2 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

2 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Yılbaşı Dünkü kısmın hülâsası Yılbaşı gecesi, bir delikark yemde | tanıştığı kadın, barda oturuyor. Masa ba şında kadınla bir Senenin geçip girmesi karpanda eğlenmenin. buna sevinmenin manasızlığını münakaşı ediğir. O, hatıra arm geçmişe karışması anında bilakis hazdn dayayor, > Değipen eyleri. Olüme yaklaşışı anlatıyor. Şöyle devam ediyor. Sana bütün bu değişiklikleri izah için ber şekle bir misal ola» cak hatıralarım var. Bunları bir dinlesen, sen de benim gibi «Bir senenin gidişine sevinecek De var?,, der, mahzunlaşıverirsin. Hatta bunları geç, senin yaşa - yışını araştırsam, senin düşünmek istemediğin geçmişteki hadiseleri birer hatıra şeklinde gözünün önünde canlandırsam, bir tahlile sen de benim gibi oluverirsin. On dakkadan beri nasıl olup da bu düşünüşü aksi bir kanaatle münakaşa edebildiğine şaşar, kalırsın. Neş'en şu biten cığaramın dumanlarma bürünüp cazban- dın gürültülerle ( doldurduğu, elektriklerin elmas, pul, maden cam ve billurların O akislerile kamaştırdığı havada, şu süslü tavana doğru kanatlamp uçar, kaybolur. Seni dinlemeden kız- dıran babsettiğim kadının ha- tırasını anlatınca, yalnız bu bile “© neş'enin o kaybolmasına kâfi gelecektir. Bunu öğrenir öğrenmez, “Se- menin gidişine sevinmelerine biz İştirak etmiyelim, Hadi kalk gi- delim,, dersin. Ba hatıra... — Sus, rica ederim, vazgeç, Ben hiç bir hatıra dinlemek 18- temiyorum. — Şöylediklerim, benim dü- — min yerinde olduğunu sa- anlatmağa kâfi geldi, galib Kan Mi EN din, neş'esi yerinde, kımıl- . dandı. Bir cızara aldı, kibriti çakan delikanlının parmaklarına parmaklarımı sıkıştırarak, güldü: — Bilâkiş, bunlar düle pe lenmek, hele Şurada, şu anda çılgıncasına sevinmek, kadeh kı. ıp tepinmek Miras. krvet lendirdi. — O halde lddiim batıran adem O xım. Dinle ki gelen, Zeçen, ğişen karşısında... — Dinlenem. Hiç umurumda değil! — Geçmişe karışan karşısında sevinmenin mana, Uğı, bu anında öyle ölgün bir hatıra olacağı... Kadın, çıplak (© omuzların, , cıgarasının dumanın, delikanlının yözüne üfledi; — Ne olursa olsun, umurumda di lâ- de- bir şey eğil! — Sen sahiden Zil. Şu halde seni yalnız birak. mağa mecbur olacağım. — Başka bir kavalye bulma- ma fırsat vermek için mil — O da artık benim umMurum; da değil! gecesi uharrir: o Mehmet Selim Delikanlı, kızgın tavurla is- kemleden kalktı. Kadın da bir- likte doğruldu. Çıplak kolların delikanlnm kollarına geçirerek, onu olduğu yerde tuttu. — İstediğim kavalye sensin. Bu yece benimle sen kalacak- sın. Yarın gece geçen ve evvel- ki senelerdeki bütün gecelerin gibi bu gece de bir hatira © lacak. Fakat, biz bu gece o ha- tıraları unutarak eğleneceğiz. — Yalnız eğleneceksin! — Yok, beraber! Delikanlı, kollarını kürtarma- ğa davrandı. Tam bu sırada ba- rın hayhuyu, cazbandın gürültü- sü hızla kesildi. Parıltılar silindi. Saat acele acele onikiyi çaldı. Sonra boru, düdük sesleri dört bir tarafı çınlattı. Delikanlı, ka- ranlıkta kadının dudaklarını ağ- zıma ısırır gibi dokuner buldu. Derin ve haris öpüş, duygu- larını bir an için birleştirdi. Gürültü, patırdı arasında orta- lik aydınlandığı zaman, başla- rında kâğıttan alaca bulaca birer külâb, vücutları birbirlerininkine sıkışmış halde, biribirlerinin kol- ları arasmda idiler. Delikanlı, bir kere daha kur- tulmağa davrandı. Kadın, bırak- madı, erkeğini sürükledi. Renk renk balonlardan 1929 rakamlı- lar patlatılıp 1930 işaretliler ha- vaya salıverilirken, konfeti ser - pintisi altında dans girdabma karıştılar. Uzunluğu ölçüsüz yeşil, mavi, pembe, sarı kâğıttan zincirlerle sanla sarıla yılbaşı gecesinde sevinç çılgınlığı geçirdiler, Bu, yeni senenin ilk hatırası oldu! Mehmet Selim Fen fakültesi talebe memiye- tinden: 5 kânunsani pazar