2 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

2 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

ya .ederinde resmi kabuller icra edil- - pa e va Epey 3 ER EŞ EŞ Bir yılbaşı tebriki Londra camisi imamı sureti mahsusada basılmış br kart gönderdi Borsada Muamele olmadı Dün yılbaşı münasebeti ile bankalar kapalı olduğundan bor- sada kambiyo muamelesi olma- mıştır. Maamafih dün tütün ih- racı münasebetile piyasaya ihra- cat merkezlerinden mühim kam- piyo gelmiştir. Bu münasebetle bugün de İs- terlinin bir miktar daha tenez- zülü beklenmektedir. Kayık çılar imtihan edilecek Ticareti bahriye müdüriyeti limandaki bütün sandalcıları im- tihana etmiye karar verilmiştir. Mütehassıs bir heyet müvacehe- sinde Haliçte ameli imtihan'ar yapılacaktır. Firkada balo v-ıilecek Bu ayın 16 sında Fırka bins- sında hususi mahiyette bir balo verilecektir. Baloya yalnız davet- liler gelecekledir. Muh'elt mahkemelerde Türk-Yunan mubtelit hakem mahkemesi (faaliyetine devam etmektedir . Kânunusanide bu mahkemede (41) dava rü'yet edilecektir. Fsansız sefareti müsteşarı İstihbaratımıza nazaran Fran- sz sefareti müsteşarı M. Brujer hariciye nezareti emrine alınm mıştır. ibrahim Tali B. Dün vilâyette hususi zıya- retler kabul etti Birinci umumi müfettiş him Tali Bey, dün vilâyette ken- disine tahsis edilen daireye ge lerek meşgul olmuş ve birçok hu- susi ziyaretler kabul etmiştir. İbrahim Tali B. dün bir muhar- ririmize İstanbulda on beş gün kaldıktan sonra Şarktaki vazife- döneceğini söylemiştir. İbrahim Tali B. dün ziyaret- cilerle ve gazetecilerle Şark vi- lâyetlerine dair yaptığı hasbr- halde şunları anlatmıştır: Yerli malı sergileri “— Diyarıbekirde Cümhuriyet bayramında açılan sergi 15 gün devam etti. Sergi kapatıldıktan sonra eşyası ticaret odasında da- imi bir meşher haline konuldu. Bu daimi sergi, birinci sergiye iştirak etmiyenlerin de rağbetle- ri celbedilecek (o surette yerli mabsulün tam bir meşheri haline getirilmektedir. Uzfada da yerli malı sergisi açılacaktır. Bunun için hazırlık - | lara başlanılmıştır. | Şarkta millet mektepleri | — Millet mektep'eri muayyen program dahilnde çalışıyorlar. Halkın okumıya rağbeti çoktur. Az zamanda öğreniyorlar. Şark- ta halk çok zekidir. Mahsul #yi — Bu sene mahsul pek iyi idi, yağmurlar mebzulen yağdı. önümüzdeki sene için de fazla tohum atıldı.Şarktaki içtimai ve zırai vaziyet “çok mükemmeldir.» Viâyelte maaş Vilâyette dün maaş verilmiye başlanılmıştır. Piyanist isteniyo: Muğla vilâyeti, vilâyetimizden bir piyanist istemiştir. Piyanist ayda 150 lira ücret verilecektir. Dün matbaamıza, üzerinde İngiliz pulu ve Londra damgası taşıyan bir zarf geldi. Bu zarfın içinde resimli bir kart vardı. Resmi istinsah ediyoruz. Bu resim, Londradaki caminin res- midir. Kartın arkasında Kelimei Şe- hadetin İnğilizcesi ve bir yılbaşı tebriki ile imam efendinin imzası bulunuyordu. An'aşılıyor ki Londrada