muhte- mel bulunan ecnebi güreş ta- kımlarına karşı iyi bir netice alacak vaziyettedir. Ağır sıkletteki harıkamız Ço- ban Mehmet te çalışan arkadaş- larına iltihak için şehrimize gel- miş ve Mükerrer sigorta -şirke- tine kendisini memnun eden bir vazifeye girmiştir. Mehmet şim- di haftanın muayyen günlerinde Haliç kulübünde (e idmanlarını yapmaktadır. Hehmedin iltihakile takımımız büsbütün yükse! kıymet iktisap etmiş olıyor.. Bu itibarla bugün sporun bu Le Sala ümit verici bir çalışmak yolunda beynelmilel (temasları kemali emniyetle beklemektedir. ğüm içindir ki heyet akdettiği umumi içtimada bu karar mev- zuu bahsedildiği vakit itiraz et- miş, fakat asıl alâkadar olanla” rın bile müzaheretini temin ede- memiştim. Fikrmee iki kulübü müsaba- kâ yaptırmadan terfi ettirmek bezi il bir hatadır. Bundan dönülebilir mi ? Bilmiyorum. Fa- kat dönülmezse hiç bir müsbet faide istihsal etmeksizin birinci derecede iki kulübümüz vahim bir vaziyete düşürülmüş olur. İşte hakikat... K. Kemal boş bırakmıyacak kadar güzel bir oyun oynadılar ve neticede bir tek sayile Beşiktaş kazandı. Beşiktaş - Vefa Müsabaka Hamdi Emin B, ra- hatsız olduğu için Mıntaka reisi Ywsuf Ziya B. tarafından idare edildi. Takımlar berveçhi ati oyunculardan mürekkepti: Osman (Beşiktaş) Kadri Adnan İvan Hüsnü Nuri Hayati İbrahim Nafi Şlerii Eşref Natık (Vefa) Halil Hayrı İhsan Refik OEmin Seyit Muhterem Gazi Saim Sefa İlk dakikalar karşılıklı hücum- larla geçti ve bir az sonra Be şiktaş oyunu hasım msıf sahası- na sık sık indirmeye başladı. Bu vaziyet bazen Vefa kalesini müş- kül vaziyetlere sokacak kadar tehlikeli bir hal alıyor fakat ka- lecinin yerinde müdahaleleri ve biçimsiz vuruşlar tupun kaleye girmesine imkân vermiyordu. Bu vaziyet ikinci devrenin ilk on dakikasına kadar devem etti, Nibayet Eşref sağdan gelen bir pası sıkı bir şütle Vefa ka- lesine attı, Bu ilk goldü. Aynı zamanda oyunun sonuncu veye- gâne golü oldu. Bundan sonra Beşiktaşın gay- reti, Vefanın mukabil çalışması başka bir semereden oyun Be- şiktaşın bu bir sayısile bitti. Fenerbahçe - Beykoz Bundan evvel yapılan Fener- bahçe - Beykoz maçı ilk dev- resinde Beykozun cidden güzel bir müdafaa oyunuyla sayısız geçti, Bu muvaffak vazıyeti bu dev- re idame ettiren Beykoz şu © yunculardan mürekkepti: Mustafa Sedat Nebi Ziya rahim Naci Vitali 8 Mehmet Sait Mehmet Behar İlk devreyi sayısız geçiren Fe- ner ikinci devrede bir az geç olmakla beraber ikinci haftayı» mm on beşinci dakikasından sonra beşer dakika ara ile üç gol kaydetti. Bu golleri yapmak- la ve galip gelmekle” beraber iyi bir oyun oynamamış olan Fenerbahçe de şu terkiple çık- mışta: Hüsnü Kadri Füruzan Riza Sadi Ziya v Niyazi Alâ Zeki Muzaffer Fikret Hakem Riiat Osman Beydi, ikin i tekimlar Sabahleyin ayni takımların maçları da şu neticeleri verdi. gabile ke (0 (2) ile Vefayı yendiler. Bu iki oyun içinde Fenern Beykoza karşı gösterdiği müsabaka ka- biliyeti bilhassa şayanı dikkatti, Zaten bu takım şimdiye ka- dar hep sıfıra karşı olmak üze“ re (4) galebe kaydetmek su- retile bu yüksek kıymetini mü- kerreren izhar ve ispat etmiştir. Kroskontriler Sabahleyin Kurtuluşla Feriköy ve Şişli arasında küçük ve bü- yük koşuculara mahsus olmak üzere iki kroskontri yrpılmıştır. Küçükler (o arasındaki koşu 3000 metro üzerinde yapılmış ve neticede şu dereceler tesbit edilmiştir: 1 - Panaki (yeni yıldız). 2- Yorgiyadis (Rober Kolej) 3- Necdi o (Beşiktaş) (o 4- Ahmet (Galatasuray) 5 - Dayopulos (Ye- ni yıldız). Büyükler arasındaki müsabaka 7600 metro Üzerinde yapılmış ve şu neticeyi vermiştir. 1 - Sünusi Geym) Muhsin (B J.K.) 3-Yorgi (B. JK) 4 - İrabim (B. J. K.) 5 - Lipya- tos (Kurtuluş). ikinci takımları arasındaki lik |