günü- saat 14 te fevkalâde bir kongre aktedileçektir. Bütün arkadaş- ların yevmi mezkürda Türk oca- ğında bulunmaları rica olunur. Rüzname: nizamnamenin tadili. Reis Kadıköy 2 inci sulh mahke- mesinden: Mahkemece terekesi- ne Yazıyet edilmiş olan Caferağa mahallesinde (| Yoğurtçu çeşme caddesinde İ numaralı hanede sakin iken vefat etmiş bulunan Akabi Hanımın © alacaklılarile borçlularının tarihi ilândan iti- baren bir buçuk ay içinde mü- racaatla kaydı keyfiyet eyleme- leri kanunu medeninin maddei mahsusuna tevfikan ilân olunur. Çorlu mahkemesinden : Çorlu Ve Saray mülga itam sandıkları emanet ve muballefat ve veresei kibar ve gaip hesaplarında mu- kayyet mebaliğ tasfiyeden sonra maliyeye devrolunduğundan bu hesaba ait alacakları olan kesan 1 şubat 930 gayesinden evvel mensup bulundukları mahallin en büyük mal memuruna istida ile müracaat ederek vesika al- maları ilân olunur. i l Defterdarlık ilânatı Kalamışta Zühtüpaşa maballe- sinde Fener sokağında 46 No. ve 1200 lira kiymeti muham meneli dükkân, müştemilâtı: 46 metre 50 santım üzerine mebni maa oda. * Kalamışta Zühtüpnşa mahalle- sinde Kalamış sokağında 24, 26 28 numaralı 2000 lira kiymeti muhammeneli dükkân maa abır, müştemilâti: 990 metre murabaı arsa Üzerine mebni maa oda dükkân ve 10 hayvan istiabında ahırı müştemildir. Bedeli defaten tesviye edil- mek şartile balâda evsafı mu- barrer Emlâk satılmak Gzere bir hafta müddetle temdiden müzayedeye vazedilmiştir. o Ta- liplerin kiymeti muhamenenin | yüzde 7 buçuk pey akçalariyle Üsküdar malmüdürlüğünde möü- teşekkil satış komisyonuna Mmu- | racaatları ilân olunur. » İ oTophanede Beyazıt mahalle- sinde Kılıç Ali paşa sokağında ISI numaralı ve 15000 lira kıymetinde Apartıman. Tophanede Beyazıt mahalle- sinde Kılınç Alipaşa sokağında 149 numaralı ve 1 lira kıymetınde Apartman. Balâda mevki ve kıymetleri İ yazılı iki Aportmanın müzayedesi 29 kânumuevvel 929 tarihinden itibaren bir hafta temdit edilmiş olduğundan taliplerin 4 kânunu sani 930 tarihine müsadif cumar- tesi günü saat on beşe kadar Beyoğlu mal müdürlüğüne mü- racaatları ilân olunur, * Kadıköytünde Osmanağa ma- hallesinde Arayıcıbaşı sokağında 24 No. 750 lira kıymeti muham- meneli 750 sira bahçe Bedeli defaten tesviye edil mek şartile bâlâda evsafı mu- harrer emlâk satılmak üzere mü- zayedeye vazedilmiştir; Taliple- rin kıymeti muhammenenin * 7 buçuk pey akçelerile 9-1-930 tarihine müsadif perşembe saat 13 den 16 ya kadar Üskü- dar mal müdürlüğüne müracaat- ları ilân olunur. * Altunizade mahallesinde To- paneli oğlu sokağında 5,7,9 numaralı 6000 lıra kıymeti mu - hammeneli ahşap köşk, müştemilâtı: Dört kattan ibarettir. Birinci kat- ta mermer mefruş avlu üç oda; bir mutpak bir çamaşırhane ikinci *İ katta 4 oda bir salon ve kiler üçüncü katta 4 oda bir salon ve kiler 4 üncü kat çatı arasın- dan ibarettir, Bahçesinde 6 hay» van istiabında iki abir ve sa- manlık ve arabalık ve ayrıca bir oda vardır. Altunizade mahallesinde To - paneli (ooğlu (o sokağında 3 numaralı 1000 lira kıymeti mu- hammeneli kâgir dükkân. Altunizade mahallesinde To - paneli oğlu sokağında 5,79 muralı ve muhâmmeneli fazla bahçe, Balâde cins ve evsafı muhar- rer emlâkin 64 hisse itibarile 39 sehmi satılmak üzere Müza- yedeye vazedilmiştir. Dükkânın bedeli defaten köşk ve bahçenin bedelinin nısfı peşin misfı diğeri ihale tarihinden bir sene sonra tesviye edilmek şartile taliplerin kıymeti muhammenenin yüzde 7 buçuk nisbetinde pey akçelerile 9-1-930 tarihine müsadif per - şembe günü saat 13 ten 16 ya Beklenilmiyeni bir hadise Ziya Şakir Yanlışlıkla hattı harbimize inen bir düsman tayyaresini Türk tayyaresi zannederek araba ile karşıamıya koşanlar oldu Vefasızlığın da bu kadarı ol- maz. Arkadaşlarımız ve bilhassa kumandanlarımız, adeta gözü- müzde tütüyor. Şüphesiz, onlar