kuru- lan bir caminin imamı yerli âdet- leri de ihmal etmemek mecbu- riyetinde kalıyor. Uzun senelerdenberi sefaret müsteşar'ığında bulunan M. Bru- jer yakında Parise müteveccihen hareket edecektir. Fransa ile münasebatımız Fransız elçisi yılbaşı münasebe- — tile mühim bir nutuk irat etti Senebaşı münasebetile, dün bilimum ecnebi sefarethane- ral (Ernst)in riyeseti altında bulunan beynelmilel komisyon vazifesini ikmâl ederek Babrise- “fitten itibaren Dicle nehrine ka- dar Türkiye - Suriye hududunu kâmilen tesbit eylemiştir. Bu münasebetle hudutta tatbik edil- mekte olan yeni itilâfname mu- cibi memnuniyet neticeler ver- miye başlamıştır. Bu münasebetle bunu da ilâve etmek isterim ki, hariciye vekili mühteremi Tevfik Rüştü Beyefendi tarafından © teşkiline muvaffak olunan daimi hudut komisyonu, daha ilk celsesinde faaliyete geçerek, mezkür hava- lideki aşiretleri kâmilen silâhtan tecrit etmiştir. Türk - Fransız ticaret muahe- desinin müzakeresi esnasında da her iki taraft büyük bir hüsnü niyet göstermiştir. miştir. Fransız sefaretindeki resmi kabul esnasında ,“ Uniyon Fran- sez» reisi ve Fransızca İstanbul gazetesi başmuharriri M.Piyer lö Gof bir nutuk irat ederek Türk, Fransiz münasebetinin ( ıslahı hususunda sefir kont Şanbrönün ifa eylediği hizmetleri zikret- Babasına kızarak Kendini öldürmek istedi minde bir genç, huysuzluğundan dolayı ana ve babasile geçineme- miş, sonra da kendisine iyi ba- kılmadığından müteessir olarak intihar etmek istemiş, kafayı adam akıllı tütsülemiş, elindeki İİ bıçağı göğsüne indirmiştir. Mün- | tehirin yarası ö&hemmiyetsizdir. Kapısı açık unutulan ev Pangaitıda Fatinefendi soka- İİ ğında 32 numarada oturan M.m İİ Anniğin, kapısı açık unutulan evinden bir siyah palto, bir İİ gramofon, 20 plâk çalınmıştır. Hırsız arkadaş! Cibalide Salih oğlu Akif, ar- || kadaşı arap Ziver tarafından evinin asma kilidi kırılarak yor- ganının ve iç çamaşırının çalın dığını iddia etmiş, tahkikata başlanılmıştır. Kaşınan yaralanan çocuk Ha'ıcıoğlunda oturan 12 ya- şında Şinasi, sokakta oynarken Bugünkü sinemalar Majik — İmdat İl Etuvai — Endülüs gülü Alkazar —Zigotonun son günleri İİ Lüksenburg — Ölüm arabasi Melek — Silik çehreler Sefir Kont Şanbrön M.Le Goffun nutkuna mukabele eder- ken, Türk - Fransız münasebatı hakkında atideki şayani dikkat sözlerini Söylemiştir: — Türk ve Fransız hükümet- lerinin mütekabil hüsnü niyeti sayesinde geçen sene zarfında muhtelif mühim mes'eler halle dildi Şık — Kadın ve namus Elbamra — Çiplek âşıklar Fransız — Kelepçe Asri — Aşk azameti | Alemdar — Ledi Hamilton Tiyatrolar Bu cümleden olarak, jene- Boğulanlar için .. Dün sabah Bulgar eksa:hane kilisesinde merasim yapıldı Boğulanların 23 â Bulgar, ikisi Müslüman, ikisi Ermenidir saat 21,30 da, ŞEHREMANE HIZIR Mİ kalaycı çırağı 16 yaşında Salâ- Marmarada batan “Varna,; vapu- | likçe devam olunmaktadır. Bu İNİ hattin tarafından atılan taşla sağ rurun kaptanı M. Nikolas Ba- | günlerde kazadan kurtulanlar, kaşından yaralanmıştır. befle 22 tayfa ve beş yolcu | dinlenilecektir. 