2 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

2 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

Şerif B. Hakkındaki ihbar için ne diyor? Uncuyan apartımanı polis müdürüne nasıl verilmiş? Tahkikat yapılıyor Bazı Edirneliler (tarafından vali vekili Muhittin Beye bir mektup yazılarak polis müdürü Şerif B. in 180 bin lira kıyme- önde © hasarzede mazdataşı göstererek Uncuyan apartıma- nmın bir katını almasına itiraz edilmekte Ve Şerif beyin 180 bin lira gibi âzim bir servet sahibi olmak şöyle dursu, alel âde bir servet sahibi dahi ol- madığı bildirilmektedir. Muhittin B. bu ihbarin tah- kikini muavin Fazlı Beye hava- le etmiştir. Fazlı B. dün bu mesle hak- kında bir muharririmize şu söz- leri söylemiştir; “— Filvaki bana böyle bir ih- barın tahkiki havale edildi. Ta- bii, usulen tahkikat yapıyorum. İhbarnamenin altında okunmaz bir imza vardır. ,, Şerif Beye Uncuyan apartıma- nının bir dairesi mukayyet ha» sılatı gayri satiyesinin 8 misli zammedilmek ve 20 senede öden- mek suretile yeni tedeyyün ka- nunu mucibince verilmiştir. Bu ihbar hakkımda ne düşün- düğünü öğrenmek istiyen bir muharririmize Şerif B. demiştir ki: “—İhbarda hakkında söylenen sözler tamamen yalandır. Ben kanun dairesinde hareket eden bir adamım. Hakkımda her za- man tahkikat © yapılmasından memnun olurum, Tahkikat her şeyi meydana çıkaracaktır.,, Şerif B. dürüstlüğile tanınmış bir zattır. Bu ihbarın tahkakuk etmiyeceği şüphesizdir. Emanette: ——— Oktruva Jerilede tadilat için Şurayı te müracaat edilecek tarifesinde £ tadilât yapılan için icra edilen tetki- kat bir hayji ilerlemiş, fakat dubuliye resmi kanununda bazı maddeler vazıhan anlı ri mam Tesmi O kanununda vazıh olmıyan madde) ları tayin tadilât yapılıp Yapılmıyanazı le dikten sonra anlaşılacakş,, Şehremaneti müfettişi Mustafa Kemal Paşa mi kaymakamı Halük Nihat Büy Şehremaneti müfettişliğine tayin edilmiş ve işe başlamıştır. Halal Nihat Bey Nusaybin ve Ayvalık kazalarında o kaymakamlık et. miştir. Yeni vazifesinde muvaf. fakiyet temenni ederiz. Fırka kongreleri Fırka kaza kongreleri bitmek üzeredir Adalarda cuma, Şilede pazara kongreler ve kaza kongreleri bitmiş ola: Ğ Vilâyet kongresi ayın 18 inde e j 21 ESİNY NŞ 4 ineği te ydi yumda müta- Ne Spor Oskar Il dün ikinc maçını İtalyan takı- mile yaptı yapılmıştır. Evvelâ evvelki Galatasara' Hmanı- mızda bulunan Oskar Il iie İsveç yen) Sim İtalyanların teşkil ettikleri takım oynamışlar ve İtalyanlar (4-1) galip gelmişlerdir. Bu maçtan evvel Galatasaray ve Beşiktaş ikincileri karşılaşmışlar, müsabakayı Galatasaray 3 - 1 kazanmıştır. Fenerbahçe ikinci takımı da neticede Fener galip gelmiştir. Kaçak rakı İki yerde iki imalâtane yakalandı Yakalanan kaçak kazanlar 1929 senesinde geçen senelere nazaran müskirat kaçakçılığının azaldığı görülmüştür. Bu sene şehrimizin muhtelif mahâllerinde 332 gizli fabrika yakalanmış olup buralardan 4000 kilo cibre, 8000 kilo halis rakı musadere edil miştir. Bu rakılar idarenin