da bizi özlemişlerdir. Hem ha- vadisler de birikti. Bilhassa pamuklular için arkadaşlara müj- de götürmeliyiz. Artık sabah kahvaltısını ortadan kaldırdığı- mız için öğleye doğru bir lok- madan ibaret yemeğimizi ye- dikten sonra, silâhlarımızı aldık.. erzak arabasına atladık. Siper- lere yollandık.. Hava çok soğuktu. Karaağaç mahallesinin iç sokaklarında. yıkılan evlerin harabeleri içinde zayallı muhacirler, sefil ve üryan titreşiyor. Bir kır çiçeği kader güzel gözlü, narin köy kızları. mini mini yavrular, sızlıya 817- hya ağlaşıyordu... Sokak baş- burada bir daha (aşkü şevk ile) İânet etmekten kendimi alama- dım. Maraş köprüsüne geldiğimiz zaman, soğugun şiddetini taham- mül edilmez derecede bissediyor- duk, Arda ve Meriçin bir kısmı donmuştu. Donmiyan yerlerde büyük buz parçaları yüzlüyordu. Gocuklara (sarılan © nöbetçiler yerlerinde duramıyor.. ayakları- nı yere vura vura geziniyorlardı. Siperlere vürudurmmuz, #midi mizden fazla bir sürur uyandır"! Bir anda etrafımızı arkadaşlar aldı. Birkaç gündür biriken ha- vadisleri, birkaç yerde, birkaç kerre tekrar ettikten sonra bü- tün siperleri dolaştık. Arkadaş- lar, biçbir ibtiyata lüzum gör- meden siperlerin üzerinde dolaş- tıkları gibi .karşımızdaki Sırplı lar da bilâ perva siperlerine gi- larında, (sakarin) ve kepek ile pişirilmiş pis ve zehirli helvalar etrafında aç insan kitleleri. ve sonra, her bakandan merhamet dilenen fakirler. ve daha sonra; her şeyin önünde hayran hayran temaşaya dalan bizim redif... Fırınların önü, birer facia tablosu tahammülsüz feryatlar ve şika- yetlerle ekmek bekliyen, kadınlı erkekli.. büyüklü küçüklü zaif ve bimecal bir Halk ve bunları daima göğüslerinden tekmelerle iten... — ellerindeki (o kırbaçlarla tehtit eden polis ve jandarma- lar... İşte, sokakların panoramik halı... Bir aralık,kopan koşumu bağ- lamak için, araba bir fırının ö nünde durmuştu. Halka tevzi e- dilen ekmekleri bu ek- meklerde bize verilec ekmekler kadar küçülmüş. Simsiyah ve kadar bir halita... fakat, bu kadar siyah mahlutu alabilmek için,sille tokat ve kır- rip çıkıyorlar. Hayret ettik ve sorduk: — Bu ne bal, ayol?.. — E, işte böyle.. onlar, bize ilişmiyor.. biz de onlara iliş- miyoruz, | Bitmedi | Her gün öğleden sonra onat 14-18 Tolefen: İs, 2629 Devlet demayolları Ve imanları umumi İlaresizden: 470 meşe ve200çam travers ka- palı zarfla münakasaya konmüş- tur. Münakasa 15 ikinci kânun 930 çarşamba günü saat 15,30da Ankarada devlet demiryolları daresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edecekle- rin teklif mektuplarını ve mu- vakkat teminatlarını ayni saat İ5e kadar umumi Müdür- lük kalemine vermeleri lârımdır. Talipler münakâsa şartnamele- wv m <a nni iki lira mukabilinde li vallılar da, Malzeme dairesinden, İstan- etrafına mağrur nazarlarla bakma- almayıpta halkın böyle sefil ve 5000 lira kıymeti | perişan kalmasına sebep olanlara m —— kadar Üsküdar mal müdürlüğün de müteşekkil satış komisyonuna müracaatları ilân olunur. g SATILIK ODA VE MUT- FAk — Nu. 12,18, valde ha- amda çakmakçılar, tabmin' edi- Jen kıymeti bedeli defaten alın- mak şartile 550 lira; satış mua- melesi aleni müzayede usuliyle 1 şubat 930 cumartesi günü sa- at 14 Defterdarlıkta yapılacak- tır. (R-1073) Atina bankası yanında her gün KİRALIK MANDRA ve MER'A bulda Haydarpaşa mağazasından tedarik edebilirler . Cih, saç, frengi hastalıkları ecütahassısı DOKTOR Ahmet Hâmit Galata, Voyvoda caddesi, & üçten sonra. Ayazağada 5000 dönüm mikta- rında mer'a ile içindeki mandra 3 sene müddetle kiraya verile» cektir. Senelik kirası 540 liradır. Müzayede 15 kânunusani 930 çarşamba günü saat 14 te Def- terdarlıkta yapılacaktır. (M. 1153) Apartman isteniyor Beyoğlunda Mobilyalı üç. dört odalı bir mii e niyer. Banyolu olan tercih edi- lir. Gazetemizde Fikret Âdil Beye müracaat.