3 Perde Su içerken. mun ruhlarının istirahati için dün Diğer taraftan ilk tahkikatı ln Üsküdarda Balabanda 22 nu- e a vim limanda yapan heyet, Nakleden: İİ maral dükkânda marangoz Şa- işi Bulgar E, Galip bey MİNİLİ Şİ bir Ek. s5 içmek üzere komşu sunun dükkânna girmiş, fakat dükkândan ayrılır ayrılmaz ar- zuhalci Sami isminde biri Şakir EF, nin 40 lira kiymetindeki paltosunu çalmıştır. lanlardan 23 kişi Bul, Zn. ri kişi ie menidir. Bu husustaki davetiyede boğu- lanların «iyi ve sakin bir havada, vazifelerini ifa etmekte oldukları Mısır kabinesi Kahire, 1 (A.A.) — Nahhas Paşa Mısır kabinesini teşkile memur edilmiştir. Cuma günleri matine saat 15,30 da; her cumartesi ak- şamları için fiatlarda tenzilât yapılmıştır. esnada, müdafaasız olarak » | Gelecek halta imzalanıyor I4 lira çaldı öldükleri kaydedilmektedir. Atina, 31 (Apo)— Türk - Yu- Haydutlar Sabıkalılardan İsmail, Ynipos- Tahkikat ne safhada ? nan muvakkat ticaret mukavele- İğ Temsili saat 8,30da başlıyacak © tane gişesi memurlarmdan Hür- | Postada Yeni bir su istimal mi? Geçenlerde pota idaresinde yapılan biri 6000, diğeri liralık Usul istimal tahki devam eden müfettişler henüz raporunu vermemişlerdir. Evvelki günde sene başı mü nasebeti ile yapılan teftişlerd 840 liralık bir ihtilâs daha mey dana çıkarılmıştir.. Kuzguncuk postanesi (omua- melâtını teftiş eden müfettişler kasada — bulunması lâzımgelen para ile pulların eksik olduğu- nu görerek tahkikatı tamik et mişler ve neticede müfettiş Fevzi bey tarafından müdüre işten el çektirilmişktir. i Cemiyetlerde : G. S. Birliğinde Güzel San'atlar birliğinin mun“ tazaman verdiği aylık müsame- relerden kânunusani ayına ait olanı, birliğin Gülhane parkı methalindeki merkezinde bugün saat on yedide verilecektir. Mimarların içtimat G. 5. Birliği mimari şubesin- den: 3 kânumusani 930 cuma günü saat on beşte idare heyeti intihabı yapılmak üzere heyeti umumiye içtima edecektir. Aza- nın teşrifleri rica olunur. Tabanca çekmiş Ahırkapıda oturan 32 yaşında balıkçı Hadım, sarhoş olduğu halde Şehzadebaşında terzi Ke- Süleymaniyede Muharrem is- | mal efendinin dükkânında misa- fir oturan Bozdoğan kemerli En- ver efendiye sebepsiz tabanca çekmiş, kaçarken yakalanmıştır, Çalarken yakalandı * Beyoğlunda istiklâl caddesinde Karlman mağazasından çorap almakta olan Alman sefareti başkâtibi M. Albertin zevcesinin kol çantasından yankesicilik su- retile 11 lira çalan Agop cürmü .meşhut halinde yakalanmıştır. Paltosu çalınmış Beşiktaşta Abbasağa mahal- lesinde İ numaralı evde oturan Edirneli Cemal beyin oğlu İhsan B. Opera sinemasında 50 liralık paltosunun çalındığını iddia et- miş, meçhul hırsız aranmıya baş- TAKVİMİ! U genele ay VAK Perşembe © © Kânunsani 1930 Sabah Öği 588 I9,ıs (438 1651 18,29 058