fab- rikasına gönderilmekte ve orada yeniden çekilerek satılmaktadır. Yakalanan kazanlar ise eritilip hurda halinde tüccarlara veril- mektedir. Müskirat idaresi dün şehirde gizli olarak faaliyetine devam eden iki mühim rakı fabrikası meydana çıkarmıştır. Bunlardan biri Beyazıtta Ha- sanpaşa karakolu altında 18 nu- maralı Dagıstanlı İsmailin hane- sidir. Mumaileyh bir sene içinde 9 defa yakalanmış, dünde evinin taharrisinde 200 kiloluk hali fa- aliyette bir kazanla 500 kilo <ibre elde edilmiştir. Gedikpaşada keşfedilen ikinci âtanede Madam Minerva is- minde bir kadının: tahtı idare- Tm olup burada çekilen rakı- şık giyinmiş kadınlar tarafın. dan mantolarının altında gizlice Piyasaya sürülmektedir. Buranın sinde de 100 kiloluk bir ra, küçük tene,ele, de- bulunmuştur. Kurtuluş | birincisile karşılaşmış Ekmek Pahalılaşıyor Halbuki ucuzla- ması icap ederdi Sehrimizde buğday ve çavdar stokunun azalması yüzünden ev- velki gün ekmeğe 10 para da- ba zammedilmiştir. Bugün piyasada bulunan isto- kun geçen senekinden 1000 kilo azdır. Halbuki alâkadarlar bu- nun tereffüde mühim bir sebep olmıyacağını söyliyerek atideki noktalardan tereffü değil tenez- zül beklediklerini bildirmektedir: 1 — Ekmek çeşnisinde yüzde 40 sert buğday esas tutulmuştur. Buna rağmen geçen sene mem- leketimizde sert buğday yoktu. 2 — Fırıncılar Emanetin tes- bit ettiği veçhile bir çuvaldan 94 değil 98 ekmek çıkarmak- tadırlar. 3 — Ekmek (yapılan yerli unun rütubet derecesi iyice ta- yin edilmemiştir. Şirketleri teftiş Yeni sene münasebeti ile Ti- caret müdüriyeti komiserleri bu bafta içinde bütün şirketler mu- amelâtını teftişe başlıyacaklar- dır. Bu teftişte bu sene ilk defa olarak idare meclisleri de mü- rakabe ve teftiş edilecektir. Adliyede: 5. — VAKTT: 2 Künunsani 1930 — 15 sene hapis Cürümde şiddetli tahrik görüldüğünden, üç sene dokuz aya indirildi. Katilden 1,000 lira da tazminat alınacak İstanbul ağır ceza mahkeme- sinde dün bir katil davasının rü'yeti bitmiştir. Şişlide (o Osmanbeyde (e Halil isminde bir hamal, arabacı Fev- ziyi öldürmekle mazmun bulu- nuyordu. Fevzi, kendisine hücum edip dövmüş, kavga kızışmış ve bu arada Halil Fevziyi öldür m Müddel umumi Cemil B., meşru müdafaa mahiyeti bulunmadığını ancak tabrikin şiddetli olduğunu söylemiş, bu şekilde tecrim is- temiştir. Mahkeme, talep veçhile karar vermiş, Halil, 448 inci maddeye göre 15 sene ağır bapse mah- ktm olmuş, şiddetle tahrik edil- diğinden cezası üç sene dokuz aya indirilmiştir. 1,000 lirada maktulün varislerine tazminat verecektir. Karar, ekseriyetledir. Ecnebi müşavirler Ankaradan geldiler. Adli- yede bir sene hususi suretle çalışacaklar Bir müddet evvel Ankaraya gitmiş olan adliyedeki ecnebi müşavirler, dün İstanbula gel- mişlerdir. Ecnebi müşavirlerin vazifeleri, Lozan muabedesinde tayin olu- sene daha hususi surette adli- yede vazife verilmiştir. Lüzum görülen hukuki meseleler hak- kında ilmi mütalealarından isti- fade edilecektir. Adliye müşavirleri dört zattan ibarettir. —>-— Filim kazası 'Mecruh Sait B. hastaneden çıktı, müstantiğe ifade verdi Maslakta “Kaçakçılar ,, filmi çev- rilirken vukua gelen ve bir san'at- kârın ölümü, diğerinin yaralan- maşile neticelenen otomobil ka- zası tahkikatına altıncı müstan- tiklikçe devam olunmaktadır. Mecruh Sait B. hastaneden çık- mış, istintak dairesine gelerek ifade vermiştir. Sait B., şahsen dava açmamıştır. Tahkikat am- me hakkı namma yapılıyor. Sait B., henüz büsbütün iyileşmediğin- ma Şeref ve Burhan Beyler nasıl barıştılar? Türk Sporun bugün çıkan 14 üncü sayısında bu enteresan yazile Selâhattin Enis Beyin « Sporu sevmiyorum », Ahmet Beyin «Kulüpler» hakkımda yazı ve resim, gibi kuvvetli. Sinema, hikâye. Rejinalt Denni V. | isimli makaleleri, İzmirde bir tekme ile ölen futbolcu sporcularımız hayatta ne yapıyorlar? Türk Zekinin karikatürü, Spor sinemasında den hakkında kat'i rapor hazır lanamamıştır. Kararname, usulen bu rapor verildikten sonra ya- zılacaktır. Resimli Ay Tahkikatın tik safhası biffi evrak müddet umumiliğe verildi likçe yapılan tahkikatın ilk kıs- mi bitmiş, keyfiyet usulen mes'ul müdür Behçet ve muharrir Emin Türk Beylere bildirilmiştir. Evrak, mütaleası ahnmak Üze- re müddel umumiliğe verilmiştir. Müddel umumilik, mütaleasını yazdıktan sonra, bundan dava edilenler haberdar edilecek, bu- na itirazları olup olmadığı soru- lacaktır İtirazın tetkikini müteakip ka- rarname yazılacaktır. Müstantik kararnamesinin önümüzdeki haf- ta içinde yazılması kuvvetle muh» temeldir. Aliye H. ın tabancası çalınmamıştır Yeni postane arkasındaki Ad- liye emanet dairesinde yapılan hırsızlık O tahkikatna (devam olunmaktadır. Çalınan cürüm eşyası arasında tabancalar da bulunduğu anlaşılmaktadır. Bir refikimiz, bir müddet evvel Üsküdarda Mm. Manniği yaralıyan Şakir Pş. zade Aliye H. m tabancasının da bu arada çalındığı söylenildiğinden bahset- miştir. Tahkikatımıza göre, Aliye H. hakkında ağır ceza mahkeme- since verilen karar henüz Tem- yizce tetkik olunduğundan, mü- sâderesi kararlaştırılan tabanca benüz İstanbul adiiye dairesinin arkasındaki emanet dairesinde bulunmaktadır. Yeni postane arkasındaki (binaya müsadere kararı Otasdik Oolunan eşya gönderilmektedir. Bu itibarla çalınan o tabancalar (arasında Aliye H. ın tabancası yoktur. Aliye H. hakkındaki davanın şahsi feragat sebebile ortadan kaldırılması ve tabancanın mü- saderesi zemininde verilen karar, Temyizen bir karara bağlanmak üzeredir. Şüpheli ölüm Kumkapıda Mm. Takohi is- minde altmış iki yaşında bir kadın ölmüş, oğlu anasının bir çocuk tarafından dövülmek ne- ticesinde (öldüğünden bahisle müddei (oumumiliğe müracaat etmiştir. Muavin Apturrahman B. , tah- kikat yapmıştır. Ölümün sebe- bini tayin için ceset morga kak dırılmıştır. Kırmış, yaralamış! Ağır cezada dün berber Ah- met Ef. yi yaralamak ve bira- haneci Yasef Ef. nin bardak ve tabaklarını okırmakla omaznun Vitalinin muhakemesine başlan- İ mıştır. o Sabıkası sorulacaktir.